eitaa logo
اندیشه ولایت
1.3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
368 ویدیو
1 فایل
ترویج اندیشه ولایت °یک امام یک مرجع بازخوانی دیدگاه‌های امام خامنه‌ای در ازای انتشار مطالب ما رو ویژه دعا کنید 🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐اسلامِ التقاط ۱ 🔹به ، قانع نیستیم که اسلامِ لیبرال داشته باشیم تا غربی و ارزشهای آمریکایی را ترویج کند و از آنها استفاده کند و با آنها در بخشهای مختلف همرنگ و همصدا شود و احیانا هم بخواند. 🗓۱۳۸۳/۵/۲۵
🌐اسلامِ التقاط ۲ 🔹امروز خلأ بزرگ دنیای غرب همین است. 🔹 را زیاد کردند، چرخهای گردنده را زیاد کردند، دامنه را گسترش دادند؛ امّا را نتوانستند تأمین کنند. به انحطاط کشیده شده؛ این حرفی نیست که من اینجا بگویم. 🔹مگر می شود در یک تریبون و منبر جهانی، که امروز این حرف ها در دنیا منعکس می شود، چیزی بر خلاف آنچه که احساسِ مردم آن کشورهاست، بر زبان آورد؛ حرفی است که می زنند! 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۲
🌐اسلامِ التقاط ۳ °ره آورد اسلام لیبرال° 🔹امروز گریبان گیر لیبرالْ دمکراسی غرب است! امروز بحران جنسی، بحران اقتصادی، بحران اخلاقی، بحران خانوادگی، گرفتاریهای همان کشورهایی است که از لحاظ علمی چشم تاریخ را خیره کردند از پیشرفت های خودشان! 🔹بشر سعادتمندی اش به این نیست که او پیشرفت کند -سعادت بشر به آسایش است، به آسایش است، به زندگی بی دغدغه است، به زندگی همراه با اخلاقی و معنوی و مادی است، به احساس در جامعه است. 🔹این را غرب ندارد؛ نه اینکه ندارد، روز به روز هم از او دارد دورتر می شود! 🗓۱۳۸۶/۱۰/۱۲
🌐طاغوت، شركِ جمعی ۴۶ 🔹یک روز آمریکایی ها توی همین کشورِ شما، توی همین تهران شما، توی مناطق مختلف کشور، در همه نقاطِ ، آدم داشتند؛ در نیروهای مسلح، در بخش های مربوط به مالیّه و دارائی، در بخش های حسّاس ، در بخش های امنیّت، عناصر و آدم های آنها بودند! 🔹خودِ مملکت هم که رئیس همه دستگاه های کشور بود و در همه امور می کرد، گوشش به دهان آمریکا و سفیر انگلیس بود. اگر آنها چیزی می خواستند و اصرار داشتند، او ناگزیر، خواه و ناخواه، میکرد. گاهی هم نمی خواست، اما مجبور بود اطاعت کند و اطاعت می کرد! 🔹از یک چنین نقطه ای آمریکایی ها بیرون رانده شدند! خوب این[انقلاب] خیلی حادثه مهمی بود. 🗓۱۳۸۷/۸/۸
🌐اسلامِ التقاط ۴ °هرچه بگندد نمکش میزنند 🔹تعجّب نفرمایید اگر بگویم که حرکتهایِ التقاطی‌ای که کشور و ملّت ما را لرزاند، از شروع شد! ما که عرض می کنم، یعنی طبقه‌ی ما! 🔹کسانی از ، روی ملاحظه‌ی این‌که حالا اینها نیاید، آمدند و و اسلامی را از قرآن و حدیث، و کردند! این‌گونه بود. 🔹آن کسی که من دیدم در این زمینه، انصافا به سر مویی هم راضی نشد، مرحوم بود؛ یعنی هیچ! 🔹بقیه، هر کسی، کمی، زیادی، یک طور؛ بعضی که دیگر تا انتها رفتند! 🔹مرحوم آقای حاج آقا حسین قمی به شخصی گفته بود شنیده‌ام تو آدم رفیق‌بازی هستی. من هم رفیق‌بازم؛ امّا من تا دم جهنّم با رفیقم می روم، جلوتر نمی روم! شنیدم که تو، تا آن توتوها هم می روی! غرض؛ بعضی ها برای این جهت، تا آن توتوها هم رفتند!! 🗓١٣۷۶/۸/۱٣
🌐مبارزه بی امان ۴۲ °مقاومت عامل پیروزی° 🔹این بزرگ[انقلاب] انجام گرفت، دشمنی ها هم با او شروع شد؛ متقابل هم شروع شد! 🔹این حرکت ادامه پیدا کرده و این دشمنی ها هم روز به روز به شکل های وجود داشته. 🔹ما مثل آن دونده ای هستیم که به طرف مقصدی دارد حرکت می کند، ولی عدّه ای او برسد و دائم سر راهش درست می کنند؛ از رو مانع ها می پَرد، هی سنگ بهش می زنند، هی او را ملامت می کنند؛ از اطراف به او فریاد می زنند: نرو، ، فایده ای ندارد؛ او هم گوشش بدهکار نیست؛ زخمها را می خورد، دردها را تحمّل می کند؛ اما راه خودش را ادامه می دهد و ! 🗓۱۳۸۷/۴/۴
🌐بصیرتِ حقیقت یاب ۱۸ °بصيرتْ؛ تکلیفی قابلِ انجام° 🔹پس پیدا کردن، کارِ دشواری نیست. اگر شما نگاه کردید دیدید یک راه قانونی ای وجود دارد و کسی از آن راه معقول قانونی سر می پیچد و کاری می کند که برای کشور است، ضربه‌ی به منافع ملّت است، خوب، با نگاه ، با نگاه متعارف، با نگاه ، معلوم است که او محکوم است؛ این یک چیز روشنی است، یک قضاوت واضحی است. 🔹پس ببینید مطالبه‌ی بصیرت، مطالبه‌ی یک امر دشوار و نیست! 🔹بصیرتْ پیدا کردن، کار سختی نیست! 🗓۱۳۸۹/۷/۵
🌐روحانیّت؛ عامل صلاحها و فسادها ۴۷ °لزوم پیشاهنگیِ علمای مبارز° 🔹در یکی دو قرن اخیر، که احساسات در ملّت ها بیدار شد، به خاطر این است که در کشورهای مختلف، ، پیشاهنگ و پیش قراولِ شدند. 🔹نهضت های دیگری هم در کشورهای اسلامی بود که در صفوف مقدّم آن، علمای دین قرار نداشتند و غالبا یا عموما به نرسید! 🗓۱۳۶۹/۱۲/۲۲
🌐حکومت اسلامی ۳۶ 🔹 صهیونیست و غیرصهیونیستِ آمریکا… گفتند: "نباید بگذاریم در دنیای اسلام، به وجود آید که برای مسلمانان دیگر شود!" این الگو که جمهوری اسلامی و کشور مبارک و مقدّس امام زمان و کشور و کشور و ایثار است، برایشان خطر مهمّی است! 🗓۱۳۷۷/۹/۲۳
🌐روحانيّت؛ عامل صلاحها و فسادها ۴۸ °تحلیل سیاسی مقدمه مبارزه سیاسی 🔹اینکه ما می گوییم روحانیّون… باشند، یعنی چه؟ این، آن نکته اساسی است؛ یعنی قدرت داشته باشند. 🔹این چیزی نیست که به خودیِ خود و یک شَبه به وجود بیاید؛ نه! 🔹این، [استمرار] در کار سیاست لازم دارد، باید با سیاسی آشنا شوید، حوادث سیاسِی کشور را بدانید و حوادث سیاسی را بدانید. طلبه ها امروز به اینها نیاز دارند. 🗓۱۳۸۵/۸/۱۷
🌐اسلام ناب ۲۶ 🔹آن عاملی که می تواند بشر رانجات دهد… جز و قرآن کریم و احکام مقدس آسمانی نیست. 🔹پایگاه این حرکتِ آزادی بخش و جهانی هم، همین قبّة الاسلام و مرکز حرکت الهی انقلاب اسلامی -یعنی ایران- است. 🗓۱۳۶۹/۸/۵
🌐دشمن شناسی ۴۱ °تکمیل پازلِ دشمن° 🔹گاهی شما می بینید که از آن طرف مرزها، به وسیله های قوی، شعاری را در دامن من و شما می کنند و ما… می بینیم بد نیست و عیبی ندارد، لذا بنا می کنیم به و گفتن همین شعار! 🔹 از اینکه کسی که این شعار را پرتاب کرده، یک کشیده و این نقشه دارای ده جزء است؛ یک جزءِ آن همین چیزی است که در دامن شما پرتاب کرده، یک جزءآن را هم، پرتاب خواهد کرد.. اینها نقشه ای را به وجود می آورد که اگر الآن آن نقشه را به شما نشان دهند، می کنید: نابودی اسلام، نابودی جمهوری اسلامی! 🔹وقتی نگاهْ کلان نباشد، این طور اشکالات پیش می آید. 🗓۱۳۸۲/۹/۲۵
🌐دشمن شناسی ۴۲ 🔹دشمن آن وقتی که در میدان، در صحنه ی نتواند کاری از پیش ببرد، دست به می زند؛ برای مأیوس کردن، برای کردن، برای خالی کردن دل ملّت ها! 🔹با جنگ روانی و با تهدید سعی می کنند ملّت های مقابلشان را خالی کنند. 🔹این معنایش این است که در میدان عملی، قدرت مقاومت در مقابل این ملّت را نداشته اند. 🔹گاهی می گفتند این انقلاب تا دوماه دیگر بیشتر نمی ماند، گاهی می گفتند تا دوسال دیگر بیشتر نمی ماند! 🗓۱۳۸۷/۳/۱۴
🌐انقلاب اسلامی ۱۰۳ °حقیقت انقلاب° 🔹انقلاب مثل یک کوره ی است؛تغییردهنده ی شکل و عناصرِ موجودات است. انقلاب یک چنین چیزی است؛ تغییر دهنده است، دگرگون کننده است. این فقط در سطح مناسباتِ اجتماعی نیست، بلکه در درجه اوّل، در لایه ی درون و ذهنيتهاست. اوّلین تغییر، اینجا داده می شود؛ در دلها. 🔹بنابراین آن نسل جوانی که وقتی انقلاب شد، پانزده سالش بود، شانزده سالش بود، هیجده سالش بود، خودش را در میدان های انقلاب داد؛ بعد هم در دوران دفاع مقدّس با ایجاد آن فضای عجیب! 🗓۱۳۸۷/۷/۷
🌐خواص و عوام ۲ °عوامِ معمّم° 🔹خواص چه کسانی هستند؟ آیا قشر خاصّی هستند؟ جواب، است. زیرا در بین خواص، کنارِ افراد با سواد، آدم های هم هستند. 🔹گاهی کسی است؛ اما جزو است. یعنی چه کار می کند.از روی تصمیم‌گیری و عمل می کند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرک ندارد و نپوشیده است! به‌هرحال، نسبت به قضایا از فهم برخوردار است. 🗓۱۳۷۵/۳/۲۰
🌐خواص و عوام ۳ °عوامِ معمّم° 🔹در دوران پیش از پیروزی انقلاب، بنده در ایرانشهر بودم. در یکی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت و بالأخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معنای خاصّ کلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آنها اطلاق می شد. با این حال جزو بودند. 🔹آنها مرتّب برای دیدن ما به ایرانشهر می آمدند و از قضایای مذاکراتِ خود با روحانی شهرشان می گفتند. شهرشان هم آدم بود؛ منتها جزو بود! ملاحظه می کنید؟! کمپرسی جزو ، ولی روحانی و جزو ! 🔹مثلاً آن روحانی می گفت: «چرا وقتی اسم پیغمبر می‌آید یک صلوات می فرستید، ولی اسم «آقا» که می‌آید، سه صلوات می فرستید؟!» ! راننده به او جواب می داد: روزی که دیگر مبارزه‌ای نداشته باشیم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمی فرستیم! امروز این سه صلوات، است! "راننده می فهمید، روحانی نمی فهمید!" 🗓۱۳۷۵/۳/۲۰
🌐خواص و عوام ۴ 🔹پیغمبر فرمود: «لا تصلح عوام هذه الامّة الاّ بخواصّها»؛ توده ی مردم، به ‌اصلاح زبدگان و هر کشور و جامعه بستگی دارد. 🔹از پیغمبر پرسیدند زبدگان چه کسانی هستند - «قیل یا رسول اللَّه و ما خواصّ امّتک؟» - فرمود: «خواصّ اُمّتی العلماء و الأمراء»؛ دانشمندان، روشنفکران، ، و زمامداران، خواص و نخبگان امّتند! 🗓۱۳۸۲/۷/۲
🌐خواص و عوام ۵ 🔹خواص که می گوییم -از و - (خواص را هم باز تقسیم خواهیم کرد) یعنی کسانی که وقتی عملی انجام می دهند، موضع گیری ای می کنند و راهی انتخاب می کنند، از روی و تحلیل است. و تصمیم می گیرند و عمل می کنند. اینها خواصند. 🔹نقطه‌ی مقابلش هم عوام است. یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی می رود، آنها هم دنبالش می روند و تحلیلی ندارند. یک وقت مردم می گویند «زنده باد!» این هم نگاه می کند، می گوید «زنده باد!» یک وقت مردم می گویند «مرده باد!» نگاه می کند، می گوید «مرده باد!» یک وقت این طور است؛ این‌جا می‌آید. یک وقت جوّ آن طور است؛ آن‌جا می رود! 🗓۱۳۷۵/۳/۲۰
🌐امامِ تحریف نشده ۵۲ °صراطِ مستقيمِ انقلاب° 🔹ملّت ها تصور می کردند یا باید بمانند یا باید شوند؛ امام نشان دادند که نه، یک راه مستقیم، یک وجود دارد که انسان اسیر غرب هم نشود، غربزده هم نشود، امّا راه ترقّی و پیشرفت و را طی کند؛ ملّت ایران این راه را طی کرده است. 🗓۱۳۸۷/۳/۱۴
🌐انقلاب اسلامی ۱۰۴ °معنویّت و اخلاقِ انقلابی° 🔹این معنویت و را هم که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی جزوِ خود قرار داده است، نباید با دینداری هایِ ، و در بسیاری از جوامع اشتباه کرد! 🔹آن دینداری ها، به ظاهر و در دیندار، اما با ایستایی و تحجر و مسیر سعادت برای جامعه و انسان همراه است! 🔹این پسوندِ بعد از عدالت و آزادی و معنویت، بسیار پرمعناست و باید به آن توجّه کرد. 🔹امام این اصول را قبل از پیروزی انقلاب، برای ملّت و آگاهان تشریح کرد؛ بعد از پیروزی انقلاب، براساس آن، جمهوری اسلامی را پایه گذاری نمود و تا وقتی که زنده بود، پای این اصول ایستاد و برای آن کرد. 🗓۱۳۸۱/۳/۱۴
🌐امامِ تحریف نشده ۵۳ °انقلاب پوشش فسادهایمان نشود° 🔹با رفتنِ درست نمی شود؛ با رفتنِ ظالم ها درست نمیشود. 🔹اگر بنا شد كه ظالم ها رفتند و ما، يك دسته ديگر نشستيم، را به اندازهاى كه قدرت داريم بكنيم، ما هم هستيم؛ ما هم همان رژيم هستيم؛ ما هم همان ظالم هستيم! 🔹اين يك مطلبى است كه بايد همه بدانند و همه ملّت بايد بدانند. و در رأس آنها اين است كه و كسانى كه مرجع اُمورند در همه جاها، دولت اسلامى- عرض بكنم كه- ارتش اسلامى، همه قواى انتظاميهاى كه حالا همه مىگويند ما اسلامى هستيم و از طاغوت بيرون آمديم و به اسلام گرايش پيدا كرديم، ؛ بايد داشته باشد! 🔹بايد شهربانى حالا وضعش با آن وقت تغيير بكند؛ نه لفظش تغيير بكند و وضعش همان باشد. بايد شهرداري ها همين طور باشند. ارتشي ها همين طور باشند، وزارتخانه ها همين طور باشند ادارات همين طور باشند، بازار همين طور باشد، بازار بايد بازار اسلامى باشد، نه بازار چپاولگرى! 🗓۱۳۵۸/۳/۸ ✍قطع به یقین اگر هنوز رژیم شاهنشاهی پابرجا بود، قسمتی از بدنه رژیم طاغوتی را همین مسئولین و روحانیّون کنونی تشکیل می دادند! دقیقا همین دین شعارها……
🌐مبارزه بی امان ۴۳ 🔹ما #شکنجه_شدن در راه دین خدا را افتخار مى‌دانیم؛ مایه‌ى اعتلا مى‌دانیم؛ آن را جواب خدا درشب اول قبر مى‌دانیم. 🗓۱۳۷۱/۵/۱۹ #ایمان_متعهدانه #انقلابیگری_صادقانه
🌐امامِ تحریف نشده ۵۴ 🔹 در دنیای اسلام با امید تازه ای به میدان آمدند؛ همان شاعران و هنرمندان و نویسندگانی که با یأس حرف می زدند، احساس می کردند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از حرکت عظیم امام بزرگوار و ایستادگی های این ملّت، روحیّه شان شد، لحن کلامشان و شعرشان و قلمشان تغییر پیدا کرد؛ رنگ به خود گرفت. 🗓۱۳۸۸/۳/۱۴
🌐طاغوت، شرکِ جمعی ۴۷ 🔹وقتی یک چنین روحیّه ای [] در میان مردمی حاکم شد، دستگاه سیاسیِ آن کشور و آن ملّت هم به طور طبیعی می شود: در مقابل مردم خود مثل سگ درّنده و گرگ خونخوار، امّا در مقابل دشمنان مثل برّه ی رام! 🔹همان رضاخانی که به خصوص در نیمه ی دوّم سلطنتش آنجور با مردم خود با رفتار کرده بود -که مردم جرأت نفس کشیدن نداشتند؛ توی خانه های خودشان پدر به فرزند و فرزند به پدر اعتماد نمی کرد- در مقابل ساده ی انگلیسی ها که گفتند "باید از سلطنت کناره بگیری"، مثل از سلطنت کناره گرفت و از کشور خارج شد! 🗓۱۳۸۸/۲/۲۲
🌐طاغوت، شرکِ جمعی ۴۸ 🔹یک سیاست از دوران بر کشور حاکم بود و آن عبارت بود از دانستن اقوام گوناگون؛ کرد بیگانه بود، بلوچ بیگانه بود، ترک بیگانه بود، عرب و ترکمن بیگانه بودند، اینها را بیگانه حساب می کردند! 🔹در این استان، کارهای در دوران طاغوت در حد صفر بود؛ کارهای هم همینجور! اگر شما امروز مشاهده می کنید که در استان کردستان نزدیک به ۵۰۰۰۰دانشجو وجود دارد که در بیست و چند مرکز آموزش عالی مشغول تحصیل هستند، این رقم در دوران طاغوت فقط ۳۶۰نفر بود! 🔹نسبت هم در این استان در دوران طاغوت وحشت آور بود:فقط ۲۹درصد مردم در این استان باسواد بودند! 🗓۱۳۸۸/۲/۲۲