eitaa logo
دیده‌بان فرهنگ و هنر اصفهان
554 دنبال‌کننده
548 عکس
122 ویدیو
4 فایل
یکی از فعالیت های اندیشکده تبیین دیده‌بانی است. حال چرا دیده‌بانی؟ اگر جنگ رسانه‌ای برای ما معنا داشته باشد شما بگویید بدون دیده‌بانی انتظار پیروزی ممکن است؟ اصلا جنگ بدون دیده‌بانی معنایی دارد؟ ارتباط با ما: ۰۹۱۳۲۰۱۴۷۲۳ ارسال محتوا و نظرات : @omidvaram
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عشق بازی یک سبزواری با خداوند جل و جلاله رهبر انقلاب: نوشته‌جات شهید عزیز را مکرر، خوانده و هر بار بهره و فیض تازه‌ای از آن گرفته‌ام. چند دقیقه ای وصیت نامه شهید ناصرالدین باغانی را بشنوید.
گفت و گویی متفاوت در باب حکمرانی، رسانه، اقتصاد و سینما سومین قرار تماشا با اکران فیلم Elite Squad 2: The Enemy Within در عمارت تاریخی سعدی با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان رسانه‌ای و فرهیختگان شهر اصفهان برگزار گردید. در سومین قرار، تماشاگران ظرفیت سینما در تحلیل واقعیت های جهان را بررسی کردند. آیا سینما می تواند به مردم ایران کمک کند تا جایگاه کشورشان را در جهان امروز به خوبی درک کنند؟ آیا مردم به اصطلاح مذهبی می توانند از حکومت اسلامی به خوبی دفاع کنند؟ و اثبات کنند دین می تواند دنیای مردم را مدیریت کند؟ در سومین قرار تماشا تلاش کردیم تفاوت های حکمرانی در ایران و برزیل را درک کنیم تا بتوانیم به خوبی این دو حکمرانی را از یکدیگر جدا کنیم. تماشای این اثر موضوعات بسیار مهمی را برای تماشاگر تبیین خواهد کرد. دیده‌بان رسانه‌ای برای فرهنگ و هنر اصفهان
بسم الله الرحمن الرحیم فرهیختگان محترم سلام چهارمین قرار تماشا چهارشنبه ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد. پوستر چهارمین قرار تماشا به زودی منتشر خواهد شد. فیلمی که این هفته اکران خواهد شد یکی از بهترین فیلم ها پیرامون رسانه های جمعی و روزنامه نگاریست. شما در تصویر این مطلب نظر رسانه های جهان درباره این فیلم را می بینید.
سینما چگونه آینده جهان را ترسیم می کند؟ مردم ایران در آینده جهان چه نقشی خواهند داشت؟ چهارمین قرار تماشا با اکران یکی از مهم‌ترین آثار سینمای جهان برگزار خواهد شد. 🎥 فیلم Collective واقعیت های مهم یک دموکراسی به تصویر می کشد. شناخت این واقعیت ها به تماشاگر کمک خواهد کرد از جامعه خود در برابر جهل به خوبی دفاع کند. مردم ایران با تماشای این اثر رسالت تاریخی خود را بازخوانی می کنند و نقش خود را در جهان امروز پیدا خواهند کرد. اگر می خواهید از ملت ایران در جنگ جهانی رسانه‌ای محافظت کنید تماشای این فیلم درس های بسیار مهمی برای شما خواهد داشت. سینمای جهان تصویر مفیدی برای مردم ایران است. این تصویر مردم ایران را هشیار خواهد کرد. ⏰ چهارشنبه ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۶ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی بدون تماشای واقعیت ها تبیین ممکن نیست.
آیا واقعا جمهوری اسلامی نظام حکمرانی خوبیست؟ آیا اگر این نظام سیاسی به دیگر ملت ها معرفی شود آن ها هم می گویند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی؟ چهارمین قرار تماشا با اکران فیلم Collective در عمارت تاریخی سعدی با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان رسانه‌ای و فرهیختگان شهر اصفهان برگزار گردید. در چهارمین قرار، تماشاگران پیرامون چیستی فساد سیتماتیک گفت و گو کردند. ترسیم آینده نظام های سیاسی دنیا در سینما موضوع دیگری بود که تماشاگران پیرامونش گفت و گو کردند. تعدادی از تماشاگران محترم وضعیت فعلی ایران در حوزه سلامت را شبیه به رومانی درک کردند و تعدادی دیگر از تماشاگران اینگونه حکم کردند که، تفاوت این دو نظام سیاسی در حوزه سلامت اصلا قابل مقایسه نیست و فاصله ای بسیار قابل توجه دارد. در چهارمین قرار تماشا عملکرد نظام سیاسی رومانی در حوزه بهداشت و درمان را قضاوت کردیم. کدام نظام سیاسی در حوزه بهداشت و درمان در دنیا موفق تر است؟ کدام نظام سیاسی می تواند به بهترین نحو بهداشت عمومی و خدمات درمانی را برای عموم مردم تامین کند؟ آیا رسانه های جمعی می توانند به مردم کمک کنند؟ تماشای این اثر موضوعات بسیار مهمی را برای تماشاگر تبیین خواهد کرد. دیده‌بان رسانه‌ای برای فرهنگ و هنر اصفهان
چرا ما در تبلیغات ضعیفیم؟ چگونه قوی می شویم؟ دیده‌بان: باید قوی شویم اما چگونه؟ آیا ما به فکر قوی شدن هستیم؟ آیا نهاد ها و سازمان های تبلیغاتی برای قوی شدن به یکدیگر کمک خواهند کرد؟
🖋یادداشت کوتاه اسماعیل معنوی پیرامون تعامل تشکل های مردمی با نهاد ها و سازمان های دولتی ذائقه‌ی برخی مدیران را باید عوض کرد، اگر نشد خودشان را عوض کنیم. دیده‌بان برای فرهنگ و هنر اصفهان
🎥 فیلم The Waldo Moment واقعیت های مهم یک دموکراسی را به تصویر می کشد. والدو شخصیت انیمیشنی فحاشی است که در کنار دیگر نامزد ها در انتخابات انگلستان حاضر می شود، و با متلک گویی به رقبا آرا زیادی از مردم را از آن خود می کند. در این قسمت از سریال آینه سیاه، با رخی از دموکراسی روبرو می شویم، که سال هاست در غرب در پشت چهره زیبایی پنهان مانده. اینکه مردم به ابتذال و سطحی نگری رو بیاورند، آیا فقط درد جامعه انگلستان و غرب است؟ آیا جمهوری اسلامی ممکن است به چنین دردی دچار شود؟ اینکه مردم انگلستان از سیاستمداری مسوولین شان خسته شدند و به یک شخصیت فحاش انیمیشنی رو آورده اند، چه پیامی برای مردم ما می‌تواند داشته باشد؟ رسانه در این بین چه کارکردی دارد؟ کارکرد رسانه در انگلیس و ایران یکی است؟ آیا رسانه وظیفه دارد مردم را از سطحی نگری و ابتذال دور کند یا نه؟ چه می شود که یک جامعه به این سمت حرکت می کند؟ ⏰ چهارشنبه ۲۴ خردادماه از ساعت ۱۶ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی بدون تماشای واقعیت ها تبیین ممکن نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاستمدار یا...؟ مهره ای که یک حزب برای پیشبرد اهداف و منافعش او را انتخاب میکند و با هر روشی که بتواند و ممکن باشد رقبایش را از صحنه به در میکند و برای کسب رای مردم را با الفاظی و شعار های زیبا فریب می‌دهد و بعد از آن که انتخاب شد صرفا در خدمت منافع خود و حزب خودش کار میکند و دیگر نیازی به همراهی با مردم و یا خیالی برای پیشرفت وضعیت آنها ندارد اما مردم تا کی این سیرک خیمه شب بازی را تحمل میکنند؟ برای دانستن این پرسش با ما همراه شوید در پنجمین قرار تماشا فیلمی اکران خواهد شد که واکنش های بسیار زیادی را به دنبال داشت. ⏰ چهارشنبه ۲۴ خردادماه از ساعت ۱۶ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی
فیلم The Insider یک مرثیه است. اگر تراژدی پردازان یونانی در عصر ما حاضر بودند، به پاس سنگینی دردی که این فیلم دارد، کارگردان آن را ستایش می کردند. چرا در جایی که رسانه، وظیفه انتشار حقایق را دارد، خودش عاملی برای کشف نشدن حقایق می شود؟ اصلا مگر وظیفه رسانه آگاه سازی مردم نبود؟ پس چه می شود که یک رسانه، وظیفه خود را کنار گذاشته و هم دست دزدان می شود؟ اصلا کاری به این که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده یا نه نداریم، حتی اگر این فیلم زاییده تخیل یک فیلمساز باشد، باز برای ما حرف ها دارد. مخصوصا این اثر دراماتیک ‌برای ما که در جمهوری اسلامی زندگی می کنیم بیان گر مفاهیم بسیار مهمی خواهد بود. قدرت و ثروت تا وقتی که به دست مستضعفان عالم نباشد، حتی قوی ترین و مستقل ترین رسانه ها هم با همه عدالت طلبی و آرمان خواهی شان نمی‌توانند جلوی بی عدالتی بایستند. شما را به تماشای این مرثیه سوگوارانه ای که بر اساس واقعیت رسانه آمریکا ساخته شده، دعوت می کنیم. ⏰ چهارشنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۶ خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت تاریخی سعدی بدون شناخت و تفکر تبیین ممکن نیست.
گزارش صوتی پنجمین قرار تماشا.mp3
5.07M
ایجاد مسئله و زمینه سازی برای هم اندیشی و گفت و گو پیرامون مسائل مهم جامعه از شاخص ترین دستاورد های قرار تماشاست. نظر تماشاگران قرار پنجم را بشنوید.
قرار تماشا چیست و چرا برگزار می شود؟ 🖋یادداشت کوتاه عادل شکیبایی مفاهیمی چون رسانه، تبلیغات، حکومت و حتی دموکراسی جعبه سیاه هایی هستند که ما هر روزه آنها را بکار می بریم ولی کاری به درونیات این مفاهیم نداریم چرا که نیازی به گشودن، بازخوانی و بررسی آنها احساس نمی کنیم چون آنها در جاهایی که میخواهیم به ما کار میدهند و بار هایمان را برایمان به سهولت جابجا میکنند. ولی زمانی که بحرانی شکل می گیرد و متوجه ناکار آمدی ساختار های موجود می شویم زمان آن فرا می رسد که این هواپیما ها را متوقف کنیم و جعبه های سیاهشان را بگشاییم در این موقعیت لازم است ببینیم در هر یک ازاین واژه ها چه تعریفی نزد ما موجود است و با توجه به شرایط زمان به بازتعریف آنها بپردازیم تا بتوانیم با ایجاد تغییراتی در تعریف و کارکرد آنها مشکلات اساسی که موجب بروز مسئله و بحران شده است را کشف کنیم و بتوانیم برای آینده اش بیندیشیم . اندیشیدن به آینده بدون داشتن تحلیل های درست از گذشته ممکن نیست و اگر هم بخواهیم آینده را بسازیم باز باید تعریف صحیحی از مفاهیم گذشته داشت. قرار تماشا این بازگشایی از مفاهمیمی چون رسانه، حکمرانی، دموکراسی، آزادی و مافیا را بر روی پرده سینما و پس از آن با هم نشینی و گفتگو دنبال می کند تا پس از آن، امکان بازتعریف و اندیشیدن و ساخت مفهومی کاراتر فراهم شود پس اگر شما هم این تعریف ها را ناکارآمد می دانید و از وضعیت موجود احساس رضایت نمی کنید چه همفکر ما باشید و چه نه در این بازگشایی با ما همراه شوید.
فیلم The Insider یک مرثیه است. 🖋یادداشت کوتاه حامد واعظ پور پیرامون فیلم نفوذی اگر تراژدی پردازان یونانی در عصر ما حاضر بودند، به پاس سنگینی دردی که این فیلم دارد، کارگردان آن را ستایش می کردند. چرا در جایی که رسانه، وظیفه انتشار حقایق را دارد، خودش عاملی برای کشف نشدن حقایق می شود؟ اصلا مگر وظیفه رسانه آگاه سازی مردم نبود؟ پس چه می شود که یک رسانه، وظیفه خود را کنار گذاشته و هم دست جنایتکاران می شود؟ اصلا کاری به نظام سیاسی که این فیلم آن را نقد می کند یعنی آمریکا ندارم. و اصلا کاری به این که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده ندارم. حتی اگر این فیلم زاییده تخیل یک فیلمساز باشد، باز برای ما حرف ها دارد. ‌ برای من که در جمهوری اسلامی زندگی می کنم: قدرت و ثروت تا وقتی که به دست مستضعفان عالم نباشد، حتی قوی ترین و مستقل ترین رسانه ها هم با همه عدالت طلبی و آرمان خواهی شان نمی‌توانند جلوی بی عدالتی بایستند. شما را به تماشای این مرثیه سوگوارانه ای که بر اساس واقعیت رسانه آمریکا ساخته شده، دعوت می کنم.
چرا باید یک مشت روشنفکر ورشکسته را مشتری خود بدانیم و در مقابل این پهلوان پنبه ها گارد بگیریم؟ 🖋یادداشت مهدی کوچک زاده فارغ التحصیل دانشگاه صدا و سیما ممکن است یک رسانه فرهیختگان جامعه را خنثی بار بیاورد. به عبارتی پرداختن به مسائل علمی و معرفتیِ خنثی و فارغ از مسائل علمی امروز انقلاب اسلامی و فرواندختن مخاطب، به چالش های علمی خاص و مارپیچ گونه، برای شبکۀ چهار سمّ مهلک است. این البته برای انتشارات و سایر رسانه ها و پژوهشگاه ها هم صادق است. از مصادیق بارز این رویکرد خطرناک، در شبکۀ چهار، برنامۀ نیم-فاصله است. خود ایدۀ برنامه، یعنی گفتگو با اندیشمندان در گرداگرد جهان، ایدۀ خیلی خوبی است. در واقع به معنای واقعی کلمه اش را مرحوم نادر طالب زاده انجام می داد. منتها فعلاً دچار آفت علم زدگی شده است. برنامه به سردبیری دکتر شاهمرادی (رئیس شبکه) پیش می رود. خود فرم اجرا خیلی درست است؛ خیلی ساده دو تا مانیتور و چندتا نور و آن طرف هم یک دانشمند از آن سر دنیا. دربارۀ یک موضوع علمی گفتگو می کنند. مثلاً می گویند شما نظرتان دربارۀ هنر سورئال چیه؟ اون میگه نه من ساختارگرایی مکتب بیرمنگام را ترجیح میدم! (اغراق) شاید برنامه به دام بحث های روشنفکری درافتاده است؛ چیزی شبیه وضع هنرهای تجسمی و نقاشی و اینها شده است. متأسفانه شبیه همین رویکرد را در برنامه درسگفتار هم می بینیم. در آنجا هم شهریار زرشناس، می آید برای مردم از تروتسکیسم و تفاوت آن با مارکسیسم صحبت می کند. چرا ما دست کم با فرهیختگان مان، دربارۀ انقلاب اسلامی تعارف داریم؟ چرا باید یک مشت روشنفکر ورشکسته را مشتری خود بدانیم و در مقابل این پهلوان پنبه ها گارد بگیریم؟ آقا... این ره به ترکستان می رسد! دیده‌بان رسانه‌ای برای فرهنگ و هنر
نمیخواهند ما در مسائل گوناگون، پیشرفتهای چشم‌گیر و تشویق‌کننده داشته باشیم. ۱۴۰۲/۳/۲۱