eitaa logo
کنفرانس و پرسمان اتحادیه عماریون
857 دنبال‌کننده
12.6هزار عکس
156 ویدیو
92 فایل
💡در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💡 🔮#مجری طرح اتحاد گروههای ولایی #عمـــاریون_رهبـــــریم @ilyan313 🚫#کپی برداری از #طراحی بنرها #کپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه #جایز نیست @ammareyon
مشاهده در ایتا
دانلود
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ○◁{3}.... وقتی انسان، گناه کسی را پشت سر او باز گو کرد حسب قوانین شرعی مرتکب غیبت شده است ❖‌ ° مگر اینکه آن گناه طوری علنی باشد که فسق آن گناهکار واضح و روشن گردد° ○◁{4}....براساس روایات دینی هر کس گناهی را در جامعه نهادینه سازد هر موقع که کسی مرتکب آن شود وی نیز در عقوبت آن شریک خواهد بود. ❍ بنابراین او در روز قیامت هنگامی که نامۀ اعمالش را به دستش دهند گناهانی را در آن می یابد که خود مرتکب آنها نشده است ولی بخاطر انجام دیگران وی نیز در تبعات آنها شریک شده است. ─═┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ❏◁زمینه های شایع در میان مردم برای اشاعۀ فحشاء متعدد است که به گوشه هایی از آنها اشاره می شود.. ۞◁{1}.. ✪ اگر از اول جلو منکر گرفته نشود و مردم ساکت بمانند پی در پی خطراتی را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا شیطان گام به گام جلو می آید به همین خاطر در قرآن کریم مردم از آن برحذر داشته شده اند. ❍ با بی تفاوتی نسبت به منکرات، گناهان در جامعه عادی می گردد. آنگاه بتدریج مردم به آن راضی شده مرتکب آن می شوند و در پی اصرار بر آن، دل قساوت پیدا می کند و دیگران را نیز به آن دعوت کرده برای نشر آن سرمایه گذاری می کنند. ─═┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ۞◁{2}.. ❖‌ بعضی ها تا متوجه مسأله خلافی از کسی می شوند آن را در بوق می کنند و با داد و فریاد به گوش همه می رسانند، عدۀ کثیری را از جریان مطلع می سازند ❍ و تازه از کار خودشان راضی هستند و تصور می کنند که کار آنها کاری مطابق شرع است، در حالی که مسلما خلاف شرع است. ۞◁{3}.. ✪ ناگفته پیداست که از زمینه های اشاعۀ فحشا همین خلوت کردن زن و مرد اجنبی و اختلاط آنها در محل کار و دانشگاه و بیمارستان و مراکز عمومی دیگر است. ─═┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ۞◁{4}.. ✪ اگر کمی فکر کنیم درخواهیم یافت که بی بند و باری، چشم چرانی، خود را آرایش کردن و به مردم نشان دادن، کلید شعله ور شدن هوسها، دامها، فحشاء و انواع روابط نامشروع خواهد شد که ضربه های علمی و اخلاقی و خانوادگی آن بر کسی پوشیده نیست. ❍ اصولا گناه همانند آتش است؛ هنگامی که در نقطه ای از جامعه این آتش روشن شود باید سعی و تلاش کرد که آتش خاموش، یا حداقل محاصره گردد اما اگر به آتش دامن زنیم و آن را از نقطه ای به نقطه دیگر ببریم حریق همه جا را فرا خواهد گرفت و کسی قادر بر کنترل آن نخواهد بود. ❖‌ حال برای مقابله با این رذیلۀ ناپسند دو راه علمی و عملی بیان می شود: ─═┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ‌۝◁ به این است که انسان در آیات و روایاتی که در مذمت این گناه بیان شده با دیدۀ عبرت بنگرد و ببیند که کدام مسلمانی راضی می شود ❖‌ در جامعه ای که پیامبر اکرم صلوات الله و اوصیاء الهی او در مسیر پاکسازی آن بودند خلاف مسیر آنها گام بردارد. ❍ از طرف دیگر خوب بیاندیشد که کدام زندگی زیبا و دلنشین است.. زندگانی در جامعه ای که خوبیها غالب است و فضایل در آن موج می زند یا گذران عمر در اجتماعی که مردم در جهت آشکار و گسترش دادن رذایل و زشتیها گام بر می دارند ✪ آیا در چنین جامعه ای از تربیت اولاد و وابستگان خویش اطمینان خاطر خواهیم داشت؟! آیا در چنین جامعه ای امنیت اخلاقی و جانی و مالی برای ما موجود خواهد بود؟! ─═┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ❏◁و هم به این است که ابتدا کمر همت بربندد و در طی طریق بندگی از خدای تعالی توفیق طلبد آنگاه در جهت پیاده کردن راهکارهایی که در ذیل اشاره می شود بکوشد: ○◁(1).. ✪ فحشاء با تمایل و علاقۀ قلبی به آن بوجود می آید؛ زیرا از کوزه آن تراود که در اوست و این تمایل منافی با توجه بسوی خداست. بر این اساس خدای تعالی می فرماید.. ❍ نماز را برپا دار؛ زیرا نماز °انسان را° از زشتیها و گناه باز می دارد و یاد خدا بزرگتر است و خداوند می داند شما چه کارهایی انجام می دهید ❖‌ نماز نیز همان حمد و ثناء زیبایی است که در حالتی خاص و بصورت یک عبادت مخصوص به منصۀ ظهور می رسد و این عمل و این حالت ملازم با ترک تمایل و تعلق به منکر و فحشاء است. ─═┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📓🍃༅══┅─ ○◁(2).. ❖‌ با پایبندی به تعالیم الهی به ثمره و فلسفۀ وجودی آنها نائل می شویم. ❍ اگر می بینیم در اسلام با غیبت شدیدا مبارزه شده یکی از فلسفه هایش این است که غیبت، عیوب پنهانی را آشکار می سازد و حرمت جامعه را جریحه دار می کند. ✪ اگر می بینیم دستور عیب پوشی داده شده یک دلیلش همین است که گناه جنبه عمومی و همگانی پیدا نکند و... ─═┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔🍃༅══┅─ ○◁(3).. ✪ در روایات دینی اهمیت گناه آشکار بیشتر از گناه پنهان است. در روایتی از امام رضا علیه السلام می خوانیم.. ❍ آن کس که گناه را نشر دهد ذلیل و طرد شده است و آن کس که گناه را پنهان می دارد مشمول آمرزش الهی است. ❖‌ شاید در همین راستاست که حتی رفتن نزد حاکم شرع و شهادت علیه اشخاص مبنی بر زنا یا لواط برای شهود می تواند ‌°در صورت جمع نشدن شرایط خاص آن ° موجب حد قذف باشد. ¤ یعنی حتی برای این نوع شهادت دادن در دادگاه هم در شریعت اسلامی ترغیب و تشویق صورت نگرفته باشد تا اینگونه اسرار حتی المقدور مخفی بماند. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─═┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌─═┅═༅🍃🌼🍃༅═┅┅─ جنــــــاب استــــاد بسیـــار سپـــاس ..خـــدا قوت اجـــرتون با صاحب الزمان علیــــه الســـــــــلام ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم التمــــــاس دعــــــای فـــــرج پـــایـــان ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅─ 🔮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃🗓🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ ⏱☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ چهارم ─═┅═༅🍃🗒🍃༅══┅─ ۝◁جنــــاب استـاد ❏◁سوال 🆔@Ilyan313 🗓تاریخ:/03/17 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان 🆔 @ammareyon 🆔 @tarikhbekhanim 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و عماریون بدون اجازه و به هر نحوی و ‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─┅═༅🍃🗓🗓🍃༅═┅─ 🌐◁باسلام..بحث ما در مورد مشروطه تقریبا تمام شد و چند مطلب حاشیه‌ای به شرح ذیل خدمت شما میگم. ❏ اولی در مورد سرود ملی ایرانه....وقتی قانون اساسی به تصویب رسید قرار شد برای ایران یک پرچم ملی و یک سرود ملی ساخته بشه. ❖‌ پرچم از زمان ناصرالدین شاه وجود داشت و نیازی به ساخت اون نبود. علامت شیروخورشید از زمان سلجوقیان روی سکه‌ها و بعد هم روی پرچمها حک میشد ❍ ولی رنگهای سه گانه و قرار دادن علامت شیروخورشید روی پرچم سه رنگ از ابتکارات میرزاحسین خان سپهسالار در زمان ناصرالدین شاه بود. ¤ همین پرچم بعد از تصویب قانون اساسی بعنوان پرچم ایران برگزیده شد. ─═┅═༅𖣔2⃣7⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃🗒🗒🍃༅═┅─ 🔮◁داستان سرود ملی از این قراربود که در سفرهای ناصرالدین شاه به خارج ، قرارشد که یک مارش برای سلام شاه به اجرا دربیاد و ایران فاقد مارش بود. ❍ لذا در سال ۱۲۵۲شمسی از یک فرانسوی به نام مسیو لومر خواستند مارش بسازد و اون هم این آهنگی را تنظیم کرد که الان به نام آهنگ نام جاوید وطن می‌شناسیم. ❖‌ بعدها چندبار مارش سلام شاه عوض شد اما در نهایت همین به عنوان سرود ملی شناخته شد و تا پایان پهلوی اول همین ، سرود ملی ما بود تااینکه در زمان پهلوی دوم عوض شد. بعد از انقلاب هم دوبار سرود ملی ما عوض شد. ❏ اون سرود ملی زمان قاجار،یک موسیقی بی‌کلام بود و بعدها در سال ۱۳۸۳ شمسی شعری توسط بیژن ترقی سروده شد و روی این مارش تنظیم شد و سالار عقیلی هم اون را خوند. ¤ این مارش که خود لومر ساخته و اجرا شده را اینجا بشنوید⇩⇩ 🆔https://www.aparat.com/v/PulaW ─═┅═༅𖣔2⃣8⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃🗓🗓🍃༅═┅─ 🌐◁آخرین مطلبی که در مورد مشروطه میخوام خدمت شما عرض کنم ، اعدام شیخ فضل الله نوری هست. ❏ بعداز اینکه فاتحین ، تهران را فتح کردند با اشاره انگلیس سراغ شیخ فضل الله رفتند و اون را به یه دادگاه فرمایشی که رئیسش هم یه روحانی درباری بنام ابراهیم زنجانی بود ، احضار کردند. ❖‌ بعدش اون را متهم به استبداد کردند و چند جرم برای او ساختند که چرا تحصن کرد ؟ چرا مردم را تشویق به مبارزه با مشروطه کرد؟ چرا با محمدعلی شاه مکاتبه داشت ؟ چرا..... ❍ خلاصه هرچه شیخ فضل‌الله میگفت که من با مشروطه مخالف نیستم و از اول هم مخالف نبودم بلکه خواهان مشروطه‌ی مشروعه بودم، قبول نکردند. ─═┅═༅𖣔2⃣9⃣𖣔༅═┅┅─
─══༅🍃🗒🗒🍃༅═┅─ 🔮◁هرچه گفت من با مشروطه‌ای که از دیگ‌پلو سفارت انگلیس بیرون بیاد مخالفم ،قبول نکردند. ❍ هرچه گفت که نتیجه‌ء این نوع مشروطه ،تسلط بیشتر اجنبی بر کشور میشه قبول نکردند. ❖‌ هرچه گفت این مشروطه از استبداد بدتره، قبول نکردند.هرچی گفت که بابا من اصلا خودم از بنیان گذاران مشروطه بودم ولی الان مشروطه به انحراف کشیده شده قبول نکردند که نکردند و شد آنچه که دیدیم ❏ خیلی زود حکم صادر کردند و شیخ را در میدان توپخانه به دار کشیدند. و عوام کالانعام هم که تا چهارروز پیش سینه‌چاک شیخ بودند ،فریب جنگ روانی مشروطه‌خواهان را خوردند و در پای چوبهء دار شیخ ، شروع به رقص و پایکوبی کردند. ─═┅═༅𖣔3⃣0⃣𖣔༅┅┅─
─┅═༅🍃🗓🗓🍃༅═┅─ 🌐◁ البته خود محمدعلی شاه، چند مشروطه خواه را در دوره استبدادصغیر ، اعدام کرد. اما فاتحان تهران غیر از شیخ فضل الله چه کسی را اعدام کردند؟ ❏ چرا خود محمدعلی شاه که دشمن شماره یک مشروطه بود و دستش به خون ملک المتکلمین و صوراسرافیل آغشته بود و مجلس را هم به توپ بسته بود ، اعدام نشد و تبعید شد و برای او مقرری وضع کردند؟ ❖‌ چرا لیاخوف روسی که مجلس را به خاک و خون کشید اعدام نشد؟ ❍ چرا عین الدوله ملعون که ۱۱ ماه تبریز را محاصره کرد و زنان تبریزی ،شیر در سینه نداشتند که به بچه هایشان بدهند ، اعدام نشد؟ ¤ چرا به جای کتک زدن ستارخان و باقرخان وآیت الله طباطبایی و ترور آیت الله بهبهانی ، چوب در آستین محمدعلی شاه نکردند و او را محاکمه ننمودند ─═┅═༅𖣔3⃣1⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃🗒🗒🍃༅═┅─ 🔮◁والله تمام مشکل آنها ، دین بود. تمام درد آنها ایدئولوژی بود که جلو مشتی غربزده تازه به دوران رسیده ایستاد و نمی‌خواست که کشور ، تیول مشتی بی‌دین شود. ❍ به قول مرحوم جلال آل احمد ، در مورد دار زدن شیخ ، میگوید.. ❖‌ من نعش آن بزرگوار را بر سر دار همچون پرچمی میدانم که به علامت استیلای غرب زدگی بر بام سرای این ملت افراشته شد. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان ─═┅═༅𖣔3⃣2⃣𖣔༅═┅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌─═┅┅═༅🍃🌼🍃༅══┅┅─ جنــــــاب استــــاد بسیـــار سپــــاس ..خـــــدا قوت اجـــرتون با صاحب الزمان علیــــه الســـــــــلام ازهمــــــراهی همـــــه دوستــــان ولایی سپــــــاسـگزاریــــــم پـــایـــان التمــــــاس دعــــــای فـــــرج یا عـلـــــــــــی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─═┅┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅┅┅─ 🔮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بیسیمچی
‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ 🇮🇷 🕊.... 🇮🇷 ─═┅═༅🍃📔🍃༅═┅┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ─═┅═༅🍃📓🍃༅═┅┅─ ۝◁جنــــاب استـــــاد ❏◁سوال 🆔@ilyan313 🗓تاریخ:/03/18 ⏰ســــاعت:19/00 🔮گفتمان ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ 🆔 @ammareyon ‎‎‌‌‌‌‌🆔 @bisimchee1400 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅══┅─ 🔮
─┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ۝◁رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توصیه فرمودند که جوانان فراخوانده شده در بیانیه گام دوم ، ضرورت دارد تا امام (ره) را بشناسند، نقشه راه او را بدانند و به آرمانهای بلند اش بنگرند تا بتوانند در مسیر پیشرفت کشور و احیای اسلام ناب گام بردارند. ❖‌ در این راستا عمیق ترین نگاه که در آموزه های مکتب انقلابی امام راحل نهفته و به اجمال تشریح فرمودند فاصله گذاری میان تمدن، تفکر ونظام اسلامی، با تمدن و تفکر غربی است می‌دانیم که در ساختار وساخت هر تمدنی چهار عنصر، انسان، جامعه، فرهنگ و تاریخ نقش اول را برعهده دارد این چهار عنصر با ۸ مولفه همواره همراه می باشدکه.. ❍ فراملی عمل کردن، ابعاد ونظامات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در برداشتن، دارای قدرت نفوذ و جریان ساز بودن، آرمانهای تعالی جو را دنبال کردن، در مسیر تحولات تاریخی گام نهادن، در مرزهای جغرافیایی محصور نماندن و در عین حال از خاستگاه سرزمینی برخوردار بودن و مهمتر ،آنکه پشتوانه اراده جمعی داشتن شامل می‌شود. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─══༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁امام راحل نه تنها فاصله معناداری را فی مابین تمدن اسلامی و تمدن غرب از لحاظ چهار عنصر سازنده تمدن و هشت مولفه مذکورتبیین نمودند بلکه مرزبندی‌های شفاف و روشن ایجاد کردند بطوری که عمق تفکر و بینش اما م راحل را نشان میدهد . ✪ امام ره درطول مبارزات سختی که تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در پیش گرفتند از آموزه‌های اسلام ناب لحظه‌ای گام فراتر ننهاد و یا عقب نماند ❏ و این موضوع تنها نقطه متمایز او با تفکرات ونهضت های پیشین ورهبران فکری جامعه بود که از اواخر دوره قاجار ، شروع و متاسفانه رگه های آن تا به امروز در ایران جریان داشته است. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ۝◁از میرزا ملکم خان تا فروغی ، ازسید جمال الدین اسدآبادی تا جلال آل احمد تا بازرگان و شریعتی تا برخی جریان‌های فکری امروز ایران که نسلهای هفت گانه روشنفکری در ایران را تشکیل می دهد ❖‌ این جریان های فکری و روشنفکری ۵۰ ۱ سال اخیر تاریخ سیاسی ایران یک پا در فرهنگ وایدئولوژی اسلام و یک پا در فرهنگ غرب داشته و دارد و همین امر نیز باعث سرخوردگی و عدم موفقیتش وناپایداریش شده است. ❍ امام راحل با تکیه بر جهان شناختی عناصر جهار گانه و مولفه های تمدنی مربوطه ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه‌پرسی دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ در سخن وپیام تاریخی خود اعلام نمودند:جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و بدینوسیله نهال تمدن نوین اسلامی را غرس نمود . ¤ و آب پاکی بر دست همه روشنفکران ، سیاستمداران و مبارزانی ریختند که نمی توانستند نگاه شان به غرب و ظواهر تمدن غرب بردارند که امروز هم همچنان گرفتار آن ها هستیم. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁رهبر فرزانه انقلاب این فاصله و مرزبندی را به اجمال در تبیین دوگانه هایی که در مکتب تمدن ساز اسلام و امام راحل ره، هم راستا و سازگار شده است تفسیر نمودند ، ،دوگانه هائی که واگرائی آنها در تمدن غرب شرایط افول آنرا بوجود آورده است دوگانه هایی مانند.. ✪ هم معنویت و هم رای مردم، هم اجرای احکام دین و هم رعایت اقتضائات روز و مصلحت های عموم، هم اصرار بر اجرای عدالت و رعایت حال ضعیفان و هم اصرار بر تولید ثروت، هم نفی ظلم و هم نفی ظلم پذیری ، هم توسعه علم و توسعه اقتصاد و هم تقویت بنیه دفاعی ، هم وحدت و انسجام ملی و هم گرایشات وسلیقه های سیاسی متنوع ، هم تاکید بر تقوا و طهارت مسئولان و هم تاکید بر نگاه کارشناسی و تخصص آنان، ❏ امروز، فرهنگ غرب وتمدن غرب در همگرا ساختن این دوگانه های زندگی بشر، در مانده و مواجه با بن بست شده است که هانتینگتون نظریه پرداز تمدن ها در کتاب پر فروش خود تحت عنوان برخورد تمدن‌ها وباز سازی نظم جهانی توضیح می دهد. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ۝◁در مکتب تمدنی امام ره انسان بار دیگر خودش را پیدا می‌کند و به جوهر وجودی خود پی می‌برد و پویایی و خلاقیت در عرصه های ایدئولوژی،علم وفن آوری ،سیاسی وامنیت و نفوذ اجتماعی موج میزند ❖‌ و در نمادهایی چون شهیدان مطهری و بهشتی، فرماندهان هشت سال دفاع مقدس ،، شهدای هسته ای و علم و تکنولوژی و شهید قهرمان ملی وامت اسلامی سپهبد سلیمانی ظاهر می شود و جامعه ای را پی ریزی می کند تا در آن امت اسلامی شکل بگیرد. ❍ امام راحل نهضت خود را در بستر تاریخ اسلام و فراز و فرودهای آن تعریف کردند و فرهنگ تمدنی را در این بستر تاریخی مبتنی بر باورهای دینی و خدا و باوری دانستند ¤ و سپس دعوت به تفکر ، اندیشیدن، عقلانیت، آزاد اندیشی و دانایی، نمودند و خودباوری را لازمه اوج گیری تمدنی نوین اسلامی دانستند. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─