eitaa logo
خانواده امن
210 دنبال‌کننده
7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
6 فایل
با لمس آدرسهای زیر عضو کانالهای ما در تلگرام و ایتا شوید: تفسیر قرآن: @alquran_ir نهج البلاغه: @nahj_ir صحیفه سجادیه: @sahifeh_ir اخلاق، اوج نیاز @nyaz_ir عرفان، اوج ناز @nazz_ir خانواده امن در ایتا @amn_org بیداری در ایتا @bidary_ir مدیریت: @bidaryir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌦🌼🌦🌼🌦🌼🌦 🌦🌼🌦 🌼🌦🌼 🌦 🌼 🌦 🌼 🌼🌦🌼پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🌼🌦🌼يا على يك ساعت خدمت کردن در خانه از عبادت هزار ساله و هزار حج و هزار عمره بهتر است. 📒جامع الأخبار ص: 103-102 🌼 🌦 🌼 🌦 🌼🌦🌼 🌦🌼🌦 🌼🌦🌼🌦🌼🌦🌼🌦 @amn_org
🌼🌦🌼استاد شجاعی 🌼🌦🌼 🌼🌦🌼اهل پس‌اندازی و ؟ آفـــرین ...اما فراموش نکن؛ پس انداز، همیشه خوب نیست؛ گاهی باید دائمی، دست و دلباز بود! 🌼🌦🌼دقیقاً همان جا که باید از محبتت مایه بگذاری و خرج کنی! 🌼🌦🌼دخل و خرجِ محبت‌ها با بقیه دخل و خرج‌ها کمی فرق می‌کند... مبادا زیادی پس انداز کنی، و محبت، درون صندوقچهٔ دلت بماند و بگندد!!... 🌼🌦🌼نترس کم نمی‌آوری... از چشمه هرچه بیشتر آب برداری؛ بیشتر می‌جوشد. 🌼🌦🌼اگر جایی از زندگی تلخی دیدی؛ ببین شیرینی محبت را کجا و به خیال کدامین روز مبادا ذخیره کردی؟ 🌼🌦🌼 اصلا برای محبت روز مبادایی وجود ندارد... 🌼🌦🌼اگر درست، بموقع و بجا خرج نکنی، خط فاصله ای به نام ، بین تو و همسرت، والدینت، فرزندت، دوست و همکارت ..... و بین تو و "خـــدا" حائل میشود... 🌼🌦🌼محبت فقط با خرج کردن زیاد می‌شود! @amn_org
🌼🌦🌼بخش اول : 🌼🌦🌼امروز در دنیا تعبیر بدی از محبّت می‌کنند، این عِشقی که تعبیر می‌کنند، اینها، آن محبّت واقعی نیست. 🌼🌦🌼 این، همان حالت هیجان جنسی است که به یک شکل خاصی آن را ظاهر می‌کنند. این ممکن است در خیلی از موارد پیش بیاید، 🌼🌦🌼ارزشی هم ندارد. آن چیزی که با ارزش است، آن محبّت عمیق و صمیمی و خدایی و همراه با احساس مسئولیت متقابل بین دختر و پسر است که بدانند حالا بعد از این، یک واحدند و یک هدف را دنبال می‌کنند. 🌼🌦🌼این، آن محبّتی است که خانواده بر اساس آن شکل می‌گیرد. @amn_org
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼🌦🌼خطبه فدکیه 🌼🌦🌼پیام اخلاقی حضرت زهرا سلام الله علیه 🌼🌦🌼قسمت دوازدهم 🌼🌦🌼شکوائیه ۳ @amn_org
🌼🌦🌼در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی فاتحه و صلواتی ختم کنیم 🌼🌦🌼به ارواح طیبه همه شهدا 🌼🌦🌼حاج قاسم سلیمانی و همه کسانی که با ایثار جانشان از این 🌼🌦🌼مرز وبوم حراست کردند 🌼🌦🌼روحشان شاد و یادشان گرامی @amn_org
🌼🌦🌼در دعواهای بین کودکان مداخله نکنید. 🌼🌦🌼فقط مراقب باشید به یکدیگر آسیب نزنند. 🌼🌦🌼با استفاده از "تکنیک حواس پرتی" ذهن آنها را از موضوع دعوا منحرف کنید و با یک پیام مثبت مثل 🌼🌦🌼"واااای فلانی خیلیییی دوستت داااره" 🌼🌦🌼احساس خوب نسبت به طرف مقابل ایجاد کنید. 🌼🌦🌼بهتر است تکنیک حواس پرتی اینجا یک بازی حرکتی هیجانی باشد. 🌼🌦🌼 اگر بچه ها دعوایشان شد در عین حالی که نباید مداخله کنید نباید پشت فرزند خودتان را خالی کنید. 🌼🌦🌼 فرزندتان را دعوا نکنید. 🌼🌦🌼خصوصا در مهمانیها و بخاطر رودربایستی و خجالت والدین کودک خود را دعوا یا تنبیه میکنند. 🌼🌦🌼این کار به شدت مضر است چون عزت نفس و اعتماد به نفس و دلبستگی ایمن کودک را از بین میبرد. 🌼🌦🌼 کودکتان را در آغوش بگیرید و طرف مقابل را هم نوازش کنید و با مهریانی و خنده سوال کنید چی شده؟ بعد از شنیدن توضیحات بدون قضاوت با یک پیشنهاد جدید موضوع را تغییر دهید. 🌼🌦🌼پیشنهاد جدید = یک بازی جذاب [استاد صادقی] @amn_org
🌼🌦🌼باهمسر خود موثرتر صحبت كنيد؟ ‌‌🌼🌦🌼نگوييد: میخوام اينکار را انجام دهم 🌼بگوييد: به نظرت اينکار را بكنم؟ 🌼بگوييد: میخواهم نظر تو رو در مورد انجامش بدونم 🌼نگوييد: این چیه پوشیدی ؟ 🌼بگوئید آن لباس بیشتر بهت میاد 🌼بگوئید به نظر من آن يكى لباس خیلی خوشگلترت میکنه. 🌼🌦🌼نگوييد می آیی دنبالم ؟ 🌼🌦🌼بگوئید: دوست دارم تو راه برگشت با تو باشم میتوانی بیائی ؟ 🌼🌦🌼نگوييد بریم خرید؟ 🌼🌦🌼بگوئید: دوست دارم خریدم با سلیقه تو باشه 🌼🌦🌼 همیشه یک واژه محبت آمیز را در ابتدای صحبتها و جملات خود ثبت کنید و قرار بگذارید در دعوا و بحث هم این واژه حتما بکاربرده بشود حتی در مقابل دیگران 🌼🌦🌼واژه هایی نظیر: عزیزم، عشقم، زندگیم و... 🌼🌦🌼در نتیجه هر وقت همدیگر را میخواهید صدا کنید اول از واژه هايي مثل كلمات بالا بکار بريد. 🌼🌦🌼استفاده از این روش باعث می شود تا بگو مگو ها و بحثهای زوجين درمدت کوتاهی خاتمه یابد و محبت بین تون بیشتر بشود . @amn_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼🌦🌼زندگی کوتاهترازآنست که نگران چیزهای کم اهمیت باشید 🌼🌦🌼لذت ببرید 🌼🌦🌼عاشق شوید 🌼🌦🌼حسرت چیزی رانخورید 🌼🌦🌼ونگذاریددیگران تحقیرتان کنند 🌼🌦🌼عصرتون قشنگ 🌼🌦🌼خوشی هاتون پررنگ @amn_org
طریق عملی تزکیه (۴۵) ، حكايت كند، جز حرمان بى حد و هجران مرموز آن. هر صاحب بصيرتى در دل خويش حرمان و هجران و فقدان، و نيز، سوز و طلب بى حد و بى ‏نهايتى را بطور سر بسته و مبهم، و يا بطور معما و اسرارآميز مى ‏يابد، اگر چه نداند چيست؟ به طورى كه قبلا اشاره نموديم، به اين حقيقت مرموز هم پى مى ‏برد كه دل به چيزى آرام نمى ‏گيرد و هيچ چيز جبران كننده اين حرمان و هجران و فقدان نيست و هر چه بر دل عرضه شود و دل بدان نايل گردد، فقر دل را بر طرف ننموده و دل را از طلب مبهم و سوز نهفته در آن باز نمى‏ دارد، مگر بصورت سطحى و اشتغال موقت و محدود. روى احسان از گدا پيدا شود: اما اينكه اين محبت از جانب خداى متعال نسبت به انسان چه معنائى دارد؟! و چرا او مى‏ خواهد انسان را بسوى خود جذب نموده و قلب او را از اغيار پاك كرده و شاهد وجه خود و فانى در آن قرار دهد؟! سؤالى است كه در جواب آن اسرارى نهفته است. و در اين بين مى ‏توان به بعضى از اين اسرار به نحو اجمال اشاره نمود. اول اينكه، عشق حق به ذات خود و به جمال ذات، اينچنين اقتضاء مى‏كند كه جمال ذات او شناخته شود و سوز و عشقى به راه بيندازد. و در اين بين هيچيك از موجودات و مخلوقات صلاحيت آن شناخت و نيز آن سوز و عشق را كه يك انسان كامل و وارسته از حجب مى‏ تواند داشته باشد، ندارد. پس بايد اين انسان كه واجد اين صلاحيت است وليكن در ميان حجابها محبوس افتاده و اين كمال و صلاحيت او در پشت پرده قرار گرفته است، مجذوب گردد و روى به آن سو بياورد و حجابها را كنار زند و بالاخره شاهد جمال ذات گشته و خوب بشناسد و سوز عشق او همه عوالم را فرا گيرد و موجب تحير همه هستى گردد. حالات همه انبياء و اولياء و صالحين، مخصوصاً انبيايى مانند حضرت آدم، نوح، موسى، شعيب، داود، ابراهيم، اسماعيل، يحيى، عيسى، و خاتم الانبياء ،و نيز، اوليايى مانند حضرت سيدالاولياء أميرالمؤمنين و همه ائمه اطهار صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين، بخوبى شاهد بر اين حقيقت است. و در رديف بعدى هم حالات خوبان از صاحبدلان جاى تأمل و شاهد بر اين امر مى ‏باشد. البته تعلق مشيت او بر شناخت شدن جمال ذات به مقتضاى عشق به ذات، فقط در اين خلاصه نمى‏ شود، بلكه، اصل خلقت همه مخلوقات و هدايت همه آنها بسوى جمال ذات، و به دنبال آن، عشق سارى در ميان همه موجودات نسبت به حق، و عبوديت و حركت تسبيحى همه بسوى او نيز از همين عشق ذات حق به ذات خود و از احكام و لوازم آن سرچشمه مى‏گيرد. آيه «و ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون» (آيه ۵۶ سوره الذاريات) و حديث «كنت كنزاً لم أعرف، فأحببت أن أعرف، فخلقت الخلق و تعرفت اليهم، فعرفونى» و نيز اشارات زياد ديگرى كه در آيات و روايات وارده وجود دارد، دلالت بر اين امر مى‏ كند. دوم اينكه، عشق ذات به جمال ذات، اينچنين اقتضاء مى‏كند كه او خود و هر شاهد ديگرى جمال او را در مرآتى كامل‏تر از همه مرائى، و در مجلا و مظهرى اتم، مشاهده كند؛ يعنى هم خود او شاهد جمال خود در اين مرآت باشد، هم هر شاهد ديگر به شهود جمال او در اين مرآت كه مرآت كامل وجه اوست، نايل گردد. و از آنجا كه هيچ مرآتى همانند حقيقت انسانى نمى‏ تواند جمال و كمال او را بنمايد، و از طرفى حقيقت و چهره اصلى انسان در ميان حجاب بدن و حجابهاى ديگر محجوب گشته است، بايد انسان محجوب با جذب حق و رحمت او بسوى بالا كشيده شود و روى به طرف حق و موطن حقيقى خود بياورد و با توبه بعد از توبه به سير بپردازد و همه حجابها را كنار بزند، تا چهره اصلى وى كه مرآت جمال و آئينه وجه اوست ظاهر گردد و وجه حق در آن به نحوى كه در نظر هست، مشهود افتد و حق وجه خود در آن و غير او وجه حق در آن بيند، كما اينكه در اصل و قبل از تنزل انسان از موطن خود اين چنين بوده و اين چنين هست. (دقت شود). آيات خليفة اللهى انسان و آيت امانت، به همين حقيقت دلالت نموده و براى ارباب ذوق بسى اشارتها دارند. ________________ چنانچه مایل به دریافت چنین مباحثی هستید، روی آدرس زیر کلیک کنید: @tazkieh_ir