✅گروههای فشار
🔹اساسا گروههای نفوذ و فشار چنین تعریف می شوند :
گردهمایی اشخاص دارای هدف مشترک که تحقق هدفهای خودرا از راه اقدام سیاسی برای تاثیر گذاشتن بر سیاست عمومی جستجو می کنند . به عبارت دقیق تر مقصود از گروه فشار ، هرگونه سازمان داوطلبانه بیرون از ساختار حکومتی است که می کوشد بر جریان غالب سیاسی تاثیر گذارد . لذا این گروهها با نفوذ خود تلاش می کنند تا قوانینی را به تصویب برسانند که با منافع خاص آنها مطابقت دارد . در عین حال این گروهها تمایلی به کسب راس قدرت ندارند . این گروهها چند ویژگی مشترک دارند از جمله نفع شخصی ، چهره پنهان سیاسی وحتی جهان گستری . جهان گستری به این معنا که گروههای فشار در همه کشورها وجود داشته و در برگیرنده انواع سازمانهای اقتصادی ، اتحادیه ها و انجمن ها ، نهادهای دینی و دیگر گروههای حرفه ای هستند . یکی از پرکاربردترین نقش های گروههای فشار در انتخابات است تا بتوانند افراد مورد نظر را منتخب و توسط آنها بر کارگزاری های مکانیسم حکومت تاثیر گذارند . گرچه برخی معتقدند که قوه قضائیه به دلیل نوع انتصاباتش در همه کشورها به نوعی از گروههای فشار و کارکرد آنها در قضاوت مصون می باشند اما گروههای فشار از راه یورش موثر افکار عمومی ، دورادور بر روند قضایی اعمال نفوذ می کنند . به گفته " چایلدز " گروههای فشار سه گونه استراتژی برای نفوذ بر ذهن مردم دارند :
1 - به توانایی و قوه تعقل مردم متوسل شده و این کار را از راه انتشارات و گزارشهای ویژه ، سخنرانی ها و اجتماعات ، تشکیل کنفرانس های مطبوعاتی و طرح مباحثی در فضای مجازی تحت عنوان بیان واقعیت یا روشنگری یا هشدار از آینده ، انجام می دهند .
2 - از راه ترغیب عواطف نفرت ، ترس ، عشق یا هرگونه عاطفه دیگری را بر می انگیزانند تا عقیده ای را تغییر و یا جریانی را منحرف کنند .
3 - برای جلب توجه به خواست های خود تبلیغات متنوع و خلاقانه یا درخواست های ویژه و مبتکرانه ای را به جامعه ارائه می دهند
🔸گروههای فشار هم در حکومت های دموکراتیک و هم در حکومت های توتالیتر نقش عمده ای ایفا می کنند . در حکومت دموکراتیک فعالیت این گروهها متوجه حکومت است اما در حکومت های توتالیتر در جهت مخالف جریان حاکم می باشد . فکر عمومی این است که دارندگان پول و منافع قادرند بر مدیران تصمیم گیر اعمال نفوذ کنند و فشارهای محسوس و نامحسوسی بر آنها وارد کنند که نشانه اجرای نادرست و غیر موثر سیاست هاست مانند اتاق های بازرگانی یا اتحادیه های تجاری و صنفی . به همین دلیل دانشمندان سیاسی نظر داده اند که در شرایط حاضر در هیچ نظامی و هیچ رژیم سیاسی ، کسی یا گروهی نمی تواند مدعی نمایندگی سیاسی عموم باشد . به عبارتی دیگر ، مفهومی تحت عنوان " خیر عمومی " در نظام های مبتنی بر مادیگری و این جهانی مبهم و غیر واقعی است ، زیرا بطور روز افزون دانسته می شود که منافع جامعه مستلزم توازن و تعادل منافع افراد است نه قربانی کردن منافع یکی در برابر دیگران .
منبع : بنیادهای علم سیاست عبدالرحمن عالم
وستانیوز
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مستند فرزند روحالله
🔹روایتهایی از زندگی و شهادت سید روحالله #عجمیان به دست #سربازان_بن_سلمان
@amniatemeli
🔻با ظهور جهانی اینترنت، افراد همواره بیش از موسسات به منابع اولیه ادراکات و شکل دهنده اطلاعات در قرن بیست و یکم تبدیل شده اند.
🔹هر فردی می تواند هر نوع اطلاعاتی را منتشر کند، درست یا نادرست، از اعترافات گرفته تا تئوری های توطئه.
وستانیوز
@amniatemeli
✅منابع مولد قدرت نرم
🔹نای از سه عامل به عنوان منابع مولّد قدرت نرم نام می برد که عبارتند از: فرهنگ، ارزش ها و سیاست خارجی. البته نای هیچیک از این سه مؤلفه را به صورت مطلق مطرح نمیکند بلکه برای آنها شروطی قائل می شود. به زعم وی فرهنگ در صورتی که برای دیگران جذاب باشد، ارزشها در صورتی که در داخل و خارج مورد توجه قرار گیرند و البته توسط اقدامات و رویه های ناهمخوان تضعیف نگردند و سیاست خارجی در صورتی که مشروع، درون گذارنده و دارای اقتدار اخلاقی به نظر آید، در زمره ی منابع قدرت نرم محسوب می شوند.
@amniatemeli
#آموزش_سیاسی
✅مفهوم جامعه مدنی از منظر جامعه شناسی سیاسی
🔹اساسا اصطلاح جامعه مدنی در علوم اجتماعی معمولا به حوزه ای از روابط اجتماعی اطلاق می گردد که فارغ از دخالت قدرت سیاسی است و مجموعه ای از نهادها ، موسسات ، انجمن ها و تشکیلات و تشکل های خصوصی و غیر خصوصی را در بر می گیرد ( در مقابل دولت ) . آنچه امروزه از مفهوم جامعه مدنی در جامعه شناسی سیاسی برداشت می شود مبتنی بر نظریه اقتصاد سیاسی است . یعنی جامعه مدنی حوزه ای است که در آن کشمکش های اقتصادی ، اجتماعی و ایدئولوژیک واقع شده و دولت ها می کوشند آن منازعات را از طریق وساطت ( میانجیگری ) یا سرکوب حل کنند . کارگزاران و بازیگران این منازعات در درون جامعه مدنی عبارتند از نیروها و طبقات و گروهها ، جنبش های اجتماعی ، نهادها و سازمانها و گروههای فشار .
ادامه دارد...
@amniatemeli
هدایت شده از ابوقاسم
📌هرجا تیر اصابت کرد سیبل را آنجا بگذارید
تیر را رها کنید هرجا مرمی فرود آمد سیبل را همانجا بگذارید. دقیقا همان نقطه هدف مورد نظر ما بود و برای آن برنامه ریزی کردیم.
به عبارت دیگر برای تیر شلیک شده به هدف خيالي، تئوری سازی می شود،تا گفته شود ما اینگونه به این نقطه رسیدیم و دقیقا به خواسته خود رسیدیم
از این روش بهتر کجا می توان پیداکرد که با فریب، پیشرفت را تئوری سازی کنیم؟
این آسان ترین مسیر برای فریب افکار عمومی یک جامعه است.
تهی بودن جامعه از راهبرد علمی برای طراحی مسیر پیشرفت و توسعه و عدم برنامه ریزی برای رسیدن به آرمان های ایده آل و عدم نیرو سازی و البته تصمیم گیری های جزیره ای در ساختار تصمیم ساز، باعث شده به همراه سیبل بدنبال محل اصابت تیر باشیم تا آن را در نقطه اصابت قرار بدیم.
این مساله خلأ فرهنگ مطالعاتی و پژوهشی در مسیر حکمرانی را نشان می دهد.
فرهنگ سازی های ناقص آن هم بدون اصول و روش های درست و نبود زمان شناسی برای آغاز برنامه ریزی کلان جهت تربیت و آموزش جامعه تا به امروز ادامه دار بوده است و این خود ما بودیم که برای مسیر انقلاب مانع تراشی کردیم و مسیر های غلط و ناقص را انتخاب و برای توجیه آن، سیبل را در همان نقطه گذاشتیم و ادعا می کنیم به هدف زدیم.
اینکه در صنعت موشکی یا پهپادی و یا در عرصه نانو و شرکت های دانش بنیان پیشرفت کردیم اما در بسیاری از شاخص ها نتوانستیم پیشرفت کنیم نشان دهنده همان برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های جزیره ای در ساختار قدرت در کشور است و نشان میدهد آن پیشرفت برآمده از خلاقیت فردی یا گروه خاصی است که یک شخصی مثل شهید طهرانی مقدم وامثال آن ها آغازگر آن بودند هست نه بر گرفته از فرهنگ پیشرفت و توسعه.
چرا که ما در حاکمیت رفتار و رویکردِ برآمده از مسیر فرهنگ محور را شاهد نیستیم و هرکس دارد کار خودش را می کند.
علت این است که صحبت های امام خمینی و امام خامنه ای حفظه الله(گام دوم انقلاب) که سرشار از داده های مفید برای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی است در رفتار نظام اسلامی مشاهده نمی شود.
یعنی ما باید با جمهوری اسلامی بجنگیم که از مسیر انقلاب اسلامی فاصله نگیرد یا اینکه خود را در مسیر مشخص و ایده آل قرار دهد که خب تا الآن این اتفاق نیفتاده است و روز به روز ما با عدالت اجتماعی، تربیت و آموزش، فرهنگ، برنامه ریزی، نیرو سازی و... درحال فاصله گرفتن هستیم.
وضعیت کنونی کشور نتیجه فوت میلیون ها ساعت در این کشور است که می شد کارهای بزرگی انجام داد اما نشد یا شاید بلد نبویدم
ابوقاسم
براساس مطالبی که بیان شد (رابطه دولت با جامعه مدنی )، جوامع سیاسی دچار تقسیم بندی هایی می شوند :
الف - جامعه سیاسی تکثر گرا ....... در این نوع جوامع ، جامعه مدنی خودجوش و نیرومند بوده و علائق افراد را در اصناف و گروهها و تشکل های مختلف سازمان می دهند . لذا در چنین جوامعی ، جامعه مدنی به عنوان یک ضربه گیر میان دولت و توده ها عمل می کند .
ب - جامعه سیاسی بسته سنتی ......... در چنین جوامعی جامعه مدنی و نهادها و موسسات آن هنوز تکامل نیافته و گروههای اجتماعی از عرصه فعالیت مستقلی برخوردار نیستند . در چنین جوامعی ، سیاست نه فعالیتی گروهی بلکه اساسا فرآیندی فردی و شخصیتی است .
ج - جامعه سیاسی نیمه سنتی و غیر توده ای ........ در این گونه جوامع ، ساخت دولت سنتی بسته بوده و گروهها نمی توانند در آن راه بیابند . لذا گروههای جامعه مدنی به عنوان رقیب حکومت عمل کرده و جامعه بصورت ادواری دچار بحران هایی در این زمینه می گردد . بر همین اساس دولت دو راهکار پیش روی خود خواهد داشت یا کمی فضا را برای گسترش جامعه مدنی باز می کند و یا اینکه سیاست سرکوب را در پیش بگیرد . حتی ممکن است به راه حل سوی نیز دست یابد که آن بسیج توده ای است . که در این صورت چنین جامعه ای به جامعه سیاسی بسته توده ای تغییر شکل می یابد .
ادامه دارد...
@amniatemeli
د - جامعه سیاسی بسته توده ای ..........در این گونه جوامع ، دولت ضمن استفاده از همه گونه سمبل ها و ارزش های مشروعیت بخش در مقابل قدرتمند شدن گروههای جامعه مدنی مقاومت می کند و حکومت برای سرکوب نیروهای جامعه مدنی به جلب حمایت و بسیج توده ای متوسل می شود . بحران مشروعیت و مشارکت سیاسی در این نوع از جوامع سیاسی بسیار آشکار است .
ح - جامعه سیاسی سرکوبگر غیر توده ای ........در چنین جوامعی ، جامعه مدنی از نظر فعالیت کاملا سرکوب می شود ولی نوع سرکوب متمایل به بسیج توده ای نیست . دولت های نظامی مصداق روشنتری از این نوع جوامع هستند . دولت ها در چنین جوامعی در اولین فرصت تلاش می کنند که منابع قدرت خودرا متمرکز کرده و اولین اقدام آنها مهار کردن جامعه مدنی است .
و - جامعه سیاسی سرکوبگر توده ای ........ در چنین جوامعی که معمولا توتالیتر خوانده می شوند . خواه چپ باشد و خواه راست ، دولت از طریق ارعاب گروههای سیاسی و ترغیب و جلب حمایت مردم از سیاست های اقتصادی خود ، از انگیزه های ایدئولوژیک و مکتبی بهره گرفته و آن را در سطح توده گسترش می دهد . یعنی به نوعی گرایش به توده ای کردن سیاست دارند . . در چنین جوامعی گروههای اجتماعی سازمان یافته یا بشدت تضعیف شده یا سرکوب می شوند .
منبع : جامعه شناسی سیاسی دکتر بشیریه
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیویی از حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در شعیبیه خوزستان
@amniatemeli
✅طی سال های اخیر، دربسیاری از ادبیات غربی، گسترش دموکراسی را از طریق انقلاب های مردمیِ بدون توجه به ژئوپلیتیک مطرح کرده اند و همچنین براین باورند،دموکراسی سازی صرفاً نشان دهندۀ گسترش یک ارزش شناخته شدۀ غربی در جهان پست مدرن است.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽📽 هیتلر چگونه به قدرت رسید؟
🔰دهها سال ازسقوط رایش سوم گذشته است،با این وجود یکی ازمهمترین مباحث تاریخ سیاسی مدرن فهم این پرسش است که آدولف هیتلر، دیکتاتور آلمان نازی،چگونه توانست در یک نظام کاملاً دموکراتیک به قدرت برسد وتمام نهادهای دموکراسی را در این کشور نابود کند.
🎬 در ویدئوی کوتاه بالا (+ زیرنویس فارسی) نگاهی خواهیم داشت به تاریخ و نحوه تبدیل شدن آدولف هیتلر به پیشوای آلمان.
وستانیوز
@amniatemeli
✅سیاست، بنیان بنیادین قدرت ملی
🔹سیاست در مفهوم عملی آن در هر سرزمینی و با توجه به دیدگاه و ایدئولوژی مردمان آن سرزمین متفاوت تعریف می شود اما تفاوت در این تعریف نمی تواند انکار کننده نقش بی بدیل سیاست در قدرت ملی کشوری باشد. هر اندازه تعریف موجود از سیاست در جامعه ای بر اصول صحیح و امتحان پس داده این مفهوم متکی باشد و سیاستگذاری ها بر مبانی درستی انجام شود، تاثیری به همان میزان در تقویت قدرت ملی خواهد داشت. در ایران کنونی به عنوان یکی از نظام های دموکرات محور و در حال توسعه به منظور قرار گرفتن در مسیر صحیح سیاستگذاری باید پیش زمینه هایی فراهم کرد.
🔸احزاب و رسانه دو بال تحقق مردم سالاری در نظام های توسعه یافته سیاسی در جهان است. توجه نه در کلام که در عمل به این دو موضوع گرچه نیازمند برنامه ریزی و نگاه مثبت برنامه ریزان است اما تجربه میدان دادن به رسانه های مستقل برای انعکاس رویدادهای جامعه، آزموده ای با دستاوردهای بزرگ برای بسیاری از سرزمین ها بوده است.
احزاب نیز به عنوان بستر شکل گیری و رشد سیاستمداران می تواند آزمون و خطاهای طبیعی و البته فاجعه بار عالم سیاست را از گستره کشور به چارچوب حزب هدایت کند و از این رهگذر آسیب های چنین آزمون و خطایی را کاهش دهد. اگر قوای سه گانه در نظام های جمهوری را یکی دیگر از ویژگی های آن نظام ها بدانیم، باید گفت در ایران کنونی همدلی سه قوه مقننه، قضاییه و اجرایی می تواند هماهنگی سیاستگذاری ها و اجرای آن ها را تسهیل کند.
🔹با وجود تنوع مذهبی، قومی و فکری در ایران حضور همه سلایق و عقاید در سطح نخست قدرت می تواند اعتماد عمومی به سیاست و قدرت را افزایش دهد. اعتماد همه جریان ها و رقبای سیاسی و انتخاباتی به دولت منتخب مردم مسیر حرکت را برای اجرای قانون هموارتر خواهد کرد. در نهایت با فراهم آمدن بسترهای تقویت احزاب و رسانه های مستقل، همدلی قوای سه گانه نظام جمهوری، اعتماد به دولت به عنوان بازوی اجرای برنامه ریزی ها، نهال سیاست مردم سالارانه در ایران امکان رشد خواهد یافت و تقویت قدرت ملی میوه این درخت خواهد بود.
@amniatemeli
📙📗نظریه واقعگرایی در روابط بین الملل
🔹برداشت واقعگرایانه از روابط بین الملل به شکل نظریه واقعگرایی یا رئالیسم، ریشه در افکار و اندیشه سیاسی فلاسفه ای چون ماکیاولی، هابز و آراء تاریخدانان چون توسیدید دارد. واقعگرایی به واسطه ماهیت و توصیه های احتیاط آميز، کاربردپذیری و امکان کاربست در مورد نظام بینادولتی و مبتنی بر رقابت کشورها، بعد از پیمان صلح وستفالی در سال ١۶۴٨ به صورت حکمت متعارف و مقبول در روابط بین الملل درآمد و دو دوره طلایی موازنه قوا بین سال ١۶۴٨ تا ١٧٨٩ و ١٨١۵ تا ١٩١۴ موضع آنرا در اروپا تقویت و تثبیت کرد.
🔸وقوع جنگ جهانی اول به مثابه شکست نظام موازنه قوا و پیرو آن واقعگرایی در روابط بین الملل بود. از این رو، در دوره بین دو جنگ جهانی واقعگرایی از سوی آرمانگرایی به چالش کشیده شد. اما آغاز جنگ جهانی دوم، بعنوان ناکارآمدی آرمانگرایی به دلیل بعد هنجاری آن که بیشتر از آنکه بدنبال تبیین واقعیات نظام بین الملل باشد، بدنبال حفظ صلح و امنیت بود، در نظر گرفته شد و مجددا واقعگرایی بعنوان رهیافت نظری غالب مطرح گردید.
🔹هانس جی مورگنتا نظریه واقعگرایی سیاسی را در کتاب "سیاست میان ملتها" به صورت یک نظریه مدون تبیین کرد که بعدها با تحولات نظری در این نظریه با نام واقعگرایی کلاسیک شناخته شد.
ادامه دارد...
@amniatemeli
هدایت شده از غرب آسیا
🔸اطلاعیه مهم درباره فراخوان حضور مردم در مقابل سفارت باکو در تهران
در واکنش به لجن پراکنی های الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری جعلی باکو بر علیه تمامیت ارضی ایران، تجمع دانشجویان و مردم تهران در مقابل سفارت این کشور برگزار می شود
زمان :پنجشنبه(فردا) ساعت 10 صبح
مکان :خیابان پاسداران خیابان نیستان سوم کوچه راستوان سفارت جمهوری باکو
خبرگزاری وستانیوز از کلیه دانشجویان، طلاب و اساتید و دغده مندان تمامیت ارصی کشور می خواهد در این تجمع شرکت کنند
وستانیوز
@westanews
هدایت شده از ابوقاسم
انتشار اثر بزودی
بعدازظهر روز بعد، بعد از اینکه ناهار را در سوئیت هتل خوردیم، دوباره از من پرسید که مایلم او را تا عراق همراهی کنم یا خیر؟ به او گفتم: "دیروز جوابت را دادم، همراهت می آیم." گفت: "خوب فکرهایت را بکن، نظر خانوادهات را بپرس، قشنگ به این موضوع فکر کن چون این یک سفر معمولی نیست و ممکن است به قیمت جان ما تمام شود.جواب دادم: "به هر حال من با تو هستم." خوب میدانست که به او میگویم «بله، من با تو هستم» میخواست با او باشم.
من آنجا بودم.. دستانم را از پشت بستند، بار اول ما را پشت دیوار نگه داشتند تا اعداممان کنند، هنوز صدای آماده کردن خشاب کلاشینکف را میشنوم، فقط کم مانده بود که ماشه را با خونسردی فشار دهند، در حالی که یکی صدا میزد: "بکشید.. بکشید. منتظر چه هستید؟ بکشید قبل از اینکه برنامههایشان را تغییر دهند." هیچ وقت چهره کسی را که برای اولین بار با تحریک دیگران صدا زد تا ما را بکشند، فراموش نمیکنم، دشداشه مشکی پوشیده بود که قسمت جلویی آن تا کمربند چرمی بلند شده بود، چشمانش مملو از شرارت و عزم ناموجه برای کشتن بود، بی آنکه بداند کسانی که آنها را به کشتن فرا میخواند چه کسانی هستند.
بزودی....این کتاب... جزئیات وحشتناکی را افشا خواهد کرد...
حتی اگر به قیمت جان تمام شود
ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارشی از کف میدان آزادی و مردمی که حتی حاضر نشدند از کسی که به پرچم ایران بیحرمتی میکند فیلم بگیرند.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅گروهک های تروریستی پژاک و کومله و برنامهریزیها برای اقدامات تروریستی در ایران
شعار رسمی پژاک و آشوبگران یکی است
@amniatemeli.
👆دانلود کنید pdf خلاصهترجمه کتاب لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا نوشته پروفسور جان مرشایمر و استفان والت، ترجمه اسفندیار خدایی
🔹اگر میخواهید رفتار آمریکا در خاورمیانه را درک کنید، کتاب لابی اسرائیل را بخوانید
🔹 چرا آمریکا به عراق حمله کرد؟
🔹 چرا آمریکا بدنبال سقوط دولت سوریه است؟
🔹 مشکل آمریکا با ایران چیست؟ چرا ترامپ از برجام خارج شد و چرا بایدن میخواهد برگردد؟
🔹 چرا آمریکا هزاران میلیارد دلار ناقابل را در جنگهای خاورمیانه تلف کرد؟ به کدام هدف خود رسید؟
🔹آیا با سیاستهای لابی اسرائیل در برپایی جنگها، آشوبها و ویرانی خاورمیانه و اتلاف هزاران میلیارد دلار از جیب مردم آمریکا، بالاخره اسرائیل امنتر شد؟
🔹 باورهای آخرالزمانی صهیونیستها چه تاثیری در سیاست خارجی آمریکا دارد؟
🔹 چرا آمریکا منافع، پول، اعتبار و آبروی خود را برای اسرائیل قربانی میکند؟
🔹 راه نجات آمریکا و خاورمیانه از لابی اسرائیل کدام است؟
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر معظم انقلاب: شهید هویت ملی را برجسته میکند.
🔹رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای قم: چیزهایی است که هویّت ملّی را برجسته میکند و رتبهی هویّت ملّی را بالا میبرد. ملّت ایران به خاطر همین شهادتطلبیها در چشم آنهایی که به گوششان رسید ــ البتّه سر و صدا و هیاهوی رسانههای دشمن نمیگذارد خیلی از چیزها در دنیا به گوش افراد برسد، امّا آنهایی که به گوششان رسید که کم هم نبودند، خیلی از ملّتها بودند ــ عظمت پیدا کرد؛ به خاطر چه چیزی؟ به خاطر شهید.
🔹به خاطر صِرف جنگ نیست؛ جنگ خیلی جاها هست؛ به خاطر این فداکاریها است که در آن شهید از آب درمیآید؛ به خاطر این خانوادهها است؛ خانوادههای شهیدان، این پدرها، این مادرها؛ به خاطر اینها است. هر چه خبر اینها به بیرون درز کرد، برای این ملّت عظمت آفرید؛ [لذا شهید] هویّت ملّی را درخشنده میکند، برجسته میکند، رتبهاش را بالا میبرد.
@amniatemeli
✅جنگ ترکیبی
🔹 به راهبرد پیچیدهای اطلاق میشود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای میدهد و متناسب با آن طیف گستردهای از ابزارها را به شیوه متقارن یا نامتقارن درنبردی غیرخطی مورداستفاده قرار میدهد. ابعاد و مؤلفههای این جنگ که اصطلاحاً به آن جنگ هیبریدی میگویند، فعالیتهای نظامی متعارف و غیرمتعارف، جنگ تبلیغاتی و رسانهای، جنگ اقتصادی و انواع تحریمها، جنگ سایبری، دیپلماسی و مذاکره، جنگ روانی و اطلاعاتی، تروریسم، شورش و ناآرامی اجتماعی را شامل میشود.همچنین درگیری و جنگهای ترکیبی شامل تلاشهای چندلایه ای است که برای بیثبات کردن یک دولت کارآمد و قطبی کردن آن جامعه طراحی شده است.
@amniatemeli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات هشتم آبان ۱۴۰۱ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان قم.
@amniatemeli