eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
حبس‌خانگی با دست‌بند ردیابی برای میلیونر اسرائیلی 🔸 متهم به جاسوسی برای ایران 🔺 یعقوب ابوالقیان، میلیونر اسرائیلی که برای مدت کوتاهی همراه موشه یعلون، وزیر دفاع پیشین اسرائیل در انتخابات کنست شرکت کرده بود، با دستبند ردیابی الکترونیکی حبس خانگی شد. 🔹پیشتر سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، شاباک اعلام کرده بود که این تاجر اسرائیلی اطلاعات محرمانه را از طریق رابطی در لبنان به نیروهای امنیتی ایران منتقل کرده است.
پشت‌پرده سفر گروسی به تهران 🔺 کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر گروسی به تهران جزئیاتی از این سفر را تشریح کرد و گفت: 🔹 تعویض کارت حافظه دوربین‌ها هدف سفر گروسی به تهران بود.
وقتی تاج‌زاده علیه آمریکا گروه چریکی راه انداخته بود :) تاج زاده معاون سیاسی وزارت کشور خاتمی، یه گروه چریکی برای مبارزه با آمریکا راه انداخت ولی الان تا نوکریشو به آمریکا ثابت نکنه، آروم نمی گیره! 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسل تنها 🔰 عمو، دایی، خاله و عمه آن‌گونه که زمانه به پیش می‌رود کم‌کم در حال تبدیل شدن به واژه‌های نامأنوس و غریب برای کودکان هستند. اکنون کم نیستند فرزندان خانواده‌هایی که دست‌ کم از داشتن یک تا ۲ مورد از این اعضا محرومند و بیم آن می‌رود که با وضعیت موجود نسل آینده نسلی تنها و بدون پشتوانه خانوادگی باشد. 🔸 سال‌ها پیش داشتن خانواده‌های بزرگ مزایایی بی‌حد و حساب داشت؛ خانواده‌های پرجمعیت، شاد، ساده و ایل و تباری زندگی می‌کردند و از غصه‌ها خبر چندانی نبود، گره‌ها و مشکلات در همین جمع‌های بزرگ خانوادگی حل و فصل می‌شد و زندگی در عین سادگی و قناعت زیبا و آرامبخش بود. ⚛ اما گذر زمان با زیر و رو کردن تفکر و سنت‌های حاکم، تفکرات جدیدی را بر جامعه حاکم کرد، سن ازدواج‌ها بالا رفت، تمایل به فرزندآوری کاهش یافت و اکنون زوج‌های بسیاری تنها دلخوش به یک کودک هستند و کم نیستند زوج‌های جوانی که اصلا به فکر فرزند و به قول خوشان دردسرهای بچه‌داری نیستند.
♦️ نگرانی مقام معظم رهبری از سخت‌گیری ها و معیارهای غلط ازدواج توصیه ای به پسرها، دخترها ، پدرها و مادرها: خواهش میکنم به حکم خدا برگردید. آنچه خدا گفته است را معتبر بدانید و سخت گیری نکنید.
موانع جالب ازدواج دختران و پسران 📌 عضو انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران با اشاره به «موانع ازدواج از دید دختران و پسران» بیان کرد: ❇️ مطالعات ملی نشان می‌دهد «نداشتن ثبات شغلی» پس از «بیکاری» از مشکلات و موانع اصلی ازدواج پسران از منظر جوانان است. «آزاد نبودن در انتخاب همسر دلخواه» پس از «پیدا نکردن فردی که به عنوان همسر دارای خصوصیات دلخواه باشد» نیز مهمترین مانع ازدواج دختران جوان به شمار می‌رود. 📌 نگار اکبری‌زرگر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ازدواج به عنوان یکی از رویدادهای مهم مرحله انتقال به بزرگسالی مقوله‌ای بسیار پیچیده است، از کاهش تمایل به ازدواج در جوانان ابراز نگرانی کرد و گفت: آمارها حاکی از آن است که تمایل به ازدواج میان جوانان کشور روز به روز کمتر شده است؛ 👈 زیرا روش‌های سنتی در حوزه ازدواج دیگر پاسخگوی نیازهای این قشر از جامعه نیست و باید با اتخاذ روش‌های نو برای فرهنگ‌سازی ازدواج موفق گام برداشت.
نرخ باروری 💠 یک پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان گفت: «براساس آمار‌هایی که در حال حاضر در طرح تحول جمعیتی کشور داریم، نرخ رشد جمعیتی کشورمان حدود ۶/ ۰ تا ۷/ ۰ درصد است و با سرعت بسیار زیادی در حال کاهش است. نرخ باروری کشورمان ۱/۶ فرزند به ازای هر زن است، در حالی که نرخ جانشینی ۱/ ۲ فرزند به ازای هر زن می‌باشد ⚠️ که متأسفانه باید گفت در حال حاضر نرخ باروری فعلی کشورمان پایین‌ترین نرخ باروری دنیای اسلام است.» «نرخ سالمندی کشورمان از مرز ۱۰ درصد گذشته و با سرعت زیادی در حال ثبت رکورد جدیدی در سالمند شدن در جهان هستیم.»
علل ناباروری در زنان اجزا اصلی دستگاه تولیدمثل زنان شامل تخمدان‌ها، لوله‌های رحمی و رحم است که در فرآیند باروری و بارداری نقش اصلی را بر عهده ‌دارند. ⬅️ مشکلات رحم و لوله‌های رحمی، ⬅️ تخمدان، ⬅️ اختلالات هورمونی و ⬅️ بیماری‌های زمینه‌ای منجر به ناباروری زنان می‌شود.
🔻 وزیر راه: یک میلیون مسکن را از راه های غیر تورم‌زا می سازیم 🔸رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی: برخی می‌گویند ساخت یک میلیون مسکن تورم ایجاد خواهد کرد، اما اینطور نیست چراکه برای احداث این واحدها از منابع دولتی استفاده نمی‌کنیم. 🔹روش‌هایی برای تامین منابع مالی این برنامه پیش‌بینی کردیم که تورم زا نیستند.
✅نماز تعطيلى ندارد ✍استاد قرائتی: هر يك از دستورات اسلامى ممكن است به دليلى تعطيل شود. مثلًا جهاد براى بيمار و نابينا واجب نيست، روزه بر مريض واجب نيست، خمس و زكات و حج، بر طبقه محروم واجب نيست، 💠امّا تنها عبادتى كه بر همه افراد و اقشار جامعه از مرد و زن، فقير و غنى، سالم و بيمار واجب است، نماز است كه تا لحظه مرگ حتّى يك روز قابل تعطيل شدن نيست. (گرچه براى زن ‏ها در هر ماه برنامه خاصّى وجود دارد) 📚۱۱۴نکته درباره نماز ؛ نکته ۱۴
حتی هم فرق و را میفهمه.. چطور بعضیا میگن همشون یه جورن؟!! 🤔😊 الحمدلله آمار کرونا روز به روز در حال پایینتر اومدنه و آمار روزبروز بیشتر میشه به امید ریشه کن شدن این بیماری منحوس.. هر چه زودتر دمت گرم آقای رئیسی.. دمتون گرم همه مسئولان انقلابی 🤚 •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• با پخش پوسترها به روشنگری = گسترش آگاهی یاری رسانید 🙏
‍ *🔻سخنگوی دستگاه قضا: حسن رعیت جمعا به 35 سال حبس محکوم شد* 🔸ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده حسن میرکاظمی معروف به رعیت، اظهار داشت: 🔹بخشی از این پرونده پیش تر در دادگاه رسیدگی و منجر به صدور حکم شده بود و بخشی از آن مفتوح بود که اخیرا منجر به صدور حکم بدوی شد. 🔹در این پرونده 20 نفر محکومیت یافتند که اتهامات آن‌ها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولی و ارزی کشور و پولشویی، کلاهبرداری، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. 🔹همچنین اتهام برخی محکومان دیگر این پرونده ناظر بر معاونت در جرایم فوق الذکر است. *🔹در این پرونده مجرم اصلی به یک فقره حبس 25 سال، 3 فقره حبس سه سال و یک فقره حبس یکسال، جمعا به 35 سال حبس محکوم شد.* همچنین در این پرونده یک نفر به 16 سال حبس، دو نفر به 10 سال حبس، یک نفر به 9 سال حبس، شش نفر به 7 سال حبس و بقیه نیز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند. 🔹این افراد با اقدامات خود، در نظام ارزی کشور اخلال ایجاد کرده بودند و وام های کلانی را از برخی بانک ها گرفته بودند. در یک مورد 60 میلیون یورو از یکی از بانک ها وام گرفته بودند تا کالا وارد نمایند؛ اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالایی وارد نشده بود. 🔹حکم صادره در مورد پرونده فوق الذکر بدوی است لذا از ذکر اسامی محکومان خودداری می کنیم و این حکم قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت قطعیت به اطلاع مردم شریف می‌رسانیم.
✅معرفی رهبرمعظم انقلاب حضرت امام خامنه ای👇 معظم له اکنون دارای ۶ فرزند هستند. 💟💟💟 💟نام خانوادگی همسر ایشان«خجسته» است. 💟نام بشری و هدی، 💟نام فرزندان سید مصطفی، سیدمجتبی، سیدمسعود و سیدمیثم است. 💟دو تن از فرزندان پسر ایشان ۸ سال در جبهه‌های جنگ ایران و عراق حضور داشتند. 💟یکی از دختران ایشان همسر فرزند آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری است که ضمن آراستگی به لباس شریف روحانیت و علم دین در دانشگاههای کشور نیز به تدریس متون حقوقی به زبان فرانسه اشتغال دارند 💟و دختر دیگر ایشان همسر فرزند آیت الله باقری کنی از علمای تهران است. 💟سید مصطفی فرزند بزرگ ایشان با دختر آیت‌الله خوشوقت ازدواج کرده ‌است. 💟سید مجتبی داماد دکتر غلامعلی حداد عادل است. 💟سید مسعود نیز با فرزند آیت‌الله خرازی و خواهر صادق خرازی ازدواج کرده ‌است. 💟سید میثم کوچکترین فرزند ایشان نیز به ازدواج دختر آقای لولاچیان از بازاریان متدین در آمده است. 🌸مقام معظم رهبری همچون امام راحل فرزندان خود را از فعالیت های سیاسی و اقتصادی مبرا داشته و به ایشان توصیه کرده اند که در کارهای اقتصادی وارد نشوند. ✅حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی “دامت برکاته” در این رابطه چنین بیان داشتند: ایشان چهار فرزند پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم،این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، صحبت می‌کنیم. ندیده‌ام که اینها راجع به پولی، امکاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بکنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یک فرد است. ✅فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند این خیلی ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد وهیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است. ✅برای خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان! ☑️قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌یشان در کارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند. خود اینها هم، هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالی به این چیزها ندارند. 🔹هر چهار پسر حضرت اقا مستأجر هستند. ❌متاسفانه برخی از رادیوهای بیگانه اقدام به پخش میکنند جهت تضعیف انقلاب و بد بین کردن مردم نسبت به رهبرشان دوستان لطفا در این خصوص هوشیار باشید که دشمن در حال عملیات روانی و بی اعتماد سازی شماست . 🔵باید قدر رهبر حکیم و فرزانه خودمان را بدانیم و خدا میداند که ایشان چه زندگی ساده زیستی دارند. "اللهــم احفظ قائدناوسیــــــدنا وامامنا خامنــــــــــه ای۳" 📢کاربر گرامی با انتشار این مطلب از ثواب معنوی آن برخوردار شوید.
*⭕سامانه 198 برای افشای مفاسد* *👈🏻هدف سامانه ۱۹۸ افزایش نظارت مردمی و جلوگیری از تضییع بیت المال است.* *🔹هموطنان عزیز می توانند هرگونه فساد و یا تخلف مالی را که در دستگاه های دولتی مشاهده می کنند، از طریق سامانه ارتباطات مردمی در پایگاه اینترنتی(www.dmk.ir) و تماس تلفنی با شماره ۱۹۸ به مرکز ارتباطات مردمی اعلام نمایند. کارشناسان امر پس از دریافت گزارش، آن را جهت رسیدگی به مراجع ذیربط در دیوان محاسبات انعکاس داده و موضوع را تا رسیدن به نتیجه تعقیب می نمایند.* *♦️خبرگزاری جوانان ایرانی از دکتر بذرپاش و همکاران با تجربه و پای کار ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی آرزومند است.*
*⏪◀️ افتخاری که همه باید بدانند* *✅ چرا باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم❓❓❓* ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ *🔹۱ - آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد (حدود ٢٠۵ سال پیش)* *🔹۲-منطقه نخجوان و ارمنستان به موجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی در زمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد (یعنی حدود ١٩٠ سال پیش)* *🔹۳- افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش )* *🔹۴-ترکمنستان ، ازبکستان و قرقیزستان به موجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد ( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش)* *🔹۵- پاکستان و سیستان به موجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش)* *🔹۶- مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد ( یعنی حدو۴٧سال پیش)* *🔹۷- شهر بندری و زیبای فیروزه در شرق دریای مازندران ، قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید .* *♦️اما خوب است همه بدانند که در جنگ تحمیلی ، مدت ۸ سال با دنیا جنگیدیم . حدود ۱۸۸/۰۱۵ نفر شهید دادیم ( در میدان جنگ و بمباران شهرها تا روز آتش بس ) که ۳۶ هزار نفر آن ، دانش آموز بودند .* *♦️♦️حال با افتخار اعلام می کنیم که ؛* *♦در این جنگ تحمیلی و در ۸ سال دفاع مقدس ، حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دشمنان قسم خورده ندادیم و به قول رهبر عزیزمان ؛ بزرگ ترین دلیل بر پیروزی ما این است که ؛ آن ها می خواسته اند ما نباشیم و ما هستیم .*
🔖 خلط (۲) چه غذاهایی خلط بلغم تولید می کنند؟ غذايی كه خصوصيت شبيه آب داشته باشد و بی رنگ، بی بو، بی طعم، آبكی، شفاف، لزج و باشد مانند آش‌ها و سوپ‌هايی كه لعاب زيادی دارند يا خورش‌های ترش حاوی سبزی و لعابدار، آب ، و ، غذاهای فريز شده، غذاهايی كه به صورت خام ميل می ‌شوند يا غذاهای پخته‌ای كه به صورت سرد ميل می ‌شوند خلطب بلغم تولید میکنند. همچنین مصرف زياد بدون ، ، ، ، مخصوصا سس سفيد، مصرف زياد ۶لبنيات (مثل ، و )، مصرف زياد آب، ميوه‌ها و سبزيجات سرد و رطوبتی مثل ، ، انواع ، و ميوه‌های ترش باعث تولید خلط بلغم در بدن می شوند. ادامه دارد... 💟
🌸🍃 🍃 🔖 آنچه باید در مورد خلط بدانید (۳) علائم افزايش خلط بلغم در بدن احساس سنگينی (مخصوصاً چشم‌ها و سر) و ، احساس سردی در بدن (برخلاف دموی ‌ها)، كردن سرد و زياد و خيس بودن سطح بدن، عرق كردن كف دست، روشن (سفيد مهتابی) شدن پوست، عدم يا احساس تشنگی كاذب (گاهی به صورت كاذب آب می ‌خورند و شرايط‌شان بدتر می ‌شود)، افزايش ترشحات بدن (آبريزش دهان، ، اشك ريزش)، غليط شدن آب دهان، سستی بدن و آويزان شدن عضلات و  بافت پوست و زیر پوستی به علت افزایش بلغم در بدن رخ می دهند. همچنین زياد و سخت از خواب بيدار شدن (مخصوصاً در مكان‌های رطوبتی مانند شمال كشور به ويژه در فصول سرد سال يا در اتاق‌های سرد و رطوبتی مانند زير‌زمين)، ، منگی و گيجی، دير گرفتن مطلب و ، عدم هضم مناسب غذاها (به دليل حالت سردی و رطوبت معده)، و ترش كردن و نفخ معده، حالت رقيق و آبكی داشتن دفعيات بدن ( تکررادرار يا اسهال بلغمی) از علائم افزایش بلغم در بدن می باشد. ادامه دارد... 🍃 🌸🍃
🌸🍃 🍃 🔖 آنچه باید در مورد خلط بدانید (۴) پرهیزها و موارد مفید برای درمان افزایش خلط اين افراد بايد از زیاده روی در مصرف مواد غذايی ذكر شده پرهيز نمايند. ، و تشنگی برای اين افراد مفيد است، چون فرصت دفع رطوبت‌های اضافه را می دهد و بدن را به سمت گرمی و خشكی می برد. اين افراد بايد غذاهايی با حجم كم و انرژى بيشتر مصرف كنند، مانند گوشت (گوشت قرمز) با مقدار كمی نان يا (در مصرف برنج و نان زياده‌روی نشود)، كباب (مثلا روزی يك سيخ تا يك هفته)، گوشت پرندگان كوچك مثل و ، مغزهای بوداده (سرخ كردن، بو دادن، تفت دادن و سرخ كردن كم غذاها برای اين افراد مفيد است)، تنقلاتی مانند ، ، ، ، نبات، عسل، شيرينی ‌های طبيعی، و (روزی يك قاشق)، مرباهای خانگی شيرين، غذاهای كمی شور و نمكی و حاوی ادويه (مثل ، و )، سبزی خوردن (مثل ، ، ، كمی و )، ميوه‌های شيرين (مثل رسيده شيرين، ، و ) برای این افراد توصیه می شود. 🍃 🌸🍃
امام صادق عليه السلام: شخصى را مى بينى كه در لام يا واوى خطا نمى كند و سخنورى زبردست است؛ امّا دلش از شب تار هم سياه تر است و شخص ديگرى را مى بينى كه نمى تواند حرف دلش را به زبان بياورد؛ ليكن دلش مانند چراغ مى درخشد الكافی جلد2 صفحه422