eitaa logo
این عماریون
336 دنبال‌کننده
219هزار عکس
58.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
■■■سند ناامیدکردن مردم توسط غربگرایان 🔹رسانه حامی دولت بنفش "عصرایران" اخیرا برگزار نمود که سوال و نتیجه‌ی آن در عکس سمت چپ مشخص است. 📊 با جست‌وجویی که در همین سایت حامی دولت روحانی انجام داده‌ایم، مشابه این نظرسنجی به فاصله ۲ روز تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ نیز صورت گرفته بود که نتایج آن نظرسنجی در عکس سمت راست به تصویر کشیده است. 🔸مقایسه‌ این ۲ نظرسنجی در یک رسانه به فاصله‌ی ۳ سال، بیانگر فاجعه‌ای است که دولت حسن بر سر امید مردم آورده است. درصد افرادی که از تاثیرگذاری رای خود در بهبود شرایط فعلی ناامید شده‌اند، را مشاهده کنید! 🔹سقوط شدید پایگاه اجتماعی رئیس دولت در رسانه حامی خود را ببینید و محبوب‌ترشدن رقیب انتخاباتی او در این رسانه را ملاحظه نمایید. کنار هم قراردادن ۲ نظرسنجی به خوبی نشان می‌دهد که دولت روحانی چه ضربه‌ای به کشور وارد کرده و تک تک افراد حاضر در راس این دولت، مستحق چه نوع مواخذه‌ای هستند. 🔸این، مشت نمونه‌ی خروار وضعیتی است که مدیریت غربگرا (یا صحیح‌تر بگوییم غربگدا) برای ملت خود فراهم می‌کند. این عماریون
■‏وقتی در دوره جناب ‎ کسی در وبلاگ زپرتی‌اش (با کمتر از ۱۰۰ بازدید کننده) دو کلمه نقد درباره ایشان یا ‎ می‌نوشت، ریشه وبلاگ و صاحب وبلاگ خشک می‌شد، پذیرفته نیست که الان گفته شود برای رییس سابق ق.ق احراز نشده بود که ‎ کنار گوش‌ش درحال فساد است. این عماریون
🔴 خطری که تن رهبری را می لرزاند!!! به نظر شما مقام معظم رهبری در بیان خطرات چه موضوعی فرموده اند که تن انسان می لرزد؟ مذاکره با آمریکا؟ نفوذ؟ مشکلات اقتصادی؟ مشکلات فرهنگی؟ و ... هیچکدام. معظم‌له در آذرماه سال ۹۲ (شش سال و نیم پیش) در دیدار اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، فرمودند:  "مسئله‌ی جمعیّت یکی از خطراتی است که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می‌کند، تن او می لرزد ... مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا می‌کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله‌ی جمعیّت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر می‌کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسل‌ها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست." متاسفانه این دولت کمترین اعتقادی به این مسئله نداشته و ندارد ؛ اما از مجلس جدید انتظار می رود در این موضوع حیاتی ، انقلابی عمل کند. برای دفع این خطر حیاتی ، باید به صورت عمومی سبک زندگی در جامعه اصلاح شود و این موضوع امکان پذیر نیست مگر با احساس وظیفه همه ما. اگر آینده ایران برایمان مهم است هر کسی هرطوری که می تواند بایستی در این فرهنگ سازی مشارکت نماید ... این عماریون
در تصویر بالا چند موحود زنده میبینید این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کریمی قدوسی از مسکن می گويد 🔻 شناسایی شبکه نفوذ در مافیای مسکن 👈 در ابتدای دهه 1380 و در زمان اصلاحیه دوم قانون مالیات‌ های مستقیم ، اجرای قانون « مالیات بر واحد های مسکونی خالی » از سوی قانونگذار پس از 14 سال متوقف شد که از جمله پایه های مالیاتی بود که در آن زمان توسط کنار گذاشته شد . این عماریون
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ♡●{3⃣}  آن حضرت ✍بیشتر شمایل آن حضرت مثل پدرش امام باقر(ع) بود. جز آنکه کمی باریکتر و بلندتر بود. مردی بود میانه بالا، افروخته روی، پیچیده موی و پیوسته صورتش چون آفتاب می‌درخشید. در جوانی موهای سرش سیاه بود. بینی‌اش کشیده و وسط آن اندکی بر آمده بود و برگونه راستش خال سیاهی داشت. محاسن آن جناب نه زیاد پرپشت و نه زیاد تنک بود. دندانهایش درشت و سفید بود و میان دودندان پیشین آن گرامی فاصله داشت. بسیار لبخند می‌زد و چون نام پیامبر برده می‌شد رنگ رخسارش زرد و سبز می شد. در پیری سفیدی موی سرش بر وقار و هیبتش افزوده است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ 👤(5) محمد ديباج بن جعفرصادق(ع) اين شخص والا از شجاع‌ترين مردمان عصر خود بود و در تمام سال يک روز در ميان روزه‌دار بود. در سال يکصد و نود و نه به مأمون عباسی به خاطر ظلم‌ها و حق‌کشي‌های وی خروج کرد و مأمون نيز يکی از سرداران سپاه خود به نام عيسی جلودي را با لشکری مجهز به جنگ وی فرستاد. در اين جنگ سپاهيانش را فراری دادند و خود ايشان را نيز دستگير کردند. وقتی که به مرز خراسان رسيدند در محلی به نام «فرقان چاپي» که امروزه معروف به لطف‌ آباد است دار فانی را وداع گفت. 👤(6) عباس بن جعفر صادق(ع) است که سيد جليل‌ القدر و دانشمند و فاضلی بوده است. 👤(7) علی بن جعفر(ع) شخص کثير الفضل و پرهيزگار و صاحب عقيده صادق بود. اين بزرگوار تحت تربيت برادرش حضرت موسی بن جعفر عليه‌السلام به مقامات عالی علمی و عملی نايل شد. ●دختران امام صادق(ع) 💮(1)ام فروه که همنام مادرش بود. اين ام فروه عروس زيد بن علي بن الحسين بود. 💮(2) اسماء 💮(3)فاطمه ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{1⃣} سالروز شهادت امام (ع) ✍ خورشید وجود مقدس امام صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرس قمری در مدینه طلوع کرد و در سال ۱۱۴ ه. ق به مقام امامت نائل گشتند. دوره امامت امام بالغ بر ۳۴ سال به درازا کشید ▪️جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، ششمین امام مذهب شیعه امامی و پنجمین امام مذهب اسماعیلیه است. پدر او امام محمد باقر(ع) و مادرش ام فروه دختر قاسم پسر محمد بن ابوبکربود. ●کنیه‌ مشهور امام صادق(ع)، ابوعبدالله (ناظر به دومین فرزندش عبدالله افطح) است. با کنیه‌های ابواسماعیل (ناظر به فرزند ارشدش، اسماعیل) و ابوموسی (ناظر به دیگر فرزندش امام موسی کاظم(ع)) نیز از او نام برده‌اند. ■مشهورترین لقب او «صادق» است. برطبق روایتی، پیامبر اسلام ص این لقب را به او داده است تا از جعفر کذاب تمایز یابد؛ اما برخی گفته‌اند امام صادق ع به جهت پرهیز از شرکت در قیام‌های عصر خود، صادق لقب گرفته است؛ چراکه در آن زمان به کسی که مردم را گرد خود جمع و به قیام برضد حکومت تحریک می‌کرد، کذّاب می‌گفتند. در همان دوران ائمه این لقب برای امام صادق(ع) به کار می رفته ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{4⃣} دوران امامت امام جعفر علیه السلام ■حضرت در طول امامت خود هم خلافت غاصبانه و جائرانه بنی امیه را تجربه فرمود و هم سقوط آن و روی آمدن خلافت جبار بنی عباس را. ●از ۱۲۵ ه ق تا سال ۱۳۲ که بنی امیه مضمحل می‌شوند، جنگ قدرت بین آنها در گرفته است؛ دوره خلافت ها کوتاه و عزل و قتل خلفا را در رقابت‌های درون خانوادگی امویان شاهد هستیم. در سال ۱۳۲ دولت غاصب بنی امیه توسط عباسیان سرنگون شد و کشتار وسیعی از بنی امیه صورت گرفت و بنی عباس که شاخه‌ای از بنی هاشم بودند و نسب آنها به عبدالله بن عباس پسر عموی پیامبر می‌رسید قدرت را به دست گرفتند ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{2⃣} امام صادق(ع) ✍از امام جعفر صادق(ع) هفت پسر و سه دختر بر جاى ماند كه عبارتند از 👤(1) اسماعیل معروف به اعرج که بزرگترين فرزند وی است. اسماعيل در زمان حيات حضرت از دنيا رفت. پس از شهادت حضرت صادق(ع) عده‌ ای از کج‌انديشان به امامت اسماعيل و عده‌ای به امامت فرزند اسماعیل محمد پيوستند که آنان را اسماعيليه می‌گويند. 👤(2) عبدالله بن افطح : وی هميشه با خواسته‌ های پدر مخالفت می‌کرد. بعد از پدر مدعی خلافت و امامت شد و جمعی نيز امامت وی را پذيرفتند که آنان را فطحيه می‌نامند. بعدها چون مردم ضعف علمی و عملی وی را مشاهده کردند از او برگشته و به امامت موسی بن جعفر روی آوردند. 👤(3) امام موسی کاظم(ع) 👤(4)اسحاق بن جعفر صادق(ع) شخص جليل‌القدر و اهل فضل و تقوی بود و احاديث بسياری نقل کرده است و به امامت برادرش موسی عليه ‌السلام قائل بود. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ■ در فاصله سال ۱۲۵ تا ۱۳۲ که دوران ضعف و انحطاط بنی‌امیه بود، خلفای جائر از امام صادق علیه السلام غافل بودند و آن حضرت فرصت مناسبی را بدست آورد تا وظیفه امامت خود را در قالب تدوین معارف اهل بیت علیهم‌السلام در مباحث فقهی، کلامی و اخلاقی تبیین بفرماید. ● همچنین ۴ سال اولِ روی کار آمدن بنی عباس یعنی از سال ۱۳۲ تا ۱۳۶ که ابوالعباس سفاح اولین خلیفه عباسی قدرت را در دست دارد، به سبب آنکه هنوز پایگاه محمکی برای بنی عباس در امر خلافت ایجاد نشده بود نسبت به امام_صادق ع مدارا میکردند و این فرصت هم برای امام فراهم شد تا به اقدامات ارزشمند خود در نشر معارف اهل بیت علیه السلام ادامه دهد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{6⃣} حکومت ✍سياست نخست امام صادق(ع) يك سياست فرهنگى و در جهت پرورش اصحابى بود كه از نظر فقهى و روايى از بنيان‌گذاران تشيع جعفرى به شمار آمده‌اند. تلاش‌هاى سياسى امام در برابر قدرت حاكمه در آن وضعيت، در محدوده نارضايى از حكومت موجود، عدم مشروعيت آن و ادعاى امامت و رهبرى اسلام در خانواده رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله بود. از نظر امام صادق(ع) تعرض نظامى عليه حاكميت، بدون فراهم آوردن مقدمات لازم، كه مهمترينش كار فرهنگى بود، جز شكست و نابودى نتيجه ديگر نداشت. چنانكه در جريان حركتى كه زيد بن على و پس از آن يحيى بن زيد در خراسان به آن دست زدند، بنى عباس بيشترين بهره را برده و در عمل، خود را به عنوان مصداق شعار «الرضا من آل محمد» تبليغ كردند. 🗞نتيجه كار بعدها معلوم شد؛ زيرا فقه جعفرى، بنيانگذار تشيع نيرومندى گشت كه روز به روز اوج بيشترى گرفت؛ اما زيديه كه منحصرا در خط سياست‌ بود، رو به افول گذاشتند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ■ اما در سال ۱۳۶ در پی مرگ أبوالعباس و روی کار آمدن أبوجعفرعبدالله که بعداً به منصور معروف شد، دوران سختی برای امام صادق ع و علویان پدید آمد. چرا که او میدانست امامت حق آن ذوات مقدس است و با علم براین مسئله بر امام صادق (ع) به عنوان بزرگ علویان و چهره برتر علمی و تقوایی آنان و همچنین بر نوادگان امام مجتبی ع بسیار سخت گرفت. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●به گفته و اعتقاد بسیاری از علمای ما، از نظر فشار و مشکلات و سختی ها می‌توان گفت که دوران منصور از دوران معاویه و یزید هم سخت تر بوده است. لذا دیگر از آن جلسات علمی و ارتباطات امام با مردم خبری نیست تا اینکه منصور تصمیم به شهادت امام صادق گرفت و در چند نوبت اقدام به قتل امام نمود اما موفق نمی‌شد تا اینکه به حاکم مدینه فرمان قتل امام را صادر کرد‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{7⃣} اخلاقی امام صادق علیه السلام  ✍در منابع روایی در زمینه ویژگی‌های اخلاقی امام صادق(ع) گزارش‌هایی از زهد، انفاق، علم فراوان، عبادت بسیار و تلاوت قرآن آمده است. محمد بن طلحه امام صادق(ع) را از بزرگترین افراد اهل بیت، دارای علم فراوان، بسیار اهل عبادت و زهد و تلاوت قرآن توصیف کرده است. مالک بن انس از ائمه فقهی اهل سنت گفته است: «در مدتی که پیش امام صادق(ع) می‌رفته، همیشه او را در یکی از سه حالت نمازخواندن، روزه‌داری و ذکرگفتن دیده است». ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ✍به گزارش بحار الانوار، امام در پاسخ به درخواست فقیری، چهارصد درهم به او داد و چون سپاس‌گزاری او را دید، انگشترش را هم که ده هزار درهم می‌ارزید، به وی بخشید. روایت‌هایی نیز از انفاق‌های پنهانی امام صادق(ع) در دست است. به نوشته کتاب کافی، او شب‌ها مقداری نان و گوشت و پول در کیسه می‌ریخت و به صورت ناشناس به در خانه تهیدستان شهر می‌برد و میان آنها تقسیم می‌کرد. ابوجعفر خثعمی نقل کرده است که امام صادق(ع) کیسه پولی را به او داد و از او خواست آن را به فردی از بنی‌هاشم بدهد و نگوید که چه کسی آن را فرستاده است. به گفته خثعمی هنگامی که آن فرد پول را گرفت، برای فرستنده آن دعا کرد و گفت: «او همیشه برایش پول می‌فرستد؛ اما امام صادق(ع) باوجود ثروتش چیزی به او نمی‌دهد». ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ 👤احمد بن علی طبرسی در کتاب الاحتجاج مجموعه‌ای از مناظرات امام صادق(ع) را گرد آورده است که برخی از‌ آنها عبارت‌اند از: 📓[1]مناظره با یکی از منکران خدا درباره وجود خدا 📖[2]مناظره با ابوشاکر دَیصانی، درباره وجود خدا 📓[3]مناظره با ابن ابی العوجاء درباره وجود خدا 📖[4]مناظره با ابن ابی العوجاء درباره حدوث عالَم 📓[5]مناظره‌ای طولانی با یکی از منکران وجود خدا درباره مسائل مختلف دینی 📖[6]مناظره با ابوحنیفه درباره شیوه استنباط احکام فقهی، به‌ویژه قیاس 📓[7]مناظره با برخی از علماء معتزله درباره شیوه انتخاب حاکم و برخی احکام فقهی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ● منصور امام صادق (ع) را در مضیقه فراوان گذاشت و بارها آن حضرت را به کوفه و بعداً شهر هاشمیه که بعنوان مرکز خلافت عباسیان پیش از بغداد بنا شده بود، احضار می کرد و امام را در تنگنا و فشار قرار می‌داد. با این حال امام در احضارها، مخفیانه با شیعیان و جویندگان دانش اهل بیت ارتباط برقرار می کرد و آنها را از دریای بی کران معلومات خود بهره مند می‌فرمود تا اینکه منصور امام را به مدینه باز گرداند و تحت مراقبت شدید قرار داد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{5⃣} علمی ✍در متون حدیثی شیعه، مناظرات و گفتگوهایی میان امام صادق(ع) و متکلمان مذاهب دیگر و نیز برخی از منکران وجود خدا گزارش شده است. در برخی از مناظرات، شاگردان امام صادق(ع) در حضور وی در زمینه‌ای که تخصص داشته‌اند، با دیگران مناظره کرده‌اند. در این جلسات امام صادق(ع) بر مناظره نظارت کرده و گاه خود نیز وارد بحث شده است. برای مثال در گفتگو با عالمی اهل شام که خود درخواست مناظره با شاگردان امام صادق(ع) را داشت، امام از هشام بن سالم خواست تا در زمینه کلام با او گفتگو کند. همچنین از فردی که قصد مناظره با او را داشت، خواست تا در هر زمینه‌ای که می‌خواهد، ابتدا با شاگردانش گفتگو کند و در صورت غلبه بر آنها با او مناظره کند. آن فرد در زمینه قرآن با حُمران بن اَعیَن، در زمینه ادبیات عربی با اَبان بن تَغلِب، در فقه با زُراره و در کلام با مؤمن الطّاق و هِشام بن سالم مناظره کرد و مغلوب شد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ ─┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅🍃🖤🍃༅═┅─ ●{8⃣} امام صادق 💔شهادت امام صادق(ع) بنابر نقل معروف در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ اتفاق افتاد و آن حضرت بر اثر مسمومیت روح مقدسش به ملکوت اعلی پیوست. ‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅┅ این عماریون
⭕️ خر همان خر است اما پالانش عوض شده; 1/ بعد از بلند شدن بوی تعفن تعهد دولت به اجرای و ماجرای آموزش جنسی در مدارس ابتدایی، دولت تدبیر و امید متعهد به اجرای طرح all in در کشور شد.طرحی که مشابه همان آموزشها و جنسیت زدگی سند2030 را درقالبی جدید ارائه میدهد... این طرح هم در راستای پیاده سازی همان سیاست های مخرب غربی و ارائه آموزشهای قبح شکنانه و ناموفق توسط سازمان ملل است که از طریق و به بهانه پیشگیری از شیوع در ایران دنبال میشود و جامعه هدف آن هم کودکان و نوجوانان زیر 19سال است در واقع دولت از طریق همکاری و صدور مجوز برای انجمن های خصوصی و باشگاه های مرتبط با نهاد های بین المللی، هم پایبند به تعهدات به غرب است و هم از پاسخ گویی به نهاد های نظارتی داخلی شانه خالی کرده بواسطه این انجمن ها فرصت بسیار خوبی برای جولان دادن سفرای کشورهای غربی و نمایندگان نهاد های بین المللی در ایران فراهم شد تا به صورتی هماهنگ اقدام به حمایت از این آموزشها نمایند. نمای پشت انگشت اشاره رو به پایینبازدید سفیر هلند،نماینده یونیسف،صندوق جمعیت،unaids در ایران از باشگاه های موسوم به سلامت نوجوانان این عماریون
از 1339 تا 1399 1️⃣- در سال 1339، ایران یکی از سخت ترین سالهای خود را بعد از تاسیس دولت مدرن می گذراند. از یک طرف کمک دو میلیارد دلاری آمریکا به ایران متوقف شد. از طرف دیگر سیاست انبساط پولی انجام شده توسط بانک ملی از 1336 آثار نامطلوب خود را روی تراز پرداختها نشان می داد. دیگر آن که توسعه شهرنشینی نیاز شدید به کالاهای اولیه مصرفی مثل لوازم منزل را به همراه اورده بود. درست در این میانه قیمت نفت هم شروع به کاهش کرد. وقتی مقدم به بانک مرکزی در حال تاسیس می رود نه تنها موجودی ارزی کشور صفر بود بلکه 150 میلیون دلار هم بدهی ارزی داشت. برای درک بزرگی این عدد باید دقت کرد که کل درآمد نفتی ایران در سال 1338 حدود 250 میلیون دلار بود. ضمنا در زمانه برتون وودز این طور نبود که کشور اساسا راسا امکان کاهش ارزش پول داشته باشد و بتواند به راحتی با تغییر ارزش پول ملی مسئله را حل کند. 2️⃣- تلاش برای جلوگیری از تشدید بحران ارزی باعث شد واردات بسیارى کالاها ممنوع شود. پرداخت ارز به افراد هم مگر تا سقف پانصد دلار در هر سال محدود شد. با توجه به آن که دولت در چارچوب برتون وودز عملا امکان تضعیف جدی نرخ ارز را نداشت، یک دوره رکود شدید و غیرفعال شدن عوامل تولید تنها راه بازگشت به تعادل بود. محدودیت شدید روی اعتبارات بانکی، محدودیت شدید روی بودجه و محدودیت شدید روی واردات که خود را بصورت رکود، افزایش شدید بیکاری و تنشهای اجتماعی نشان می داد. تجمعات صنفى- اقتصادی به یک امر دائم تبدیل شده بود. تجمع معلمان روبروی نخست وزیری که کشته هم داد یکی از این موارد بود. 3️⃣- از بین رفتن اعتبار سیاستمداران نسل قبل هم مکمل سیاسی بحران بود. اوج این واقعه تقلب در انتخابات مجلس در زمان اقبال و ابطال کل انتخابات بود. اسناد سالهای بعد نشان داد امریکایی ها به شدت روی گزینه جابجایی محمدرضا با تیمور بختیار متمرکز بودند. 4️⃣- در انتهای 1340 کشور نه تنها بحران را حل کرده بود بلکه 500 ميلیون دلار هم مازاد داشت. این همه در حالی بود که از اعتبار 50 میلیون دلاری IMF تنها 20 میلیون دلار آن مصرف شده بود. در 1341، معجزه رشد اقتصادی ایران آغاز شد. رشد اقتصادی متوسط 12 درصد برای 10 سال که متوسط رشد بخش صنعت 14 درصد بود. تورم بسیار کم و رشد دو رقمی پیاپی. برنامه عمرانی سوم و برنامه عمرانی چهارم بدون شک موفقترین دوره های اقتصادی ایران بعد از تاسیس دولت مدرن بودند. عوامل بحران ارزی 1339 خود به موتور محرکه رشد در برنامه عمرانی سوم تبدیل شده بودند: خودرو و لوازم خانگی. از بحران همه گیر ارزی و بودجه ای تا آغاز معجزه رشد دو سال طول کشید. 5️⃣- سال 1399 است.سال کرونا، سال از سکه افتادن صادرات انرژی محور. نرخ بیکاری جوانان در بسیاری از استانها بسیار بالاست.اقتصاد به وضوح با کمبود عرضه دارایی سرمایه ای مواجه است. بخشی از تاروپود ارزی ایجاد شده در سال 97( بصورتی قابل ترمیم) تحت فشار رفته است. بودجه به وضوح کار سختی برای تراز شدن دارد و سرعت استفاده دولت از ابزارهای حکمرانی اش به شدن پایین است. تحت شدیدترین تحریم اقتصادی ای هستیم که در تاریخ علیه کشوری اعمال شده است.ترازنامه خانوار امکان جذب زیان جدیدی را ندارد. رشد سرانه به قیمت ثابت ده سال گذشته صفر است. چهار سال پیاپی مصرف کل هر سال در اندازه های بزرگ کاهش یافته است. تضعیف ریال هم کمک خاصی به بهبود تراز تجاری ما نمی کند. تورم بعد از یک روند کاهشی در نیمه دوم سال 98 بار دیگر در مدار افزایش افتاده است. معاون اول رییس جمهور شرایط کشور از نظر معیشت، بودجه و ارز بسیار بحرانی دانسته است. 6️⃣- بحران 1339 را "ما ایرانی ها" به معجزه رشد 1341 تا 1351 تبدیل کردیم. واضح است که نمی توان آن را به مدیریت و هنر محمد رضا فروکاست که خود او بعدتر بزرگترین مانع ادامه رشد شد و باز خود او اساسا به برنامه ریزی مرکزی برای اقتصاد باور نداشت. چرا نتوانیم بحران 1399 را متوقف و آن را به معجزه رشد 1401 تبدیل کنیم؟ 7️⃣- من منکر تفاوتهای زمانه بین 1339 و 1399 نیستم. احتمالا از کسانی هستم که کوشیده ام به جامعه درک پیشنگری از اثرات تحریم را منتقل کنم و اثرات آن را هیچ دستکم نمی گیرم. ولی در 1339 امکانات حکمرانی امروز را هم نداشتیم. زیر ساختهای صنعتی گسترده، نیروی کار وسیع نسبتا ماهر، انتقال بخش اصلی زنجیره تولید کالای مصرفی به داخل، حضوری امنیتی- اقتصادی طبیعی در منطقه خاورمیانه، نیاز تپنده به دارایی سرمایه ای که بخشهای اصلی عوامل تولید آن داخلی است،... 8- کاری که ما ایرانی ها یکبار کرده ایم را باز هم می توانیم تکرار کنیم. اینبار چه بسا بهتر از بار قبل. این عماریون
🔴 زیر کُت قالیباف یا زیر عمامه آملی لاریجانی؛ فرقی نمی‌کند! 1️⃣ اول؛ اظهار نظر درباره آیت الله صادق آملی لاریجانی در این شرایط خیلی جسارت نمی خواهد. الان که وی در رأس دستگاه قضا نیست و نمی تواند منتقدین را دادگاهی کند و معاون اجرایی دفتر وی جناب نیز فاسد از آب درآمده، اظهارنظر درباره وی خیلی سخت نیست. هرکسی الان می تواند علیه آملی لاریجانی موضع بگیرد. اما هنر زمانی است که شما فساد یا غفلتی از مسئولی ببینید و همان دم که در رأس کار است به او تذکر دهید و او را نقد نمائید. 🔹البته ما هم همانند سایر ملت از وجود تخلفات و فساد اکبر طبری و قاضی غلامرضا منصوری بی خبر بودیم. اما جناب آملی لاریجانی می بایست پاسخگو باشد. آیا در جریان اقدامات طبری بوده؟ آیا با علم به اقدامات طبری از وی حمایت کرده؟ یا واقعاً وی کانالیزه شده و اطلاعات دقیقی نداشته؟ 2️⃣ دوم؛ یکی از مطالبات اصلی امروز ما مشخص کردن وضعیت پرونده قائم مقام دکتر محمدباقر قالیباف است. مبلغ اتهامی فساد اقتصادی وی از 4 هزار میلیارد تومان عنوان شده تا 13 هزار میلیارد تومان! شریفی 12 سال قائم مقام جناب قالیباف در شهرداری بوده. یعنی بالاترین مقام شهرداری بعد از شهردار! 🔹سخنگوی دستگاه قضا می گوید: «40 جلسه دادگاه شریفی بصورت غیرعلنی در دادگاه سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار شده چون او نظامی بوده». اما سوالات جدی بوجود آمده؛ اگر تخلفات کلان شریفی در دوره قائم مقامی بوده که هست، علت برگزاری دادگاه وی در سازمان قضائی نیروهای مسلح چیست؟ بالاخره وی بعنوان یک نظامی که تخلف نکرده، بعنوان قائم مقام قالیباف در شهرداری تخلف کرده است. چرا دادگاه وی غیرعلنی است؟ افکار عمومی امروز از آقای می خواهد در این باره پاسخگو باشد. 4 هزار میلیارد تومان مگر پول کمی است؟! 3️⃣ سوم؛ نمی دانم این چه بلایی است که برخی بزرگان به آن دچار می شوند و از رفقا و تیم خود تا پای جان حمایت می کنند. حمایت شهید رجایی از کشمیری، حمایت منتظری از سیدمهدی هاشمی، حمایت هاشمی رفسنجانی از فرزندان و حزب خود تا استخر فرح، حمایت سران فتنه از همدیگر، حمایت احمدی نژاد از رحیمی تا پای زندان(اگرچه تخلفات رحیمی برای قبل از دوره معاونت اولی وی بود اما احمدی نژاد تا انتها از وی حمایت کرد و کابینه را خط قرمز نامید)، حمایت حسن روحانی از حسین فریدون و اعلان جنگ به دستگاه قضا، حمایت اسحاق جهانگیری از برادرش مهدی جهانگیری، حمایت آملی لاریجانی از طبری و حمایت قالیباف از عیسی شریفی تا حالا! واقعاً حمایت از رفیق و همکار و فرزند فاسد تا کی و کجا؟! 🔹 پایان؛ آیت الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی سال 96 گفت: «اگر یک دستگاه نظارتی گزارش داد فلان کس فاسد است باید با حساسیت برخورد کرد. این فساد اگر زیر عمامه من یا آقای روحانی باشد یا زیر کت آقای جهانگیری یا قالیباف باشد باید حساسیت داشت». آقای رئیسی؛ یک ملت پشتیبان شماست برای برخورد با فساد. این عماریون
⁉️ ❔چرا ما شیعیان را شیعه جعفری می گویند ❗️آیا امام صادق مذهب شیعه را به وجود آورده اند ❕یعنی تا قبل از امام شیعه نبوده است ❕❕ 💠💠 👌شیعه به معنای کسانی که معتقد به امامت و ولایت علی علیه السلام و یازده فرزند معصومش هستند در زمان پیامبر گرامی وجود داشتند و خود پیامبر گرامی واژه « » را بر این گروه اطلاق کردند . ❕در تفسير «الدر المنثور» كه از منابع معروف اهل سنت است در ذيل آيه شريفه « اوْلئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَريَّة » ( بینه 7) از جابربن عبداللَّه انصارى چنين نقل شده است كه مى‏ گويد ؛ «ما نزد پيامبر بوديم كه على عليه السلام به سوى ما آمد، پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: اين و شيعيانش در روز قيامت رستگارانند، و در اين هنگام آيه شريفه إِنَّ الَّذينَ آَمَنُوا وَ عَمِلُو الصّالِحاتِ أولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ كسانى كه ايمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند بهترين خلق خدا هستند ، نازل گرديد». 📚الدر المنثور ج 6 ص 379 👌حاكم كه او نيز از دانشمندان معروف اهل سنت در قرن پنجم هجرى است اين مضمون را در كتاب معروفش «شواهد التنزيل» از طرق مختلف از پيغمبر اكرم نقل مى ‏كند و تعداد رواياتش از بيست روايت تجاوز مى‏ كند. 🔹از جمله از ابن عباس نقل مى‏ كند هنگامى كه آيه إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ أولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ نازل شد، پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به على عليه السلام فرمود: «هُو انْتَ وَ شِيْعَتُكَ ...»: «منظور از اين آيه تو و شيعيانت هستيد» 📚شواهد التنزیل ج 2 ص 357 ❕بسيارى ديگر از علماى اسلام و دانشمندان اهل سنت مانند ابن حجر در كتاب صواعق و محمد شبلنجى در نور الابصار، اين را ذكر كرده‏ اند. 📚الصواعق ص 96_ نور الابصار ص 70 👌بنابراين به شهادت اين روايات نام و عنوان شيعه را پيامبر اسلام براى پيروان راه على عليه السلام و طرفداران او برگزيده است، و تاريخچه پيدايش شيعه نه بعد از رحلت و شهادت پيامبر اسلام بلكه به يك معنى در حيات خود آن حضرت بوده است، و اين واژه را به ياران و پيروان على عليه السلام اطلاق فرموده، و تمام كسانى كه پيامبر اسلام را به عنوان رسول خدا مى‏ شناسند، مى دانند كه او سخنى از روى هوى و نمى ‏گفت ؛ «و هرگز از روى هواى نفس سخن نمى گويد.- آنچه مى گويد چيزى جز وحى (الهى) كه بر او القا شده نيست.» ( نجم 3_4) و اگر فرموده است تو و پيروانت فائزان و رستگاران در قيامت هستيد. يك واقعيت است‏. 📚پیام قرآن ج 9 ص 24 ❕اما اين‏كه مذهب شيعه را مذهب جعفرى مى‏ گويند براى اين است كه تا زمان حضرت امام صادق عليه‏ السلام به واسطه تسلط سياستمداران و زمامداران ستمگر، فرصت نشر علوم و معارف اسلام و تربيت ، آن‏طور كه براى ايشان فراهم شد، براى‏ امامان قبل از ايشان فراهم نگرديد 👌شیخ می نویسد ؛ «آن قدر مردمان از علوم امام صادق علیه السلام نقل كرده‏ اند كه به تمام بلاد و شهرها منتشر گشته و اصقاع عالم را فرا گرفته، و نقل نشده از احدى از علماى اهل بيت آنچه از آن حضرت نقل شده است ، همانا اصحاب حديث جمع كرده ‏اند اصحاب راويان از آن جناب را از ثقات با اختلاف‏شان در آراء و مقالات، عددشان به چهار هزار رسيده، و آن قدر دلائل واضحه بر امامت آن حضرت ظاهر شده كه دل‏ها را روشن نموده و زبان مخالف را گنگ كرده از طعن زدن در آن دلائل به ايراد شبهات » 📚الارشاد ج 2 ص 179 👌بنابر اين ايشان از موقعيت و فرصت، حداكثر استفاده را فرموده، علوم و معارف اسلام را تعليم و تدريس فرمودند و شاگردان بزرگى تربيت كردند كه هر كدام از علماى بزرگ اسلام به شمار مى ‏روند؛ از آن ، شيعه و پيروان آن حضرت را جعفرى گفتند و بعد هم اين لقب بر شيعه باقى ماند و امامان بعد هم آن را منع نفرمودند چرا كه غرض همه، ترويج دين و هدايت مردم بود؛ همه راستگو بودند و همه مردم را به يك راه كه يگانه راه راست است هدايت فرمودند. 📚معارف دین ج 3 ص 144 این عماریون