با سلام
◼️◼️◼️◼️◼️
انشاالله تا آخر ماه محرم به مرور قطعات اجرا شده از مادحین مختلف در فضای #اینستاگرام، ردیف دستگاهی اجرا شده، در استوری پیج استاد حبیبی، بصورت مختصر و مفید تحلیل خواهد شد.
دوستانی هم که میخواهند قطعه ای درخواستی تحلیل شود، در دایرکت استاد حبیبی ارسال کنید، به مرور در حد وقت در استوری تحلیل خواهد شد.
❗️نکته اینکه فقط تحلیل مادحین بزرگ و بنام و اینکه حتما پیج مربوط به خود مداح باشد.
پیج استاد #حبیبی در اینستاگرام🔰🔰
http://www.instagram.com/mortezahabibi110
#زمزمه
#رجز
#چهارگاه
#فیلم_آموزشی
◼️◼️◼️◼️◼️
حی علی العزا...
بشنوید یک نمونه دقیق از حالات حماسی #چهارگاه از کربلایی حنیف طاهری
◼️
چهارگاه را شاید ایرانی ترین نغمات در ردیف ایرانی دانست.
حماسی ترین رجز ها در چهارگاه خوانده می شود.
اکثر دودومه ها در چهارگاه اجرا شده است.
چند نمونه هم در کانال تحلیل شده جستجو کنید وگوش دهید تا چهارگاه ملکه ذهن گردد.
👇👇👇👇
استاد #مرتضی_حبیبی
◼️◼️◼️◼️◼️
@amoozeshe_zekre_eshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◼️◼️◼️◼️
#زمزمه
#چهارگاه
#کربلایی_حنیف_طاهری
اول سلام ما به رخ انورت حسین...
مدرس #مرتضی_حبیبی
◼️◼️◼️◼️◼️
@amoozeshe_zekre_eshgh
#تاسوعا
#روضه_خوانی
#قمر_بنی_هاشم
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
#دستگاه_شور
◼️◼️◼️◼️
این قطعه روضه خوانی از حقیر را بشنوید که احتمالا این فضا را در جلسات زیاد شنیدید، خوب به حالات بالا و پایین آمدن نغمات دقت کنید
این فضا قالب در دستگاه شور و گردش در پرده #رضوی است.
اما نکته مهم❗️
معمولا در روضه خوانی ما بر یک نغمه تاکید نمیکنیم و مرتب در حال جابجایی نغمات نزدیک به هم هستیم.
◼️
اینجا هم لحظاتی که اوج گرفته میشه به فضای #دشتی رفت و برگشت می کنیم.
بشنوید این قطعه روضه کوتاه در رثای قمر بنی هاشم #اباالفضل_العباس ع
🔰🔰🔰🔰
مدرس #مرتضی_حبیبی
◼️◼️◼️◼️◼️◼️
@amoozeshe_zekre_eshgh
19.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️
#روضه_خوانی
#قمر_بنی_هاشم ع
#دستگاه_شور
#کربلایی_مرتضی_حبیبی
#تاسوعا
◼️◼️◼️◼️◼️◼️◼️
@amoozeshe_zekre_eshgh
#نوحه_خوانی
#واحد
#سلیم_موذن_زاده
#بیات_ترک
#اربعین
#فیلم_آموزشی
🍃🍃🍃🍃
خیلی دوستان اشاره داشتند که از کارهای سلیم موذن زاده هم در کانال کار بشه و قطعات ترکی و آذری هم تحلیل بشه
البته نمونه هایی کار شده که در ادامه هم انشالله قطعات ماندگار آذری هم به مرور تحلیل خواهد شد.
قطعه فیلم قدیمی به مناسبت اربعین از استاد سلیم موذن زاده در آواز بیات ترک که به زیبایی تمام اجرا شده است.
🍁
سینه زنی #واحد تک #سنتی که معمولا بصورت فرهنگ سینه زنی عاشورا در خطه آذربایجانیها مرسوم است و معمولا این سبک سینه زنی کاملا در مناطق آذری نشین جا افتاده است
🍁
در این قطعه هم #اکتاو_خوانی را شاهد هستیم که مادحین آذری به وفور از آن استفاده می کنند و زیبایی کار را دو چندان می کند.
🍁
#بیات_ترک نغمه ای است که در مناطق آذری زبان بسیار مرسوم است و استاد موذن زاده نیز از آن به وفور در کارهایشان استفاده کرده اند.
❗️اذان معروف موذن زاده در همین فضای بیات ترک اجرا شده که از تسلط خوب استاد به این نغمه اشاره دارد.
معمولا نغمه بیات ترک در ترکیب با زبان آذری و ترکیبات ضربی که در سینه زنیها شاهد هستیم، بخصوص ضربی تک سنتی که در فیلم شاهد هستیم، فضای حماسی خاصی را ایجاد می کند.
و وقتی این فضا با صدای ماندگار و پرطنین استاد سلیم اجرا بشود دیگر نور علی نور است و مستمع را به وجد می آورد.
🍁
ببینید و بشنوید این فیلم قدیمی از استاد سلیم
🌺روحش شاد و یادش گرامی🌺
🍁🍁🍁
مدرس #مرتضی_حبیبی
🍃🍃🍃🍃🍃
@amoozeshe_zekre_eshgh
24.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥💥💥💥
#سلیم_موذن_زاده
#نوحه_خوانی آذری
#بیات_ترک
#اربعین
🌺دور یارالی زینب بی یاروم...
مدرس #مرتضی_حبیبی
💥💥💥💥
@amoozeshe_zekre_eshgh
#دوبیتی
#دشتی
#چوپانی
#فاطمیه
#مرتضی_حبیبی
🔳🔳🔳🔳🔳
این قطعه کوتاه در قالب اشعار دوبیتی در گوشه چوپانی است.
بسیاری از ابیات دوبیتی با توجه به کشش کلمات و وزن قالب دوبیتی بخوبی روی نغمه دشتی مینشیند و گوشه های متنوعی را با توجه به فرهنگ و اقلیم هر منطقه بوجود می آورد.
گوشه های دیگری مثل حاجیانی، غم انگیز، بیدکانی, دیلمان ،گیلکی، شیرازی از انواع این گوشه ها در قالب نغمه دشتی می باشند.
⚫️
گوشه #چوپانی نغمه فراق و جدایی است که بین چوپانان باتوجه فضای تنهایی و جدایی که بین چوپانان وجود داشت از درون جوشش می کند و وقتی نوای نی همراه آنمیشد آنچنان سوز و گدازی پدید می آورد که هر شنونده ای را مجذوب خود میکند.
تحریرهای نرم و کششی و همچنین لحظاتی تحریرهای پله ای که بر حزن آن می افزاید.
بشنوید 👇👇👇
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@amoozeshe_zekre_eshgh