eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
7.1هزار ویدیو
415 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
حفظ کنید قرآن را ، ولو یک آیه در روز .. ولی بهتر است نیت شما حفظ کل قرآن باشد پس همت کنید به این کار و از کسالت و تنبلی دوری کنید ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚪️ آموزش حرفه ای (5) 🌟با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان قاریان ومداحان گرانقدر و عزیزی که در کانال حضور دارند مناسب است که به برخی نکات صوتی مرتبط هست بپردازیم. 🔅الف: یکی از عمده ترین مشکلات صوتی در مداحان این است که غالبا پس از اجرا، احساس ضعف در تارهای صوتی و یا به قول خودشان سوزش می کنند. ممکن است برای دیگر خوانندگان نیز چنین مشکلی پیش بیاید. توجه داشته باشید هر گونه احساس ضعف در تارهای صوتی، بم شدن بیش از اندازه صدا پس از خواندن، ، عدم توانایی برای خواندن نت ها در اکتاو دوم و نت های اولیه اکتاو اول و سایر مشکلات مشابه معمولا ناشی از سه مورد است: 📌1. خروج غیرصحیح و غیراصولی صدا از حنجره؛ یعنی صدایی که پس از ارتعاش تارهای صوتی و خروج از حنجره بایستی از فضای دهان بیرون بیاید، از فضای بینی خارج می شود و همین مورد باعث نشنیدن صدای سالم و بدون نقص و گرفتگی زودهنگام صدا و ایجاد خش و خروسک در صدا می شود. خواننده در این موارد غالبا نمی تواند تمام تحریرها و نغمات را کامل اجرا کند، به همین دلیل اصرار دارد برای اینکه صدای بهتری خارج کند دائم بر روی نت های اکتاو دوم هنرنمایی کند که آن هم با شکست مواجه می شود. 📌2. گرم نکردن صدا پیش از خواندن؛ در یک قانون نانوشته در صداسازی، هر خواننده ای پیش از یک اجرا بایستی صدای خود را گرم و پس از هر اجرا بایستی صدای خود را سرد کند و به حالت عادی برگرداند. به دلیل اینکه خواندن و استفاده از تارهای صوتی مستلزم درگیر شدن اندام های مختلف صورت، گردن، گلو، سیستم تنفسی و ... است (بعدا در این باره مفصل صحبت می کنم) بایستی پیش از یک بار خواندن طولانی مدت (مثلا 30 دقیقه) ضرورتا تارهای صوتی و اندام هایی که برای خواندن به آن ها نیاز داریم را گرم کنیم. درست مثل یک ورزشکار حرفه ای که تا زمانی که با گرم کردن بدن و اندام هایی که بیشتر به آن ها نیاز دارد، آمادگی کامل و 100 درصدی برای حضور در صحنه ی ورزشی خود را پیدا نکرده است در صحنه حاضر نمی شود خواننده ی حرفه ای نیز بایستی پیش از شروع به خواندن حتما اندام ها و اجزای مختلف بدن خود که در خواندن به آن ها نیازمند است را گرم کند و در این مورد بسیار سخت گیر باشد و برای خود قانون بگذارد که : «بدون گرم کردن، نمی خوانم»! 📌3. فریاد زدن های ناخودآگاه و خودآگاه در حین مداحی کردن نیز کُشنده ی صداست. با صدایی که هنوز گرم نشده و به میزان کافی آمادگی برای خواندن پیدا نکرده است، نباید فریاد زد! این کار در طولانی مدت عُمر صدا را کاهش می دهد و در کوتاه مدت نیز سبب خستگی زودهنگام صدا و تارهای صوتی در حین خواندن و نیز گرفتگی صدا پس از خواندن می شود. یک خواننده ی حرفه ای هیچ وقت اصول خواندن را فدای احساسات لحظه ای نمی کند؛ بزرگ ترین و مهم ترین ابزار خواننده برای ارائه هنر خود، تارهای صوتی و حنجره است؛ چنانچه این ابزار مهم آسیب ببیند یا با مشکل مواجه بشود، خواننده به هیچ طریق دیگری نمی تواند هنر خود را نمایان کند. مانند اینکه از یک نقاش حرفه ای توقع داشته باشیم بدون داشتن چشم و دست، نقاشی کند! 🔅ب: برای اینکه این مشکلات به وجود نیاید یا از بین برود بایستی چند اصل مهم را سرلوحه تمام خواندن های خودتان قرار بدهید: 🌱1. از این پس هیچ وقت بدون گرم کردن صدا، نخوانید. یکی از ساده ترین راه های گرم کردن صدا، تکرار آوای «آ» یا «م» در درجات صوتی مختلف است. در هر درجه صوتی ، به مدت چند ثانیه آوای «آ» یا «م» را تکرار کنید و تا یک اکتاو (هشت نت پشت سر هم) این تکرارها را ادامه بدهید. پس از رسیدن به پایان یک اکتاو، دوباره همان مسیر را به پایین برگردید تا به نقطه ی شروع برسید. (صوت این تمرینات به زودی ارسال می شود) ساده تر از این تمرین برای گرم کردن صدا نیز زمزمه کردن مداحی ها یا قطعه های مورد علاقه ی خودتان یا قطعه هایی است که می خواهید آن ها را در جلسه بخوانید. البته باید دقت کنید که این زمزمه ها به فریاد و خواندن تبدیل نشوند؛ همیشه در گرم کردن صدا دقت کنید که شما نمی خواهید به اصطلاح صدا دم کند، تنها می خواهید صدا و تارهای صوتی آماده ی استفاده بشوند. گرم کردن با داغ کردن تفاوت دارد. 🌱2. اندام های صورت، فک، گردن و شانه (کتف) را پیش از خواندن، در منزل گرم کنید. اندام های صورت را با تکرار حالت خمیازه کشیدن (تصویر آن ارسال خواهد شد)، فک را با تکرار حالت جویدن آدامس، گردن را با حرکت آهسته به جهت های چهارگانه و شانه و کتف را با حرکت دَوَرانی دست به عقب و جلو گرم کنید. 🌱3. در حین خواندن، به هیچ وجه برای رسیدن به گامهای صوتی بالاتر از نقطه ی شروع تان عجله نکنید. صدای آرام و دلنشین بسیار تاثیرگذارتر است تا فریاد زدن های مکرر در گوش شنونده! شنونده ی روضه و از شنیدن فریادهای مکرر مداح، زود خسته می شود. ✍🏻ادامه دارد.. 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸🍃🔸🍃🔸 انما👈 مثل الحیوه الدنیا کما ٕ انزلناه من السما ٕ فاختلط به نبات الارض ....... یونس ۲۴ واضرب لهم 👈مثل الحیوه الدنیا کما ٕ ٕ انزلناه من السما ٕ فاختلط به نبات الارض ....... کهف ۴۵ 🔸️🍃🔸️🍃🔸️ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💜🍁💜﷽؛💜🍁💜 💎 چند دعاي قرآني براي قنوت نماز : رَبِّ أَوْزِعْنىِ أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتىِ أَنْعَمْتَ عَلىَّ وَ عَلىَ وَالِدَىَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَئهُ وَ أَدْخِلْنىِ بِرَحْمَتِكَ فىِ عِبَادِكَ الصَّلِحِينَ (نمل -19) رَّبِّ اغْفِرْ لىِ وَ لِوَالِدَىَّ وَ لِمَن دَخَلَ بَيْتىِ َ مُؤْمِنًا وَ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ لَا تَزِدِ الظَّالِمِينَ إِلَّا تَبَارَا (نوح- 28) رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَ إِسْرَافَنَا فىِ أَمْرِنَا وَ ثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَ انْصرُْنَا عَلىَ الْقَوْمِ الْكَفِرِينَ (آل عمران-147) رَبِّ اجْعَلْنىِ مُقِيمَ الصَّلَوةِ وَ مِن ذُرِّيَّتىِ رَبَّنَا وَ تَقَبَّلْ دُعَاءِ (ابراهيم -40) رَبَّنَا اغْفِرْ لىِ وَ لِوَالِدَىَّ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ (ابراهيم- 41) رَبَّنَا وَ اجْعَلْنَا مُسْلِمَينْ ِ لَكَ وَ مِن ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّكَ وَ أَرِنَا مَنَاسِكَنَا وَ تُبْ عَلَيْنَا إِنَّكَ أَنتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ (بقره- 128) رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَ هَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ (آل عمران- 8) رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَ ذُرِّيَّتِنَا قُرَّةَ أَعْينُ وَ اجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا (فرقان- 74) رَبَّنَا ءَاتِنَا فىِ الدُّنْيَا حَسَنَةً وَ فىِ الاَْخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ (بقره - ۲۰۱ 🌺الّلهُمَّ صَلِّ عَلے مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم🌺 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 145 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
006145.mp3
801.8K
قُلْ لَا أَجِدُ فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَىٰ طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿١٤٥﴾ بگو: در احکامی که به من وحی شده [خوراک] حرامی را بر خورنده‌ای که میل دارد آن را بخورد نمی یابم، مگر آنکه مردار یا خون ریخته شده [از رگ های حیوان] یا گوشت خوک باشد که یقیناً همه نجس و پلیدند، یا حیوانی که از روی نافرمانی از دستور خدا [هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده؛ پس کسی که [برای نجات جانش از خطر] به خوردن آنها ناچار شود در حالی که خواهان لذت نباشد و از حدّ لازم تجاوز نکند [گناهی بر او نیست؛] یقیناً پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است. (۱۴۵) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
قُلْ لَا أَجِدُ فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَىٰ طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿١٤٥﴾ بگو: در احکامی که به من وحی شده [خوراک] حرامی را بر خورنده‌ای که میل دارد آن را بخورد نمی یابم، مگر آنکه مردار یا خون ریخته شده [از رگ های حیوان] یا گوشت خوک باشد که یقیناً همه نجس و پلیدند، یا حیوانی که از روی نافرمانی از دستور خدا [هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده؛ پس کسی که [برای نجات جانش از خطر] به خوردن آنها ناچار شود در حالی که خواهان لذت نباشد و از حدّ لازم تجاوز نکند [گناهی بر او نیست؛] یقیناً پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است. (۱۴۵) قُلْ لَا أَجِدُ = بگو نمی یابم فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ = در آنچه وحی شد بسوی من مُحَرَّمًا = حرام شده ای عَلَىٰ طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ = بر خورنده ای که غذا می خورد إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً = مگر اینکه باشد مردار أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا = یا خون ریخنه شده أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ = یا گوشت خوک فَإِنَّهُ رِجْسٌ = پس همانا آن پلید است أَوْ فِسْقًا = یا نافرمانی أُهِلَّ لِغَيْرِ اللهِ بِهِ = نام برده شده به غیر نام خدا به آن فَمَنِ اضْطُرَّ = پس کسی که ناچار شد غَيْرَ بَاغٍ = بغیر ستمگری وَلَا عَادٍ = و نه تجاوزگری فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ = پس همانا پروردگارت آمرزنده است 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٤٥) -بخشى از حيوانات حرام. براى روشن ساختن محرمات الهى از بدعتهايى كه مشركان در آيين حق گذاشته بودند، در اين آيه به پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دستور مى‌دهد كه: «صريحا به آنها بگو: در آنچه بر من وحى شده هيچ غذاى حرامى را براى هيچ كس (اعم از زن و مرد، كوچك و بزرگ) نمى‌يابم» (قُلْ لا أَجِدُ فِي ما أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلى طاعِمٍ يَطْعَمُهُ) . مگر چند چيز «نخست اين كه مردار باشد» (إِلاّ أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً) . «يا خونى كه از بدن حيوان بيرون مى‌ريزد» (أَوْ دَماً مَسْفُوحاً) . نه خونهايى كه پس از بريدن رگهاى حيوان و خارج شدن مقدار زيادى از خون در لابلاى رگهاى مويين در وسط گوشتها باقى مى‌ماند «يا گوشت خوك» (أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ) . زيرا «همۀ اينها رجس و پليدى است» و مايۀ تنفر طبع سالم آدمى و منبع انواع آلودگيها و سر چشمۀ زيانهاى مختلف (فَإِنَّهُ رِجْسٌ) . سپس به نوع چهارم اشاره كرده مى‌گويد: «يا حيواناتى كه هنگام ذبح نام غير خدا بر آنها برده شده است» (أَوْ فِسْقاً أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ) . كه از نظر اخلاقى و معنوى نشانۀ بيگانگى از خدا و دورى از مكتب توحيد است. بنابراين، شرايط ذبح اسلامى، بر دو گونه است، بعضى مانند بريدن رگهاى چهارگانه و بيرون ريختن خون حيوان، جنبۀ بهداشتى دارد، و بعضى مانند رو به قبله بودن و گفتن «بسم اللّه» و ذبح به وسيلۀ مسلمان، جنبۀ معنوى. در پايان آيه كسانى را كه از روى ناچارى و اضطرار، و نيافتن هيچ غذاى ديگر براى حفظ جان خويش، از اين گوشتهاى حرام استفاده مى‌كنند، استثناء كرده و مى‌گويد: «كسانى كه اضطرار پيدا كنند، گناهى بر آنها نيست، مشروط بر اين كه تنها به خاطر حفظ جان باشد نه به خاطر لذت و يا حلال شمردن حرام الهى و نه زياد از حد، بخورند، در اين صورت پروردگار آمرزندۀ مهربان، آنها را معاف خواهد ساخت» (فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ) . در حقيقت اين دو شرط براى آن است كه افرادى اضطرار را دستاويز براى تجاوز به حريم قوانين الهى نسازند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 658 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 قُلْ لَآ أَجِدُ فِي مَآ أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَىٰ طَاعِمٍ يَطْعَمُهُٓ إِلَّآ أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ ۚ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ 🍀 ترجمه: بگو: در آنچه به من وحی شده، بر کسی که چیزی می خورد هیچ حرامی نمی یابم، مگر آنكه مردار یا خون ریخته شده یا گوشت خوک باشد كه یقیناً همه پلیدند، یا حیوانی كه از روی فسق و ‌نافرمانی به نام غیر خدا ذبح شده باشد. پس هر کسی که به خوردن آنها ناچار و‌ مضطر شد به شرط آنکه از روی سرکشی و بیش از حد ضرورت نباشد (مانعی ندارد) یقیناً پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است. 🌷 : بگو 🌷 : نمی یابم 🌷 : وحی شده 🌷 : می خورد 🌷 : مردار 🌷 : خون 🌷 : ریخته شده 🌷 : گوشت 🌷 : خوک 🌷 : پلید 🌷 : خروج از دین و خروج از طاعت 🌷 : غیر خدا در آن یاد شده است 🌷 : ناچار 🌷 : از روی میل و سرکشی نباشد 🌷 لا_عَاد: از روی تجاوز و بیش از حد ضرورت نباشد 🌷 : بسیار آمرزنده 🌷 : مهربان 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. براى روشن ساختن محرّمات الهى از بدعت هايى كه مشركان در آيين حقّ گذاشته بودند، در اين آيه به «صلّى اللّه عليه و آله» دستور مى ‌دهد كه: صريحاً به آنها بگوید در آنچه بر من وحى شده هيچ غذاى حرامى را براى هيچ كسی اعمّ از زن و مرد، كوچک و بزرگ نمى‌يابم که اینگونه می فرماید: قُلْ لا أَجِدُ فِي ما أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلى طاعِمٍ يَطْعَمُهُ: بگو: در آنچه به من وحی شده، بر کسی که چیزی می خورد هیچ حرامی نمی یابم» موارد زیر که بیان شده است 1⃣ «إِلاّ أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً: مگر آنکه مردار باشد» تنها حیوانی نیست که خود به خود مرده باشد، حتی اگر طبق دستور ، ذبح نشود در حکم مردار است و خوردن آن حرام است. 2⃣ «أَوْ دَماً مَسْفُوحاً: یا خون ریخته شده باشد» نه خون هايى كه پس از بريدن رگ هاى حيوان و خارج شدن مقدار زيادى از در لابلاى رگ هاى مويين در وسط گوشت ها باقى مى ‌ماند. 3⃣ «أَوْ لَحْمَ خِنزِيرٍ: یا گوشت خوک» 🌸 « فإنه رجس: زیرا همه این ها رجس و پليدى است» و مايه تنفّر طبع سالم و منبع انواع آلودگی ها و سرچشمه زيان هاى مختلف است. 4⃣ سپس به نوع چهارم اشاره كرده مى ‌گويد: «أَوْ فِسْقاً أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ: یا حیوانی که از روی نافرمانی به نام غیر خدا ذبح شده باشد» كه از نظر اخلاقى و معنوى نشانه بيگانگى از و دورى از مكتب توحيد است. 🌸 بنابراين، شرايط ذبح اسلامى، بر دو گونه است، بعضى مانند بُريدن رگ هاى چهارگانه و بيرون ريختن خون حيوان، جنبه بهداشتى دارد، و بعضى مانند رو به قبله بودن و گفتن «بسم اللّه» و ذبح به وسيله ، جنبه معنوى دارد. در پايان آيه كسانى را كه از روى ناچارى و اضطرار، و نيافتن هيچ غذاى ديگر براى حفظ جان خويش، از اين گوشتهاى استفاده مى ‌كنند، استثنا كرده و مى‌ فرمايد: «فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ: پس هر کسی که به خوردن آنها ناچار شد به شرط آنکه از روی سرکشی و بیش از حد ضرورت نباشد مانعی ندارد یقینا پروردگارت بسیار آمرزنده و مهربان است» در حقيقت اين دو شرط براى آن است كه افرادى اضطرار را دستاويز براى تجاوز به حريم قوانين الهى نسازند. 🔹 پيام های آیه ۱۴۵ سوره انعام 🔹 ✅ یگانه منبع علم پیامبر صلى الله علیه وآله براى بیان ، وحى است. ✅ وقتى در مسأله ‏ى خوردن و نخوردن شخص هم باید از «وحى» دستور بگیرد، دیگران چگونه از پیش خود چیزى را حرام مى‏ كنند؟ ✅ دلیل گوشت خوک، آلودگى و پلیدى آن است. ✅ ، براى مرد و زن یكسان است. ✅ در ، باید اهمّ و مهمّ رعایت شود. حفظ جان، مهم‏ تر از حرام بودن مصرف مردار است. ✅ در بن‏بست نیست، وقتى اضطرار پیش آید مصرف حرام ‏ها مجاز مى‏ شود. ✅ خون باقیمانده در گوشت پس از ذبح شرعى نیست. خون ریخته شده حرام است. ✅ وجود قوانین اضطرارى، جلوه ‏اى از مغفرت و رحمت است. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
AUD-20210926-WA0071.mp3
4.13M
................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺✨🌺 ﷽ 🌺✨🌺 ✅ ✅✅ وعده نابودی مستکبران یهود 💐✨ كتاب‌هاى آسمانى، از آينده نيز خبر داده‌اند. سوابق و فسادانگیزی آینده قوم يهود، در تورات هم ثبت شده است. 1⃣💐💫 وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (آیه 4 سوره اسراء) ما در تورات به بنی اسرائیل خبر دادیم که قطعاً دو بار در زمین فساد می کنید و [در برابر طاعت خدا] به سرکشی و طغیان [و نسبت به مردم به برتری جویی و ستمی] بزرگ دچار می شوید. 2⃣💐💫 فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (آیه 5 سوره اسراء) هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما میانگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان)، خانه‌ها را جستجو می‌کنند؛ و این وعده‌ای است قطعی! 3⃣💐💫 إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (آیه 7 سوره اسراء) اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید، و اگر بدی کنید به خود بدی کرده اید. پس هنگامی که [زمان ظهور] وعده دوم [برای عذاب و انتقام] فرا رسد، [پیکارگرانی بسیار سخت گیر بر ضد شما برمی انگیزیم] تا شما را [با دچار کردن به مصایب سنگین و گزند و آسیب فراوان] غصه دار و اندوهگین کنند و به مسجد [الاقصی] درآیند، آن گونه که بار اول درآمدند تا هر که و هر چه را دست یابند، به شدت در هم کوبند و نابود کنند. 🌺✨🌺✨🌺✨🌺✨🌺✨🌺✨🌺 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
🌸يَا خَيْرَ النَّاصِرِينَ 🍃ای بهترین یاوران...                    سوره صف آیه ۱۳ به گذشته ام که نگاه میکنم میبینم یه روزایی بوده که اگر خدا نبود هیچوقت نمیتونستم بگذرونمشون... 💚🌈 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😍معنی ضرب المثل ماه پشت ابر نمی‌ماند 📣سخن زلیخا درباره حضرت یوسف (ع)👈(الان حصحص الحق) هم الکنون حقیقت آشکار شد. 51 یوسف 📕۱- یعنی حقیقت همیشه مخفی نمی ماند و بالاخره آشکار می شود. در واقع در این مثَل، حقیقت به ماهی تشبیه شده که در پشت ابرها پنهان شده و چون ابرها ( که مانند زمان) سریع می گذرند، سرانجام حقیقیت از ورای آن نمود پیدا می کند. 📗۲- این ضرب المثل را برای کسی به کار می برند که سعی دارد با مکر و حیله دیگران را فریب دهد ولی آخرسر، فریبش آشکار می شود و آبروی خودش می رود. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا