eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
861 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
156 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁در روایتی از امیر المؤمنین علیه السّلام چنین نقل شده است.. ✪ لَیسَ‌ العِلمُ‌ فِی‌ السَّماءِ فَیُنزَلُ إلَیکُم، ولا فی تُخومِ الأَرضِ فَیُخرَجُ لَکُم، ولکِنَّ العِلمَ مَجبولٌ فی قُلوبِکُم، تَأَدَّبوا بِآدابِ الروحانیون یَظهَر لَکُم. ❍ دانش، نه در آسمان است که بر شما فرود آید، و نه در زیر زمین تا برایتان بیرون آید؛ بلکه دانش در دل‌هایتان سرشته شده است. به آداب خدا، متأدّب شوید تا برایتان آشکار گردد. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ¤◁(2)..نکته دیگر که نکته ای است اجتماعی، این است که از عوامل صلاح ذات البین که در فراز قبل آمده بود، همین است که انسان بدی دیگران را بپوشاند و خوبی آنها را منتشر کند. ❖‌ اگر دنبال جامعه اسلامی متحد هستیم که افراد آن همه در کنار هم و بدون اختلاف زندگی کنند، باید به این اخلاق الهی متخلق شویم؛ ❍ ولی اگر بر عکس عمل کنیم و بدی دیگران را افشا کنیم و خوبی آنها را بپوشانیم، برادری و اتحاد از بین می رود ✪ و نتیجه این بی اخلاقی ایجاد اختلافات از جمله اختلافات اجتماعی و سیاسی خواهد بود. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁حضرت امام رضوان الله علیه نیز در فرمایشات خود بر این نکته تأکید داشتند. وفرمودند.. ✪ اسلام، احکام اخلاقى اش هم سیاسى است. همین حکمى که در قرآن هست که مؤمنین برادر هستند، این یک حکم اخلاقى است، یک حکم اجتماعى است، یک حکم سیاسى است . ❍ بنابراین، برای ایجاد یک نظام سیاسی قوّی که دارای وحدت کلمه باشد، باید عوامل آن ایجاد شود. یکی از عوامل آن همین است که همه ما و همه رسانه های جمعی و مجازی ما، به نشر خوبی‌ها و ستر بدی‌ها بپردازند. ❖‌ از آنجا که انسان یک موجود اجتماعی است جامعۀ بزرگی که در آن زندگی می کند از یک نظر همچون خانۀ او است و حریم آن همچون حریم خانه او محسوب می شود؛ پاکی جامعه به پاکی او کمک می کند و آلودگی آن به آلودگیش و در دین اسلام با هر کاری که جو جامعه را مسموم یا آلوده کند شدیداً مبارزه شده است. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ❖‌◁اشاعۀ فحشاء در نگاه اندیشمندان اسلامی به هر کار یا فعلی اطلاق می شود که گناه و معصیتی را در جامعه و در میان آحاد مردم ترویج دهند ❍ و ناگفته معلوم است که چنین افرادی غالباً در پی کشاندن اجتماع از مسیر بندگی و پاکی بسوی مرداب گندیدۀ زشتی و نادرستی هستند. این تعبیر، مفهوم وسیعی دارد که هر گونه نشر فساد و اشاعه زشتیها و قبائح و کمک به توسعۀ آن را شامل می شود. ✪البته کلمه..فاحشه یا فحشاء..در قرآن مجید غالباً در موارد انحرافات جنسی به کار رفته است ولی از نظر مفهوم لغوی چنان که «راغب» در «مفردات» گفته است ۞ فحش و فحشاء و فاحشه.. به معنی هر گونه رفتار و گفتاری است که زشتی آن بزرگ باشد و در قرآن مجید نیز گاهی در همین معنای وسیع استعمال شده است مانند..کسانی که از گناهان بزرگ و از اعمال زشت و قبیح اجتناب می کنند. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁در قرآن کریم تنها گناهی که حتی دوست داشتن آن ولو اینکه به منصۀ ظهور و بروز نرسد دارای عذاب بوده و وعدۀ عقاب درباره اش داده شده است همین گناه اشاعۀ فحشاء می باشد ✪ آنجا که خداوند می فرماید...کسانی که دوست دارند زشتی ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است و خداوند می داند و شما نمی دانید. ❍ در روایات نیز به این مسأله اشاره شده و به شدت از آن نهی شده است. ❖‌ امام صادق علیه السلام فرمود..کسی که آن چه را درباره ی مؤمنی ببیند یا بشنود و برای دیگران بازگو کند جزو مصادیق آیه 19 سوره یوسف است. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ❖‌◁ محمّد بن فضل به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام عرض کرد..فدایت شوم از یکی از برادران دینی ام خبری به من می رسد که آن را ناخوش دارم و چون از خود او می پرسم انکار می کند و حال آنکه جمعی از افراد مورد اطمینان آن را به من خبر داده اند. ❍ امام فرمود... ای محمّد! چشم و گوش خود را درباره برادر مسلمانت تکذیب کن و اگر پنجاه نفر در نزد تو شهادت دهند قول او را تصدیق و آنها را تکذیب کن و چیزی را به ضرر وی شایع مکن که سبب خواری و ریختن آبروی او باشد ✪ و در نتیجه از کسانی باشی که خدا درباره آنها °در سوره نور آیه 19 °می فرماید..کسانی که دوست دارند که کار بد در میان مؤمنان شیوع یابد عذابی دردناک دارند. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁ذکر این نکته لازم است که " اشاعه فحشاء" اشکال مختلفی دارد: ✪◁(1)..دروغ و تهمتی را دامن بزند و برای این و آن بازگو کند. ✪◁(2).. مراکزی که موجب فساد و نشر فحشاء است به وجود آورد. ✪◁(3).. وسائل معصیت را در اختیار مردم بگذارند و یا آنها را به گناه تشویق کنند. ✪◁(4)..پرده حیا را بدرند و مرتکب گناه در ملاء عام شوند. ❍ همه اینها مصداق "اشاعه فحشاء" است؛ چرا که مفهوم این کلمه، وسیع و گسترده می باشد. ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ❖‌◁اشاعه فحشاء دارای آثار ناگواری است که به تعدادی از آنها اشاره می شود: ○◁{1}.. آبروی مسلمانی ولو گناهکار باشد باید محفوظ بماند ° مگر اینکه در نزد حاکم شرع از راه ادله شرعیه جرم او به اثبات برسد که باز هم آن شخص بعد از اجرای حد و یا تعزیر، شخص محترمی خواهد بود° ❍ بنابراین آبروی مسلمانی ولو گناهکار را نمی توان در معرض تهدید قرار داد ولی با اشاعه فحشای کسی آبروی او در بازار لاابالی گری تباه می شود. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ○◁{2}.... وقتی کسی گناه فردی یا گروهی را برای افراد دیگر نقل می کند قباحت و زشتی گناه در نظر مردم کم کم زایل می شود و حفظ ظاهر جامعه از آلودگیها -که خود سد بزرگی در برابر فساد بود- با اشاعۀ فحشاء و نشر گناه شکسته می شود ✪ و این سد شکسته شده، گناه را کوچک می کند و آلودگی به آن را ساده می سازد و به مساله ای رایج و عادی تبدیل می گردد تا اینکه منجر به گناهان علنی می شود. ❍ در حدیثی از پیامبر اسلام صلوات الله می خوانیم..کسی که کار زشتی را نشر دهد همانند کسی است که آن را در آغاز انجام داده است. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان قسمت اول ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌─═┅═༅🍃🌼🍃༅═┅┅─ جنــــــاب استــــاد بسیـــار سپـــاس ..خـــدا قوت اجـــرتون با صاحب الزمان علیــــه الســـــــــلام ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم التمــــــاس دعــــــای فـــــرج پـــایـــان ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─ 🔮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌┄═══✧❁﷽❁✧══┅┄ ❥︎ 🇮🇷 🇮🇷 ─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ ۝◁جناب استاد ۞◁سوال: 🆔@mrazavi3 🗓تاریخ:جمعه1402/03/12 ⏰ساعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌ 🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ ❥︎
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ بســـــم الله الرحمـــــن الرحیــــــم ◉◁امام عزیز ما از چشم ما ناپدید شد؛ جسم او از میان ما رفت؛ و لیکن حقیقت امام، فکر امام، روح امام، درس امام و مکتب امام در میان ملت ما و در میان امت اسلامی باقی ماند. این شجره‏ی طیبه شاخ و برگ بر سرتاسر فضای زندگی امت اسلامی گسترانید؛ روز به روز ریشه‏دارتر شد؛ روز به روز مستحکم‏تر شد. این کلمه‏ی طیبه و شجره‏ی طیبه‏ی «جمهوری اسلامی» است که محصول آن، بیداری در دنیای اسلام و مجد و عظمت و پیشرفت در کشور ما و میان مردم ما بود. ملت ما از این شجره‏ی طیبه، میوه‏های شیرینی را چید که برای یک ملت، این ثمرات شیرین، حیاتی است.... ای 🗒۱۳۸۵/۰۳/۱۴ ★ ارادت مردم به امام بزرگوار، به معنی پذیرش مکتب امام به عنوان راه روشن و خط روشن حرکت عمومی و همگانی ملت ایران است..... ای 🗒۱۳۹۰/۰۳/۱۴ ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(1).. ◑ دیدگاه رهبر بزرگ این نهضت، حضرت امام خمینی در بیان نقش نهضت خود، به لحاظ شخصیت والای آن و شناختی که معظم له به خط سیر انقلابی آن را رهبری کرده و اهداف استراتژیک آن را بیان نموده، از اهمیت ویژه ای برخوردار است واقعیت نیز تاثیر شدید افکار او را در تعیین مسیر حرکت، حتی بعد از رحلت او ثابت کرده است ★ و هر کس که روش امام خمینی را بررسی کند به خوبی می داند که ایشان در به کارگیری کلمات و واژه ها و اوصاف در جایگاه واقعی خود دقت می کردند و به طور کامل از مبالغه گویی و بیان نظراتی که به حقیقت واقعی و قطعی تکیه ندارد دوری می کردند. ♤ امام خمینی در بسیاری از سخنان خود، حکومت اسلامی را که خود او آن را به وجود آورده است، چنین توصیف می کند که این حکومت، حکومت امام مهدی ‌°عج °است و او حافظ این دولت است. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(2)..: ◉ نظریه‌ی اسلام ناب،اسلام آمریکایی اگرچه در ابتدا از سوی امام خمینی رحمه‌الله طرح شد، اما بعد از ایشان، توسط رهبر انقلاب نیز ادامه یافت و تعاریف و جنبه‌های بیشتری نیز به آن افزوده شد. ★ برای مثال، رهبر انقلاب در پیام حج امسال، سه مسئله‌ی کلیدی جهان اسلام را «اتحاد مسلمانان»، «مسئله‌ی فلسطین» و «مسئله‌ی درک تفاوت اسلام‌ ناب،اسلام آمریکایی» معرفی کردند. در این میان، دو مسئله‌ی اتحاد جهان اسلام و مسئله‌ی فلسطین، همواره تا حدودی در ذهن و زبان نخبگان امت مطرح بوده‌، اما به نظر می‌رسد مسئله‌ی سوم آن‌چنان‌که باید، ضریب نگرفته و مورد توجه قرار نگرفته است. ¤ حال آنکه امروزه با تحولات شگرفی که در منطقه حادث شده، اهمیت پرداختن به این مسئله‌ صدچندان شده است. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(3) ◑ وعده و نصرت الهی که از راه های گوناگون با اراده خداوند نسبت به مؤمنان صورت می گیرد، بر چند پایه استوار است که در قرآن به آنها اشاره شده است. ★ ازجمله؛ ایمان به خدا، عمل به دستورات الهی، اتکا و توکل به خدا، اعتماد به وقوع حتمی وعده های الهی، عزم بر استمرار بر عمل خالص و بالاخره مبتنی به سنت های الهی که در همه زمان ها جاری و ساری است. وقتی مؤمنان با تکیه بر این اصول اقدام کرده اند، از عقبه های سخت و مشکلات سهمگین، سربلند عبور کرده اند. ♤ امام خمینی در تمام دوران زندگی، به ویژه از آغاز نهضت اسلامی در ایران با اتکا به همین اصل، اقدامات خود را انجام داده و در بیانات خود نیز بارها به آن اشاره کرده است. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(4).. ◉ امام خمینی با ایمان و اطمینانی که به مردم داشت به نقش مۆثر و تعیین کننده مردم در حکومت معتقد بودند و در این چند سال رهبری و هدایت امور، ایشان به این مهم اهتمام وافری داشتند لکن امام دموکراسی‌های غربی را که مدعی حکومت مردم بر مردم بودند را از اساس قبول نداشت و معتقد بودند که °شیوه° دموکراسی اسلام کامل‌تر از دموکراسی غرب است. ★ دیدگاه امام خمینی درباره نقش مردم در حکومت اسلامی را می‌توان در قالب چند عنوان آن هم به اختصار مطرح نمود:امام معتقد بودند که کشوری وقتی آسیب می‌بیند که ملت آن بی تفاوت باشند یعنی ملت همه باید حاضر باشند در مسایل سیاسی و با رشد آگاهی بر امور نظارت نمایند. ♤ امام می‌فرمودند..ملت باید الآن همه شان ناظر امور باشند، اظهار نظر بکنند در مسایل سیاسی، در مسایل اجتماعی، در مسایلی که عمل می کند دولت. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(5).. ◑ امام از حق مردم در تشکیل حکومت اسلامی غفلت نورزیده و فرمود: از حقوق اولیه هر ملتی است که باید سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد ★ نکته قابل توجه در این بحث، اعتماد امام به ملت بود که در ادامه همین کلام فرمود: طبیعى است که چون ملت ایران بیش از نود درصد مسلمانند، باید این حکومت بر پایه‏هاى موازین و قاعده اسلامى بنا شود.پس برای ایشان مردم در طول دین محترم بوده و معارضه مردم با دین مفهومی نداشت. ¤ امام خمینی با احترام به رأی عمومی مردم و با اعتماد به دینداری آنها در پی تشکیل حکومتی برآمد که پایه‌های آن براساس ولایت و مردم سالاری دینی است. در چنین ساختاری، نقش مردم در مشروعیت نظامی که پایه آن اسلام است، به وضوح آشکار می‌گردد. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(6).. ◉ واژه هاي استضعاف و مستضعفين ريشه قرآني دارند، چنان كه كلمه هايي چون مستكبران و طاغوتيان نيز چنين اند. اين واژگان به فراموشي سپرده شده بود تا اين كه احياگر بزرگ قرن، حضرت امام خميني آن ها را دوباره معنا بخشيد و بر زبان ها و قلم ها جاري كرد. ★ مستضعف يعني كسي كه به استضعاف كشيده شده و خودش و ديگران او را ضعيف و ناتوان مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست.مستكبران نيز كساني هستند كه خودشان و ديگران آن ها را برتر مي شمارند در صورتي كه واقع امر چنين نيست. ¤ از آيه هاي قرآني استفاده مي شود كه مستكبران افرادي اند كه خود را برتر از ديگران مي دانند و نشان مي دهند. آن ها مي گويند: ما سياست مدار، دانشمند و عاقل هستيم و مصالح شما را بهتر از خودتان تشخيص مي دهيم. از ما اطاعت كنيد تا سعادت و خوشبختي شما را فراهم سازيم. با عناوين مختلفِ رنگ، نژاد، دين، مذهب، زبان، قوميت، مليت، كشور، شهر و ديگر عنوان هاي اعتباري در ميان مردم تفرقه مي اندازند تا تضعيف شوند و نيروي اجتماعي خود را از دست بدهند. مفاسد اخلاقي را ترويج مي كنند و مردم را به عياشي سرگرم مي سازند تا هويت انساني خود را فراموش كنند و در برابر خواسته هاي شان تسليم گردند. ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(7).. ◑استکبارستیزی را باید یکی از محوری ترین مفاهیم موجود در اندیشه و گفتمان امام خمینی دانست که ردپای آن در قول و فعل ایشان در طول دوران حیاتش آشکارا قابل مشاهده است. ★ استکبارستیز بودن امام از جهان‌بینی و نظام ارزشیِ امام نشات گرفته بود . ¤ لذا برای فهم درست آراء این رهبر ژرف اندیش ابتدا باید در قلمرو گفتمانی او °گفتمان اسلام• وقوف داشته باشیم و بر روی همان سکوی معرفتی بایستیم که وی از فراز آن جهان پیرامون خود را می نگریست. ─═┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(8).. ◉ ملت باید ناظر باشد به اموری که در دولت می‌گذردیعنی نظارت همگانی مردم می‌تواند به عنوان نقش اساسی آنان کشور را از بسیاری انحرافات مصون دارد زیرا این نظارت‌ها هم در انتخاب صحیح مردم می تواند مۆثر باشد و هم این که مسئولان نظام را در برابر مردم پاسخگو می‌نماید. ★ امام خمینی می‌فرماید. پشتوانه یک حکومتی ملت است، اگر یک ملتی پشتوانه حکومتی نباشد این حکومت نمی‌تواند درست بشود، این °حکومت°نمی‌تواند برقرار باشد. ♤ امام خمینی در جای دیگر خطاب به مردم اظهار می‌دارند که «مهم این است که شما ‌°ملت° ایستاده باشید و قائم به امر باشید و حکومت را از خودتان جدا ندانید و ننشینید به این که همه کارها را باید حکومت بکند» همچنین ایشان معتقد بود که ملت تا در صحنه حاضرند این کشور آسیب نخواهد دید. ─═┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(9)..: ◑ از منظر امام خمینی ایران و ملت ایران می‌بایست با تکیه بر منابع طبیعی کشور و با باور به توانایی‌های خویش و یاری خدای بزرگ، خود را در تأمین نیازهای اساسی و ارزاق عمومی کشور به مرز خودکفایی برساند. از نگاه ایشان کشوری که در نیازهای اساسی و ارزاق عمومی‌اش وابسته به دیگران باشد خواسته یا ناخواسته به لحاظ سیاسی و فرهنگی نیز به اسارت آنها در خواهد آمد. ★ امام بزرگوار می فرمایند..اگر چنانچه ما احتیاج داشته باشیم در ارزاق‌مان به خارج، این وابستگى براى ما اسباب این می‌ شود که در امور سیاسى هم وابسته باشیم. و ما باید وابستگی‌مان را از اجانب و غرب و شرق قطع کنیم. اگر ما بخواهیم که مملکت‌مان یک مملکت مستقلِ آزادِ مال خودمان باشد، ¤ باید در این امورى که مربوط به اقتصاد است، مربوط به فرهنگ است، مربوط به امور دیگرِ کشور است، خودمان فعالیت کنیم، و ننشینیم دیگران انجام بدهند.» ─═┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(10).. ◉ از خصوصیات بارز امام خمینی بود. امام وحدت را به عنوان یک استراتژی قبول داشت؛ وحدت ملی برای حفظ کشور، به غارت نرفتن منافع ملی؛ انسجام و اتحاد اسلامی، برای حفظ عزت مسلمانان و ضربه نخوردن اسلام و قرآن، و اتحاد بین مستضعفان برای مبارزه با استکبار؛ زیرا ایشان بارها و بارها بر اتحاد برای پیروزی مسلمانان تأکید نموده و میوه‌های وحدت را پیروزی، نابودی دشمنان، شکوفایی، پیشرفت کشور و مسلمانان و ... بر می‌شمرند. ♤ امام خمینی وحدت را علت محدثه و مبقیه نظام اسلامی و اسلام و وحدت را ضامن بقای مسلمانان دانسته ‌اند . ★ وحدت مورد نظر امام از مرحله بیداری شروع و با مرحله اتحاد جهانی مستضعفان خاتمه می‌یابد که نتیجه آن اجرای عدالت در سطح گیتی خواهد بود. ¤ از عوامل ایجاد وحدت، می‌توان به تحمل حرف های مخالف و اعتقاد به حل مشکل از طریق گفت‌وگو اشاره کرد که این امر میسر نمی‌شود مگر با خودسازی و مبارزه با نفس؛ از این رو، در اندیشه امام، مسئله مبارزه با نفس، برای رسیدن به وحدت بسیار مهم و ضروری است تا جایی که وی قائل است کسانی که مسائل تفرقه ‌انگیز را مطرح می‌کنند دردِ دین و اسلام ندارند بلکه در بند خودخواهی هستند . ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ 🔮◁(11).. ♤ امام خمینی دو عامل کلیدی؛ یعنی ◑ {1}،لزوم قدرت‌یابی مسلمانان و لزوم شکست اقتدار شیطانی و پوشالی قدرت های رقیب اسلام؛ ◑{2}. مقوله وحدت و انسجام تاریخی و اجتماعی امت اسلامی، تبدیل به گفتمان غالب و رایج نهادهای اسلامی در گستره جهانی گردید. ★ با موج بیداری اسلامی، از رهگذر حرکت انقلاب اسلامی، تکاپویی فعال در میان مسلمانان مطرح گردید. با پیدایش این پارادایم فعال، قدرتهای سلطه‌جو و انحصارطلب، در راستای هژمونی خودشان، بر مایه‌های تفرقه انگشت نهادند و هزینه ‌های هنگفتی را صرف نمودند تا زمینه بحث وحدت از بین برود، که این ماجرا همچنان تداوم دارد. ¤ با توجه به موقعیت ویژه کنونی جهان اسلام و وضعیت جبهه ‌های معارض مسلمانان، جانشین به حق امام خمینی ، سکاندار حرکت انقلاب اسلامی، یعنی مقام معظم رهبری، مقوله انسجام و وحدت امت اسلامی را در محور آرمانهای خویش قرار دادند. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎─═┅═༅•●•🕋•●•༅═┅┅─ جناب استــــاد سپــــــاسگزاریم....خـــــــدا قوت اجــــرتون با سید الشهــــــــدا علیــــ،ـه الســـــــلام از همــــــــراهی همـــه دوستان ولایی سپاســــــــگزاریم .... پــــایـــان کنفــــــــــرانس التمــــــــاس دعــــای فـــــرج یا علــــــی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎─═══༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮