eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
💢زینت انتخابات! 🔹خانم آذر منصوری، دبیر کل حزب اتحاد ملت به تازگی در اظهاراتی در مجمع عمومی این حزب پیرامون انتخابات گفته است: «مردم حق خود می‌دانند که زینت‌بخش انتخاباتی صوری، بی‌اثر و فاقد معنی و مفهوم انتخابات نباشند!» 🔸انتخابات فرآیند تشخیص اصلی‌ترین و پرطرفدارترین اراده یا مطالبه نزد افراد صاحب حق رأی در جوامع است که طبق قوانین موجود برای یک تصمیم خاص و منفرد یا تعیین نمایندگان مردم جهت احراز مناصب و مصادر تصمیم‌گیری طی یک دوره مشخص صورت می‌گیرد. مشارکت شهروندان در انتخابات موجب تقویت همبستگی، وحدت ملی، تضمین‌کننده امنیت ملی و امنیت داخلی جمهوری اسلامی می‌شود. تردید نباید داشت که مشارکت حداکثری مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت نموده، سپر دفاعی مهمی در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را نشانه می‌گیرند، می‌باشد. پس انتخابات همواره و در هر حالتی منشأ اثر است و در واقع اساسا انتخابات زینت نظام‌های دموکراتیک و مردم‌سالار تلقی می‌گردد. 🔹مردم ضروری است خودشان انتخاب کنند که قصد دارند در انتخاباتی که ولو با مشکلاتی مواجه باشند شرکت کنند یا اینکه با شرکت نکردن؛ برای بانیان آشوب و کسانی که نقشه براندازی نظام اسلامی را کشیده‌اند نقش نردبان را ایفا کنند!؟ کارکرد انتخابات در مهار مثلث «دیکتاتوری، هرج و مرج، و ناامنی» است. 🔸شکی نیست که هر نظام سیاسی در معرض آفت استبداد یا هرج و مرج یا مخدوش شدن امنیت اجتماعی و ملی است. در مواجهه با مخاطراتی از این قسم، توسل به مشارکت مردم در قالب رژیم‌های انتخاباتی،‌ از سالم‌ترین و پایدارترین راه‌های پیشگیری است. مگر می‌شود تشکیلاتی فلسفه وجودی خود را کمک و همراهی به مردم و برآورده شدن مطالبات مردمی ببیند اما در جایی که باید کمک کند تا همین مردم به انتخاب مطلوب برسند ساکت باشد و یا فعالیتی انجام ندهد؟ هیچ تشکیلاتی نمی‌تواند بگوید من در یک کشور فعالیت می‌کنم اما نسبت به آنچه که به مردم مربوط می‌شود بی‌تفاوت هستم. به خصوص در کشور ما به دلیل دشمنی‌هایی که بعد از انقلاب صورت گرفته انتخابات رنگ و بوی دیگری دارد. 🔹در هیچ‌کجای دنیا، کشوری را پیدا نمی‌کنیم که اگر تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات آن 3 درصد بالا رفت یا 4 درصد پایین آمد تحلیل‌های خارجی و تحلیل‌های تهدیدگونه و اینکه به‌دنبال آن دشمنان تهدیدات خود را عملی کنند وجود خارجی داشته باشد. کف عقلانیت و کف فهم سیاسی برای تشکل‌های سیاسی اقتضا می‌کند که در صحنه سیاسی و انتخابات فعالیت کنند. 🔸نکته پایانی اینکه تا ۱۱ اسفند زمان زیادی نمانده است اگر اراده‌ای قوی برای اقدام و گوشی برای استماع باشد دور از دسترس نیست که اقناع ملی رقم بخورد و اشتیاق عمومی برای یک حضور آزاد و مشارکتی و رقابتی شعله بگیرد.
🔴 از خطای مردم درگذر ولی از کارگزار خائن نه! 🔻بخشی از فرمان امیرالمومنین علی‌بن ابی‌طالب(ع) به مالک اشتر: 1⃣ گذر از خطاهای مردم: ای مالک! مهربانی به مردم و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان (مردم) دو گروهند يا در دين با تو برادرند و يا در آفرينش با تو برابر. از مردم خطاها سر خواهد زد و لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. هر گاه کسی را بخشودی، از کرده خود پشیمان مشو و هر گاه کسی را عقوبت نمودی، از کرده خود شادمان مباش. 2⃣ برخورد با خائنین به بیت‌المال مسلمین: هر گاه یکی از کارگزاران دست به خیانت گشود باید به سبب خیانتی که کرده تنش را به تنبیه بیازاری و از کاری که کرده است، بازخواست نمایی. سپس، خوار و ذلیلش سازی و مهر خیانت بر او زنی و ننگ تهمت را بر گردنش آویزی.
✅ امام هادی علیه السلام: 🌟 بار خدایا! وعده‌ای را که به اهل بیت (ع) داده‌ای تحقّق بخش و زمین خود را با شمشیر قائم آنان پاک گردان 🌟 و به وسیله او، حدود تعطیل شده و احکام فرو نهاده و تغییر یافته ات را برپا دار 🌟 و به برکت وجود او، دل‌های مرده را زنده ساز و خواسته‌های پراکنده را یک پارچه گردان 🌟 و زنگار ستم را از راه خود بزدای تا اینکه حقّ، با دست او، در زیباترین چهره اش آشکار شود 🌟 و در پرتو نور دولت او، باطل و باطل گرایان نابود شوند و چیزی از حقّ و حقیقت به واسطه ترس از هیچ انسانی، پوشیده نماند. ⬅️ «مصباح الزائر، صفحه ۴۸۰»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آبشار زیبای شیخ موسی در ییلاق کوهستانی حاجی شیخ موسی ارتفاعات شهرستان بابل
کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی
zano_bazyabi_hoviate_haghighi.pdf
5.75M
✅دانلود کتاب زن و بازیابی هویت حقیقی
4_5825615068162689452.pdf
13.11M
🌹 ♨️کتاب گفتاری در باب صبر
pishvaye-sadegh.pdf
1.11M
⭕️دانلود کتاب به زبان فارسی و عربی (نویسنده: آیت الله خامنه ای) #ق‍ی‍ادة_الام‍ام_ال‍ص‍ادق‌_ع‍ل‍ی‍ه‌ال‍س‍لام
4_535604188705456799.pdf
1.48M
💢دانلود کتاب نقشه نقش بر آب پیرامون فتنه 88
4_535604188705457169.pdf
2.18M
✔️چهل هشدار ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدّظله العالی پیرامون نفوذ، فتنه و استحاله
🔸توقیف بیش از ده دستگاه موتورسیکلت در استان قم بدلیل کشف حجاب سرنشین بر اساس گزارشات مردمی مبنی بر کشف حجاب سرنشینان بیش از ده موتور سیکلت در سطح استان قم ، موضوع در دستور کار شبکه امنیت اجتماعی سجاد قرار گرفت و با دستور مقام محترم قضایی و ورود جدی و بموقع عوامل پلیس امنیت عمومی، بیش از ده دستگاه موتور سیکلت بصورت سیستمی توقیف و برای راکبین و سرنشینان پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا ارجاع گردید. 🌷🇮🇷🇵🇸🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تداوم پاساژگردی دختران بی‌حجاب در تهران و دستور صریح وزیر کشور برای برخورد با این ناهنجاری 🔹به‌تازگی فیلم‌های کوتاه موبایلی از مراکز خرید معروف تهران و برخی کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی در بالاشهر تهران منتشر شده که دختران بی‌حجاب، نیمه‌برهنه و یا با لباس‌های پاره، بدن‌نما و عجیب در حال رفت‌وآمد هستند. 🔹این رفتارها و هنجارشکنی‌ها انتقادات بسیاری از مردم را در پی داشته و خواستار برخورد با بی‌حجابی در این مراکز خرید و تفریحی شدند. 🔹وزیر کشور: دستگاه‌های مربوطه موظف هستند برخورد کنند. ⏪ دشمن بصورت سازماندهی شده و با برنامه در فتنه کشف حجاب وسط میدان است ولی دستگاههای متولی وظایف خود را به خوبی انجام نمیدهند ، متأسفانه...
بسم الله الرحمن الرحیم شرح حکمتها ۴۰۲/۱۰/۲۳ .1رجب المرجب 💢 حکمت ۵۴ 💢 💠وَ قَالَ (علیه السلام): لَا غِنَى كَالْعَقْلِ هیچ ثروت و بی نیازی مثل عقل نیست، 💠 وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، هیچ فقری مثل جهل نیست 💠وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، هیچ میراثی مثل ادب نیست. 💠وَ لَا ظَهِيرَكَالْمُشَاوَرَةِ هیچ پشتیبان و کمک کاری مثل مشورت نیست. 🔵 جمله "لَا غِنَى كَالْعَقْلِ" هیچ ثروت و بی نیازی مثل عقل نیست. غنا در نگاه بسیاری افراد داشتن پول است، ولی گاهی پول بی نیازی که نمی آورد هیچ، بلکه خود عامل احتیاج و نیازمندی نیز میشود. نه تنها بی نیاز نمی کند بلکه وابسته و محتاج نیز میکند. 🌀عقل یعنی برهان داشتن، زندگی را با استفاده از دو قضیه صغری و کبری، به نتیجه دلخواه برسانیم. قضیه صغری یعنی اطلاعاتی که هم اینک در دسترس ماست (در هر موضوعی)، قضیه کبری یعنی قوانین همگانی و همیشگی، کسی که از کنار هم قرار دادن این دو بتواند به نتیجه دلخواه برسد و مشکلش را حل کند غنا و بی نیازی دارد. 🌐 عقل مسئول حل مشکل است در حکمت ۴۰۷ فرمود : مَا اِسْتَوْدَعَ اَللَّهُ اِمْرَأً عَقْلاً إِلاَّ اِسْتَنْقَذَهُ بِهِ يَوْماً مَا کسانی که زندگی پر مشکلی دارند، یا عقل ندارند یا عقلشان را به کار نینداخته اند. 🔵مومن دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود. امام صادق صلواه الله علیه : الْمُؤْمِنُ حَسَنُ الْمَعُونَةِ انسان باایمان یاوری نیکو بوده خَفِیفُ الْمَئُونَةِ کمتر باعث زحمت برای دیگران می‌شود جَیِّدُ التَّدْبِیرِ لِمَعِیشَتِهِ او با دقت، زندگی خود را مدیریت کرده لَا یُلْسَعُ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَیْن و از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. 🔹کسی که یک بار راه کمک را یاد گرفت باید عاقل باشد و همیشه همین مسیررا پیش بگیرد. کسی که یک بار زحمت برای دیگران ایجاد کرد، باید عاقل باشد و دیگر ایجاد زحمت نکند. 🔹جایگاه عقل از کلام رسول خدا فرمود: ما قَسَمَ لِلْعِبادِ أفْضَلُ مِنَ الْعَقْلِ خداوند هیچ نعمتى را برتر از عقل در میان بندگانش تقسیم نکرده است. فَنَوْمُ الْعاقِلِ أفْضَلُ مِنْ سَهَرِ الْجاهِلِ خواب عاقل از شب زنده دارى جاهل و (عبادت شبانه او) برتر و َفِطْرُ الْعاقِلِ أفْضَلُ مِنْ صَوْمِ الْجاهِلِ و روزه نگرفتن عاقل از روزه (مستحبى) جاهل برتر وَ إقامَةُ الْعاقِلِ أفْضَلُ مِنْ شُخُوصِ الْجاهِلِ و توقفش از سفر جاهل (براى اطاعت پروردگار یا جهاد) مهم تر است . وَ ما بَعَثَ اللّهُ رَسُولاً حَتّی یَسْتَکْمِلَ الْعَقْلَ و خداوند هیچ پیامبرى را مبعوث نکرد مگر این که عقلش کامل شد وَحَتّی یَکُونَ عَقْلُهُ أفْضَلَ مِنْ عُقُولِ جَمیعِ أُمَّتِهِ و عقل او برتر از عقول تمام امتش بود. ⏪ نشانه های انسان عاقل: هشام بن حکم از امام کاظم روایت نقل میکند که حضرت فرمود: مِنْ كَمَالِ الْعَقْلِ وَ فِيهِ رَاحَةُ الْبَدَنِ عَاجِلًا وَ آجِلًا انسان عاقل در دنیا راحت زندگی میکند و در آخرت بهشتی میشود. يَا هِشَامُ إِنَّ الْعَاقِلَ لَا يُحَدِّثُ مَنْ يَخَافُ تَكْذِيبَهُ انسان عاقل حرفی نمی زند که دیگران او را تکذیب کنند. وَ لَا يَسْأَلُ مَنْ يَخَافُ مَنْعَهُ چیزی را طلب نمی کند که دیگران دست رد به سینه اش بزنند. وَ لَا يَعِدُ مَا لَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ وعده ی بی حساب و سر خرمن نمی دهد. وَ لَا يَرْجُو مَا يُعَنَّفُ بِرَجَائِهِ عاقل به چیزی بیشتر از آنچه استحقاق آن را دارد دل نمی بندد. وَ لَا يُقْدِمُ عَلَى مَا يَخَافُ فَوْتَهُ بِالْعَجْزِ عَنْه‏ وارد کاری نمی شود که می ترسد نتواند درست انجامش دهد.
💠وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْل بدترین فقر بی پولی نیست، بدترین فقر آن است که انسان جاهل باشد. 🔵جهل که آمد فقر هم می آید، بی آبرویی هم می آید، از چشم مردم افتادن هم می آید، زندگی پر مشکل هم می آید، بیماری هم می آید 🌀امام صادق علیه صلواه الله : صَدیقُ کُلُّ أمْرء عَقْلُهُ وَعَدُوُّهُ جَهْلُهُ دوست هر کس عقل اوست و دشمنش جهل اوست. (ما هر ضربه ای می خوریم از بی توجهی به عقل است.) 🌐تفاوت عقل با زرنگی های شیطانی (زرنگی جهل است نه عقل) از امام صادق صادق پرسیدند "ما العقل؟" فرمود: ما عُبِدَ بِهِ الرَّحْمانُ وَاکْتُسِبَ بِهِ الْجِنانُ عقل چیزى است که انسان به وسیله آن خدا را پرستش مى کند و بهشت را به دست مى آورد. قُلْتُ فَالَّذِي كَانَ فِي مُعَاوِيَةَ راوى عرض کرد مى گویند پس آنچه معاویه داشت چه بود؟ فَقَالَ تِلْكَ النَّكْرَاءُ تِلْكَ الشَّيْطَنَةُ آن نيرنگست، آن شيطنت است، وَ هِيَ شَبِيهَةٌ بِالْعَقْلِ وَ لَيْسَتْ بِالْعَقْلِ آن نمايش عقل را دارد ولى عقل نيست. 📘در خطبه ۲۰۰ فرمود : وَ اَللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَى مِنِّي سوگند به خدا، معاويه از من سياستمدارتر نيست، وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ امّا معاويه حيله گر و جنايتكار است، وَ لَوْ لاَ كَرَاهِيَةُ اَلْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَى اَلنَّاسِ اگر نيرنگ ناپسند نبود من زيرك ترين افراد بودم، وَ لَكِنْ كُلُّ غُدَرَةٍ فُجَرَةٌ وَ كُلُّ فُجَرَةٍ كُفَرَةٌ ولى هر نيرنگى گناه، و هر گناهى نوعى كفر و انكار است وَ لِكُلِّ غَادِرٍ لِوَاءٌ يُعْرَفُ بِهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ و هر نیرنگ باز یک پرچم و نشانی دارد که روز قیامت به آن شناخته میشود. .
💠وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ هیچ ارثی مثل ادب نیست. 🔹 هر مالی که شخص برای فرزندانش بگذارد، اولا ؛ تمام شدنی است، ثانیا ؛ در برخی موارد باعث وزر و وبال وارث و مورث میشود، ثالثا؛ نهایتا دنیای شخص را آباد میکند. ولی اگر ارثیه ادب باشد: ماندگار است . همه خیراست، دنیا و آخرت را آبادمیکند. 🌀اهمیت ادب، در غررالحکم امده : خَیْرُ ما وَرَّثَ الاْباءُ لِلاْبْناءِ الاْدَبُ; بهترین چیزى که پدران براى فرزندان به ارث مى گذارند ادب است قَلیلُ الاْدَبِ خَیْرٌ مِنْ کَثِیرِ النَّسَبِ; کمى ادب بهتر از برجستگى بسیار نسب است 🌐 ادب به معنای رعایت مطلق اخلاق است، یعنی انسان بدون تذکر، راه را تشخیص بدهد و حرکت کند.امام کاظم علیه السلام: خَيْرُ الْجَوَارِي مَا كَانَ لَكَ فِيهَا هَوًى بهترین همسر کسی است که او را دوست داشته باشی، وَ كَانَ لَهَا عَقْلٌ وَ أَدَبٌ و آن زن عقل و ادب داشته باشد. فَلَيْسَ تَحْتَاجُ إِلَى أَنْ تَأْمُرَ وَ تَنْهَى ادب یعنی شخص خودش خوب و بد را تشخیص دهد و نیاز به امر و نهی نداشته باشد، وَ دُونَ ذَلِكَ مَا كَانَ لَكَ فِيهَا هَوًى حال اگر ادب نبود ولی محبت بود هم بد نیست، وَ لَيْسَ لَهَا أَدَبٌ فَأَنْتَ تَحْتَاجُ إِلَى الْأَمْرِ وَ النَّهْيِ اگر ادب نداشت و عقل داشت، یعنی با یک تذکر راه را تشخیص داد، این هم خوب است، وَ دُونَهَا مَا كَانَ لَكَ فِيهَا هَوًى اگر نه عقل داشت نه ادب ولی بالاخره محبت و علاقه بود، این هم خوب است، وَ لَيْسَ لَهَا عَقْلٌ وَ لَا أَدَبٌ فَتَصْبِرَ عَلَيْهَا لِمَكَانِ هَوَاكَ فِيهَا،. ولی اگر نه عقل بود، نه ادب، نه علاقه سمت چنین همسری نرو.
💠وَ لَا ظَهِيرَكَالْمُشَاوَرَةِ هیچ پشتیبان و کمک کاری مثل مشاوره نیست. 📘در حکمت ۱۶۱ فرمود: مَنْ شَاوَرَ الرِّجَالَ شَارَكَهَا فِي عُقُولِهَا کسی که با دیگران و بزرگان مشورت کند در عقل و خرد انها شریک میشود. عقل برای حل مشکل بود، حال اگر کسی از عقل کاملی برخوردار نباشد و به تنهایی نتواند مشکلاتش را حل کند، حضرت او را به مشورت با عاقلان توصیه میکند، اگر مشاورت حاصل شد وجوه مختلف قضیه برای انسان روشن میشود و تصمیم گیری برای او راحت تر و به صواب نزدیک تر خواهد شد. 🔹مخالفت با مشاور امین، خسارت بار است، در خطبه ۳۵ فرمود : فَإِنَّ مَعْصِيَةَ النَّاصِحِ الشَّفِيقِ الْعَالِمِ الْمُجَرِّبِ تُورِثُ الْحَسْرَةَ وَ تُعْقِبُ النَّدَامَةَ بدانيد كه نافرمانى شخص خیرخواه ، مهربان و داناى تجربت آموخته، موجب حسرت است و پشيمانى در پى دارد. ⏪ویژگی های مشاور در روایات: امام صادق سلام الله علیه فرمود: اِنَّ الْمَشْوِرَةَ لاتَكُونُ اِلاّ بِحُدودِها الاَرْبَعَةِ مشورت تنها با چهار شرط سودمند است، فَاَوَّلُها اَنْ يَكُونَ الَّذى تُشاوِرُهُ عاقِلا نخست؛ اينكه مشاور تو عاقل باشد ، وَ الثّانى اَنْ‌يَكُونَ حُرّاً مُتَدَيِّناً دوّم ؛ آزاده و با ايمان باشد، وَ الثّالثُ اَنْ‌يَكُونَ صَديقاً مُؤاخِياً سوّم ؛ دوست علاقمند و دلسوز باشد، وَ الرّابِعُ اَنْ‌تُطْلِعَهُ عَلى سِرَّكَ فَيَكُونَ عِلْمُهُ بِهِ كَعِلْمِكَ چهارم؛ اينكه او را بر سرّ خود آگاه سازى تا آگاهى او نسبت به موضوع مورد مشورت همچون آگاهى تو باشد. 🔵 امیرالمومنین فرمود : خَيْرُ ما شاوَرْتَ ذَوُوا النُّهى وَ الْعِلمِ وَ اُولُو التَّجارِبِ وَ الْحَزْم بهترين كسى كه با او مشورت مى كنى صاحبان عقل و علم و كسانى كه داراى تجربه و دور‌انديشى هستند مى باشد. 💎پيغمبر اكرم به على فرمود: يا على! لاتُشاوِرْ جَباناً فَاِنَّهُ يُضَيِّقُ عَلَيْكَ الْمخْرَجَ اى على با آدم ترسو مشورت نكن كه راه خروج از مشكلات را بر تو تنگ مى كند. وَ لاتُشاوِرِ الْبَخيلَ فَاِنَّهُ يُقَصِّرُ بِكَ عَنْ غايَتِكَ، و با بخيل مشورت مكن كه تو را از بذل و بخشش بجا و رسيدن به هدف باز مى دارد وَ لاتُشاوِرُ حَريصاً فَاِنَّهُ يُزَيِّنُ لَكَ شَرَهاً و با حريص نيز مشورت مكن كه حرص و آز را براى تو زينت مى دهد و تو را به راه خطا مى كشاند. 🌀خیانت مشاور در مشاوره: امیرالمومنین در این مورد فرمود: خِيانَةُ الْمُسْتَسْلِمِ وَ الْمُسْتَشيرِ مِنْ اَفْظَعِ الاُمُورِ خيانت به كسى كه در برابر نظر تو تسليم شده و مشورت مى‌خواهد از بدترين كارها، وَ اَعْظَمِ الشُّرور وَ مُوجِبُ عَذابِ السَّعيرِ و بزرگترين بدى‌ها، و موجب عذاب سوزان روز قيامت است! 🌀خیانت در مشورت: پیامبر صلواه الله علیه فرمود : مَنْ اِستَشارَهُ اَخُوهُ الْمُؤمِنُ فَلَمْ‌ يُمَحَّضْهُ النَّصيْحَةَ سَلَبَ اللهُ لُبّهُ هر كس برادر مؤمنش با او مشورت كند و خيرخواهى را خالصانه انجام ندهد، خداوند عقل و خرد او را از او خواهد گرفت. 🌀مشورت با خود: امام صادق علیه السلام فرمود: شَاوِرْ فِي أُمُورِكَ مِمَّا يَقْتَضِي اَلدِّينُ مَنْ فِيهِ خَمْسُ خِصَالٍ امّا در كار آخرت،بايد مشورت كنى با كسى كه در او پنج خصلت باشد. عَقْلٌ وَ عِلْمٌ وَ تَجْرِبَةٌ وَ نُصْحٌ وَ تَقْوَى عقل و علم و تجربه و خیر خواهی و تقوا. وَ إِنْ لَمْ تَجِدْ پس اگر اين چنين شخصی نيافتى فَاسْتَعْمِلِ اَلْخَمْسَةَ اين صفات را خود به عمل بیاور. وَ اِعْزِمْ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى و عزم را جزم كرده و توكّل به خدا نموده با خود مشورت كن ، فَإِنَّ ذَلِكَ يُؤَدِّيكَ إِلَى اَلصَّوَابِ هر چه به خاطرت افتاد به او عمل كن،كه البتّه صواب است. اللهم یسِّر علینا العسر
‌ تخمین زده می شودکه بیش از 40 درصد زنان متحمل اختلالات رایج جنسی هستند خشکی واژن به ارگاسم نرسیدن عدم تمایل به رابطه جنسی تحریک زیاد وارضانشدن ازعلائم این اختلال ارگاسم زنانه FODهستند
❣چرا بیضه ها کم کار می شوند⁉️ 👈 وظیفه تولید و را برعهده دارند. اما گاهی در انجام وظیفه خود دچار اختلال می شوند. دلایل کم کاری بیضه ها: ▫️ عوامل مادرزادی ▫️ ضربه به بیضه ها ▫️ چاقی بیش از حد ▫️ گرم شدن محیط بیضه ها ▫️ بیضه ها مثل ابتلاء به اریون ╭
🔴 از خطای مردم درگذر ولی از کارگزار خائن نه! 🔻بخشی از فرمان امیرالمومنین علی‌بن ابی‌طالب(ع) به مالک اشتر: 1⃣ گذر از خطاهای مردم: ای مالک! مهربانی به مردم و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز. چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان (مردم) دو گروهند يا در دين با تو برادرند و يا در آفرينش با تو برابر. از مردم خطاها سر خواهد زد و لغزش هایی کنند، پس، از عفو و بخشایش خویش نصیبشان ده، همان گونه که دوست داری که خداوند نیز از عفو و بخشایش خود تو را نصیب دهد. هر گاه کسی را بخشودی، از کرده خود پشیمان مشو و هر گاه کسی را عقوبت نمودی، از کرده خود شادمان مباش. 2⃣ برخورد با خائنین به بیت‌المال مسلمین: هر گاه یکی از کارگزاران دست به خیانت گشود باید به سبب خیانتی که کرده تنش را به تنبیه بیازاری و از کاری که کرده است، بازخواست نمایی. سپس، خوار و ذلیلش سازی و مهر خیانت بر او زنی و ننگ تهمت را بر گردنش آویزی. #
◀️ اسکان شبانه زائران درحرم امام رضا (علیه السلام) (خوابیدن، استراحت ) 🛌 آستان قدس رضوی برای استراحت روزانه و استراحت شبانه ی مسافران،‌ تدابیری اندیشیده است و آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران می باشد. 🛌 شرایط و مدت زمان استفاده از طرح اسکان شبانه زائران امام رضا (ع): 🔹هر زائر با ارائه کارت شناسایی معتبر می تواند برای مدت ۵ شب در محل های تعیین شده اقامت نماید. (اسکان شبانه برای هر مسافر در طول یکسال، به میزان 5 شب امکان پذیر است.) 🔸تذکر: طرح اسکان شبانه، مشمول مجاورین نمی شود و فقط ویژه زائران با کدملی غیر مشهدی می باشد. 🔹پذیرش اتباع با گذرنامه یا کارت ویژه اتباع، امکان پذیر است. 🛏 محل ثبت نام برادران :  بست پایین خیابان (شهید نواب صفوی)، ورودی حر یک (جنب مدرسه عباسقلی خان) مراجعه نمایند. سپس میتوانند به مکانی که معرفی شده اند جهت خواب و استراحت رایگان مراجعه نمایند.(رواق دارالمرحمه) 🛏 محل ثبت نام خواهران: جهت انجام مراحل پذیرش به اتاق ۱۰۵ روبروی باب السلام واقع در بست نواب صفوی مراجعه نمایند. سپس می توانند به مکانی که معرفی شده اند جهت خواب و استراحت رایگان مراجعه نمایند. (رواق حضرت زهرا (س)) 🛏 ساعات پذیرش متقاضیان استراحت شبانه در حرم اما رضا (ع): پذیرش از ساعت ۲۱ انجام می شود اما سه شنبه شب ها و پنجشنبه شب ها بعد از برگزاری مراسم دعا انجام می شود. 🛏 استراحت روزانه در حرم امام رضا علیه السلام: 🔸این امکان برای زائران و مجاوران امکان پذیر است. 🔹برادران: ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم (ص) (سمت قبله)، جنب ایوان ولی عصر، اتاق ۱۰۵ 🌹خواهران: بست نواب صفوی، رواق حضرت زهرا (س) ساعات مراجعه و استراحت: از ساعت ۱۴ الی ۱۷ ⛲️محل استحمام زائران در حرم مطهر رضوی: 🔹زائران (خواهران و برادران) می توانند جهت حمام کردن به یکی از سرویس های بهداشتی ذکر شده مراجعه نمایند. (این خدمت به صورت شبانه روزی ارائه می گردد.) در هریک از این سرویس ها، تعدادی دوش جهت استحمام زائران در نظر گرفته شده است. ☘سرویس بهداشتی شماره یک واقع در خروجی صحن غدیر. ☘سرویس بهداشتی شماره چهار واقع در خروجی صحن کوثر. ☘سرویس بهداشتی شماره پنج واقع در صحن امام حسن مجتبی (ع) (ضلع شمالی بست نواب). ☎️ تلفن تماس: در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. [از تمامی نقاط کشور می توانید باشماره 138 تماس حاصل فرمایید.] 🍃🌸 هدیه به روح مطهر اقا امام رضا صلوات.🌸🍃 🌺🍃لطفا توی تمام گروه ها و کانالها بفرستید شاید به این واسطه زائری توفیق زیارت پیدا کنه و نائب الزیاره ما هم بشه 🌺🍃 🤲🏻اَللَّهُـمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّـدٍ وَآلِ مُحَمـَّد عَجِّـل فَرجَهم🌸🍃🌺
▪️فرزندان نامشروع شرق و غرب تصویری از دو اسرائیلی گالیل و تاور در کنار یک دیگر جالب است بدانید این دو سلاح که توسط یهودیان به عنوان تسلیحات ملی اسرائیل شناخته میشوند هیچکدام توسط یهودیان ابداع نشده اند. گالیل درواقع یک کپی از سلاح rk-62x فنلاندی می‌باشد که خود براساس ak-47 توسعه یافته است. تفنگ بولپاپ تاور نیز در عملکرد و بسیاری از قطعات تشابه انکار ناپذیری به سلاح L-85 دارد و عملا الگوبرداری شده از این تفنگ انگلیسی به حساب می آید. مشخصات تمام تسلیحات ساخته شده توسط صنایع تسلیحات اسرائیل از جمله این دو سلاح در کانال موجود می‌باشد و با پیروی از هشتگ ها یا جستجو در دسترس است.
🔰 خواص درمانی سُرمه ڪشیدن (👇) ☑️ گرم شدن چشم ☑️ افزایش نور چشم ☑️ رفع سردرد و میگرن ☑️ پرپشت شدن مژه و ابرو ☑️ تقویت مژه و ابرو ☑️ جلوگیری از ڪاهش بینایی