eitaa logo
امين‌فرید|دوره‌های‌آموزشی
3.7هزار دنبال‌کننده
353 عکس
101 ویدیو
9 فایل
🌱برگزاری دوره های آموزشی قرآنی، تاریخی و اعتقادی 📚 نویسنده کتاب‌های: بیان(عقاید به زبان ساده)|الفبای یاری|فتن|راه فاطمی ✉️ پاسخگویی به پیام‌ها : @Aminfarid_pv
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍موضوع: شرط باز شدن گره از کارها 🎤 حاج آقا قرائتی ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 پای درس علامه طباطبایی (ره) ❓آيا نزول تدريجي، باعث گسست تعليم و هدايت نميشود؟ در اين جا اشكالى باقى مى ماند و آن اين است كه : اين قسم تعليم ، يعنى هر مسأله را در موقع رسيدن به مورد حاجت درس دادن ، غرض از تعليم را تباه مى كند، براى اينكه فاصله زمانى كه ميان دو مسأله قرار مى گيرد، باعث مى شود كه اثر مسأله اول از بين برود و آن شوق و ذوقى كه شاگرد را وادار مى كرد به حفظ و ضبط آن مسأله سرد شود. به خلاف اين كه مطالب متصل و پيوسته به وى القاء شود كه در اين صورت ذهن را براى فهميدن آن آماده تر مى كند مخصوصا، ضبط كردن كه بدون اتصال مزبور، صورت نمى گيرد. خداى تعالى از اين اشكال پاسخ داده كه : ((و رتلناه ترتيلا)) و معنايش - بطورى كه از سياق بر مى آيد - اين است كه : ما اين تعليمات را با اينكه قسمت قسمت ، نازل كرديم در عين حال بين دو قسمت آن فاصله زيادى نگذاشتيم ، بلكه قسمت هاى گوناگون آن را پشت سر هم نازل كرديم تا روابط بين آنها باطل نگشته ، آثار اجزاى آن از هم گسسته نشود و در نتيجه غرض از تعليم آن تباه نگردد. علاوه بر اين ، در اينجا مطلب ديگرى است و آن اينكه قرآن كريم كتاب بيان و احتجاج است ، هم بر موافق احتجاج مى كند و هم بر مخالف و پاسخگوى هر مشكلى است كه برايشان پيش بيايد و يا اشكالى كه به روش تشكيك يا اعتراض بر حق و حقيقت بكنند و هر امرى كه براى آنان مشتبه شده باشد، از قبيل معارف و حكم واقعه در ملل و اديان پيشين ، همه را برايشان بيان مى كند و حقيقت آنچه را كه علماى ايشان تحريف كرده اند روشن مى سازد همچنان كه اين معنا از مقايسه و سنجش عقايد بت پرستان درباره خدا و ملائكه و قديسين از بشر، با آنچه در قرآن در اين باره آمده و نيز مقايسه بين قرآن و كتب عهدين در اخبار و داستانهاى انبياء و همچنين معارف مربوط به مبدا و معاد به خوبى روشن مى گردد. و اين نوع از احتجاج و بيان ، حقش ادا نمى شود مگر به تدريج و به ترتيبى كه براى مردم پيش آمده ، و تدريجا از رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) مى پرسند و يا شبهه هايى كه براى مؤمنين پيش آمده و يا ديگران در برابر مؤمنين به تدريج القاء مى كنند و مؤمنين روز به روز از رسول خدا (صلى الله عليه و آله ) مى پرسند. آيه مورد بحث به همين معنا اشاره نموده مى فرمايد: ((و لاياتونك بمثل الا جئناك بالحق و احسن تفسيرا)) كلمه ((مثل )) به معناى ((وصف )) است و معناى آيه اين است كه : اينان هيچ وصفى خالى از حقيقت درباره تو يا غير تو نمى كنند و در اين باره از حق منحرف نمى شوند مگر آنكه ما در آن باره آنچه را كه حق است برايت مى آوريم و بهترين تفسير از آن مسأله را دراختيارت مى گذاريم ، چون آنچه آنان مى گويند يا باطل محض است كه حق آن را دفع مى كند و يا حق است و آنان از جاى خود منحرفش ‍ كرده اند كه تفسير احسن ما آن را رد نموده به جاى خود بر مى گرداند و استوارش مى كند. پس ، با بيانى كه گذشت روشن شد كه جمله ((كذلك لنثبت به فوادك ... و احسن تفسيرا)) به دو طريق ، كلام آنان را كه گفتند: ((لو لا نزل عليه القرآن جملة واحدة )) جواب مى دهد: اول اينكه : علت نازل نشدن بدان گونه را از آن ناحيه كه مربوط به رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) است بيان نموده مى فرمايد: علتش اين است كه ما خواستيم فوآد تو را تثبيت كنيم ، لذا آن را تدريجى نازل كرديم . دوم اينكه : علت آن را از آن ناحيه كه مربوط به مردم مى شود بيان نموده مى فرمايد: خواستيم تا هر وقت دشمنان ما ايرادى به پيامبرمان بگيرند و مثل و وصف باطلى برايش بياورند، در همان وقت جوابشان را داده حق را بيان كنيم ، اگر آنها با ايرادهاى خود حق را از صورتى كه دارد تغيير داده از جاى خود تحريف كردند، ما با بهترين تفسير دوباره حق را بجاى خودش برگردانيم ، و اين غرض ، با نزول تدريجى حاصل مى شود. 📚 تفسیر المیزان ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قوانین و سنت‌های الهی در ◀️ همه می‌شوند ، یا به یا به ... 📚 جلسات بیان موضوعی قرآن ❇️ حجت‌الاسلام امین فرید ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هنوز مزه قرآن رو نچشیدیم استاد قرائتی ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا» هر کس کار نیکی به جا آورد، خداوند ده برابر آن پاداش دهد. 📙سوره،انعام آیه ۱۶۰ ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ در درست ، متربی به قوه تشخیص و می‌رسد 📚 جلسات بیان موضوعی قرآن ❇️ حجت‌الاسلام امین فرید ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آجرک‌الله‌‌یاصاحب‌‌الزمان🖤 برای اسمِ حسن حق نوشته غربت را چه عسکری بشود یا که مجتبی باشد ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 علیه‌السلام⇩ 《اَکْثِرُوا ذِکْرَ اللهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تَلاوَةَ الْقُرْآنِ وَالصَّلاة عَلی النَّبی ﷺ فَاِنَّ الصَّلاةَ عَلی رَسُولِ اللهِ عَشْرُ حَسَنات》 ◽️ذکر و یاد خداوند متعال ◽️مرگ و حالات آن ◽️تلاوت و تدبر قرآن ◽️و نیز صلوات و درود فرستادن بر حضرت رسول و اهل بیتش را زیاد و به طور مکرر انجام دهید همانا پاداش صلوات بر آنها ده حسنه و ثواب می‌باشد ↲بحارالانوار، جلد۷۵، صفحه۳۷۲ ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
👈کانال یادداشت های تربیتی برگزار می‌کند: 🔺نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی با رویکرد جهاد تبیین🔺 به صورت مجازی📱 ♨️در خصوص فتنه های اخیر 🔸با حضور: حجت الاسلام و المسلمین امین فرید ✅پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان در اتفاقات اخیر ✅ایده پردازی فعالان فرهنگی جهت اقدامات موثر 🗒جهت ثبت نام به شماره و یا آیدی زیر پیام دهید 🆔 @bayan_quran 📞 09012653603 🔥مهلت ثبت نام تا پنجشنبه ١۴ مهر ماه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نظام مهدوی 🔸 آیت الله العظمی جوادی آملی: خصیصه این است كه انسان آنچه را كه وجود مبارك رسول گرامی فرمود و سیزده معصوم دیگر فرمودند حتی صدیقه كبرا عملی می‌ كند و بالعقل می ‌شود. 🔸 به ما گفتند شما هم می‌ توانید فكر كنید و بشوید و برای اینكه مهدوی بشوید از امام دوازدهم شروع نكنید، چون مهدویت مهدی (عج) از امامت دوازدهمین امام بودن شروع نشده او فرزند رسول گرامی و امیرالمؤمنین و ائمه هدیٰ (علیهم السلام) است به ما گفتند می‌ توانید مهدوییتان را نه تنها از شروع كنید بلكه باید شروع كنید! 🔸 میوه طیب این سرزمین، مردان بزرگ ‌اند، مردان عفیف‌ اند، مردان منزّه از اختلاس و نجومی‌ا ند، مردانی كه نه بیراهه می‌ روند نه راه كسی را می ‌بندند، این میوه طیب یك مملكت است. اگر خون داد و این سرزمین را شیار كرد و آماده میوه دادن شد، ما موظفیم این سرزمین باشیم ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سنت‌ها و قوانین الهی 🔸راه رسیدن به و برداشته شدن موانع در 📚جلسات بیان موضوعی قرآن ✳️ حجت‌الاسلام امین فرید ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈            ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 ‹وَكَفَىٰ‌بِاللَّهِ‌عَلِيمًا› همین‌بس‌که‌خدا احوال‌ بندگانش‌رامیداند💛! ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈             ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ فرق احد و واحد در رابطه با خداوند متعال چیست؟ 🔰 واژه «احد» از همان ماده «وحدت» است، و لذا بعضى «احد» و «واحد» را به يك معنى تفسير كرده‌‏اند و معتقدند: هر دو اشاره به آن ذاتى است كه از هر نظر بی‌نظير و منفرد می‌باشد، در علم يگانه است، در قدرت بی‌مثال است، در رحمانيت و رحيميت يكتا است، و خلاصه از هر نظر بى نظير است. ✳️ ولى بعضى عقيده دارند كه ميان احد و واحد فرق است؛ «احد» به ذاتى گفته می‌شود كه قبول كثرت نمی‌كند، نه در خارج و نه در ذهن، و لذا قابل شمارش نيست و هرگز داخل در عدد نمی‌شود، به خلاف «واحد» كه براى او دوم و سوم تصور می‌شود، يا در خارج، يا در ذهن، و لذا گاه می‌گوییم احدى از آن جمعيت نيامد، يعنى هيچ‌كس نيامد، ولى هنگامى كه می‌گوییم، واحدى نيامد ممكن است دو يا چند نفر آمده باشند. 🔺 ولى اين تفاوتی که بیان شده با موارد استعمال آن در قرآن مجيد و روایات چندان سازگار نيست؛ زیرا در قرآن هم احد و هم واحد در مورد خداوند متعال استفاده شده است. 🔶 از بعضی از روایات نیز استفاده می‌شود که «احد» اشاره به بساطت ذات خداوند در مقابل اجزای تركيبيه خارجيه يا عقليه (جنس و فصل، و ماهيت و وجود) دارد، در حالى كه واحد اشاره به يگانگى ذات او در برابر كثرات خارجيه می‌باشد؛ یعنی «احد» است، پس ترکیب ندارد؛ «واحد» است، پس دومی ندارد. 🌐 در نتیجه: می‌توان بین این اقوال جمع کرد و گفت: خداوند «احد» است؛ یعنی اولا: مرکب نیست و بسیط من جمیع الجهات است، ثانیا: او موجودی است که انسان‌ها از ادراك ذات او عاجزند و از احاطه به كيفيتش ناتوان، او در الهيت فرد است و از صفات مخلوقات برتر. ✅ لذا معنای ««قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» این است: بگو او خدایی است که جامع جمیع کمالات است و هیچ نقص، کمبود و نیازی ندارد، هم‌چنین او خدایی غیر مرکب و بسیط و موجودی است که مخلوقات از درک او عاجزند و در صفات و ویژگی‌ها منحصر به فرد است. 📎 📎 ┈┈•✾ @bayanquran ✾•┈┈             ┈┈•✾🌺✾•┈┈