eitaa logo
🌹درخدمت نهج البلاغه🌹
124 دنبال‌کننده
81 عکس
0 ویدیو
0 فایل
🔶هرروز یک حکمت نهج البلاغه 🔶هر روز یک حدیث #من_نهج_البلاغه_میخوانم انتقــ❎ـــادات و پیشنهــ☑️ـــادات 👇 @alihamedani315 تبادلات @benyamin2
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹حکمت شصت و پنجم🌹 پاکدامنی و سپاسگزاری5⃣6⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ..علیه السلام.. الْعَفَافُ زِینَةُ الْفَقْرِ وَ الشُّکْرُ زِینَةُ الْغِنَى. پاکدامنی زینت و آرایش بی چیز و درویش است، و سپاسگزاری (از نعمتهای خداوند) آرایش توانگر. ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ يَا أَبَا ذَرٍّ مَنْ لَمْ يُبَالِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَ الْمَالَ، لَمْ يُبَالِ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَيْنَ أَدْخَلَهُ النَّارَ. ای ابوذر، کسی که برایش تفاوتی نمی‌کند که مال را از کجا به دست می‌آورد، برای خداوند هم تفاوتی نمی‌کند که او را از کجا به دوزخ درآورد. بحار الانوار، ج ۷۴، ص: ۸۸ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت شصت و ششم🌹 درباره آرزوها6⃣6⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... إِذَا لَمْ یَکُنْ مَا تُرِیدُ فَلَا تُبَلْ مَا کُنْتَ. هر گاه به آنچه می خواهی نرسیدی پس به هر حال هستی باک نداشته باش (زیرا برای نرسیده اندوه به خود راه دادن بی خردی است). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏امام صادق علیه السلام‏ الْعَمَلُ الْخَالِصُ الَّذِي لَا تُرِيدُ أَنْ يَحْمَدَكَ عَلَيْهِ أَحَدٌ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. عمل خالص آن است که نخواهی هیچ کسی جز خدای ﻋﺰوﺟﻞ ترا بر آن بستاید. الکافی، ج ۲، ص: ۱۶ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت شصت و هفتم🌹 نکوهش نادان7⃣6⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... لَا تَرَى الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً. دیده نمی شود نادان مگر آنکه تندرو است (از حد و اندازه خود می گذرد) یا کندرو (به حد و اندزه خود نمی رسد). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏امام علی علیه السلام‏ سَيِّئَةٌ تَسُوؤُكَ خَيْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُكَ. خطایی که باعث ناراحتی تو شود نزد خداوند از کار نیکی که باعث خود پسندی تو شود بهتر است. بحار الانوار، ج ۶۹، ص: ۳۱۶ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت شصت و هشتم🌹 نشانه عقل8⃣6⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... إِذَا تَمَّ الْعَقْلُ نَقَصَ الْکَلَامُ. چون عقل و خرد به مرتبه کمال رسد گفتار کم گردد (زیرا کمال مستلزم تسلط بر ضبط و نگاهداری قوای بدنیه است، پس در هر چه و هر کجا بیجا سخن نمی گوید). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ قَالُوا (الحَوارِيّونَ لِعِيسَى‌) «يَا رُوحَ اللَّهِ فَمَنْ نُجَالِسُ» إِذًا قَالَ «مَنْ يُذَكِّرُكُمُ اللَّهَ رُؤْيَتُهُ وَ يَزِيدُ فِي عِلْمِكُمْ مَنْطِقُهُ وَ يُرَغِّبُكُمْ فِي الْآخِرَةِ عَمَلُهُ». حواریون حضرت عیسی (علیه‌السلام) پرسیدند: با چه کسی هم‌نشینی کنیم؟ فرمود آنکه دیدارش شما را به یاد خدا اندازد و سخنش دانش شما را زیاد کند و کردارش شما را مایل به آخرت نماید. الکافی، ج ۱، ص: ۳۹ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت شصت و نهم🌹 درباره روزگار9⃣6⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین...علیه السلام... الدَّهْرُ یُخْلِقُ الْأَبْدَانَ وَ یُجَدِّدُ الْآمَالَ وَ یُقَرِّبُ الْمَنِیَّةَ وَ یُبَاعِدُ الْأُمْنِیَّةَ . روزگار بدنها را فرسوده می سازد (پیر می نماید) و (با کمی آسایش) آرزوها را تازه و نو می کند، و (با گردش خود) مرگ را نزدیک می گرداند، و (با نزدیک شدن مرگ) آرزوها را دور می سازد. مَنْ ظَفِرَ بِهِ نَصِبَ وَ مَنْ فَاتَهُ تَعِبَ. هر که به روزگار فیروزی یافت (کالای آن را به دست آورد برای نگاهداری وافزونیش) به رنج افتاد، و هر که آن را نیافت (بر اثر نداشتن) به سختی گرفتار شد (خلاصه روزگار برای ناکام یا کامیاب سرای رنج و آزار است، پس خردمند به آن دل نبندد و فریب نخورد). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏امام حسن علیه السلام‏ أَنَّ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ عَلَيْهِمَا السَّلَامُ كَانَ إِذَا تَوَضَّأَ ارْتَعَدَتْ مَفَاصِلُهُ وَ اصْفَرَّ لَوْنُهُ فَقِيلَ لَهُ فِي ذَلِكَ فَقَالَ «حَقٌّ عَلَى كُلِّ مَنْ وَقَفَ بَيْنَ يَدَيْ رَبِّ الْعَرْشِ أَنْ يَصْفَرَّ لَوْنُهُ وَ تَرْتَعِدَ مَفَاصِلُهُ». هر گاه امام حسن مشغول وضو می‌شد بدنش می‌لرزید و رنگ مبارکش زرد می‌گشت، وقتی راجع به این موضوع از آن حضرت جویا می‌شدند می‌فرمود: «جا دارد هر کسی که در مقابل پروردگار عرش قرار می‌گیرد رنگش زرد و مفاصلش دچار رعشه شود». بحار الانوار، ج ۴۳، ص: ۳۳۹ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت شصت و نهم🌹 درباره روزگار9⃣6⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... الدَّهْرُ یُخْلِقُ الْأَبْدَانَ وَ یُجَدِّدُ الْآمَالَ وَ یُقَرِّبُ الْمَنِیَّةَ وَ یُبَاعِدُ الْأُمْنِیَّةَ . روزگار بدنها را فرسوده می سازد (پیر می نماید) و (با کمی آسایش) آرزوها را تازه و نو می کند، و (با گردش خود) مرگ را نزدیک می گرداند، و (با نزدیک شدن مرگ) آرزوها را دور می سازد. مَنْ ظَفِرَ بِهِ نَصِبَ وَ مَنْ فَاتَهُ تَعِبَ. هر که به روزگار فیروزی یافت (کالای آن را به دست آورد برای نگاهداری وافزونیش) به رنج افتاد، و هر که آن را نیافت (بر اثر نداشتن) به سختی گرفتار شد (خلاصه روزگار برای ناکام یا کامیاب سرای رنج و آزار است، پس خردمند به آن دل نبندد و فریب نخورد). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏امام باقر علیه السلام‏ يَنْبَغِي لِلْمُؤْمِنِ أَنْ يَكُونَ دُعَاؤُهُ فِي الرَّخَاءِ نَحْواً مِنْ دُعَائِهِ فِي الشِّدَّةِ. سزاوار است برای مؤمن که دعایش در وقت راحتی همان گونه باشد که در وقت سختی است. الکافی، ج ۲، ص: ۴۸۸ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت هفتادم🌹 درباره پیشوایان0⃣7⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً فَلْیَبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیْرِهِ وَ لْیَکُنْ تَأْدِیبُهُ بِسِیرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِیبِهِ بِلِسَانِهِ . هر که خود را پیشوای مردم نمود باید پیش از یاد دادن به دیگری نخست به تعلیم نفس خویش بپردازد (زیرا اثر سخن کسی که گفتار و کردارش یکسان باشد بیشتر است و مردم در مخالفت با او نمی کوشند) و باید پیش از ادب کردن و آراسته دیگری به زبان، به روش خود او را ادب و آراسته سازد (مثلا پیش از آنکه به دیگری بگوید نماز بخوان تا رستگار شوی باید خود نماز بخواند) وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ. و آموزنده و ادب کننده نفس خود از آموزنده و ادب کننده مردم به تعظیم و احترام سزاوارتر است (چون پیرو هوا نیست). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏امام صادق علیه السلام‏ إِذَا رَقَّ أَحَدُكُمْ فَلْيَدْعُ فَإِنَّ الْقَلْبَ لَا يَرِقُّ حَتَّى يَخْلُصَ. هرگاه رقت قلبی برای یکی از شما حاصل شد، دعا کند چرا که رقت قلب حاصل نمی‌شود مگر آنکه دل خالص شده باشد. الکافی، ج ۲، ص: ۴۷۷ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت هفتاد و یکم🌹 نزدیکی مرگ1⃣7⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَى أَجَلِهِ. نفس کشیدن مرد گام او است به سوی مرگ خود (زیرا هر نفس از عمر او کم کرده و به مرگ نزدیک می نماید مانند گام برداشتن که شخص را به مقصدش نزدیک می گرداند). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حَبَّةٌ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ عَصَبِيَّةٍ بَعَثَهُ اللَّهُ تَعَالَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَعَ أَعْرَابِ الْجَاهِلِيَّةِ. هر که در دلش اندکی تعصب باشد خداوند روز قیامت او را با اعراب جاهلیت محشور می‌گرداند. بحار الانوار، ج ۷۰، ص: ۲۸۴ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام خدمت عضوهای محترم یک مدتی هست که ما فعالیت داریم و هیچ تبلیغاتی انجام نمیدیم و نمیخواستیم انجام بدیم ولی چون این مطالب باید مفید فایده برای بقیه هم باشه و نهج البلاغه بیشتر نشر داده بشه ما مجبوریم از امروز به بعد کمی تبلیغ در کانالمون داشته باشیم تا عضو هامون رو افزایش بدیم ولی طریقه فعالیت کانال به روال قبل هست و از شما عذرخواهیم و خواهش میکنیم با صبر و تبلیغ ما به نشر بیشتر نهج البلاغه کمک کنید🙏🌹 و هر دوستی که میخواد ادمین این کانال بشه به پیوی مراجعه کند 👇 @Hazrat_agha خواهشا از کانال خارج نشین 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت هفتاد و دوم🌹 شادی و افسردگی بیجا2⃣7⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... کُلُّ مَعْدُودٍ مُنْقَضٍ وَ کُلُّ مُتَوَقَّعٍ آتٍ. هر چه به شمار آید (پایان دارد چون خوشی و افسردگی و سود و زیان و تندرستی و بیماری) بسر آینده (از بین رونده) است، و هر چه باید برسد (خیر یا شر مقدر گشته) خواهد رسید (پس خردمند در این گونه امور شاد و افسرده نشود). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
قال ‏الصادق ...علیه السلام‏... اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ تَزَيَّنُوا مَعَهُ بِالْحِلْمِ وَ الْوَقَارِ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمُونَهُ الْعِلْمَ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ طَلَبْتُمْ مِنْهُ الْعِلْمَ وَ لَا تَكُونُوا عُلَمَاءَ جَبَّارِينَ فَيَذْهَبَ بَاطِلُكُمْ بِحَقِّكُمْ. طلب علم کنید و با حلم و وقار خود را بیارایید و نسبت به شاگردان خود تواضع کنید و نسبت به استاد خود هم تواضع کنید، دانشمندان جبار و قلدر نباشید تا شیوه باطل شما حق علم شما را از میان ببرد. بحار الانوار، ج ۲، ص: ۴۱ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت هفتاد و سوم🌹 اندیشه پایان کار3⃣7⃣ وَ قَالَ امیرالمومنین ...علیه السلام... إِنَّ الْأُمُورَ إِذَا اشْتَبَهَتْ اعْتُبِرَ آخِرُهَا بِأَوَّلِهَا. هر گاه کارها مشتبه شد (نیکی و بدی پایان آنها دانسته نشد) انجام آنها به آغازشان مقایسه و برابری می شود (پس اگر آغاز کار نیک یا بد باشد انجام آن نیک یا بد خواهد بود، زیرا سال نیکو از بهارش آشکار است). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏امام صادق علیه السلام‏ اِقْنَعْ بِمَا قَسَمَ اَللَّهُ لَكَ وَ لاَ تَنْظُرْ إِلَى مَا عِنْدَ غَيْرِكَ وَ لاَ تَتَمَنَّ مَا لَسْتَ نَائِلَهُ. به آنچه خدا روزی‌ات کرده خشنود باش و به آنچه نزد دیگران است چشم مدوز و آرزوی آنچه را از دسترس تو بیرون است مکن. الکافی، ج ۸، ص: ۲۴۳ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت هفتاد و چهارم🌹 که از خواص و نیکان اصحاب4⃣7⃣ وَمِنْ خَبَرِ ضِرَارِ بْنِ ضَمْرَةَ الضِّبَابِیِّ عِنْدَ دُخُولِهِ عَلَى مُعَاوِیَةَ وَ مَسْأَلَتِهِ لَهُ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) از خبر ضرار ابن ضمره ضبابىّ (که از خواصّ و نیکان اصحاب امام علیه السّلام) است هنگامى که نزد معاویه آمد و معاویه از امیر المؤمنین علیه السّلام از او پرسید، یَا دُنْیَا یَا دُنْیَا إِلَیْکِ عَنِّی أَ بِی تَعَرَّضْتِ أَمْ إِلَیَّ تَشَوَّقْتِ لَا حَانَ حِینُکِ هَیْهَاتَ غُرِّی غَیْرِی لَا حَاجَةَ لِی فِیکِ . امام علیه السلام(فرمود): ای دنیا ای دنیا از من بگذر، آیا (برای فریب) خود را به من عرضه می کنی و می نمائی؟ یا به من شوق داشته مرا خواهانی؟ نزدیک مباد هنگام (فریب) تو، و چه دور است آرزوی تو! دیگری را بفریب که مرا به تو نیازی نیست. قَدْ طَلَّقْتُکِ ثَلَاثاً لَا رَجْعَةَ فِیهَا فَعَیْشُکِ قَصِیرٌ وَ خَطَرُکِ یَسِیرٌ وَ أَمَلُکِ حَقِیرٌ . و تو را سه بار طلاق گفته ام (از تو چشم پوشیده ام) که در آن بازگشت نیست، پس زندگانی تو کوتاه، و اهمیت تو اندک، و آرزوی تو پست است. آهِ مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ وَ طُولِ الطَّرِیقِ وَ بُعْدِ السَّفَرِ وَ عَظِیمِ الْمَوْرِدِ. آه از کمی توشه (عبادت و بندگی) و درازی راه، و دوری سفر (آخرت) و سختی ورودگاه (قبر و برزخ و قیامت. پس از این معاویه گریست و گفت: خدا اباالحسن را رحمت کند چنین بود، ای ضرار اندوه تو بر آن حضرت چگونه است؟ گفت مانند اندوه زنی که فرزندش را کنارش سر ببرند). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ إِذَا صَلَّيْتَ صَلاةً فَصَلِّ صَلَاةَ مُوَدِّعٍ. هرگاه نماز می‌گزاری آن‌گونه باش که گویی آخرین نماز توست. بحار الانوار، ج ۶۶، ص: ۴۰۸ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
🌹حکمت هفتاد و پنجم🌹 درباره قضاء و قدر5⃣7⃣ (وَ مِنْ کَلَامٍ لَهُ ..علیه السلام.. لِلسَّائِلِ الشَّامِیِّ لَمَّا سَأَلَهُ أَ کَانَ مَسِیرُنَا إِلَى الشَّامِ بِقَضَاءٍ مِنَ اللَّهِ وَ قَدَرٍ بَعْدَ کَلَامٍ طَوِیلٍ هَذَا مُخْتَارُهُ . از سخنان آن حضرت علیه السّلام است (در باره قضاء و قدر) به مرد شامىّ که از آن بزرگوار (پس از بازگشت از جنگ صفّین) پرسید: آیا رفتن ما به (جنگ اهل) شام بقضاء و قدر از جانب خدا بود (امام علیه السّلام فرمود: وَیْحَکَ لَعَلَّکَ ظَنَنْتَ قَضَاءً لَازِماً وَ قَدَراً حَاتِماً لَوْ کَانَ ذَلِکَ کَذَلِکَ لَبَطَلَ الثَّوَابُ وَ الْعِقَابُ وَ سَقَطَ الْوَعْدُ وَ الْوَعِیدُ. امام علیه السلام فرمود: ویحک (خدا به تو رحم کند) شاید تو قضاء و قدر لازم و حتمی را (که باید انجام گیرد) گمان کردی، اگر چنین بود پاداش و کیفر نادرست بود، و نوید به خیر و خوبی (بهشت) و بیم به شر و بدی (دوزخ) ساقط می گشت (و از جانب خدا برای گناهکار کیفر و برای فرمانبر پاداش تعیین نمی شد، و نیکوکار به ستودن و بدکار به نکوهش سزاوار نبود، این گفتار بت پرستان و پ یروان شیطان و گواهان دروغ و کوران از راه صواب و حق است و ایشان قدریه و محبوس این امتند. ناگفته نماند که لفظ قدری در اخبار ما به جبری و تفویضی هر دو گفته می شود، و مرا در اینجا جبری است که می گوید: کاری که هر بنده ای انجام دهد به اراده و اختیار خود نیست بلکه به تقدیر و مشیت خدا مجبور است بخلاف تقویضی که قدرت خدایتعالی را منکر است و می گوید: خداوند بنده را امر و نهی نمود و به خود واگذارد که بکنند یا نکنند استقلال دارند، خلاصه امام علیه السلام فرمود. إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ أَمَرَ عِبَادَهُ تَخْیِیراً وَ نَهَاهُمْ تَحْذِیراً وَ کَلَّفَ یَسِیراً وَ لَمْ یُکَلِّفْ عَسِیراً وَ أَعْطَى عَلَى الْقَلِیلِ کَثِیراً وَ لَمْ یُعْصَ مَغْلُوباً وَ لَمْ یُطَعْ مُکْرِهاً . :( خداوند سبحان بندگانش را امر کرده با اختیار و نهی فرموده با بیم و ترس )از عذاب( و تکلیف کرده )به کار( آسان )که به رغبت انجام می دهند( و دستور نداده )به کار( دشوار )تا در انجام آن مجبور نباشند( و کردار اندک را پاداش بسیار عطاء فرموده )که این خود لازمه اختیار داشتن است( و او را نافرمانی نکرده اند از جهت اینکه مغلوب شده باشد )زیرا بر بندگانش قاهر و غالب میباشد( و فرمانش را نبرده اند از جهت اینکه مجبور کرده باشد )بلکه همه را اختیار داده و اسباب هر کار را آماده ساخته است. وَ لَمْ یُرْسِلِ الْأَنْبِیَاءَ لَعِباً وَ لَمْ یُنْزِلِ الْکُتُبَ لِلْعِبَادِ عَبَثاً وَ لَا خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَیْنَهُمَا بَاطِلًا ذلِکَ ظَنُّ الَّذِینَ کَفَرُوا فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ کَفَرُوا مِنَ النَّارِ. ( و پیغمبران را از جهت بازی نفرستاده )بلکه آنها را فرستاده تا اطاعت کنندگان را به بهشت مژده داده و نافرمانان را از دوزخ بترسانند( و کتابها )مانند توریه و انجیل و قرآن( را برای بندگان بیهوده نفرستاده )بلکه آنها را فرستاده تا به دستور خدا آشنا باشند( و آسمانها و زمین و آنچه در آنها است را بیجا نیافریده )بلکه همه آنها را به حکمت آفریده، پس چگونه می شود که حکیم درست کردار کسی را مجبور سازد، در قرآن کریم س 38 ی 27 می فرماید: ذلک ظن الذین کفروا، فویل للذین کفروا من النار یعنی( آن گمان کسانی است که کافر شدند و نگرویدند، پس وای بر آنان که کافر شدند از آتش )پس شیخ گفت: قضاء و قدر چیست که ما نرفتیم مگر به سبب آن؟ فرمود: آن دستور و حکم خداوند است پس از آن این آیه را قرائت نمود س 17 ی 23: و قضی ربک الا تعبدوا الا ایاه یعنی پرودگار تو حکم فرموده که جز او را نپرستید. پس شیخ خشنود از جای خود برخاسته گفت: یعنی تو امام و پیشوائی هستی که با پیروی از تو روز رستخیز رضاء و خشنودی خداوند بخشنده را امیدواریم، آنچه از دین و کیش ما پوشیده بود آشکار ساختی، پروردگارت از جانب ما در این خدمت به تو پاداش نیکو عطاء فرمود). ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹
‏رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم‏)‏ يَا عَلِيُّ سِرْ سَنَتَيْنِ بَرَّ وَالِدَيْكَ، سِرْ سَنَةً صِلْ رَحِمَكَ. ای علی، اگر (حتی) پدر و مادرت دو سال راه از تو دور باشند نزد آن‌ها برو و به آن‌ها نیکی کن و اگر ارحام تو یک سال از تو دور ‌باشند برو و از آن‌ها دیدن نما. بحار الانوار، ج ۶۶، ص: ۴۰۳ ما را به دوستانتان معرفی کنید 👇 🌹@amiralmomeninhekmat🌹