eitaa logo
شناخت تفکرات صهیونیسم،andeeyshkade
187 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم ویل یومئذ للمکذبین، فیعذبه الله العذاب الاکبر (بصیرت، اندیشه، وتحلیل،، چالشهای.پیش رو)
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ کارشناسان ارشد اطلاعاتی در جستجوی امام مهدی (4) 1⃣ امروز جریان که هم‌اکنون بزرگ‌ترین کانون قدرت را در آمریکا و اروپا را در اختیار دارند، بر موضوع جنگ و رویارویی نیروهای خیر و شر در فلسطین اشغالی پای می‌فشرند و همواره نوک تیز حملات خود را متوجه جریان فکری و ساخته و با ارائه‌ی تصویری غیرواقعی، ترسناک، ضدّ بشر و تروریستی سعی در بسیج همه‌ی قوای سیاسی، اقتصادی و نظامی خود علیه حرکت مهدوی و مرکز آن یعنی اسلامی کرده است. 2⃣ اینک همه‌ی نیروی رسانه‌ای و تبلیغاتی خود در سراسر جهان و در هر رنگ و لباس و شکل به میدان فراخوانده‌اند تا بر علیه این حرکت مهدوی و امام آن، لجن‌پراکنی کرده، شبهه‌اندازی نمایند و با القابی همچون و و ، باعث جنگ جهانی سوم معرفی کنند. 3⃣ در حالی‌که خود با کسب اطلاعات وسیع و از طریق منابع گسترده، بیش از هر کس و گروهی، به حقّانیت و حقیقت آن باور داشته و دارند. از همین‌رو بود که در زمان حاکمیت کمیسیونی به ریاست وی و شرکت کارشناسان خبره سازمان CIA، برای شناسایی حضرت صاحب‌الزمان (عج) و جاری میان شیعیان تأسیس و راه‌اندازی شد. 4⃣ اما قیام مهدی صاحب الزمان در آینده‌ای نزدیک، حقیقتی انکارناپذیر است که امروز تمامی هیمنه و شاکله‌ی امپراتوری جهانی را با همه‌ی قدرت و قوا، به لرزه درآورده و در مقابل مایه‌ی تسکین و آرامش دل مستضعفان و آزادی‌خواهان دنیا گردیده است. 5⃣ چراکه این وعده الهی است، حتی اگر سراسر سپاه کفر و شرک آن را برنتابند و همه‌ی کید و مکر و نیرنگ خویش را برای جلوگیری از آن ظهور و قیام مقدس به کار گیرند. ✍ سعید مستغاثی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 خشایار دیهیمی را بیشتر بشناسیم (5) 1⃣ فقط از رانت‌های بهره نگرفت، بلکه در از حمایت‌های بیشتری برخوردار شد. 2⃣ مدیریت تحریریه بر عهده او بود و احمد مسجد جامعی نیز ابتدا در جایگاه قائم‌مقام و سپس به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات در زمره اصلی‌ترین حامیان مالی این انتشارات قرار داشت. 3⃣ خشایار دیهیمی به عنوان چهره برجسته مبلغان ، همواره از رانت دولت‌های سازندگی و اصلاحات برای اشاعه افکارش بهره می‌برد. 4⃣ او از سال 1376 طرح جامعی برای اشاعه‌ی ریخت و زندگی‌نامه فکری فیلسوفانی که مدال ملی را از رئیس جمهور آمریکا گرفتند، در مجموعه کتاب‌های صدجلدی نام‌آوران فرهنگ ترجمه کرد. 5⃣ سال 1380 در انتشارات طرح نو ترجمه مجموعه کتاب‌های این را آغاز کرد، اما پروژه نیمه کاره ماند و هنگامی که مشاور عالی شد، کار ناتمامش را به آنجا برد تا به سرانجام برساند. 6⃣ دیهیمی برای انتشار گسترده تئوری‌های یهودی دلایل بسیاری داشت؛ مانند فولادوند که دیدیم برای تبلیغ هاناآرنت یهودی از انگیزه‌های زیادی برخوردار بود. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص283 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 خشایار دیهیمی را بیشتر بشناسیم (2) 1⃣ در 3 دهه گذشته، 3 دوره فعالیت حرفه‌ای را برای انجام مأموریتش گذرانده است. 2⃣ دهه 1360 پیوندهای خود را با نهادهای فکری حاکمیت برقرار کرد. از سال 1362 به سازمان آموزش و انتشارات انقلاب اسلامی رفت؛ سازمانی که پس از مصادره انتشارات آمریکایی جایگزین آن شد؛ اما بدنه مدیریتی‌اش همچنان در اختیار نسل قدیم فرانکلینی‌ها و مترجمان سکولار مانند امیرحسین آریانپور، باقر پرهام و داریوش آشوری ماند. 3⃣ دیهیمی در سال 1364 به عنوان یکی از سرویراستاران سازمان برگزیده شد و ترجمه کتاب گفتگو با مرگ اثر را منتشر کرد؛ همان هنگام که ترجمه کتاب ظلمت در نیمروز (روایت دادگاه‌های استالینی برای تصفیه ایدئولوژیک) از این نویسنده چاپ شد. 4⃣ کوستلر، داستان‌نویس و اهل بوداپست، یکی از رهبران بزرگترین (عملیات PSB) به شمار می‌رفت که سال 1949 رسماً به عضویت درآمد. دیهیمی بعدها کتاب زندگی و آثار آرتور کوستلر را انتشار داد. 5⃣ خشایار دیهیمی هر روز فعالیت‌های خود را گسترش می‌داد! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص281و282 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 خشایار دیهیمی را بیشتر بشناسیم (4) 1⃣ سپس به فکر چاپ یک مجموعه کتاب 100 جلدی نیز با نام نسل قلم افتاد. این مجموعه ترجمه دایرةالمعارف ادبیات جهان بود که سال 1974 در دوران اوج با همکاری انجمن فرهنگی بریتانیا و دانشگاه مینه سوتا تدوین شد و نام نویسندگان مقبول مانند مارسل پروست، تی. اس. الیوت، هربرت رید، آلبر کامو، میلان کوندرا و… در آن به چشم می‌خورد. 2⃣ دیهیمی را در ایران به همراه 3 تن از دوستانش به نام‌های آرمان امید، حسن ملکی و بهرام داوری تشکیل داد و از مترجمانی مانند عزت‌الله فولادوند، کریم امامی (سرویراستار انتشارات آمریکایی فرانکلین)، عبدالله کوثری و مهدی سحابی (مترجم آثار سلمان رشدی) برای کار دعوت کرد. 3⃣ او می‌خواست هر ماه 2 جلد کتاب را روانه بازار کند و یک شبکه بزرگ از مشترکان برای پیش‌فروش کتاب‌ها بسازد تا بتواند آن را به صورت مستمر تغذیه فکری کند. 4⃣ در سال 1372 این شبکه با 1000 مشترک ثابت و 600 هزار تومان سرمایه فعالیتش را آغاز کرد و مدام بر تعداد اعضاء آن افزوده می‌شد. طی 6 سال مجموعه نسل قلم به 100 جلد کتاب پیرامون ادبیات غرب رسید و دیهیمی یک پروژه صد جلدی دیگر را نیز کلید زد. 5⃣ در واقع، او را باید مؤسس و مدیر «کلوب لیبرال‌های رادیکال» شناخت. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص282و283 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (4) 🎯 بنِی منشه (Bnei Menashe) 1⃣ این افراد که تنها یک قرن از ادعای یهودی بودن آنان می‌گذرد، در مناطق‌ استراتژیک و زندگی می‌کنند. این دو ایالت، از جمله پراهمیت‌ترین مناطق شبه‌قاره هند محسوب می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که علاوه بر منابع غنی گیاهی و جانوری و GDP با رشد بالا، محسوب می‌شوند. چرا که با کشورهای بنگلادش و میانمار هم‌ مرزند. 2⃣ عمده‌ جمعیت این دو ایالت را مسیحیان تشکیل می‌دهند. حتی افرادی که ادعا می‌شود هستند نیز در اثر فعالیت‌های مسیونرها، مسیحی شده بودند. اما ناگهان در قرن بیستم، حاخام ، بنیان‌گذار مؤسسه‌ «آمیشاو» آن‌ها را متقاعد کرد که یهودی هستند و نام اجداد آن‌ها یعنی «کوکی-میزو مانماسی» همان منشه عبری بوده است! 3⃣ حاخام الیاهو آویشایی، دانش‌آموخته مدرسه‌ دینی حاخام کوک، یعنی همان مرکز پرورش بنیادگراهای صهیونیست، موسوم به (Gush Emunim) بوده و معتقد بود علاوه بر بومیان هند، پشتون‌های افغانستان و کارن‌های تایلند نیز یهودی‌اند! 4⃣ القائات حاخام آویشایی، بعدها توسط مؤسسه‌ شِوی اسرائیل (Shavei Israel) تقویت‌ شده، دسته‌دسته میزوها را یهودی می‌کردند. ، مؤسسه‌ای است که مدعیِ تلاش برای یافتن مارانوها () و بنی‌اسرائیل و بازگرداندن آن‌ها به اسرائیل است؛ رئیس این مؤسسه، (Michael Freund) – که زمانی در روابط عمومی دفتر بنیامین نتانیاهو کار می‌کرد – این قبیل برنامه‌ها را احمقانه می‌خواند و به‌خاطر می‌آورد که در دفتر نتانیاهو به پرونده‌های احمقانه معروف بوده‌اند!! 5⃣ اما همین شخص در سال 1376 شمسی (1997 میلادی) پس از دریافت نامه‌ای از بومیان مانیپور برای نجات قبیله‌ گمشده، راهی هندوستان می‌شود. متیو فیشبین که از نزدیک با وی در ارتباط بوده، میشل را فردی سخت‌کوش معرفی می‌کند؛ که خود، به‌تنهایی به دیدار سران محلی هند می‌رفت. بدین‌صورت، راهی که توسط آمیشاو شروع‌ شده بود، توسط شِوی اسرائیل ادامه یافت؛ که نتیجه آن، انتقال 1700 تن از این هندیان به بود! ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (5) 1⃣ علی‌رغم دروغ‌پردازی پیرامون بودن «بِنِی منشه»، شواهد بسیاری یافت می‌شود که این افراد هیچ‌گاه به‌عنوان یهودی در میان بومیان مطرح نبوده‌اند. چنان‌که والتر جوزف فیشل، استاد دانشگاه عبری اورشلیم نیز در تحقیقات گسترده خود در اسناد رسمی هند درباره‌ یهودیان این کشور، نامی از یهودیان بِنِی منشه نمی‌برد. 2⃣ تنها سابقه‌ی‌ این ادعا، مکاشفه‌ی‌ یکی از بومیان در سال 1329 شمسی / 1950 میلادی (مبنی بر مشاهده‌ فرشته‌ای که خبر از یهودی بودن آن‌ها می‌داد) است!! 3⃣ در حقیقت به‌دنبال افزایش اسرائیل در این ناحیه است و این سیاست را به‌طور خلاصه به‌صورت ذیل دنبال می‌کند: 🔸 ایجاد دو مرکز گسترده آموزش زبان عبری و مفاهیم یهودی صهیونیستی در میزورام و مانیپور 🔸 احداث کنیسه‌ها و میکوِهها (حمامهای مذهبی) 🔸 برگزاری سمینار یک‌ماهه آموزش مبلغان جوان در نپال برای خط‌دهی و رهبری روستاها 🔸 اعزام مبلغ مذهبی به جوامع بِنِی منشه 🔸 برگزاری سمینار سالانه برای زنان هجده تا چهل ساله با قابلیت رهبری جوامع و آموزش زبان عبری و یهودیت صهیونیستی به آن‌ها 4⃣ این فعالیت‌های تبشیری، به‌حدّی گسترده بوده و هست که اعتراضات پی‌درپی گروه‌های محلی و دولت هند را به‌دنبال داشته است؛ چنان‌که در شهر «چامپی»، به برهم خوردن ثبات و قدرت یافتن گروه‌های تجزیه‌طلب منجر شده است. از این میان، می‌توان به گروه CIPC اشاره کرد؛ که به گزارش مجله تایم 1999 مدعی ایالت میزو بزرگ متشکل از 7.5 میلیون میزو زبان ایالت میزورام، اسام، تریپورا و کشورهای میانمار و بنگلادش و پیوستن به هستند! ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (6) 1⃣ دکتر بیاکسیاما، یکی از مقامات وزارت دفاع هند و دارای دکتری در رشته فلسفه، دین و کتاب مقدس، معتقد است که هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و وجود ندارد. چرا که میزوها در گذشته به شکل کاملاً بدوی زندگی می‌کردند و در حقیقت، تا پیش از فعالیت‌های مسیونرهای مسیحی، هیچ دینی نداشتند و هیچ‌گاه قوانین مربوط به شنبه را رعایت نمی‌کردند. وی، در کنفرانس‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مختلف، این ادعای بِنِی منشه را فریب قلمداد می‌کند و این‌چنین می‌گوید: 👈 «اگر بپذیریم که میزوها، نوادگانِ هستند، آن‌گاه باید بگوییم میلیون‌ها آسیایی نیز یهودی‌اند. چرا که آداب‌ و رسوم مشترک با میزوها دارند. هم‌چنین، فاصله‌ محل زندگی میزوها از شرق و جنوب‌شرقی آسیا (خواستگاه بِنِی‌اسرائیل) بسیار دور است و نمی‌توان مدعی شد که اجدادشان به این‌جا آمده‌اند.» 2⃣ اما نکته این‌جاست که با وجود تمامی برنامه‌های پیچیده در اثبات بودن میزوها، پس از مهاجرت به با آن‌ها هم‌چون [یهودیانِ آفریقایی كه در اسرائیل مورد تبعیض نژادی قرار دارند]، برخورد و آن‌ها را یهودیان «صفک» (به‌معنای مشکوک) خواندند و پس از ایجاد رنج و زحمت فراوان، بار دیگر آن‌ها را یهودی نمودند. 3⃣ انتقاد دیگری که متوجه دولت اسرائیل و مؤسسه‌ شِوی اسرائیل است، اسکان دادن بِنِی منشه خارج از منطقه‌ی سبز اسرائیل و در مناطق و شهرک‌های غیرقانونی است. چنان‌که بسیاری از این افراد که در شهرک‌های ساکن شده بودند، با عقب‌نشینی اسرائیل از این باریکه، آواره شدند! 4⃣ پس از قوت گرفتن انتقادات جدی نسبت به یهودی بودن بِنِی منشه، آزمایش DNA به‌عنوان کلید حل مشکل مطرح شد. در این راستا، مؤسسه تکنولوژی اسرائیل موسوم به ، تحت‌نظر پروفسور (کسی‌که DNA کوهن‌ها را به‌عنوان نمونه برای مشخص کردن یهودی بودن افراد کشف کرد) اقدام به آزمایش کرده که در نهایت هیچ شباهتی میان بِنِی منشه و DNA یهودیان یافت نشد! 5⃣ پروفسور ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بن گوریون نیز در مصاحبه با BBC، جناح راست اسرائیل را به این جمعیت گسترده برای مقابله با فلسطینیان متهم کرد. 6⃣ این انتقادات، حتی واکنش‌های مقامات اسرائیل هم‌چون ، عضو کمیته امور مهاجرت کنست و ، وزیر داخلی اسبق را هم برانگیخت. چنان‌که پوراز در این‌باره می‌گوید: 👈 «اگر کسی آن‌ها (بِنِی منشه) را یهودی بداند، آن‌گاه باید بگوید که نیمی از آفریقا، یهودی هستند!» ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ قبایل گمشده (7) 1⃣ مؤسسات صهیونیستیِ موجود در هند، بِنِی منشه را تحت تعالیم قرار می‌دهند و همین امر، می‌تواند انتقاد جوامع ارتدوکس یهودی را جلب کند. همان‌طور که شِوی اسرائیل گروهی از یهودیان بِنِی منشه را به برده؛ تا آن‌ها را با به‌عنوان سنگ بنای آشنا سازد. 2⃣ مجموعه‌‌ی این عوامل، میزوهای بِنِی منشه را به این نتیجه رسانده که بازی کردنِ نقش ، آن‌قدرها هم آسان نیست. چرا که عملاً آغوش گرمی در جامعه‌‌ی اسرائیل برای آنان وجود ندارد. با این‌ حال، شِوی اسرائیل در تلاش بود تا در سال 2016، هفتصد عضو دیگر از بِنِی منشه را به اسرائیل کوچ دهد! 3⃣ در پاسخ به این‌که این گسترده چه نفعی به رژیم اشغالگر قدس می‌رساند، باید گفت: 🔸 نخست آن‌که از این طریق به پرورش ستون پنجم در این منطقه می‌پردازد؛ که اولاً نزدیک به چین و روسیه بوده و جمع‌آوری اطلاعات، مطلوبِ سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل است. 🔸 ثانیاً، به‌علت هم‌مرز بودن با بنگلادش، اولویت موساد مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات و در کشورهای اسلامی محقق می‌شود. 🔸 ضمن این‌که از این جمعیت گسترده، می‌توان به‌عنوان علیه دولت استفاده کرد. 4⃣ در آخر نیز باید گفت، تجربه‌ی‌ هند چند نکته را به‌روشنی مطرح می‌سازد: 🔸 اسرائیل با این کار، در تلاش است تا متحدی در پشت برای خود ایجاد کند. 🔸 پروژه ، فقط سیاست اعلامی اسرائیل است؛ حال آن‌که سیاست اعمالی، همان سیاستی است که قرن‌ها در تجاوز در ماورای بِحار شاهد آن بوده‌ایم. 🔸 در صورت موفقیت این طرح، باید منتظر نمونه‌های مشابه در نقاط دیگر جهان باشیم. ✍ نویسنده: محمد پاکدامن 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/vqQkh7 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
⬅️قسمت سوم (نسخه ی بیماریهای چشم ازاستادخیراندیش) 👈درمان تیک عصبی چشم 🔹۱۲۰ روز طول درمان است. 🔻الف) استشمام عطر شبانگاه 🔻ب) فسنجان بادام درختی ۲ الی ۳ وعده 🔻ج) ماساژ سر و کف پا 🔻د) ترک و یا کاهش جدی سردیها مخصوصا شبانگاه 🔻ه) روغن مالی ملاج سر با روغن سیاه دانه 🔻و) شبی یک لیوان عرق بهارنارنج به همراه یک قاشق مرباخوری فرنجمشک و کمی عسل 👈درمان آب مروارید: 🔻الف) شستشوی چشم با عرق رازیانه (۴۰ شب) 🔻ب) شبی یک قطره آب لیموی تازه داخل چشم (۴۰ شب) 🔻ج) بعد از آبلیمو ۴۰ شب شبی یک قطره عسل داخل چشم بچکانید. 🔻د) حجامت ماستوئید (پشت گوش) 🔻ه) دو هفته بعد حجامت ناحیه گیجگاهی ⬅️توجه: با تکرار این روش درمان می شود. https://eitaa.com/partosabzehastii
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (3) 1⃣ به‌تدریج به‌عنوان مدافعان اصلی نظریه شدند و پس از تثبیت مکتب کلامی در قرن چهارم، مسأله‌ی خلق قرآن در شمار موضوعات اختلافی میان اشاعره و متزله قرار گرفت. 2⃣ اینان در طول تاریخ یکدیگر را کرده و ردیه‌هایی علیه یکدیگر نگاشتند. معتزله اعتقاد به قِدَم قرآن را مستلزم شِرک می‌دانستند و اشاعره، مدعای خلق قرآن را کفر و هم‌پایه‌ی مدعای کفار مکه می‌شمردند که قرآن را گفتار بشر می‌خواندند. 3⃣ وجه تمایز مسأله‌ی خلق قرآن با سایر مباحث کلامی این است که این مسأله با دوران تاریخی و حساسِ «محنت» گره خورد و به مسأله‌ای اساسی در عرصه‌ی روابط میان حکومت و عالمان دینی تبدیل شد. 4⃣ و طرفدار معتزله و مروّج تفکر حدوث قرآن بودند. مأمون صریحاً اعلام کرد که قرآن مخلوق است، آن‌گاه با توسل به زور، را وادار کرد که این اندیشه را بپذیرند و از ابراز مخالفت خودداری کنند؛ او سپس دستور از صاحب‌منصبان را صادر کرد. مردودان در این آزمون، منصب خویش را از دست می‌دادند. از این دوره با عنوان «مِحنَةُ القرآن» یاد می‌شود. 5⃣ مخالفانِ قِدَم قرآن، به زندان و شکنجه سپرده شدند. حتی بزرگان اهل حدیث همچون احمد بن حنبل نیز استثنا نشدند. همین سختگیری‌ها سبب نفرت مردم از معتزله گردید. از این‌رو وقتی که عباسی به خلافت رسید، جانب قائلان به قِدَم قرآن را گرفت و به پایان داد. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (2) 1⃣ مناقشه درباره مخلوق یا غیرمخلوق بودن قرآن کریم از مباحث مهمی بود که میان مسلمانان گفت‌وگو و جدل ایجاد کرد. در تاریخ کلام اسلامی، هیچ مبحثی همچون این بحث، موجب اختلاف نشده است. این اختلاف ناشی از این بود که گروهی هوادار حادث بودن کلام خدا و گروهی دیگر طرفدار قدیم بودن آن شدند. 2⃣ در اصطلاح فلسفه، «حدوث زمانی»، عبارت از حاصل شدن و به‌وجود آمدن شیء است، پس از آن‌که نبوده است. اصطلاح «قِدَم زمانی» نیز عبارت از بودن شیء است، به‌نحوی که ابتدایی برای زمانِ وجود آن نباشد. 3⃣ مطرح‌کننده‌ی نظریه خلق قرآن، جَعْد بن دِرهَم بود. بنا به نقل ذهبی، جَعد بن دِرهم، از متکلمان نیمه نخست قرن دوم و شاگرد وَهب بن مُنَبّه بود. 4⃣ ذهبی، وهب بن منبّه را العلّامة الأخبارى القصصى معرفى کرده است، که بیشتر دانش وى از و صحیفه‌هاى بود. بنا به نقل ابن سعد، وهب مدعى بود که 92 کتاب خوانده است که همه‌ی آن‌ها از آسمان نازل شده‌اند. 72 تا از آن‌ها در و دست مردم هستند و از 20 تاى آن‌ها جز عده اندکى، کسى آگاهى ندارد! 5⃣ وهب مى‌گفت: «عبدالله بن سلّام [یهودی]، اَعلم اهل زمان خویش بود و کعب الاحبار [یهودی] نیز اَعلم اهل زمان خویش. آیا مى‌دانید چه کسى دانش هردوى آن‌ها را جمع کرده است؟». منظور او خودش بود!! یاقوت حموی نیز در شرح حال وى، او را «صاحب قصص» معرفى کرده، که بسیار از کتاب‌هاى قدیمى معروف به اسرائیلیات نقل مى‌کرده است. 6⃣ در سخن از استادان جَعد بن دِرهم، از فردی به‌نام ابان بن سمعان نیز نام برده شده که خود استادی داشته، و لبید بن اعصم، استادِ استاد او قائل به خلقِ بوده است. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه یهودی مسأله خلق قرآن و برخورد امام هادی علیه‌السلام (1) 1⃣ از بحث‌های مهمی که در طلیعه‌ی قرن سوم و در عصر حیات امام هادی علیه‌السلام، جهان فکری اهل‌سنت را به خود مشغول کرد، جدال بر سر مسأله‌ی حدوث و قِدَم قرآن بود که سبب ایجاد دودستگی میان اهل‌سنت شد. 2⃣ قائل به قدیم بودن «کلام اللّه» بودند و معتقد به حادث و مخلوق بودن قرآن بودند. 3⃣ اهمیت این بحث کلامی از آن‌رو بود که ملاک توحید و شرک قرار گرفته بود. 4⃣ معتزله اعتقاد به قدیم بودن قرآن را شِرک می‌دانستند و گروه مقابل مخلوق دانستن قرآن را کفر می‌شمردند. 5⃣ از آنجا که مسأله‌ی خلق قرآن از مباحث جدل‌انگیز زمان امام هادی علیه‌السلام بود، در کنار مباحث ریشه‌شناسی، جا دارد تا بررسی شود که پیشوای دهم شیعیان، چه واکنشی در برابر این مناقشات داشتند و چه موضعی برگرفته بودند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/Uqp7SU ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter