eitaa logo
اندیشه مقاومت
415 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
43 فایل
🚨این کانال به چالشهای پیش روی اندیشه انقلاب اسلامی و محور مقاومت می پردازد.
مشاهده در ایتا
دانلود
18.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 این دروغا که میگی راسته؟! 📣 پیامبر(ص) باکفار معاهده می بست، چون مسلمونا خیلی کم بودند، بعد سه سال ‌شدیدترین تحریما رو داشتند، حتی غذا نداشتند! ❌ اگه معاهدات پیامبر(ص) رو با خودت مقایسه میکنی، تو شعب ابی طالب پیامبر مثل بقیه بود..تو هم مثل بقیه حقوق یکی دو میلیونی بگیر.😏 ✅ پیامبر(ص) با این معاهداتشون پیروزی بدست میآوردن و مردم به اسلام‌ایمان میآوردند! ⛔️ معاهده ی شما 700تا دیگه تحریم اضافه کرد و مردم رو از دین برگردوند... پیامبر(ص) تو معاهداتشون باج نمیداد، معاهده برابر بود! ❗️اگر ما هسته ای رو بتن ریختیم، اونا هم باید بتن بریزن! نه اینکه ما معاهده رو انجام بدیم و تمام خودمون رو حذف کنیم، بعد از اونا انتظار داشته باشیم حالا شما انجام بدید پیامبر(ص) دست قدرت خودشو خالی نمیکرد‌‌‌‌‌! ‼️ شما واقعا ساده لوحید که هیچی بدست نیاوردید و با افتخار میگید؛ ما پای تعهدمون موندیم! خب چه فایده ای داشت؟؟؟ 👈رهبری گفتن؛ باید طبق قرآن شما هم تعهد رو رها می‌کردید اما نکردید.👉 @andisheh_moghavemat
🔴 مخالفان سرسخت بازگشت آمریکا به برجام ✍️ حمید_خوش_آیند 🔹 دولت آمریکا تاکنون و به صورت معناداری هیچگونه موضعی در مقابل برجام نداشته است. تمام صحبت‌ها و اظهاراتی هم که پیرامون برجام دارند در واقع واکنش به صحبت‌های برجام دولت ایران است. 🔸 بازگشت آمریکا به برجام موضوع بسیار پیچیده‌ای است. همان‌گونه که در خروج دولت ترامپ از برجام انگیزه و انگیزاننده‌های متعددی نقش داشتند در بازگشت بایدن به برجام نیز همین وضعیت حاکم است. ✅ برجام در سطح منطقه (اسرائیل، عربستان، امارات و ...) و داخل آمریکا (نومحافظه‌کاران، جمهوریخواهان، لابی اسرائیل و ...) مخالفان سرسختی دارد که به آسانی نمی‌گذارند دولت بایدن به آن بازگردد. 🔹 کمااینکه دولت بایدن از وضعیتی که امروز برجام دارد به خوبی منتفع می‌شود. اینکه هم برنامه هسته‌ای ایران تحت کنترل است و هم سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران پابرجاست، یک نقطه قوت و فرصت برای دولت جدید آمریکاست که با یک هزینه کم به دست آمده و به این راحتی آن را کنار نمی‌گذارد. 💢 مع‌الوصف در این سو نیز عاقلانه نیست که سرنوشت اقتصاد و‌ معیشت و آینده کشور را به تعیین وضعیت برجام گره زد. برجام سال ۲۰۱۵، برای آمریکا و اروپا یک موضوع تمام شده است. @andisheh_moghavemat
🔴اگر لیبرال‌های ایرانی -چه با کراوات چه با تسبیح- مکدر نمی‌شوند، فارین پالیسی نوشته است سه عامل باعث می‌شود و آمریکا اینک هر سه را دارد. تا همین اواخر جنگ داخلی در آمریکا تقریبا غیرممکن بود، اما با تشدید افراط‌گرایی زنگ خطر آن به صدا درآمده است. ✍سید یاسر جبرائیلی @andisheh_moghavemat
🔴روحانی: میترسم دست هایی در پشت پرده باشد که مردم را از انتخابات مایوس کند 🔹این از دست‌های خودشم میترسه اونوقت به ما میگه بزدل @andisheh_moghavemat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گفتند به یک عده سوختبر مظلوم تیراندازی شده و اینترنتشان هم قطع است. حالا فیلم آمده که یکسری‌شان گروهان های قاچاقچی مسلح به موشک انداز بوده‌اند که از وحشی‌بازی‌شان لایو هم پخش میکردند ✍️ ایلخـــــــان @andisheh_moghavemat
🔴 نظام، گزینه ندارد! 🔹چندی پیش تحلیلگری نوشته بود: «نظام گزینه در انتخابات ندارد». حرف حق. اگرچه شاید وی از این حرف حق بدنبال اهداف دیگری بود اما گزاره «فلانی گزینه رهبری و نظام است» همیشه یکی از گزاره های تبلیغاتی بود که برخی کاندیداها و اطرافیانشان در انتخابات های مختلف سعی می کنند از آن بهره ببرند و در مقابل هم رسانه های بیگانه که سعی می کنند در انتخابات ها یک نفر را بعنوان مطرح کنند تا برای او رأی منفی بتراشند. 🔸واقعیت این است که شعار تبلیغاتی «گزینه نظام»، دستاوردی برای کاندیداها ندارد. بجز اینکه بخشی از دلسوزان نظام و بچه های حزب اللهی، تأثیر مثبتی روی آرا ندارد. البته همین نیروهای حزب اللهی هم دیگر روشن شده اند و به این شعارها وُقعی نمی نهند اما اطرافیان کاندیداها برای اینکه رقبای خود را از میدان به در کنند و دهان دیگران را ببندند از همچنین شعاری استفاده می کنند. 🔹دشمنان هم در مقابل سعی می کنند با این شعار تخریبی، به مردم القا کنند نظام و سران نظام بدنبال رأی آوردن فلانی هستند و رأی شما را مخدوش کنند در نتیجه برای آن کاندیدا رأی منفی ایجاد نمایند. 🔸به قطع می گوئیم که اگر نظام را به معنای رهبری در نظر بگیریم در هیچ دوره ای از مقاطع انتخاباتی گزینه ای نداشته و به مردم یا خواص و نخبگان هم نگفته اند به فلانی رأی دهید! رهبر انقلاب به صراحت می گوید «رأی خودم را حتی به اعضای خانواده هم نمی گویم»! لذا اینکه دیگرانی هستند در دفتر رهبری یا در سایر ارگان ها و می گویند رأی رهبری با فلانی بود یا خواهد بود، دروغی بیش نیست. 🔹اگر هم نظام را به معنای جمع سران سه قوه، نهادهای حاکمیتی همانند سپاه و ارتش و شورای نگهبان و ... بنامیم باز نمی توان گزینه ای برای کلیت نظام در نظر داشت. بله امکان دارد دولت و مجلس به عنوان دو قوه که رأی مردم را می گیرند برای کاندیدایی تبلیغ کنند کمااینکه خودشان هم کاندیدا هستند، طبیعی است و خلاف قانون هم نیست و امکان دارد یک نهادی خلاف قانون برای نامزدی هزینه کند و تبلیغ کند، اما اینکه بگویند فلانی گزینه نظام و رهبری است صددرصد خلاف واقع است. 🔸البته طبیعی است که رهبری شاخص می دهد و شاید یک نامزدی به شاخص ها قرابت بیشتری داشته باشد و به گفتمان امام و رهبری نزدیک تر باشد، طبیعی است. اما رهبری هیچوقت گزینه ای برای معرفی به مردم نداشته است. شاید دیگران هم باتوجه به شاخص ها و قرائنی بگویند به احتمال، نظر رهبری روی فلانی است یا به فلانی رأی می دهد؛ اما نمی توان گزینه ای را به رهبر انقلاب و نظام منتسب کرد. 🔹یکی از جدی ترین اشکال دوستان اصولگرای ما همین است که پاس گل به رسانه های بیگانه هم می دهند. رفقای حزب اللهی باید مواظبت کرد. هیچ کاندیدایی را به عنوان گزینه نظام و رهبری معرفی نکنیم! اشکالی ندارد اگر بگوئیم فلانی با آرمان های انقلاب و امام و رهبری قرابت بیشتری دارد فلانی بیشتر در این چارچوب می گنجد اما حق نداریم کسی را بعنوان گزینه رهبری و نظام مطرح کنیم! بگذاریم رهبری و نظام برای همه سلایق سیاسی و جریانات سیاسی و مردم باقی بمانند. ✅ @andisheh_moghavemat
🔴‏نگران ریاض نباشید آقای صادقی ، برادران ‎ در حال دفاع از خودشان هستند ، چون دوست ندارند خاکشان را با تغییر کاربری به عربستان واگذار کنند 🔹پ‌ن: چرا من هرچند وقت یکبار باید این توییت صادقی رو بهش یادآوری کنم؟ @andisheh_moghavemat
🔴قاتلان زنان نگران حقوق زنان اصلا چه معنی داره آدم اسم زنشون صدا بزنه وقتی اسلحه هست! شاید باورتون نشه ولی طرفداران و هم‌حزبی‌های نجفی با صحبت‌های تقطیع شده‌ی آقای علم‌الهدی نگران حقوق زنان شدن 😂 @andisheh_moghavemat
6.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🛑 ساخت واکسن به کمک سانتریفیوژهای ایرانی 👈 بخشی از مستند «آفتاب نهان» که به بررسی استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در ابعاد پزشکی، صنعتی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها میپردازد. @andisheh_moghavemat
هدایت شده از روزنه
سروش محلاتی و مقوله ! نقدی بر یادداشت تعریض گونه محمد سروش بر بیانات مقام معظم رهبری اختصاصی|| محمدعلی شیرازی/ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه ۱ از ۳] آقای محمد محلاتی، که از جانب برخی ژورنالیست‌های زاویه‌دار تلاش می‌شود به عنوان معرفی گردد، سه روز پس از سخنان مقام معظم رهبری متنی را در حساب شخصی خود در تلگرام منتشر کرد و تلاش کرد با استفاده از اصلی اختلافی بخشی از کلام مقام معظم رهبری را زیر سؤال ببرد. 🔹این یادداشت را برانگیخت و هریک از زاویه‌ای به نقد آن پرداختند. آقای محلاتی در یادداشت خود ادعا کرده بود: «...امر(فَانْبِذْ) در اینجا در مقام "دفع توهّم حظر" و برای زائل کردن این پندار است که نقض عهد حتی پس از خیانت طرف مقابل، ممنوع است. و در علم اصول ثابت شده که امر در چنین موقعیتی به معنی وجوب نیست و صرفا جواز و اباحه را می‌فهماند. پس معنی آیه آن است که با نقض عهد از سوی دشمنان، نقض تعهد از طرف مسلمانان "جایز" است، نه اینکه به آنها دستور داده شود که باید تعهد خود را کنار بگذارید!» 🔻او در ادامه برای تقویت دیدگاه خود به کلام شیخ طوسی و علامه نیز استناد کرد که از این آیه شریفه «جواز» فهمیده‌اند و در نهایت حکم را دائر مدار مصلحتی دانست که امام المسلمین تشخیص می‌دهد و عمل می‌کند. اما باید دید که: 1. آیا «افاده اباحه‌ی امر عقیب حظر» اصلی مسلم است؟ 2. آیا آیه شریفه محل بحث از مصادیق امر عقیب حظر است؟ 3. متعلق جواز در کلام شیخ طوسی و علامه حلی چیست؟ آیا این دو بزرگوار در صورت نقض آشکار پیمان توسط مشرکین قائل به جواز نقض عهد توسط امام المسلمین هستند یا وجوب؟ پاسخ به سؤال اول در پاسخ به سؤال اول باید گفت که افاده اباحه در امر عقیب حظر از مسلمات اصولی نیست و از قضا شیخ طوسی و علامه حلی رحمهماالله که آقای محلاتی تلاش کرده از کلام آنان به نفع خود استفاده کند چنین افاده‌ای را نمی‌پذیرند.(العدّة فی اصول الفقه ج1 ص183، تهذیب الوصول الی علم الاصول ص97، نهایة الوصول ج1 ص435-433 مبادی الوصول الی علم الاصول ص98) همچنین مرحوم آخوند نیز در صورت عدم قرینه قائل به اجمال می‌شوند(کفایة الاصول، ص76) و برخی فقهای عظام معاصر نیز قول به اجمال را می‌پذیرند همچون آیت‌الله سبحانی(ارشاد العقول الی مباحث الاصول ج1 ص346)، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی(بیان الاصول ج1 ص164) و آیت‌الله مکارم شیرازی (انوار الاصول ج1 ص301) بدیهی است پیش از استقرار اجمال؛ فقیه به قرائن داخلی و خارجی عبارت توجه می‌کند و چه بسیار اوامر عقیب حظر که به دلیل وجود قرائن به اجمال نمی‌رسند کما این‌که مرحوم آخوند نیز ادعا نموده‌اند بسیاری از این اوامر محفوف به قرائن هستند و نوبت به اجمال نمی‌رسد.(کفایة الاصول، ص77) 🔻 بر این اساس فقیه می‌تواند در هنگام استنباط بر اساس قرائن حکم به وجوبی بودن امر عقیب حظر کند ولو این‌که از حیث کبروی مبنای دیگری را در این‌گونه اوامر اتخاذ کرده باشد. پاسخ به سؤال دوم از حیث صغروی نیز آیه شریف از مصادیق امر عقیب حظر یا توهم حظر نیست چراکه منع خداوند متعال از نقض عهد از ابتدا منوط و مشروط به پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود بوده است. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای در بحث فقهی «هدنة» یا «قرارداد ترک مخاصمه و آتش‌بس» می‌فرمایند: « پس از پذيرش اصل حرمت شكستن پيمان صلح، مى‌گوييم كه بى هيچ شبهه و اختلافى، در صورتى كه دشمن در شكستن صلح پيش‌قدم شود، شكستن آن از سوى مسلمانان جايز خواهد بود. 🔹دلايل جواز اين كار عبارتند از: يك: همان ادله‌اى كه معاهدات منعقد شده با دشمن را معتبر مى‌داند، اعتبارش را مشروط و موكول به پايبندى دشمن به آن‌ها شمرده است مانند اين آيه شريفه «فَمَا اسْتَقٰامُوا لَكُمْ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ» يعنى پس تا هنگامى كه در برابر شما پايبند پيمان خود باشند، شما نيز پايبند پيمان خود باشيد»(قرارداد ترک مخاصمه و آتش‌بس، ص113 / همچنین: منتهی المطلب ج15 ص151) توضیح آن‌که « ما » در « ما استقاموا » مصدریة ظرفیة و متضمن معنای شرطیت یا اسم شرط جازم در محلّ نصب بنابر ظرفیت زمانی است.(الجدول، محمود صافی ج10، ص287/اعراب القرآن الکریم، محمود درویش،ج4 ص61) و در هر صورت پایبندی به پیمان را مشروط به بقای طرف مقابل بر عهد طرفینی می‌کند. 🔹در نتیجه وقتی طرف مقابل قرارداد فیما بین را نقض کند حظر یا توهم حظری برای نقض متقابل وجود نخواهد داشت که خداوند متعال بخواهند با آیه‌ای دیگر آن را برطرف کنند. نکته مهم اینجاست که مشروط بودن بقای عهد و پیمان به پایبندی طرف مقابل آن‌قدر قوی و مسلم بوده است که برخی فقها در صورت نقض عهد از جانب طرف مقابل عهد و عقد را به خودی خود باطل می‌دانند و به اصطلاح قائل به «انتقاض عقد» هستند که در ادامه به برخی قائلین آن اشاره خواهیم کرد. @rozaneebefarda ادامه👇
✳️جوابیه بر سخنان آقای محلاتی 🔴 اصل اینکه مسلمین باید به عهدها و قراردادها با مشرکین پایبند باشند، از احکام اسلام است؛ لکن این حکم در آیه ٤ سوره توبه مشروط به دو شرط شده است: 🔻شرط اول: لم ینقصوکم عدم تنقیص و ایجاد ضرر مالی و امنیتی و ... 🔻شرط دوم: لم یظاهروا علیکم احدا از دشمنان شما پشتیبانی نکنند پس از رعایت این دو شرط خداوند متعال فرمود: فاتموا الیهم ‌‌.. ^ فا ^ جزا در این آیه پس از حصول شرط است و خود آیه دلالت بر این دارد که اگر هر زمانی یکی از این دو شرط نقض شود طبیعتا جزا آن نیز منتفی است. 🔴 اما در مورد آیه فانبذ الیهم علی سوا این آیه به رسول خدا امر می کند که اگر از اینکه آنان خیانت کنند نگران شدی عهد خود را با آنان پایان بده . ⚫️ اینکه بعضی طلبه ها این آیه را از مصادیق امر عقیب حظر و یا توهم حظر می دانند جای تعجب ندارد و ضرورت اینکه بزرگان فرمودند: اکتفا به مدارک موجب بی سوادی می شود و باید خوب و بر اساس قاعده درس خواند خودنمائی می کند. 🔹 در امر عقیب حظر و یا توهم حظر باید موضوع و حکم آن واحد باشد مثل حرمت صید در احرام. بنابراین حرمت صید پس از احرام هنوز باقی است و پس از زمان احرام آیه ی شریفه امر به صید می نماید، و این به معنای رفع حکم حرمت و علی قول المشهور دلالت بر جواز صید دارد . 🔹 لکن در مساله معاهده اصل پایبندی به معاهده با حصول و اطمینان از دوام شرط جائز بود یعنی وجوب تعهد به جزاء با دوام شروط؛ لکن آیه فانبذ الیهم می فرماید لازم نیست که آنها شروط را نقض کنند بلکه همینکه احساس کردی و گمان کردی بنا به نقض عهد دارند بر تو واجب است تعهد به قرارداد را نقض کرده و پایان دهی. 🔹با این حساب وجوب پایبندی به تعهدات، مشروط به شروطی بود که با انتفاء شرط حکم نیز منتفی می گردد. 🔹اما موضوع فانبذ در صورتی است که خوف عدم پایبندی و یا اینکه از ظواهر امر استفاده کردی که بنا به پایبندی ندارند پس تو نیز به عهدت پایان بده، فلذا اصلا موضوع واحد نیست تا طلبه ای فانبذ را امر عقیب حظر یا توهم حظر بداند فتامل جیدا جدا. 🔹و اما اینکه پیامبر گرامی هر بار با اینها معاهده می بست و آنها هر بار تعهد را نقض می کردند و این یعنی باید دائما مذاکره بی ثمر کرد و این را منطق اسلام دانست منکر بزرگ و گناه نابخشودنی است که می‌طلبد بزرگان حوزه جلوی این منحرف و انحراف را بگیرند؛ چرا که آیه قرآن می فرماید: کسانی که هنوز قرار داد را زیر پا نگذاشتند و فقط گمان این را داری که نقض عهد کنند فورا عهدت را پایان بده و معنای این آیه این است که با آنها عهد ببند ولی اگر گمان کردی می خواهند تخلف کنند نقض عهد کن و اگر در جنگی به چنین عهد شکنانی دست یافتی آنان را به شدت در هم بکوب و نابودشان کن. 🔴 در پایان باید گفت کسانی که از عاشورا درس مذاکره گرفتند بعید نیست از قرآن و آیات در مناسبات خارجی با مشرکین درس ضعف و ذلت بگیرند. ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آذری جهرمی کدام حقیقت‌ را سانسور کرد؟ 🔹«اینترنت را گران می‎کنند تا بودجه صداوسیما تأمین شود» این خط خبری بود که روزهای گذشته بعد از مصوبه مجلس در خصوص اپراتورهای تلفن‎همراه، با یک توییت از وزیر ارتباطات شروع شد و به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی توسط دسته گسترده‌ای از اکانت‌ها پخش شد. اما ماجرا چه بود؟ 🔸شیوه نوین سانسور جهرمی: توئیت+ ایجاد هجمه نسبت به امور غیرواقعی توسط خبرنگاران، ادمینها و اینفلوئنسرهای مرتبط+ سکوت مطلق و عدم هرگونه عکس‌العمل نسبت به واقعیت توسط تیم یادشده + فریب جریان رسانه‌ای مقابل و به انفعال و سکوت کشاندن آنها با هجمه رسانه‌ای و گاهی چاشنی امنیتی 🔹سالهای گذشته محل بخشی از هزینه‌های وزیر افشا شد که چگونه تیم سانسور از مزایای آن برخوردار می‌شوند 🔸آیا باز هم لازم است ضرورت حفظ ابزار فیلترینگ نوین یعنی توئیتر، اینستا و تلگرام و VPNها توضیح داده شود؟ 🔹راستی آقای وزیر و تیمشان از چه زمان و با کدام آموزه‌های امنیتی منطبق با اسلام، اینقدر شبیه امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی عمل می‌کنند؟ 🔸و جریان رسانه‌ای انقلاب که اینقدر در مقابل بی‌بی‌سی هوشیار بود، از کی در دام فریب این بی‌بی‌سی داخلی دچار حصر شده است که حتی امام جامعه را هم سانسور می‌کند و خود به ماندن در این سانسور و حفظ ابزارش دامن می‌زند؟ @andisheh_moghavemat