eitaa logo
اندیشانه
56 دنبال‌کننده
665 عکس
133 ویدیو
288 فایل
تئولوژی @sadid20 : ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
گفتاری در باره اعتبار زیارت ناحیه.m4a
13.17M
✅ گفتار استاد علی نصیری (دامت برکاته) در باب سند و اعتبار زیارت ناحیه ی مقدسه .
1شبهات کرونایی.mp3
7.07M
🔉 3⃣ عقب نشینی مراسمات مذهبی در مواجهه با کرونا ویروس؟ ✍ استاد قره باغی 🔳
شبهه حرام بودن نذر شیعیان درایام محرم.mp3
4.24M
🔉 4⃣حرام بودن نذر شیعیان برای امام حسین(که غیر خداست) ؟ ✍ استاد موسوی 🔳
🏴 امام (ع) فرمود: به راستی برای عمویم در بهشت درجه ای است که همه به آن غبطه می خورند. 📚شیخ صدوق، خصال، ص۶۸
مداحی آنلاین - گلدیم گوزون آچ قافیله سالاریم ابلفضل - موذن زاده.mp3
2.43M
🔳 🌴گلدیم گوزون آچ قافیله سالاریم ابلفضل 🌴دور قویما علم یاتدی علمداریم ابلفضل 🎤حاج 👌فوق زیبا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولِ کلیمی آرام‌گاه اِستِر از شفا‌گرفتن‌اش در دسته‌ی عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام می‌گوید👆 صبح امروز وی مسئول آرامگاه استر در همدان خ شریعتی کوچه زنگنه(مقابل حوزه علمیه زنگنه) است.
📌هیهات من الذله... ها حتی به خوردن رسید، لشکر شد، ولی در اردوگاه (ع) حرفی از نبود ... 🏴 👇👇 🌻 @ahlebait110
Voice 013.m4a
4.19M
🔉 5⃣چرا سیدالشهداء علیه السلام با علم به قساوت لشگریان عمرسعد و کشته شدن علی اصغر، فرزند خودشان را به میدان نبرد بردند؟ ✍ استاد رضوی 🔳
صدا ۰۰۲_sd-۲.m4a
5.79M
🔉 6⃣عدم تاثیر ویروس کرونا در مجالس حسینی علیه السلام؟ ✍ استاد زمانی 🔳
Rahdar_0.mp3
46.62M
🎥 حجت‌الاسلام دکتر «احمد رهدار» 📺 شبکه چهارم سیما 🔈 صوت برنامه سوره 🏴 فصل سیّدالشّهداء ‹علیه‌السلام› 🔘 موضوع: عاشورا و جریان اصول‌گرایی 🔺 در این فرهنگ، عقل متدیّنین و متمسّکینِ به فرهنگ عاشورا، در نسبت با زمانه و حوادث، رشد می‌کند؛ خَلق و اِبداع می‌کند... 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh
✍حجت الاسلام دکتر رهدار از اساتید شاخص و پیشرو حوزه علیمه قم است که در حوزه گفتمان دینی نظریات و ادبیات جدیدی تولید کرده و در موسسه فتوح اندیشه با پرداختن به فقه های مضاف(فقه بین الملل، فقه رسانه، فقه هنر و ....) مباحث کاربردی را با تیم پژوهشی خود پی گرفته است.
هدایت شده از صدرا علوی
✳️ آیا زنان شوهر دار حق ارتباط جنسی با مردان بیگانه را دارند؟ یکی از خانم های محترمه در پیام صوتی خطاب به این ناچیز پرسش مهمی در رابطه با شبهه چند شوهری را مطرح کرده است: اگر مرد برای تامین نیاز جنسی می تواند از طریق ازدواج موقت اقدام کند، اسلام در باره زن شوهر دار که به هر دلیل همسر او قادر به تامین نیاز جنسی او نیست، چه راه حلی ارایه کرده است؟! چرا او مجاز به خودارضایی یا برقراری رابطه جنسی با مرد بیگانه نباشد؟! با عنایت به درخواست ایشان و رعایت اصل امانت، از بازتاب صوت ایشان اعتذار می طلبم. با توجه به اهمیت این پرسش و گستردگی نگرانی ها در این زمینه، به لطف الهی در پاسخ به این پرسش مهم فایل صوتی نیم ساعته ضبط شده که اینک در اختیار ایشان و همه عزیزان همراه قرار می گیرد: @alinasirigilani 👇👇👇
AUD-20200812-WA0013.mp3
9.27M
📌 سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون . این سخنرانی خود دارای تحریف و گاهی به ارزش ها است که آن توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضا صورت گرفت. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون تحریفات عاشورا (۱) 📚نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد رضا : بسمه تعالی در خصوص مجموعه ادعاهایی که در کلیپ سخنرانی فردی به نام دکتر ضیائی مطرح شده، نکاتی شایان تذکر است: ۱. این سخنرانی مشتمل بر مجموعه ای از ادعاهای و و راست و ناراست است که باید از یکدیگر تفکیک شوند. ۲. بخش اول مورد اشاره ایشان در گونه های تحریف، در جزئیات واقعه کربلا است که البته با کمی همراه است. ۳. مثالهای مورد اشاره ایشان قابل تامل و بعضا نادرست است. مثلا: *جمله هل من ناصر ینصرنی با تعبیر اما من مغیث یغیثنا لوجه الله؟ *اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ 📚الفتوح ابن اعثم کوفی، ج۵، ص۱۰۱ 📚سیدبن طاوس،لهوف ص۶۱ آمده. و با تعبیر هل من ناصر ینصرنی در 📚المنتخب طریحی ص ۳۷۹ آمده است. هرچند منتخب طریحی، منبعی متاخر و ضعیف است، اما وجود جملات یادشده در لهوف و الفتوح که در معنا و مضمون شبیه هل من ناصر هستند، استناد این جمله به حضرت را ممکن می سازد و صدور این جمله از امام حسین(ع) _برخلاف تصور جناب ضیائی و برخی دیگر، هیچ منافاتی با هدف قیام و جایگاه عزت مندانه حضرت ندارد؛ چرا که دعوت مثل امام (ع) به نصرت، صرفا دعوت شخصی نیست بلکه دعوت به مکتب است. *در خصوص حضرت رقیه نیز اختلاف دیدگاه وجود دارد؛ اما بیش از آن که اختلاف مربوط به اصل وجود تاریخی باشد در پیرایه ها است. ۴. هرچند کتاب روضه الشهداء در ترویج برخی مطالب ضعیف نقش آفرین بوده اما به لحاظ نثر ادبی، در استمرار و رونق مجالس حسینی نیز نقش داشته است. بدین لحاظ، به کار بردن تعبیر در باره مولف آن، دور از انصاف است. با این وجود، منابع تاریخی و کهن در دست است و امکان اعتبار سنجی مطالب این کتاب، ممکن. چنان که این اقدام در آثاری مانند کتاب مقتل جامع سید الشهدا صورت گرفته است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون بخش(۲) 📚 نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدرضا : ۵. جهت استحضار جناب ضیائی باید گفت: کتاب ، تالیف مرحوم آیت الله مرعشی نجفی نیست و نسخه خطی این کتاب توسط یکی از دوستان سید حسن محمد قاسم در یافت شده و او نیز متن کاملش را در کتاب سیده (س) می آورد. لذا برای اولین بار در سال ۱۳۳۳ ق چاپ می شود. سپس آقای محمد جواد مرعشی آن را استخراج کرده و جداگانه، با مقدمه مرحوم آیت الله نجفی چاپ می کند. کتاب اخبار الزینبات منسوب به یحیی بن حسن بن جعفر عبیدلی نسابه (متوفای ۲۷۷ق) است و در این کتاب روایاتی دال بر رحلت حضرت زینب(س) در وجود دارد. که یکی از سه دیدگاه در باره مرقد حضرت زینب است(مدینه، شام یا مصر) گفتنی است این کتاب در مقاله ای علمی، توسط آقای سید حسن فاطمی تحت عنوان بررسی اعتبار کتاب اخبار الزینبات مورد نقد قرار گرفته است. و بر اساس این نقد، پذیرش وجود مرقد حضرت زینب در مصر دشوار است و با توجه به عدم دلیل برای دفن حضرت در و ، قول به فعلا دارای ترجیح است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون بخش(۳) 📚نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدرضا : ۶. همواره تحلیل گران واقعه عاشورا در تبیین ماجرا، زمینه های تاریخی آنرا بررسی کرده اند و منابر به ویژه ایام ، با قوت و ضعف، در صدد تبیین این واقعیات تاریخی هستند. گو این که ممکن است کاستی ها و کوتاهی هایی باشد، اما نه در حد تعمیمهای جناب ضیائی. ضمن آن که در تعابیر ایشان، بی مهری ها و درشت گوئیهای تاسف باری نسبت به دیده می شود. ۷. یادکرد حادثه بدون یادکرد از و حاکمیت ممکن نیست؛ اما طبعا نباید در این، متوقف شد و فلسفه و هدف را از نظر نباید دور داشت. ۸. انکار قیام بودن حرکت حضرت و تقلیل آن در حد حفظ جان و دنبال گشتن، جفائیست بس عظیم که منحصر به جناب ضیائی نیست. عجیب آن که جناب ایشان در همین سخنرانی به طور مکرر بر هدف تبیین شده توسط خود حضرت، یعنی امر به و نهی از تاکید می کند، اما حرکت حضرت را عملا در حد تلاش برای کشته نشدن تنزل می دهد! غافل از این که امر به معروف و نهی از منکری به بزرگی حکومت ، با دست خالی ممکن نیست و نیاز به ابزارهایی دارد و نیروی انسانی و قدرت و حکومت، یکی از مهمترین این ابزارهاست. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون (۴) 📚 نویسنده حجت الاسلام دکتر محمدرضا ۹. امام (ع) همچون جد مطهر و پدرش، الگوی بود اما نه به معنای اجتناب از آنگاه که چاره ای جز آن نباشد. جناب ضیائی باید مشخص کند چه کس یا کسانی، امام حسین(ع) را قرار داده اند؟ جنگ بر حضرت تحمیل شد و همواره تلاش بر آن بوده که این تحمیل تبیین گردد. ۱۰. جمله "فان الله قد شاء ان یراک قتیلا" در ابن طاووس صفحه ۴۰ آمده؛ لذا تعبیر ایشان که این جمله در هیچ منبع معتبری نیامده، دقیق نیست؛ چرا که هرچند این جمله در منابع کهن دیده نمی شود، اما دلیلی بر تکذیب آن نیز نداریم و لا اقل، محتمل الصدق است. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌 نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون بخش(۵) 📚نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدرضا ۱۱. در خصوص سخن ایشان غیر دقیق است. آنچه به علامه نسبت داده می شود، واقعیتی است در خصوص این زیارت؛ و آن این که فقره "اللهم خص انت اول ظالم" در نقل با بیان دیگری آمده و در نقل مصباح المتهجد شیخ با همین بیان معروف که در مفاتیح نیز آمده. اما هر یک از این دو نقل باشد، به هیچ وجه موید موضع عجیب جناب ضیائی در دفاع از و همسر خاص (ص) نیست. گو این که سیره (ع) و عالمان بر و بوده، اما نباید این مواضع را به مفهوم دشمنان اهل بیت(ع) گرفت. لذا در بیان ائمه(ع) نیز گاه با ذکر نام، در محافل خصوصی، حتی صورت گرفته اما نه به طور عمومی. متاسفانه مشی روشنفکر نمایان نادیده گرفتن واقعیات تاریخی و حدیثی، و نگاه های یکسویه است. ۱۲. سخن ایشان در خصوص اختلاف (ع) با و این که اگر نیز بوده باید واگذار به قیامت کرد، این کلام انسان را به یاد سخن می اندازد. یعنی در خصوص خطاهای افراد به ویژه (ص) هیچ قضاوتی نباید کرد و کار را به خدا واگذار کنیم! این سخن به هیچ وجه با مشی و سیره معصومان(ع) سازگار نیست. (ع) به شیعیانشان ارائه مبنا کردند تا در تشخیص اشتباه نکنند. گو این که مفهوم این سخن، اهانت به مقدسات نیست، اما رفتارهای غلط صحابه حتما باید نقد و تبیین شود. 👇👇 🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید پیرامون بخش(۶) 📚نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمدرضا ۱۳. جمله ای که ایشان به امام (ع) نسبت می دهد نادرست است؛ چرا که مادر امام باقر(ع) نسب به نمی برد. گویا مراد ایشان، جمله منسوب به امام (ع) است که "ولدنی ابوبکر مرتین" که سند ضعیفی دارد و جالب آن که جناب ضیائی که دغدغه سند دارد، در اینجا متعرض سند نمی شود!! ۱۴. نگاه امثال به امام (ع) که مورد تاکید و تایید جناب ضیائی است نگاهی یکسویه به حادثه کربلاست. چرا که در نگاه واقع بینانه به این واقعه، هم باید امام حسین(ع) و اصحابش را فائز به عظیم و واصل به خداوند دید؛ و هم بر عظمت این مصیبت گریست؛ گریه ای که نه صرفا بر بعد ظاهری فجایع است؛ بلکه بر عظمت فاجعه است؛ چرا که به درجه عظمت اباعبدالله(ع)، عظمت فاجعه افزون می شود. و بعد دیگر ، شوق وصال به درجاتی است که یاران امام حسین(ع) به آن رسیدند. 👇👇 🌻 @ahlebait110