💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها (4)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3)
1⃣ #عزتالله_فولادوند عاشق جملهای از #مارتین_هایدگر (فیلسوف آلمانی و دلباختهی عشق #هانا_آرنت یهودی) بود و آن را مدام تکرار میکرد: «همه ما زیر سایه کانت [نه خدا] زندگی میکنیم.» پس باید به پیروی از سنت فلسفی او، #مدارای_جنسی از همخوابگی تا همخانگی #همجنسبازان را بپذیریم و «گرایش تدریجیِ بیاعتنایی» به ارزشها را دامن بزنیم؛ یعنی همانگونه که #ریچارد_رورتی، فیلسوف برجسته CIA میگفت: «برای اقتدار #لیبرال_دموکراسی، باید #سبکسری را در جامعه ترویج کنیم.»
2⃣ با انتشار #مجله_بخارا به سردبیری #علی_دهباشی، فولادوند در کادر سیاستگذاری آن جای گرفت و #خانه_هنرمندان_ایران نیز یکی از پاتوقهای دائمش شد. سابقهی آشنایی فولادوند و دهباشی به هنگام انتشار #ماهنامه_کلک در اواخر دهه 1360 میرسید. دهباشی در سال 1377 مجله بخارا را روی کیوسکهای مطبوعاتی فرستاد و از دل آن #حلقه_پنجشنبهها درآمد.
3⃣ فولادوند به حضور در این حلقه بیشتر از تعامل با دیگر محافل علاقه نشان میداد. این حلقه هر از گاهی میزبان #فریدون_آدمیت، تاریخنویس #فراماسون بود. #روشنفکران_سکولار اغلب به #حلقه_پنجشنبهها رفتوآمد میکردند. حتی سلطنتطلبانی مانند سیمین بهبهانی (عضو بنیاد اشرف پهلوی) یا روشنفکران لائیک مثل جمشید ارجمند (عامل امیرعباس هویدا) برای پیشبرد پروژه شناسایی شبکهای از نویسندگان فارسیزبان با این حلقه همکاری داشتند.
4⃣ گاهی #علی_دهباشی برای جذب جوانان، بازیگران سینما از جمله #فاطمه_معتمدآریا را به عنوان میهمان به حلقه پنجشنبهها میآورد. در یکی از جلسات، هنگام حضور معتمد آریا و به بهانه سفرنامه خوانی، ایرانیان مسلمان را به سبب شیوه #زیارت بارگاه امامان شیعه مانند توسل به امام رضا (ع) به استهزاء گرفتند و یکبار هم فولادوند در ضمن بحثی درباره #هانا_آرنت، او را به سبب انکار #حقوق_الهی ستود!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص198و199
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها (6)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3)
1⃣ هرجا که ردپایی از رسانههای تحت سلطهی #حزب_کارگزاران ایران به چشم میخورد، حضور #عزتالله_فولادوند هم با هدف ترویج رویکردهای #ضد_توحیدی و تبلیغ تئوریهای #صهیونیسم_سیاسی دیده میشد، چون معتقد بود که روزنامهها «نقشی حیاتی» در روند توسعهی دموکراتیک دارند.
2⃣ سال 1382 برای روزنامه همشهری (ارگان رسمی شهرداری تهران) که در مدیریت کارگزارن و تیم مطبوعاتی #محمد_قوچانی بود، مقالاتی را در حوزه «دموکراسی و عقلانیت» ترجمه کرد و در انجمن حکمت و فلسفه ایران سلسله گفتارهایی درباره «اندیشه سیاسی غرب» ایراد کرد.
3⃣ پس از آنکه بیل کلینتون، مدال ملی علوم انسانی را به #جان_رالز اهداء کرد، فولادوند نیز به همراه #خشایار_دیهیمی تبلیغ اندیشههای این فیلسوف آمریکایی را در دانشگاههای ایران کلید زد و ابتدا روزنامه همشهری و سپس روزنامه جام جم به چاپ ستایشنامه وی درباره جان رالز پرداخت.
4⃣ رالز مانند ریچارد رورتی میگفت فلسفه باید تابعی از #سیاست_لیبرال باشد و پایبندی به #اندیشههای_توحیدی را نیز با «حماقت» مساوی میدانست!
5⃣ فولادوند در روزنامه #اعتماد_ملی با نشر مقالاتی در باب «لیبرالیسم سیاسی جان رالز» تبلیغ این فیلسوف را پی گرفت و با تقلید از رئیسجمهور آمریکا او را #فیلسوف_عدالت نامید!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص200
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 http://yon.ir/slBc8
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها (6)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3)
1⃣ هرجا که ردپایی از رسانههای تحت سلطهی #حزب_کارگزاران ایران به چشم میخورد، حضور #عزتالله_فولادوند هم با هدف ترویج رویکردهای #ضد_توحیدی و تبلیغ تئوریهای #صهیونیسم_سیاسی دیده میشد، چون معتقد بود که روزنامهها «نقشی حیاتی» در روند توسعهی دموکراتیک دارند.
2⃣ سال 1382 برای روزنامه همشهری (ارگان رسمی شهرداری تهران) که در مدیریت کارگزارن و تیم مطبوعاتی #محمد_قوچانی بود، مقالاتی را در حوزه «دموکراسی و عقلانیت» ترجمه کرد و در انجمن حکمت و فلسفه ایران سلسله گفتارهایی درباره «اندیشه سیاسی غرب» ایراد کرد.
3⃣ پس از آنکه بیل کلینتون، مدال ملی علوم انسانی را به #جان_رالز اهداء کرد، فولادوند نیز به همراه #خشایار_دیهیمی تبلیغ اندیشههای این فیلسوف آمریکایی را در دانشگاههای ایران کلید زد و ابتدا روزنامه همشهری و سپس روزنامه جام جم به چاپ ستایشنامه وی درباره جان رالز پرداخت.
4⃣ رالز مانند ریچارد رورتی میگفت فلسفه باید تابعی از #سیاست_لیبرال باشد و پایبندی به #اندیشههای_توحیدی را نیز با «حماقت» مساوی میدانست!
5⃣ فولادوند در روزنامه #اعتماد_ملی با نشر مقالاتی در باب «لیبرالیسم سیاسی جان رالز» تبلیغ این فیلسوف را پی گرفت و با تقلید از رئیسجمهور آمریکا او را #فیلسوف_عدالت نامید!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص200
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 http://yon.ir/slBc8
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها (7)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3)
1⃣ تکاپوهای #عزتالله_فولادوند دیگر معطوف به #براندازی_ایدئولوژیک نبود، بلکه وارد فاز امنیتی #کودتای_مخملی شد و بازی در نقش تئوریسین #اپوزیسیون_برانداز را آغاز کرد.
2⃣ اردیبهشت 1383، در هنگامی که کمپینهای زنان #فمینیست زیر چتر چهرههایی مانند #شیرین_عبادی فعالیتهای خود را گسترش میدادند تا #جنگ_زنانه_براندازی را پیش ببرند، فولادوند با حضور در سمینار «زن و جهانی شدن» از زنان ایرانی خواست که برای احقاق حقوق از دست رفته خود، مانند #زنان_انگلیسی دست به اعتصاب غذا و تحصن بزنند و گفت:
3⃣ «زنان انگلیسی» در اوایل قرن بیستم برای دستیابی به حق رأی، پاهای خود را به پارلمان این کشور زنجیر میکردند و در زندانها دست به «اعتصاب غذا» میزدند. اکنون برای «زنان ایرانی» نیز نه تنها زمان آرامش نیست بلکه زمان دغدغه، کار، کوشش و مبارزه است. زنان ایرانی باید با استفاده از ابزار آهنین تلاششان و کلام آتشین زبانشان در تفکر مردهای جامعه رخنه کرده و آن را دچار تحول کنند.
4⃣ در همین هنگام، مقالات فولادوند در روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) منتشر میشد و یکبار با ترجمه متنی از پیتر جونز، آن هم در سالگرد جشنهای پیروزی انقلاب اسلامی، به دولتمردان #اصلاحطلب توصیه کرد تا با پیروی از لیبرالها دغدغهی #اخلاق نداشته باشند و با تدوین قوانین جدیدی اجازه دهند که بیان اموری که اخلاقاً جایز نیست، قانوناً مجاز شمرده شوند!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص200و201
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 http://yon.ir/slBc8
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 دموکراتیزاسیون، همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها (8)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هجدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (3)
1⃣ #عزتالله_فولادوند که از سال 1383 به شکل منظم در روزنامه شرق (ارگان حزب کارگزاران) نوشتارهای #برنارد_لوئیس، تئوریسین برجستهی رژیم جعلی #اسرائیل و استاد شرقشناسی دانشگاه #تلآویو را علیه #اسلام_سیاسی به فارسی برمیگرداند، یک ماه قبل از انتخابات سوم تیر 1384 روشهای #کودتای_انتخاباتی در جوامع مسلمان مانند ایران را از منظر او شرح داد:
2⃣ متأسفانه در بسیاری از مواقع، #انتخابات در #جهان_اسلام بیش از آنکه راهی برای انتخاب حکومت باشد، تشریفاتی است نمادین به منظور تأیید انتخابی که قبلاً صورت گرفته است. «جوهرهی دموکراسی» #تغییر_حکومت به واسطه انتخابات و نه برعکس است. خاورمیانه و جهان اسلام پیشینهی مطلوبی در تجربه #دموکراسی نداشته و بایستی از #جهان_غرب درس بگیرند. مقصود من از #دموکراسی_لیبرال در درجه اول شیوهای برای گزیدن یا برکنار کردن حکومتها است… شاید بهترین قاعده سرانگشتی برای داوری درباره وجود دموکراسی، ضابطه #ساموئل_هانتینگتون باشد که میگوید کشوری دارای دموکراسی است که در آن دو تغییر پیاپی و مسالمتآمیز حکومت از طریق انتخابات آزاد صورت بگیرد.
3⃣ #اسلامستیزی فولادوند هربار در شکلی ظهور میکرد؛ یک بار با دفاع از #همجنسبازی، گاهی لابهلای تبیین فلسفههای ضدتوحیدی و اینبار هم در میزگردی با حضور داریوش شایگان و فرهاد خسروخاور.
4⃣ هر قدر که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وقت درخشش دوباره گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) نزدیکتر میشد، لحن و ادبیات ضددینی فولادوند نیز بیشتر خود را نشان میداد.
5⃣ مجموعه فرهنگی هنری تهران [همان جایی که از سال 1379 سیامک پورزند (جاسوس دستگیر شدهی CIA در ایران) و شهلا لاهیجی (ناشر آثار جین شارپ) پروژههای خود را پیش میبردند] روز 20 خرداد 1384 از فولادوند به همراه داریوش شایگان و فرهاد خسروخاور خواست تا در همایش «ارزیابی انتقادی فرهنگ ایران زمین» شرکت کنند.
6⃣ فولادوند در این همایش سخنان حیرتانگیزی علیه تاریخ ایران و علمای برجسته اسلام گفت که البته با استقبال روزنامه ایران به عنوان ارگان #دولت_اصلاحات نیز مواجه گشت:
7⃣ وقتی به #فلسفه_اسلامی رجوع میکنیم و به دوران اوج و شکوفایی آن در زمان «فارابی» و «ابنسینا» نظر میکنیم، نکتهای توجه ما را جلب میکند. فلاسفه مسلمان در واقع «ارسطویی» بودند. از این رو ارسطو را «معلم اول» نامیدند. چنانچه ابنسینا او را «آموزگار حکما» نامیده است. اینان مطالبی را به ارسطو استناد میدادند که در آراء ارسطو یافت نمیشد. به بیان دیگر مطالب خود را در دهان ارسطو میگذاشتند! زیرا #فرهنگ_اسلامی آن زمان فرهنگی نبود که به «نوآوری» و «ابداع» روی خوش نشان دهد و عالِم کسی بود که میتوانست به خوبی نظرات پیشینیان را تکرار کند.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص202و203
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 http://yon.ir/PvSrS
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (1)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4)
1⃣ پس از رخدادهای #دوم_خرداد 1376، #عزتالله_فولادوند معتقد بود: «کشور ما به مرحلهای رسیده است که از آن باید به نقطهی بیبازگشت تعبیر کرد.» فرآیند #دموکراتیزاسیون و #فروپاشی جمهوری اسلامی را ناگزیر میدید و در روزنامه ایران به #اصلاحطلبان هشدار میداد که راهی را انتخاب کردهاید و باید تا پایان ادامه دهید: «این امر منوط به تصمیم شما نیست، #منطق_رویدادها چنین ایجاب میکند و ایران به "نقطهی بیبازگشت" رسیده است».
2⃣ اما سال 1384، کنشهای سیاسی ایران نشان میداد که #منطق_رویدادها در جهت عکس تحلیلهای فولادوند از فرآیند دموکراتیزاسیون پیش میرود و «نقطهی بیبازگشت» #فروپاشی جمهوری اسلامی، روندی معکوس یافته است. ازاین رو در هنگام نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وقتی 2 کاندیدا به دور دوم انتخابات راه یافتند، عزتالله فولادوند علیرغم اینکه جزء تحریمکنندگان انتخابات بود، روز 29 خرداد 1384 به میدان آمد و #روشنفکران را به حمایت از #هاشمی_رفسنجانی فراخواند.
3⃣ طنز تلخ انتخابات برای کاندیدای رقیب اصولگرایان این بود: شخصیت سکولاری که همهی فخر و فضیلتش در مبارزه با #اسلام، ترویج #همجنسبازی و تبلیغ #صهیونیسم_سیاسی خلاصه میشد، ناگهان یک #روحانی شاخص را به عنوان گزینهی انتخاباتی مطلوب خود برگزید تا با استفاده ابزاری از موقعیت او، پروژهاش را پیش ببرد.
4⃣ فولادوند با ستایش از رویکرد #پراگماتیستی (عملگرایانه) #هاشمی_رفسنجانی در سیاستورزی گفت:
✍ در این برهه، دیگر نمیتوان ریسک کرد. با #تحریم_انتخابات، ایران لطمههای زیادی خواهد خورد. رویکرد #پراگماتیستی و #عملگرایانه آقای هاشمی رفسنجانی که سرد و گرم سیاستهای داخلی و خارجی را طی دورههای مختلف چشیده، قابل ستایش است.
5⃣ وانگهی، او با صدور بیانیهای مشترک به همراه میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی، مهدی کروبی، سعید حجاریان، عزتالله سحابی، بهزاد نبوی، ابراهیم یزدی، مصطفی تاجزاده، محمدرضا خاتمی، رامین جهانبگلو، محسن میردامادی، مسعود بهنود، یوسف اباذری، احسان نراقی، فریدون جیرانی، احمد پورنجاتی، سیمین بهبهانی و... به کمپین حمایت از هاشمی رفسنجانی (موسوم به جنبش ملی نخبگان) پیوست.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص203و204
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (2)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4)
1⃣ ماجرای دفاع #روشنفکران_لائیک از #هاشمی_رفسنجانی چنان مضحک از آب درآمد و جنجالهای دامنهداری آفرید که #علیرضا_اشراقی نوشت:
✍ اگر آخوندی به مردمان بگوید که به کدام نامزد انتخاباتی رای دهند، روشنفکر ما بر میآشوبد و او را متهم میکند که چرا از جایگاه روحانیاش چنین به نادرست بهره میجوید، اما خودش هم به همین راه میرود! پای بیانیه را امضاء میکند و به دیگران میگوید که چه باید بکنند و به که باید رای دهند و کدامین راه را باید بروند!
2⃣ اشراقی در تحلیلش یادآور شد که سکولارها و لائیکها با این کار همه #سرمایه خود را به باد دادند، اما به روایت ف.م. سخن، نویسنده سایت گویانیوز اصلاً سرمایهای برای از دست رفتن وجود نداشت و این کمپین بار دیگر فاصله روشنفکران با مردم را آشکار کرد. او بهعنوان مرید #عزتالله_فولادوند، وزن واقعی استادش را در معادلات سیاسی ایران حتی به اندازه جمعآوری «10 هزار رای» هم ندانست:
✍ واقعیتی که انتخابات اخیر به ما نشان داد، دور بودن سازمانهای سیاسی و اهل قلم و اندیشه از «مردم عادی» است. پیشنهاد استاد والامقام «عزتالله فولادوند» برای رای دادن به آقای «هاشمی رفسنجانی» شاید نتواند بیش از ده هزار رای ایجاد کند!
3⃣ #مسعود_بهنود، کارشناس BBC فارسی نیز كه میخواست برای آبروی از دست رفته دوستانش توجیهی ببافد، به اعترافات ناخواستهای دربارهی خودخواهی و جاهطلبی امثال فولادوند مجبور شد. بهنود نوشت:
✍ این بار جامعه روشنفکری، تکنوکراتها و جمع کثیری از فعالان سیاسی از خودخواهی و همیشه در انتظار کف زدن ماندن چشم پوشیدند!
4⃣ و البته باید از آنان متشکر باشیم، چون هم آبروی خود را باختند و هم ضربهی مهلکی خوردند:
✍ #عزتالله_فولادوند، #محمود_دولتآبادی و #خشایار_دیهیمی، اعتبار و نام و عزت خود به ارزانی به دست آورده بودند که در این «بازی» آن را وانهادند؟! ضربه را خوردهایم و جای زخم زدن به خود نیست. در فکر آینده باید بود!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص205و206
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (3)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4)
1⃣ #عزتالله_فولادوند مانند بهنود، خیلی زود به فکر «آینده» افتاد و همراه با #اصلاحطلبان به فاز #مبارزه_مدنی با نظام گام نهاد.
2⃣ او تنها یک ماه پس از انتخابات براساس نقشه راه سازمان CIA به اسطورهسازی از رهبران #کودتاهای_مخملی در جهان روی آورد.
3⃣ وی با انتشار مقالهای در روزنامه رسمی دولت (روزنامه ایران) از #واسلاو_هاول، جاسوس کهنهکار و رهبر #انقلاب_مخملی چکسلواکی، چهره یک «قهرمان دموکراسی» را ساخت، راههای سقوط رژیمهای غیرلیبرال را شرح داده و نوشت:
علتالعلل #سقوط، تصلب ایدئولوژی رسمی است که توان پاسخ گفتن به چالشهای ناشی از دگرگونیهای جهان امروز را از دست داده... تا مردم هر جامعه نخواهند، #دیکتاتوری هرگز نمیمیرد. #واسلاو_هاول یکی از قهرمانان دموکراسی در عصر ما بارها گوشزد کرده است #توتالیتاریسم ممکن است موج آینده باشد.
4⃣ چندی بعد #کاندولیزا_رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، همین سخنان را در کنگره ایالات متحده تکرار کرد و #روشنفکران_ایران را به بازآموزی و بازخوانی «درسهای فروپاشی اروپای شرقی از رهگذر انقلابهای مخملی» فراخواند!
5⃣ مقالات فولادوند در روزنامه رسمی دولت مانند نوشتهی «عزیزترین شکل دیکتاتوری» چنان به مذاق #اپوزیسیون خارج از کشور خوش میآمد که سایت رسمی اتحاد جمهوریخواهان ایران (متعلق به گروهک تروریستی چریکهای فدایی خلق) آنها را بازنشر کرد.
6⃣ روزنامه ایران سالهای 1384 و 1385، در هنگام اقتدار #اصولگرایان نیز بارها نوشتارهای فولادوند را به دست نشر سپرد؛ برخی مقالاتی در تلقین جمهوری اسلامی به عنوان نظامی #دیکتاتوری و بعضی دیگر سخنرانیهای فولادوند در #انجمن_جامعهشناسی_ایران پیرامون «تبیین مدرنیته» بود.
7⃣ این انجمن سکولار پیوندهای خود را نیز به تدریج با #سازمان_میراث_فرهنگی، #دولت_نهم گستراند و با آن همایشهای مشترکی را در حوزه #علوم_انسانی برگزار کرد.
8⃣ حضور فولادوند در محافل دولتی منحصر به روزنامههای ایران، همشهری و جامجم نبود، بلکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در #دولت_نهم نیز وی را در کنار محمدعلی موحد به عنوان سخنران نشستهای کتاب ماه ادبیات و فلسفه به خانه کتاب دعوت میکرد!!
9⃣ و خبرگزاری کتاب ایران (وابسته به وزارت ارشاد) تبلیغ کتابهای فولادوند را بدون هیچ نقد و تفسیری روی خروجیاش میگذاشت!!
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص206و207
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (4)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4)
1⃣ پس از ورود نیروهای اپوزیسیون به فاز #مبارزه_مدنی، #عزتالله_فولادوند روابط خود با کارگزاران #کودتای_مخملی را شدت بیشتری بخشید.
2⃣ در این هنگام، #حلقه_مدرسه پس از فروپاشی #حلقه_کیان به جای آن نشست. این حلقه چهرههایی چون عبدالکریم سروش، سعید حجاریان، محمد مجتهد شبستری، محسن کدیور، مصطفی ملکیان، محمود سریعالقلم و... را در بر میگرفت و پیوند نزدیکی با فعالان اپوزیسیون خارج از کشور مانند محمدرضا نیکفر (تئوریسین رادیو زمانه)، محمدعلی همایون کاتوزیان (تاریخدان فراماسون) و آرش نراقی (نظریهپرداز همجنسبازی) برقرار ساخت.
3⃣ اصلیترین مأموریت این حلقه -كه فولادوند یکی از اعضاء بلندپایه آن بهشمار میرفت- انکار قدسیّت و سندیّت و اصالتِ متن قرآن کریم بود، اما سرانجام پس از 2 سال، #فصلنامه_مدرسه به جرم #ترویج_الحاد توقیف شد.
4⃣ در سال 1386 فولادوند به دعوت انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سلسله سخنرانیهایی را برای تبیین ضرورت استقرار #سکولاریسم_سیاسی انجام داد و پیوندهایش را با گروهکهای اپوزیسیون دانشجویی استوار ساخت تا به آنان جدیدترین راهبردهای سیاسی #مبارزه با جمهوری اسلامی را بیاموزد.
5⃣ حاصل این پیوند تنگاتنگ، مشارکت فولادوند برای برگزاری «کلاسهای آزاد علوم انسانی» توسط انجمن اسلامی دانشگاه تهران در تیرماه 1386 بود. در این کلاسها آموزههای سکولاریستی #فلاسفه_صهیونیست به صورت فشرده در اختیار دانشجویان قرار میگرفت.
6⃣ چند هفته پس از برگزاری این کلاسها، فولادوند به درخواست انجمن اسلامی دانشکده فنی تدریس یک دوره فشرده #اندیشه_سیاسی_غرب را آغاز کرد، اما نیروهای سازمانی #براندازی_نرم که در دل چنین جلساتی پرورش مییافتند، نیازمند اثری جامع بودند تا با اتکاء به آن برنامههای خود را پیش ببرد.
7⃣ از این رو، فولادوند در پایان سال 1386 کوشید تا کتابی را به عنوان «نقشه راه پروژه #کودتای_ایدئولوژیک» منتشر کند؛ زمانی که باید تئوریهای سه پیامبر #یهودی #اصلاحطلبان (برلین، پوپر، آرنت) آزمایش خود را در عرصه عینی نیز پس میدادند و آراء آنان برای پیشبرد بحثهای نظری #کودتای_مخملی به محک آزمون گذاشته میشد. بنابراین، قرارداد انتشار کتاب #فلسفه_و_جامعه_و_سیاست را با #نشر_ماهی بست.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص207و208
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 http://yon.ir/j2Ij4
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
💠💠 براندازی با 10 هزار رای (5)
✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نوزدهم)
🌐 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار (4)
1⃣ پس از شکست پروژه #کودتای_سبز در ایران، #عزتالله_فولادوند از یکسو کوشید تا خود را به طیفی از #اصولگرایان نزدیک کند و پلهای ارتباطیای را با مؤسسه مطبوعاتی #همشهری بزند و از سوی دیگر، از تابستان 1388 و در اوج #فتنه_سبز مقالات راهبردیای را با موضوع چگونگی موفقیت «انقلابهای مخملی در اروپای شرقی» برای روزنامه اصلاحطلب آرمان مینوشت!
2⃣ او در سال 1389 تعامل خود را با محافل انتشاراتی #براندازی_نرم مانند انتشارات روشنفکران و مطالعات زنان به مدیریت #شهلا_لاهیجی (ناشر آثار جین شارپ) ادامه داد و به همراه #بهرام_بیضایی (فیلمساز بهایی) در جلسات آنان حضور مییافت.
3⃣ او همچنان خطمشی دهه 1360 را برای تبلیغ #علوم_انسانی_سکولار و #فیلسوفان_یهودی چون #هانا_آرنت، #کارل_پوپر و #آیزایا_برلین دنبال میکند؛ یک خطمشی واحد سیاسی 30 ساله، دارای رویکردی درازمدت و به روایت ساموئل هانتینگتون با آهنگی «آهسته و پیوسته».
4⃣ #اصلاحطلبان بارها فولادوند را به عنوان مدافع و مبلغ علوم انسانی سکولار در ایران ستودهاند. سال 1383، روزنامه ایران با انتشار صفحهای ویژه برای او بزرگداشت گرفت، ترجمههایش از آثار پیشروان #صهیونیسم_سیاسی مانند #هانا_آرنت را ستود و او را «معرف #کارل_پوپر به ایرانیان» نامید.
5⃣ همزمان با ایامی که سایت BBC فارسی صفحاتی ویژه را به تجلیل از فولادوند اختصاص داد، روز 7 اسفند 1384 در مراسمی که انجمن حکمت و فلسفه با مشارکت انجمن اسلامی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار کرد، از او به عنوان «کسی که فصل تازهای را در عرصه فکر، فرهنگ و ترجمهی ایران گشوده» تقدیر شد.
6⃣ #مصطفی_ملکیان، ایدئولوگ روشنفکران دینی که اکنون در مؤسسه پرسش پروژه بسط «علوم انسانی سکولار» را دنبال میکند، شیوه ترجمهی فولادوند را طی یک صدسال اخیر «بینظیر» خواند و ارزش کوششهای او را با #محمدعلی_فروغی (مترجم و استاد اعظم فراماسونری) مقایسه کرد.
7⃣ #خشایار_دیهیمی، فعال اپوزیسیون برانداز که رفاقتی 20 ساله با فولادوند دارد، شیوه کار او را «الگوی کار بسیاری از مترجمان» دانست و سخنرانیاش را چنین پایان داد:
🔸 استاد فولادوند همیشه به سراغ نیازهای جامعه در حوزه #علوم_انسانی رفتند و اولین کسی بودند که ما را در سال 1358 با #هانا_آرنت آشنا ساختند.
🔹 ادامه دارد...
📚 پیام فضلینژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص208-210
📖 متن کامل مقاله به همراه اسناد و منابع:
👉 http://yon.ir/j2Ij4
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🔸 هشتگ اصلی: #ارتش_سری_روشنفکران
✡ قبایل گمشده (2)
1⃣ #اسرائیل از اسطوره #اسباط_گمشده در تحقق دو هدف استفاده میکند:
🔸 نخست: #مظلومنمایی و تطهیر چهرهی خود با یادآوری سرنوشت غمبار قبایل بنیاسرائیل،
🔸 دوم: انتقال گروههای مهاجر گسترده برای رفع مشکل #خلأ_جمعیتی در مقابل فلسطینیان.
2⃣ در این مجال، قصد داریم تا سرنوشت دو گروه از یهودیان شبهقاره #هند را بهعنوان نمونه مورد بحث و بررسی قرار دهیم:
🎯 بنِیاسرائیل (Bene Israel)
3⃣ بسیاری از یهودیان این گروه، پس از استقلال هند در سال 1326 شمسی (1947 میلادی) و تأسیس اسرائیل، درست یک سال پس از این تاریخ، به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند.
4⃣ بنا بر افسانهها، اجداد این افراد پس از سالها سرگردانی به منطقه کنکان (Konkan) – واقع در بیست مایلی جنوب بمبئی – رسیدند و رفتهرفته در میان بومیان مستحیل شده و بخش اعظمی از زبان #عبری و احکام و عبادات #یهودی را فراموش کردند!
5⃣ علیرغم اینکه برخی مورّخان آنها را بهعنوان نوادگان یکی از #قبایل_گمشده میدانند؛ اما مقامات یهودی، هیچگاه این ادعا را نپذیرفتهاند. نکته جالبتوجه، اینجاست که این افراد (که در یهودی بودن آنان شک بسیاری وجود دارد) در زمان استعمار انگلیس و در دستگاه #کمپانی_هند_شرقی به مقام بالایی دست یافتند و از امتیازات بهمراتب بیشتری نسبت به سایر گروههای دینی برخوردار بودند. بههمیندلیل، یهودیان بِنِیاسرائیل برای دستیابی به موقعیت بهتر، از کنکان به بمبئی مهاجرت کردند.
✍ نویسنده: محمد پاکدامن
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (3)
1⃣ دکتر والتر جوزف فیشل، استاد مطالعات یهودی دانشگاههای عبری اورشلیم و برکلی، در مقالهی «تاریخ یهودیان بمبئی؛ در اسناد هند» معتقد است که تاریخ و اصالت این یهودیان مشخص نیست و صرفاً افسانه و داستانهایی دراینباره یافت میشود.
2⃣ آنچه بهصورت روشن از تواریخ بهدست میآید، حضور این افراد در دهه چهارم و پنجم قرن هجده میلادی تحت لوای عُمّال #کمپانی_هند_شرقی است. این یهودیان، تیپ پیادهنظام محلّی را تشکیل دادند و در بسیاری از جنگها (همچون جنگ با افغانها و خیانت به هندیان مرات، برمه و میسوری) به مزدوری انگلیسیها پرداختند و در این راه، افرادی چون ساموئل یحزقل دیوکر (Samuel Ezekiel Divekar) به فرماندهی رسیدند.
3⃣ این خدمت بیچونوچرا، تا جایی است که حاکمان انگلستان، ادارهی بسیاری از امور مثل پست، راهآهن و گمرک را در اختیار این افراد گذارده، ریوت کارناک، همکار «دوک ولینگتون» در فرماندهی ارتش پیادهنظام بریتانیا، آنها را چنین مورد ستایش قرار میدهد:
👈 «من تاکنون سربازان با وفا و شجاعی مثل جمعیت یهودیان محلی (نام دیگر یهودیان بِنِیاسرائیل) ندیدهام.»
4⃣ این یهودیان وفادار به بریتانیا، در میانه سالهای 1327 شمسی (1948 میلادی) و 1331 شمسی (1952 میلادی) بزرگترین #مهاجرت کشورهای شرقی به #فلسطین اشغالی را با 2300 نفر رقم زدند. این مهاجرت گسترده، اعتراض، بستنشینی و اعتصاب غذای #یهودیان_ارتدوکس را بهدنبال داشت؛ که به بازگرداندن تعدادی از این مهاجران توسط #آژانس_یهود انجامید.
5⃣ اما نکته اینجاست که این عُمّال دیروز استعمار بریتانیا، امروزه توسط فرزند خلف انگلیس در منطقه، مورد ظلم قرار میگیرند و باز هم شکاف عمیق یهودیان #اشکنازی و #سفاردی در جامعهی #اسرائیل بهوضوح دیده میشود. بهگزارش کمیته عالی مهاجران هندی، اسرائیلیهای هندیتبار که رقمی بالغبر 45 هزار نفر را شامل میشوند، از وضعیت نابسامان اقتصادی و اجتماعی رنج میبرند و همچنان در شهرکهای دورافتاده به کشاورزی مشغولاند.
✍ نویسنده: محمد پاکدامن
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter