eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
. [ ] "نقــش دولــت و حـکـومت اســلامی در نهادینه کردن ارزشهای اسلامی" 🏷 ۰۴ 💠 مردم سالاری دینی/۲ یکی از مهم ترین ابعاد مردم سالاری این است که بعد از انتخاب مسئولین توسط مردم، مسئولین بدانند در قبال مردم وظایف جدی و حقیقی دارند : وَإِيَّاكَ وَالْمَنَّ عَلَى رَعِيَّتِكَ بِإِحْسَانِكَ، أَوِ التَّزَيَّدَ فِيمَا كَانَ مِنْ فِعْلِكَ، أَوْ أَنْ تَعِدَهُمْ فَتُتَتَّبِعَ مَوْعِدَكَ بِخُلْفِكَ، فَإِنَّ الْمَنَّ يُبْطِلُ الإِحْسَانَ، وَالتَّزَيُّدَ يَذْهَبُ بِنُورِ الْحَقِّ، وَالخُلْفَ يُوجِبُ الْمَقْتَ عِنْدَ اللَّهِ وَالنَّاسِ¹ ⬇️ می فرماید نه سر مردم منت بگذارید که ما این کارها را برای شما کردیم یا میخواهیم بکنیم؛ نه آنچه را که برای مردم انجام دادید، درباره اش مبالغه کنید - مثلاً کار کوچکی انجام دادید آن را بزرگ کنید - و نه این که وعده بدهید و عمل نکنید. بعد فرمود: اگر منت بگذارید احسانتان باطل خواهد شد. مبالغه نور حق را خواهد برد؛ یعنی همان مقدار راستی هم که وجود دارد آن را در چشم مردم بی فروغ خواهد کرد. اگر خلف وعده کنید در نظر مردم و در نظر خدا این مقت و گناه است. هر چند اینها کلام امیر المؤمنین خطاب به مالک اشتر است، اما خطاب به مسئولین هم هست.² ✳️ در نتیجه مردم در مردم سالاری دینی همینقدر مهم هستند، چون بنده خدایند و قرار است خلیفه خدا در زمین باشند... و این نگاه با تفکر اومانیستی و مادی گرایانه دموکراسی غربی زمین تا آسمان فرق میکند! ۱.نهج البلاغه:نامه۵۳ ۲. ۱۲آذر ۱۳۷۹ ، بیانات در دیدار کارگزاران نظام
| ۶ مرداد ۱۴۰۳ 💰قیمت طلای ۱۸ عیار: ۳.۳۸۹.۱۰۰ تومان 🪙 قیمت سکه طرح جدید: ۴۱.۳۵۰.۰۰۰تومان قیمت سکه طرح قدیم: ۳۷.۷۰۰.۰۰۰ تومان 💵 قیمت دلار آزاد:۵۸.۷۵۰ تومان قیمت دلار صرافی ملی ۴۲.۳۵۷ تومان 💴 قیمت یورو آزاد: ۶۳.۵۰۰ تومان قیمت یورو صرافی ملی: ۴۶.۰۰۴  تومان
🔰 شعبده‌بازی ۸۰ درصدی با رأی ۲۵ درصدی! 🔸عضو شورای شهر سابق تهران و مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت خاتمی می‌گوید کابینه وحدت ملی باید به جمعیت ۸۰ درصدی خواستار تغییر و ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند، توجه کند. 🔸محمد جواد حق‌شناس درباره دولت وحدت ملی به روزنامه اعتماد گفت: 🔻مهم‌ترين وظيفه كابينه پاسخ دادن به مطالبات مردم است. قبل از هر عاملي، كابينه بايد كابينه‌اي متخصص، شايسته، به دور از فساد و برآمده از همه ظرفيت‌هاي فكري، مذهبي، قوميتي و جمعيتي كشور باشد. 🔻در واقع كابينه وحدت ملي دولت چهاردهم، بايد به مطالبات ۶۰ درصد عدم مشاركتي‌ها پاسخ بدهد، به خواسته‌ها و نگراني‌هاي افرادي كه به پزشكيان رأي دادند توجه نشان بدهد، بايد تصويري از حضور زنان، قوميت‌هاي كشور ازجمله اهل تسنن، جوانان و... در آن بازتاب يافته باشد... اخيراً باهنر طي مصاحبه‌اي اشاره كرد كه كشور فقط متعلق به ۱ الي ۲ ميليون حزب‌اللهي نيست. 🔻يعني مطالبات ۸۵ ميليون ايراني را نبايد گروگان جماعت معدودي قرار داد كه هر چند در اقليت هستند اما نفوذ و صداي بالايي دارند. 🔸او در پاسخ این سؤال که «اگر فرض بگيريم كه دولت چهاردهم به دنبال تشكيل كابينه ملي است، اين كابينه چه شرايطي بايد داشته باشد؟» گفت: 🔻اگر قرار است كابينه وحدت ملي تشكيل شود، در وهله نخست بايد به جمعيت بالاي ۸۰ درصدي خواستاران تغيير توجه شود. وی همچنین درباره انتخاب اعضای کابینه روی ملاک‌های قومیتی، جنسیتی و مذهبی (غیر شیعه) تأکید کرد بی‌ آنکه روی عنصر کفایت و کارآمدی افراد تأکید و یا حتی اشاره‌ای بکند. 🔸اصرار بر فروکاستن رقم مشارکت ۵۰ درصد به ۴۰ درصد و ادعای عدم مشارکت ۶۰ درصد مردم، یا مصادره به مطلوب افراد رأی نداده که به ده‌ها دلیل مختلف رأی نداده‌اند و ضمناً تظاهر به تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی، با وجود کسب رأی ۲۵ درصد کل واجدان حق رأی، از بازی‌های قابل تأمل افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در فضای رسانه‌ای است. آنها در حالی دم از ۸۰ درصد مردم می‌زنند که کلاً رأی 25 درصد واجدان حق رأی را کسب کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آماده‌باش اورژانس کشور برای گرمازدگی سخنگوی سازمان اورژانش: 🔸در ساعات پیک گرما (ساعت ۱۱ تا ۱۷) از خانه خارج نشوید. 🔸کارهای ضروری را در ساعات ابتدایی صبح انجام دهید. 🔸استفاده از کلاه لبه دار، عینک‌های آفتابی استاندارد و لباس‌های نخی در ایام گرما توصیه می‌شود. 🔸امروز تا این لحظه ۲۲۵ نفر بر اثر گرمازدگی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. 🔸اشعه uv (فرابنفش) می‌تواند برای پوست ایجاد مشکل کند و حتی در طولانی مدت می‌تواند موجب بروز سرطان پوست شود.
🔰 آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم، فردا ۷ مرداد ۱۴۰۳ با تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔸مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) برگزار و حکم منتخب ملّت برای ریاست جمهوری بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، توسط ولی‌فقیه تنفیذ می‌شود. 🔸در این برنامه وزیر کشور گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه می‌کند و پس از قرائت متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب و ایراد سخن توسط آقای دکتر مسعود پزشکیان، رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد. 🔸بیش از ۲۵۰۰ نفر از مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران در این مراسم حضور خواهند داشت.
نگاهی به فیلم «استرویید سیتی» 🔰 یک هجونامه شلوغ و پرگو 👤 🔸«استرویید سیتی» مانند فیلم‌های اخیر وس اندرسون واقعا فیلم سرراستی به نظر نمی‌رسد و باید خیلی دقیق و بلکه چندبار آن را دید تا ماجرا دستمان بیاید و تازه متوجه شویم چندان هم پیچیده نبوده و از قضا خیلی سر راست است! ولی به مصداق لقمه را دور سر چرخاندن، وس اندرسون برای بیان یک ماجرای ساده و موضوع سهل و ممتنع، از انبوهی نماها و صحنه‌ها و شخصیت‌ها و دیالوگ‌های پیچیده و (به روش دو سه فیلم اخیرش)، رگباری استفاده کرده که حقیقتا مخاطب را دچار سرگیجه می‌گرداند! 🔸لوکیشن استرویید سیتی و همه شخصیت‌ها توسط کنراد ارپ معرفی می‌گردند و سپس با قطار ۶۵۰ واگنی که همه نوع کالایی از‌گریپ فروت و آووکادو تا تراکتورهای جان دیر و پونتیاک و حتی کلاهک هسته‌ای (که قید شده با اجازه رئیس‌جمهوری باید شلیک شود) حمل می‌کند‌، با نوای ترانه «آخرین قطار به مقصد سن فرناندو» به استرویید سیتی می‌رسیم. 🔸وس اندرسون با فاصله گذاری فیلم سیاه و سفید (برای پشت صحنه همان فیلم درون فیلم) و رنگی (صحنه‌های خود آن فیلم) مخاطبش را هدایت نموده و بیش از آثار قبلی حتی فیلم «گزارش فرانسوی» از فرم‌های ترکیبی تئاتر و رمان و سینما استفاده کرده است. 🔸می توان گفت فیلم «استرویید سیتی»، مثل فیلم قبلی وس اندرسون یعنی «گزارش فرانسوی»، یک هجونامه شلوغ و پرگو است، همچنان‌که آن فیلم در واقع هجو رسانه‌ها بود، این یکی نیز به نوعی هجو تبلیغات و پروپاگاندای مراسم دولتی و حکومتی و علم و نوابغ و حتی خود هنر و تئاتر و سینما به نظر می‌رسد آنچه به گونه‌ای تصویری و سینمایی‌تر شاید در آثار وودی آلن یا فدریکو فلینی و یا ژان لوگ گدار سابقه داشته باشد. 🔸مخلص کلام اینکه فیلم «استرویید سیتی» مانند آثار برخی فیلمسازان خاص (امثال تارکوفسکی و پاراجانف و...) برای سینمادوستانی قابل تحمل است که با فیلم‌ها و سینمای او آشنا باشند و تعقیب آثارش برایشان اهمیت داشته باشد. از همین روی تماشای این فیلم به سینما دوستان دیگر توصیه نمی‌شود!
🔰‍ آقای مهاجرانی شما را چه به این حرف ها؟! 🔸عطاء الله مهاجرانی که پس از سال ها لندن نشینی، برای روزنامه اعتماد مقاله می فرستد، امروز نوشت: 🔺«جلیلی نمی‌خواهد بپذیرد در انتخابات شکست خورده. در دنیا رسم است که رهبر حزبی که در انتخابات شکست می‌خورد، شکست را می‌پذیرد، به ناتوانی اقرار می‌کند و از رهبری حزب به کنار می‌رود. به اصطلاح روی نیمکت پشت می‌نشیند. نه اینکه بماند و برای دولت مستقر خط و نشان بکشد.» 🔸رویکرد شفاف آقای جلیلی، مبارزه با دولت مستقر نیست، بلکه رصد دائمی شرایط با حضور کارشناسان، و ارائه انتقادات و پیشنهاد ها به دولت مستقر برای بهبود امور است؛ چنان که مقارن دولت شهید رئیسی هم انجام می شد. 🔸اما آقای مهاجرانی در این میان، ناپرهیزی بسیار در قبال پرهیزی که می دهد، مرتکب شده است. او اواخر دولت خاتمی ادعا کرد از سیاست کناره می گیرد و ضمن تخطئه، مدعی شد که آمدنش به میدان سیاست، به خاطر شیر درازگوشی بوده که به او خورانده اند: 🔺«سیاست در کام من در این میانسالی، طعم شیر درازگوش می‌دهد! که جرعه‌هایی از آن را در دهه اوّل عمر نوشیده‌ام و پیرزنی کولی و طالع‌بین در جام جهان‌ نمای چشمان کبودش انگار مثل پیرزنی که نقش خشت خام را می‌خواند، از پیشانی‌ ام خواند که وکیل و وزیر می‌ شوم!» 🔸سپس مباحثی درباره اختلافات خانوادگی وی سر زبان ها افتاد و مدتی بعد، مهاجرانی در لندن اقامت گزید. امکانات مالی گسترده و تامین هزینه های مسکن و... موجب شد تا صدای جاسوس کارکشته ای مثل نوریزاده دربیاید که مهاجرانی بدون کمک چگونه می تواند در لندن اقامت کند؟ مدتی بعد، اسناد درخواست مهاجرانی از سفارت سعودی برای بورس کردن پسرش منتشر شد. 🔸همچنین، دولت عربستان، آذر ماه ۱۳۹۱ موسسه ای را در وین تحت عنوان "مرکز گفت و گوی ادیان» با هزینه سالانه ۱۵ میلیون یورو تاسیس کرد که مهاجرانی یکی از اعضای آن بود. وی اوایل همان سال، به بهانه شرکت درنشست «الجنادریه» (در کنار کسانی مانند نوری زاده) به عربستان سفر کرده بود. 🔸سال ۱۳۸۸، هنگامی که فتنه سبز طبق نقشه آمریکا، انگلیس و اسرائیل رخ داد، مهاجرانی مانند کسانی که بوی کباب به مشام شان خورده، به سیاست برگشت؛ اما این بار به مراتب افراطی تر. او "اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور" را در لندن را با حضور سروش، کدیور، بازرگان و گنجی تشکیل داد. 🔸البته این اتاق فکر، چند ماه بعد در اثر شکست فتنه، از هم پاشید؛ اما مهاجرانی آن روز به خدمت شبکه ای درآمده بود که برای شورش علیه جمهوریت و مقابله با رای ۲۴/۵ میلیونی مردم (در مقابل رای ۱۳ میلیونی نامزد اصلاح طلبان) به خط شده بودند. 🔸سیاست باز ورشکسته ای با این مختصات، اکنون آفتابی شده و برای نامزدهای انتخابات نسخه می پیچید و آداب دموکراسی می آموزد! 🔸آقای جلیلی، هم به آقای پزشکیان تبریک گفت و هم به ملاقات او رفت و برای کمک به دولت جدید اعلام آمادگی کرد. اما مسخره است که پایوران اشرافیت غربگرا، بخواهند به مثابه بی ادبان، آداب دموکراسی به دیگران بیاموزند.
🔰 وظیفه وارثان کربلا 📝
🔰 جزئیاتی از مراسم تحلیف رئیس جمهور نهم 🔸سه شنبه؛ ۹ مرداد ۱۴۰۳ مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور نهم، در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 🔸براساس قانون مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب بعد از برگزاری مراسم تنفیذ برگزار خواهد شد که قرار است فردا؛ یکشنبه؛ ۷ مرداد ۱۴۰۳ از سوی مقام رهبری انجام شود. 🔸طبق قانون،‌ مراسم تحلیف رئیس‌جمهور هم پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضا و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند. 🔸این مراسم ساعت ۱۶ سه‌شنبه هفته جاری در مجلس شورای اسلامی برگز ار خواهد شد؛ بنابراین مجلس در این روز جلسه ندارد و نمایندگان استقبال از هیات های خارجی و سایر امورات برای هماهنگی را دنبال خواهند کرد. 🔸برای این مراسم از مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی دعوت شده است. 🔸مقاماتی از سطوح مختلف اعم از سران کشورها، وزیران امور خارجه، روسای مجالس و فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید شرکت می‌کنند. 🔸انریکه مورا، معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژرالدو آلکمین معاون رئیس‌جمهور برزیل ، ویاچسلاو وولودین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه در رأس هیات روسی، رشید مردوف، معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان، هیاتی عالی رتبه از چین از جمله مهمانان این مراسم هستند. 🔸طبق اعلام معاونت امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز سه شنبه به این مناسبت در تهران تعطیلی نخواهد بود و تنها محدودیت‌های ترافیکی مطرح است. 🔸مسعود پزشکیان نهمین رییس جمهوری اسلامی ایران است که در دومین مرحله از چهار دهمین انتخابات ریاست جمهوری ؛ ۸ تیر ۱۴۰۳ با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر رقیب خود به پیروزی رسید
🔴 چربی سوزی ✅ اگر ورزش نمیکنید جوانه گندم را به همراه آبلیمو تازه هر شب میل کنید. ✅تا چربی شکم از بین رفته و بدنتان از سموم پاکسازی شود. ‌
🔴 لوبیا سبز ✅ لوبیا سبز پخته شما را لاغر می کند، از ریزش مو و چروک شدن پوست در هنگام لاغری می کاهد لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ‌
🔴خواص غنچه گل محمدی ✅برطرف کننده درد های رماتیسمی، ✅افزایش میل جنسی ✅تقویت کننده قلب و معده ✅ضد اضطراب ‌
✅ بهترين دوست از منظر امام سجاد(ع) ⚜️ پنج فرد را در نظر داشته باش و با آن ها همراه و هم صحبت و رفيق راه مشو. 1️⃣ بپرهيز از همراهي و رفاقت با دروغگو؛ زيرا او به منزله سرابي است كه دور را به تو نزديك و نزديك را از تو دور سازد؛ 2️⃣ بپرهيز از رفاقت با فاسق؛ زيرا او تو را بفروشد به لقمه اي از خوراكي يا كمتر از آن؛ 3️⃣ بپرهيز از رفاقت با بخيل؛ زيرا او تو را محروم مي كند از مالش در وقتي كه تو نهايت احتياج را به او داري؛ 4️⃣ بپرهيز از رفاقت با احمق؛ زيرا او مي خواهد به تو سود رساند (ولي به واسطه حماقتش) به تو زيان مي رساند؛ 5️⃣ بپرهيز از رفاقت با كسي كه قطع پيوند خويشاوندي كرده است زيرا من يافتم او را كه در سه جاي قرآن از رحمت خداوند به دور شمرده شده است. 📚الكافي، ج۲، ص۳۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات: ⚠️تسلط دستگاه اطلاعاتی انگلیس بر معارف شیعه، از حوزه‌های علمیه ما بیشتر است/ انجمن حجتیه که حرکت بر مبنای امام زمان می کرد را انگلیس ایجاد کرد
🔴المپیک صلح با یک خون‌آشام! ♦️«کُشتن ۴۰۰ ورزش‌کار و نابودی ۴۰۰ زیرساخت ورزشی فلسطین نقض صریح منشور المپیک است»، این اظهارات گلایه‌آمیز عابد، خبرنگار ورزشی فلسطینی از صدور مجوز حضور اسرائیلی‌ها در المپیک پاریس است. ♦️اسرائیل از زمان آغاز جنگ علیه غزه ۹ ورزشگاه این شهر را با خاک یکسان کرده و تنها یک ورزشگاه باقی مانده است. ♦️براساس گزارش نشریه آس اسپانیا، قوانین IOC اجازه نمی‌دهد که ورزش‎کارانی که در جنگ علیه کشوری حضور داشتند در المپیک باشد ولی «بسیاری از ورزشکاران اسرائیلی سربازان این نظام هستند که در حمله به خاک فلسطین شرکت داشتند». ♦️ورزش‌کاران روسی به‌خاطر جنگ با اوکراین حق حضور در المپیک را ندارند. رئیس کمیتۀ بین‌المللی المپیک می‌گوید که «موضوع اسرائیل با روسیه فرق می‌کند» چون روس‌ها بسیاری از زیرساخت‌های ورزشی اوکراین را نابود کردند. ♦️عبدالجواد عمر، کارشناس ورزش می‌گوید که اسرائیل در کرانه باختری بیش از «۳۰۰ زمین فوتبال» را نابود کرده و «۴۰۰ مکان ورزشی و ۹ استادیوم» را تخریب کرده که برای «محرومیت اسرائیل از المپیک کافی است». 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعتراف ابطحی( رئیس دفتر خاتمی فتنه گر) :این حرف را ازسر اعتقاد میزنم؛ موسوی از سر نادانی، خاتمی از سر خیانت و هاشمی رفسنجانی ازسر انتقام گیری رهبری و احمدی نژاد وارد این ماجرا شدند. /ارتباط مجید انصاری با BBC ! 👆مجید انصاری یکی از افراد پیشنهاد شده برای کابینه آقای پزشکیان!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صحنه گردانی مجید انصاری یار نزدیک خاتمی و روحانی در تظاهرات غیرقانونی 25 خرداددراوج فتنه 88 👆مجید انصاری یکی از افراد پیشنهاد شده برای کابینه آقای پزشکیان!
✍ معجزه آب سیب زمینی آب سیب زمینی یک ماسک طبیعی و معجزه ای بی نظیر است . با جوش ها مقابله و پوست را شفاف کرده و پف زیر چشم را از بین می برد . در واقع بهترین شوینده برای پوست است که پوست را سفید و روشن می کند. ‌
🔰تجلیل از جنایت‌ جنگی در کنگره! 🔹می‌خواهید به ابتذال فرهنگ و تمدن و سیاست در آمریکا پی ببرید، ایستادن‌ها و تشویق‌های ممتد نمایندگان کنگره آمریکا در حین سخنرانی نتانیاهو را در نظر بیاورید. حالا نه فقط در فلسطین، ایران، جبهه مقاومت و دنیای اسلام، بلکه مردم در شرق آسیا، آفریقا، غرب و آمریکا نیز رژیم صهیونیستی را رژیمی نسل‌کش می‌دانند که در نهایت سنگدلی ماه‌هاست مردم غزه را به خاک و خون می‌کشد. 🔸حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین همه ماجرا نیست؛ جای تردیدی نیست که تفکر تکفیر و اندیشه‌ای که در صدد حذف فیزیکی مخالفان خود است، همواره در گذر تاریخ وجود داشته است؛ اما زمانی این اندیشه مخاطراتش آشکارتر و ویرانگرتر شد که نظام سلطه جهانی این تفکر و تعصبات را برای رسیدن به اهداف استکباری خود به خدمت گرفت و به آن سازمان داد. 🔹دو سال پس از آنکه گروه تروریستی داعش اعلام خلافت کرد، دونالد ترامپ در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش در اوت ۲۰۱۶ در دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما، او و هیلاری کلینتون نامزد وقت دموکرات‌ها در انتخابات و وزیر خارجه پیشین آمریکا را بنیانگذاران داعش معرفی کرد. 🔸دیگر این رژیم جعلی علیه ملت فلسطین چه باید بکند تا مدعيان حقوق بشر مسیر مخالفت را در پیش بگیرند! بیمارستان‌ها و منازل مسکونی به اصلی‌ترین هدف صهیونیست‌ها طی بیش از چند ماه گذشته تبدیل شده است و بخش عمده‌ای از شهدای فلسطینی را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، اما باز دولت‌های غربی خاموشی پیشه کرده‌اند. 🔹حتی مردم اروپا و آمریکا به طرز بی‌سابقه‌ای در حمایت از ملت فلسطین و در مخالفت با سکوت و حمایت دولت‌های خودشان اعتراضات و راهپیمایی برگزار کرده‌اند، اما باز خبری از مقامات غربی نیست که نیست. این نحوه مواجهه دولت‌های غربی با موضوع فلسطین در آینده نیز تغییر نخواهد کرد. در لیبرال دموکراسی غرب، منافع سیاسی و استکباری تعیین‌کننده رفتارهای جهانی است. اخلاق و انسانیت مادامی‌ که منافع آن دولت‌ها چیز دیگری را اقتضا می‌کند، در سیاست‌های آنها جایگاهی ندارد. 🔸سخن تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز پایانی که ناشی از تجربه‌های متراکم و طولانی‌مدت است، لازم است با جامعه خودمان در میان بگذاریم که این ایام بیش از پیش مسئله آن سر زبان‌ها افتاده است؛ نظام جمهوری اسلامی طی زمان و حسب شرایط تا همین حالا با آمریکا به صورت موضوعی مذاکره مستقیم و غیرمستقیم را در دستور کار قرار داده است؛ مشکلی در اصل مذاکره که بارها نیز تجربه شده، نیست؛ فقط آگاه باشیم با چنین نظام و سیستمی می‌خواهیم مذاکره کنیم و حق‌مان را بستانیم! کار نه اينکه ناممکن باشد، بلکه به غایت سخت، دشوار و پیچیده است. #
✏️ | چه کسی باید میدان‌دار باشد؟ 👈 دوازده معیار رهبر انقلاب برای تعیین کابینه‌ی دولت چهاردهم 🔸کمتر از دو ماه پس از حادثه‌ی دل‌خراشی که منجر به شهادت رئیس‌جمهور فقید و همراهانش شد، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری طیّ دو مرحله برگزار شده و منتخب مردم برای مسؤولیت ریاست جمهوری مشخّص شد. مهم‌ترین مسئله‌ای که در حال حاضر فضای کشور درگیر آن است، انتخاب اعضای کابینه‌ و آغاز دولت چهاردهم است. رئیس‌جمهور منتخب، پس از مراسم تنفیذ ــ طبق بند نهم از اصل یکصدودهم قانون اساسی ــ و به دست گرفتن رسمی سکّان ریاست جمهوری، باید اعضای پیشنهادی خود را برای به دست گرفتن مدیریّت نوزده وزارتخانه‌ی دولت به مجلس شورای اسلامی معرّفی کند. 🔹دو اصل قانون اساسی به طور مشخّص به مسئولیّت رئیس‌جمهور در پیشنهاد وزیران و مسئولیّت مجلس در بررسی و رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی پرداخته است. در اصل هشتادوهفتم قانون اساسی آمده است: «رئیس‌جمهور برای هیئت وزیران، پس از تشكیل و پیش از هر اقدام دیگر، باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد. در دوران تصدّی نیز در مورد مسائل مهم و مورد اختلاف می‏تواند از مجلس برای هیئت وزیران تقاضای رأی اعتماد كند.» و در ادامه، در اصل یكصدوسی‌وسوّم تأکید شده: «وزرا توسّط رئیس‌جمهور تعیین‏ و برای‏ گرفتن‏ رأی‏ اعتماد به‏ مجلس‏ معرّفی‏ می‌‏شوند. با تغییر مجلس‏، گرفتن‏ رأی‏ اعتماد جدید برای‏ وزرا لازم‏ نیست. تعداد وزیران‏ و حدود اختیارات‏ هر یک‏ از آنان‏ را قانون‏ معیّن‏ می‌کند.» همان‌طور که در قانون نیز به‌صراحت مشخّص شده، رئیس‌جمهور با پیشنهاد و مجلس با رأی اعتماد یا عدم رأی اعتماد، در تعیین ترکیب وزرا نقش و مسئولیّت قانونی دارند. سؤال مهم و اساسی‌ای که در این میان وجود دارد، معیارهای انتخاب اعضای کابینه‌ی جدید است. رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در دو ماه گذشته و در‌حالی‌که مباحث انتخاباتی داغ و رقابت در جریان بود، برخی شاخص‌ها را درباره‌ی جهت‌گیری دولت بعدی و معیارهای همکاران رئیس‌جمهور بیان فرمودند؛ امّا در دیدار اخیر نمایندگان مجلس،۱۴۰۳/۴/۳۱ ایشان به طور مشخّص معیارهایی را برای تعیین کابینه بیان فرمودند که از آن می‌توان به قطب‌نمایی برای انتخاب گزینه‌ها، هم از سوی رئیس‌جمهور به عنوان پیشنهاددهنده و هم مجلس به عنوان ارزیابی‌کننده، تعبیر کرد. 🔸تعیین کابینه‌ی جدید، با تعامل سازنده‌ی دولت و مجلس 🔹حضرت آیت‌اللّه‌العظمی خامنه‌ای، در این دیدار، هشت نکته و توصیه داشتند که معیارهای تعیین کابینه در هشتمین نکته بیان شد. پیش از ورود به این بحث، تأمّل در دوّمین نکته‌ی ایشان خطاب به مجلس لازم و ضروری به نظر می‌رسد. ایشان در این قسمت به موضوع همکاری میان قوا اشاره کردند و تأکید کردند: «نکته‌ی دوّم در باب همکاری بین قوا است. مجلس بخش مهمّی از نظام سیاسی کشور است. بدیهی است که بخشهای مختلف نظام باید در کنار هم یک «کل» را تشکیل بدهند، یک «مجموعه‌ی واحد» را تشکیل بدهند؛ یعنی قوّه‌ی مقنّنه، قوّه‌ی مجریّه، قوّه‌ی قضائیّه، نیروهای مسلّح ــ که به یک صورت جزو قوّه‌ی مجریّه هستند ــ باید مجموعاً یک کل را به وجود بیاورند. اگر لازم باشد که یک کل از اینها به وجود بیاید، پس باید با هم تعامل داشته باشند، باید با هم کار کنند، باید به هم کمک کنند ... بالاخره شما به عنوان برادران و خواهران عزیز نماینده‌ی مجلس، یکی از کارهای مهمّتان مسئله‌ی تعامل است. من توصیه‌ی مؤکّدی که اینجا یادداشت کرده‌ام، تعامل سازنده‌ی با دولت جدید است.»۱۴۰۳/۴/۳۱ روشن است که این توصیه و در واقع مطالبه‌ی رهبر انقلاب، فراتر از موضوع تعیین کابینه و نقش دولت و مجلس در آن است. «تعامل سازنده» یک سرفصل مهم و جدّی و همیشگی است و البتّه که تعیین کابینه و اعضاء هیأت وزیران، به نوعی اوّلین و مهم‌ترین آزمون چنین تعاملی میان دو قوّه‌ی مجریه و مقنّنه است. قطعاً «تعامل سازنده» به معنای نفی هر گونه اختلاف‌سلیقه و دیدگاه‌های متفاوت نیست، و چگونگی برخورد با این اختلافات و نظرات متفاوت می‌تواند انواعی داشته باشد که موضوع این گزارش نیست؛ امّا آنچه مسلّم است، یکی از وجوه کلیدی و ضروری جلسات رأی اعتماد به وزیران در عین عمل به انجام وظایف قانونی، باید دوری از تشنّج‌آفرینی باشد و این همان چیزی است که رهبر معظّم انقلاب در توصیه‌ی بعدیِ خود به آن اشاره کردند. 🔰 ادامه👇
✏️ ادامه 🔸مجلس؛ مرکز انتشار آرامش، نه منشأ تشنّج 🔹«نکته‌ی سوّم مربوط به حاکمیّت اخلاق در مباحثات صحن عمومی مجلس است. عزیزان من! مجلس باید مرکز انتشار و صدور آرامش و طمأنینه به سطح افکار عمومی کشور باشد؛ باید شما از مجلس امواج مثبت صادر کنید برای مردم؛ مجلس نباید منشأ تشنّج در افکار عمومی مردم بشود؛ یا سیاه‌نمایی کردن، منفی‌بافی کردن، که گاهی اوقات در بعضی از مجالس، از ناحیه‌ی بعضی از نمایندگان دیده شد؛ البتّه اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی مهم و معتبر بوده‌اند؛ واقعاً ما این را بدون تعارف عرض میکنیم، واقعیّت این است؛ امّا در مواردی هم خلاف این مشاهده شد.»۱۴۰۳/۴/۳۱ 🔹قطعاً و مانند همه‌ی ادوار، در بررسی صلاحیّت وزرای پیشنهادی دولت، مباحث متعدّد و داغی پیش خواهد آمد؛ امّا رعایت اخلاق، انصاف، آرامش افکار عمومی و نکات مهمّی از این قبیل، می‌تواند فضایی امیدوار‌کننده برای مردم و مأیوس‌کننده برای دشمنان ایران به وجود آورد. همان‌طور که رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند، دشمنان جمهوری اسلامی «در دنیا گوش تیز کرده‌اند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند»۱۴۰۳/۴/۳۱ و «لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است».۱۴۰۳/۴/۳۱ 🔸دوازده معیار برای تعیین کابینه‌ی چهاردهم 🔹و امّا آخرین نکته‌ی رهبر انقلاب در این دیدار به موضوع مهمّ تعیین کابینه‌ی جدید اختصاص داشت. اوّلین نکته‌ای که از بیانات ایشان استنباط می‌شود تسریع در تشکیل کابینه است، به طوری که عبارت «کار فوری و فوتی» را در این خصوص بیان نموده و تأکید کردند: «البتّه هر چه زودتر کابینه‌‌ی پیشنهادی ــ حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد ــ تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود، برای کشور بهتر است.» لذا، هم رئیس‌جمهور منتخب پس از طیّ مراحل قانونی می‌بایست در تعیین وزرای پیشنهادی سرعت‌عمل به خرج داده و هم نمایندگان مجلس در بررسی و رأی اعتماد به افراد تسریع کنند. البتّه که این «تسریع» به معنای کار ضعیف و بدون تدبیر نیست، چرا که اگر چنین بود اساساً چه نیازی به تعیین دوازده معیار در این زمینه وجود داشت؟ رهبر انقلاب کابینه را جمع میدان‌داران میدان‌های اساسی و مهمّ کشور می‌دانند: «در این زمینه، هم شما، هم رئیس‌جمهور منتخب محترم، مسئولیّتهای سنگینی دارید. چه کسی میخواهد میدان‌دار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعّالیّتهای سازندگی، میدان تولید؛ چه کسی میخواهد میدان‌دار باشد؟» ایشان، در ادامه، دوازده معیار را برای انتخاب افراد از سوی رئیس‌جمهور و رأی اعتماد از سوی نمایندگان بیان می‌فرمایند که عبارتند از: 🔸امین 🔹صادق 🔸متدیّن 🔹معتقد به نظام و جمهوری اسلامی از بُن دندان 🔸باایمان 🔹امیدوار به آینده 🔸داشتن نگاه مثبت به افق 🔹متشرّع 🔸اشتهار به پاک‌دستی و صداقت 🔹نداشتن سابقه‌ی سوء 🔸داشتن نگرش ملّی 🔹کارآمدی معیارهای فوق ترکیبی از ویژگی‌های اعتقادی، دینی، اخلاقی، سیاسی و مدیریّتی است. بی‌اغراق، باید گفت جمع شدن تمام این ویژگی‌ها در حدّ اعلای آن در یک فرد، امر آسانی نیست؛ امّا اگر به این نکته نیز توجّه کنیم که قرار است میدان‌هایی کلیدی همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست، دیپلماسی و مانند اینها را که با مسیر جمهوری اسلامی و سرنوشت ملت ایران و زندگی بیش از هشتاد میلیون ایرانی پیوند خورده، به چنین جمعی بسپاریم، آیا می‌توان از چنین معیارهایی گذشت؟ به‌هر‌حال، هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان مجلس در این زمینه مسئولیّتی فوری، خطیر و سنگین بر دوش دارند؛ مسئولیّتی که در قبال آن باید پاسخگو نیز باشند، از جمله در این دنیا در مقابل مردم و در عقبیٰ در مقابل خداوند. ‌‌
یادش بخیر یه زمانی کارهای اساسی و مهم مملکت دست زنها بود.
✅ سوسیس و کالباس عامل سرطان 🔷 چرا سوسیس و کالباس همیشه صورتی و تازه به نظر میرسند در حالی که گوشت بعد از مدتی تیره رنگ می‌شود؟ پاسخ سدیم نیتریت است. یک افزودنی مجاز که بطور گسترده در صنعت گوشت استفاده می شود. علامت اختصاری این نمک صنعتی در اروپا E250 است . 🔷نیتریت سدیم و نیترات در محصولات گوشتی همچون سوسیس ، کالباس ، هات داگ ، سالامی ، گوشت قرمه شده و دیگر گوشت های عمل آوری یا دودی شده استفاده می شوند. 🔷سدیم نیتریت در مجاورت گوشت نیتروزامین ایجاد می کنه که باعث تخریب DNA میشه و این یعنی آغاز پروسه ای که می تواند به جهش سلولی و در نتیجه سرطانی شدن سلول منجر شود . 🔷نیتریت سدیم موجود در گوشت‌های فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس عاملی برای افزایش ابتلا به سرطان سینه است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 دلایل چرایی حمایت از دولت‌ها: ۱. تعامل و حمایت به‌مثابه وظیفه شرعی ۲. سیره و منویات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، ۳. کمک به پیشرفت کشور و رسیدن به اهداف مطرح‌شده در برنامه‌های آینده‌نگر و اسناد بالادستی مانند برنامه هفتم توسعه ۴. حمایت از دولت باهدف پاسداشت مردم‌سالاری دینی ۵. ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه و ایجاد فضای دوقطبی ۶. ایجاد دلگرمی در مسئولین جهت افزایش توان خدمت رسانی ۷. تولید بستر مناسب برای دغدغه های مردم و انقلاب ۸. تعامل بستری برای انتقال دغدغه‌های انقلابی و زمینه‌ای برای پیگیری و حل مسائل کشور ۹. نفی انگاره دوقطبی‌های داخلی و حاکمیت دوگانه، ۱۰. تقویت اعتماد، امیدآفرینی، انسجام و یکپارچگی.