eitaa logo
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
6هزار دنبال‌کننده
19.6هزار عکس
7.1هزار ویدیو
415 فایل
✨﷽✨ 📖 رسول اکرم( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : ✨حاملان وحافظان قرآن مشمول رحمت خاص خداوند هستند.✨ 📣ادمین و پشتیبانی کانال آموزش حفظ قرآن↩️ @meftah68 گروه حفظ ترتیبی https://eitaa.com/joinchat/3090940015C72c3166202
مشاهده در ایتا
دانلود
4_532581558226299003.mp3
92.8K
«قَالَ أَرَأَيْتَكَ هَٰذَا الَّذِي كَرَّمْتَ عَلَيَّ لَئِنْ أَخَّرْتَنِ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَأَحْتَنِكَنَّ ذُرِّيَّتَهُ إِلَّا قَلِيلًا» (سوره الإسراء / آیه ۶۲) در این آیه پس از کلمه (عَلَيَّ) وصل کرده و آیه را ادامه داده است. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️آشنایی با مفردات قرآن 📖 یَتَمَطَّیٰ 🔻التَّمَطِّی: التَّبَختُر وَ مَدِّ الیَدَین حِینَ المَشی التَّمَطِّی: از ماده‌ی *مَطَا* به معنی پشت است و *تَمَطِّی* به معنی کشیدنِ پا یا سایر اعضای بدن از روی بی‌اعتنایی و غرور 📖  ثُمَّ ذَهَبَ إِلَىٰ أَهلِهِ يَتَمَطَّىٰ / قیامه : ۳۳ سپس به سوى خانواده خود بازگشت، در حالى که متکبرانه قدم بر مى‌داشت. ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸خداوند ان شاءالله روح امام بزرگوار و همه‌ی شهدا از صدر اسلام تاکنون،شهید رئیسی عزیز و همراهان شهیدش و همه اموات و درگذشتگان و شیعیان آقا امیر المومنین علی علیه السلام و اموات شما بزرگواران و والده من حقیر را در این شب جمعه غریق رحمت واسعه و مغفرت خود بگرداند و همه‌ی آنها سر سفره‌ی با برکت آقا سید الشهداء و اهل‌بیت میهمان باشند رحم الله من قرء فاتحه مع الصلوات 🔸الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم 🔸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم 🔸الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ 🔸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم 🔸قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ❇️روحشان شاد و یادشان گرامی ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌فرازي ازتلاوت آيه ٢٢-٢٣ باصداي مرحوم استادشيخ سيدمحمدنقشبندي ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈 با عضویت در این کانال به سادگی و رایگان حافظ و یا قاری قرآن کریم شوید و از اساتید قرآنی در آموزش دروس قرآنی بهرمند گردید. 😊😊😊 👉 @talavatquran1 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨ 🍂بهترین مرگ، شهادت است. 🍂 🔸سوره آل عمران، آیه ۱۶٩ : وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون. ⚡️هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شدند مرده اند. بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند. ⚡️منظور از حیات و زندگى در این آیه، همان حیات و زندگى برزخى است که ارواح در عالم پس از مرگ دارند، ولی از آنجا که شهیدان به قدرى غرق مواهب حیات معنوى هستند که گویا زندگى سایر برزخیان در مقابل آنها چیزى نیست. 🍂از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) روایت شده که: خداوند به ارواح شهیدان احد خطاب کرد و از آنها پرسید: چه آرزوئى دارید؟ آنها گفتند: پروردگارا! ما بالاتر از این چه آرزوئى مى توانیم داشته باشیم، که غرق نعمت هاى جاویدان توایم و در سایه عرش تو مسکن داریم، تنها تقاضاى ما این است که بار دیگر بجهان برگردیم و مجدداً در راه تو شهید شویم. خداوند فرمود: فرمان تخلف ناپذیر من این است: کسى دوباره به دنیا باز نگردد. عرض کردند: حالا که چنین است تقاضاى ما این است که سلام ما را به پیامبر(صلى الله علیه وآله) برسانى و به بازماندگانمان، حال ما را بگوئى و از وضع ما به آنها بشارت دهى که هیچگونه نگران نباشند، در این هنگام آیه فوق نازل شد. 🍂خدایا ما را به فیض شهادت نائل فرما.🍂 ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 144 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈‌
144.mp3
73.7K
قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ ﴿١٤٤﴾ [خدا] فرمود: ای موسی! من تو را به [ابلاغ] پیام هایم و به سخن گفتنم با تو بر همه مردم برگزیدم؛ پس آنچه را [از پیام هایم] به تو دادم، دریافت کن، [وبه کار بند] و از سپاس گزاران باش. (۱۴۴) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
قَالَ يَا مُوسَىٰ إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النَّاسِ بِرِسَالَاتِي وَبِكَلَامِي فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ وَكُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ ﴿١٤٤﴾ [خدا] فرمود: ای موسی! من تو را به [ابلاغ] پیام هایم و به سخن گفتنم با تو بر همه مردم برگزیدم؛ پس آنچه را [از پیام هایم] به تو دادم، دریافت کن، [وبه کار بند] و از سپاس گزاران باش. (۱۴۴) قَالَ يَا مُوسَىٰ = گفت ای موسی إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ = همانا من برگزیدم تو را عَلَى النَّاسِ = بر مردم بِرِسَالَاتِي = با پیام هایم وَبِكَلَامِي = و با کلامم فَخُذْ مَا آتَيْتُكَ = پس بگیر آنچه دادم به تو وَكُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ = و بوده باش از شکر گزارندگان 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
(آيه ١٤٤) -الواح تورات! سر انجام در آن ميعادگاه بزرگ، خداوند، شرايع و قوانين آيين خود را بر موسى (ع) نازل كرد. نخست به او «فرمود: اى موسى! من تو را با رسالتهاى خويش، و با سخن گفتنم (با تو) بر مردم برترى دادم و برگزيدم» (قالَ يا مُوسى إِنِّي اصْطَفَيْتُكَ عَلَى النّاسِ بِرِسالاتِي وَ بِكَلامِي) . اكنون كه چنين است «آنچه را به تو دستور داده‌ام بگير و در برابر اين همه موهبت از شكرگزاران باش» (فَخُذْ ما آتَيْتُكَ وَ كُنْ مِنَ الشّاكِرِينَ) . هدف آيه بيان دو امتياز بزرگ موسى (ع) بر تودۀ مردم است، يكى دريافت رسالات خدا، و ديگرى گفتگوى با پروردگار كه هر دو مقام رهبرى او را در ميان امت خويش تثبيت مى‌كرد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
بعد از آشنایی با ترجمه و تفسیر این آیه حفظ آن براتون خیلی آسون میشه بعد از حفظ شدن آن چند بار آن را از حفظ بخونید و سپس وصل کنید به آیه ی قبل مراحل وصل آيات را به ترتیب انجام بدین 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.11M
................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🌻🍁🌻🍁 🌻🍁🌻 فقط ۴ آیه در قران با عبارت *فکیف اذا* آغاز میشوند . (سوره آل عمران با آیه ۴۱ نسا ٕ )شباهت زیادی دارند . فکیف اذا *جمعناهم* ........... ۲۵ فکیف اذا *جئنا* .............. ٕ ۴۱ فکیف اذا *اصابتهم مصیبه* ......... ٕ ۶۲ فکیف اذا *توفتهم* ............ (محمد)۲۷ ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ https://eitaa.com/joinchat/3061318112C70257ca4eb 🆔اکنون شما هم به کانال ✨« » ✨ بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش تخصصی تجوید و حفظ و قرائت قرآن کریم
👿 #ابلیس ..... ادامه 👺 قرآن پس از سرباز زدن #ابلیس از سجده او را #الشیطان یاد میکند . (بقره ۳۶ ، ا
👿 .... ادامه 👺 درباره ریشه لغوی واژه * * دو دیدگاه وجود دارد ؛ 👈۱. برخی از لغت شناسان و مفسران ، را واژه‌ای عربی بر وزن * افعیل * دانسته‌اند که از ریشه ( ب ل س) یافته است . 🧟‍♂ این در لغت به معنای یاس ، حزن ، درماندن ، سکوت و حزن ناشی از یاس و ترس ، و حیرت آمده و ابلیس ،بدان روی بدین خوانده شده که از هر خیر یا از الهی مایوس و پشیمان شد . 👺 زبیدی می‌گوید : * * به معنای کسی است که نزد او یافت نشود یا آن کس از او برخیزد . 🧟‍♂بر اساس این ، غیرمنصرف بودن ابلیس به دلیل آن است که در زبان کم نظیر و به اعلام بیگانه شباهت دارد . 👈۲. بیشتر دانان ،‌ واژه ابلیس را برگرفته از زبان های می دانند و علت غیر منصرف بودن آن را عَلَم و بودن ذکر می کنند . 👺 برخی از این رای ، از من ماخذ اصلی این واژه و چگونگی آن به زبان عربی سخن نگفته اند . کسانی هم که به و کاوش پرداخته‌اند ، به نظر نرسیده‌اند . 🧟‍♂دو احتمال دیگر درباره اصلی واژه ابلیس این که ابلیس یا از ماده * * به معنای آمیخته و ناشده و یا از ماده * * به معنای جستجو ، تفتیش و است . 👺* * از همین ریشه ، مخفی داخلی را گویند ، به جهت آنکه ابلیس ، پلیس داخلی است یا بدان روی که خالص و صاف نبوده ، بلکه و اختلاط دارد و در معرض آزمون و غربال قرار گرفته ، را به این خوانده اند . ادامه دارد ...... ✾•┈┈••📚☆✦❀✦☆📚••┈┈•✾ 🆔اکنون شما هم به کانال ✨«» ✨بپيونديد: 👉@amozeshtajvidhefzquran👈