─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁ ایشان در سال ۹۱ هم در دیدار با اساتید دانشگاه به صراحت راجع به غلط بودن تعبیر خاورمیانه سخن گفته و فرموده بودند..
❖ البته من اصرار دارم این منطقه را «غرب آسیا» بگویم، نه خاورمیانه. تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاور میانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا. نزدیک به کجا؟ به اروپا.
❏ یعنی مرکز دنیا اروپاست؛ هر جائی که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است؛ هر جا نزدیکتر است، خاور نزدیک است؛ هر جا وسط است، خاورمیانه است! این تعریفی است که خود اروپائیها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم.
✪ آسیا یک قاره ای است؛ شرقی دارد، غربی دارد، وسطی دارد؛ ما در غرب آسیا قرار داریم. بنابراین منطقه ی ما اسمش منطقه ی غرب آسیاست، نه منطقه ی خاورمیانه."
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁دربارهی اروپامداری و غربگرایی در سیاست بینالملل رویکردهای مختلفی ارائه شده است.
✪(1)..برخی از پژوهشگران ازجمله «سمیر امین» بر این اعتقادند که اروپامداری اساساً یک پدیدهی فرهنگی است.
✪(2)..برخی از نئومارکسیستهای انتقادی در تحلیل مدرنیته و فرایندهای تحول در اقتصاد جهانی، اروپامداری را خصیصهی روبنایی نظام سرمایهداری تلقی مینمایند.
✪(3)..نگرش دیگری نیز دربارهی نشانههای غربمداری نظام جهانی با رویکرد ژئوپلیتیکی ارائه شده است.
❏ بهطور کلی باید بر این موضوع تأکید داشت که رهیافت ژئوپلیتیکی قدرت در تبیین اعتبارسنجی کشورها در نظام جهانی در سالهای بعد از جنگ سرد از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁جغرافیدانان از دههی ۱۹۶۰ به بعد ادبیات سیاسی و بینالمللی خود را در قالب مفاهیم مطالعات ژئوپلیتیکی تولید نمودهاند.
❖ از آنجایی که بخش قابل توجهی از ژئوپلیتیسینها دارای رویکرد غربمحور بودهاند، بنابراین تلاش نمودند تا دیدگاههای جهانگرایانه از ماهیت فضای جغرافیایی را ارائه دهند. در این ارتباط سه رهیافت از اهمیت بیشتری برخوردار گردید.
◁(1)..#رهیافت_اول مبتنی بر سازماندهی نظام جهانی چندقطبی و چندمرکزی بوده است. وقتی که در اندیشههای ژئوپلیتیکی جهانگرایانه از رویکرد چندمرکزی صحبت بهعمل میآید،
✪ بهمفهوم آن است که جهان غرب در درون خود حوزههای متنوعی از منافع راهبردی را سازماندهی کرده است.
─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
◁(2)..#رهیافت_دوم در قالب نظام جهانی متمرکز شده بر پایهی مؤلفههای اقتصادی بوده است.
✪ چنین رویکردی بهمثابه آن است که اقتصاد سرمایهداری میتواند حوزههای مختلف قدرت را در مناطق مختلف جغرافیایی سازماندهی کند.
❏ تقسیم بینالمللی کار، سرمایه، تولید و مصرف را باید بهعنوان انعکاس ضرورتهای ژئوپلیتیکی نظام جهانی متمرکزشدهی اقتصادمحور دانست.
❖ توسعهی نظام سرمایهداری زمینههای لازم برای دگرگونی در شکلبندیهای جغرافیای امنیتی را بهوجود آورد.
─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
◁(3)..#رهیافت_سوم را باید در قالب فرایندهای ژئوپلیتیکی جامعهمحور مورد ارزیابی قرار داد. در این رویکرد مؤلفههای هویتی، اجتماعی، فرهنگی و هنجاری از اهمیت بیشتری برخوردار است.
✪ بهطور کلی در نگرش ژئوپلیتیکی جامعهمحور، «قدرت» ماهیت چندبعدی، چندمرکزی و چندسطحی پیدا میکند.
❏ دگرگونیهای ژئوپلیتیکی در دوران بعد از جنگ سرد را باید در قالب تحولات اجتماعی در نظام ژئوپلیتیکی مورد ملاحظه قرار داد.
❖ در این ارتباط، مناطق ژئوپلیتیکی با نیروهای اجتماعی، دولتها، پیمانهای منطقهای و نهادهای بینالمللی خود را متوازن میسازد.
آنچه در قالب بحرانهای اجتماعی با رویکرد هویتی، مذهبی و سیاسی در کشورهای آسیای غربی شکل گرفته است را باید انعکاس پویاییهای درونی فرایندهای ژئوپلیتیکی جامعهمحور دانست.
─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
◁(4)..#رهیافت_هندسهی_ژئوپلیتیک_جدید_نظام_جهانی در سالهای دههی ۱۳۸۰ از سوی رهبری جمهوری اسلامی ایران ارائه گردید.
❖ بیان چنین نگرشی بهمفهوم آن است که
◑{1}..اولاً: نظام فرادستی جهان غرب در شرایط افول قرار دارد.
◑{2}..ثانیاً: نشانههای فرهنگی فرادستی نظام مسلط غربمدار با چالش بازیگران هویتی روبهرو شده است.
◑{3}..ثالثاً: لازم است تا قالبهای مفهومی جدیدی بهکار گرفته شود که منجر به عبور از مفاهیم مشروعیتبخش نظام جهانی غربمحور گردد.
─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
◁(5)..در سال ۱۹۹۳.. ساموئل
هانتینگتون..#نظریهی_برخورد_تمدنها را در قالب رهیافت ژئوپلیتیک فرهنگی و تمدنی تبیین نمود.
✪ او بر این اعتقاد بود که منابع بنیادین منازعه در جهان بعد از جنگ سرد ماهیت فرهنگی، تمدنی و هویتی دارد. هانتینگتون بر این اعتقاد بود که خطوط گسل میان تمدنها را خطوط نبرد تشکیل میدهند.
❏ بر اساس چنین نگرشی در فصل هفتم کتاب «برخورد تمدنها و بازسازی نظام نوین جهانی» بر این موضوع تأکید میکند که بهترین گزینهی راهبردی جهان غرب آن است که بتواند زمینههای رویارویی گروههای تمدنی را بهوجود آورد.
─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁براساس چنین نگرشی بود که رهیافت تکفیری در برابر رهیافت مقاومت در درون گفتمان اسلام سیاسی ظهور پیدا کرد.
❖ چنین فرایندی دوران رشد و تکامل خود را در سالهای ۲۰۰۶ – ۱۹۹۶ طی نموده و از سال ۲۰۰۷ زمینهی رویارویی گروههای فرهنگی و هویتی بینتمدنی بهوجود آمد.
❏ چنین الگویی را میتوان بهعنوان نمادی از تجزیهی جبههی مقاومت و رویارویی نیروهایی دانست که در قالب ادبیات اسلام سیاسی میتوانستند مشکلاتی را برای هژمونی جهان غرب ایجاد نمایند.
✪ اگرچه هر یک از رهیافتهای یادشده بر نشانهها و شاخصهای خاصی از معادلهی قدرت تأکید دارد، اما تمامی رویکردها را باید در قالب پارادایم ژئوپلیتیکی غربمحور تبیین نمود.
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان قسمت اول
─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─
جنــــــاب استــــاد #بابایی
بسیـــار سپــــاس ..خـــــدا قوت
اجـــرتون با صاحب الزمان
علیــــه الســـــــــلام
ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان
ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم
پـــایـــان
التمــــــاس دعــــــای فـــــرج
یا عـلـــــــــــی
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮 #اتحـــــادیه_عمــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅═┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#غرب_آسیا_پایتخت_جهان
📖☆◁#قسمت دوم
─═┅═༅🍃🌍🌍🍃༅═┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال
🆔@mrazavi3
🗓تاریخ:#یکشنبه1402/02/17
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁از زمان پیروزی انقلاب اسلامی الگوهای کنش بازیگران در کشورهای اسلامی با تغییراتی همراه گردید. مطالبات سیاسی بر اساس واژگان و مفاهیم اسلامی و بومی انجام پذیرفت.
✪ گروههای اسلامی که در قالب کنش هویتی قرار داشتند به این جمعبندی رسیدند که میتوان هویت خود را بدون اتصال به مفاهیم، ادبیات و انگارههای غربی تثبیت نمود.
❏ تعابیر و مفاهیم اسلامی را باید بهعنوان مرز جدید جدال ژئوپلیتیکی با اروپامداری غربمحور دانست. جهان غرب برای از بین بردن ارادهی معطوف به کنش گروههای اسلامی، ارادهی آنان را هدف قرار داده بود.
❖ هویتگرایی اسلامی و بومیسازی مفاهیم ژئوپلیتیکی بهمفهوم آن است که اسلامگرایی میتواند مرکز جدیدی را در نظام چندمرکزی ایجاد نماید.
─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁مرکززدایی جهان غرب و اروپامداری فضایی را ایجاد کرده است که مجموعههای مختلف فرهنگی بتوانند در آن واژگان سیاسی مختلفی را جدا از ادبیات، مفاهیم و رهیافتهای تولیدشده در جهان غرب جستوجو نمایند.
❖ چنین فرایندی میتواند مشروعیت گفتمانی جهان غرب را که برای مدتهای طولانی مبتنی بر نگرش شرقشناسانه و اروپامدار قرار داشته است را با چالش و بحران مشروعیت روبهرو سازد.
❏ پیروزى انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى، مستکبران عالم بویژه آمریکا را غافلگیر کرد و ایران به امّ القراى جهان اسلام تبدیل شد.
✪ امام خمینى° ره° سرانجام پس از یک دوره طولانى مجاهدتها و هدایتهاى پیامبر گونه در چهاردهم خرداد 1368 به لقاى محبوب خویش شتافت.
─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁با رحلت امام خمینى چراغ امیدى مبنى بر پایان رسیدن دوران انقلاب اسلامى در دل دشمنان روشن شد. اما رهبرى انقلاب اسلامى به دست با کفایت حضرت آیة اللّه العظمى خامنه اى سپرده شد.
✪ رهبرى معظم له موجب شد تا تمام نقشه هاى دشمنان کینه توز انقلاب اسلامى نقش بر آب شود؛
❏ و لذا استکبار جهانى به سرکردگى آمریکاى جهانخوار به بهانه هاى گوناگون تصمیم گرفت با حضور نامشروع خود در اطراف مرزهاى ایران اسلامى به محاصره انقلاب بپردازد.
❖ لشکرکشى به خلیج فارس، حمله به افغانستان و عراق و ایجاد انقلاب هاى مخملى در بعضى از کشورهاى آسیاى میانه و قفقاز و شعار خاورمیانه بزرگ، همه و همه نشان دهنده نقشه هاى شوم مستکبران عالم علیه انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى ایران است.
─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁نشریه اقتصادی آمریکایی «فوربز» در تحلیل سفر سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهور ایران به سوریه نوشت
❖ با جابجایی صفحات تکتونیک در چشمانداز ژئوپولیتیک خاورمیانه، سفر رئیسجمهور ایران به سوریه، به نظر میرسد ایران در حال کسب نفوذ بیشتر در منطقه است، .
❏ این سفر خبرساز که اولین سفر یک رئیسجمهور ایران به سوریه از زمان سفر محمود احمدینژاد در سال ۲۰۱۰ است، نشاندهنده فاز جدید تعمیق روابط بین تهران و دمشق است.
✪ با عقبنشینی تدریجی آمریکا، چین و روسیه وارد عمل میشوند و شبکه پیچیدهای از مانورهای دیپلماتیک ایجاد میکنند که ایران از آن استفاده میکند
─══༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁به تحلیل فوربز، سفر رئیسی اهداف متعددی از نمادین تا استراتژیک را دنبال میکند نمادین از این نظر که «اعلام پیروزی» ایران و سوریه در مقابل ائتلاف ضد اسد چه در داخل و چه در منطقه است.
✪ این موضوع بااهمیت است به ویژه با توجه به این که ترکیه، حامی اصلی مخالفان ° سوریه° در حال حاضر مشغول مذاکره با دمشق برای عادیسازی روابط است.
❏ تهران و دمشق با موفقیت از طوفان تلاشهای آمریکا برای انزوای دیپلماتیک آنها در منطقه عبور کردهاند...این نقطه عطف با خروج سوریه از انزوای دیپلماتیک و عادیسازی روابط ایران با کشورهای عرب مشخص میشود.
❖ این تغییر در حالی رخ میدهد که بازیگران منطقهای در پاسخ به پر کردن خلا سیاسی برجا مانده از خروج تدریجی ایالات متحده از منطقه توسط چین و روسیه، تغییر موقعیت میدهند.
─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🔮◁ این سفر در حالی انجام میشود که کشورهای عربی شامل مصر و عربستان سعودی به عنوان قدرت منطقهای پذیرای اسد شدهاند. وزرای خارجه آنها به دمشق سفر کردهاند و وزیر خارجه سوریه در آوریل سفری تاریخی به ریاض داشت.
❖ این تحولات، تلاشهای آمریکا برای انزوای ایران بخصوص با وجود توافق اخیر ایران و عربستان سعودی به میانجیگری چین را پیچیده میکند.
❏ وزارت خارجه آمریکا هشدار میدهد که تعمیق روابط بین ایران و سوریه باید موجب نگرانی جهان شود. این گزارش میافزاید:
✪ ایران همچنین برنامههای بلندپروزانه برای روابط خود با سوریه دارد، مثل اتصال شبکه خطآهن خود از طریق عراق به بندر لاذقیه سوریه در دریای مدیترانه. این حرکت میتواند به طور بالقوه از سوی چین حمایت شود که ابتکار کمربند و جاده آن برای اتصال بازارهای جهانی را تقویت میکند.
─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🌍🍃༅══┅─
🌐◁در حالی که متحدان آمریکا در خاورمیانه راه خود را از واشنگتن جدا میکنند، پویایی منطقه در حال تغییر است
✪ بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و ظهور مجدد نفوذ آن، با تسریع تلاشهای دیپلماتیک ایران برای سرمایهگذاری روی کاهش نفوذ آمریکا، خاورمیانه شاهد تغییر سریع در پویایی قدرت است.
❏ عادیسازیها با میانجیگری چین و ابتکارهای تحت هدایت روسیه به مهمترین مانورهای دیپلماتیک در منطقه تبدیل شده است.
❖ نتیجه اینکه امروز غرب آسیا پایتخت جهان شده است
اللّهــمَّعَجِّـــلْلِوَلِیِّک الفَــرَج
پایان
─═┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅┅─
هدایت شده از کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
─═┅═༅🍃🌼🍃༅══┅─
جنــــــاب استــــاد #بابایی
بسیـــار سپــــاس ..خـــــدا قوت
اجـــرتون با صاحب الزمان
علیــــه الســـــــــلام
ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان
ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم
پـــایـــان
التمــــــاس دعــــــای فـــــرج
یا عـلـــــــــــی
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─
🔮 #اتحـــــادیه_عمــــــاریون
هدایت شده از بیسیمچی
┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷#طرح_مشترک_400_گروه_ولایی
🕊#نذر_فرهنگی_ده_ساله_شهید....
🇮🇷#عمـــــاریون_رهبــــریم
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
🔍☆◁#کنفـــــــرانـــــــــس
📖☆◁#خاندان_بی_غیرت_پهلوی
📖☆◁#قسمت اول
─═┅═༅🍃📓📔🍃༅═┅─
🕹◁جنــــاب استـــــاد #بـــابـــــایی
🗣◁سوال
🆔@ilyan313
🗓تاریخ:دوشنبه1402/02/18
⏰ســــاعت:19/00
🔮گفتمان#اتحاد_ملی_عمـــاریون
🆔 @ammareyon
🆔 @bisimchee1400
🚫#کپی برداری از #ابتکارات #طراحی و#تنظیمات کنفرانس ها و#کپشن ها و#بنرهای #اتحادیه_عماریون بدون اجازه و به هر نحوی#شرعا_جایز_نیست_و_حق_الناسه
─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
◁یکی از پدیدههای بسیار مؤثر بر فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران مسئله کشف حجاب بود؛ مسئله ای که شاید بتوان آن را در نوع خود یک اقدام منحصر به فرد در تاریخ این کشور دانست که توسط رضا شاه بعد از دیدار از ترکیه اجرا شد.
❖ در حومه تهران و شهرهای بزرگ مقاو مت بسیار زیاد بود، د رخراسان تظاهراتی علیه رفع حجاب برپا گردید. مردم در صحن حضرت رضا علیه السلام متحصن شدند و ° قتل عام معروف مسجد گوهرشاد اتفاق افتاد°
❏ آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، زعیم حوزه علمیه قم، مطلب را با وحشت تلقی کردند و از غصه این موضوع بیمار گردیدند و حدود یک سال پس از کشف حجاب از همان بیماری از دنیا رفتند.
─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─
○◁بسیاری از زنها تا آخر سلطنت رضاخان از خانه خارج نشدند. در بسیاری از خانهها حمام ساخته شد تا زنها برای استحمام مجبور نباشند از خانه خارج شوند و …
✪ این نقشه را کسانی طراحی کردند که رضاشاه را به قدرت رسانده بودند و قرار بود وی مجری آن باشد؛ چنان که مستر همفر ° جاسوس انگلیسی° در خاطرات خود مینویسد..
❏ در مسئله بی حجابی زنان، باید کوشش فوق العاده به عمل آوریم تا زنان مسلمان به بی حجابی و رها کردن چادر، مشتاق شوند…
❖ پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعی از میان رفت، وظیفهٔ مأموران ما آن است که جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند.
─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📓📔🍃༅══┅─
◁میشل هولباک، نویسندهٔ اسلام ستیز فرانسوی نیز که اخیراً دین اسلام را «حماقت» و «خطرناک» توصیف کرده، در جدیدترین اظهارات خود گفته است..
❖ برای غلبه بر مسلمانان باید آنها را به فساد کشید. ما از راه زور نمیتوانیم افراط گرایی دینی را متوقف سازیم، پس بهتر است مسلمانان را به فساد بکشانیم.
❏ جنگ بر ضد افراط گرایی اسلامی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد، فقط با فاسد کردن آنها میتوان به این پیروزی دست یافت.
✪ باید به جای بمب، دامنهای کوتاه و تعدادی گوشواره فرو بریزیم؛ چون ضعف واقعی مسلمانان در همین جاست.
─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─