eitaa logo
@anamag dars
71 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
493 ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💬 توییت جالب روزنامه‌نگار اتریشی دربارهٔ توهین به اسلام «رابرت کارتر» روزنامه‌نگار و محقق در اتریش: توهین به LGBTQ = هم‌جنس‌گراستیزی توهین به یهودیت = یهودی‌ستیزی توهین به رنگ پوست = نژادپرستی توهین به اسلام = آزادی بیان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «...خدا عمرسعد را لعنت كند! از صبح دستور داد اين تيراندازها در آن فضا از هر طرف تيراندازی مي‌كردند، فشاری هم به اين خاندان آوردند، طبق دستور ابن‌زياد ملعون گفتند «جعجع بالحسين».شما مسافرت كرديد همه مسافرها را هم ديده ايد، در اردويی كه زن و بچه همراه آدم است اين نهر وسيع است آن‌جا چادر مي‌زند نه در فاصله دور، نگذاشتند حضرت كنار فرات چادر بزند؛ در اردويی که زن و بچه كوچك, بچه شيرخوار, وقتی مي‌خواهد چادر بزند كجا چادر مي‌زند، مي‌رود آن آخرها يا نزديك نهر چادر مي‌زند. دستور كوفه اين بود كه «جعجع بالحسين» جايي او را وادار كن چادر بزند كه نه كمك طبيعی باشد نه كمك مردمی، فاصله زياد بود؛ ولي بالأخره هر قافله‌ای وقتی مي‌خواهد چادر بزند كنار نهر چادر مي‌زند. در اين فضا كه از هر طرف تير مي‌آمد وجود مبارك سيّدالشهداء فرمود: مبادا حرفی بزنيد كه از عظمت ما بكاهد « لا تشکوا و لا تقولوا بألسنتكم ما ينقص قدركم»[۱] افتخار ما اين است كه روضه اين خاندان را روی منبر مي‌خوانيم اين عزيزان ما كه افتخار آنها اين است كه روضه خاندان را در مداحی مي‌خوانند, وظيفه همه ما اين است كه از عظمت، جلال و شكوه اينها چيزی كم نياوريم.» [۱]موسوعة كلمات الامام الحسين(عليه السلام)، ص ۵۹۲ درس اخلاق ۹۳/١/٢٨ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
امام حسین علیه السلام: یَا ابْنَ آدَمَ تَفَکَّرْ وَ قُلْ أَیْنَ مُلُوکُ الدُّنْیَا وَ أَرْبَابُهَا الَّذِینَ عَمَرُوا وَ احْتَفَرُوا أَنْهَارَهَا وَ غَرَسُوا أَشْجَارَهَا وَ مَدَّنُوا مَدَائِنَهَا فَارَقُوهَا وَ هُمْ کَارِهُونَ وَ وَرِثَهَا قَوْمٌ آخَرُونَ وَ نَحْنُ بِهِمْ عَمَّا قَلِیلٍ لَاحِقُونَ یَا ابْنَ آدَمَ اذْکُرْ مَصْرَعَکَ وَ فِی قَبْرِکَ مَضْجَعَکَ وَ مَوْقِفَکَ بَیْنَ یَدَیِ الله تَشْهَدُ جَوَارِحُکَ عَلَیْکَ یَوْمَ تَزِلُّ فِیهِ الْأَقْدَامُ وَ تَبْلُغُ الْقُلُوبُ الْحَناجِرَ وَ تَبْیَضُّ وُجُوهٌ وَ تَسْوَدُّ وُجُوهٌ وَ تَبْدُو السَّرَائِرُ وَ یُوضَعُ الْمِیزَانُ لِلْقِسْطِ یَا ابْنَ آدَمَ اذْکُرْ مَصَارِعَ آبَائِکَ وَ أَبْنَائِکَ کَیْفَ کَانُوا وَ حَیْثُ حَلُّوا وَ کَأَنَّکَ عَنْ قَلِیلٍ قَدْ حَلَلْتَ مَحَلَّهُمْ وَ صِرْتَ عِبْرَةً لِلْمُعْتَبِرِ وَ أَنْشَدَ شِعْراً؛ ای فرزند آدم! اندیشه کن و بگو پادشاهان دنیا کجایند و آنان که دنیای ویران را آباد کردند کجایند؟ آن ها که نهرهای آب را روان ساختند، شهرها بنا کردند با ناراحتی همه را گذاشتند و رفتند گروه دیگر وارث آنان شدند. ما هم در آینده نزدیکی به آنان ملحق می شویم. ای فرزند آدم! بیاد آر آن جا را که روزگار تو را به زمین زند و در گور تو خوابگاه تو است. و یاد کن آن روزی را که در پیشگاه پروردگار قرار گیری؛ اعضای تو بر ضررت گواهی دهند؛ آن روز که گام ها بلغزد و جان ها به گلوگاه رسد گروهی روسفید و جمعی سیه رو باشند و رازهای نهفته آشکار شود؛ میزان دادگری نهاده گردد. ای فرزند آدم! به یاد آر خوابگاه پدران و نیاکانت و فرزندانت را
🔸 خانۀ بهشت ❖ مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید احمد زنجانی در کتاب می‌نویسد: 🔻 📝تعجّب از سعدی است -که اگر این قصّه راست باشد- می‌گویند به او گفتند چرا دربارۀ اهل‌بیت علیهم‌السلام شعر نمی‌گویی و حال آن‌که به هر بیتش یک بیت در بهشت می‌دهند؟ گفت: بلی، روایت در این باب وارد است؛ من هم برای اینکه یک بیت در بهشت به من بدهند، یک بیت در مصیبت حضرت سیّدالشهدا (علیه‌السلام) ساخته‌ام و یک بیت هم برای من کافی است. و آن این است: ای آن که در عزای تو اندر بسیط خاک گیسوی شام باز و گریبان صبح چاک ❖ــــــــــــــ❖ □ وجه تعجّب از وی این است که او خانۀ بهشت را به خانۀ دنیا قیاس کرده و آنگاه گفته که یک خانه در بهشت برای من کافی است و حال آن‌که این قیاس باطل است. ثواب‌های اخروی هر چه زیاد و از اندازۀ گنجایش افکار ما بیرون باشد، زیاد نیست؛ بلکه همه‌اش جای خرج دارد؛ چنان‌که رحمت‌های متواصلۀ یومیّه که از میلیون‌ها صلوات که عاید حضرت رسول (ص) می‌گردد، همه‌اش محل دارد «الّلهمّ ضاعف له أضعاف ذلک». پس آن، مثل فوائد دنیویه نیست که یک مقدار از آن کافی باشد؛ چون اینجا محدود است و جای قناعت و آنجا محدود و جای قناعت نیست. خانۀ دنیا برای رفع احتیاج است امّا خانۀ آخرت خانۀ رحمت است؛ رحمتی که هر روز به مقدار نامحدود به حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه وآله) می‌رسد، مع‌ذلک نمی‌فرماید کافی است. با این حال، او چرا قناعت کرد؟! @zanjani_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحبت های مهم "امام خامنه ای" درباره:جذب حداکثری✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی امام زمان(عج) تشریف بیارن و در این روز بگن این دختر را شما تربیت کردید آيا جوابی دارید؟ و سرتان را بالا میگیرید... 🎙سؤال حاج آقا کافی از مردم ۴۵ سال پیش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مجلس عشق و نشاط♥️ ⭕️ تجربه‌‌ی اشک ریختن از سر محبت یک اتفاق ساده نیست! ⭕️ مردم دنیا آرزو دارند همچین لحظه‌ای رو که به راحتی در دسترس ماست را تجربه کنند. ➕فیلم سینی زنی مسیحی‌ها در آمریکا ➕پاسخ جالب استاد پناهیان به جوانان ایرانی ساکن کانادا که درخواست درس اخلاق داشتند
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعایی برای راحت خوابیدن... ‌ نشانی :  فلاح السائل  ,  جلد۱  ,  صفحه۲۸۴  
•🕊• یادم نمیرودهمه عزتم تویی من پای سفره توشدم محترم حسین!
🏴اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الاَوّاهُ الْحَلِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصّابِرُ الْحَکِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَئِیسَ الْبَکّائِینَ... سلام بر تو اى مرد دعا و بردبارى، سلام بر تو اى شکیباى حکیم، سلام بر تو اى سرور گریه‌کنندگان🏴 💎حضرت علیه‌السّلام به ابوخالد كابلی فرمودند: ✨ای ابا خالد! آنان که در دوران غیبت او،به امامتِ (حضرت مهدی علیه‌السّلام) معتقدند و ظهور او را انتظار می‌کشند، از همه‌ی مردم در زمان‌های مختلف، با فضیلت‌ترند؛ زیرا خداوند به آنان عقل‌ها و فهم‌ها و معرفتی ارزانی داشته که نزد آن‌ها غیبت، به مانند مشاهده‌ می‌باشد. 📚 بحارالانوار، ج ۵۲ ، ص ۲۱۶ ◾️شهادت جانسوز امام سجاد علیه السلام بر شما شاگردان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و خانواده های محترم تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذاکر بدون ذکر.. 🎙"حاج آقا فاطمي نيا(رحمةالله علیه‌‌)
🔸حدیثی از امام حسین (ع)
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای قوزل سلطان داریخمشام سنه
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگی برای حضرت رقیه سلام الله علیها
🔸امام صادق(علیه السلام): 🔹السُّجُودُ عَلی طِینِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه السلام یُنَـوِّرُ إِلَی الْأرْضِ السّـابِعـَةِ وَ مَنْ کانَ مَعَهُ سُبْحَةٌ مِنْ طِینِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ علیه السلام کُتِبَ مُسَبِّحا وَ إِنْ لَمْ یُسَبِّحْ بِها 🔹سـجده بر تربت قبر حسـین علیه‌السلام تا زمین هفتم را نورباران می‌کند و کسی که تسبیحی از خاک مرقد حسین علیه‌السلام را با خود داشته باشد، تسبـیح‌گوی حـق محسوب می‌شود، اگرچه با آن تسبیح هم نگوید.|من لایحضره الفقیه
□ فضیلت و آداب زیارت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام ❖ حضرت امام صادق "علیه‌السلام" فرمودند: «هر که پیاده به زیارت قبر حسین (علیه‌السلام) برود، خداوند به هر قدمی برای او هزار حسنه می‌نویسد و هزار گناه از او پاک می‌کند و رتبه‌اش هزار درجه بالا می‌رود. پس هرگاه به فرات رسیدی، غسل کن و کفش‌هایت را درآور و پابرهنه، به مانند عبد ذلیل راه برو؛ وقتى كه به درب حائر رسيدى چهار مرتبه تكبير بگو؛ سپس اندكى راه برو، باز چهار مرتبه تكبير بگو؛ بعد به طرف بالاى سر آن حضرت برو، و در آنجا بايست و سپس چهار مرتبه تكبير بگو؛ و نزد آن حضرت نماز بخوان، و از خداوند متعال حاجت خود را بخواه.» [مَنْ أَتَی الْحُسَینَ(علیه السلام) مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ فَإِذَا أَتَیتَ الْفُرَاتَ فَاغْتَسِلْ وَ عَلِّقْ نَعْلَیک وَ امْشِ حَافِیاً وَ امْشِ مَشْی الْعَبْدِ الذَّلِیلِ فَإِذَا أَتَيْتَ بَابَ الْحَائِرِ فَكَبِّرْ أَرْبَعاً؛ ثُمَّ امْشِ قَلِيلًا، ثُمَّ كَبِّرْ أَرْبَعاً؛ ثُمَّ ائْتِ رَأْسَهُ، فَقِفْ عَلَيْهِ فَكَبِّرْ أَرْبَعاً؛ صَلِّ عِنْدَهُ، وَ اسْأَلِ اللَّهَ حَاجَتَكَ] 📚 کامل الزّیارات: باب ۴۹ حديث ۴
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جامعه‌شناسی بی‌نظیر امام سجاد(علیه السلام) بعد از واقعه کربلا امام سجاد(علیه السلام): مردم ۶ طبقه هستند؛ شیرها، گرگ‌ها، روباه‌ها، سگ‌ها، خوک‌ها و بره‌ها
✍داود رقی نقل می‌کند : من در حضور امام جعفر صادق علیه السّلام بودم که امام آب خواست. هنگامی که آب را آشامید، حالت گریه به آن حضرت دست داد و چشمانش پر از اشک شد. سپس به من فرمود: خدا قاتل امام حسین علیه السّلام را لعنت کرده است، هیچ بنده ای نیست که آب بیاشامد و قاتل امام حسین را لعنت کند، مگر اینکه خدا صد هزار حسنه در نامه عملش می‌نویسد و صد هزار گناه او را محو کرده و صد هزار درجه برایش بالا می‌برد و گویا چنین شخصی صد هزار غلام آزاد کرده است و خداوند فردای قیامت او را در حالی محشور می‌کند که قلبش مطمئن و آسوده است 📚کامل الزیارات،ص ۱۰۶ 📚بحارالانوار،ج۴۴،ص۳۶۸،ح۱۶ @borhan_maaref ایتا _ تلگرام
امام باقر سلام الله علیه فرمودند: يك درهم خرج كردن در راه زيارت قبر امام واجب‏ الاطاعة هفتاد هزار حسنه دارد، هفتاد هزار سيئه را محو مي‏كند و اسم صاحب آن در ديوان صديقين و شهدا ثبت مي‏شود؛ «مَنْ نَوَى مِنْ بَيْتِهِ زِيَارَةَ قَبْرِ إِمَامٍ مُفْتَرَضٍ طَاعَتُهُ وَ أَخْرَجَ لِنَفَقَتِهِ دِرْهَماً وَاحِداً كَتَبَ اَللَّهُ جَلَّ ذِكْرُهُ لَهُ سَبْعِينَ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ سَبْعِينَ أَلْفَ سَيِّئَةٍ وَ كَتَبَ اِسْمَهُ فِي دِيوَانِ اَلصِّدِّيقِينَ وَ اَلشُّهَدَاءِ...». ادب فنای مقربان جلد ۱ صفحه ۴۸ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
🔸بهانهٔ پاداش آیت‌الله‌العظمی حاج سید احمد زنجانی در کتاب درباره رحمت خداوند و دادن پاداش‌های بسیار برای کارهای به‌نظر کوچک، می‌نويسد: يكى از راجه‏های هند، به كربلا می‌رفت؛ يكى از خدّام آستانه، از او استقبال كرده، مهار شتر كجاوه او را كشيد. در اين اثنا، سائلى از وى درخواست كرد. خادم خواست او را ردّ كند، گفت: توى كجاوه كسى نيست. راجه شنيد، پوشش كجاوه را بلند كرد و گفت: پس من كيست؟ آن گاه، يك مشت زر به او داد. خواست سائل برود، باز صدا كرد: پس من كيست؟ يك مشت زر، باز به او داد. بعد از چند قدم نيز باز به همين منوال. خلاصه، در هر چند قدم مى‏گفت: پس من كيست؟ يك مشت زر به وى مى‏داد. بالاخره سائل باورش نشد كه اين همه زر را به او بدهند. ترسيد كه از وى پس بگيرند، فرار كرد. ولى تو مترس؛ رحمت واسعه الهيّه محدود نيست كه اين‏گونه عطايا در حساب باشد و هر قدر هم زياد شامل حال انسان گردد، ذرّه‏اى از خزائن رحمت الهى كاسته نمى‏شود؛ چون رحمت الهيّه، محدود نيست؛ چنان‏كه استحقاق انسان هم محدود نيست. نمى‏بينى كه حضرت رسول (صلّى ‏الله‏ عليه‏ و‏آله‏ وسلّم) هر روز، چندين ميليون بار صلوات براى حضرتش مى‏ فرستند؟ و معنى صلوات، همان درخواست كردن رحمت است از حضرت بارى، براى آن جناب. و البته خداوند نيز رحمت و بركاتش را به موجب همين درخواست‏ها، در حقّ آن حضرت جارى مى‏كند؛ مع ذلك، استحقاق آن حضرت تمام نمى ‏شود. پس، معلوم مى‏شود كه نحوه شمول رحمت در نشئه ديگر، غير از نحوه شمول در اين نشئه است؛ چون اين نشئه، از جهات اربع محدود است و حدّ رحمتش، همان رفع احتياج اين عالم و دفع سقم و اَلَم است؛ و لذا هر كه در شؤونات دنيويّه، دست به بيشتر از اين بيالايد، عقلا ملامتش مى ‏كنند كه فايده‏ اش چيست؟! به خلاف نشئه ديگر كه حدّى ندارد و هر چه از ناحيه حضرت حقّ، به بنده‏اش عطا مى‏ شود، محلّ خرج دارد. اين است كه براى هر عمل كوچك، آن قدر ثواب مى‏دهند كه مادّيين چشمشان باز مى‏ماند و باور نمى‏كنند كه براى عمل به آن كوچكى، ثواب به اين بزرگى بدهند؛ و لهذا يكى از دانشمندان آن ها، همين را ميزان تمیيز خبر مجعول قرار داده و گفته: خبرى كه متضمّن ثواب بزرگ، به عمل كوچك باشد، مجعول است. ديگر نفهميده كه اين از سعه رحمت الهيّه است كه خدا مى‏خواهد به اندك بهانه، بنده‏اش را مشمول آن قرار دهد؛ والّا مقام داد و بستاد نيست كه سنگ و ترازو گذاشته، عمل بنده را با رحمت خدا موازنه كنند؛ آن گاه بگويند كه كفه آن، با اين راست نمى‏آيد! @zanjani_net