eitaa logo
اندیشه‌ مطّهر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)📚
624 دنبال‌کننده
76 عکس
21 ویدیو
11 فایل
﷽ کانال اندیشه مطهر جامعه الزهرا(سلام الله علیها)🌹 ساعت فعالیت اندیشه مطهر ⬅️ ۸ تا ۱۴ ایدی ادمین جهت برقراری ارتباط⬅️ Andishemotahar@ دفتر اندیشه مطهر⬅️ همکف شهید بهشتی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 ایمان امام خمینی(ره) در کلام شهید مطهری به روایت رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی به مناسبت مراسم سالگرد امام ۴ تا آمن دیدم: - آمن بهدفه : یعنی اسلام - آمن بسبیله: یعنی راه مبارزه - آمن بقومه: یعنی یؤمن بالله و یؤمن للمؤمنین -آمن بربه @andishe_motahar_jz
هدایت شده از جشنواره علامه حلی
فراخوان هفدهمین جشنواره علامه حلی آغاز شد طلاب جوان (زیر 35 سال) حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور [متولدین 1368/01/01 و مابعد آن] تا پایان روز شنبه 31 خرداد 1404 فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.jhelli.ir فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. همچنین، اساتید حوزه‌های علمیه [بدون شرط سنی] و منوط به داشتن کد استادی در حوزه‌های علمیه برادران یا مجوز تدریس در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعةالزهراء(س)، می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره علامه حلی(ره)، در چهارمین جشنواره پژوهشی اساتید حوزه‌های علمیه شرکت نمایند. آثار ارسالی می‌بایست در یکی گروه‌های علمی دوازده‌گانه جشنواره باشد. همچنین آثار ارسالی طلاب جوان می‌بایست در یکی از قالب‌های «مقاله»، «کتاب»، «تحقیق پایانی یا پایان‌نامه کارشناسی دانشگاهی طلاب» و «رساله سطح سه حوزه یا پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاهی طلاب» باشد. [پایان‌نامه سطح 4 در هر دو جشنواره علامه حلی و اساتید و تحقیق پایانی و پایان‌نامه در جشنواره اساتید پذیرفته نمی‌شود.] «روحانیت و خدمات اجتماعی ؛ فرصت‌ها و آسیب‌ها» به عنوان موضوع بخش ویژه جشنواره هفدهم است و افرادی که در این موضوع آثار خود را به جشنواره ارسال نمایند حداکثر از 5 امتیاز ویژه در ارزیابی آثار و در صورت برگزیده شدن، معادل 1.5 برابر جوایز منتخبین بخش عادی جشنواره بهره‌مند خواهند شد. @jhelli_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پویش هر روز یک کمک معنوی به جبهه مقاومت - روز نوزدهم 🔴 ساعت شروع ۸:۱۰ فردا (دوشنبه): قرائت دعای چهاردهم صحیفه سجادیه @andishe_motahar_jz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اطلاعیه اعضای محترم گروه ویژه و اساتید ناظر ضمن عرض سلام و ادب جهت هماهنگی بهتر با اساتید ناظر و برای این که برخی اخبار و کارهای ستاد به صورت حضوری به اطلاع عزیزان برسد و ... جهت تجمیع گروه های مباحثه، لطفا برای ترم آینده 🌹همه اعضای گروه ویژه 🌹 🌹ساعت ۱۲ تا ۱۴ 🌹 🌹روزهای یکشنبه 🌹 را به مباحثه اختصاص دهند و وقت خود را برای این کار خالی کنند. با تشکر فراوان 📚 @andishe_motahar_jz
🔴ارزیابی دوستان گرامی عضو طرح های عمومی و ویژه مهلت ارائه ارزیابی های مرحله اول رو به اتمام است. در صورت نیاز به هرگونه توضیح بیشتر و هماهنگی برای ارائه، به دفتر اندیشه مطهر مراجعه بفرمایید. بدیهی است که گواهی پایان دوره طرح مطالعاتی به عزیزانی تعلق خواهد گرفت که ارزیابی هر مرحله را ارائه کرده باشند. البته ملاک های دیگر را هم در نظر داشته باشید. - انجام سیر مطالعاتی - ارائه گزارش مطالعاتی به دفتر برای گروه ویژه: - حضور منظم و فعال در گروه مباحثه - نمره ارزیابی استاد ناظر به هر نفر موفق باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پویش هر روز یک کمک معنوی به جبهه مقاومت - روز بیستم 🔴 ساعت شروع ۸:۱۰ امروز(سه شنبه): قرائت دعای توسل @andishe_motahar_jz
🎋 شما دعوتید به: 💎 اجلاسیه گرامیداشت چهلمین سال تأسیس جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ✳️ برنامه های ویژه: 🖥 پخش فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در دیدار اختصاصی اعضای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با معظمٌ له در ۳۰ آبان ۱۴۰۳ 🔹 مدیحه سرایی حاج میثم مطیعی 🔹 سخنرانی علما و اندیشمندان 📚 رونمایی از آثار دبیرخانه 🎁 تجلیل از پیشکسوتان، افراد شاخص و اثرگذار، برگزیدگان فراخوان‌ها و خانواده‌های شهدای شاخص جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها 🔹 حضور میهمانانی از بیوت مراجع عظام تقلید، مسئولان کشوری و لشکری 🔹 حضور طلاب و دانش‌آموختگان بین‌الملل از بیش از ۵۰ کشور جهان 🏷 اهدای کمک هزینه سفر مشهد مقدس به ۸ نفر از شرکت‌کنندگان در اجلاسیه، به قید قرعه؛ 🏷 اهدای فیش غذای تبرکی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها؛ 🏷 سرویس ایاب و ذهاب رایگان مطابق سایر روزهای هفته؛ 🏷 پذیرش رایگان کودکان تا 8 سال در مهدکودک شکوفه‌های بهار. 🗓 پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ ساعت ۸ تا ۱۲؛ تالار بیداری 🔻 جهت برنامه ریزی مناسب، لطفا در سامانه زیر ثبت نام کنید: http://forms.jz.ac.ir/f_557/ | | ┄┅═══••✾••═══┅┄ @jz_news | کانال رسمی جامعه الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 هو الحق 🔸️ستاد اندیشه مطهر با همکاری حوزه آزاد برگزار می کند: 🔸️اولین دوره طرح تربیت مدرس تبیین منظومه فکری شهید مطهری 🔸️ مفتخریم که در هفته آتی ، افتتاحیه و جلسه توجیهی این طرح را با حضور استاد محترم دوره سرکار خانم توحیدی در خدمت عزیزان داوطلب باشیم. 🔸️منتخبان دوره به عنوان استاد و پژوهشگر از سوی ستاد اندیشه مطهر به فعالیت خواهند پرداخت. ✳️زمان جلسه: شنبه ۸دی ✳️ساعت ۸تا۱۲ ✳️مکان:ستاد اندیشه مطهر همکف بهشتی 🔸️این دوره ،هفته ای ۶ ساعت کلاس آموزشی حضوری و حداقل ۱۰ ساعت کار پژوهشی می طلبد. 🔸️دوستان علاقمندی که هنوز موفق به ثبت نام نشده اند می توانند در جلسه حضور یابند تا پس از اطلاع از شرایط، درصورت تمایل، در دوره ثبت نام کنند. 🔸️خواهشمندیم که طرح را برای دوستانتان هم معرفی کنید. @andishe_motahar_jz
🔴 اطلاعیه مهم جلسه افتتاحیه دوره تربیت مدرس دوستان محترم متقاضی سلام و نور🌿 ضمن تشکر از حسن انتخاب شما عزیزان به اطلاع می رساند: 🔻از آنجا که در جلسه افتتاحیه ، مطالب مهم و کلیدی بسیاری مطرح می شود ، حضور در این جلسه الزامی می باشد و امکان ملحق شدن دوستان، به این طرح، بدون حضور در آن و پس از آن فراهم نمی باشد. بنابراین مستدعی است شرایط لازم برای شرکت در جلسه را از قبل فراهم آورید. عدم شرکت در جلسه افتتاحیه به منزله انصراف می باشد. شما می توانید سایر دوستان علاقه مند خود را نیز به این جلسه دعوت نمایید. 🔻جهت برنامه ریزی بهتر نیازمند آمار قطعی دوستان شرکت کننده هستیم. لطفا هم اکنون حضور خود را با ذکر شریف یا علی به آیدی ادمین کانال اعلام فرمایید. از حسن همکاری شما کمال تشکر را داریم. موفق باشید. @Andishemotahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پویش هر روز یک کمک معنوی به جبهه مقاومت - روز بیست و یکم 🔴 ساعت شروع ۸:۱۰ امروز(چهارشنبه): قرائت حدیث کساء @andishe_motahar_jz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسولَهُ بِالْهُدی‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کلِّهِ وَ لَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ دو رکن رسالت عیسی علیه السلام‏ حضرت عیسی بن مریم، پیامی که برای مردم آورد دو نکته بیشتر نبود. یکی تأیید تورات‏ بود؛ می‌فرمود: من نیامده‌ام که چیزی از تورات‏ کم کنم یا زیاد کنم. همان‏طور که قرآن مجید نقل کرده، حضرت عیسای مسیح قسمت خیلی کمی از احکام شریعت حضرت موسی را تغییر داد، یعنی ایشان پیغمبر صاحب شریعت بود نه اینکه صاحب شریعت نبود، ولی شریعت او اختلاف کمی با شریعت موسی داشت و لهذا خود را مصدّق‏ تورات‏، کسی که برای تأیید تورات‏ آمده است، یعنی برای این نیامده است که این کتاب را به کلی نفی کند [معرفی کرد.]نکته دیگر اینکه می‌فرمود به عنوان مبشّر آمده؛ یعنی خودِ بشارت، رسالت حضرت عیسای مسیح بوده است. توضیح اینکه یک وقت است که پیغمبری در ضمن تعلیماتش، مبشّر هم هست، یعنی بشارت هم می‌دهد به پیغمبری که بعد از او می‌آید یا مثلًا با اسلام نبوت پایان یافته است ولی مسئله‌ بشارت ظهور حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه مطرح شده است. البته جزء تعلیمات اسلامی، این مطلب هم هست، اما نه این است که پیغمبر ما آمده است برای دادن این بشارت، که اصلًا رکن رسالت پیغمبر این بشارت باشد. حضرت مسیح رکن رسالتش بشارت بوده، یعنی درواقع عیسای مسیح یک رکن رسالتش جنبه پیش‌قراولی و جنبه مقدّمی بوده است برای پیغمبری که بعد از او می‌آید و اوست که جهان باید منتظر او باشد و اوست که آن شریعت را می‌آورد. این مطلبی است که قرآن با یک لطافت مخصوص بیان کرده است و ما به حکم اینکه قرآن برای حضرت عیسای مسیح عظمت و جلالت قائل است، برای ایشان جلالت قائل هستیم و او را یکی از پنج پیغمبر بسیار بزرگ عالم می‌شماریم ولی در عین حال این نکته باید مشخص باشد که عیسی علیه السلام همین دو جنبه را داشت: مصدِّق و مؤید تورات‏ بود با تغییرات بسیار کمی: «وَ لِاحِلَّ لَکمْ بَعْضَ الَّذی حُرِّمَ عَلَیکمْ» و دیگر اینکه مبشِّر بود؛ آمده‌ام برای اینکه به شما آمدن پیامبری را که بعد از من خواهد آمد نوید دهم و لهذا تواریخ در این جهت اتفاق دارند و فرنگیها هم این‏ مطلب را قبول دارند که دوره مأموریت حضرت عیسای مسیح برای ابلاغ رسالت، بسیار کوتاه بوده است. حضرت عیسی همان‏طور که خود مسیحیها هم اعتراف دارند تا سی سالگی رسالت خود را هیچ ابراز نکرد و در سی سالگی رسالت خود را ابراز کرد. بعد یا در سی و سه سالگی به قول بعضی و یا در سی و شش سالگی و حداکثر سی و هفت سالگی، عیسی به قول آنها کشته شد؛ می‌گویند بعد از سه سال و یا شش سال و یا هفت سال کشته شد. عیسای مسیح دوره زیادی نداشت، علتش این است که تعلیمات زیادی نداشت که دوره زیادی بخواهد؛ آمده بود برای تصدیق و تأیید تورات‏ و برای اصلاح مردم بر اساس شریعت موسی و بعد هم برای همین بشارت، و لهذا نام کتاب عیسی علیه السلام (انجیل) در اصل افاده معنای بشارت می‌کند.از اینجا می‌توان فهمید که چقدر مسئله‌ بشارت در رسالت عیسی علیه السلام اساسی بوده و رکن رسالت ایشان بوده که اصلًا اسم کتاب ایشان «بشارت» است که همان جنبه مقدّمیت را می‌رساند. 📚آشنایی با قرآن، ج ۷، صفحه ۱۲-۱۰ @andishe_motahar_jz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 حضرت عیسی در زمان ظهور حضرت مهدی عج، نزول خواهند کرد و پشت سر آن بزرگوار اقامه نماز خواهند نمود. 🌕 حضرت عیسی(ع) به عنوان وزیر حضرت مهدی عج هستند یعنی جزء ۳۱۳ یار امام زمان(عج) / با اقتدای او به بقیه‌الله(عج)، جهان حقانیت شیعه را درک می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻نکته: تاریخ میلاد حضرت مسیح علیه السلام قراردادی است. مقصود ما تجلیل از مقام حضرت مسیح علیه السلام می باشد. 🔸تاریخ پیغمبر ما تاریخ بسیار روشن و مستندی است. در این جهت هم رهبران دیگر جهان با ما شرکت ندارند. حتی دقایق و جزئیاتی از زندگی پیغمبر اکرم به صورت قطع و مسلّم امروز در دست است که درباره هیچ کس دیگر چنین نیست؛ از سال و ماه و حتی روز تولدش و حتی روز هفتم تولدش، دوران شیرخوارگی‌اش، دورانی که در صحرا زندگی کرده است، دوران قبل از بلوغش، مسافرتهایش به خارج عربستان، شغل‌هایی که قبل از نبوت مجموعاً داشته است، ازدواجش در چه سن و سالی بوده است، چه فرزندانی برای او متولد شده‌اند و آنهاشان که قبل از خودش از دنیا رفته‌اند در چه سنی از دنیا رفته‌اند، و امثال اینها. تا می‌رسد به دوران رسالت و بعثتش، که اطلاعات دقیق‌تر می‌گردد چون حادثه بزرگی می‌شود: اول کسی که به او ایمان آورد که بود؟ دومین و سومین فرد که بود؟ فلان کس در چه سالی ایمان آورد؟ چه سخنانی میان او و دیگران مبادله شد؟ چه کارهایی کرد؟ چه روشی داشت؟ در صورتی که حضرت عیسی- که نزدیکترین پیغمبر از پیغمبران بزرگ صاحب شریعت به ماست- اگر تأیید قرآن از او نبود که مسلمانان عالم، عیسی را به حکم قرآن یک پیغمبر حقیقی و الهی دانسته‌اند، اصلاً عیسی را در دنیا نمی‌شد اثبات و تأیید کرد. خود مسیحیها از جنبه تاریخی اصلاً اعتقاد ندارند به تاریخ میلادی که مثلاً می‌گویند از تاریخ میلاد حضرت مسیح 1975 سال گذشته است؛ یک حرف قراردادی است نه حقیقی. اگر ما می‌گوییم از هجرت پیغمبر ما 1395 سال قمری و 1354 سال شمسی گذشته است به اصطلاح مو لای درزش نمی‌رود، اما اینکه از میلاد مسیح 1975 سال گذشته باشد یک حرف قراردادی است و تاریخ آن را هیچ تأیید نمی‌کند. احتمال هست دویست سیصد سال قبل از این تاریخ بوده و احتمال می‌رود دویست سیصد سال بعد از این‌ تاریخ بوده است. و عده‌ای از مسیحیهای جغرافیایی- نه مسیحی‌ای که ایمانی هم به مسیح داشته باشد- اساساً می‌گویند: آیا مسیحی در دنیا وجود داشته یا مسیح یک شخصیت افسانه‌ای است و او را ساخته‌اند؟ اصلاً در وجود مسیح شک می‌کنند. البته این حرف از نظر ما چرند است. قرآن [وجود مسیح را] تأیید کرده و ما از آن جهت که به قرآن ایمان داریم، در این مطلب شک نداریم. 📚سیری در سیره نبوی، صفحه ۳۹-۳۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دست لطف خدا، ورای همه اسباب‏: «قُلْ أَرَأَیتُمْ انْ اصْبَحَ ماؤُکمْ غَوْراً فَمَنْ یأْتیکمْ بِماءٍ مَعینٍ» در بعضی از روایات به تعبیر این آیه توجه شده است؛ که مقصود از آن چشمه، تنها این چشمه ظاهری نیست، چشمه معنوی هم هست؛ درواقع کأنّه اشاره است به خود حضرت رسول و ادامه وجود ایشان به وسیله اوصیاءشان؛ یعنی قدر این سرچشمه آب جاری و قدر این آب زلال را بدانید. اگر خدا بخواهد این سرچشمه را خشک کند و بگیرد، آن وقت کیست که برای شما آبی از نو جاری کند؟ آیا دیگر پیغمبری برای شما خواهد بود، هادی و راهنمایی برای شما خواهد بود؟ امامی برای شما خواهد بود؟ در احادیث آمده که اشاره به غیبت امام زمان است. بگو اگر این‏ آب پنهان شود (چون آب اگر قاعر بشود معدوم که نشده، می‌رود در قعر زمین و مخفی می‌شود)، بگو اگر این آب که آب هدایت و راهنمایی است و به وسیله مقام امامت در میان شما جاری می‌شود از شما مخفی و پنهان بشود، کیست که باز آب جاری را به شما برگرداند غیر از ذات اقدس باری‌‏تعالی؟ 📚 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج 8، ص232 @andishe_motahar_jz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک معنا و اثر صلوات : اگر انسان را در فضای لایتناهی قرار دهند او را محدود نکرده‌اند. فضای لایتناهی توقف ندارد، یعنی‌ای انسان! تو اگر لایتناهی هم بروی باز به سوی کمال می‌روی. خدا یک موجود نامحدود است که اگر آن کاملترین بشرها (یعنی خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله) تا ابد نیز پیش برود، سیر او به پایان نمی‌رسد. خدا یک موجود پایان پذیر نیست و این تنها میدان بی‌پایان بشر است. راجع به مسئله‌ صلوات، بحثی در میان علماست که ما که صلوات بر پیغمبر می‌فرستیم معنایش چیست و چه اثری دارد که در صلوات، از خدا برای پیغمبر طلب رحمت و خیر می‌کنیم؟ یک عده می‌گویند: پیغمبر انسان کامل است، پس اینکه برای پیغمبر طلب رحمت می‌کنیم یعنی چه؟ در جواب گفته می‌شود: پیغمبر هم آناً فآناً در حال رفتن و حرکت است و الی الابد هم که برود، این راه به پایان نمی‌رسد. پس باز تعلق به ذات پروردگار هرگز منشأ این نمی‌شود که «صیرورت» انسان تبدیل به «کینونت» شود. 📚 انسان کامل، صفحه ۳۰۶ @andishe_motahar_jz