eitaa logo
شناخت تفکرات صهیونیسم،andeeyshkade
187 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ویل یومئذ للمکذبین، فیعذبه الله العذاب الاکبر (بصیرت، اندیشه، وتحلیل،، چالشهای.پیش رو)
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ روچیلدها و تأسیس ایلومیناتی (6) 🌐 سال 1798 1⃣ (John Robison) کتابی تحت عنوان مدارکی دال بر توطئه علیه تمام ادیان و حکومت‌های اروپایی که در جلسات مخفیانه‌ی فراماسون‌ها، ایلومیناتی و انجمن‌های شور (Reading societies) به تصویب رسیده است، منتشر می‌نماید. 2⃣ پروفسور رابینسون از دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh) یکی از روشنفکران پیشتاز در زمان خود است که در سال 1783 به سِمَت دبیرکل انجمن سلطنتی ادینبرگ منصوب می‌شود. 3⃣ او جزئیاتی از کل توطئه‌ی ایلومیناتی را شرح داده، اعلام می‌کند که چگونه به عنوان یکی از اعضای عالی‌رتبه در شاخه‌ی اسکاتلندی بوده است و از سوی به اروپا دعوت و در آن جا نسخه‌ای اصلاح شده از توطئه‌ی وایسهاوپت در اختیار او گذاشته می‌شود. 4⃣ با این حال، رابینسون وانمود می‌‌کند که با این توطئه موافق است، ولی در عمل آن را نمی‌پذیرد و از این رو کتاب مذکور را به چاپ می‌رساند تا آن دسیسه را برملا سازد. این کتاب شامل جزئیاتی از تحقیقات حکومت در خصوص ایلومیناتی و است. 5⃣ در نوزدهم ژوئیه‌ی همین سال، (David pappen) رئیس دانشگاه هاروارد در خصوص نفوذ ایلومیناتی بر سیاست و مذهب آمریکا در جمع فارغ‌التحصیلان سخنرانی می‌کند. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص34 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/29485 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter هشتگ اصلی:
✡ روچیلدها و تأسیس ایلومیناتی (7) 🌐 سال 1827 1⃣ سر (sir walter scott) مجموعه‌ای نُه جلدی با عنوان داستان زندگی ناپلئون منتشر می‌کند و در جلد دوم آن اظهار می‌دارد که با برنامه‌ریزی ایلومیناتی (آدام وایسهاوپت) و حمایت مالی صرافان اروپا () به ثمر رسید. 🌐 سال 1834 2⃣ رهبر انقلابیون ایتالیا، (Giuseppe Mazzini)، از سوی ایلومیناتی انتخاب می‌شود تا برنامه‌ی انقلابی آنان را در سراسر جهان هدایت نماید؛ ماتزینی تا زمان مرگش در سال 1872 در این مقام باقی ماند. 3⃣ …و این داستان هنوز هم ادامه دارد. 🔹 ...پایان. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص43و465 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/29485 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter هشتگ اصلی:
✡ روچیلدها، ایلومیناتی و جنگ‌های جهانی 1⃣ در سال 1871 ژنرالی آمریکایی با نام که با ترغیب به راه یافته است، با تکمیل طرح نظامی خود برای به راه انداختن سه جنگ جهانی و انقلاب‌های مختلف در سراسر جهان این توطئه‌ی بزرگ را وارد آخرین مرحله‌ی خود می‌کند. 🔸 جزئیات این توطئه به این شرح است: 2⃣ قرار است با هدف نابودی در روسیه انجام شود؛ همان‌گونه که در سال 1815 وعده کرده بود، تزار جای خود را به می‌دهد؛ ایدئولوژی‌ای که قرار است در جهت از میان بردن ادیان و عمدتاً مسیحیت به کار گرفته شود. اختلافات بین امپراتوری انگلستان و آلمان به این جنگ دامن می‌زند. 3⃣ قرار است با سرکوب در آلمان (عامل به راه انداختن موج بیزاری بر ضد آلمان‌ها) به اختلاف بین و دامن بزند. این جنگ با هدف نابودی فاشیسم (که خالق آن نیز روچیلدها بودند) و افزایش قدرت صهیونیسم سیاسی طراحی شده است. این جنگ همچنین در جهت افزایش قدرت در سطحی هم‌تراز با قدرت یکپارچه‌ی عالم مسیحیت طراحی شده است. 4⃣ قرار است با ایجاد انزجار از و با هدف تحریک جهان اسلام و بر ضد یکدیگر شروع شود. در حین وقوع این جنگ، بقیه کشورهای جهان مجبور به نبرد با یکدیگر می‌شوند تا به حالتی از فرسودگی ذهنی، مادی، معنوی و اقتصادی تنزل پیدا کنند. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص65و66 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/EuVYF ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نمونه‌ای از اطلاع روچیلدها از جنگ‌های جهانی 1⃣ در 28 آوریل 1937، روزنامه‌ی دیلی اکسپرس (Daily Express) مقاله‌ای به چاپ می‌رساند. 2⃣ در آن مطلب دبلیو هیکی (W. Hickey) گزارشگر روزنامه از لُرد (Lord Victor Rothschild) بیست و هفت ساله می‌پرسد که با پایان قرارداد اجاره‌ی منزل واقع در خیابان پیکادیلی (Piccadilly) قصد دارد در کجا سکونت کند؟ 3⃣ با نشان دادن حالتی پیشگویانه پاسخ می‌دهد: «الآن نمی‌دانم، احتمالاً هیچ‌جا. در هر صورت تا بعد از جنگ نمی‌دانم.» 4⃣ در این زمان هنوز دو سال و نیم تا باقی مانده بود، ولی او از پیش می‌داند که جنگ در راه است!! 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص118 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/EuVYF ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📚 درباره «دو قرن سکوت» و «کارنامه اسلام» 1⃣ در ایام دهه فجر در گزارشی با عنوان "نوشدارو پس از مرگ" به بررسی کارنامه‌ی پرداخت و در این گزارش از کتاب وی تجلیل کرد. کتابی که متعلق به دهه 30 شمسی است و در این اثر مرحوم زرین‌کوب را برجسته کرده است! 2⃣ این گزارش روزنامه سازندگی، با واکنش مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران روبه‌رو شد و در یادداشتی که در شماره امروز سازندگی منتشر شده است، نوشت: ✍ «این اثر حاصل دورانی است که مرحوم زرین‌کوب بدون اطلاع از ماهیت جذب آن می‌شود، اما پس از پی بردن به ماهیت چنین تشکیلات مخفی وابسته به از آن فاصله می‌گیرد، حتی صادقانه در مقام نقد خود برآمده، از این اثر، شجاعانه تبری می‌جوید.» 3⃣ روزنامه سازندگی نیز در شماره امروز خود در تصحیح گزارش منتشر شده درباره زرین‌کوب نوشت: ✍ «"دو قرن سکوت"، محصول دهه 30 خورشیدی است. اثری که بیش از دیگر آثار او شهره عام و خاص است و محصول دهه 50 خورشیدی است که روایتی کاملاً متفاوت با روایت "دو قرن سکوت" ارائه می‌دهد. زرین‌کوب در "دو قرن سکوت" بر دستاورد تمدن اسلامی در قرون نخست می‌تازد و ورود اعراب مسلمان را منشأ نگون‌بختی ایرانیان می‌داند، اما در "کارنامه اسلام" به آن می‌بالد و این تلاقی را موجب باروری و شکوفایی دو تمدن می‌داند.» 4⃣ در همین زمینه دکتر پژوهشگر تاریخ معاصر توضیحات مفیدی ارائه کرده‌اند که مناسب دیدیم برای اطلاع شما همراهان کانال منتشر كنیم. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقش فراماسونرها در تقابل اسلام و ملی‌گرایی 1⃣ جریان به گفته خودشان، جریان است و یکی از اصول فراماسونری نیز جهان‌وطنی است؛ بدان معنا که به‌نوعی وطن ندارند، هرچند که در کشورهای مختلف، مستقر هستند و در خدمت می‌باشند. به‌عبارت دیگر فراماسونری یک جریان و جمعیتِ نخبه‌گرایِ نهان‌روش است که هدفش اعمال حاکمیت بر جهان است و ریشه‌های انحرافی صهیونیستی و بنی‌اسرائیلی دارد. 2⃣ فراماسونرها تمامی جهان را وطن خود می‌دانند و و تعلّق به وطن را نفی می‌کنند، از این رو خود به خود در تقابل با هرنوع تعلّقِ خاطر به وطن و زادگاه قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند در چارچوب نظام برادری خودشان، افرادی که در کشورهای مختلف صاحب نفوذ و نخبه هستند را جذب کنند تا این نخبگان درخواست‌ها، منافع و مطامع رؤسای لژهای بزرگ همچون لژ اعظم انگلستان را تأمین و در جهت تحقق اهداف آن‌ها حرکت کنند. 3⃣ اصل دیگر فراماسونری، است و تأکید بر این که ما با مذاهب افراد کاری نداریم و هرکس با هر مذهبی می‌تواند در لژ حضور پیدا کند، البته نباید بحث مذهبی کند! همچنین فراماسونرها می‌گویند که فراماسونری دین نیست، ولی دین است! دین نیست به‌معنای این‌که در زمره‌ی ادیان الهی نیست و شریعت‌گرا نیست و دین بشری است به این دلیل که انسان خودبنیاد است و این انسان هیچ توجهی به دستورات الهی ندارد، بنابراین فراماسونرها در تقابل با تمامی ادیان قرار می‌گیرند. 4⃣ یکی دیگر از اصول فراماسونری، خداپرستی بدون دین و اعتقاد به انبیاء است که البته مختص لژهای انگلیسی و برخی لژهای آمریکایی است؛ چرا که لژهای فرانسوی ادیان و خدا را نفی می‌کنند. لژهای انگلیسی هم می‌گویند که ما خدا را قبول داریم، اما خدا هیچ اختیار و اراده‌ای در زندگی بشر ندارد. به همین دلیل نیز در تقابل با ادیان قرار می‌گیرند. 5⃣ وقتی فراماسونرها در کشور خودشان فعالیت می‌کنند، با توجه به دو مؤلفه‌ای که ذکر شد، در مورد هر چیزی از جمله تاریخ، سیاست، جامعه و فرهنگ که صحبت کنند، از منظر بی‌وطنی یا جهان‌وطنی و بی‌دینی سخن می‌گویند. 6⃣ چهره‌های شاخصی در ایران بودند که به اصول فراماسونری پای‌بند بودند و در این باره نگاشتند و سخن گفتند، البته برخی همچون به اشتباهات خود اعتراف کردند و سعی کردند اشتباهات خود را جبران کنند. زرین‌کوب ابتدا کتاب را نگاشت و بر این جدایی و تقابل تأکید داشت و بعد که شهید مطهری نقدهایی بر آن کتاب وارد کرد و خود نیز مطالعاتی کرد، کتاب را نوشت و سعی کرد اشتباهات گذشته خود را جبران کند. 7⃣ تفکر ماسونی را نباید محدود به فراماسونی و فراماسونرها دانست؛ چراکه فراماسونرها توانستند فرهنگ خود را به دلیل نفوذ و نخبگانی که داشتند، به جامعه رسوخ بدهند. از این رو در عرصه‌های مختلفی همچون سینما، دانشگاه و... می‌توان ردپای را دید. ✍ دکتر موسی حقانی؛ پژوهشگر تاریخ معاصر ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آشنایی با کتاب مقدس یهود 📚 یهودیت و مسیحیت دو دین هم خانواده‌اند و همراه با اسلام شاخه‌ی را تشکیل می‌دهند. این سه دین گاهی به مناسبت انتساب آنها به حضرت ابراهیم (ع)، نیز خوانده می‌شوند. اما اکثر دوستان شناخت درستی از کتب دینی یهودی و مسیحی ندارند. سلسله مقالات «بررسی متنی و سندی متون مقدس یهودی» در سایت «اندیشکده مطالعات یهود» گامی است در راستای آشنایی با کتاب مقدس یهود. قبلاً 10 قسمت از این مقالات در سایت و در کانال تلگرامی اندیشکده منتشر شده بود. دوستانی که در تلگرام همراه ما نبودند می‌توانند این مقالات را در آدرس‌های ذیل مطالعه کنند: 1⃣ بحث‌هایی کلی درباره کتاب مقدس 👉 goo.gl/p7GzVR 2⃣ کلیاتی درباره عهد قدیم 👉 goo.gl/j18bCn 3⃣ معانی و کاربردهای تورات 👉 goo.gl/G4Hku7 4⃣ منشأ و تاریخ تورات 👉 goo.gl/Wfx8ve 5⃣ نگاهی به محتوای تورات (1) 👉 goo.gl/dAjzEY 6⃣ نگاهی به محتوای تورات (2) 👉 goo.gl/vVfwDD 7⃣ کتاب‌های انبیای متقدم 👉 goo.gl/qd3dGK 8⃣ تورات و انبیای متقدم ؛ یک کتاب تاریخی 👉 goo.gl/HLTrjx 9⃣ کتاب‌های انبیای متأخر 👉 goo.gl/GvhGgr 🔟 کتاب‌های تاریخی کتوویم 👉 goo.gl/AMcs8z ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم 📚 «کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم» عنوان یازدهمین قسمت از سلسله مقالات «بررسی متنی و سندی متون مقدس یهودی» است که بعد از مدتی تأخیر، امروز در سایت «اندیشکده مطالعات یهود» منتشر شد. این قسمت به بررسی 6 كتاب «مزامیر داوود، امثال سلیمان، ایوب، غزل غزل‌های سلیمان، جامعه سلیمان و مراثی ارمیا» می‌پردازد. امشب و به عنوان نمونه نگاهی داریم به سه كتابِ «ایوب، غزل غزل‌های سلیمان و جامعه سلیمان» 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/qkwj2X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم 📚 کتاب ایوب 1⃣ به‌صورت سرگذشت و ماجرایی است که برای شخص پیش آمده است؛ اما در این سرگذشت یا زندگی‌نامه برخی از مسائل دقیق و مهم به بحث گذاشته شده و در پایان به آن پاسخ داده شده است. 2⃣ ماجرا از این قرار است ایوب که مردی پارسا و درستکار بود، در زندگی دنیوی نیز بسیار کامیاب بود. اما به‌ناگاه بر او بلا نازل می‌شود و فرزندان و اموال و سلامتی خود را از دست می‌دهد. اما از همان ابتدای کتاب مشخص است که این بلاها برای امتحان و آزمایش ایمان ایوب است. ایوب مقاومت می‌کند و از خدا روی‌گردان نمی‌شود. دوستان ایوب به او می‌گویند بلاهایی که بر تو نازل شده به‌سبب گناهانی است که مرتکب شده‌ای؛ اما ایوب پاسخ می‌دهد که این‌گونه نیست. بخش عمده‌ی کتاب به بحث بین ایوب و دوستانش می‌گذرد و این دوستان می‌کوشند تا ایوب را مجاب سازند که این بلاها به‌خاطر نافرمانی از خداست، اما او می‌گوید از خدا نافرمانی نکرده‌ام. سرانجام خداوند بر او ظاهر می‌شود و علت این بلاها را بیان می‌کند. سپس بار دیگر ایوب متنعم می‌شود و اموال و سلامتی خود را باز می‌یابد و دارای فرزندانی می‌شود. 3⃣ کتاب ایوب از چهار بخش تشکیل شده است؛ دو باب اول به وضعیت اولیه ایوب و مصیبت‌ها و گرفتاری‌های او اختصاص دارد. باب‌های 3 تا 37، که عمده‌ی کتاب است، به بحث‌ها و گفت‌وگوهای ایوب و دوستانش می‌پردازد. باب 38 تا 42: شش پاسخ خداوند به ایوب را آورده و یازده آیه آخر باب 42 پایان خوش داستان را بیان کرده است. از این چهار بخش، دو بخش اول و آخر در اصل عبری کتاب به زبان نثر و دو بخش میانی به زبان شعر آمده است. 4⃣ در سنت یهودی نویسنده این کتاب را دانسته‌اند، اما نقادان جدیدِ کتاب مقدس این نظر را قبول ندارند و تاریخ نگارش آن را بعد از می‌دانند. اما در این‌که دقیقاً چه زمانی این کتاب نگارش یافته اختلاف زیادی است و بین قرن پنجم تا دوم قبل از میلاد تاریخ‌های متعددی را پیشنهاد کرده‌اند. برخی می‌گویند این کتاب طی مراحلی نوشته شده است. احتمالاً بخش نثر آن، یعنی اول و آخر، از قدیم در دست بوده و بخش شعر آن، یعنی دو بخش میانی، در زمان‌های متأخر ایجاد و بعدها این دو تلفیق شده است. 5⃣ نکته‌ی دیگر این است که آیا این کتاب، یک کتاب تاریخی است؟ [یعنی آیا این اتفاقات واقعاً در گذشته رخ داده‌اند؟] و یا این‌که صرفاً داستانی برای حل مشکلِ رنج می‌باشد؟ سنت یهودی به نظر اول قائل بوده، اما نقادان جدید رأی دوم را پذیرفته‌اند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/qkwj2X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (3) 1⃣ این دوره به معروف است. برآورد می‌شود که کنترل نیمی از ثروت جهان را در دست دارند. 2⃣ اما آنچه باب میل درنیامد، بود که در سپتامبر 1814 آغاز شد و در ژوئن سال 1815 به پایان رسید. 3⃣ علت این‌که کنفرانس وین برای روچیلدها اهمیت داشت، آن بود که بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل بدهی مدیون آنان بودند و آن‌ها از این موضوع به عنوان اهرمی برای سلطه‌ی کامل سیاسی بر بیش‌تر جهان استفاده می‌کردند و از این رو به دنبال ایجاد شکلی از بودند. 4⃣ این کنفرانس برای روچیلدها آغاز خوبی داشت؛ به طوری که باعث شدند کشور برای همیشه خود را در جنگ‌ها بی‌طرف اعلام نماید. 5⃣ به این ترتیب آنان قلمرویی حاکمیتی برای خود دست و پا کردند تا از آن‌جا طرفین متخاصم را در جنگ‌هایی که به نوعی کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی بدهی برای آنان محسوب می‌شد، تأمین مالی نمایند. 6⃣ با این حال، هنگامی طرح نهایی آنان برای ایجاد بازماند که تزار روسیه از پذیرش طرح حکومت جهانی امتناع ورزید. 7⃣ که از این اقدام به خشم آمده بود، سوگند یاد کرد که روزی او یا فرزندانش، کل خانواده و اخلاف الکساندر اول را نابود خواهند کردند. این حرف او درست از آب درآمد و 102 سال بعد، با تأمین مالی های به آن وعده عمل کردند. 8⃣ و طرفدار پر و پا قرص حکومت جهانی، رساله‌ی دکترای خود را به کنفرانس وین اختصاص می‌دهد! 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص41و42 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/CV1815 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (2) 1⃣ یکی از قاصدان مردی به نام روت ورث (Rothworth) بود که به محض شنیدن خبر پیروزی انگلستان در نبرد (waterloo)، از کانال انگلیس عبور کرد و 24 ساعت قبل از پیک ولینگتون، این خبر را به ناتان مایر روچیلد رساند. 2⃣ سپس وارد اوراق بهادار شد و به تمام کارکنان خود دستور داد تا شروع به فروش اوراق قرضه نمایند. 3⃣ به دلیل شهرت در اطلاع از اخبار و پیشگامی در اتخاذ تصمیمات، دیگر تجّار سراسیمه تصور کردند انگلستان در جنگ شکست خورده است و دیوانه‌وار اقدام به فروش اوراق خود کردند؛ در نتیجه ارزش سقوط کرد و در آن مرحله بود که ناتان مایر روچیلد به طور نامحسوسی به کارکنان خود دستور داد تا جایی که امکان دارد تمام اوراق را خریداری کنند. 4⃣ زمانی که خبر رسید انگلستان پیروز جنگ شده است، ارزش اوراق قرضه به سرعت هرچه تمام‌تر افزایش یافت و به سطحی رسید که حتی از زمان قبل از وقوع جنگ نیز بالاتر بود؛ به این ترتیب برگشت سرمایه‌ی ناتان مایر روچیلد تقریباً به بیست به یک از سرمایه‌گذاری اولیه‌ی او افزایش پیدا کرد. 5⃣ در واقع علناً به خود می‌بالید که در هفدهمین سال حضورش در انگلستان، سرمایه‌ی اولیه‌ی بیست هزار پوندی را که پدرش در اختیار او گذاشته بود، به رقمی بالغ بر پنجاه میلیون پوند، یعنی 2500 برابر سرمایه‌ی اولیه رسانده بود. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص39و40 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/CV1815 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (1) 1⃣ در سال 1815 پنج برادر تلاش می‌کردند تا هم برای ارتش (از طریق در انگلستان) و هم برای ارتش (از طریق در فرانسه) طلا تأمین نمایند و از این رو عملاً خط مشی خود را در تأمین مالی هر دو طرف جنگ به کار بستند. 2⃣ عاشق جنگ هستند؛ زیرا جنگ‌ها مولد عظیمی برای «بدهی بدون ریسک» می‌باشند. این بدهی‌ها از این لحاظ بدون ریسک تلقی می‌شوند که از سوی حکومت یک کشور و در نتیجه بر پایه‌ی تلاش و جهد جمعیت آن کشور تضمین می‌شوند؛ علاوه بر این، مهم نیست که کدام کشور در جنگ مغلوب می‌شود، زیرا وام‌ها به این تضمین اعطا شده‌اند که فاتح جنگ بدهی‌های شکست‌خورده را پرداخت خواهد کرد. 3⃣ در عین این که طرفین این جنگ را تأمین مالی می‌کردند، از فرصت حضور بانک‌های خود که در سراسر اروپا گسترده بودند، کمال بهره را بردند تا شبکه‌ی بی‌رقیب خدمات پستی متشکل از «مسیرهای مخفی» و «قاصدان تیزپا» ایجاد نمایند. 4⃣ قاصدان این شبکه، بسته‌های پستی را باز می‌کردند و جزئیات محتوای آن‌ها را در اختیار قرار می‌دادند؛ از این رو آنان همواره یک گام از حوادث جاری جلوتر بودند. 5⃣ این قاصدان تنها بازرگانانی بودند که اجازه داشتند از ممنوعیت تردد در مرزهای انگلستان و فرانسه عبور کنند؛ در نتیجه از این مزیّت استفاده می‌کردند تا را در جریان آخرین وضعیت جنگ قرار دهند؛ از این رو روچیلد قادر بود تا با استفاده از این اطلاعات، از جایگاه خود در اوراق بهادار اقدام به خرید و فروش کند. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص38و39 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/CV1815 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter