eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219.1هزار عکس
58.6هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 مردمان اروپا و آمریکا امیدوارند به آینده اقتصادی یا ناامید؟! 🔖احتمالا تایید می‌کنید که در ذهن بخش قابل‌توجهی از جامعه ما ایرانی‌ها؛ مردم در کشورهایی مثل آمریکا، فرانسه، ژاپن،کانادا، سوئد، آلمان و ... خیلی در رفاه هستند و چشم‌انداز رفاهی خیلی بالایی هم برای آینده دارند! 🔖اما حقیقت دنیای واقعی چیز دیگری است؛ مثلا در ژاپن ۸۲٪ و در آمریکا ۷۲٪ والدین معتقدند فرزندان‌شان «آینده مالی بدتری» را نسبت به وضعیت امروز خودشان تجربه خواهند کرد؛ 🔖این آمار در فرانسه ۷۸٪، ایتالیا ۷۶٪ ، کانادا ۷۵٪، انگلستان، اسپانیا و استرالیا هم ۷۲٪ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 اینجا کشمیر، مردم کشمیر با پرچم های ایران و تصاویر رهبر ایران به خیابان ریخته اند تا 22 بهمن را جشن بگیرند....
انتخابات مجلس؛ بازی و زبان اصلاح طلبان 🔹صلاحیت ۱۵ هزار نامزد (بیش از ۷۳ درصد داوطلبان) برای انتخابات مجلس تأیید شد و به طور متوسط، بیش از ۵۱ نامزد برای هر صندلی نمایندگی رقابت می کنند. ♦️طیفی از اصلاح طلبان (از جمله کارگزاران، اعتدال و توسعه، ندای ایرانیان، خانه کارگر، اعتماد ملی و...) در حال بستن فهرست های انتخاباتی هستند. علی باقری (عضو جبهه اصلاحات) می گوید: "بیش از ۱۰۰ نامزد توسعه‌گرا و دموکراسی‌خواه تایید صلاحیت شده‌اند که حضور آنان در مجلس، می‌تواند از وخامت اوضاع بکاهد". اما قرائن حاکی از این است که اصلاح طلبان، نامزد کافی برای رقابت برای رقابت در اغلب حوزه ها را دارند. 🔹۱۱۰ فعال اصلاح طلب (از جمله کرباسچی، حضرتی، جلایی پور، گرامی مقدم، فراهانی، کولایی، طباطبایی، شیرزاد، خانجانی، احمد مازنی و...) دیروز خواستار حمایت احزاب و نیروهای سیاسی و مدنی، از ائتلاف نامزدهای میانه رو، توسعه گرا و اصلاحگر شدند. ♦️صرف نظر از طیف سوپر رادیکال در جبهه اصلاحات که موجب دوپارگی و فروپاشی دو تشکل قبلی (نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان/ شورای عالی سیاستگذاری) شدند، به نظر می رسد طیف دیگر، عمدا سیاست مظلوم نمایی و حرکت چراغ خاموش انتخاباتی را ظرف چند ماه گذشته پیشه کردند. 🔹آنها بدین ترتیب، از یکسو خاطر طیف نیروهای انقلابی را از وجود رقیب و تهدید آسوده می کردند - تا مجال رقابت و درگیری در درون جبهه انقلاب فراهم شود- و از سوی دیگر، خود را از پاسخگویی درباره کارنامه نجات می دادند. ♦️آنها کوشیدند به جای این که درباره کارنامه دولت روحانی و مجلس همسو پاسخگو باشند، فضای انتخابات را به سمت مظلوم نمایی (القای حذف شدگی) سوق دهند. 🔹اما از این بازی رندانه -با دست خالی از برنامه و کارنامه- که بگذریم، اظهارات یکی از فعالان رسانه ای قابل تامل است و نشان می دهد که این طیف بی کفایت و پر خسارت، چه نگاه از خود راضی و حذفی دارند. احمد زید آبادی، ضمن نکوهش تایید صلاحیت کاندیداهای گمنام(!) می نویسد: ♦️"گویا بسیاری از افراد گمنام و ناآشنا به امور کشورداری را تأیید صلاحیت کرده‌اند، بدان امید که فامیل آنها برای حضور در پای صندوق‌های رأی بسیج شوند و نرخ مشارکت بالا رود! این هم یکی دیگر از شواهد بیگانگی با امر کشورداری است... افزودن بر سیاهی لشکر کاندیداها به قصد بالا بردن نرخ مشارکت، از یک سو بی‌اثر و از سوی دیگر برای حکومت دردسرساز است". 🔹این ادبیات نشان می دهد که طیف مذکور بر خلاف هیاهوی تبلیغاتی، نامزد ها را درجه یک و درجه دو می دانند و معتقد به حذف همه نامزدهایی هستند که از نگاه این جریان، نام آشنا نیستند! این طیف در گذشته مدعی بوده هر کس باید بی مضایقه بتواند نامزد شود. ♦️واقعیت این است که همین نویسنده و اغلب فعالان طیف متبوع وی، بی هیچ آورده ای و صرفا از طریق بزرگ نمایی رسانه ای، از گمنامی در آمده و پس از کسب سِمَت های اجرایی و تقنینی، بالاترین خسارت ها را بر جا گذاشته اند. 🔹براستی کدام فرد گمنام و کارنابلدی می توانست خسارت هایی به بزرگی میراث دولت مدعی اعتدال و تدبیر را بر جا بگذارد و کدام مجلس مانند مجلس همسو با دولت روحانی می توانست کلاهبرداری آمریکا در توافق نقد/ نسیه برجام را تایید کند؟!
🔴 نقد کردن دولت روحانی ممنوعه حتی در حد یک بیت شعر اشعاری که توسط میثم مطیعی خوانده شد ۱۳ بیت بود که ۱۰ بیت آن نقد به دولت وقت و ۳ بیت آن انتقاد به دولت قبل بود. اما اصلاح‌طلب‌ها با هدف تخریب می‌گویند این اشعار توهین به روحانی بود!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشوری که ماهی گیری یادشان رفته است... 🔺ویدئوی طنزی که کاربران در رابطه با وضعیت تنگه‌ی باب‌المندب و اقدام یمنی‌های برای توقیف کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل میروند، ساختند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلاح‌ بُرندهٔ ایران در زیر دریا 🔹تصاویری ببینید از اژدرهای زیرسطحیِ سپا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار اولین تصویر از لحظه پرتاب موشک کوتاه‌برد شناورهای تندروی سپاه با انتشار ویدئوی کوتاهی، برای اولین‌بار تصاویری از موشک جدید شناورهای تندروی نیروی دریایی سپاه به نمایش گذاشته شد.این موشک با شباهت به موشک قائم-114، احتمالا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سیاستمدار مصری و دبیرکل پیشین اتحادیه عرب: 🔹ایرانی‌ها سیاستی ترکیبی، پیچیده و هوشمندانه‌ دارند، به ایران انتقاداتی جدی داریم اما باید بنشینیم و با ایران صحبت کنیم زیرا ایران بازیگری اساسی در منطقه است، یک بازیگر اساسی..
🔴 کثافت کاری و سقوط بنام آزادی 🔸 فروپاشی اخلاقی و بی‌ثباتی اجتماعی، نتیجه طبیعی «آزادی» است. آزادی یعنی شکستن قید و بندها، یعنی اولویت دادن به دلخواه شخصی. 🔹 از وقتی ماهواره فراگیر شد و سریال‌های فارسی‌وان و جم‌تی‌وی از ترکیه روی آنتن ایرانی‌ها آمد کثافات آزادی را هم با خودش منتقل کرد. 🔸 راه‌حل غربی‌ها این است که بگویند کثافت عادی است، همه حق دارند در آن دست و پا بزنند. هرزگی و عیاشی و حرام‌زادگی و... اصلا بد نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کاوه آهنگری کارشناس ضد انقلاب رسانه‌های معاند: دیگر خودم را ایرانی نمی‌دانم و امیدی به براندازی نیست...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلیمانی: اون چیزی که در انتخابات مهم هست حضور مردم در صحنه‌ی انتخابات هست....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی از رقص یک زن بی‌حجاب در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن 😳 به سبک صورتیها : ایشون هم دختر حاج قاسم است، ایشون هم دل در گرو انقلاب دارد! ایشون درسته یک ایراد ظاهری دارد ولی دوستدار انقلاب است! بخاطر بی حجابی و رقص کسی را از دایره انقلاب خارج نکنیم! هرکس ایرادی به ایشان وارد کند افراطی و نفوذی است! مهم اینه که در راهپیمایی شرکت کرده، بقیه اش مهم نیست!!
اهمیت جایگاه نهاد مقدس ، اقتضا می‌کند با حساسیت ویژه‌ای از آن "پاسداری" شود. وجود برخی گرایش‌های التقاطی در این نهاد، نگران کننده است؛ چنانکه برخی درآمدزاییهای اقتصادی از راههای آمیخته با ترویج فساد اخلاقی با هدف احتمالی صرف سود آن در ترویج ارزش‌های اسلامی، امری مضحک و خلاف عقل و شرع است.
🔴 روز پاسدار و دو موضوع مهم که نیاز به ورود جدی سپاه دارد 🔻امروز روز ولادت پربرکت امام حسین (علیه السلام) است و " روز پاسدار " نامگذاری شده است. 🔻امام خمینی (ره) در سال ۵۸ در مورد سپاه فرمودند: " اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید " 📚صحیفه امام (ره)، ج۹، ص۳۱۴ 🔻اساساً از دفاع مقدس گرفته تا فتنه های گوناگون، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش ویژه و برجسته ای در حفظ و پاسداری از انقلاب داشته است و در عرصه های گوناگون مدیون سپاه هستیم. 🔻متاسفانه سال هاست که فضای مجازی غیراستاندارد، هم حاکمیت و استقلال و امنیت ما را مورد هجمه قرار داده و هم اینکه موجب ترویج و گسترش فساد و فحشا در کشور شده است. 🔻در حال حاضر نیز یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب یعنی و عفاف، در حال آسیب دیدن است و با همین دستفرمان مسئولین، این دستاورد بزرگ از دستمان خواهد رفت. ⏪ انتظار ما از سپاه عزیز به عنوان نگهبان و پاسدار انقلاب اسلامی این است که هر چه زودتر و با قاطعیت جلوی این انحرافات به وجود آمده را بگیرد و نگذارد که با تسامح و تساهل برخی مسئولین، محکمات و اصول انقلاب و برخی ارزش های اسلامی، زیر پا گذاشته شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لقب جهادی شهید بسام «خمینی» بود نشون داد که پرورش یافته مکتب امام خمینی ره است شهید بسام هم مثل خیلی از شهدای دیگه توی مجالس عزاداری اهل بیت برات شهادتش رو‌گرفت تا یادمون بده هر خیری توی دنیا هست از راه اهل بیت علیهم السلامه شهادتت مبارک دلاور عندربهم‌یرزقون شدنت مبارک أخٌ‌في‌الله🇮🇷
🔹به بهانه میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار و تبریک به پاسداران 🔴اگر سپاه نبود.... تقدیم به‌ همه پاسداران وسپاهیان انقلاب اسلامی 🔻اگر پاسداران نبودند و در عراق و سوريه و لبنان با داعش نميجنگيدند داعش با خيال راحت وارد ايران ميشد و بي خود نيست كه هاليود آمريكا مياد بر ضد سپاه فيلم ميسازه. بي خود نيست نتانياهو ميگه سه تا كشور عربي را سپاه ايران داره هدايت ميكنه. 🔻 اگر سپاه نبود، امروز باید برای سفر به اهواز، به ایلام، به کرمانشاه، به سنندج و ارومیه، در صف طولانی مقابل در سفارتخانه‌های ایالت‌های جدید، ساعت‌ها برای دریافت «ویزا» گردن کج می‌کردیم و معطل می‌شدیم! 🔻 اگر سپاه نبود، هواپیماها ربوده می‌شدند و در تل‌آویو و پاریس و بغداد و ریاض و واشنگتن بر زمین می‌نشستند! 🔻اگر سپاه نبود، خیلی زودتر از اینها در «دشت مغان» و در جنوب رود ارس، حکومت دوم صهیونیست یا همان «تل‌آویو ثانی» تشکیل شده بود! 🔻اگر سپاه نبود، «عبدالمالک ریگی»های معدوم، الان به جای جهنم، در خیابان «پاستور» دفتر نمایندگی «جندالشیطان» را افتتاح می‌کردند! یاد شهدای اخیر اصفهانی حادثه زاهدان بخیر 🔻اگر و نبود، تانک‌ها و نفربرهای مسعود رجوی که فقط یک روز تا تهران و رژه نظامی در میدان آزادی فاصله داشتند، الان به عنوان سمبل فتح پایتخت، وسط میدان شهدا تبدیل به تندیس و یادمان شده بودند. 🔻اگر سپاه نبود، کودتای سال ۸۸، به حمام خون مبدل می‌شد و جوخه‌های ترور ۳۰ خردادماه ۶۰ بار دیگر و این بار عظیم‌تر تکرار می‌شد! 🔻اگر سپاه و ارتش نبود، با جنگیدن به روش «اشکانیان»، هنوز در کف خیابان‌های تهران، با دیکتاتور دیوانه حزب بعث «صدام» دست به گریبان بودیم، از بس زمین داده و زمان خریده بودیم. 🔻اگر سپاه نبود، امروز نام بسیاری از «آقازاده‌ها»، بویژه آقازاده‌های ساکن در جمهوری لیبرال- دموکراتیک تهران شمالی، جاسم و عبود و ابوبکر الطهرانی و... بود. 🔻اگر سپاه نبود، داعش و تکفیریون الان تشکیل حکومت شام و ایران و عراق را جشن گرفته بودند. 🔻اگر سپاه در کنار دولت ها نبود، روستاهای محروم و دورافتاده ما، کجا راه و جاده و آب و برق و مسجد و مدرسه و درمانگاه به خود می‌دیدند؟ 🔻اگر سپاه نبود، از سربند زلزله «بم» تا همین امروز، چشممان به دست سازمان‌های بین‌المللی بود و منتظر دریافت صدقه کشورهای ثروتمند بودیم و جنازه‌های آوارگان بی‌پناه و هراسان و داغدار مدت‌ها بر زمین و در زیر آوارها باقی مانده بود. 🔻اگر سپاه نبود، امروز، آقازاده‌های عافیت‌طلب و اشرافی و «فرنگ» درس‌خوانده حضرات، به جای فتنه‌گری و مانور تجمل، در سینه سرد قبرستان‌ها، خواب ابدی می‌کردند! 🔻اگر سپاه نبود، آثار شنی تانک‌های «مرکاوا»ی اسرائیلی در سال ۲۰۰۶ بر پیکرهای خونین فرزندان حزب‌الله در جنوب لبنان، برجای مانده بود! 🔻اگر سپاه نبود، ناموس شیعیان، مادران و دختران آزاده، به بردگی و اسارت و «جهاد نکاح» رفته بودند و در سنگرهای گرگ‌های گرسنه، هتک و دست به دست می‌شدند! 💢همین مقدار آیا کافی نیست؟! صاحب این قلم باز هم بر این سیاهه فهرست علل موجودیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا چند برابر می‌تواند بیفزاید. 🔺از تربیت نوجوانان مؤمن در مساجد کشور تا تقویت زیرساخت‌های مهم علمی و آموزشی و دفاعی این آب و خاک تا خدمت بی منت در آق قلا و.... بله!حق دارند به سپاه حمله کنند! حق دارند سپاه را بکوبند، حق دارند پاسداران نجیب اسلام و انقلاب را سرزنش کنند! حق دارند به وحدت ارتش و سپاه حسادت کنند.. 🔻سپاه، بی‌دلیل خار چشم نشده! 🔵 و حالا نوبت سپاه است! برای ما نسل سومی‌ها سوال و ابهام بزرگ این است: چرا دولت‌های برآمده از آرای این ملت، هنوز از راه نرسیده، به جای دشمن متکبر و «وینچستر» به دست؛ سپاه مظلوم را هدف می‌گیرند؟! مگر آرایش دشمن را نمی‌بینید؟ از قوای «مارینز» یانکی‌های آمریکا و یگان‌های ویژه اسرائیل تا دلارهای شیوخ مرتجع وهابی، از جنایت‌های لشکر چندملیتی داعش و تکفیریون تا بهائیت و مرجعیت لندن‌نشین!.. شما دیگر چرا؟ مگر علمداران و فرماندهانی همچون ، آقارحیم، آقا عزیز جعفری، حاج قاسم سلیمانی، شهيدان احمد کاظمی، شوشتری، حسن باقری، مهدی باکری، حسین خرازی، مهدی زین‌الدین، مرتضی صفار، احمد متوسلیان، محمود کاوه ، حسین همدانی، محسن قاجاریان ، حججی ها و هزاران ستاره همچنان فروزان جهاد و شهادت از و ، به این آب وخاک و به ساحت حریم ولایت و به دولت‌ها و مردم شهید داده و دلبسته به آرمان امام وانقلاب، کم خدمت کرده‌اند؟! ✅ آری، چه زیبا فرمود حضرت خورشید امام خميني که: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»
🔴 برخی از قوانین شاخص و تحول آفرینی که در مجلس یازدهم (مجلس فعلی) به تصویب رسیده اما متاسفانه جامعه از چند وچون آن خبر چندانی نداره. 6️⃣ اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی 7️⃣ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی 8️⃣ قانون مالکیت صنعتی 9️⃣ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق 🔟 قانون مالیات بر خانه های خالی 1️⃣1️⃣ قانون مالیات بر سوداگری و سفته بازی 2️⃣1️⃣ افزایش بیش از 15 برابری حقوق سربازان طی 3 سال 3️⃣1️⃣ بیمه رایگان سه دهک پائین 4️⃣1️⃣ طرح شفافیت قوای سه گانه 5️⃣1️⃣ طرح حمایت از افشاگران فساد 6️⃣1️⃣ لایحه ارتقاء امنیت زنان در برابر سوء رفتار 7️⃣1️⃣ اصلاح قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی 8️⃣1️⃣ تاسیس صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج 9️⃣1️⃣ قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی 0️⃣2️⃣ طرح اصلاح ساختار بانک مرکزی ◀️◀️ و ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️خجسته میلاد بزرگ پاسدار دین حضرت سیدالشهدا(ع) و روز پاسدار مبارک💐🌿 🌱 پاسدار، همینکه لباس زیبای پاسداری می‌پوشد یعنی اینکه از این لحظه جان و هستی‌ام فدای دین و کشورم! او با آیه حک شده روی قلبش می‌گوید با تمام توان و وجودم همه جوره در خدمت دین و ایمانم هستم؛ گاهی غرق خون در میدان نبرد؛ گاهی غرق گِل در کنار سیل‌زدگان؛ گاهی در میان آوار در کنار زلزله‌زدگان ؛ گاهی هم در کف خیابان برای مبارزه با ضد انقلاب. او دیگر انسانی الهی است گوش به فرمان مولایش؛ هرجا حکم کند آماده خدمت و جانفشانی است؛ مرزی نمی‌شناسد، ایران و سوریه و عراق و لبنان برایش فرقی ندارد؛ او خودش را وقف اسلام و دینش کرده است؛ برای پاسدار همین بس که مولا و مقتدایش گفت: کاش من هم یک پاسدار بودم!! پاسدار مصداق آیه: أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ است؛ پاسدار دانش‌آموخته مکتب حسین است و درس شهادت و جانفشانی از حسین آموخته است و شعارش: يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ إِلَي يَوْمِ الْقِيَامَهِ است پاسدار سخن اول هر روزش دعای عهد و تجدید پیمان با امام زمانش است؛ اَللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَهِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَيْعَهً لَهُ فِي عُنُقِي خدايا در صبح اين روز و تا زندگي كنم از روزهايم، براي آن حضرت بر عهده ام، عهد و پيمان و بيعت تجديد مي كنم، پاسدار اطاعت از رهبر و مقتدایش را از مهمترین شئون عاقبت بخیری می‌داند؛ پاسدار جان می‌دهد تا جامعه در امنیت باشد؛ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷ثامن لنجان🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
⭕️ ! 🔸شرکت در انتخابات یک وظیفه مهم شهروندی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا در بسیاری از کشورهای جهان تأکید زیادی بر روی انتخابات دارند تا جایی که در تعدادی از کشورها شرکت در انتخابات الزامی و حتی برای متخلفین جریمه هایی در نظر گرفته شده است. 🔻 آیا می دانید در ۳۵ کشور دنیا شرکت در انتخابات اجباری است؛ برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، به برخی از این کشورها و نوع مجازات آنها اشاره می شود: ۱- انتخابات در برزيل در حالي برگزار مي شود كه راي دادن در اين كشور براي افراد 18 تا 70 سال «اجباري» است. ۲- بلژيك: راي ندهي خط مي‌خوري! بنابر قانون اساسي بلژيك اگر كسي پس از دريافت دعوت‌نامه براي راي دادن، پاي صندوق نرود و عذر موجهي هم نداشته باشد بين 25 تا 50 يورو جريمه مي شود. اگر اين غيبت دوباره تكرار شود جريمه بين 50 تا 125 يورو خواهد بود. اگر كسي در 4 دور انتخابات شركت نكند. علاوه بر 4بار جريمه، نام او از ليست راي دهندگان به مدت 10 سال خط خورده و در هيچ مقام و اداره دولتي پذيرفته نخواهد شد و هيچ كمك و امتيازي نيز از سوي دولت دريافت نخواهد كرد. ۳-استراليا: جريمه و زندان براي راي ندادن! ❗️شهروندان استراليايي موظفند كه در زمان انتخابات در محل راي‌گيري حاضر شوند. اما بعد از ثبت اسم شان مي توانند راي ندهند و يا به اصطلاح راي سفيد و بي‌نام بيندازند. شهرونداني هم كه دليل موجهي براي غيبت در انتخابات ندارند به صورت نقدي جريمه مي‌شوند و در صورت عدم پرداخت جريمه، به جاي آن مي روند. ۴-بوليوي: انسداد حساب بانكي هر شهروند اهل بوليوي كارتي ويژه دارد كه حضور او در انتخابات را اثبات كند. اما اگر كسي تا سه ماه بعد از انتخابات نتواند حضورش را اثبات كند، حقوق و مزايايش دچار مشكل مي‌شود. ۵-در سنگاپور اگر شهروندي در انتخابات رياست جمهوري شركت نكند حق راي وي براي هميشه باطل مي‌شود و تنها با ارائه دليل قانوني و محكمه پسند اين حق به او باز مي گردد. ۶-در يونان اين جريمه سخت‌تر است و غايبان انتخاب از گرفتن گواهينامه و گذرنامه محروم خواهند شد. همچنين خدمات و محصولاتي كه دستگاه‌هاي عمومي براي مردم ارائه مي‌دهند براي شخص غايب قطع خواهد شد. ۷-در برزيل نيز براي كساني كه در انتخابات شركت نكنند پاسپورت صادر نمي‌شود. ۸-در كشور پرو مردم بايد كارت مهر خورده در انتخابات را براي دريافت خدمات شهروندي با خودشان به همراه داشته باشند. ۹-در كشور مصر پس از حسني مبارك، براي غايباني كه بدون دليل در انتخابات شركت نكرده‌بودند، 70 دلار جريمه نقدي تعيين شد. 🔻ديگر كشورهايي كه انتخابات در آنها اجباري است هم عبارتند از آرژانتين، شيلي، كاستاريكا، قبرس، جمهوري دومنيكن، اكوادر، فيجي، فرانسه (مجلس سنا)، گابن، گواتمالا، هندوراس، ايتاليا، ليختن اشتاين، مكزيك، نائورو، پاراگوئه، فليپين، سوئيس، تايلند، تركيه و اروگوئه. حالا اهمیت شرکت در انتخابات را بیشتر و بهتر می توان درک کرد، رای ندادن در بسیاری از کشورها به عنوان یک مطرح شده و برای اصلاح رفتار فرد بی انضباط تنبیهاتی در نظر گرفته شده است.
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢راهپیمایی۲۲ بهمن لنجان از قابی متفاوت...
کویر نوردی در لوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کولیژ از سبزترین و زیباترین مناطق کردستان در فصل بهاره... کولیژ در ۳۰ کیلومتری شهرستان سرواباد قرار داره، از کامیاران هم راه دسترسی داره...
شاید باورتون نشه منم ی پاسدارم 🌺🍃پاسدار حرم خانه 🌺🍃پاسدار حریم خانواده و هزار البته 🌺🍃پاسدار حرم ایران اسلامی و 🌺🍃پاسدارخون شهدای جهان اسلام روز پاسدار مبارک 🌴🌷✌️