eitaa logo
این عماریون
384 دنبال‌کننده
226هزار عکس
60.9هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
دوست رباط کدام یکی است؟ #【☜‌‌‌‌☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌】 
اختلاف تصاویر بالا را پیدا کنید؟
در تصویر بالا چه عددی میبینی؟ 【☜‌‌‌‌‌‌
واکنش سیدحسن نصرالله به آشوب‌های اخیر آمریکا دبیر‌کل حزب‌الله لبنان: 🔹آنچه در آمریکا اتفاق افتاد، رخدادهایی بود که آن‌‌ها عادت داشتند آن را در کشورهای دیگر اجرا کنند اما این بار ترامپ آن را در کشور خودشان به اجرا گذاشت. 🔹حوادثی که در آمریکا شاهد آن بودیم، باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد چون حقایق درون آمریکا را برای همان نمایان می‌کند. 🔹آنچه که آمریکایی‌ها در یک شب شاهد آن بودند تنها ذره‌ای از جنایات ترامپ در چهار سال گذشته در سوریه، عراق، یمن بود.
🔴هرکس بخواهد خدمتی به مردم بکند محکوم به ترور رسانه ای میشود امروز فرمانده قرارگاه خاتم دو پروژه بزرگ را برای رفاه مردم تهران افتتاح کرد اول ‏آزاد راه شهید نجفی رستگار در جنوب شرق تهران به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا⁣ء⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣ راه اندازی شد. این ازاد راه ،دو اتوبان مهم آزادگان و امام رضا علیه السلام تهران را به هم متصل می کند و مسیر ترافیکی را به بیست درصد می رساند دوم : افتتاح یک پارک بزرگ افتتاح پارک هرندی در جنوب شهر تهران توسط قرارگاه خاتم و شهرداری تهران که به رفاه بیشتر شهروندان جنوب شهری و توزیع عادلانه تر امکانات شهری منجر میشود. ⏪حالا نگاه کنید واکنش رسانه های اصلاحات و شبکه های ضدانقلاب داخل و خارج به خدمات این مدیر نخبه توانمند انقلابی را که پر است از هتاکی و عقده گشایی و تهمت...ظاهرا این جماعت قسم خورده اند هرکسی بخواهد به مردم خدمتی بکند را مورد ترور رسانه ای و تخریب قرار بدهند
⬅️فمنیست چیست؟ 🖊فمینیست مجموعه‌ای از واکنش‌ها و ایدئولوژی‌ها برای ایجاد کردن بسترهای دفاع از حقوق برابر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای زنان و همچنین ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و دختران در آموزش و پرورش، اشتغال و دیگر زمینه‌های زندگی است. فعالین حقوق زنان باور دارند که جنسیت در زندگی انسان‌ها عاملی تعیین کننده است که جایگاه اجتماعی، سیاسی و اقتصادی افراد بر اساس آن شکل می‌گیرد. ۱
⬅️هدف‌ها و آرمان‌های فمینیسم تمام فمینیست معتقدند که بایستی فرودستی زنان را فهمید و آنان را آزاد کرد اما در مورد دلایل این فرودستی و راه‌های دست‌یابی به آزادی توافق ندارند. فمینیست‌های یا درباره ی حقوق برابر برای زنان می‌گویند: «تفاوت‌های میان دو جنس ذاتی نیست و زنان از قابلیت قدرت تعقل کامل برخوردارند از این رو استحقاق تمام حقوق انسانی را دارند.» آنها تفاوت بین دو جنس را نتیجه ی اجتماعی شدن و شرطی‌سازی نقش جنسی می‌دانند که احتمالاً  زنان را از پرورش تمامی استعدادشان به عنوان انسان بازمی‌دارد. فمینیسم‌های این گروه فرودستی و استثمار زنان را در جوامع سرمایه‌داری جست‌وجو می‌کنند. اینان دلیل عمده ی ستمدیدگی زنان را بازداشتن زنان از تولید عمومی می‌دانند و مبارزه ی زنان برای رهایی را جزء لاینفک پیکار پرولتاریا (طبقه ی‌ کارگر) برای سرنگونی سرمایه‌داری می‌دانند. نظریه‌پردازان فمینیستی یا ، این نابرابری‌های جنسیتی را حاصل نظام مستقل مردسالاری و تشکل اصلی نابرابری اجتماعی می‌دانند. آنان می‌گویند تقسیم جنسی کار، تحکیم کننده و تقویت کننده ی نظام سلطه ی مردانه بوده و همواره وجود داشته است و مردسالاری، نظامی جهانی است که در آن مردان بر زنان تسلط دارند. ۲
⬅️فمینیسم در ایران طرفدران فمینیسم در ایران به دو گروه تقسیم می شوند: 1-فمینیست های گرا(غیر دینی) 2- فمینیست های به اصطلاح گروه اول، فعالیت های خود را بر پایه تفکرهای فمینیسم غربی بنا کرده و اهداف خود را در قالب ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی، و سیاسی غرب دنبال می کنند و به دنبال حذف نهاد دین در جامعه هستند و راه حل نهایی برای زنان را پیروی از روش های غربی می دانند. گروه دوم خواهان تجدید نظر در قوانین و ساختار جامعه هستند و معتقدند که جامعه ایران سال ها تحت سلطه نظام مردسالاری بوده و لازمه دگرگونی، اصلاح قوانین و دیدگاه فرهنگی جامعه است. این گروه، درون مایه مذهبی دارند و بعضی از قوانین و ارزش های موجود در جامعه را مطابق با دستورات اسلامی نمی دانند و درخواست اصلاح دارند. اینان خواستار برابری انسان ها و عدالت اجتماعی میان زن و مرد هستند و تغییر در قوانین مربوط به حقوق ارث، دیه، حق شهادت در محاکم، حضانت طفل، حق طلاق را طالب هستند. همچنین خواستار استفاده از امتیازات اجتماعی مانند حضور در پست های سازمانی و مدیریتی، دستمزد برابر با مردان در شرایط یکسان کار و حضور در عرصه های مختلفی که بیشتر در اختیار مردان است، هستند. ۳
⬅️فمنیسم دین و مذهب، به ویژه در جوامع سنتی، بانفوذتر و قدرتمندتر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت. بنابراین بسیاری از طرفداران حقوق زنان، اعم از دین باور یا بی دین، احساس می کنند که ناچار به درگیر شدن در گفتمان های مذهبی هستند تا بتوانند قوانین شرعی و مقامات مذهبی را با تفاسیر جدید و تساوی جویانه متون و آیین های اسلامی به چالش بکشند که نتیجه این نیاز، نوعی طلبی یا دینی است که به فمینیسم اسلامی مشهور شده است. فمینیسم اسلامی، همچون پدیده های مشابه خود یعنی فمینیسم مسیحی و یهودی، به عنوان یک استراتژی، ظهور پیدا کرد و توسط طرفداران حقوق زنان برای نوعی انطباق با مدرنیته و سکولاریته در چارچوب اعتقادی آنها به کار گرفته شد. بسیاری از مسلمانان فمینیست، اصلاحات مترقی در اسلام را به عنوان عاملی مهم در تسهیل فرآیند تجدد، عرفی گرایی و دموکراتیک ساختن جامعه در حال گذارشان می دانند. ۴
⬅️فمینیسم به اصطلاح اسلامی برآیند فعالیت دو گروه است گروه اول؛ افرادی هستند که توجه به اسلام را به عنوان یک برای توسعه مفاهیم فرهنگی و مقابله با اصول گرایی در کشورهای اسلامی برگزیده اند. در جوامع اسلامی ادبیات فمینیسم رادیکال و لیبرال به شکل عریان مورد پذیرش قرار نمی گیرد. به کار گرفتن در طرح دیدگاه های فمینیستی و اعمال تعدیلی در این دیدگاه ها، تنها راه دفاع از آموزه های فمینیستی و ایجاد جنبش های زنانه ای است که مقابله با اصول گرایی اسلامی را در دستور کار خود قرار می دهد و به ایجاد تشکل های زنانه و شرکت در مطالعه زنان اقدام می کنند. گروه دیگر؛ دسته ای از روشنفکران مسلمانند که آشنایی با فرهنگ مدرن، آنان را با یک چالشی اساسی درباره رابطه میان تجدد و سنت مواجه ساخته است. آنان از یک سو به دلیل داشتن پیوندی عاطفی با دین و از سوی دیگر با پذیرش بن مایه های فرهنگ مدرن به عنوان محصول عقل بشری، سنجش اطلاعات دینی را با ترازوی فرهنگ مدرن، ضروری می دانند. بر این اساس، با عاریت گرفتن از مفاهیم پایه ای فرهنگ مدرن، چون: آزادی، فرد گرایی، برابری و عرفی گرایی، سعی در معرفی کردن دین در عرصه اجتماع، جداسازی قرآن و سنت و ... دارند ۵
⬅️فمینیسم اسلامی در ایران فمنيسم اسلامى اصطلاحى است كه در دهه هاى اخير ميان برخى انديشمندان كشور ترويج يافته است. گروهي راه ، سياسي با جمهورى اسلامى را در استفاده ى از مضامين و اصطلاحات اسلامى دانسته اند و با توجه به ظرفيت بالاى زنان ايرانى ، ترويج فمينيسم اسلامى را بهترين گزينه مي شمارند.  همچنين براى اثبات سازگارى اسلام و فمنيسم برخى از راه تفكيك ميان و و گروهى از راه تاكيد بر و ميان زن و مرد وارد شده اند. و عده اى و مرد محور را راه حل مناسبى تلقى كرده اند. ۶
⬅️ظهور فمینیسم و رواج آن نشانة از تفکر معاصر غربی محصول رنسانس(دوره نوزایش ) است که در ستیز با واقعیات طبیعی و داده‌های علمی (روان شناختی، زیست شناختی و ...) قرار دارد. فمینیسم تمامی شاخه‌ها و جلوه‌هایش، هدف و نتیجه‌ای جز ایجاد اختلاف و ناسازگاری بین دو جنس و تشدید انسان‌ها ندارد. فمینیست‌ها با نادیده گرفتن نقش‌ها و کارکردهای ویژه زنان و مردان سعی در ایجاد یک و بعضاً انقیاد(حجت شرعی یا عقلی غیر مطابق با واقع ) مردان توسط زنان دارند. ۷
⬅️فمینیسم چه می‌کند؟ در یک طرح تحقیقاتی که گروهی از محققان دربارۀ آثار و پیامدهای اجتماعی فمینیسم انجام دادند، نتایج تکان‌دهنده‌ای به دست آمد. گزاره‌هایی از قبیل ،‌ بیش‌از اندازه در بین زنان، رواج و ، به شخصیت و هویت زنان،‌ نادیده گرفتن آموزه‌های مذهبی و دینی،‌ تضعیف شدید خانه و خانواده و اجتماعی، تنها قسمتی از این گزارش بود. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه با وجود این حجم از مخاطرات، باز هم به نظر می‌رسد گرایش نسبتاً عمومی نسبت به حمایت از این تفکر وجود دارد؟ جواب این سؤال شاید در سیاست حمایتی غرب با توسل به هژمونی است. امروزه با ازدیاد رسانه‌های قابل استفاده، دسترسی به انواع و اقسام اطلاعات تقریباً در هر زمان و مکانی ممکن است. محتوای رسانه‌ها بازتابی از فرهنگ است و نیازهای اجتماعی را پاسخ می‌دهد، اما گذشته از این، رسانه به‌طرز قابل توجهی در فرهنگ نقش دارد. ۸
⬅️فمینیسم درخط مقدم حمله به نهاد خانواده مسئلۀ اصلی در نقد فمینیسم این است که نقش زنان در انتظام‌بخشی به نظام اجتماعی از طریق کارکردهایی حاصل می‌شود که برای این نقش تعریف شده و هرگونه جابه‌جایی در این اصول، خارج از قواعد فونکسیونالیستی نقش است. مگر می‌توان نیازهای زنان را تغییر داد یا با تغییر در ، آنان را دست‌کاری نمود و موجود جدیدی خلق کرد؟ به‌واقع آنچه فمینیست‌های موج‌سومی می‌خواهند، تغییر شکل سیاست، فرهنگ، اقتصاد، خانواده، نگهداری از کودک، عشق، خانه‌داری، سرگرمی، تحصیل و... به نفع نگرش به موجودیت زن بوده است. مسئله‌ای که البته به‌جز بُعد رسانه‌ای و هژمونیک، ابداً در القای عمومی و قلبی آن، هیچ توفیقی نداشتند؛ چراکه خواسته‌های آنان، به‌ویژه با  اولیه‌ترین نیازهای زنانه، در تناقض آشکار است. ۹
⬅️فمینیسم تفکیک جنسیتی فمینیست‌ها به‌سختی می‌توانند بپذیرند که برابری حقیقی فرصت‌ها و آزادی انتخاب شغلی، مستلزم محیطی با مرد و از مسئلۀ زن نیست. در بهترین حالت، چنین وضعی به جدایی کامل زنان از خانواده و فرزندانشان تا زمان بلوغ کودکان می‌انجامد و اساس تربیت را به نهادهای اجتماعی جدا از خانواده مانند مهدهای کودک، برون‌سپاری می‌کند. تصور اختلاط کامل محیطی زن و مرد بدون هرگونه تمایز؛ نه‌تنها باعث پررنگ شدن نقش زن در جامعه نخواهد شد و مقام او را ارتقا نخواهد داد، بلکه با نقش محوری زن در کانون اصلی تشکیل جامعه یعنی خانواده، ساختارهای اجتماعی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. چنین برداشتی از اختلاط زن و مرد نه‌تنها نشانی از ترقی اجتماعی و روشن‌فکری نیست، بلکه سبب تضعیف کارکردی نقش مرد نیز می‌شود. فمینیست‌های رادیکال و تندرو به نقطۀ مقابل این موضوع می‌اندیشند: ایجاد محیط‌های کاملاً زنانه بدون هیچ‌گونه تماس و ارتباط و اصطکاکی با محیط مردانه؛ به عبارت دیگر، ساختن جهانی زنانه و بدون مرد. در هر دو این نظریات، آنچه به‌صورت پررنگی قابل مشاهده است، افراط‌وتفریط و دوری از تعادل و منطقی است که لازمۀ ادامه حیات سالم نوع بشر است. تجویز چنین طرز تفکر و دیدگاهی نه‌تنها راهگشا نخواهد بود، بلکه به و حیات معنوی انسان معاصر می‌انجامد. آموزه‌های اسلامی از معدود بنیان‌های فکری مبتنی بر اعتدال در برخورد با جنس زن و حفظ حریم وی و احترام گذاشتن به ارزش‌های زنانه است. استفاده از توانمندی‌های شخصی و انجام فعالیت در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، هیچ تناقضی با ارزش قائل شدن برای کانون خانواده ندارد، بلکه باید با دوراندیشی، راه‌هایی برای برون‌رفت از آسیب‌های مورد انتظار در جوامع کنونی پیش‌بینی کرد. از عفاف، حیا، حجاب، حفظ ارزش خانواده و تلاش برای گسترش آن، تأکید بر ایمان و باورهای الهی و نیز ارتباط محیطی به‌عنوان سلاح کنترل ناهنجاری اجتماعی و فردی استفاده می‌کند. تحقیقات نشان‌دهندۀ این موضوع هستند که جنسی در محیط کار، علاوه‌بر پایین آوردن راندمان کار، بر تسلط بر محیط تأثیر می‌گذارد. پژوهشگران در یک تحقیق در دانشگاه هاروارد دریافتند که ۲۳ درصد رفتارهای جنسی غیرمستقیم، چشم‌چرانی، دلربایی، زل زدن و یا رفتارهای دون شأن با جنس مخالف، ناشی از محیط کار غیراستاندارد برای زنان بوده است. و محتوای بیش از ۸۵ درصد از مکالمات مردان دربارۀ زنان، اظهارنظر در مورد اجزای بدن یا برهنگی بوده است (ال‌ ام وارد، ۲۰۰۳). همچنین ۸۷ درصد از آزارها که شامل اصطلاحات و یا نگاه جنسی صرف به اندام زنان بوده، در محیط کار اتفاق افتاده است. ۱۰