eitaa logo
عمار نامه
897 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
217 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
محل و چگونگى ضیا تف را کنترل ىمکردیم. افرادى که محل را کنترل کردند، اطلاع دادند که میزبان قصد دارد بر سر میز غذا، مشروبات الکلى هم بگذارد؛ البته بین خودشان و به شما کارى ندارند. ایشان فرمودند: اگر مشروبات الکلى سر میز باشد، ما به ضیافت نمىآییم. میزبان گفت که این تشریفات ما تس و ما هم این تحمیل شما را نم ىپذیریم. ایشان هم در شام حاضر نشدند. به آنها برخورد و در رسان ههاى غربى هم سروصداى بسیارى به پا شد. رسان ههاى غربى از روى دشمنى این خبر را منعکس کردند، اما غافل از اینکه شرکت نکردن ایشان در میان مسلمانانمایه مباهات بود. اگر ىمدانستند که با این کار وج هه حکو تم اسلامی و رییس جمهور ایران که در آن زمان آیت الله خامنه اى؟دب؟ بودند، بالاتر ىمرود؛ هرگز این کار را نمىکردند. غربیها تلاش ىمکردند که از ایران چهر هاى ضدتمدن و غیرمتمدن در جهان غرب تصویر کنند و البته ما ناراحت نیستیم که مثلاً چون مشروب نمىنوشیم، متمدن نیستیم. نکته همم این است که میان مسلمانان روح تازه ای دمیده شد و عجیب است که صاحبان قدرت در جهان اسلام ىمتوانند حکم خداوند راحتى در موقعیتهاى دشوار، مثل ضیافت زیمبابوه اجرا کنند و از ملامت هیچ ملا تمکننده اى نهراسند 1.» 📌تقوای جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی مقتدر و مظلوم است ت، هما نگونه که حکومت امیرالمؤمنین؟ع؟ مقتدر ترین و مظلو مترین حکومت تاریخ بو د. جمهوری اسلامی به نوعی نسخه کوچ کشده حکومت علوی است و مسیری که طی میکند، تداو میافته مسیر مولای متقیان است. رأفت جمهوری اسلامی ایران تنها بُعد بیرونی ندارد و شامل داخل نیز م یشود. در ادامه نمونه هایی از برخورد رئوفانۀ اسلامی تشریح خواهد شد. 👈برخوردی که نظام جمهوری اسلامی با سران فتنۀ ۸ ۸ کرد؛ برخورد با منافقانی که از سازمان مجاهدین خلق جدا شدند و از گذشت هشان توبه کردند و برخورد با برخی از اعضای گروهک های تروریستی، مانند زنی که در حادثۀ اخیرِ زاهدان و شهادت پاسداران نقش داشت ؛ گوش های از این برخورد رئوفانه است. گذشت و رأفت جمهوری ناشی از اسلامی بودن آن است. در هیچ نقطه از دنیا مشابه این رفتار وجود ندارد. 👈نظام اسلامی به مناسبت اعیاد مختلف ملی و مذهبی، تعداد کثیری از محکومین سیاسی و غیرسیاسی را مورد عفو و بخشش قرار م یدهد. در جریان فتنه 88 به مبارزه و آشوب علیه نیز بر همگان مبرهن است که حکم افرادی که علنا کشور اقدام کنند چیست، اما برخورد کریمانه نظام و مصلحت اندیشی درباره آن، باعث شده تا از محاکمه سران فتنه فعلاً خودداری شود. این خودداری به معنای فراموش کردن جرم آن ها نبوده و تنها بنابه مصلحت، به زمان دیگری موکول شده است. 👈می توان برای بررسی رأفت جمهوری اسلامی در قبال حوادث سال 88، این کشور را با سایر کشورهای دنیا مقایسه نمود. 👈برای مثال در کشور ترکیه در سال 2016 یک کودتای نافرجام اتفاق افتاد. دولت وقت ترکیه پس از کودتا، ۳۰ استاندار )از ۸۱ استان در کل(، ۲۷۴۵ قاضی و دادستان )توأم با ضبط دارایی نقدی، خانه و املاک ایشان به نفع دولت(،۱۷۵۵ رییس و معاون رییس دانشگاه، ۴۹۲ نفر از کانون مذاهب، ۳۰۰ کارمند وزارت امور اجتماعی، ۲۷۵ کارمند دفتر ریا تس جمهوری، ۲۵ ۴ کارمند وزارتورزش و جوانان، ۱۸۴ کارمند وزارت اقتصاد، ۱۸۰ کارمند اطلاعاتی، ۲۱ ۷۰۰ معلم غیردولتی، ۱۵۲۰۰ معلم و کارمند وزارت فرهنگ، ۱۳۰۰ کارمند وزارت کار و ۹۰۰۰ کارمند وزارت داخله را اخراج کرد و تمامی آ کادمیسین ها را تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج اعلام نمود. دولت ترکیه تا تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۱ ۶ ، بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را دستگیر و زندانی کرده که از این تعداد ۷۵۰۰ نفر ارتشی و ۱۴۰ نفر قاضی دیوان عالی کشور هستند.در تاریخ ۲۶ ژوئیه ۲۰۱ ۶ دولت حکم جلب و حبس ۴۲ روزنا همنگار معروف را صادر کرد. همچنین دولت ترکیه تا تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۱ ۶ گذرنا هم بیش از پنجاه هزار نفر را باطل کرد تا نتوانند کشور را ترک کنند. 👈جمهوری اسلامی به پیروی از مکتب امیرالمؤمنین؟ع؟ که در جنگ جمل، یکی از سران فتنه را که در مقابل امام؟ع؟ ایستاده بود، مورد عفو قرار دادند؛ تنها اقدامی که برای سران فتنه در نظر گرفت، حصر خانگی بود. منافقانی که در سال 67 و قب لتر از آن در زندان توبه کردند، همه آزاد شدن د. حتیدر زمان اعدا مهای سال 67، امام؟ره؟ فرمودن د: هرکدام از اینها ب هصورت زبانی هم که توبه کردند، عفوشان کنی د. هزاران نفر از منافقین تواب در سال ۶۷ عفو شدند. اینها بخشی از مصادیق رعایت تقوا در نظام جمهوری اسلامی است.
📌سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی؟ره؟ نقل م یکند: «سال ها به دنبال یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان بودیم . این شرور ،هم در مسئلۀ قاچاقِ مواد مخدر فعالیت زیادی داشت و هم تعداد زیادی از پاسداران را به شهادت رسانده بو د. بالاخره توانستیم با روش های پیچیدۀ اطلاعاتی او را به منطقۀ خاصی برای مذاکره دعوت کنی م. پس از ورود او و همراهانش به آنجا، دستگیرشان کردیم و به زندان انداختیم . خیلی خوشحال بودیم. او کسی بود که می توانست حکم قضای یاش مثلاً پنجاه بار اعدام باشد. در جلس های که خدمت مقام معظم رهبری؟دب؟ رسیده بودیم ، این مسئله را مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکس العمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم . رهبر معظم انقلاب؟دب؟ بلافاصله فرمودند: «همین الان بگویید آزادش کنند! » من بدون چون وچرا زنگ زدم و دستور آزادی آن شرور را دادم. بلافاصله با تعجب بسیار زیاد پرسیدم: «آقا ! چرا؟! من اصلاً متوجه نمیشوم که چرا باید این کار را میکردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟ » رهبری گفتند: «مگر نمیگویی دعوتش کردیم؟ دستور اسلام است که اگر از کسی دعوت میکنی و مهمان تو ست؛ حتی اگر قاتل پدرت هم باشد، حق نداری او را آزار دهی ». من بعد از این جمله خُشکم زد و البته بعدا ایشان فرمودند: «حتماً دستگیرش کنید » . چندی بعد ما هم در یک عملیات سختِ دیگر دستگیرش کردیم 1.» 📌دکتر سعید جلیلی که در حوادث فتنه 88 دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، خاطرۀ دیگری را از برخورد اسلامی و ولایی مقام معظم رهبری؟دب؟ نقل می کنند که جالب توجه است . ایشان تعریف م یکند: «در حوادث عاشورا که در تهران اتفاق افتاد، افرادی دستگیر شدن د؛ اما طبیعی است که در این دستگیری ها ممکن است آدمهای بی گناه و گناهکار مخلوط باشند. بعد از چند روز که گذشت، پرسیدیم: «چه شد؟ » گفتند: «تفکیک اینها سخت است و نمی دانیم چه کسانی بی گناه و چه کسانی گناهکار هستند؟ ۲۲ بهمن را هم در پیش داریم و اگر اینها را آزاد کنیم ، ممکن است در ۲۲ بهمن همین آشوب ها را به راه بیندازند. » با یک نگاه مدیریتِ بحران، با شکل غربی ، باید اینها را نگه میداشتند تا ۲۲ بهمن بگذر د؛ اما نگاه ولی قف‌یهِ عادل متفاوت است . ایشان فرمودند: «اگر احتمال می دهید حتی یکی از اینها هم بی گناه است، هر ۱۰۰ نفر باید آزاد شوند ». آقا فرمودند: «شما حق ندارید حتی یک بی گناه را نگه دارید ». شاید کسی که کارشناس امنیتی باشد، بگوید: «ن ه »؛ اما نگاه دینی این ا ست 2.» این ها نمونههای روشنی از رعایت تقوا به ویژه در امور اجتماعی است. تقوا یکی از مهم ترین جاذبه های جمهوری اسلامی در دنیایی است که سردمدارانش به بدترین شیوه، اصول اولیه اخلاقی را زیر پا می گذارند. 📌راه های به دست آوردن تقوا اگر انسان بخواهد به تقوا برسد، فقط یک راه دارد و آن خودسازی است. قبل از آنکه انسان به مسئولیتی برسد، باید هر شب اعمال خود را محاسبه کند تا اگر به مسئولیتی رسید، خدمت را فراموش نکند و صد البته بعد از مسئولیت نیز استمرار در محاسبۀ اعمال، واجب است. پیامبر اکرم؟صل؟ می فرمایند: «حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا و زِنُواها قبلَ اَنْ تُوزَنُوا و تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الاَْکْبَر؛ به اعمالتان رسیدگی کنید، قبل از آنکه به اعمال شما رسیدگی کنند، و وزن کنید اعمالتان را، پیش از آنکه برایتان وزن کنند. این یعنی ما باید کارهای هر روز خود را حساب کنیم و ببینم امروز در چه اموری کم کاری کرده ایم و فردا دیگر در آنجا کم نگذاریم. 📌از جعفر کوچولو تا شیخ الاسلام شیخ جعفر کاش فالغطاء، از علمای بزرگ شیعه، شب که فرا م یرسید، هنگام خواب به محاسبۀ اعمالش م یپرداخت و گاهى خطاب به خود ىمگفت: «در کوچکى تو را ›جعفر کوچولو‹ ىمگفتند، سپس ›جعفر‹ شدى، و پس از آن ›شیخ جعفر‹ و سپس ›شیخ الاسلام‹، پس تا کِى خدا را معصیت م یکنى و این نعمت را سپاس نمی گویى؟! 2» پس تقوا و جهاد با نفس، اصلی مهم برای جهادگران تبیین است تا خدای ناکرده به گناهانی مانند دروغ و غیبت؛ جاه طلبی و مقام خواهی؛ ریا و حب نفس؛ و دیگر گناهان کشیده نشوند.
فصل دوم ✋دشمن شناسی 👇👇 ⭕️دشمن شناسی https://eitaa.com/ammaar_gonabad/5272 استکبار ستیزی https://eitaa.com/ammaar_gonabad/4243 ⭕️فصل دوم دشمن شناسی https://eitaa.com/ammaar_gonabad/303 اولین خبری که خدا به انسان در این دنیا داد چه بود؟ https://eitaa.com/ammaar_gonabad/304 تیر اندازی بدون اطلاع از اوضاع جبهه خودی و دشمن https://eitaa.com/ammaar_gonabad/305 هدف دشمن نتوانیم دشمن را درست تشخیص دهیم https://eitaa.com/ammaar_gonabad/306 اصول زندگی https://eitaa.com/ammaar_gonabad/307 ⭕️راه های شناخت دشمن 1-(ختلاف و تفرقه) https://eitaa.com/ammaar_gonabad/310 تفرقه بنداز https://eitaa.com/ammaar_gonabad/311 2-استفاده از شعارهای عوام پسند https://eitaa.com/ammaar_gonabad/313 ۳. پیمان شکنی https://eitaa.com/ammaar_gonabad/314 ۴. ایجاد شبهه https://eitaa.com/ammaar_gonabad/315 ۵. استفادۀ ابزاری از مقدسات https://eitaa.com/ammaar_gonabad/316 6. ایجاد ناامیدی https://eitaa.com/ammaar_gonabad/317 7. گسترش بی بند و باری https://eitaa.com/ammaar_gonabad/318 نتوانیم دشمن را درست تشخیص دهیم https://eitaa.com/ammaar_gonabad/306 خلاصه کل علوم https://eitaa.com/ammaar_gonabad/308 دشمن شناسی از شاخصه_های_انقلابی_گری https://eitaa.com/ammaar_gonabad/72
اولین خبری که خدا به انسان در این دنیا داد چه بود؟ 👈این خبر و آگاهی باید مهم ترین و اصلی ترین خبر باشد. اولین خبری که خدا به آدم بعد از خلقت انسان داد، 👈دشمن شناسی است. خدا به حضرت آدم؟ع؟ و همسرش فرمود که شیطان دشمن شما است از او برحذر باشید. انتخاب خدا، انتخاب دقیقی است. از میان هزار آگاهی به انسان، یک خبر مهم را انتخاب کرد؛ آن خبر مهم دشمن شناسی است.
سربازی را در جنگ تصور کنید که بدون اطلاع از اوضاع جبهه خودی و دشمن در داخل سنگر قرار دارد. اگر چنین فردی بخواهد تیراندازی کند ممکن است به تصور دشمن، به دوستان خود تیراندازی کند. لذا شناخت دشمن اصل شرکت در هر جهادی خصوصا جهاد تبیین است. همانطور که در بحث تشخیص دشمن اصلی گفته می شود، تشخیص دقیق دشمن و جهت دشمنی، لازمه مقابله با آن است. در روایتی از امام صادق؟ع؟ نقل شده است که فرمودند: الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ بَني اُمَيَّةَ أطلَقُوا لِلنّاسِ تَعليمَ الإيمانِ و لَم يُطلِقُوا تَعليمَ الشِّركِ ؛ لِكَي إذا حَمَلُوهُم علَيهِ لَم يَعرِفُوهُ .حديث امام صادق عليه السلام : بنى اميّه آموختن ايمان را براى مردم آزاد گذاشتند ، اما شرك شناسى را آزاد نگذاشتند، تا اگر آنان را به شرك بكشانند ، مردم متوجّه نشوند .
✋این که نتوانیم دشمن را درست تشخیص دهیم، خود، هدف دشمن است. 👈باید دشمن و فریب ها و قد مهای او را بشناسیم تا در جهاد تبیین اقدامات موثر را انجام دهیم. 👈بنابر برخی از روایات، یک سوم آیات قرآن، موضوعش دشمن شناسی است که اهمیت موضوع را نشان می دهد. 👈 یکی از آیاتی که خداوند متعال، آموزش دشمن شناسی میدهد، این آیه کریمه است که خداوند متعال به پیغمبرش م یفرماید: 🌹وَلَوْ نَشَاءُ لَأَرَيْنَاكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيمَاهُمْ ۚ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ الْقَوْلِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ أَعْمَالَكُمْ. 👈اگر ما بخواهیم آنها را به تو نشان م یدهیم تا آنان را با قیافه هایشان بشناسی، هر چند میتوانی آنها را از طرز سخنانشان بشناسی؛ و خداوند اعمال شما را م یداند! خطاب این آیه در واقع به ماست. 👈 خدا میفرماید بندۀ من! من بخواهم دشمن را نشان بدهم، می توانم ولی تو باید بشناسی؛ دشمن شناسی کار تو است. معمولا دشمن در لباس دوست وارد می شود ولذا تشخیص او سخت است. دشمن شناسی را باید جدی گرفت، خصوصا دشمنان داخلی را.
روایتی از امام صادق؟ع؟ یا امام کاظم؟ع؟ نقل م یشود که اصول زندگی را مشخص میکند: «قال موسى بن جعفر(ع): وجدت علم الناس فى اربع. اولها: ان‏تعرف ربک، والثانیه: ان تعرف ما صنع بک، والثالثه: ان تعرف مااراد منک، والرابعه: ان تعرف ما یخرجک من دینک‏». (1) امام کاظم(ع) فرموده است علم مردم را در چهار چیز یافته‏ام. اول: آن‏که خدایت را بشناسى‏دوم: آن‏که بدانى در تو چه صنایعى را به کار برده‏سوم: آن‏که بدانى در آفرینش تو چه اراده‏اى داشته‏چهارم: آن‏که بدانى چه چیز تو را از دینت‏بیرون مى‏ب
پس کل علوم در چهار محور خلاصه می شود: خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی. اولین ضرب های که به آدم؟ع؟ وارد شد، ناشی از دشم ننشناسی بود که باعث شد از بهشت اخراج شود. این نکت های اساسی است که انسان دشمن خود را بشناسد؛ جهادگران تبیین باید هم دشمن را درست بشناسند و هم آن را برای مردم تبیین کنند. برخی از بزرگان به نکتۀ ظریفی اشاره م یکنند که شاید انسان در ابتدای خلقت به بهشت رفت تا خداوند برای او این تذکر مهم را یاد آوری کند که ای آدم! تو و نسلت باید مراقب باشید، چون دشمن دارید؛ چنا نکه در قرآن م یفرماید أَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا )پس شیطان آن ها را فریب داد.( و در آیه ای دیگر آمده است: قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ )به عزت تو سوگند که همۀ انسان ها را گمراه خواهم ساخت.( این کلاس دشمن شناسی بود که خداوند برای انسان برگزار کرد . اگر آن کلاس برگزار نمی شد، هی چگاه انسان به ماهیت ابلیس و شیاطین پی نمی برد. این داستان مصداقی شد برای آدم و فرزندان آدم که بدانند ابلیسی وجود دارد که انسان ها را فریب می دهد.
اما در تمام جهادها خصوصا جهاد تبیین باید دشمن را درست و دقیق شناخت. در بسیاری از مواقع دشمنی دشمن، از چهر هاش مشخص نم یشود؛ ب هویژه اگر منافق باشد که اصلاً نم یتوان او را شناخت. پس باید را ههای شناخت دشمن را دانست:
راه های شناخت دشمن ۱. اختلاف و تفرقه اولین راه تشخیص دشمن این است که به اختلاف، تفرقه و دشمنی دعوت م یکند: إنما يريد الشيطان أن يوقع بينكم العداوة والبغضاء في الخمر والميسر مائده، ۹۱ . )شیطان قصد دارد در میان شما عداوت و دشمنی برانگیزد.( هر جا صدای تفرق های بلند شود، باید بدانید که دشمن در آنجا کاری انجام داده است. انبیای الهی و ائمۀ بزرگوار؟عهم؟ به وحدت دعوت م یکردند؛ اما شیاطین عالم و دشمنان دائم به تفرقه دعوت می کنند. خداوند در قرآن م یفرماید: إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً قصص، ۴. )فرعون در سرزمین مصر برتری جویی کرد و بین مردم تفرقه انداخت. کار فرعون این بود که بین مردم تفرقه م یانداخت و حکومت می کرد. در دوران های مختلف، سلاطین نیز همین کار را انجام م یدادند. سلاطین قاجار و سلاطین پهلوی، کسانی بودند که بین مردم تفرقه م یانداختند تا بتوانند حکومت کنند. یکی از کار های دشمن همیشه این بوده است که از کوچک ترین مسائل تا حکومتداری تفرق هاندازی کند. امروز هم دشمن سعی دارد که در بین امت اسام تفرقه بیندازد. اگر شیعه و سنی امت واحد باشند، دیگر دشمنان نم یتوانند در مقابل اسلام بایستند؛ به همین دلیل یکی از شگردهای دشمن این است که بین شیعه و سنی، عرب و عجم، کرد و لر و... تفرقه و دعوا بیندازد. در اوایل انقلاب نیز هر قومی از گوش های ندا داد که می خواهد خودمختار شود. امام خمینی؟ره؟ با بصیرتی خاص جلو این تفرقه ها را گرفت
زمان شاه قاجار بود، حکو تم عثمانی، بزر گترین حکو تم اسلامی در جهان به شمار می آمد، که پایتخت این حکو تم، استانبول ترکیه بود. در کنار سفارت حکو مت عثمانی در تهران، مسجد کوچکی وجود داشت. اما مجماعت آن مسجد یا یکی از نمازخوا نهای آن مسجد میگفت که روض هخوانی را دیدم، هر روز صبح به مسجد میآید و روضه م یخواند و در پایان، خلیفۀ اول و دوم را لعنت م یدهد و روض هاش را تمام م یکند. روزی به او گفتم: «تو چه داعی داری که هر روز همین روضه را بخوانی و همان ناسزاگویی را تکرار کنی؟! ]با توجه به اینکه افراد سفارت و تبعۀ آن سفارت، به آن مسجد برای نماز م یآمدند. [ مگر روضه دیگری نمی دانی؟! » او در پاسخ گفت: «روضۀ دیگر م یدانم، ولی من یک نفر بانی دارم روزی پنج تومان ]به پول آن زمان[ به من می دهد و می گوید همین روضه را با این کیفیت بخوان. » من پیگیری کردم. دیدم بانی یک کاسب ا تس و مغازه دارد. جریان را به او گفتم. او گفت: «شخصی روزی ده تومان به من م یدهد، تا در آن مسجد چنین روض های خوانده شود، پنج تومان آن را به آن روض هخوان م یدهم، و پن جتومان آن را خودم برم یدارم. » باز من جریان را پیگیری کردم. سرانجام معلوم شد که از طرف سفارت انگلستان روزی ۲۵ تومان برای این روض هخوانی مخصوص]برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و سپس ایران و حکو تم عثمانی[داده می شود، که پس از طی مراحل و دس به د ست شدن، پنج تومان برای آن روضه خوان بیچاره میم‌اند.
حضرت علی؟ع؟ خود منادی وحدت بودند: در جریان شورای شش نفره، ابن عباس به حضرت علی؟ع؟ عرض کرد: «در این شورا شرکت نکنید. شورایی که خلیفۀ دوم تشکیل داده، از اصل باطل است. مشخص است که شما رأی نمیآورید. » حضرت علی؟ع؟ حرف ابن عباس را تأیید کردند، اما فرمودند: «من دو ست ندارم در اسلام اختلاف به وجود بیاید.
۲. استفاده از شعارهای عوام پسند دومین راه تشخیص دشمن این است که همیشه از شعارهای عوام پسند استفاده میکند. دشمن هی چگاه به طور مستقیم وارد عمل نمی شود؛ از جنگ جمل که پیراهن عثمان را بر نیزه زدند تا جنگ صفین که قرآن بر سر نیزه کردند حکم مخصوص خداست.( حضرت علی؟ع؟ در َّشعار دادند: «لاَ حُکْمَ إِلا شجواب این شعار فرمودند: كَلِمَةُ حَقّ یرَادُ بَِها ابَاطِلٌ 1» 1 . نهج البلاغه، حکمت ۱۹۸ . )سخن حقى است که معنى باطلى از آن اراده شده است.( امروز هم آمریکا شعارهای عوا مپسند حمایت از حقوق بشر سر میدهد؛ اما بمب اتم میسازد. ادعای دفاع از حقوق زن دارد؛ در حال یکه ماهیت زن را تغییر داده است. بزر گترین ظلم به زن در همین قرن اخیر و ب هاسم دفاع از حقوق زن انجام م یشود. حدود ۶۶ درصد کارگران دنیا زن هستند و ۵۰ درصد محصولات غذایی را زنان تولید م یکنند؛ اما از ثروت دنیا فقط ۱۰ درصد سهم م یبرند. آیا این دفاع از حقوق زن است؟! شعار برابری زن و مرد را فقط برای زمان کار فریاد م یزنند؛ ولی در حقوق رعایت نمیکنند. سرمایه داران بزرگ عالم در پشت شعارهای عوا مپسندان هشان، زن را موجودی مطیع و ارزا نقیمت م یدانند؛ ولی اسلام اصلاً این طرز تفکر را قبول ندارد و برای زن ارزش و جایگاه والایی قائل است.
۳. پیمان شکنی سومین ویژگی دشمن، پیما نشکنی است. از همان ابتدای خلقت، ابلیس آدم و حوا؟ع؟ را فریب داد و گفت که اگر از میوۀ آن درخت بخورند، جاودان می شوند و بعد سوگند یاد کرد که من خیرخواه شما هستم؛ اما ایشان بعد از رانده شدن از بهشت فهمیدند که سخنان شیطان، دروغی بیش نبوده است. شیاطین عالم همیشه ای نگونه پیمان شکسته اند. ماجرای نیرنگ شیطانی عمروعاص در جنگ صفین نیز، گواه این مدعاست: صبح دوازدهم یا سیزدهم صفر سال ۳۸ هجری لشکر امیرالمؤمنین؟ع؟ مهیای جنگ شدند. اما عمروعاص حیله کرد و دستور داد تا قرآ نها را بر نیزه کنند. در صفوف جلو لشکر کفر، ورق هایی از قرآن بر نیزه زدند و در صفوف بعدی، هرکس هرچه داشت، بر سر نیزه کرد! آنان فریاد م یزدند: «لا حكم الا لله ». منا قفانی مانند اشعث بن قیس، با تضعیف روحیۀ لشکر حضرت، آنان را به اختیار حَکمین ترغیب کردند. هرچه امیرالمؤمنین؟ع؟ فرمودند که این نیرنگ ا تس و من کلا مالله ناطق هستم، نتیجه نداد. سرانجام قرار شد هر لشکر حَکمی از جانب خود معین کند تا هر دو طرف رأی آن ها را بپذیرند. معاویه عمروعاص را معرفی کرد و امیرالمؤمنین فرمودند: «اگر ناچار هستیم، عبدا لله بن عباس؛ و الا مالک اشتر نخعی حَکَم باشد. » اشعث و جماعت قرّاء و حافظین که بعدها جزو خوارج شدند، به هیچکدام از این دو راضی نشدند و گفتند: « فقط عبدا لله بن قیس! » یعنی ابوموسی اشعری. نفاق منا قفین نتیجه داد و ابوموسی و عمروعاص در «دومة الجندل » که قلع های ااست بین مدینه و شام جمع شدند و با توجه به عداوتی که هر دو به اهل بیت؟عهم؟ به خصوص امیرالمؤمنین داشتند، با مکر و حیلۀ عمروعاص، حضرت را به ظاهر عزل کردند. بدین ترتیب فردای آن روز، ابوموسی به عمروعاص در بین جمعیت گفت: «تو بایست و معاویه را از امارت خلع کن تا من هم علی ب ناب یطالب را خلع کنم. » عمروعاص گفت: «من هرگز بر تو که عامل ابوبکر و عمر بوده ای و در ایمان و هجرت بر من تقدم داشت های، سبقت نمی گیرم! » ابن عباس گفت: «ابوموسی! پسر نابغه تو را فریب ندهد! » ولی او به گفتۀ ابن عباس گوش نداد و ایستاد و انگشتر از دست بیرون کرد و گفت: «من علی و معاویه را از خلا تف عزل کردم. » سپس ساکت شد. عمروعاص ملعون ایستاد و گفت: «مردم شنیدید که ابوموسی، علی را از خلا فت عزل کرد. من هم او را از خلا فت عزل کرده و آن را برای معاویه بنابی س‌فیان ثابت می کنم که سزاوارتر ست و من به عنوان منصوب کردن معاویه، انگشتر به دست میکنم. 1» اعتماد به دشمن، حماقتی است که از اول انقلاب تا امروز نیز ضربات سهمگینی بر پیکر انقلاب وارد کرده است.
۴. ایجاد شبهه یکی دیگر از کارهای دشمن این است که شبهه پراکنی کند؛ مثلاً امروزه در فضای مجازی، چندهزار شبهه وجود دارد و هر روز بر تعداد شبهات اضافه می شود. هر اتفاقی که در جمهوری اسلامی می افتد، چه خوب و چه بد، د هها شبهه به دنبال آن درست می شود که مقابله با آن جهاد همه جانبهٔ تبیین نیاز دارد.
۵. استفادۀ ابزاری از مقدسات افراد فاسد هر جا که بتوانند، از مقدسات سوءاستفاده م یکنند. اگر موقعیت بطلبد، قرآن سر نیزه م یکنند. اگر لازم باشد، شعار خط امام سرمی دهند. آنجایی که لازم است یقه ببندند و ریش بگذارند، این کار را میکنند؛ اما اگر حکومت عوض شود، کروات میزنند و ریششان را می تراشند و... . این ها استفادۀ ابزاری از دین است. معروف ا ست که اموال یکی از بازیگران زن قبل از انقلاب را توقیف کردند. یکی از افراد به او گفت: «راضی هستی داخل خانه ات نماز بخوانیم؟ » زن نگاهی کرد و گفت: «جوان، اگر از قبل انقلاب نماز می خواندی، من راضی ام؛ ولی اگر به خاطر عوض شدن حکومت و گرفتن پست نماز می خوانی، راضی نیستم! » ریاکاری فاتحۀ دین را می خواند. می بینی فرد ذره ای به اسلام و انقلاب اعتقاد ندارد، اهل اختلاس و حقوق نجومی است؛ اما چفیه می اندازد و دربارۀ شهدا صحبت می کند.
6. ایجاد ناامیدی دشمن مردم را طوری مأیوس می کند که از اصلاح کشور دست بکشند و به دنبال راهی باشند که از ایران بروند. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری نزدیک به هفتاد بار در سخنرانی هایشان این آیه را خواند هاند: «وَلَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه حج 40 )خداوند به آنانی که دینش را کمک کنند، یاری م یکند.( که بسیار امیدوار کننده است.
7. گسترش بی بند و باری دشمنان اسلام با ایجاد شبکه های ماهوار های و انواع دیگر شبکه های هرزه نگاری هزینه های کلانی می کنند که بتواند جوانان را به بی بند و باری و فساد بکشانند. مباحث بیشتر https://eitaa.com/fatemi222/3683
نتیجه گیری این هشت ویژگی که بیان شد، از نشان ههای دشمن است. اعتماد به دشمن ضربات سنگینی بر پیکر اسلام و مسلمانان وارد م یسازد. یکی از بزرگ ترین عبرت های تاریخ، اعتماد یاران مختار به دشمن بود. وقتی مختار وارد میدان شد، به سپاهش گفت: «جمعیت شما بیشتر از جمعیت سپاه مصعب بن زبیر است و اگر با شعار یا لثارات الحسین بجنگیم، پیروز م یشویم. » سپاهیان به او گفتند: «ما این کار را نمیکنیم، دشمن به ما امان داده ا ست! » با این حیلۀ دشمن، اصحاب مختار او را تنها گذاشتند و به محض اینکه مختار به شهادت رسید، مصعب سر از تن همۀ آ نها جدا کرد. در تاریخ آمده است که حدود هفت هزار نفر را گردن زدند. این نتیجۀ اعتماد به دشمن است. اعتماد به دشمن، ب هخصوص دشمنی که عصارۀ همۀ خباثتهای معاویه ها، فرعو نها، نمرودها و مأمو نهاست و امروز در مقابل ما قد علم کرده، خیلی ساده اندیشی و حماقت است. کلیدِ بحث نفوذ توسط شیطان، در بهشت زده شد و اوج این بحث با شکل گیری حکومت اسلامی توسط یهودیان به وقوع پیوست. قرآن کریم بارها و بارها نمونه هایی از نفوذ را در بین افراد بیان می کند؛ از نفوذ سامری تا نفوذ در بلعم باعورا. از نفوذ در منزل حضرت لوط تا نفوذ در جنگ احد و... . نفوذ یک جریان کاملاً نرم و آرام است؛ بنابراین یکی از بهترین راه های ضربه زدن و از پا در آوردن اسلام ناب م یباشد. به همین منظور، دشمنان اسلام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از شکست های متوالی در زمینه های مختلف، به بحث نفوذ روی آوردند تا از این طریق، انقلاب مردمی ایران را تضعیف کنند! رهبر فرزانۀ انقلاب؟دب؟ دراین باره می فرمایند: «الان هم شروع کرده اند و برنا همریزی کرد هاند برای نفوذ. انواع و اقسام طُرق را من محاسبه می کردم با خودم، دیدم شاید حدود ده راه همم را برای نفوذ د ر کشور پیدا کرده اند و دارند عمل می کنند؛ همین حالا دارند عمل م یکنند...
فصل سوم مجاهدت و استقامت
جهاد همواره با سختی و مشقت همراه هست. از طرفی نفس انسان به دنبال راحتی و رفاه است. لذا با دستورات و وظایف سخت با اکراه برخورد می کند و دوست دارد از زیر بار آن شانه خالی کند.
در طول تاریخ نیز هر زمان که در شیپور جهاد دمیده شده است، افراد زیادی شانه خالی کرده اند و تنها کسانی در عرصه باقی مانده اند که اهل مجاهده و استقامت بودند. جهاد تبیین نیز هم به مجاهدت و تلاش بسیار احتیاج دارد؛ از مطالعه و تفکر زیاد و طاقت فرسا تا ایستادگی در برابر ناملایمات. و هم باید در این مسیر استمرار عمل داشت تا به اهداف خود دست یافت. خداوند متعال در قرآن کریم م یفرماید کسانی که گفتند خدا، مربی و رب ما هست. بعد استقامت کردند، ملائکه بر آنها نازل م یشوند و به آنها می گویند نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتى که به شما وعده داده شده است. إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم
جامعۀ توحیدی، فقط نمی گوید خدا مربی ما هست. مهم ترین عملیات بعد از پذیرش توحید، استقامت جامعه است. جامعۀ که استقامت کرد، نه م یتوان آن جامعه را ترساند، نه می توان آن جامعه را عقب راند، این جامعه با استقامت، قوی م یشود. تمام بحران ها، تمرین های خدا برای استحکام جامعه است به شرط استقامت و پایداری. تبیین، نیازمند سختی کشیدن و جهاد کردن دارد
جهاد در لغت ریشه ی لغوی جهاد، «جهد » است. جهد به معنی کوشش و تلاش است. به تلاشِ همراه با سختی، جهاد گفته م یشود. اگر بخواهیم در یک کلمه جهاد را معنا کنیم، به آن «مبارزه » می گوییم. در آموزه های دینی ما، جهاد یعنی مبارزه برای یک هدف والا و مقدس. هر چیزی جهاد محسوب نمی شود. ممکن است در امور نظامی، داعش هم اهل مبارزه و کوشش باشد اما ما آن را جهاد نمی دانیم چون خداوند در قرآن م یفرماید: جاهدو فی سبیل الله جهاد باید در راه خدا باشد. پس جهد و کوششی را جهاد می گویند که برای یک هدف والا و مقدس باشد. 1 1 . مقام معظم رهبری در تعریف جهاد م یفرمایند: «جهاد یعنی مبارزه. در زبان فارسی جنگ و ستیزه گری معنای مبارزه را نم یدهد. می گویی من دارم مبارزه م یکنم: مبارز هی علمی می کنم، مبارزه ی اجتماعی می کنم، مبارزه ی سیاسی می کنم، مبارزه ی مسلحانه می کنم، همه ی این ها مبارزه است و معنا دارد. مبارزه یعنی تلاش پر نیرو در مقابل یک مانع، یا یک دشمن ». بیانات در دیدار اعضای هیئت دولت، 17/ 4/ 13 83 .
جهاد همراه با سختی سختی دارد. دلالت التزامی ً کار بدون تلاش و سختی، جهاد نیست؛ جهاد حتما جهاد، تحمل سختی است. مقام معظم رهبری؟دب؟ جهاد را این گونه تعبیر می کنند: «در جاده ی آسفالته انسان پایش را روی گاز بگذارد و با باک پر از بنزین سفر کند این را مبارزه نمی گویند! مبارزه آنجایی ا تس که انسان با مانعی برخورد کند که این مانع در جب هههای انسانی میشود دشمن، و در جبهه های طبیعی می شود موانع طبیعی. اگر انسان با این موانع درگیر شود و سعی کند آن ها را از میان بردارد این می شود مبارزه 1.» آن جهادی که در ذهن ما هست -که جهاد نظامی باشد- هم بدون سختی کشیدن به دست نمی آید. در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان سختی های فراوانی کشیدند. 📌حسین کیانی تعریف م یکند: «بچه ها خسته اما پرشور، کارشان را ادامه میدادند. سه هزار کیسه شن را باید آماده کرده و به خط انتقال میدادیم. به دلیل وضعیت خاص زمین، نیسان تا حد معینی می توانست جلو بیاید. کیسه ها را بعد از پر کردن، د ست به د ست از آب عبور م یدادیم تا پشت نیسان چیده شود. نیمه های شب داخل نخلستان، به دلیل ابری بودن هوا، خیلی تاریک بود. با این که خسته بودم، اما به عنوان مسئول لجستیک هم کارمی کردم و هم به بچه ها روحیه میدادم. با آن بادِ سردی که میوزید، سرمای سخت زمستان تا عمق استخوان هایمان نفوذ می کرد. دلم برای بچه ها می س‌وخت. همه -از بچه های کم سن و سال گرفته تا پیرمردهای گردان- دست در دست هم با آن همه خستگی، در دلشب مشغول کار بودند. در همان حال، فکرم ر تف پیش آن دو نفری که در این سوز و سرما داوطلبانه داخل آب ایستاده بودند و کیس هها را به آن طرف میبردند. با خودم گفتم بروم به آن ها هم خداقوتی بگویم. لب آب که رسیدم، اولش باورم نشد اما خوب که دقت کردم، هر دویشان را شناختم. شهید صلبی )فرمانده گردان( و حاج کمیل کهن سال )جانشین لشکر ویژه 25 کربلا( تا سینه داخل آب ایستاده بودند. پو ست صورتشان از سرما می لرزید. برای لحظ های هم استراحت نمیکردند اما انگار نه انگار که همه ی روز را در خط مقدم با دشمن درگیر بودند . حالا دیگر خستگی ام از بین رفته بود 1.» این بزرگواران، این سختی ها را متحمل شدند و جهاد را به معنای واقعی و حقیقی انجام دادند. چیزی که ما اکنون بیش از پیش به آن نیاز داریم، صبر و استقامت در اصول است. موردی که دشمنان امام حسین؟ع؟ از آن بی بهره بودند همین استقامت بود. کوفیان اهل نماز، روزه، واجبات و... بودند اما اهل استقامت روی اصولشان نبودند. بنابراین حاضر نشدند برای دینشان هزینه کنند.