🔷 «اِذ» 🔷
چــهار وجــه دارد:
✅ ١. اسـم بـرای زمـان گـذشته، (مواضعی که این کلمه در ابتدای قصص قرآنی میآید) مانند: «و اذ فرقنا بکم البحر»
✅ ٢. اسـم بـرای زمـان آیـنده، مانند: «یومئذٍ تحدّث اخبارها»
✅ ٣. بـرای بـیان عـلت، مانند: «و لن یَنفَعَکُم الیوم اذ ظلمتُم»
✅ ۴. بـرای امـر نـاگهانی(مفاجاة) مانند: «و إِنَّ اهل الدنیا کَرَکبٍ اذ صاح بهم سائقُهم فارتحلوا»
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------
12.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------
🔶 یَومَــئـذٍ 🔶
«اِذ» باید به جمله اضافه شود، اما گاهی جملهی مضافالیه حذف میشود و عوض از آن، تنوین آورده میشود، مانند «یومئذٍ» که در اصل: «یَومَ اذ کان کذا»(متناسب با متن) بوده است.
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------
✅ جملههای «ایّاک نعبُدُ» و «یا اباعبدالله»
با آنکه جمله اول با ضمیر و جمله دوم با حرف ندا آغاز شده است، اما هردو جمله فعلیه هستند، چون در اصل «نعبُدُک» و «ادعو اباعبدالله» هستند.
🔴 ملاک در اسمیه و فعلیه بودن جمله «رُکن جمله» و «شکل اصلی جمله» است.
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------
🔴🔴🔴 آخرین مهلت ثبتنام 🔴🔴🔴
🔰🔰🔰 آغاز دوره کاربردی ادبیات عرب 🔰🔰🔰
⚜⚜⚜ عید قربان (١٩ تیرماه) ⚜⚜⚜
✅ کلیپهای کوتاه آموزشی، همراه با پاورپوینت
✅ کارگاه حضوری و آنلاین در آخر هر هفته
✅ پیگیری تمارین توسط پشتیبان
📗 برای کارگاه و پشتیبان خواهران از اساتید خانم استفاده خواهیم کرد.
♦️ نمونه درسگفتار و کارگاه ♦️
را در همین کانال ملاحظه فرمائید.
برای ثبتنام، به ادمین پیام دهید. 👇
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------
🔰سه معنا برای فعل «نَظَرَ»🔰
✅ ١. اگر متعدی بنفسه باشد، به معنای «انتظار» میآید، مانند: «فهل ینظرون الّا الساعة اَن تأتیَهُم بغتةً»
✅ ٢. اگر با حرف جر «فی» متعدی شود، به معنای «تفکر» میآید، مانند: «فنَظَرَ نظرةً فی النجوم»
✅ ۳. اگر با حرف جر «الی» متعدی شود، به معنای «نگاه کردن» میآید، مانند: «فانظُر الی طعامک»
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------
🔰دو معنا برای فعل «رَغِبَ»🔰
✅ ١. اگر با حرف جر «الی» و «فی» متعدی شود، به معنای «میل، محبت و رغبت» میآید، مانند: «و الی رَبّک فارغَب» «فارغبوا فیما وعد اللهُ المتقین»
✅ ٢. اگر با حرف جر «من» متعدی شود، به معنای «اِعراض، بُغض و نفرت» میآید، مانند: «قال أَراغبٌ انتَ عن آلهتی یا ابراهیم»
---------------------------------------------------
❇️ کانال آموزِشِ دروسِ حوزَوے
💢@Amoozesh_Dorooshowzawi
💢https://eitaa.com/Amoozesh_Dorooshowzawi
❇️ادمین آموزش دروس حوزوی:
💢@Admin_Doroos_Howzeh
کانال آموزش دروس حوزوی
----------------------------------------------------