eitaa logo
مرکز آموزش غیر حضوری اداره ملک
1.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
2.3هزار ویدیو
267 فایل
لطفا مطالب مفید خود را جهت استفاده در کانال و همچنین هرگونه نظرات و پیشنهادات خود را به شماره زیر ارسال نمائید.با تشکر 09923421185
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲ سوره‌ی بقره: 1⃣ قرآن، پدیده‌ی عظیمی است که دیدن و درک آن، افق دیدِ بالایی می‌خواهد --> (ذلک). 2⃣ قرآن از همان ابتدا به صورت مُدوّن و تنظیم‌شده، به شکل کتاب، نازل شده است( یعنی یک نسخه PDF و غیر قابل تغییر بوده است)؛ هر چند کتابت( یعنی نوشتن) آن در زمان عثمان اتّفاق افتاده باشد --> (الکتاب). 3⃣ هر کتابی که از جانب خداوند نباشد، بی‌نقص و بدون سستی نیست --> (الکتاب لا ریب فیه). 4⃣ برای این‌که درک کنیم در قرآن رخنه و شکّی وجود ندارد، باید به درون و عمق آن برویم --> (فیه). 5⃣ قرآن، یک حقیقتِ همیشه زنده است و وجود دارد. تا زنده نباشد نمی‌تواند هدایت کند --> (هُدی). 6⃣ هرچند قرآن برای هدایت همه‌ی مردم آمده( هُدًی للنّاس) ولی فقط متّقین توسّط آن هدایت می‌شوند --> (هُدًی لِلمتّقین). 7⃣ هدایتِ قرآن با هدایتگریِ هر چیزی متفاوت است، هدایتش به نفع مردم و متّقین است --> (لِلمتّقین - لِلنّاس). 8⃣ تا انسان خودش نخواسته باشد خودش را بسازد و هدایت کند، کاری از دست پیامبر و کتابش ساخته نیست. قرآن کسی را هدایت می‌کند که افکار و گفتار و کردارش ترمز داشته باشد --> (هُدًی لِلمتّقین).
مرکز آموزش غیر حضوری اداره ملک
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲ سوره‌ی بقره: 1⃣ قرآن، پدیده‌ی عظیمی است که دیدن
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٢ سوره‌ی بقره: 🔹«ذلک»: اسم اشاره به دور است و گاهی دربردارنده‌ی مفهوم «عظمت و رفعت مقام» است. همان گونه که یک ساختمانِ عظیم و رفیع را نمی‌توان از فاصله‌ی چند سانتی‌متری دید، قرآن را هم اگر -نعوذ بالله- پیش‌‌پاافتاده فرض کنیم، هرگز نخواهیم شناخت. 🔸 «کتاب»: یعنی «یک مجموعه‌ی مدوّن ثبت‌شده»؛ چه صورت «مُجَلّد و سخت‌افزاری» داشته باشد و چه حالت «نرم‌افزاری». 📌 قرآن به صورت «نرم‌افزاری» بر قلب پیامبر نازل شد (نزول یکباره) و به صورت نرم‌افزاری هم توسّط پیامبر به مردم عرضه شد (نزول تدریجی). و ده‌ها سال بعد در زمان عثمان، ثبتِ فیزیکی شد و به صورت سخت‌افزار و مجلّد درآمد. 🔹 «رَیب»: یعنی «شک، انحراف، ناراستی، سستی». 🔸 «هُدی»: یعنی «هدایتگر، راهنما، جهت‌دهنده». 🔹 «مُتّقین»: جمع «مُتّقی» است؛ اسم فاعلِ باب افتعال از مصدر «اِتّقاء»👇 🖇 از ریشه‌ی «وَقِی» یا «تَقِی» به معنی «خود نگهدار» یا «ترمزدار» که معادل مناسبِ فارسیِ آن، «پرهیزکار» است👇 🔅 یعنی کسی که در نیّت و گفتار و عمل، از هر آنچه خداوند نهی کرده، پرهیز می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تو مرا بیدارم کن‼️ 💯 عادت به سکون بلای بزرگی است برای پیروان حق. وای بر من اگر بی‌درد شوم... 💠 بخشی قابل تامّل از وصیت‌نامه شهید گرانقدر عباس دانشور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علیک یا حسن بن علی ع 🌼🌼 مطالب امروز کانال تقدیم به امام حسن ع 🌸🌸🌸🌸🌸 ان شاءالله دستمان را بگیرنددر دنیا و آخرت 🤲
💫🍃🌸🍃💫 💠حفظ آیات موضوعی _ترم ۶ 😍 گروه کودکان 🧕مربی : خانم توکلی •✾❀🕊🌼🕊❀✾• حفظ قـ❤️ـرآن @amoozeshemamali110 💫🍃🌸🍃💫
آزمون آزمایشی از ساعت ۲۱ تا ۲۱:۳0 می باشد. لینک‌ها ساعت ۲۱ فعال می شوند. ان شاالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه شرکت کنندگان در دومین دوره تربیت داور قرآن کریم ۱. دوره تربیت داور برای رشته‌هایی که حداقل ۱۵ نفر متقاضی داشته‌اند برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد که بشرح زیر می‌باشند: تجوید گروه خواهران تجوید گروه برادران وقف و ابتدا گروه خواهران حفظ گروه خواهران ۲. دو مرحله از عزیزان متقاضی آزمون بعمل خواهد آمد: ابتدا آزمون شفاهی، که بصورت حضوری روز پنجشنبه 25 آبان‌ماه در محل مدرسه تخصصی قرآن و عترت امام علی علیه السلام (واقع در میدان نوبنیاد، شهرک شهیدچمران) ساعت ۸ صبح برگزار خواهدشد. (زمان دقیق و ساعت آزمون شفاهی متعاقبا طی تماس تلفنی به یکایک متقاضیان عزیز اطلاع‌رسانی خواهدشد.) ۳. عزیزانی که در مرحله حضوری، موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی شوند، آزمون کتبی نیز خواهند داشت که زمان آن متعاقبا اعلام خواهدشد. ۴. اسامی داوران محترم آزمون شفاهی بشرح زیر می‌باشد: رشته تجوید گروه برادران: استاد یاریگل رشته تجوید گروه خواهران: استاد نظری رشته وقف و ابتدا گروه خواهران: استاد آگاهی رشته حفظ گروه خواهران: استاد صریحی‌نژاد ۵. عزیزانی که برای آزمون حضوری تشریف می‌آورند میبایستی اصل مدارک شناسایی و قرآنی خود را همراه داشته و به مسئولین اجرایی تحویل دهند تا اسکن شده و در سامانه سازمان تبلیغات بارگزاری گردد. ۶. میزبان برگزاری دومین دوره تربیت داور قرآن کریم، اداره محترم نعیم میباشد. ۷. لیست اسامی متقاضیان شرکت در دومین دوره تربیت داور قرآن کریم به شرح زیر میباشد: 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 حکمت علوی | از کسانی نباش که ... ❌از کسانی نباش که... تو کارشون کوتاهی میکنن وتوی خواسته هاشون زیاد روی میکنن 🔖نهج البلاغه | حکمت ١۵٠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز آموزش غیر حضوری اداره ملک
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۲ سوره‌ی بقره: 1⃣ قرآن، پدیده‌ی عظیمی است که دیدن
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن، نه زن می‌شناسد و نه مرد، نه عرب و نه عجم --> (الّذین). دلیل این که اسلام در برابر همه‌ی اختلافاتِ نژادی برنده بوده و هست، این است که ملاک آن تقواست --> (انّ اکرمکم عند الله اتقاکم). 2️⃣ اوّلین قدم در تقوا، ایمان است --> (للمتّقین(۲) الّذین یؤمنون). به عبارت دیگر، اوّلین شرط برای این‌که انسان به صف متّقین بپیوندد، این است که به وجود آن‌چه نمی‌بیند و حس نمی‌کند، ایمان داشته باشد و بپذیرد غیر از عالَم محسوسات، عالَمی دیگر هم هست. البتّه باید توجّه داشت که ایمان به غیب، با دانستن غیب فرق می‌کند --> (الّذین یؤمنون بالغيب). 3️⃣ آرامش، فقط با ایمان ایجاد می‌شود، نه چیز دیگر --> (ایمان، از ریشه‌ی «اَمَنَ» به معنی «در امان قرار دادن خود»). 4️⃣ ایمان، باید تداوم داشته باشد؛ یکباره نیست --> (یؤمنون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 5️⃣ اوّلین قدم بعد از ایمان آوردن، برپایی فرهنگ نماز است --> (یقیمون الصّلاه). 6️⃣ انسان باید در برپایی نماز، استمرار و تداوم داشته باشد --> (یقیمون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد).
مرکز آموزش غیر حضوری اداره ملک
🌺 یک آیه، یک دنیا معرفت 🌺 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن
‌ 🔖 نکات آیه‌ی ٣ سوره‌ی بقره: 🔹 «الّذینَ»: کسانی که 🔸 «یُومِنونَ»: فعل مضارع از مصدر «ایمان» باب اِفعال، ریشه‌ی «امنَ» به معنی «ایمان دارند». 🔹 «غَیب»: عالَم نامحسوسات، هر چیزی که با حواس مادی قابل درک نباشد. 🔸 «یُقیمونَ»: فعل مضارع از مصدر «اقامه» باب اِفعال، ریشه‌ی «قَوَمَ» به معنی «به پا می‌دارند». 🔹 «الصلوٰة»: نماز 🔸 «مِمّا»: ادغام‌شده‌ی «مِن ما» به معنی «از آنچه» 🔹 «رَزَقنا»: فعل ماضی از ریشه و مصدر «رزق» به معنی «روزی دادیم». 🔸 «یُنفِقونَ»: فعل مضارع از مصدر «اِنفاق» باب اِفعال، ریشه‌ی «نَفَقَ» به معنی «انفاق می‌کنند».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا