─┅═┅═༅🕊🌑🕊༅═┅═┅─
👤ابن قولویه در صفحه 74 از کتاب «کامل» و طبرسى درصفحه 134 از کتاب «احتجاج» به سندهاى معتبر از اصبغ بن نباته و غیره نقل کرده اند که روزى حضرت على علیه السلام بر منبر کوفه خطبه مى خواند و مى فرمود: آنچه مى خواهید از من بپرسید پیش از آنکه مرا نیابید. پس به خدا سوگند هر چه سوال کنید از خبرهاى گذشته و آینده به شما خبر مى دهم. سعد بن ابى وقاص پدر عمر سعد برخاست و گفت: یا امیر المؤمنین خبر ده مرا که در سر و ریش من، چقدر مو است.
👤حضرت فرمود: که رسول خدا علیهم السلام خبر داده که در بن هر موئى از تو شیطانى است که ترا گمراه مى کند و در خانه تو فرزندى است که فرزند من حسین علیه السلام را شهید خواهد نمود و اگر خبر دهم عدد موهاى تو چقدر است باز مرا تصدیق نخواهى کرد، لکن به آن خبرى که گفتم حقیقت گفتار من ظاهر مى شود.
☄ناگفته نماند در آن وقت عمربن سعد کودکى بود که تازه راه مى رفت بعضى مى گویند در کربلاء تقریباً 23 سال داشت ولى بعضى قائلند 36 ساله بود، سعد بن وقاص در سال 75 هجرى قمرى در سن 74 سالگى مُرد و در بقیع دفن شد.
┄─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅══┅─
─┅═┅═༅🕊🌑🕊༅═┅═┅─
🌒(6).#روز_رقیه_سلام_الله
🗒روز سوم ماه محرمالحرام به یاد بزرگ کوچک بانویی، نامگذاری کردهاند که خیل وسیعی از عاشقانش را رهسپار مرقد شریفش میکند، کودکی که سرنوشت غمبارش در کنار حماسه کربلا، دل خون شیعیان میکند، رقیه بابا، فقط سه چهار سال از عمر کوتاه خویش را در ناز و نوازش پدر گذارنده بود و یکباره در روز عاشورا این دختر آل طه، طعم یتیمی را میچشد، خداحافظی سوزناک با پدر، سیلی خوردن از دشمنان، آتش گرفتن خیمهها، فرو رفتن تیغها در پا، فرار از سم اسبان، همه و همه چقدر برای یک دختر بچه قابل تحمل است؟!
🗣رقیه پدر را میخواهد، تاب تحمل دوری از پدر را ندارد، همه اینها بهانه است تا هرچه زودتر به سوی پدر پر کشد و از شر قساوتهای زمانه رهایی یابد، لعنت خدا بر خبیثترین افرادی که حرمت خاندان آل الله را شکستند و دیگر جایی برای بخشش باقی نگذاشتند.
┄─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅══┅─
─┅─═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
عصر عاشوراست، دشمنان برای غارت خیمهها هجوم آوردهاند، کودکان اهلبیت علیهمالسلام بر اثر تشنگی در خطر هلاکت هستند، هنگامی که آب را برای رقیه سلام الله میبرند، آن حضرت ظرف آب را گرفت و دوان دوان به سوی قتلگاه حرکت کرد، یکی از سپاهان دشمن پرسید «کجا میروی؟»، حضرت رقیه سلام الله فرمود «بابایم تشنه بود، میخواهم او را پیدا کنم و برایش آب ببرم»، او گفت «آب را خودت بخور، پدرت را با لب تشنه شهید کردند!»، حضرت رقیه سلام الله در حالی که گریه میکرد، فرمود «پس من هم آب نمیآشامم».
رقیه: پدرم تشنه است، تا او آب نخورد، آب نمینوشم
┄─┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅═┅═༅🕊🌑🕊༅═┅═┅─
🌀عصر عاشوراست، دشمنان برای غارت خیمهها هجوم آوردهاند، کودکان اهلبیت علیهمالسلام بر اثر تشنگی در خطر هلاکت هستند، هنگامی که آب را برای رقیه سلام الله میبرند، آن حضرت ظرف آب را گرفت و دوان دوان به سوی قتلگاه حرکت کرد، یکی از سپاهان دشمن پرسید «کجا میروی؟»،
🗣 حضرت رقیه سلام الله فرمود ...بابایم تشنه بود، میخواهم او را پیدا کنم و برایش آب ببرم»،
👤 او گفت...آب را خودت بخور، پدرت را با لب تشنه شهید کردند!»، حضرت رقیه سلام الله در حالی که گریه میکرد، فرمود «پس من هم آب نمیآشامم».
🗣رقیه.... پدرم تشنه است، تا او آب نخورد، آب نمینوشم
💭گفته شده حضرت رقیه خیلی گریه میکردند که از شدت گریه زنان اهل بیت به گریه افتادند بعد میگوید از شدت گریه زنان آل طه، یزید از خواب بیدار میشود و میپرسد که چه شده است، که به او میگویند کودک حسین خیلی بی تابی میکند و یزید دستور میدهد سر مبارک امام حسین را نزد رقیه علیهاالسلام ببرند.
┄─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅══┅─
─┅═┅═༅🕊🌑🕊༅══┅┅─
☄پس از اینکه سر امام حسین علیهالسلام را به حضرت رقیه دادند، چون نظر آن حضرت بر سر مبارک افتاد، پرسید ...ماهذا الراس؟»؛ «این سر کیست؟»
🗣 گفتند ...هذا راس ابیک....این سر مبارک پدر توست»، پس آن مظلومه آن سر مبارک را از طشت برداشته و در بر گرفت و شروع به گریستن کرد
💭و گفت...پدرجان، کاش من فدای تو میشدم، کاش قبل از امروز کور و نابینا بودم و کاش میمردم و در زیر خاک میبودم و نمیدیدم، محاسن مبارک تو به خون خضاب شده است»، پس آن قدر گریست که بیهوش شد.
┄─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅══┅─
─┅─═༅🕊🌑🕊༅═┅┅─
🌒زیارتنامه حضرت رقیه سلام الله
بسم الله الرحمن الرحیم
«السلام علیک یا سیدتنا رقیه علیک تحیة والسلام ورحمة الله وبرکاته السلام علیک یا بنت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب، السلام علیک یا بنت فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین، السلام علیک یا بنت خدیجة الکبری ام المؤمنین و المؤمنات، السلام علیک یا بنت ولی الله، السلام علیک یا اخت ولی الله، السلام علیک یا بنت الحسین الشهید، السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة، السلام علیک ایتها الرضیة المرضیة، السلام علیک ایتها التقیة النقیة، السلام علیک ایتها الزکیة الفاضلة، السلام علیک ایتها المظلومة البهیة، صلی الله علیک و علی روحک و بدنک فجعل الله منزلک و ماواک فی الجنة مع ابائک و اجدادک الطیبین الطاهرین المعصومین، السلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار و علی الملائکه الحافین حول حرمک الشریف ورحمة الله وبرکاته وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطیبین الطاهرین برحمتک یا ارحم الراحمین»
┄─┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─┅─═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
مــــــا شیعــــهزادهایم و
همـــــین اعتبــــار ماست
در راه دوست، دادن جـــــان
افتخـــــــــــــار مـــاست
هرگز به زیر بیرق دشمن نمیرویم
تا پرچـــــم عزای حسینی
کنـــــــــار مــــــاست
پایان قســـــمت سوم
التمـ،ــــاس دعا
یا حسیــــــــن
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
🇮🇷#ما_ملت_امام_حسینیم
🔍☆◁#کنفرانس
🕋☆◁#امت_امام_حسین_علیه السلام
🕋☆◁#هیهات_من_الذله
🔖☆◁قسمت #چهارم
⏰ساعت:19/00
🗒تاریخ:1400/05/21
👤ارائه:جناب استاد #بابایی
🗣◁طرح سوال
🆔 @ilyan313
🆔@ammareyon
🚫#کپی برداری از #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها وگپشن ها بدون اجازه #جایز_نیست
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
عرض سلام ودرود ودعا
خدمت جناب
حجه الاسلام #بابایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁#کنفرانس
🏴☆◁#شعار امت امام
حسین علیه السلام
🏴☆◁#هیهات_من _الذله
🔖☆◁#قسمت چهارم
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بابایی
ضمن سپـاس فراوان
درخدمتتون هستیم
لطفا شروع بفرمائید ...
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁شعار امت امام حسین علیه السلام هیهات منا الذله
●هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة به معنای «محال است تَن به ذلّت دهیم» جملهای معروف از امام حسین علیه السلام که در روز عاشورا گفته شده است.براساس منابع تاریخی، در واقعه کربلا، عبیدالله بن زیاد به سپاهیانش دستور داد؛ امام حسین علیه السلام یا تسلیم گردد و یا به جنگ تَن دهد. امام حسین علیه السلام روز عاشورا در خطبهای در مقابل لشکریان عمر سعد چنین گفت: «این خوانده شده •عبیدالله• فرزند خوانده شده •زیاد بن ابیه• مرا بین دو امر نگاه داشته: شمشیر کشیدن، و یا ذلّت و خواری «هیهات منّا الذلّة؛ محال است تَن به ذلّت دهیم.
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁این شعار به عنوان یکی از آموزههای عاشورایی در راهپیماییها و مراسمهای ماه محرم و صفر استفاده میشود انسان به این جهان پای نهاد تا آزاده زندگی کند و سیدالشهدا علیه السلام در کربلا از جان خود گذشتند تا به مردم تمام اعصار آزادگی را بیاموزند.فطرت انسانهای پاک، صرف نظر از هر دین و آیینی، امام حسین علیه السلام را دوست دارد و عاشق حضرت علیه السلام میشود؛ برای نمونه، همه از انسان قدرتمند خوششان میآید. امام حسین علیه السلام در تمام لحظات رویارویی با دشمن، هرگز التماس نفرمودند. به یاران خویش هم التماس نکردند که بمانند. بلکه حتی در کمال اقتدار به یارانشان فرمودند ایشان را در برابر دشمن تنها بگذارند و بروند
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁شخصی از امام سجاد علیه السلام پرسید نتیجه جنگ چه شد؟ امام سجاد علیه السلام قریب به این مضمون فرمودند که صبر کن تا موقع اذان. ببین موقع اذان، مؤذن اسم چه کسی را میبرد، یعنی بنیامیه دنبال نابودی اسلام و جهانبینی توحیدی بود، ولی وقتی خون سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفایشان به پیکر بیرمق جهان اسلام تزریق شد، جهان اسلام جان تازهای گرفت و بنیامیه نتوانست اسلام را از بین ببرد و در رسیدن به این هدف راهبردی شکست خورد.
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁باید توجه داشت بخش زیادی از قدرت دشمنان اسلام و استکبار، تبلیغات و ترساندن مسلمانان است؛ برای نمونه، زمانی رژیم صهیونیستی را، که الان مفتضحانهترین شکستها را متحمل شده است، ارتش شکستناپذیر مینامیدند یا به شاه، لقب ژاندارم منطقه داده بودند. به صدام، سردار قادسیه میگفتند و از این جور تبلیغات، که کم نیست. سبک زندگیای که این جمله امام حسین علیه السلام به ما یاد میدهد، این است که نه ذلیلانه سازش کنید و نه بزدلانه فرار کنید؛ بمانید و با کمال قدرت، شجاعت و عقلانیت مبارزه کنید. که مبارزه انواعی دارد. این جا لازم است بین هدف و نتیجه هم تفکیک کنیم؛ هدف امام حسین علیه السلام ، پیروزی و تشکیل حکومت اسلامی بود، ولی نتیجهاش شهادت امام علیه السلام بود.
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁هدف امام خمینی•ره• نیز همان هدف امام حسین علیه السلام بود و نتیجهاش هم تشکیل حکومت اسلامی بود؛ بنابراین، سیدالشهدا علیه السلام با این جمله، هدف و راه رسیدن به هدف را ترسیم کردند و مردم و مسئولان و همه باید با همین راهبرد • چه در امور فردی و خانوادگی و اجتماعی و چه امور اقتصادی، چه در مسائل سیاست داخلی و خارجی و چه در جبهه قضایی و مبارزه با مفاسد مالی• حرکت کنیم و بدانیم هر جا و هر وقت از این راهبرد کلیدی تخطی نماییم، به میزان عقبنشینیمان شکست میخوریم و دشمن جلو میآید.
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁شعار عاشورايى حسين بن على علیه السلام و شعار همه آزادگانى كه زير بار ظلم نمىروند و سلطه جباران را نمىپذيرند. به معناى «ذلت از ما دور است» و جملهاى است كه امام حسين علیه السلام در يكى از خطبههايش روز عاشورا بيان فرمود، خطبهاى با آغاز «تبا لكم ايتها الجماعة...» كه چون همان روز نيز اصرار داشتند آن حضرت را به تسليم و بيعت وادارند،
─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁ و حيات ذلت بار در سايه حكومت يزيد و ابن زياد را با كرامت دودمان پيامبر و شرافت زندگى مؤمنانه منافى دانست و سر دو راهى مرگ شرافتمندانه يا زندگى ذليلانه، «شرافت شهادت» را برگزيد: «الا و ان الدعى بن الدعى قد تركنى •ركزنى• بين السلة والذلة، و هيهات له ذلك منى، هيهات منا الذلة، ابى الله ذلك لنا و رسوله والمؤمنون و حجور طهرت و جدود طابت و انوف حمية و نفوس ابية ان يؤثر طاعة اللئام على مصارع الكرام»اين نوع نگرش به زندگى، تعليم مكتب است كه انسان بايد سر دو راهى شهادت يا ذلت، عزت شهادت را برگزيند و زندگى زير ستم را مرگ بداند.
─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁تأثیر و تأثر بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران را می توان در اهداف و آرمانها، شعارها و سمبل ها و دستاوردهایی مثل احیاء دین و اصلاح گری و عدالت خواهی و... جستجو کرد.اما عمق این تشابه و تأثیر و تأثر در رهبری این دو نهضت است. امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی نه تنها از نهضت و رهبری انقلاب کربلا تأثیر می پذیرد، بلکه محور و مبنای انقلاب اسلامی ایران را نهضت عاشورا قرار داده و رمز پیروزی انقلاب و استقلال آن را قضیه کربلا می داند، و می فرمایند:حق پیروز است حق پیروز است منتها ما رمز پیروزی را باید پیدا بکنیم... یکی از رمزهای بزرگی که بالاترین رمز است قضیه سیدالشهداست... اگر ما بخواهیم مملکتمان یک مملکت مستقلی باشد یک مملکت آزادی باشد باید این رمز را حفظ بکنیم
─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁امام خمینی نیز با تأسی به ابا عبدالله علیه السلام مهمترین درد و آفت جامعه ایران را در بعد اعتقادی منحصر کردن دین در فردیات و عدم دخالت دین در سیاست دانست. و آفت جدایی دین از سیاست و نگرش تک بعدی به دین را یک نقشه شیطانی دانست که اخیراً به اوج خود رسیده و فرمودند:این یک نقشه شیطانی بوده است که از زمان بنی امیه و بنی عباس طرح ریزی شده است و بعد از آن هم هر حکومتی که آمده است، تأیید این امر را کرده است
─┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁ و اخیراً هم که راه شرق و غرب به دولتهای اسلامی باز شد، این امر در اوج خودش قرار گرفت که اسلام یک مسائل شخصی بین بنده و خداست و سیاست از اسلام جداست و نباید مسلمانان در سیاست دخالت کنند.امام با ژرف نگری خاص خود جدایی دین از سیاست و در نتیجه عدم نقش و تأثیر اعتقادات دینی را در مسائل سیاسی ـ اجتماعی اسلام که منجر به ترک قیام برای خدا می شود از مهمترین آسیب های عقیدتی جامعه خود دانسته و اصلاح اندیشه دینی را در سرلوحه کار خود قرار می دهند.
─┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁در باب آسیب های سیاسی اجتماعی، حکومت موروثی و نژادی ترجیح قریش بر غیر قریش و مهاجر بر انصار و بی توجهی به لیاقت ها و شایستگی ها در توزیع مدیریت ها و توجه به ارزشهای قومی و نه اسلامی از مهمترین آسیب های جامعه زمان اباعبدالله بود، که منجر به عدم وجود حکومت حق شده بود امام امت نیز از جهت سیاسی ـ اجتماعی یکی از ریشه دارترین آسیب های جامعه اسلامی را نبودِ حکومت حق می دانست و سلطه موروثی و خانوادگی عدهای را که با هیچیک از معیارهای پذیرفته شده تطابق نداشت عمده ترین آفت جامعه دانسته و لزوم تشکیل حکومت حق را فلسفه نبوت پیامبران عظام و امامان علیه السلام می دانست. در این زمینه می فرمایند:زندگی سیدالشهداء زندگی حضرت صاحب سلام الله علیه، زندگی همه انبیای عالم، همه انبیا از اول، از آدم تا حالا همه شان این معنا بوده است که در مقابل جور، حکومت عدل را می خواستند درست کنند.
─┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁بزرگترین آفت اقتصادی جامعه نوپای اسلامی عصر امام حسین علیه السلام بی عدالتی، افزون طلبی وابستگان به حکومت، بذل و بخشش های بی حد و حصر دستگاه حکومت به افراد دلخواه، تبعیض و ایجاد نظام طبقاتی ناهماهنگ، معیار قرار گرفتن چیزهایی مثل سبقت در اسلام، شرکت در فتوحات خلفاء برای دریافت هبه و غنایم جنگی از دستگاه خلافت باعث نوعی اشرافیت معنوی شد که تکاثر و ثروت اندوزی، رنگ و لعاب اسلامی بخود گرفت و سرانجام این پدیده باعث شد خیل مسلمانان که بعضاً از سرداران و سران اسلام هم بودند عبیدالدنیا شده و از دین غفلت نمایند.
─┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁امام خمینی نیز بی عدالتی و فاصله طبقاتی را مهمترین آفت اقتصادی زمان می داند، و جمع شدن سرمایه ها در دست اقلیت جامعه را که از راههای نامشروع و چپاول دیگران کسب کردهاند، از علل فقر و مسکنت توده مردم می داند و در تحلیل نظام غلط اقتصادی حکومت چنین می فرماید:استعمارگران به دست عمال سیاسی خود که بر مردم مسلط شدهاند نظامات اقتصادی ظالمانهای را تحمیل کردهاند. و بر اثر آن مردم به دو دسته تقسیم شدهاند،
─┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅─
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁ظالم و مظلوم. در یک طرف صدها میلیون مسلمان گرسنه و محروم از بهداشت و فرهنگ قرار گرفته است و در طرف دیگر اقلیت هایی از افراد ثروتمند و صاحب قدرت سیاسی که عیاش و هرزه گرد و فاسدند. مردم گرسنه و محروم کوشش می کنند که خود را از ظلم حکام غارتگر نجات بدهند تا زندگی بهتری پیدا کنند و این کوشش ادامه دارد. لکن اقلیت های حاکم و دستگاههای حکومتی جائر مانع آنهاست
─┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─
🌗◁یکی دیگر از آسیب هایی که اباعبدالله علیه السلام آن را شناخت، آسیب ها و آفت های اخلاقی عصر خود بود. جامعه عرب که با ظهور اسلام از اخلاقیات زشت نجات یافته بود و قتل و غارت و برادرکشی به برادری و برابری تبدیل شده بود و زنان که تا قبل از این پست ترین موجودات در جامعه بودند حیات دوباره یافته بودند.
─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅─