eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226هزار عکس
60.9هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
💖 رفاقت‌ با‌ علیه‌السلام بهترین رفاقت است. ✨پیامبرصَلَّی‌الله عَلَیهِ وَ آلِه : خداوند دوستدار کسی است که حسین را دوست داشته باشد. 📚 بحارالانوار، ج۴۳، ص۲۶۱ ✨امام باقر علیه‌السلام : ◽️اى جابر! از طرف من، به شیعیانم سلام برسان و به آنان اعلام کن که هیچ قرابت و خویشاوندى بین ما و خداى عزوجل نیست و فقط با اطاعت و بندگى به درگاه الهى تقرّب میابد. ▪️اى جابر! هرکس‌خدا را اطاعت کند و همراه آن به ما محبت ورزد، دوست و محبّ ماست ◽️و هرکس خدا را معصیت کند، حُبّ ما برایش نافع نخواهد بود... 📚 الکافی : ج۲، ص۱۲۵ آجرک‌الله یا عج
🔷 نسب و خویشاوندی ملاک حق نیست" 🔹هاشم(عَمرو) پسر عبدمناف از نوادگان اسماعیل ذبیح الله(ع) و جدّ پیامبر اسلام(ص) و از بزرگان مشهور قریش و مکه بود. نسل او را بنی هاشم می گویند و به سبب وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عظیم الشان ایشان ، شیعیان احترام فراوانی برای این خاندان قائلند و همواره از بنی هاشم به نیکی یاد می کنند. 🔺اما تاریخ گواهی می دهد که همه افراد خاندان بنی هاشم صالح و اهل حق نبوده اند: - ابولهب (پسر عبدالمطلب) عموی پیامبر با بنی امیه وصلت کرد و از دشمنان پیامبر(ص) بود و تا پایان عمر هیچ گاه به اسلام ایمان نیاورد تا جایی که سوره ای در قرآن برعلیه او و همسرش نازل گردیده است : " تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ " - بر خلاف تصور اکثر شیعیان ، در واقعه سال ۶۱ هجری قمری تعداد کمی از بنی هاشم به یاری آمدند و بزرگانی از بنی هاشم همچون عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس ایشان را یاری نکردند! - بعد از بنی امیه بنی عباس به حکومت رسیدند که از نسل عباس عموی پیامبر(ص) و از بنی هاشم بودند که همین ها بزرگترین ظلم ها و جنایات را در حق ائمه اطهار و شیعیان روا داشتند و شش امام مظلوم ما را به شهادت رساندند!!! 🔺در طول تاریخ بارها و بارها اثبات شده است که نسب و خویشاوندی دلیلی بر حقانیت نیست... که " إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنداللهِ اَتقاکُم "
▪️ نبرد تمام شد… اما پرچم حسین زمین نیفتاده، شیرزنی علم بر دوش می‌گیرد تا پیام امام زمانش را به تمام تاریخ برساند. 🔺اگر اباعبدالله را سردار جنگ سخت میدانید، حضرت زینب را بدانید؛ شیعه تا الان خیلی جنگ‌های سخت را برده، !ولی در جنگ نرم ضعف داریم 🔹اصلا مخاطب زینبی یعنی کسی که دارد خودش را برای حملات رسانه‌ای و جنگ نرم آماده میکند چند تا مثال: ●جنگ صفین؛ ما صفین را به چه باختیم؟ به ضرب شمشیر آنها. یا به مکرشان؟ قرآن سر نیزه کردند و تمام شد، این جنگ نرم است، به عملیات روانی باختیم. ●کوفه و حضرت مسلم ●قیام مختار؛ در سریال مختار دیدید، هفت هزار نفر میتوانستند بجنگند، اما به عملیات روانی و وعده باختند، هفت هزار نفر را گردن زدند 🔸ما به لحاظ قدر سخت به یک مرحله‌ای از اطمینان و امنیت رسیده‌ایم، بدانید تا ظهور این فاصله وجود دارد که به لحاظ قدرت رسانه‌ای و فهم هم به یک مرحلۀ باثبات برسیم. مردم جوری رشد پیدا کنند که از صبح تا شب هر اخباری برایشان فرستادند، اینقدر بصیرت داشته باشند که بفهمند راست و دروغ چیست، بتوانند از هم تفکیک کنند، دشمن کاری میکند که یاس وناامیدی رو درجامعه رواج بده 🔹امروز کسانی میتوانند دم از حضرت زینب بزنند که بخواهند باشند، و زینبی بودن، برای این است که بفهمند حضرت زینب در آنجا چه نقشی داشت، به این بسنده نکنیم که حضرت زینب هرکس را میخواست به میدان برود همراهی میکرد، این گریه دارد و گریه هم میکنیم، اما حضرت زینب را در حد یک گریه کن پایین آوردید. 🔸حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، الگوست در عصر ! آیا حواسمان به این الگو هست؟
۱- امام كاظم(ع)فرمودند : در مورد مردى كه صد درهم قرض به ديگرى داد ،به اين شرط كه پنج درهم يا كمتر يا بيشتر به او بدهد پرسيدم؟ فرمودند: اين عمل رباى محض" است...🔥 سَأَلْتُهُ عَنْ رَجُلٍ أَعْطَى رَجُلًا مِائَةَ دِرْهَمٍ يَعْمَلُ بِهَا عَلَى أَنْ يُعْطِيَهُ خَمْسَةَ دَرَاهِمَ أَوْ أَقَلَّ أَوْ أَكْثَرَ هَلْ يَحِلُّ ذَلِكَ قَالَ لَا هَذَا الرِّبَا مَحْضاً. 📚وسائل الشيعه ج۱۸ص۱۳۷ ۲- رسول اكرم(ص)فرمودند: اولين كسى كه به جهنم مى‏ رود فرمانرواى قدرتمندى است كه به عدالت رفتار نمى‏ كند، وثروتمندى كه حقوق مالى خودرانمى ‏پردازد، و نيازمند متكبر. أَوَّلُ مَن يَدخُلُ النّارَ أَميرٌ مُتَسَلِّطٌ لَم يَعدِل، وَ ذو ثَروَةٍ مِنَ المالِ لَم يُعطِ المالَ حَقَّهُ و َفَقيرٌ فَخورٌ؛ 📚عيون الاخبارالرضا ج۲ص۲۸ ۳ 📝 امام صادق(ع)فرمودند: در يادگيرى دانش شتاب كنيد،قسم به آنكه جانم در دست اوست؛ یك سخن در مورد حلال و حرام كه از شخص راستگويى ياد بگيرى از دنيا و آنچه طلا و نقره در آن است بهتر است... حَدِيثٌ فِي حَلاَلٍ وَحَرَامٍ تَأْخُذُهُ مِنْ صَادِقٍ خَيْرٌ مِنَ اَلدُّنْيَا وَمَا فِيهَا مِنْ ذَهَبٍ وَفِضَّةٍ. 📚 المحاسن، ج۱، ص۲۲۹ ؛ وسائل‌الشیعة، ج۲۷، ص۹۸
📌 داری اهل بیت علیهم السلام" 🌞 روزی امام (ع) در هنگام طواف از پرسید، چرا این‌گونه اندوهگین و برافروخته‌ای؟ مفضل پاسخ داد: وقتی حکومت را با این مال و قدرت می بینم، با خود می‌گویم اگر این همه و مال، در دست شما بود، ما نیز در آن همراه شما بودیم" و یاریتان می کردیم." امام صادق(ع) فرمود: ای مفضل! اگر حکومت در دست ما بود، 🌗 و تدبیر امور می کردیم، 🌞 به و وضع زندگی مردم می پرداختیم و خودمان همانند اميرمؤمنان (ع) خوراک خشک و جامه‌های استفاده می کردیم. در غیر این صورت، اگر به روشی جز روش (ع) عمل کنیم، جایگاه ما آتش جهنم است.. . 📚نعمانی، الغیبه، ص۲۸۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي
‌ متن لایحۀ جدید حجاب منتشر شد 🔴براساس لایحۀ حجاب، هر شخص با همکاری با دولت‌ها، شبکه‌ها، رسانه‌ها، گروه‌ها یا سازمان‌های خارجی یا معاند و یا به‌صورت سازمان‌یافته ترویج برهنگی، بی‌عفتی و بی‌حجابی کند به حبس و جریمۀ نقدی درجه ۴ محکوم می‌شود. 🔴هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج کند، برای بار اول به جریمۀ نقدی درجه ۴ و به‌تشخیص مقام قضایی از ۶ ماه تا ۲ سال به‌ ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌الفعالیت‌بودن در فضای مجازی و حذف محتواهای سابقِ ناقض قانون محکوم می‌شود و در صورت تکرار، جریمۀ نقدی یک درجه شدیدتر می‌شود و سایر مجازات‌های بار اول نیز تکرار می‌شود. 🔴 هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند بار اول معادل حداکثر جریمۀ نقدی درجه ۶ و بارهای بعدی به جریمۀ نقدی درجه ۵ محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از ۴ بار هم مجازات این فرد مانند مجازات ترویج‌دهنده‌های بی‌حجابی خواهد بود. 🔴 در صورتی که در محل کسب، حرفه یا شغل، صاحبان یا کارکنان آن‌ها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی شوند، علاوه بر مجازات متخلف، صاحب حرفه یا شغل بار اول به جریمۀ نقدی درجه ۵ یا پرداخت ۲ ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هرکدام که بیشتر باشد) محکوم می‌شود و به تشخیص قاضی از ۶ ماه تا ۲ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد. اگر این موضوع تکرار شود به جریمۀ نقدی درجه ۴ یا پرداخت ۴ ماه سود ناشی از درآمد آن شغل و ممنوع‌الخروجی از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شود. 🔴 اگر شخصی که دارای شهرت یا تأثیرگذاری اجتماعی است، در فضای مجازی یا غیرمجازی مرتکب بی‌حجابی شود یا آن را تبلیغ کند، علاوه بر محکومیت به مجازات در خصوص جرم ارتکابی، به جریمۀ نقدی درجه ۲ یا پرداخت ۱۰ درصد از کل دارایی (هر کدام که بیشتر باشد) محکوم می‌شود. 🔴 همچنین فرد دارای شهرت به‌مدت ۶ ماه تا ۵ سال از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای محروم خواهد شد. علاوه بر این به‌تشخیص قاضی ۲ سال ممنوع‌الخروج می‌شود و از ۶ ماه تا ۲ سال حق فعالیت در فضای مجازی نخواهد داشت و تمام معافیت‌های مالیاتی‌اش لغو خواهد شد. 🔴 اگر این فرد مشهور دوباره بی‌قانونی را تکرار کند این‌بار به جریمۀ نقدی درجه یک یا پرداخت ۱۰ درصد از کل دارایی‌اش محکوم می‌شود. این فرد ۵ تا ۱۵ سال از فعالیت‌های حرفه‌ای محروم و ۲ سال ممنوع‌الخروج می‌شود. از ۶ ماه تا ۲ سال در فضای مجازی هم ممنوع‌الفعالیت خواهد شد. 🔴 سفارش تبلیغات به اشخاص حقیقی یا حقوقی که در داخل یا خارج از کشور در فضای مجازی یا رسانه‌ای ترویج برهنگی می‌کنند ممنوع است و اگر کسی این کار را کند به جریمۀ نقدی درجه ۳ یا ۴برابر هزینۀ پرداخت‌شده برای تبلیغات محکوم می‌شود و در صورت تکرار مجازاتش ۲ برابر می‌شود. این‌ها فقط بخشی از لایحۀ حجاب است
شاخص هایی برای صراط مستقیم! 🌿بقولی اگر جهان بینی فردی مواردی که ذکر می شود نباشد حتماََ در مواضع سیاسی او اشتباه و انحراف ایجاد می شود که باید انسان عاقل خیلی مراقب باشد : ✔️اینکه خداوند مالک و حاکم هستی است و تنها او صاحب امر و حکم است ✔️اینکه انبیاء و امامان و نائبان خاص و عام آخرین امام معصوم (عج) همگی حجت های الهی هستند که اطاعت و پشتیبانی از آنها واجب عینی است. ✔️اینکه در هر زمانی شیطان های بزرگ و کوچکی هستند که سد راه خدا و حجت های الهی می شوند و در این عصر آمریکا شیطان بزرگ است ✔️اینکه همانطور که باید به حجت های الهی اعتماد داشت و با آنها همراهی کرد باید به هیچ بهانه و عنوانی به شیطان بزرگ و اذنابش اعتماد نکرد بلکه با شدت و خشم و کمال بدبینی با او روبرو شد ✔️اینکه در این عصر ایران اسلامی حرم الهی است و حفاظت از آن بزرگترین واجب الهی است همانطور که شیاطین جهانی اولویت نخست آنها سرنگونی نظام اسلامی و نابودی ملت ایران است ✔️اینکه هیچ گناهی بزرگتر از آسیب زدن به نظام اسلامی و تضعیف آن نیست و بقول امام ره گناه نابخشودنی است ✔️اینکه کمک به مظلومین و مستضعفین بخصوص ملت مظلوم فلسطین جزو اصول لا ینفک نظام اسلامی است ✔️اینکه اطاعت و حمایت از ولایت فقیه همان اطاعت از خدا و پیامبر اکرم (ص) می باشد ✔️اینکه هر مخالفت قلبی و عملی با شیطان بزرگ جزو عمل صالح محسوب می شود مثل شرکت در راهپیمایی های انقلاب یا مراسمات مذهبی جمعه و جماعات و رعایت عفت و حجاب و شرکت در انتخابات های مختلف و... 🌺پس می توان گفت موارد فوق شاخص هایی هستند برای حرکت در صراط مستقیم افراد که اگر فردی این دیدگاه‌ها را نداشته باشد باعث می شود در سیره زندگیش انحراف از صراط مستقیم ایجاد شود ✍️اسألُ الله من کل خیر و اعوذُ بالله من کل شر 🌿🌺🇮🇷🌿🌺🇮🇷🌿🌺🇮🇷🌿🌺🇮🇷🌿🌺🇮🇷🌿🌺🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم آیت الله کافی وقتی که سر بریده امام حسین علیه السلام دختر سه ساله خود حضرت رقیه سلام الله علیها را می بوسد صحنه‌ای تکان دهنده در مسیر کوفه به شام .
🔷 اکثر مراجع تقلید و فقهای بزرگ قمه زنی را 👇 🔸 یا حرام اعلام کرده اند 🔸 یا گفته اند جایز نیست 🔸 یا گفته اند مخالفند 🔸 یا گفته اند صلاح نیست 🔸 یا گفته اند موجب بدنامی اسلام است 🔸 یا گفته اند موجب وهن شیعه است 🔸 یا گفته اند از افعال جاهلین است 🔸 یا گفته اند اجتناب شود 🔸 یا گفته اند موجب بدبینی به اسلام و شیعه میشود 🔸 و....... 🔴 مروج و مبلغ قمه زنی فقط و فقط انگلیس و مزدوران انگلیس هستند
🟥 دولت علیل چگونه دولتی است؟! 🔹بنده فکر میکنم اگر دولتی ۸ سال برای تکه نانی به دولت دیگری آویزان شود و در نهایت هم چیزی دستش را نگیرد، این یک دولت علیل است؛ اگر دولتی به هوای یک توافق پوچ و سرِ کاری تمام شئونات مملکت خود را تعطیل کند، به خود کفایی اعتنا ننماید، به توان جوانان و متخصصان داخلی اعتماد نکند، و صرفا دل به نگاه ترحم آمیز غرب ببندد و در نهایت نیز، در حالی که همه امتیازات را داده، یک شاهی کف دستش نگذارند، این یک دولت علیل است! 🔹دولت علیل بی تردید دولتی است که در دو دوره متوالی نه تنها خانه ای برای مردم نمیسازد که حتی زحمات دیگران را نیز مزخرف میداند! دولت علیل بی شک دولتی است که خزانه را پر تحویل میگیرد ولی پس از ۸ سال آن را منفی تحویل میدهد! دولت علیل یقینا دولتی نیست که با اتکا به توان داخل و با گسترش بضاعت فنی دست به ساخت هواپیمای ترابری بومی میزند، دولت علیل قطعا دولتی است که زیر دُم یک یک ایرباس مرجوعی جشن میگیرد! 🔹دولت علیل دولتی است که کشور را تا خرخره در رکود و تورم فرو میبرد نه آن دولتی که تورم را کاهش، و به گواه صندوق بین المللی پول سبب رشد اقتصادی مملکت میشود! دولت علیل آنی است که ۸ سال پشت درب شانگهای میماند و به دلیل غربگرایی مفرط، او را راه نمیدهند! 🔹دولت علیل دولتی است که توسط جیبوتی تحقیر میشد، پیش پای امیر کویت زانو میزد، به طیاره وزیرش بنزین نمیدادند، و آن وزیر در نیویورک بیش از ۸۰۰ متر اجازه تردد نداشت، نه دولتی که اسرائیل را محاصره کرده، تهدیدات را مدیریت کرده، عربستان را پای میز آورده، به شانگهای پیوسته، در آستانه عضویت در بریکس است، هیچ سایت هسته ای را تعطیل نکرده، قوی ترین موشکها را آزمایش نموده، غنی سازی اورانیوم را تا ۶۰ درصد افزایش داده و در عین حال اجازه نداده مواد غنی شده از کشور خارج شود! 🔹دولت علیل دولتی است که در تابستان برق کم می آورد، آب را نمیتوانست مدیریت کند و در بلایای طبیعی کاسه چه کنم به دست میگرفت؛ دولت علیل دولتی بود که ملت را در صف سبد کالا خفت میداد؛ دولت علیل دولتی بود که نتوانست واکسن برای مردم تهیه کند؛ دولت علیل دولتی بود که از پرداخت حقوق کارمندان خود هم عاجز بود؛ دولت علیل دولتی بود که حتی آب خوردن مردم را معطل FATF و برجام کرده بود. 🔹دولت علیل دولتی بود که بجای پاسخگویی و عمل به وظایفش به مردم میگفت خودت بمال! دولتی که به یک خبرنگار خانم بی احترامی میکرد؛ دولت علیل دولتی بود که اعتقاد داشت ایرانی فقط میتواند آبگوشت بزباش درست کند؛ دولت علیل دولتی نیست که ابرقدرتهایی مثل چین و روسیه به او تکیه میکنند؛ دولت علیل دولتی نیست که مشکل چندین ساله آب در بوشهر و کرمان را حل کرده است؛ دولت علیل دولتی که رکورد فروش نفت و بازگشت پولش به کشور را شکسته نیست؛ دولت علیل دولتی است که از تیم مذاکراتی اش چندین جاسوس بیرون می آید! 🔹دولت علیل دولت احیاگر دریاچه ارومیه نیست؛ دولت علیل دولتی بود که محیط زیست کشور را عرصه جاسوسان کرده بود. دولت علیل دولتی بود که رئیس جمهورش جرات آمدن بین مردم را نداشت؛ دولت علیل دولت ‎رئیسی نیست؛ دولت علیل دولت ناتوان اما طلبکار روحانی بود که مردم را به اوج عصبانیت رساند!
ایا وجود کسی بنام زعفرجنی درواقعه کربلا صحت دارد؟ امام حسين(ع) و جنيان اصل وجود شخصیتی به نام زعفر جنی در کتب معتبر اولیه ذکر نشده است، اما ملاقات امام حسین (علیه السلام) با جنیان و اعلام آمادگی آنان برای یاری امام (علیه السلام) در برخی از کتب روایی آمده است مثلاً: شیخ مفید به سند خود از امام صادق (علیه السلام) این نکته را نقل کرده است: زمانی که امام حسین (علیه السلام) از مدینه حرکت کرد، گروهی از ملائکه برای پیشنهاد کمک خدمت آن حضرت آمدند و گروه هایی از مسلمانان و شیعیان جن برای کمک آمدند، اما حضرت در پاسخ جنیان فرمود: خدا به شما جزای خیر دهد من مسئول کار خود هستم و محل و زمان قتل من نیز مشخص است. جنیان گفتند: اگر امر شما نبود همه دشمنان شما را می کشتیم. حضرت در پاسخ فرمود: ما بر این کار از شما تواناتریم، اما چنین نمی کنیم تا آنها که گمراه می شوند با اتمام حجت باشد و آنها که راه حق را می پذیرند با آگاهی و دلیل آشکار باشد. [1]قبول نکردن کمک جنیان توسط امام حسین (علیه السلام) به این دلیل بود که ایشان نمی خواستند از معجزه و کرامت استفاده کنند، در حالی که بدون شک همان طور که در حدیث بالا هم ذکر شده است، امام توان و قدرت این را داشت که با معجزه و قدرت ولایی خویش، بر دشمنان غلبه پیدا کند و حتی نیازی به کمک ملائکه و جنیان نداشت، ولی استفاده از معجزه و کرامت با مأمور یت آنان در عمل به روش های طبیعی‌ منافات داشت. و در صورتی که امام اجازه می دادند که جنیان به کمک حضرت بیایند جنگ از حالت طبیعی خارج شده و یک طرفه می شد؛ چرا که جنیان می توانستند از دید دشمنان مخفی شوند و آنان را به قتل برسانند، ولی امام (علیه السلام) همانطور که خود نیز فرمودند می خواستند هر کس که گمراه می شود در شرایط کاملا طبیعی از امام زمانش سرپیچی کرده باشد و حجت خدا بر او تمام شده و عذری در قیامت نداشته باشد و شخصی هم که هدایت می شود بر حق بودن امام (علیه السلام) را از مجرای طبیعی و با به کار گیری عقل و فطرتش دریافته باشد نه از روی ترس از معجزه و کرامت، ارزش و جایگاه امام حسین (علیه السلام) که هم میان مسلمانان جایگاه بلندی دارد و هم در میان عدالت و آزادی خواهان، بدان جهت است که بر اساس امور عادی و ظاهری و طبیعی عمل نمود. بردن اهل بیت(علیهم السلام) توسط امام به یک جنگ نابرابر و اسارت آنان و اهانت به ساحت مقدس شان موجب شد که قیام امام ماندگار و جاودان شود.نتیجه: زمانی که امام (علیه السلام) از قدرت الاهی و قدسی استفاده کند می تواند جنیان را ببیند و در غیر این صورت (مانند روز عاشورا) جنیان می توانند از دید انسان های معمولی مخفی شوند و به آنها آسیب برسانند و به همین دلیل که امام حسین (علیه السلام) روال طبیعی را صحیح و به صلاح می دانستند، کمک جنیان و ملائکه را برای جنگ نپذیرفتند. [1] علامه مجلسی، بحار الانوار، ج 44، ص 330، مؤسسة الوفاء، بیروت، 1404ق.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فرمان ولی اجازه ندهید که یه عده‌ای با تکیه به نام آزادی منکرات را، فحشا را، بی‌بندوباری را در جامعه رایج کنند‼️ همه‌ی مسئولین بخش‌های مختلف کشور در این زمینه مسئولند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴وسط کالیفرنیا این جمعیت عزادار حسینی نشستن تا نماز ظهر عاشورا بخونن بعد براندازه میخواد تو قلب ایران شیعه، نور حسین رو با فوت هاش خاموش کنند.
عشق و عرفان (قسمت دویست و  سی و پنجم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل‌ بیست و چهارم : مردم گرایی و نوعدوستی ادامه... در قسمت های قبل گفته شد  عارف در عین اینکه به خلوت و گوشه نشینی اهمیت می دهد ،  اما این عزلت  ،  موجب رویگردانی از خلق نیست ،بلکه  عارفان ِ راستین مردم گرا و خدمت به خلق خدا برای آنان اهمیت بسیار زیادی دارد و اصولا معتقدند که  راه وصول به حق از همین مردم دوستی و خدمت به خلق می گذرد . اکنون‌ جای  سوال است  که محدوده خدمت به خلق تا کجاست و آیا اصولا باید در این زمینه قائل به محدودیتی شد ؟ و  اگر خدمت به خلق دارای حدودی می باشد حدود آن چگونه و تا کجاست ؟ امروزه این مصرع شعر سعدی زیاد زبان زد خاص و عام‌ است و  بطور مکرر به آن استناد می کنند و هر جا که سخن از احکام و عبادت و دین و خدا به میان می آید سریعا گفته می شود  : "عبادت به جز خدمت خلق نیست." شکی نیست که  طریق عبادت را باید معبود نشان دهد و نه عبد. عبادت آن است که معبود بگوید، نه آن که عبد بگوید. عبادت یعنی : " هدف قرار دادن و بندگی کردن حق به قصد لقای حق ، که در اطاعت تجلی یافته و محقق می‌گردد " . پس اگر کسی گفت: «عبادت این است که من می‌گویم»، یا «من دلم می‌خواهد این گونه عبادت کنم»، یا گفت: «به نظر من، این عبادت نیست، بلکه آن عبادت است»؛ او در واقع را عبادت می‌کند، هوای نفسش را عبادت می‌کند، امیال خودش را عبادت و بندگی می‌کند و نه خداوند متعال را. "  عبادت به جز خدمت خلق نیست" ، بله  خدمت به خلق، عبادت هست، اما عبادت به جز خدمت خلق نیست حرف درستی نیست. دین را که نمی شود از شعرا بگیریم، دینمان را که نمی توانیم از فیلسوف‌ها بگیریم، فیلسوف‌ها یک مقدمه ای درست می کنند، یک نتیجه ای می گیرند، فردا ممکن است یکی از این مقدمات لغو شود. اینها با یک مقدمه لغو می شود، ما که نمی توانیم دینمان را از آنها بگیریم.  «عبادت به جز خدمت خلق نیست»، یک شعار سوسیالیستی است و نه یک شعار اسلامی. از یک جهان‌بینی مادی سخن دارد، نه یک جهان‌بینی توحیدی افراط و تفریط از نشانه‌های حماقت: امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «آدم احمق یا افراط می‌کند و یا تفریط». برخی گمان کردند که «عبادت» یعنی مکرر نماز خواندن، مرتب روزه گرفتن و بسیار تسبیح فرستادن و خلاصه رابطه خود با خدا را خلاصه کردند به محدوده‌ی سجاده‌ی شخصی خودشان. برای اینان، دین از فرهنگ، اقتصاد، سیاست، روابط اجتماعی ... و خلاصه از زندگی جداست. اینها اهل افراط هستند. متقابلاً برخی دیگر سجاده را بستند، نماز و روزه را کنار گذاشتند و به دنبال زندگی دنیوی خود رفتند و گاهی هم به دیگران کمکی کردند و گفتند: عبادت همین است و به نماز و روزه نیست. اینها نیز اهل تفریط هستند. در فرهنگ اصیل اسلامی ایثار و کمک به دیگری جایگاه بسیار والاهی  دارد بقول شاعر : تا توانی به جهان حاجت مستمندان ده به دمی یا درمی  یا قلمی یا قدمی اما در استناد به این شعرِ سعدی همواره باید دو اصل را مد نظر قرار داد : اصل اول : اصل و شرط اول اینکه کمک به دیگران و خدمت به خلق " در قلمرو" است. به این معنی که انسان نیت کمک کردن و خدمت رسانی به دیگران را داشته باشد، حال اگر در قلمرو زندگیش این موقعیت پیش آمد ،اقدام به کمک کردن نماید و اگر چنین موقعیتی پیش نیامد، فعلا مسئولیت و وظیفه ای ندارد ،نه اینکه همه امورات عبادیِ دیگر و وظایف اساسی خود را تعطیل نماید و از این در به اون در بزند و توجیه کند که می خواهد به دیگران کمک نماید. اصل دوم : دوم اینکه خدمت به خلق "به شرط استطاعت " است. به این معنی که هر  کسی به اندازه توانایی و استطاعت خود ملزم به خدمت به دیگری می باشد. از هیچ کسی فراتر از توانایی خود انتظار مساعدت به دیگری را ندارند. خداوند در این زمینه می فرماید :" لا یکلف الله  نفسا الا وسعها  ،یعنی : خداوند هیچ کس را تکلیف نمی کند مگر به اندازه توانایی."286 سوره بقره پس اینکه انسان خود را به هزار زحمت بیندازد و امورات زندگی خود و‌ سایر وظایف عبودی خود را تعطیل نماید و بگوید که می خواهم به خلق خدا خدمت کنم ،به هیچوجه توجیه پذیر نیست و خسران ابدی آدمی را در پی خواهد داشت. بنابراین هر انسان ملزم است به اینکه وظایف عبودی و فردی و اجتماعی خود را طبق دستوراتی که در شرع لحاظ شده انجام دهد و حذف یکی و اولویت یکی بر دیگری به بهانه خدمت به خلق به هیچ وجه منطقی و مورد قبول نیست و از وی  رفع مسئولیت نمی کند. ادامه دارد التماس دعا
💠 وَ مَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا * وَ يَرْزُقْــهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ✍و هر که از خدا پروا کند، خدا برای او راه بیرون شدن [از مشکلات و تنگناها را] قرار می دهد. و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند