eitaa logo
اندیشانه
48 دنبال‌کننده
666 عکس
134 ویدیو
295 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی چیزها برخی حالات بعضی آدمها مثل اکسیژن هستند. مثل هوای پاک هوای مطبوع هوای صاف که ما هر روز می‌بینیم با او مانوسیم به او محتاجیم با او زندگی میکنیم همه چیز ما به او وابسته است ولی چون جزئی از وجود ماست چنان در درون ماست که وجود جدای او را احساس نمی‌کنیم. حتی تصور بودن بدون او را نداریم و تا زمانی که از ما جدا نشود ارزش وجودی او را درک نمی‌کنیم. مثل پدر، مثل مادر، مثل دوست صمیمی مثل عزیزی از خانواده مثل استادی دلسوز و راهنما امامِ هر عصری، فرای همه اینها است: او پدر امت و از مادر دلسوزتر است. افزون بر اینکه هوای شیعیانش را دارد موجب امن و امان آفرینش نیز هست. به دیگر عبارت همه خوبی ها در او جمع است. مهربانی، دلسوزی، زلالی، محبت. مثل اکسیژن، مثل آب، مثل نسیم، مثل هوا، هوای ما را دارد ولی کم حسش می کنیم... هر موقع این روایت را از امام زمان می خوانم که: ما به فکر شیعیان خود هستیم و برای شان دعا و به مشکلات شان رسیدگی می کنیم دلم قرص می شود... وقتی داستان استماع دعای امام عصر(عج) در حق شیعیان را توسط سیدبن طاووس می خوانم که به خداوند می فرمود: خدایا شیعیانم را بیامرز و اگر نمی بخشی از ثواب اعمالم بکاه ولی در عوض گناهان شیعیانم را ببخش! سرشار از حس خوب داشتن پشتوانه ای می کنم که دوست و استاد و هوا و عزیزان هیچیک جای تو را پر نمی کنند الحق که انسان نیازمند پناه و امید است.... امیدبخشی که تمام پیامبران و امامان و اولیاء و اوصیاء و حتی خدای عزوجل وعده آمدنش را داده اند. ای امید دلها .... خوش آمدی 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5784953319986301120.pdf
6.61M
📚✍📚✍📚✍📚 عقل و اعتقاد دینی درآمدی بر فلسفه دین نویسنده: مایکل پترسون؛ ویلیام هاسکر؛ بروس رایشنباخ؛ دیوید بازینجر ترجمه: احمد نراقی و ابراهیم سلطانی @andishaneh
💠 چهار عمل مکروهی که روزی را کم می‌کند...💠 امام سجّاد علیه السلام فرمودند: «💥مکروهاتی که را از انسان می‌کنند: 💥1⃣. و نداری کردن در حضور مردم؛ 💥2⃣. دیرهنگام شب و بعد از نماز صبح؛ 💥3⃣. تحقیر و کم‌ارزش شمردن های خدا؛ 💥4⃣. شکوِه و گلایه داشتن از خداوند متعال.» 💠 «حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا بَكْرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَبِيبٍ قَالَ حَدَّثَنَا تَمِيمُ بْنُ بُهْلُولٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا خَالِدٍ الْكَابُلِيَّ يَقُولُ سَمِعْتُ زَيْنَ الْعَابِدِينَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ علیه السلام يَقُول‏ُ ... الذُّنُوبُ الَّتِي تَدْفَعُ الْقِسَمَ إِظْهَارُ الِافْتِقَارِ وَ النَّوْمُ عَنِ الْعَتَمَةِ وَ عَنْ صَلَاةِ الْغَدَاةِ وَ اسْتِحْقَارُ النِّعَمِ وَ شَكْوَى الْمَعْبُودِ عَزَّوَجَل‏ ...» 📚 معانی الاخبار، ص ۲۷۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_411515977864314999.pdf
19.98M
📚✍📚✍📚✍📚 جامع احادیث الشیعه نویسنده: حسین طباطبایی بروجردی جلد کلی زبان: عربی @ketabemobin114
اندیشانه
﴾﷽﴿ #راه_و_راهنما_شناسی(۱۶) ✍ ادله امامت (دلیل افضلیت) 1. عقل سالم و وجدان بیدار حکم می کند
﴾﷽﴿ (۱۷) ✍ ادله امامت (دلیل عصمت) 1. فلسفه امامت را خواه تعلیم وتربیت بدانیم خواه برقراری عدالت و امنیت و حل منازعات و اجرای احکام شریعت، در همه موارد معصوم نبودن وخطاپذیری مکلفان مسلم است. به همین خاطر به امام نیاز دارند. اگر امام معصوم نباشد اهداف امامت به درستی محقق نمی شود و لازم می آید امام نیز به امامی دیگر نیازمند باشد و آن نیز به امامی دیگر تا بی نهایت که تسلسل محال لازم می آید. 2. همچنین معارف واحکام اسلامی که به پیامبر اسلام (ص) وحی شده به عصر پبامبر اختصاص نداشته بلکه مبنای زندگی دین بشر تا قیامت است پس باید تا قیامت محفوظ بماند، حفظ معارف و احکام اسلامی به حفظ کننده ای معصوم از خطا نیازمند است و غیر از امام معصوم کسی نیست پس امام باید معصوم باشد. 3. اطاعت بی چون و چرا و مطلق از "اولی الامر" که دستور آیه اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم است دلالت بر عصمت اولی الامر که همان اوصیا پبامبرند دارد و این را علاوه بر تمام عالمان شیعه، برخی مفسران اهل سنت نیز مثل فخرالدین رازی، نظام الدین نیشابوری، شیخ محمد عبده نیز پذیرفته اند. 4. از پیوست آیه " اِنّی جاعِلُک للنّاس اِماما قال و مِن ذُریّتی قالَ لا یَنال عَهدی الظّالمین"(بقره124) به آیه " وَ مَن یَتعدّ حُدودالله فاولئک هم الظالمون" (بقره229) لزوم عصمت در امام ثابت می شود زیرا خداوند اعطای امر خطیر امامت را در ذریه حضرت ابراهیم مشروط به عدم ظلم کرده است وظالم طبق آیه مذکور کسی است که از حدود وتکالیف الهی تجاوز کند بنابراین کسی که به حدود الهی در حد اعلا پایبند باشد او امام معصوم است. 5. طبق آیه " اِنّ الشّرک لَظُلم عَظیم " اگر کسی حتی برهه ای از عمر خود مشرک بوده باشد شایستگی مقام والای امامت را ندارد و علی بن ابیطالب در هیچ برهه ای از عمر خود مشرک نبوده است. بخلاف رقیبان او که خود معترف به شرک قبل از دعوت پیامبر به اسلام بوده اند. 6. علاوه بر برهان هایی که ذکر شد برهان علم و برهان معجزه و آیه تطهیر ، آیه ولایت، آیه بلّغ ما انزل الیک من ربک، و احادیثی همچون حدیث غدیر ، حدیث سفینه ، حدیث ثقلین، حدیث علی مع الحق و احادیث بسیار دیگر که در منابع روایی شیعه وسنی آمده است دلالت دارند که علی (ع) معصوم است و از بین مدعیان امامت و وصایت رسول الله کسی غیر از علی(ع) ادعای عصمت نکرده است پس همو امام و رهبر مسلمانان و وصی بلا فصل پیامبر اکرم(ص) می باشد. @andishaneh
1_68716364.pdf
5.44M
📚✍📚✍📚✍📚 چهل حدیث امام خمینی (ره) نویسنده: امام سید روح الله خمینی (ره) @ketabemobin114
💠 نتیجه ترجیح دادن خواست خداوند 🔹عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (ع) قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِجَلَالِي وَ جَمَالِي وَ بَهَائِي وَ عَلَائِي وَ ارْتِفَاعِي لَا يُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَايَ عَلَى هَوَاهُ إِلَّا جَعَلْتُ غِنَاهُ فِي نَفْسِهِ وَ هَمَّهُ فِي آخِرَتِهِ وَ كَفَفْتُ عَنْهُ ضَيْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ رِزْقَهُ وَ كُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ كُلِّ تَاجِرٍ. امام باقر(علیه‌السلام) فرمود: خدای عزوجل میفرماید:🔻 به عزت و جلال و جمال و شکوه و بلندی و بالایی‌ام سوگند که هیچ بنده‌ای خواست مرا بر خواست خود ترجیح ندهد مگر نفسش را بی‌نیاز میگردانم و همت او را در آخرتش قرار میدهم و آنچه از دست میدهد را جبران میکنم و آسمانها و زمین را مامور روزی رساندن به او میگردانم و چیزی بالاتر از تجارت هر تاجر به او خواهم رساند. 📚 خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳ @andishaneh