eitaa logo
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
542 دنبال‌کننده
571 عکس
132 ویدیو
5 فایل
یکی از فعالیت های اندیشکده تبیین دیده‌بانی است. حال چرا دیده‌بانی؟ اگر جنگ رسانه‌ای برای ما معنا داشته باشد شما بگویید بدون دیده‌بانی انتظار پیروزی ممکن است؟ اصلا جنگ بدون دیده‌بانی معنایی دارد؟ ارتباط با ما: ۰۹۱۳۲۰۱۴۷۲۳ ارسال محتوا و نظرات : @omidvaram
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری چگونه کارگزار تربیت می کند؟ یادداشت اندیشکده تبیین پرواز مسعود پزشکیان به قطر در اندک زمانی بعد از حمله موشکی ایران به اسرائیل و پرواز وزیر امور خارجه عباس عراقچی به لبنان در حالیکه بیروت زیر آتش سنگین رژیم صهیونیستی است نشان می دهد که آیت الله خامنه ای در طول این سال ها تلاش کرده است همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران انقلابی باشند و انقلابی بودن یک ویژگی حزبی و خاص نباشد. عضویت در جبهه انقلاب مخصوص بعضی از اشخاص و جریان ها نیست. حال دیگر تعداد محدودی غرب گرا نمی توانند غرب را به عنوان یک تمدن مترقی به کارگزاران و سیاست گذاران جمهوری اسلامی ایران معرفی کنند. و این بزرگترین دستاورد طوفان الاقصی است. بعد از طوفان الاقصی سرعت شکل گیری تمدن اسلامی چندین برابر شده است. قطعا دیگر دانشجویان جهان اسلام مرید علوم انسانی غرب نخواهند شد. علومی که تلاش می کند فریب دهد تا زمینه های استعمار ملت ها فراهم شود. و ملت ها بچه های حرف گوش کن باشند تا سلطه گران بدون مزاحمت به اهداف شومشان برسند. اعتبار غرب برای دانشجویان جهان اسلام از بین رفته است و این یعنی امکان نفوذ غرب در اذهان جوانان جهان اسلام به پایین ترین حد ممکن رسیده است. و این نفوذ دیگر با فریب علمی ممکن نیست بلکه فقط با تهدید و تطمیع امکان دارد. که با شکل گیری جبهه مقاومت، روح جهاد اسلامی و استقلال طلبی زمینه های تطمیع و تهدید به شدت کاهش یافته است. باید دقت کنیم دولت فعلی جمهوری اسلامی دولت بعد از طوفان الاقصی است. اگر از این موقعیت تاریخی غفلت کنیم فرصت همکاری با این دولت انقلابی را از دست خواهیم داد. باید بدانیم غرب برای این دولت آبرویی ندارد اگر غفلت کنیم و با دولت همکاری نکنیم ممکن است میدان را برای تعدادی جاهل یا مغرض فراهم کنیم تا دوباره به دولت نزدیک شوند و غرب را آرایش کنند. باید دلسوز دولت باشیم چرا که این دولت به کمک جوانان حزب اللهی به شدت نیاز دارد. و آغوش این دولت برای پذیرش نظریه های تمدن ساز انقلاب اسلامی بسیار باز است چرا که هشیار شده است بیدار شده است. ای کاش قدر این بیداری را بدانیم و خود برتر بینی را کنار بگذاریم. بزودی نخبگان جریان اصلاحات می فهمند بزرگان این جریان چقدر ساده انگارانه به مسائل جهان نگاه می کرده اند. چقدر تکیه به علم روز و حقوق بشر و مسیر کشور های پیشرفته بیراهه بوده است می فهمند تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها چقدر خوش خیال بوده اند. جوانان جریان اصلاحات غرور و جاه طلبی پیرمردان دانشگاهی را ندارند و راحت و ساده تر نظریه درست را می پذیرند چرا که حق طلب هستند اما ممکن است تعدادی شبه متفکر برای اعتراف به یک عمر خوش خیالی و فریب خوردن خود شجاعت و آزادگی کافی را نداشته باشند. همان ها که سالها جمهوری اسلامی را در زمینه تعاملش با جهان تخطئه کرده اند و غرب را برای جامعه آرمان شهری تصویر کرده اند که ما باید به سرعت بدویم تا شاید به گرد پای انها برسیم.علوم فنی و تجربی خوانده هایی که گمان میکرده اند که همانگونه که غرب در مسیر پیشرفت تکنولوژی کارآمد بوده در سایر زمینه ها هم شایسته تاسی است و علوم انسانی خوانده هایی که نقطه شروع بحث هایشان این است که ما کشور جهان سومیم ودر بدبختی دست و پا میزنیم و غرب کشور های جهان اول و توسعه یافته غرق در تمدن و اخلاق و انسانیت اند. پیش به سوی تمدن اسلامی آیت الله خامنه ای: برای ایجاد یک تمدن اسلامی - مانند هر تمدن دیگر - دو عنصر اساسی لازم است: یکی تولید فکر، یکی پرورش انسان. حال که تربیت نیروی انقلابی به برکت جمهوری اسلامی ایران و رهبری آیت الله خامنه ای به یک فرآیند تبدیل شده است، طوفان الاقصی بعد از انقلاب اسلامی شاید مهم ترین اتفاق برای زمینه سازی تولید فکر است. چرا که نظام استکبار، علمی را در جهان ترویج داد که بزرگترین مانع برای تفکر بشر شد و زمینه تفکر صحیح را از بین برده بود. ضدیت و مخالفت این علم با عقل و علوم عقلی را نیز از همین زاویه باید تحلیل نمود حال طوفان الاقصی اثبات کرد علوم انسانی در غرب به هیچ وجه به اصلاح بشر کمکی نخواهد کرد و اساسا کاری از دستش بر نمی آید. طیفی از متفکران جهان هم اکنون به خود آمده اند که شاید کسانی خواسته اند آن ها از اساسی ترین مسائل بشر غافل باشند. حال که طوفان الاقصی این فریب بزرگ را بر باد داده است زمینه برای تفکر تمدن ساز بیش از پیش فراهم شده است. چرا که تمدن غرب یک جنگل است با ظاهر تمدن. و متفکران جهان فهمیدند این علوم غربی تمدن ساز نیست بلکه فریب بزرگ و پر زرق و برقی بود که جنگل بودن جوامع غربی را پنهان داشته بود.تا این توهم در اذهان پدید بیاید که برای سعادت ملت ها هیچ راهی جز تاسی از این تمدن و ظواهر و لوازم آن وجود ندارد. باید قدر این طوفان را بدانیم.
*ضرورت بازگشت به واقع‌بینی و عمل‌گرایی* 🖋یادداشت دکتر شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما وضعیت کنونی ما ناشی از غلبه‌ی پیش‌فرض‌های آرمانی- ایدئولوژیک و فاصله گرفتن از نگاه پراگماتیک (عمل‌گرایانه) است. به نظرم باید در پرتو وقایع امروز به روندی که از حدود سه دهه قبل شروع شد بار دیگر بنگریم. شاید متوجه شویم که بسیاری پیش‌فرض‌های ایدئولوژیک و آرمانی ما غلط بود. ‏ما باید بسیار عملگرایانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر اقدام می‌کردیم. ما با آرمان‌گرایی افراطی به سوی «تنش‌زدایی» گام برداشتیم. ما با رویکردی کاملا «ایدئولوژیک» به مفاهیمی مانند «نظم نوین جهانی»، «پایان تاریخ»، «جهانی شدن» و «جامعه‌ی بین‌الملل» ایمان آوردیم. ‏ما اهرم‌های قدرت خود را یکی پس از دیگری خنثی کردیم، بدون آن که هیچ تضمین امنیتی دریافت کنیم. دست‌های بلند خود در جهان را کوتاه کردیم، تا امروز شروری به نام نتانیاهو به دست‌های بلند اسرائیل به ما فخر بفروشد و عزیزترین فرماندهان ما را تک تک هدف قرار دهد. ‏ما کمک کردیم گروگان‌های غربی آزاد شوند، به خیال اینکه ما را در «جامعه‌ی بین الملل» در آغوش می‌گیرند. اصلا واقع‌بینانه نبود. آنها در مقابل، به قول دکتر پزشکیان، ما را آدم هم حساب نکردند. با قانون داماتو علیه ما تحریم هم تصویب کردند. از گفتگوی تمدن‌ها سخن گفتیم و کمک کردیم القاعده را شکست دهند، اما محور شرارت شدیم. چقدر نگاه آرمانی داشتیم! حالا هم که خود معترفیم که آن اسب قبلی که خریداری کردیم و پولش را هم دادیم هنوز به ما تحویل نداده‌اند، باز مشتاق خرید از آن کلاهبردارها هستیم! آخر آرمان‌گرایی تا کجا؟ بزرگ‌ترین ضربه‌ی استعمارگران به ما، نه ضربه به جسم ما و نه تصرف سرزمین‌های ما، بلکه تصرف ذهن‌ها و دل‌های ما است. آنها حتی ناخودآگاه ما را اشغال می‌کنند تا نتوانیم در رؤیاهای خود به گزینه‌های متفاوتی فکر کنیم. در واقع قوه‌ی خلاقه‌ی ما را از کار انداخته‌اند. آزاد کردن ذهن‌های اسیر از آزاد کردن سرزمین‌های اشغال‌شده بسیار دشوارتر است. خدا رحمت کند حاج قاسم را که فکر و ذهن‌ش به تصرف درنیامده بود. با هدایت رهبری حکیم و با نگاهی کاملا واقع‌بینانه و پراگماتیک، محور مقاومت را، از لبنان تا عراق و سوریه و یمن، تقویت کرد. چقدر آرمان‌گراها با او مخالفت کردند. آنها که دنبال «نرمالیزاسیون» و ادغام در بازارهای جهانی بودند و با نگاهی ایدئولوژیک گمان می‌کردند امنیت ما با تجارت حفظ می‌شود. چه بسا اگر به توصیه‌های آنها عمل می‌کردیم امروز مانند لیبی از ایران هم اجزایی پراکنده و درگیر جنگ مانده بود. امیدوارم اکنون که دیگر نقاب «جامعه بین‌الملل» فروافتاده و ماهیت این وحوش و درندگانی که در جهانِ پیرامون ما هستند. ‏به برکت خون سید مقاومت امروز چشم بسیاری بر «واقعیت دنیای امروز» روشن شده. حتی آن آقای جامعه‌شناس که سال‌ها در ستایش از «آنها» و فلاکت «ما» می‌گفتند و لزوم پیوستن ما به آنها، اخیرا از «سلطه‌گر بودن و خوی استعماری داشتن نظام بین‌المللی غرب محور» سخن می‌گویند. الحمدلله. بزرگوار دیگری که سال‌ها در جبهه‌ی اصلاحات به اتفاق دوستان و هم‌فکران همه‌ی مشکلات را متوجه داخل می‌کردند، انگار که آن بیرون یک «باغ زیبا» است، اخیرا نوشته‌اند: «پشت چهره‌ی آرایش شده‌ی نظام سلطه خشونتی مرگ‌بار و متکی بر تبعیض پنهان شده» و «پشت این تمدن بزرگ نظام جنگل است». پنهان شدن این واقعیت‌ها از فکر و ذهن جوانان و حتی نخبگان ما طی سه دهه‌ی گذشته تصادفی نبوده است. یک پروژه‌ی نظام‌مند سال‌ها روایتی آرمانی از غرب را در جامعه‌ی ما پمپاژ کرده است. خسارت‌های سنگین این پروژه امروز عیان شده. وقت آن است که همه به واقعیت و عمل‌گرایی بازگردیم.
نماز جمعه ای در سطح جهانی یادداشت عادل شکیبایی اندیشه ورز اندیشکده تبیین یکی از خصوصیت های مهمی که نماز جمعه دیروز (۱۳مهر۱۴۰۳)داشت این بود که از محتوای خطبه ها گرفته ،مستمعین و حتی زبان آن به مرز های جغرافیایی داخلی محدود نشد میتوان گفت دیروز نمازی در سطح امت مقاومت برگزار شد. متن کامل یادداشت 🔻🔻🔻
نماز جمعه ای در سطح جهانی یکی از خصوصیت های مهمی که نماز جمعه دیروز (۱۳مهر۱۴۰۳)داشت این بود که از محتوای خطبه ها گرفته ،مستمعین و حتی زبان آن به مرز های جغرافیایی داخلی محدود نشد میتوان گفت دیروز نمازی در سطح امت مقاومت برگزار شد. چنین چیزی را به سختی میتوانستیم در افق های بلند مدت خود قبل از طوفان الاقصی ببینیم اما این جریان کاری کرده است که آرمان اتحاد مسلمین و به خصوص اهل تشیع پس از قرن ها انتظار به تحقق برسد این ظرفیت پیش آمده را نباید دست کم گرفت اگر سالهای پیش با صغرا و کبری های نظری می‌ گفتیم ایران رکن اصلی قدرت در خاورمیانه و جهان اسلام و محوریت مقاومت و قلب تپنده تشیع است اکنون چنین قدرتی را به وضوح می‌توانیم احساس کنیم و آن را در میادین مختلف با چشم ببینیم پس باید در مناسبات مان تجدید نظر کنیم و افق نگاهمان را صرفا به مسایل درونی خود متمرکز و محدود نکنیم که بسیاری چالش ها و مشکلات داخلی ما نیز در قالب امت اسلامی بسیار سریع تر و بهتر پیش خواهد رفت و حل خواهد شد فرض کنید دامنه این امت وقتی به کل مسلمانان دنیا برسد چه میشود ؟همانگونه که رنسانس و توسعه یافتگی غربی را نمیتوان در سطح یک جغرافیای محدود فهمید چرا که بخش بسیار بزرگی از کره زمین در طول صد ها سال درگیر آن شد و به آن رسید تمدن نوین اسلامی نیز در سطح یک کشور قابل تحقق نخواهد بود و اگر چالش ها و نقاط ضعف و قوتمان را بازخوانی کنیم اکثر قریب به اتفاق مشکلات کنونی ما نیز در همین اختلال تمدنی که در آن گرفتار شده ایم ریشه دارد شاهد آن هم آن است که هر جا به شیوه درست و با نگاه مکتبی خودمان حرکت کرده نتیجه گرفته ایم و هر کجا از نگاه، نسخه ها و راهکار تمدن غرب بهره برده ایم به بن بست رسیده ایم پس نگاه فراملی و امت محور به جهان پیرامون یگانه راه برون رفت از مجموعه مشکلات ما خواهد بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جنگ رسانه ای گزارش خیابانی اندیشکده تبیین را تماشا کنید و ببینید دشمن چه می کند. در فضای مجازی مراقب عناصر موساد باشید این جوجه را جذب کرده اند گفته اند برو یک عکس بچسبان پشت شیشه فروشگاه ها و بگو کمبود مواد غذایی داریم، فیلمش را هم بفرست برای رسانه های ضد ایرانی .... موساد کاری که از یک خائن میخواهد یکی همین است القا بحران در کشور این جرثومه های ضد ایرانی را هر کجا دیدید، در حکم سگ های مریم منافق هستند که به صدام خدمت میکردند، رسوایشان کنید.... ❇️ آدرس سایت گرداب: https://gerdab.ir/ هر اقدام حمایتی از اسرائیل هم در مجازی دیدید برای این سایت بفرستید ضمنا کانال بچه های بالا را حتما دنبال کنید @bachehay_bala @bachehay_bala @bachehay_bala
«امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدور‌پروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
قسمت هایی از مصاحبه وزیر اطلاعات امنیت در زمره آن دسته از موضوعاتی است که از فرط عادی بودن شاید به چشم خیلی­‌ها نیاید با این حال از لایه‌‌های مهم و پنهانِ رشد و پویایی هر جامعه‌‌ای محسوب می­شود. بحث را از اهمیت همین موضوع شروع کنیم. بودن یا نبودن این نعمت بزرگ چه وضعیتی برای یک جامعه رقم خواهد زد؟  پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم امنیت را «نعمت» می­خوانند، همپای سلامتی؛ و می­فرمایند این دو نعمت مورد توجه قرار نمی‌گیرند مگر زمانی که نباشند «نعمتان مجهولتان، الصحة و الامان». این­‌را همه ملت­‌هایی که دچار ناامنی شده‌‌اند و همه‌ی افرادی که گرفتار بیماری شده‌­اند با تمام وجود درک کرده و تأیید می­کنند. شما این سؤال را از ملت­‌هایی که دچار پروژه‌‌ی وحشیانه‌‌ی «ویران‌سازی» شده‌‌اند بپرسید. مشخصاً از ملت­‌های عراق، سوریه، لیبی، یمن و افغانستان. دقیق‌ترین پاسخ­‌ها را دریافت خواهید کرد. پیش­‌نیاز بنیادین در مقوله دانش و فناوری، پیشرفت­‌های اقتصادی، مسائل معیشتی و شهروندی، سازندگی کشور، پیشرفت­‌ها و بالندگی فرهنگی و همه مقوله‌‌هایی که به نحوی افتخارات ملی با آن گره خورده، امنیت است. مسیر صعود به قلّه افتخارات کشور از مسیر امنیت عبور می­کند. امنیت یک کالای عمومی است که تمام مردم از آن بهره می­‌برند؛ هرکس در این سرزمین زندگی می­کند در هر رده و سنی که باشد از امنیت بهره‌­مند است. شرط حرکت عظیم اجتماعی برای یک ملت در درجه نخست امنیت است. امنیت ملی برای ملت از همه چیز واجب­‌تر است. تأمین امنیت نیز ابعاد مختلف دارد که باید مورد توجه باشد.
امنیت پیش‌­نیاز تولید فکر و ایده و اعتماد به آینده است؛ در شرایطی که کشور ما برخوردار از نسل جوان و فعال و کوشا است، وجود امنیت، امید به آینده را در جوانان تقویت می­‌نماید تا با آسایش خاطر و انرژی و تعمق در پدیده‌‌ها به تحصیل و تحقیق و پژوهش و به کار بپردازند. از آن طرف هم دشمنان این مردم دقیقاً همین امید را هدف قرار داده و هدف­شان از بین بردن امید به آینده به‌‌ویژه در جوانان است. در این راستا پروژه‌‌ی تعیین دستورکارهای دیگر برای فکر جوانان، مشغول­سازی و از بین بردن امنیت ذهنی جوانان را دنبال می­کنند.
در تمامی نظریات مختلف علوم سیاسی و اجتماعی نیز این اجماع وجود دارد که امنیت اصلی­‌ترین کارویژه حکومت­‌ها است و هر حاکمیتی بایستی برای تأمین آن حداکثر تلاش خود را به کار بندد.
امنیت، پایه و مبنای پیشرفت­های اقتصادی، توسعه سیاسی، گسترش فرهنگ و قدرت سیاست خارجی است. تمامی پیشرفت­‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی، زیرساختی، فناوری، نظامی و نفوذ منطقه‌­ای وام گرفته از امنیت درون‌زا و مردم­‌پایه است. لذا این نعمت بایستی پاس داشته شود و الحمدلله جمهوری اسلامی ایران طی سال­های گذشته با هر بحران و مشکلی روبرو شده است، خود مردم اولین مدافع امنیت بوده‌‌اند و نگذاشتند وطن مورد طمع بیگانگان و دشمنان قرار گیرد.
در زمینه‌های مختلف، امنیّت مهم است. من به‌مناسبت اینکه امروز یکی از مسائل اساسی کشور، مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردم است، اشاره کنم که اقتصاد هم نیازمند امنیّت است؛ بنای اقتصادی کشور هم بایستی بر یک بنیاد امنی نهاده بشود. مشکل ما، مشکل تاریخی ما، مشکل بازمانده‌ی ما از دورانهای طاغوتی، وابستگی اقتصاد ما به نفت است؛ این موجب شده است که ما در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، دغدغه‌ی امنیّت را در همه‌ی دورانها، زیاد داشته باشیم؛ قیمت نفت کم شد، زیاد شد، فروش نفت ممنوع شد، رفت‌وآمد نفت مشکل شد، فلان مشتری نفت پول ما را نداد. وقتی همه ‌چیز بر محور نفت در اقتصاد میچرخد، اقتصاد ناامن است؛ اقتصاد هم بایستی امن بشود. این جمله را در اینجا گفتم به‌خاطر اینکه ولو محیط نظامی، محیط اقتصادی نیست، امّا اهمّیّت امنیّت برای همه‌ی بخشها معلوم بشود؛ حتّی برای مسئله‌ی اقتصاد که علی‌الظّاهر به کسوت سربازی و لباس ارتشی و سپاهی ارتباطی ندارد.۱۳۹۶/۰۸/۰۳
رزمندگان ما، مجاهدان ما، برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای ما برافراشته نشود، جان خودشان را قربان کردند، فداکاری کردند؛ جوانان مبارز و مجاهد، خانواده‌های خودشان را داغدار کردند برای اینکه پرچم دشمن در مرزهای این کشور بالا نرود؛ نمیشود ملّت ایران قبول کند که همان پرچمها به وسیله‌ی افراد نفوذی، به وسیله‌ی انسانهای فریب‌خورده، در داخل کشور برافراشته بشود! این پرچم، پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه‌ی دشمن، نباید در داخل کشور، در دستگاه‌های مختلف ما برافراشته بشود! باید مراقبت کرد؛ همه موظّفند. در وزارت آموزش‌وپرورش باید مراقبت کرد، در صداوسیما باید مراقبت کرد، در مطبوعات باید مراقبت کرد، در وزارت علوم و وزارت بهداشت ــ که محلّ تربیت جوانها است ــ باید مراقبت کرد. آنجا دشمن به وسیله‌ی رزمندگان ما شکست خورد، نباید گذاشت آن دشمن شکست‌خورده، در داخل کشور، با انحاء حیله‌ها و ترفندها کار خودش را دنبال کند و انجام بدهد. امیدواریم خدای متعال همه‌ی مسئولین ما، همه‌ی مردان و زنان ما، همه‌ی فعّالان بخشهای مختلف ما را با هشیاری کامل در مقابل توطئه‌ی دشمن نگه دارد.
صفحه اول امروز هم میهن چه تصویری از حماسه ۷ اکتبر برای مخاطب ایرانی مخابره می کند. در صورتیکه ملت فلسطین اسرائیل را به چالش موجودیت کشانده اند ، هم میهن در پوشش دلسوزی ملت فلسطین را کوچک می کند.
سید حسن خمینی: بازدارندگی به قدرت است، به لبخند نیست.
صفحه اول امروز شرق ذهنی که استعمار شده باشد پیشرفت های تهران امروز را نمی بیند و برای ۱۴ مهرماه یعنی روز تهران تصویر تهران قبل از انقلاب را انتخاب می کند. استعمار ذهن یک ملت را بیچاره می کند.
بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. «مقام معظم رهبری» 🔰 نشست اول رویداد گرا ✅ همگرایی کنشگران فرهنگ و اجتماعی کشور مواجهه با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی و لبیک به فرمان ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای(دامت برکاته) ⁉️در این نشست به دنبال پاسخ به این سوال هستیم در شرایط کنونی و بر اساس امر ولی نقش مساجد، کانون ها، مجموعه ها و کنشگران فرهنگی اجتماعی کشور چیست؟ 🧔🏻 با حضور: ابراهیم‌نورمحمدی مسئول‌قرارگاه‌مردمی‌تحول‌ اجتماعی کشور 📆 پنج شنبه 19مـــهر‌1403 ⏰ ســــــاعت 16تا18 🌐ثبت نام: https://digiform.ir/event 📲جلسه مجازی و در بستر اسکای روم برگزار خواهد شد. 🕌 بچه‌های مسجد-اصفهان 🆔 @Fahma_Esf
در زمینه‌های مختلف، امنیّت مهم است. من به‌مناسبت اینکه امروز یکی از مسائل اساسی کشور، مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردم است، اشاره کنم که اقتصاد هم نیازمند امنیّت است؛ بنای اقتصادی کشور هم بایستی بر یک بنیاد امنی نهاده بشود. مشکل ما، مشکل تاریخی ما، مشکل بازمانده‌ی ما از دورانهای طاغوتی، وابستگی اقتصاد ما به نفت است؛ این موجب شده است که ما در زمینه‌ی مسائل اقتصادی، دغدغه‌ی امنیّت را در همه‌ی دورانها، زیاد داشته باشیم؛ قیمت نفت کم شد، زیاد شد، فروش نفت ممنوع شد، رفت‌وآمد نفت مشکل شد، فلان مشتری نفت پول ما را نداد. وقتی همه ‌چیز بر محور نفت در اقتصاد میچرخد، اقتصاد ناامن است؛ اقتصاد هم بایستی امن بشود. این جمله را در اینجا گفتم به‌خاطر اینکه ولو محیط نظامی، محیط اقتصادی نیست، امّا اهمّیّت امنیّت برای همه‌ی بخشها معلوم بشود؛ حتّی برای مسئله‌ی اقتصاد که علی‌الظّاهر به کسوت سربازی و لباس ارتشی و سپاهی ارتباطی ندارد.۱۳۹۶/۰۸/۰۳
35.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدرت خبرگزاری صدا و سیما نتیجه پیگیری یک خبرنگار در حوزه شکر به کجا می رسید؟ نتیجه فعالیت دو هفته خبرنگار صدا و سیما. ببینید اگر خبرنگاران برای حل مشکلات کشور کنشگری فعال داشته باشند و روزنامه نگاری تحقیقی در ایران تقویت شود چه نتیجه ای حاصل خواهد شد.
هدایت شده از فوق برنامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام اگر ایران وارد تجارت جهانی شود دیگر کشوری با انگلستان و آمریکا تجارت نخواهد کرد. چرا از ایران می ترسند؟ چرا ایران را تحریم می کنند؟ همه این پیشرفت ها را مدیون زنان ایران اسلامی هستیم.
14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقش صدا و سیما در حکمرانی اگر روزنامه نگاری تحقیقی در رسانه های جمهوری اسلامی ایران تقویت شود تمام مشکلات کشور حل خواهد شد. ذات روزنامه نگاری تحقیقی ریشه یابی مشکلات و پیدا کردن راه حل است. و در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس با خبرنگاری که راه حل مشکلات را پیدا کند مقابله نخواهد کرد. چرا که مطلوب جمهوری اسلامی ایران حل مشکلات کشور است. در بعضی از حکمرانی ها حل نشدن مشکلات مطلوب نظام حاکم است. اما در نظام فقه بنیان حل مشکلات مردم مطلوب حاکمیت است. رسانه میتواند تمام مشکلات کشور را حل کند. در آینده اندیشه ورزان اندیشکده تبیین بیشتر پیرامون نقش رسانه در حکمرانی می نویسند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت جالب یک نخبه ایرانی از زندگی عادی ایرانی‌ها بعد از حملات موشکی😄☝️ 🔺کیانوش مختاریان، از مدیران فنی سابق ، که در حال حاضر به ایران برگشته ... چرا اقتدار ایران برای نخبگان ایرانی اهمیت دارد؟ روایت جذابیت زندگی در ایران از زبان یک نخبه شما با انتشار این روایت ها می توانید در جنگ روایت ها نقش آفرین باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولی امر: ما در قضیّه‌ی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است، مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویّتهای قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است. وقتی ولی فقیه که ولایتش همان ولایت رسول الله است مسئله ای را مطرح می کند آیا مومنین میتوانند نسبت به حل این مسئله بی تفاوت باشند؟ آیا مجموعه های فرهنگی و هیئت های مذهبی میتوانند ادعای فعالیت دینی داشته باشند و مسائل ولی فقیه را پیگیری نکنند؟ آیا بدون حل مشکل مسکن در ایران میتوانیم منتظر ظهور امام زمان باشیم؟ آیا ظهور امام زمان بدون تمدن اسلامی ممکن است؟ آیا تشکیل تمدن اسلامی بدون کشور اسلامی ممکن است؟ آیا کشور اسلامی بدون دولت اسلامی ممکن است؟ آیا بدون فعالیت سیاسی میتوانیم زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم؟
ببینید تعدادی از رسانه ها چگونه اولویت مسائل کشور را تغییر می دهند؟ به نظر شما رسانه های غرب گرا چرا به مسائل اساسی کشور مانند تقابل ایران و اسرائیل، مسکن، تورم و ... نمی پردازند؟ چرا بعضی از رسانه ها تلاش می کنند مسائل فرعی را در راس مسائل کشور مطرح کنند؟
نیاز اساسی و زیرساختِ پیشرفت امنیت در یک کشور - چه امنیت اجتماعی و مدنی، چه امنیت روانی و اخلاقی - یکی از پایه‌ها و ارکان اصلی پیشرفت و قوام و سربلندی کشور است. بدترین بلائی که میتوان بر سر یک ملتِ رو به رشد و پیشرفت وارد آورد، سلب امنیت است. وقتی امنیت وجود نداشت، فکر منتظم و به دنبال آن، عمل منتظم هم وجود نخواهد داشت و پیشرفت میسر نخواهد شد. علاوه‌ی بر اینها، امنیت یک نیاز اساسی برای انسانهاست. «الّذی اطعمهم من جوع و امنهم من خوف»؛ به عنوان دو نعمت بزرگ الهی، خدای متعال این را به رخ مخاطبان این آیه‌ی شریفه میکشد: نجات از گرسنگی و نجات از ناامنی. اینها اهمیت امنیت را نشان میدهد. بیانات در دانشگاه علوم انتظامی | ۱۳۹۰/۰۶/۲۹ هر جایی که پیشرفتی حاصل شده است به برکت وجود امنیّت بوده است؛ بدون امنیّت، کار دشوار میشود، سخت میشود. بیانات در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح | ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ بدون امنیت، کار و تلاش ممکن نیست مردم وقتی میبینند که میتوانند کار کنند، کسب کنند، تحصیل کنند، فرزندانشان در اقصی نقاط کشور از این روستا به آن روستا بروند، بیایند و درس بخوانند، در نقاط دوردست کشور کارهای سازندگی با این حجمی که امروز وجود دارد، انجام گیرد، احساس میکنند که امنیت هست. اگر خیمه امنیت بر سر کشور زده نشده باشد، مگر میشود این همه کار و تلاش انجام گیرد؟ بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی | ۱۳۷۶/۰۴/۲۵ شرط سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت دشمن میداند که شرط سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت، امنیت است و نمیخواهند سرمایه‌گذاری و ایجاد ثروت در این منطقه انجام بگیرد، لذا سعی خواهند کرد با امنیت مقابله کنند. سعی میکنند امنیت را به هم بزنند. البته این را هم با اطمینان کامل به شما بگویم که نیروهای مؤمن و وفادار جمهوری اسلامی به کمک همین مردم و همین جوانها با عوامل ناامنی بشدت برخورد خواهند کرد و هرگونه مجال ناامنی را به لطف الهی از آنها خواهند گرفت. بیانات در دیدار مردم مریوان | ۱۳۸۸/۰۲/۲۶ آنجا که امنیت نیست، قدر امنیت فهمیده می‌شود! امنیت خیلی مهم است؛ آنجایی که امنیت نیست، مردم قدر امنیت را میفهمند؛ آنجایی که مرد از خانه خارج میشود، زن از خانه خارج میشود، جوان و فرزند از خانه خارج میشوند بدون اینکه خاطرجمع باشند که دوباره به خانه بر خواهند گشت؛ خیابان ناامن است، کوچه ناامن است، بیابان ناامن است، حوادث در انتظار شهروندان است؛ آنجایی که انسانها در داخل خانه‌ی خودشان احساس ناامنی میکنند، اینجا است که انسان میفهمد امنیت چقدر مهم است. بیانات در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی | ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
اهمیت، عرصه‌ها و چگونگی تأمین «امنیت» در جامعه «امنیت»، اصلی‌ترین نیاز مردم و کشور «امنیّت زیرساخت همه‌ی ابعاد زندگی یک جامعه است... از مسائل شخصی بگیرید، تا مسائل اجتماعی، تا مسائل عمومی، تا مسائل خارجی.» ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ الف) اهمیت و ضرورت امنیت یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی مقوله‌ی امنیت، یک مقوله‌ی بسیار مهم و استثنائی است. شما ببینید خداوند در قرآن کریم - «و امنهم من خوف» - یکی از بزرگترین نعمتهای خود را نعمت امنیت به شمار می‌آورد و آن را به رخ آن مردمی که مخاطب این معنا بودند، میکشد. بیانات در هفدهمین دوره‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی | ۱۳۸۶/۰۸/۱۶ واجب‌تر از نان شب برای یک جامعه امنیت... برای زندگی مردم و یک جامعه، گاهی از نان شب واجب‌تر و مهم‌تر است. خداوند متعال در قرآن کریم در مقام ذکر نعمتهای بزرگ خود به جامعه، می‌فرماید: «الّذی اطعمهم من جوع و امنهم من خوف»؛ یعنی گرسنگی و ناامنی در مقابل امنیت و راحتی و رفاه قرار دارد؛ اینها دو عنصر مقابل و مهمند. بیانات در دانشگاه علوم انتظامی | ۱۳۸۳/۰۷/۱۵ اصلی‌ترین نیاز یک ملت امنیت، یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است. مهمترین مشکل برای یک کشور وقتی به وجود می‌آید که در محیط کار، در محیط زندگی، در محیط تحصیل و در فضای عمومی جامعه، مردم احساس امنیت نکنند. این‌جاست که مغزهای فعال، دستهای توانا و سرانگشتان ماهر، هیچیک نخواهند توانست مسؤولیت مهمی را که هر کدام بر دوش دارند، به انجام برسانند. در فضای امنیت است که هم تلاش علمی، هم تلاش اقتصادی، هم روحیه و نشاط و هم همه‌ی فعالیتهای یک کشور می‌تواند به‌درستی برنامه‌ریزی شود و با دقت دنبال گردد و به نتایج خود برسد. بیانات در مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از پرسنل نیروی انتظامی | ۱۳۷۹/۰۷/۱۸ زیرساختِ همه‌ی ابعاد زندگی یک جامعه امنیّت زیرساخت همه‌ی ابعاد زندگی یک جامعه است، یک زیرساخت عمومی است؛ از مسائل شخصی بگیرید، تا مسائل اجتماعی، تا مسائل عمومی، تا مسائل خارجی؛ امنیّت زیرساخت همه‌ی اینها است. در مسائل شخصی، معنای امنیّت این است که شما شب بتوانی با خیال راحت در خانه‌ی خودت بخوابی، صبح بتوانی با خیال راحت و بدون دغدغه فرزندت را به مدرسه بفرستی، بتوانی به محلّ کسب و کار بروی، بتوانی بدون دغدغه به نماز جمعه بروی... «امنیّت» در مسائل شخصی یعنی این؛ یعنی شما بتوانید خودتان، فرزندانتان، خانواده‌تان با احساس امنیّت زندگی کنید؛ کارتان، کسبتان، مسافرتتان، تفریحتان همراه با امنیّت باشد. بیانات در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح | ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
کشاندن جوانها به سمت مواد مخدر و منکرات، ناامنی اجتماعی است اگر چنانچه محیط گردشگاه ما، محیط بوستان ما، محیط خیابان ما، محیط مدرسه‌ی ما جوری باشد که آن کسی که وارد آنجا میشود - بخصوص جوانها؛ عمدتاً جوانها - در مقابل ترویج موادّ مخدّر ایمنی نداشته باشند، این ناامنی ناامنی خیلی خطرناکی است. اگر فرض بفرمایید جوانهای ما در مقابل کشاندن به سمت فحشا و منکرات، ایمنی نداشته باشند، این ناامنی بزرگی است. شما لابد اطّلاع دارید، ما هم گزارشهایی داریم که افرادی با خرج پول و با الهام از مراکز دستوردهنده، سعی‌شان این است که جوانهای ما را در محافل شبانه در جاهای گوناگون به سمت فحشا و به سمت منکرات بکشانند! این غیر از این است که حالا یک جوانی یک حرکت غلط غیر شرعی انجام میدهد؛ نه، این کشاندن جوانها به سمت منکرات ناامنی است؛ شما باید نگذارید؛ باید مانع بشوید. بیانات در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی | ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ امنیت روانی و مقابله با شایعه و دروغ، جزو حقوق عمومی مردم است یکی از حقوق عمومی مردم همین است که امنیّت روانی داشته باشند. امنیّت روانی یعنی چه؟ یعنی هر روز یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرف هراس‌افکننده‌ای در ذهنها پخش نشود. حالا تا دیروز فقط روزنامه‌ها بودند که این کارها را میکردند، حالا فضای مجازی هم اضافه شده. هر چند وقت یا چند روز یک بار، گاهی چند ساعت یک بار یک شایعه‌ای، یک دروغی، یک حرفی را یک آدم مشخّصی یا نامشخّصی در فضای مجازی منتشر میکند، مردم را نگران میکند، ذهن مردم را خراب میکند. یک دروغی را مطرح میکند، شایع میکند، خب، این امنیّت روانی مردم از بین میرود. یکی از وظایف قوّه‌ی قضائیّه برخورد با این مسئله است. بیانات در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه | ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ناامنی سیاسی و فکری فرقی با ناامنی اشرار ندارد امنیت سیاسی معنایش این است که تفکّرات و معارف سیاسی در جامعه، معارف واضح و دور از نفاق و دوگونه‌گویی و دوگونه‌اندیشی باشد. معنایش این است که کسانی که متصدّی بیان مسائل سیاسی برای مردم هستند، نسبت به مردم امانت به‌خرج دهند. معنایش این است که کسانی که متصدّی نوشتن و پخش کردن و منتشر کردنِ معارف فکری جامعه هستند، دروغ نگویند، فریب ندهند، تقلّب نکنند و در طعامی که علی‌الظّاهر شیرین هم هست، زهر مخلوط نکنند؛ این امنیت سیاسی است. آن قلمی که برمیدارد بیست سال تلاش و مجاهدت مظلومانه و فداکارانه این ملت را در مقابله با قدرتهای زورگوی چپاولگرِ دشمنِ ظالم انکار میکند، این امنیت سیاسی کشور را به هم میزند و ناامنی فکری ایجاد میکند. آن کسی که در داخل کشور، با استفاده از امکاناتی که قانون و بیت‌المالِ این مردم در اختیار او گذاشته است، برمیدارد خواسته‌های دولتمردان و سیاستمداران فلان کشور دشمن را توجیه میکند و با قالبهای علی‌الظّاهر پسندیده، به خورد یک عده میدهد، این ناامنی سیاسی و فکری ایجاد میکند. این هم مثل همان دزد سرگردنه است - فرقی نمیکند - مثل همان اشرار لب مرز است. آنها مگر چه کار میکنند؟ آنها هم جنس قاچاق می‌آورند و جوانان مردم را دچار انواع بدبختیها و بیماریها و اعتیاد میکنند. آن‌که این کار را میکند، از او که کمتر نیست؛ اگر خطرناکتر نباشد! اینها ذهنها را منحرف و گمراه میکنند. بیانات در دیدار جمعی از بسیجیان | ۱۳۷۸/۰۶/۱۰
همت برای پیشگیری از سرقت و حوادث جاده‌ای مردم باید احساس امنیت بکنند. احساس امنیت هم متوقّف است بر وجود واقعی امنیت؛ امنیت باید واقعاً وجود داشته باشد... اینکه ما مثلاً فرض کنید از حوادث جادّه‌ای فلان مقدار درصد کم کنیم، کافی نیست؛ باید همّتتان این باشد که حوادث جادّه‌ای اتّفاق نیفتد؛ سرقت اتّفاق نیفتد؛ ایجاد ناامنی در داخل شهرها و از این قبیل حوادثی که هست اتّفاق نیفتد؛ همّت باید این باشد. وقتی همّتتان را بر این گماشتید، طبعاً کار، بی‌وقفه انجام میگیرد، یعنی کاری که انجام میدهید از دُور نمی‌افتد. بیانات در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی | ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ وظیفه صدا و سیما، ایجاد امید و امنیت روانی در مردم یکی دیگر از پیامهایی که حتماً باید منتقل شود، نفی دشمن‌سازی‌های موهوم، توسعه‌ی تفاهم اجتماعی و ایجاد امنیت روانی در جامعه است. یکی از عواملی که در ذهنیّت کلّ جامعه، به قول روان‌شناسان «روان‌پریشی» به وجود می‌آورد، ناامیدی و یأس است. گاهی عوامل گوناگونی هم پیدا می‌شود که به‌طور طبیعی ایجاد یأس می‌نماید یا امید را ضعیف می‌کند. همین‌ها را تشویق نمودن و ناامیدی در مردم ایجاد کردن، خیلی خطاست. باید در مردم امید ایجاد شود. بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما | ۱۳۸۱/۱۱/۱۵ نقش برجسته ایمان در امنیت و آرامش روانی ایمان به خدای متعال موجب می‌شود که بشر در زندگی مادیِ خود بتواند همه‌ی آن چیزهائی را که انسان به آن نیازمند است، به دست بیاورد. «و لو انّهم اقاموا التّوراة و الانجیل و ما انزل الیهم من ربّهم لأکلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم»؛ اگر اقامه‌ی دین بشود، اگر تعالیم اسلامی در جامعه عمل بشود، انسانها از لحاظ رفاه به آن حدی می‌رسند که هیچ نیازی برای آن‌ها باقی نماند که تأمین نشده باشد. از لحاظ آسایش معنوی و روانی انسان، احساس امنیت و آرامش، باز نقش ایمان برجسته است. به گفته‌ی قرآن: «قد جاءکم من اللَّه نور و کتاب مبین. یهدی به اللَّه من اتّبع رضوانه سبل السّلام»؛ راه‌های سلامت را، راه‌های آرامش را، راه‌های امنیت روانی را قرآن به انسان تعلیم می‌دهد؛ این راهی است که بشر را به آرامش روانی می‌رساند؛ یعنی همان چیزی که امروز دنیا در فقدان آن، در حال التهاب است. پیشرفت مادی‌ هست، پیشرفت فناوری و علمی هست، ثروتهای کلان در دست جوامع هست؛ اما آسایش نیست، آرامش نیست. این به خاطر کمبود این عنصر اساسی در زندگی انسان است، که عبارت است از ایمان. بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی | ۱۳۸۹/۰۱/۰۱
ج) چگونگی ایجاد امنیت اقتدار در مقابله با مخلین امنیت برای تأمین این نیاز عمومی [ایجاد امنیت]، لازم است که از طرف حاکمیت، اعمال قدرت شود. حکومت اسلامی که مظهر قدرت الهی و قدرت مردم در جامعه است، باید با اقتدار، این خواسته‌ی عمومی انسانها را تأمین کند. چرا؟ چون آنهایی که امنیت مردم را مختل می‌کنند، آدمهای ضعیفی نیستند؛ بلکه قدّاره‌بندها، اسلحه‌کشها و تروریست‌هایند. کسانی هستند که از تاریکیِ شب و خواب و غفلت مردم، برای ضربه زدن به زندگی آنها استفاده می‌کنند. چه آن کسی که قفل خانه و دکان مردم را به قصد دزدی باز می‌کند؛ چه آن کسی که در کوچه و خیابان به تهدیدِ ناموس مردم می‌پردازد و آنها را به حال خود نمی‌گذارد و چه آن کسی که جان مردم را تهدید می‌کند، در ایجاد فضای ناامنی، دخیلند. مسلّماً با خواهش و تمنا نمی‌شود جلوِ ایجاد ناامنی را گرفت و به مخلّینِ امنیت گفت: «از شما خواهش می‌کنیم ایجاد ناامنی نکنید!» این‌جا دیگر جای خواهش نیست؛ جای اقتدار است. لذا، نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملّی است. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم | ۱۳۷۳/۰۴/۲۹ قاطعیت عملِ نیروی انتظامی نیروی انتظامی در مسئولیّت خود که ایجاد امنیت است، مظهر حاکمیّت جمهوری اسلامی است. یعنی جزو وظایف جمهوری اسلامی این است که در جامعه امنیت ایجاد کند. امنیت اخلاقی، امنیت اجتماعی جزو وظایف ما است؛ جزو وظایف جمهوری اسلامی است؛ نمیتوانیم اینها را رها کنیم. مظهر این امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی؛ بنابراین بایستی اقتدار داشته باشید؛ باید بتوانید مقتدرانه عمل کنید؛ باید بتوانید با قاطعیّت عمل کنید. منتها نکته‌ی کار این است که اقتدار را با ظلم نباید اشتباه کرد؛ اقتدار را با حدومرز نشناختن و بی‌مهار حرکت کردن نباید اشتباه کرد. بیانات در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی | ۱۳۹۴/۰۲/۰۶ جمع میان دلسوزی و اقتدار در حفظ امنیت در همه‌ی جوامع انسانی و در میان همه‌ی قشرها در دورانهای مختلف، انسانهائی هستند که با قانون‌شکنی، هنجارشکنی، با ترجیح خواسته‌های شریرانه‌ی خود بر خواسته‌های دیگران، موجبات ناامنی را در جامعه فراهم میکنند. کی‌ باید مقابله کند؟ آن مجموعه‌ای و سازمانی که این بار را بر دوش میگیرد، دو جنبه‌ی مهم را، از جنبه‌های انسانی والا، به نمایش میگذارد. یک جنبه دلسوزی نسبت به آحاد مردمی است که میخواهد از آنها دفاع کند، امنیتشان را حفظ کند؛ یک جنبه احساس اقتدار در مقابل آن کسانی است که قانون و نظم و انضباط را در جامعه به چیزی نمیشمارند و در مقابل قانون که متعلق به عموم مردم است، سینه سپر میکنند. آن جنبه‌ی اول، جنبه‌ی عطوفت و رأفت به انسانهاست؛ جنبه‌ی دوم، جنبه‌ی اقتدار و خشونت نسبت به آن کسانی است که حقوق این انسانها را در نظر نگرفته‌اند. این دو چیز باید با هم جمع شود. بیانات در هفدهمین دوره‌ی دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی | ۱۳۸۶/۰۸/۱۶ مهربان با مردم و بدون اغماض با متخلف اگر خدای نکرده کسی در دستگاهی که مردم چشم امید به این دارند که در مقابل متخلّف و تهدیدکننده آسایش و امنیت مردم بایستد، احساس تخلّف کند و خدای نکرده تعرّضی به امنیت مردم از درون آن‌جا بشود، این گناه خیلی بزرگی است. نباید اغماض شود، تا نیروی انتظامی همان چیزی بشود که نظام اسلامی لازم دارد؛ یعنی مقتدر، سربلند، عزیز، باعطوفت و رحمت و حاضر در همه نقاط. در مقابله با کسی که زندگی و امنیت مردم را تهدید میکند، سرسخت، شجاع و پیگیر؛ در مقابله با کسی که تهدید میشود، رحیم و عطوف و مهربان، مثل پدر و برادر. اگر این‌طور شد، کشور در بستر راحتی از امنیت قرار میگیرد و همه میتوانند کارها و وظایف خودشان را انجام دهند. بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی | ۱۳۷۶/۰۴/۲۵ ایجاد احساس نگرانی در آدم متخلف و گناهکار در نظام اسلامی، آدم گناهکار باید احساس ناامنی کند. هر نظامی که در آن بی‌گناهان بترسند که مبادا مورد تعرّض قرار گیرند و گناهکارانِ عمده احساس آسایش و آرامش کنند، آن نظام، نظامِ منحرفی است. نباید بگذاریم نظام ما این‌گونه شود. در نظام اسلامی، متخلّف و گناهکار و متخطّی - هر که هست - باید احساس نگرانی کند و بداند که پنجه عدالت، دیر یا زود گریبان او را خواهد چسبید. سرپنجه عدالت باید قوی باشد. دستگاه قضایی باید قوی باشد. نیروی انتظامی در چارچوبی که قانون برای او معیّن کرده است، باید قوی باشد. بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی | ۱۳۷۶/۰۴/۲۵