eitaa logo
امين‌فرید|دوره‌های‌آموزشی
3.3هزار دنبال‌کننده
365 عکس
106 ویدیو
9 فایل
🌱برگزاری دوره های آموزشی قرآنی، تاریخی و اعتقادی 📚 نویسنده کتاب‌های: بیان(عقاید به زبان ساده)|الفبای یاری|فتن|راه فاطمی ✉️ پاسخگویی به پیام‌ها : @Aminfarid_pv
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 آیه ۲۸ سوره آل عمران 🌷 لا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَآءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِى شَىءْ إِلَّآ أَنْ تَتَّقُواْ مِنْهُمْ تُقَاةً وَ يُحَذِّرُكُمْ اللَّهُ نَفْسَهُ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ 🍀 ترجمه:اهل ایمان، به جاى مؤمنان، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب نکنند و هر كسی چنین كند نزد خدا هیچ ارزشى ندارد، مگر آنكه از كفّار پروا و تقیّه كنید و خداوند شما را از خود هشدار مى دهد و بازگشت (شما) به سوى خداوند است. 🌷 : نگرفتن 🌷 : دوستان 🌷 : به جای 🌷 : تقیه 🌷 : شما را هشدار می دهد 🌷 :بازگشت 🌸 اگر كنار هم قرار بگیرند با هم همدل می شوند و نیزومند می شوند مؤمن براى مؤمن منفعت و سود دارد اما کافر هم برای کافر و هم برای مؤمن هيچ منفعتی ندارد. «لا یتخذ المؤمنون الكافرين أولياء من دون المؤمنين و من یفعل ذلك فليس من الله فی شیء: اهل ایمان به جای مؤمنان ، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب نکنند و هر کسی چنین کند نزد خدا هیچ ارزشی ندارد.» با توجّه به قدرت بى انتهاى الهى، جایى براى پذیرفتن سلطه كفّار نیست. پذیرش ولایت از سوی ممنوع است. اگر مسلمانان جهان به این آیه عمل می کردند الآن وضع کشورهای اسلامی این چنین نبود. 🌸 «إلا أن تتقوا منهم تقاة: مگر آنکه از آنها پروا و تقیه کنید.» ، به معناى كتمان عقیده ى حقّ از ترس آزار مخالفان و حفظ جان است. گاهی انسان در جمعی قرار می گیرد که برای حفظ جان خود مجبور می شود که و عقیده خود را در دل پنهان کند به آن تقیه می گویند. بلافاصله خداوند هشدار می دهید که نباید به اسم تقیه سوء استفاده کنید و با کافران طرح دوستی انجام دهید. «و یحذرکم الله نفسه و إلى الله المصير: و شما را از خود هشدار می دهد و بازگشت شما بسوی خداوند است.» 🔹 پیام های آیه ۲۸ سوره آل عمران 🔹 ✅ پذیرش كفّار از سوى مؤمنان، ممنوع است. «لایتخذ المؤمنون الكافرین اولیاء» ✅ در ، ایمان شرط اصلى مدیریّت و سرپرستى است. «لایتّخذ المؤمنون الكافرین اولیاء» ✅ ارتباط نباید مُنجرّ به سلطه پذیرى یا پیوند قلبى با كفّار شود. «لایتخذ المؤمنون الكافرین اولیاء» ✅ ارتباط یا قطع رابطه باید بر اساس فكر و باشد، نه بر اساس پیوندهاى فامیلى، قومى و نژادى. «المؤمنین، الكافرین» ✅ هركسی به سراغ كفّار برود، او را به حال خود رها واز امدادهاى غیبى خود محروم مى سازد. «و من یفعل ذلك فلیس من اللّه فى شىء» ✅ ارتباط ظاهرى با براى رسیدن به اهداف والاتر، در مواردى جایز است. «الا ان تتقوا منهم تقیة» ✅ ، براى حفظ دین است . مبادا به بهانه ى تقیّه، جذب كفّار شوید و از نام تقیّه سوء استفاده كنید. «یحذّركم اللّه نفسه» ✅ در مواردى كه اصل در خطر باشد، باید همه چیز را فدا كرد و فقط باید از خدا ترسید. «یحذّركم اللّه نفسه» ✅ ، بهترین عامل تقواست. «یحذّركم اللّه نفسه و الى اللّه المصیر» ✅ مبادا بخاطر كامیابى و رفاه چند روز دنیا، سلطه ى كفّار را بپذیرید كه بازگشت همه ى شما به سوى اوست. ✅ این آیه هشدار خوبی است برای کسانی که می خواهند امروزه با سران سیاست های امریکایی پیوند دوستی برقرار کنند و آنها را سرپرست خود بگیرند و زیر سلطه آنها باشند. قرآن این کار را ممنوع می کند و این آیه می فرماید: چنین افرادی نزد خداوند هیچ ارزشی ندارند. ‌ ┈┈•✾ @basaeronoor ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی نهایت فقط خداست حال اینکه گفته می شود ما هم تا بی نهایت در بهشت هستیم آیا این به با بی نهایت بودن خداوند اشکالی وارد نمی کند؟.mp3
601.3K
❓ بی نهایت فقط خداست حال اینکه گفته می شود ما هم تا بی نهایت در بهشت هستیم آیا این به با بی نهایت بودن خداوند اشکالی وارد نمی کند؟ استادمحمدی ┈┈•✾ @basaeronoor ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
💠 شاگرد زینب کبری (سلام الله علیها) ❇ آیت الله جوادی آملی👇
💠 شاگرد زینب کبری (سلام الله علیها) 🔹 بعضی افراد به تعبیر بعضی از مشایخ ما (رضوان الله علیه) جنازه‌ های عمودی ‌اند [و] فرقشان با مرده این است كه آن افقی است و این عمودی، این مردهٴ ایستاده است. این همان است كه در نهج‌ البلاغه درباره فرمود این عالم بی‌ عمل «مَیتُ الأحْیاء»؛[1] به تعبیر همان بزرگ و بزرگوار است. یك عده به تعبیر قرآن ماندنی ‌اند اینها ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾[2] ‌هستند؛ حرف از آنِ اینهاست، فكر از آنِ اینهاست. امام جزء ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ است، ماندنی است! دیدید مقام رهبری درباره امام فرمود که امام یك است، چون این وصل است به اهل بیت [و] آنها چون ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ ‌هستند این به تبع آنها ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ است، اینها ماندنی ‌اند! این است كه زینب كبری كه این ایام زادروز آن بود سوگند یاد كرد كه «فَوَ اللَّهِ لَا تَمْحُو ذِكْرَنَا وَ لَا تُمِیتُ وَحْینَا»،[3] چون ما ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾ هستیم! 🔹 می ‌بینید که ابن‌طاووس را زینب كبری چطور تربیت كرد؟! در جریان كوفه وقتی ابن ‌زیاد از زینب كبری (سلام الله علیها) سؤال كرد «كَیفَ‏ رَأَیتِ‏ صُنْعَ‏ اللَّهِ‏ بِأَخِیكِ»؟ او در جواب چه گفت؟ فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلًا».[4] سخن از صبر نیست، اینها هم كه عالمهٴ غیر معلّمه و فهمهٴ غیر مفهّمه ‌اند[5] ـ معاذ ‌الله‌ـ اغراق كه نیست؛ نفرمود به ما خوش گذشت فرمود ما چیزی ندیدیم كربلا خیلی سفر خوبی بود! نفرمود به ما خوش گذشت، بد كه نگذشت، هیچ! خوش هم نگذشت! فرمود جز خوشی چیزی ندیدیم: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلًا». این زینب كبری شاگردی دارد به نام ابن‌طاووس (رضوان الله علیه) كه در همان مدخل [کتاب] لهوف این ‌‌چنین می‌ گوید ـ همه‌تان مستحضرید ابن‌طاووس در بین علما جزء اوحدی از اینهاست ـ اگر به ما دستور نداده بودند كه جزع كنید و ناله كنید و اشك بریزید، من عصر عاشورا جشن می ‌گرفتم،[6] برای اینكه مولای من به عنوان ﴿أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ﴾[7]، ﴿فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللّهُ﴾[8] و مانند اینها رسید؛ وقتی حسین ‌بن ‌علی به هدف برسد از نظر و به مولای خود بار یابد از نظر ﴿یسْتَبْشِرُونَ﴾[9]، ﴿فَرِحِینَ﴾، خب من چرا خوشحال نباشم؟! من گریه‌ ام برای حسین ‌بن ‌علی است، او كه الآن دارد می‌ خندد! ﴿وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ﴾[10]، ﴿فَرِحِینَ﴾، ﴿یسْتَبْشِرُونَ﴾، خب او كه دارد می ‌خندد! فرمودند شیعه ما كسی است كه «یفْرَحُونَ‏ بِفَرَحِنَا»[11] خب ما هم باید جشن بگیریم. این همان حرف «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلًا» است. این حرف علمای عادی نیست چه رسد به توده مردم! البته اگر كسی از توده مردم گذشت، از سطح علمای عادی هم گذشت، پا جای پای ابن‌طاووس پا گذاشت و به مقام منیع او بار یافت كه جزء اوحدی از علماست، آن گاه می‌تواند بگوید من معنای سخن زینب كبری (سلام الله علیها) كه فرمود: «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلًا» را فهمیدم. [1]. نهج‌البلاغه، خطبه 87. [2]. سوره هود، آیه 116. [3]. مثیرالاحزان، ص102. [4]. اللهوف على قتلى الطفوف، ص160. [5]. الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی)، ج2، ص305؛ «... فَقَالَ عَلِی بْنُ الْحُسَینِ یا عَمَّةِ اسْكُتِی فَفِی الْبَاقِی مِنَ الْمَاضِی اعْتِبَارٌ وَ أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیرُ مُفَهَّمَةٍ ...». [6]. اللهوف على قتلى الطفوف، ص4؛ «... و تأسفا على ما فاتنا من السعادة و تلهفا على امتثال تلك الشهادة و إلا كنا قد لبسنا لتلك النعمة الكبرى أثواب المسرة و البشرى و حیث فی الجزع رضا لسلطان المعاد و غرض لأبرار العباد فها نحن قد لبسنا سربال الجزوع و آنسنا بإرسال الدموع و قلنا للعیون ...». [7]. سوره آل‌عمران، آیه 169. [8]. سوره آل‌عمران، آیه 170. [9]. سوره آل‌عمران، آیه 170. [10]. سوره آل‌عمران، آیه 169. [11]. تحف العقول، ص123. ┈┈•✾ @basaeronoor ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍂↶ عــهــد ثـــابـت ↷🍂🍃       ☜ روز ☟ 🌸🍃 اذکــ📿ــار روز ◽️⇦《 》 100مرتبہ ◽️⇦ یـا لطیـف 129 مرتبہ 🌸🍃 سـوره روز ◽️⇦ سـوره مبـارکہ ↶ بہ جهت وسعـت رزق ۴۱ مـرتبہ خوانده شود مـراد حاصل می‌شود. 🌸🍃 ادعیـه و زیـارت روز 🔹 دعـای روز دوشنبـه 🔷 زیـارت امیـن الله 🔹 دعـای معـراج 🌸🍃 نـمــاز روز دوشنبـه ◽️ده رڪعت نمـاز بـجا آورد ◽️در هر رڪعت بعد از سـوره حمـد ◽️ده مرتبہ سـوره توحیـد ↶ حق تعالی در روز قیامت برای او نوری قرار دهد که روشنایی دهد موقوف را تا غبطه برند بر او خلق خداوند در آن روز ┈┈•✾ @basaeronoor ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃💐°🍃💐°🍃💐°🍃💐° °💐🍃💐 🍃💐 💐° 【 تـوسـل روز 】 💦بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ💦 🍃🌸یا اَبا مُحَمَّـدٍ یا حَسَـنَ بْنَ عَلِی اَیُّهَـا الْمُجْتَبى یَابْنَ رَسُـولِ اللهِ یا حُجَّـةَ اللهِ عَلى خَلْقِـهِ یا سَیِّـدَنـا وَ مَـوْلانـا اِنّـا تَوَجَّهْنـا وَاسْتَشْفَعْنـا وَ تَوَسَّلْنـا بِکَ اِلَى اللهِ وَ قَـدَّمْنـاکَ بَیْـنَ یَـدَىْ حاجاتِنـا یا وَجیهـاً عِنْـدَاللهِ اِشْفَـعْ لَنا عِنْـدَالله 🍃🌸یا اَبا عَبْـدِاللهِ یا حُسَیْـنَ بْنَ عَلِی اَیُّهَا الشَّهیـدُ یَابْنَ رَسُـولِ اللهِ یا حُجَّـةَ اللهِ عَلى خَلْقِـهِ یا سَیِّـدَنـا وَ مَـوْلانـا اِنّـا تَوَجَّهْنـا وَاسْتَشْفَعْنـا وَ تَوَسَّلْنـا بِکَ اِلَى اللهِ وَ قَـدَّمْنـاکَ بَیْـنَ یَـدَىْ حاجاتِنـا یا وَجیهـاً عِنْـدَاللهِ اِشْفَـعْ لَنا عِنْـدَالله 💐 🍃💐 °💐🍃💐 🍃💐°🍃💐°🍃💐°🍃💐°