eitaa logo
عقل بی آرام (تاملات پراکنده امین اسدپور)
1.2هزار دنبال‌کننده
191 عکس
90 ویدیو
11 فایل
این کانال فضایی است برای به اشتراک گذاشتن تأملات پراکنده بنده در ارتباط با دین فرهنگ جامعه ذیل گفتمان انقلاب عظیم اسلامی. ارتباط با بنده جهت نقد و بررسی مطالب @a_asadpour
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی در سال ۱۳۲۶ در آستانه تصویب طرح دو دولت یهودی و عربی فلسطین درسازمان ملل مبارزات خودبرعلیه اسرائیل راآغاز کرد. ایشان ابتدا در سخنرانی اربعین حسینی ۱۳۲۶ ه ش فلسفه نهضت حسینی را ظلم ستیزی می‌داند سپس ادامه می دهد: برادران مسلمان مادرفلسطین گرفتار حوادث رقت‌آوری شده‌اند. خانه ولانه آن‌ها درمعرض مصادره ازطرف یهود واقع شده است جان و مال و عرض و ناموس آن‌ها زیر دست وپای یهود لجوج پایمال شده و می‌شود. مسلمانان دنیابایستی با مسلمین فلسطین ابراز همدردی کنند و تادرجه امکان به کمک آن‌ها بشتابند. ایشان در ادامه سخنان خود خطاب به مسلمانان می‌گوید: آیا رواست ذلیل‌ترین ملل عالم در مقابل مسلمین این فجایع را مرتکب شوند و مسلمین آرام بنشینند. ایشان در ۱۱ دی ۱۳۲۶ با صدور اعلامیه ای فتوای صریح خود را به جهانیان اعلام می دارد. در بخشی از اعلامیه آمده است: سازمان ملل که معلوم نیست وطن بودن فلسطین برای مهاجرین یهودی آلمانی و روسی و آمریكایی و غیره مطابق كدام منطق و قانون است كه رای به تقسیم آنها می‌دهند؟ ... تشكیل دولت صهیونیستی، در آتیه، كانون مفاسد بزرگ برای مسلمین خاورمیانه و بلكه تمام دنیا خواهد بود و زیان آن تنها متوجه اعراب فلسطین نمی گردد و علی ای حال بر تمام مسلمین عالم است از هر طریقی كه می شود از این ظلم فاحش جلوگیری نموده و رفع این مزاحمت را از مسلمین فلسطین بنمایند. همچنین اولین تظاهرات عمومی مردم ایران بر علیه اسرائیل به ابتکار و دعوت ایشان در ۲۰ دی همان سال برگزارگردید. https://eitaa.com/amin_asadpour
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 | مسئولیت مشورت‌دهی و مشورت‌پذیری جزء بیست و پنجم آیه ۳۸ سوره شوری «آیات و نکات» پرونده رمضانی حوزه نیوز برای ماه مبارک رمضان است که حجت‌الاسلام امین اسدپور در سی شماره به بیان سی آیه از قرآن کریم پرداخته که به صورت روزانه تقدیم شما خوبان خواهد شد. @HawzahNews
شهید سید مجتبی نواب صفوی به سال ۱۳۲۶ دراجتماعی که به دعوت آیت الله کاشانی برعلیه طرح پذیرش دودولت یهودی وعربی فلسطین برگزارشد،سخنرانی آتشینی ایرادکرد. در۳۱اردیبهشت۱۳۲۷نیزدرتجمع اعتراضی که پس ازاعلان رسمی موجودیت اسرائیل و آغازجنگ اول اسرائیل بااعراب، درتهران برگزارگردیدشهید نواب سخنران بود ودراثر نطق کوبنده جمعیت تاپاسی ازشب به تظاهرات مشغول بودوفردای آن روزپنج هزارنفرازمردم تهران باثبت نام دردفاتر فدائیان اسلام آمادگی خودبرای اعزام به نبردرااعلام کردندوشهید نواب بیانیه زیر را خطاب به دولت صادر کرد: "هوالعزیزنصرمن الله وفتح قریب خون‌های پاک فدائیان‌اسلام درحمایت از برادران فلسطین می‌جوشد. ۵ هزار نفر از فدائیان رشیداسلام عازم کمک به برادران فلسطینی هستند و باکمال شتاب ازدولت ایران اجازه حرکت به سوی فلسطین را می‌خواهندومنتظرپاسخ سریع دولت می‌باشند. سیدمجتبی نواب صفوی – فدائیان اسلام" هر چندتعلل دولت تاتسلیم اعراب دربرابر اسرائیل، مانع حضور جمعیت درنبرد شد، اما شهیدنواب معتقدبه لزوم مبارزه دنیای اسلام بارژیم اسرائیل بود. ایشان درسال ۱۳۳۲ طی مسافرتی به فلسطین این عقیده را در سخنرانی موتمراسلامی که دربخش شرقی بیت المقدس برگزارمی شد اعلام کرد و جهان اسلام رابه اتحاد در برابر رژیم صهیونیستی دعوت نمود. البته او از جو ناسیونالیسم عرب حاکم براجلاس سخت برآشفته بود. وی سپس به مصرهم سفرکرده و آرمان مبارزه بااسرائیل راآنجا هم مطرح کرداز حاشیه های جالب این سفرتحت تاثیر قرار گرفتن یاسرعرفات ازشخصیت شهیدنواب است. https://eitaa.com/amin_asadpour
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | توصیفی از قلب و فطرت ایمانی مؤمنین ◻️جامعه با وجود رسول اکرم (ص) و اولیا امر می تواند با محبت ایمانی و تزیین ایمان در قلوبشان به سمت رشد و سعادت حرکت کند. 🔹«آیات و نکات»، پرونده رمضانی رسانه رسمی حوزه برای ماه مبارک رمضان است که حجت‌الاسلام امین اسدپور از پژوهشگران قرآنی در سی شماره به بیان سی آیه از قرآن کریم پرداخته که به صورت روزانه تقدیم شما خوبان خواهد شد. ◀️ پخش فیلم 📎 متن کامل @HawzahNews / خبرگزاری‌حوزه
آیت الله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی(ره) در خرداد ۱۳۲۷ پس از اعلان موجودیت رژیم صهیونیستی و در جنگ اسرائیل با اعراب و درگیری هندوپاکستان بیانیه‌ای صادر کردند که ترجمه فارسی بخشی از آن چنین است: بسم الله الرحمن الرحيم خداوندا تو را در خوشیها و گرفتاریها ستایش میکنیم و سپاسگزاریم و به درگاه تو از گرفتاریهای برادران پاکستانی و فلسطینی ما شکایت می نماییم و این گرفتاریهای برادران فلسطینی ما همان است که در کتاب کریم به ما خبر داده لتجدن اشد الناس عداوة للذين آمنوا اليهود والذين اشركوا و لتجدن اقربهم مودة للذين آمنوا الذين قالوا انا نصاری ذلک بان منهم قسيسين و رهباناً و انهم لايستكبرون چقدر جای تأسف و تعجب است از کردار یهودی که چهارده قرن زیر پرچم اسلام جان و مال و دینشان و محترم بوده اینک تلافی میکنند خدمات اسلام را به کشتن مردمان نیکوکار و ریختن خونهای پاک نونهالان مسلمین به اقسام کشتن ها و هتک مینمایند عرض مسلمانان را و خراب میکنند عبادتگاه و خانه های ایشان را و رعایت نمینمایند عهدها و پیمانها را خدایا از تو می خواهیم باری مسلمانان را و از تو میخواهیم خذلان دشمنان آنها را خداوندا آنها را ذلیل و خوار بدار. از برادران مسلمان ایران و سایر ممالک انتظار داریم مجتمع شوند و در حق یهود نفرین نمایند و در حق برادران مسلمان ما دعا کنند که در این میدان جنگ فاتح و فیروز گردند. بار خدايا قشون اسلام را در هر جا تأیید فرما و دشمنان آنان را ذلیل و خوار بدار و آنان را پراکنده بفرما و عذاب خود را از آنها دریغ مدار. https://eitaa.com/amin_asadpour
مرحوم آیت الله سید محمد بهبهانی فرزند آیت الله سید عبدالله بهبهانی فقیه مشروطه خواه که خود نیز از طرف مرحوم آخوند جزء مجتهدین ناظر بر مجلس شورا انتخاب گشت و در دور دوم مجلس مقطعی به عنوان نماینده مجلس شورا حاضر بود، در دوران پهلوی رابط میان علما و مراجع بادربارپهلوی به شمارمی‌آمد. یکی ازمهمترین میانجی‌گری‌های ایشان رساندن وپیگیری پیامهای علما به دربار پهلوی اول در ارتباط با قضیه فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی است. ایشان در۱۴می۱۹۴۸م برابربا۲۴اردیبهشت۱۳۲۷ش که اعلان موجودیت رژیم صهیونیستی بودودرفاصله ده دقیقه آمریکا اسرائیل رابه رسمیت شناخت وازفردای همان روزجنگ اول اسرائیل بااعراب آغازشد،فعالیت‌های ضداسرائیلی خویش را آغازکرد. به ابتکارایشان مجمعی ازعلمای تهران تشکیل می‌شود ودراین مجمع ایشان پیشنهادنگارش نامه ای به پاپ رامطرح می کنندواین نامه دراول خرداد۱۳۲۷ تلگراف می‌شود.(متن نامه وداستان نگارش آن درفرسته بعدی خواهدآمد.) ایشان همچنین پیامی به مجلس شورای ملی ارسال نموده اند به این شرح: ...چون مقام مقدس مجلس شورای ملی مرکز رسمی ملت ایران است، لازم می آید این اظهار تنفر[نسبت به اقدامات صهیونیست‌ها] و همدردی ملت ایران رابه نام عموم ملت ایران خاصه مقام روحانیت، اعلام و اعلان فرمایند. درهفتم خردادباحضورایشان مراسم با شکوهی تشکیل شدودراین مراسم دوهزارنفرازداوطلبان اعزام به فلسطین رژه رفته وسپس هزاران نفراز مردم برای اعزام ثبت نام نمودند. نمایندگان سیاسی کشورهای عربی واسلامی تحت تاثیراین مراسم قرار گرفتند. https://eitaa.com/amin_asadpour
به ابتکار آیت الله سید محمد بهبهانی در اعتراض به رسمیت شناخته شدن اسرائیل و حمله این رژیم به بیش از پانصد شهر و روستای فلسطین و آغاز جنگ با کشورهای عربی دیگر، مجمعی از علمای تهران تشکیل شد و قرار شد نامه ای به پاپ نوشته شود. امام خمینی (ره) که در آن ایام گهگاهی به تهران می رفتند در این مجمع حضور داشتند و خاطره این مجمع را بعدها به شاگردشان آیت الله جعفر سبحانی چنین یادآور می شوند: در آن جلسه بنا شد برخی آقایان هر یک متنی را بنویسند و بعد از مذاکرات بهترین متن گزینش شده و به نام سید محمد بهبهانی که در تهران ریاست داشتند به پاپ تلگراف شود. من هم آن شب متن نامه‌ای را تنظیم نمودم. در جلسه روز بعد در میان متون مختلفی که نوشته شده بود متن من انتخاب شد و در اول خرداد ماه برای پاپ ارسال گردید. جدای از بیان خاطره، متن نامه و ادبیات آن و هوشمندی سیاسی خاص آن نیز دلالت بر نگارش نامه توسط امام(ره) دارد. خاطره نقل شده از آیت الله سبحانی و متن نامه به پاپ توسط استاد رسول جعفریان در مجله حضور شماره ۴۲ ص ۳۱۱ به نگارش درآمده است. پ.ن۱ تصویر سوم گزارش آئین اسلام از مراسم تظاهرات مردمی با حضور علما در مسجد شاه پ.ن۲ تصویر چهارم چاپ نامه به پاپ در نشریه آئین اسلام پ.ن۳ متن نامه به پاپ و پاسخ نماینده پاپ در فرسته بعد https://eitaa.com/amin_asadpour
‏تلگراف آیت‌الله بهبهانی به پاپ اعظم‏ ‏‏جنات قدسی خطاب پاپ اعظم واتیکان‏ ‏‏لتجدن اشد الناس عداوة للذین آمنوا الیهود والذین اشرکوا و لتجدن اقربهم مودة للذین آمنوا الذین قالوا انا نصاری ذلک بان منهم قسیسین و رهبانا و انهم لایستکبرون (سوره مائده آیه 82)‏ ‏‏خبرهای اسف‌انگیز فلسطین در محافل روحانی و ملی کشور ایران تأثیرات عمیقی کرده و نظر مراکز حساس روحانیت را به خود جلب نموده است.‏ ‏‏فتنه انگیزی و ماجراجوئی جمعیت لجوج و حریص یهود چندان موجب تعجب نیست زیرا سوابق سوء آنها روی تاریخ بشریت را سیاه کرده است و بحکم قضاوت تاریخ باید این جمعیت را دشمن نوع بشر دانست. تنها چیزی که مایه تعجب و تحیر بسیار است پشتیبانی پاره ای ملل مسیحی از آنها و برسمیت شناختن دولت پوشالی اسرائیلی است. همان مردمی که قلب عیسی مسیح را در آسمان رفعت جریحه دار کردند همان جمعیتی که مریم صدیقه را به ناسزا و بی ادبی یاد کرد. همان افرادی که امروز هم در محافل مذهبی آنها مریم پاک را به خلاف عفت یاد می کند این ضربتهای جگر خراش معنوی است که از این یک مشت جهود عنود به مذهب عیسوی وارد شد. در مقابل تنها کسی که به مخالفت آنها برخاست پیغمبر بزرگ اسلام بود که کتاب آسمانی خود را در دست‏‏گرفت و به جهانیان اعلان عظمت مسیح و عصمت مریم صدیقه را نمود. آری اسلام در مقابل جمعیت یهود قیام کرد و دامن عفت مادر مسیح را از لوث ناسزاهای آنها تنزیه نمود و یکسوره در شأن مریم و عظمت او برای جهانیان و برسوائی یهود از منبع وحی دریافت نمود. اکنون ملّت نصاری جبران خوبیهای اسلام را بدین نحو می نماید و با دشمنان عیسی مسیح دست برادری میدهد و بر علیه مسلمین و اسلام قیام و اقدام می کند؟‏ ‏‏اینست پاداش ملّت نصاری در مقابل خدمت اسلام به مسیح و مریم صدیقه، باز اینقدرها تعجب و تأثر ندارد که بعضی از رجال سیاسی دست دوستی و برادری به دشمن عیسی و مادر معصومه اش بدهند لیکن در محافل مذهبی و ملی مسلمین یک نکته با کمال تعجب تلقی می شود و آن نکته اینست که چه شده است که محافل روحانی مسیحیت به جای آنکه دولتهایی را که با دشمنان مسیح دست دوستی داده و با آغوش باز آنها را پذیرفته اند به خطای خود آگاه کند و ملل دیندار عیسوی را از خواب غفلت بیدار کند، به سکوت فرو رفته و وظیفه روحانی خود را انجام نمی دهد؟ ‏ ‏‏اینک اینجانب از طرف عموم ملّت اسلام مخصوصاً پیروان و روحانیون مذهب مقدس‏‏‏شیعه ایران تنفر خود را از جمعیت متعدی یهودی و کسانی که با آنها همراهی می نمایند به تمام ممالک عالم و مخصوصاً بمقامات بزرگ روحانیت ملّت مسیح اعلان می کنم و از خداوند متعال نصرت مسلمین و خذلان متجاسرین را خواهانم. ‏ ‏‏در خاتمه از مقام پاپ تقاضا دارم که به ملل مسیحی تذکر دهند که از این جمعیت یهود که دست تعدی به جان و مال مسلمین مظلوم دراز کرده اند پشتیبانی ننموده و عواطف چند صد ملیون مسلمین را برای خاطر یک مشت یهود فتنه‏‏‌‏‏جو جریحه دار ننمایند و البته این معنی در خور مقام روحانیت پاپ که همیشه رهبر و هادی ملّت هستند می باشد.‏ ‏‏محمد الموسوی البهبهانی‏ ‏‎نماینده پاپ شرح زیر را در جواب ارسال داشته است: ‏ ‏‏بعد از عنوان: افتخار دارم که مراسلۀ جنابعالی به ضمیمۀ کپیۀ تلگراف شما به حضرت آقای پاپ را زیارت کنم. من در اقدام و نوشتن این موضوع به واتیکان قصور نخواهم کرد. لکن لازم است قبلاً عرض کنم که قدسی‌ مآب پاپ از قضایای فلسطین خیلی متأثر است و در دهم اردیبهشت ماه [1327ش] به کلیه کاتولیک های دنیا دستور داده است که دعا کنند که قضیه فلسطین منجر به خونریزی نشود و صلح و صفا را در فلسطین از خدا بخواهند. و رونوشت نامه پاپ به ضمیمه ارسال می شود. احترامات فائقه را تقدیم می دارم.‏ ‏‎ https://eitaa.com/amin_asadpour