eitaa logo
اندیشه ولایت
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
368 ویدیو
1 فایل
ترویج اندیشه ولایت °یک امام یک مرجع بازخوانی دیدگاه‌های امام خامنه‌ای در ازای انتشار مطالب ما رو ویژه دعا کنید 🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐لحظه شناسی ۲ 🔹اشکالِ کار ملت ها و اشخاصی که توسری خورِ زمانه باقی می مانند و مغلوب حوادثِ دوران خود می شوند، این است که و خود را نمی شناسند؛ آنچه را که اقتضاء و است، درک نمی کنند؛ اگر هم درک می کنند، گاهی ابراز آن را ندارند. لذا زمانه و عوامل مخالف و معاند بر آنها غلبه می کند. 🗓۱۳۷۹/۱۰/۱۹
🌐جریانِ ظاهرالصّلاح نفاق ۱ 🔻سخنرانی لاریجانی در روز قدس تهران مثل این می مونه که محمود عباس! سازشکار خائن بخواد سخنرانی حماسی کنه در نوار غزه😳😄😁!!
/۳/ ⤵️ محتوا ی منتخَب و هدفمندِ كانال، باعث جلوگیری از میشود؛ لذا درخواست میکنیم برای کسب شناختی جامع از دیدگاههای امام خامنه ای : 🌹در زمان فراغتتان🌹 همه مطالب کانال را مطالعه بفرمایید⤴️ در ضمن، با معرفی کانالِ 💠اندیشه ولایت💠، دوستان خود را در نشر اندیشه های امام خامنه ای(روحی فداه) کمک رسانید/\ سپاس از حضور ارزشمندتان🙏
🌐حکومت اسلامی ۲۹ 🔹هدف از این انقلاب هم تشکیل است و معیارها و شاخصهای عمده ی جامعه اسلامی هم اینهاست: جامعه ی برخوردار از ، برخوردار از و برخوردار از . 🔹همه باید تلاش کنند جامعه ای برخوردار از علم، برخوردار از اخلاق، برخوردار از عدالت بوجود بیاورند. 🔹هرجا به خودمان عمل کردیم، به احکام الهی احترام گذاشتیم، پای وظیفه ایستادیم، پیش رفتیم؛ هرجا گوناگون بر ما حاکم شد، از این اصول اساسیِ اسلام عقب نشینی کردیم، زرق و برق مکاتب مادیِ رائج را در چشم خودمان و در دل خودمان بزرگ کردیم، شکست خوردیم! 🗓۱۳۸۶/۵/۲۰
🌐انقلاب اسلامی ۹۵ °انقلاب اسلامی؛ ابتدای راه° 🔹میله های که در آن گرفتار بود، شکسته شد، لکن از اینجایی که انقلاب شروع کرد، تا آنجایی که باید ملّت ایران برسد، راه است. 🔹این راهِ طولانی، پر از گوناگون است؛ می خواهد، می خواهد، می خواهد، می خواهد، عظیم نیروها را می طلبد! 🗓۱۳۸۶/۲/۱۹
🌐انقلاب اسلامی ۹۶ 🔹سیلی را خورده بودیم، متقابلا سیلی زدیم! 🔹انقلاب اسلامی، سیلیِ بزرگ ملّت ایران به… زورگویی ها و #تحقیرها و سلطه طلبیِ ظالمانه ی آمریکا و قدرت استکباری در طول سالهای متمادی بود. 🗓۱۳۸۶/۸/۹
🌐طاغوت، شرک جمعی ۴۲ °طاغوت یک رفتار است نه یک کلمه° 🔹بالأخره ما دوران طولانیِ تسلّطِ طواغیت بر این کشور هستیم. روی همه چیزِ ما اثر گذاشته اند! 🔹سالهای متمادی در این کشور، اساس حکومت بر پرورش دادنِ و نخبگان مالی و پولی یا نخبگان فامیلی بوده است؛ مملکت را خودشان و مِلک خودشان می دانستند و برای معمولی -یعنی اکثریت قاطع مردم- اصلا حقّی قائل نبودند! 🔹اگر هم چیزی به زبان می آوردند، بعنوان ، بعنوان تبلیغات بود! 🗓۱۳۸۶/۴/۹
🌐طاغوت، شرکِ جمعی ۴۳ °عالمِ خنثی در ردیفِ خاندان پهلوی است° 🔹زمامدارانِ خائن، خاندان منحوس پهلوی، رجالِ خودباخته ورشوه بگیر، روشنفکران ، علمای ، مجموعا همه دست به دست هم داده بودند و ملّت را مثل یک آب درآورده بودند! 🔹سلطه گران هم هر کار میخواستند، با این ملّت میکردند، که یکی از نمونه هایش همان کاپیتولاسیون بود! 🔹اگر یک نظامیِ سطحِ پایین آمریکایی -یک گروهبان آمریکایی، یک آشپز آمریکایی- به بزرگترین مقامات علمی، دینی، سیاسی کشور ما اهانت می کرد، مردم حق نداشتند او را کنند! 🗓۱۳۸۶/۸/۹ 💠انديشه ولايت💠 @andishevelayat68
🌐اسلام ناب ۲۳ 🔹توحید یعنی حاکمیّتِ #ارزشهای الهی بر جامعه، و نفیِ حکومت های #طاغوتی، استبدادی، فاسد و طغیان گر بر ارزش های انسانی و اصیل. 🗓۱۳۸۲/۷/۲۲ #توحيدِ_قابلِ_رؤيت
🌐حکومت اسلامی ۳۰ 🔹 آن جامعه ای است که در او بنحو کامل، استقرار داشته باشد؛ اسلامی به صورت گسترده در میان مردم وجود داشته باشد؛ مردمان، همان ترازی را به دست بیاورند که پیامبران الهی می خواستند این تراز ساخته بشود در میان جامعه ی اسلامی؛ قدرتمند، ، عزیز، برخوردار از مواهب زندگی و در عین حال خدا؛ تسلیم اراده ی پروردگار. 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۲
🌐انقلاب اسلامی ۹۷ °آرمان های انقلاب° 🔹انقلابِ ما یک آرمان هایی را ترسیم کرد. مردم ما وقتی به هدایتِ دینِ خودشان نگاه کردند، دیدند این آرمان ها همان چیزهایی است که به آن دارند. 🔹لذا در راه او کردند؛ جوانشان را هم دادند، جانشان را هم دادند، مالشان را هم دادند، پایش ایستادند! 🔹این آرمانها چیست؟ اگر در یک جمله بخواهیم این آرمانها را بگوییم، "جامعه ی اسلامی" است. 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۲
🌐حکومت اسلامی ۳۱ تفاوتِ ماهویِ حکومت اسلام با طاغوت 🔹انقلاب ما فقط این نبود که یک حکومتی برود، یک حکومتی بیاید قدرت را به جای او در دست بگیرد! 🔹اینی که یک ملّت با همه ی وجود، با همه ی تن و جان، با همه ی ، با جوانش، با مالَش وارد میدان می شود، این معنایش این است که این حرکتی که دارد اتفاق می افتد، فقط دست به دست شدن قدرت بین دو نیست؛ این یک تحوّل عظیم، متوّجه و معطوف به یک سلسله مردمی و ملّی است. 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۲
🌐ولایت فقیه؛ مدیریتِ اصلح ۸ بسمه تعالی 🔹 به یک اعتبار، مجموعه رهنمودهای امام خامنه ای [به تأسّی از ائمه معصومین] شامل می باشد. ۱.دیدگاه ها: قطعیِ اسلام و انقلاب که مبتنی بر اسلامی بوده و به نوعی قلّه و است که جامعه اسلامی به سمت آن در حرکت می باشد. این قسمت از بیانات ایشان ناظر به اقتضائاتی مانند عنصر مکان و زمان و مخاطب وغیره نمی باشد، بلکه بدون ملاحظاتی از این دست به مطرح شده اند. 🔸بعنوان مثال جاهایی که ایشان را همراه با توصیفات خاصّی (ناب، آمریکایی) بیان می کنند، شاخصی به مخاطب خود میدهند تا اسلامِ راستين را از اسلام های خودساخته و تحریف شده تشخیص دهد و بر همین اساس است که، اسلامِ ، اسلامِ ، اسلامِ ، اسلام ، اسلام و هر اسلامی که جهتِ حركت آن، محدود شود به یکی از بخشهای دین، از دیدگاه ایشان مردود مي باشند. 🔸در واقع خودِ "اسلام" دربردارنده تمام متعالی و نفی کننده ی تمام محدودیت هایی است که به آنها اشاره شد و عنوانِ اسلام، نیاز به اتّصاف به صفت خاصّی ندارد. 🔸برمبنای دیدگاه مترقّی رهبر معظم انقلاب، تحدید اسلام در بخشی از رسالتهایِ این دین جامع، انحرافی راهبردی است! مطمئنّا در موارد پرشماری، فهم دیدگاههای معظّم له، با نگاه به بیانات ایشان امکان پذیر است؛ همانند استفاداتی که از روایات می شود. ۲.بیانات اقتضائی (البتّه اقتضائات اجتناب ناپذیر):بخش عمده ی بیانات امام خامنه ای (حفظه اللّه) که فراخور خاصّی ایراد فرموده اند. 🔸در واقع آنچه باعث بیان و تحقّقِ دیدگاه های امام خامنه ای [همان اسلام ناب] می شود، و موجب شده كه رهبر معظم انقلاب در بسیاری از موارد نظر حقیقی را بیان نکنند، وجود موانع، مزاحمت ها و معارضه ها است. از جمله ی این اقتضائات؛ کج فهمی، سلیقه ورزی های به نام دین (غالبا از جانب برخی و )، محافظه کاریها، به خطر افتادن منافعِ افراد و جریانها، عدمِ آمادگی میان عوام و نيز خواص و… می باشد. 🔹اجتهاد در امام المسلمین، علاوه بر تسلّط کامل به رهنمودهای ایشان، نگاهی بسيار دقیق و علمی را می طلبد. 🔹لازم است آحاد مؤمنین، به ویژه آنهایی انقلابیگری دارند؛ با دیدگاههای ایشان آشنا شوند. به خصوص عناصر حوزوی باید با همان که بر فهمِ دین از منابع منقول حاکم است، به استحصال معارف اسلام از بیان و قلم مبارک امام خامنه ای مبادرت ورزند. 🔸یکسان پنداری و تفاوتْ قائل نشدن میان این ديدگاه ها و بیانات اقتضائیِ ایشان، مكرّر را نيز دچار برداشتهای ناصواب از بیانات امام خامنه ای، و به تبع خطاهای بزرگی در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری کرده است. 🔹البتّه باید مراقب بود، در فرايندِ فهم این دیدگاه ها، باز شدن باب تأویل در کلام ولیّ خدا، تبعات و انحرافات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. قال الصّادق(عليه السّلام): "العاملُ عَلی غَیر بصیرةِ کالسّائر علی غَیر طریق، لاتزیده سُرعة السّیر إلا بعداً. "حتما مطالعه شود"
🌐حکومت اسلامی ۳۲ °انگیزه های مغرضانه° 🔹آدمهای و ، با هر دستگاه سیاسی مخالف نیستند؛ با حکومتی که مدبّرش بود روابط بسیار خوبی هم داشتند! 🔹امروز هم که با دستگاه روحانیّت مخالفند، از سر مبارزه جویی نیست و مبارزه را هم ندارند… دشمنیِ آنان از سر دنائت و است. 🔹چون می بینند که حکومت اسلامی برخورد میکند، نانجیبانه در مقابلش می ایستند! 🗓۱۳۷۴/۹/۱۶
🌐طاغوت، شرکِ جمعی ۴۴ °لزومِ انقلاب محتوايی° 🔹آنچه ملّت ما در طول دهها سال قبل از انقلاب، بلکه پیش از آن به آن دچار بود، نبودن این دو عامل بود: 🔹یکی، نبودنِ احساس در میان دولتمردان که دولتمردان در قبال آحاد مردم، هیچ احساس مسئولیتی نداشتند؛ رؤسای کشور، کشور را ملک خودشان می دانستند. 🔹عامل دوّم، و خودباوری مردم است. آن مردمی که، آن ملّتی، جمعیت آن شهری که برای خود ارزش و اهمیّتی قائل نباشد، به عقب ماندگی است از همه ی مسابقات انسانی و میان جوامع بشری! 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۵
🌐مبارزه بی امان ۳۸ 🔹در طول این زمان ها، کسانی هم پیدا شدند که به تعبیر قرآن، "فَمنْ نکثَ فإنّما ینکثُ عَلی نفسِه"؛ این را با و با و با شکستند، امّا این شکستنِ بیعت به زیان خودشان بود:"نکث عَلی نَفسه." 🔹بعضی ها وفاداری نشان دادند؛ "وَ منْ أوفی بِما عاهَد علیهُ اللّه فَسيُؤتیهِ أجراً عظیماً"؛ پایبندی نشان دادند؛ وفاداری نشان دادند، که این اکثریت عظیم ملّت ما بودند؛ ایستادند پای حرفشان و خدای متعال اجر عظیم را به آنها داد. 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۹
🌐روحانيّت؛ عامل صلاحها و فسادها ۴۴ °شماتتِ جدّی علما° 🔹هرکس بکشد، غیر از مؤاخذه ی الهی،بلاشک، با مؤاخذه نسل های آینده مواجه خواهد شد. 🔹من یادم نمی رود که در سنینِ جوانی -آن زمانی که شور جوانیِ طلبگی داشتیم- همواره به آن کسانی که سالهای۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ را درک کرده بودند؛ امّا برای روحانیّت نکرده بودند، ایراد می گرفتیم! 🔹۱۰سال دیکتاتوریِ پهلوی، رقیق و ضعیف شده بود؛ امّا علما کاری نکردند؟! مگر نسلهای آینده گریبانِ ما را رها می کند؛ ولو در هم باشیم؟ نمی شود بود!! 🗓۱۳۷۰/۱۱/۳۰
🌐عدالتِ اجتماعی، زیربنایِ جامعه اسلامی ۱ °گفتمانِ عدالت خواهی° 🔹پیام دیگر انقلاب، "عدالت" است. در دنیا هرجا که ندای عدالت خواهی بلند شده است، این انقلاب آنجا را با خود و از خود و متناسب با خود یافته است و با حق جویان و عدالت خواهان عالَم، همراهی کرده است. 🔹بسیاری از عدالت خواهان، آزادیخواهان و مبارزان با و در شرق و غرب و قارّه های پنج گانه عالَم، می گویند "ما از انقلاب شما این را آموختیم" و راست میگویند! این هم یک است؛ پیام عدالتخواهی. 🗓۱۳۷۴/۳/۱۴
🌐بصیرتِ حقيقت ياب ۱۵ °عالم به زمان° 🔹عالم به زمان، فقط این نیست که انسان با تعدادی از مردم، ارتباط داشته باشد؛ یا خبرهایی از اینجا و آنجا ،به او برسد! 🔹عالم به زمان کسی است که بداند، در کجای دنیا زندگی می کند؛ مقابل او چیست؛ مخالفت با او کدام است؛ طرحهایی که این انگیزه ها به وسیله آنها تحقّق پیدا می کند ، چیست؟ این عالم به زمان است. 🗓۱۳۷۹/۷/۱۴
🌐بصیرتِ حقیقت یاب ۱۶ 🔹بصیرت، روشن‌بینی. یعنی چه؟ یعنی شناختِ ، شناخت ، شناخت ، شناخت ، شناخت ، شناخت وسیله‌ای که در مقابل دشمن باید به کار برد؛ این شناخت ها؛ بصیرت است. 🔹همیشه با یک نمی شود مبارزه کرد. در همه‌ی میدانها با یک سلاح نمی شود رفت. کدام سلاح را به کار بیندازیم؟ دشمن کجاست؟ 🔹بارها من عرض کرده‌ام اینهايی که بصیرت ندارند -مثل این بیچاره‌هایی که در فتنه گرفتار شدند- مثل کسانی‌اند که در تاریکیِ شب، در ، در غبار می خواهند مخالفی را، دشمنی را بزنند؛ خب نمی داند دشمن کجاست؛ یکی از اوّلین شرایط جنگهای نظامی، است؛ بروید اطّلاع کسب کنید و ببینید دشمن کجا است. اگر بدون اطّلاع رفتید، شما ممکن است جایی را بزنید که دوست آنجا است؛ کسی را بزنید که با شما دشمن نیست و به دشمن کمک کنید؛ گاهی این‌جوری می شود. 🔹اگر بصیرت نبود، می شود این؛ که فرمود: العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس؛ شبهات و نادانی‌ها و به کسی که عالم به زمان خود است، هجوم نمی‌آورند؛ می فهمد چه‌کار باید بکند. اگر این نبود، مشکل به‌وجود خواهد آمد، حتّی اگر آن احساس مسئولیّت هم باشد. 🗓۱۳۹۳/۹/۶
🌐عدالتِ اجتماعی، زیربنایِ جامعه اسلامی ۲ 🔹دأبِ سیاست های عالَم این بوده و هست که جنبش های عدالت خواهانه مردمِ نقاط مختلف دنیا را در ی سیاسی و فرهنگی خود بریزند و در واقع هویّت آن جنبش ها و حرکت های مردمی و را از بین ببرند! 🔹نهضت عدالت خواهی ای که ۱۰۰سال پیش در ایران پیش آمد، یک حركتِ مردمی و دینی بود. 🔹آن روز جریان سیاسیِ مسلّط عالَم -یعنی انگلیسی ها- این حرکت عدالتخواهانه مبتنی بر اصولِ اسلامی را در هاضمه سیاسی و فرهنگی خود ریختند؛ آن را کردند. 🔹نتیجه آن هم این شد که جنبش مشروطه -که یک جنبش ضدّاستبدادی بود- آخرکار به دیکتاتوریِ رضاخانی منتهی شد که از استبدادهای قاجار، و شقاوت آمیزتر و قساوت آمیزتر بود! 🗓۱۳۸۱/۳/۱۴
🌐لحظه شناسی ۳ 🔹این های حوادثِ تاریخی، در واقع عوامل پیشرفتِ تاریخ ملّت ها هستند. یک نیمه روز بیشتر نبود؛ را تکان داد و متحوّل کرد! 🔹یک حادثه، گاهی به قدری عمیق و و بجا، در طول زندگیِ یک ملّت اتفاق می افتد که تأثیرات آن برای سالهای متمادی، گاهی برای قرنهای متوالی باقی می ماند. 🔹یقینا روز نوزدهم دی برای ملّت ایران از جمله این حوادث بود! 🔹ظرفیت حضورِ مردم و و انقلابی مردم در طول سالهای متمادی با ظلمِ دستگاه طاغوت و اِعمال نفوذ بیگانگان لبالب شده بود؛ یک حرکت هوشمندانه و به جا لازم بود. 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۹
🌐عدالتِ اجتماعی، زیربنایِ جامعه اسلامی ۳ 🔹اين انقلاب بر پایه اصول مستحکمی بنا شد؛ هم اجرای را موردنظر قرار داد، هم آزادی و استقلال را -که برای ملّت ها از مهمترین ارزش هاست- مورد توجّه قرار داد، هم معنویّت و اخلاق را. 🔹این انقلاب، ترکیبی از و آزادی خواهی و مردم سالاری و معنویّت و اخلاق است؛ منتها این را نباید با آن عدالت ادّعایی و موهومی که کمونیست ها در شوروی سابق یا در کشورهای خود شعارش را میدادند، اشتباه کرد؛ این عدالت اسلامی است با خاصّ خود. 🗓۱۳۸۱/۳/۱۴
🌐عدالتِ اجتماعی، زیربنایِ جامعه اسلامی ۴ °عاملِ فقر مردم° 🔹فقرِ مردم تقصیر فرمانروایان است؛ آنها هستند که موجب فقر مردم می شوند؛ چون آنچه را که از ثروت و بدست می آید، برای خودشان می خواهند؛ این موجب فقر مردم می شود! 🔹البتّه یک وقت فرمانروایان مثل مستبدهای قدیم هستند، مانند رضاخان که همه چیز را می خواست و به حدی قانع نبود! یک شکل هم روش مدرن است؛ یعنی روش حکومتهایِ بظاهر دمکرات که باطن استبدادی دارند؛ امروز زمام این حکومت ها بدست کمپانی های اقتصادی است؛ اینها سیاست ها هستند! 🗓۱۳۸۳/۸/۲۰ 🖕عامل فقر مردم، دقیقا همین اصلاح طلبان بی دین و اصولگرایان ریش دار و منافق و دین شعار هستند…
🌐روحانیّت؛ عامل صلاحها و فسادها ۴۵ °عدمِ نگاه کلان° °جفا به انقلاب° 🔹طلبه و روحانیِ ما سیاست را بشناسد؛ آنهم با نگاه ببیند امروز، موضع گیری ها چیست؟ یک عدّه به جمهوری اسلامی اعتراض می کنند؛ چون در فلان جا بد عمل کرده است! انسان نگاه می کند، می بیند راست می گویند. ممکن است به خودش حق بدهد که با این ده اشتباه به این بزرگی، دیگر تعهّدی در مقابل این جمهوری اسلامی ندارد! خطا اینجاست! 🔹اگر این بنا بنشیند و فروبخوابد، و حیاط و نشاطِ اسلام و حاکمیّتِ معارف اسلامی و اهداف اسلامی، قرن ها عقب خواهد افتاد. 🔹چنین انقلاب مگر شوخی است؟ این انقلاب با این ذخیره عظیم به وجود آمده؛ [حالا] می خواهند این را خراب کنند! خیال می کنند شاخ غول راشکسته اند: "فلان جا اشکال دارد! رادیو و تلویزیون چنین است! اقتصاد چنان است! فلانی چنان است، پس جمهوری اسلامی چنین است!" مگر این مقایسه درست است؟ این بر اثر عدم است!! 🗓۱۳۸۲/۹/۲۵