eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 اسماعیل هنیه ملقب به ابوالعبد که بود؟ 🔹‌اسماعیل هنیه ملقب به ابوالعبد رئیس دفتر سیاسی جنبش‌ مقاومت اسلامی فلسطین حماس پس از سالهایی طولانی حضور در عرصه مبارزه و جهاد علیه رژیم صهیونیستی ، امروز به شهادت رسید. 🔹‌نام کامل وی اسماعیل عبدالسلام احمد هنیه با کنیه ابو العبد بود. وی در ۲۹ ژانویه ۱۹۶۳ در اردوگاه الشاطی در غزه به دنیا آمد. محل اصلی زندگی خانواده اش قبل از آوارگی روستای الجوره در عسقلان بود. 🔹‌وی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بود. وی در ۶ مه ۲۰۱۷ رئیس جدید دفتر حماس و جایگزین خالد مشعل شد.
خبری تلخ با تبعاتی فاجعه‌بار! دقیقا همزمان با شهادت قهرمان قدس و دقیقا در زمانی که چشم جهان به مواضع و اقدامات تقابلی و تهاجمی جمهوری اسلامی است، خبر رسید که آقای پزشکیان را به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور منصوب کرده‌اند. این خبر در شرایط عادی هم تلخ و فاجعه‌بار بود اما در این شرایط حتما تبعات منفی زیادی دارد و در فضای بین‌المللی انتخاب چنین فردی که به طور قاطع و روشن در تقابل با اشتهار دارد، پیام بدی ارسال خواهد کرد. در فضای داخلی نیز، حضور امثال ظریف در مناصب رسمی، نقطه شروع نزاع و درگیری جناحی و خدای ناکرده است. در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری به آرامش و وحدت کلمه نیاز دارد، واسپاری گلوگاه‌ راهبردی دولت به فردی جنجال‌آفرین و دوقطبی‌ساز _که در سال‌های اخیر نشان داده کوبیدن را اولویت خود می‌داند_ به هیچ وجه معقول نیست. در آینده تبعات منفی این انتخاب بیش‌تر روشن خواهد شد و دود حضور ظریف در دولت، بیش از همه در چشم خود دولت خواهد رفت. هر چه هست ما برای این اتفاق تلخ متأسفیم و آن را به _که با حضور ظریف در این منصب، منافع و عزت‌شان به مخاطره می‌افتد_ عميقا تسلیت می‌گوییم. ما مواضع غلط ظریف علیه و لحن تمسخرآمیزش در مورد (در آن مصاحبه کذایی) را فراموش نکرده‌ایم ما اقدامات مرموزانه این طیف در جهت زمینه‌سازی برای تحمیل و را فراموش نمی‌کنیم. ما مواضع صریح حاج قاسم علیه اقدامات مرموزانه این جریان علیه جریان مقاومت را فراموش نکرده‌ایم. ما در سفر فوق‌ راهبردی به ایران را فراموش نمی‌کنیم ما مواضع غلط ظریف علیه را فراموش نمی‌کنیم؛ مواضعی که با مخالفت قطعی رهبری حکیم مان مواجه شد. ما نعره‌های ظریف در دوران انتخابات اخیر و حاشیه‌سازی‌های ناتمامش را فراموش نمی‌کنیم... آیا قرار است در بر همان پاشنه بچرخد؟! خدا نکند... ان شالله رئیس‌جمهور محترم در اولین فرصت تجدیدنظر کند و از فجایع احتمالی آینده پیشگیری نماید....
🔺تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔺در جریان‌کربلا چه‌کسانی مقصرند؟ یه‌حرکت بجا، می‌تواند تاریخ را نجات دهد...
رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه تاکید کردند: ❇️ لزوم همکاری‌های بیشتر برای حفظ و گسترش زبان فارسی 🔸حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (سه‌شنبه) در دیدار آقای امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه، سیاست و اولویت اصلی جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای هم‌زبان و دارای فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دانستند و تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده همکاری صمیمانه با تاجیکستان در زمینه‌های مختلف است. 🔹رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از سفر رئیس جمهور تاجیکستان به تهران برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان، رفت و آمد مقامات دو کشور را زمینه‌ساز گسترش همکاری‌ها خواندند و گفتند: زبان فارسی یکی از اشتراکات مهم ایران و تاجیکستان و افغانستان است و باید برای حفظ و گسترش این زبان و جلوگیری از برخی تلاشها برای انزوای آن، همکاری‌های بیشتری انجام شود. 🔸حضرت آیت الله خامنه‌ای با تشکر از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان برای گسترش زبان فارسی اظهار امیدواری کردند: خط باستانی فارسی نیز در تاجیکستان ترویج شود. 🔹رهبر انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کردند: گسترش روابط ایران و تاجیکستان مخالفینی دارد که باید برای مقابله با آنها، برنامه وجود داشته باشد. ▪️در این دیدار که آقای عارف معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای امامعلی رحمان با ابراز خرسندی فراوان از دیدار مجدد با رهبر انقلاب، به مذاکرات خود با آقای پزشکیان اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که چند سال پیش جنابعالی فرمودید دو کشور خویشاوند هستند و ما گسترش پیش از پیش روابط و استفاده از تجارب و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، سلامت و صنعت را خواستاریم. ▪️رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار همچنین به برخی اقدامات خود برای گسترش زبان فارسی در این کشور اشاره کرد.
دیدار رئیس جمهور تاجیکستان و هیأت همراه با رهبر انقلاب اسلامی. ۱۴۰۳/۵/۹
اي دل ار سيل فنا بنياد هستي برکند چون تو را نوح است کشتيبان ز طوفان غم مخور
📷 تصاویری از دیدارهای شهید هنیه با رهبر انقلاب اسلامی