eitaa logo
اندیشه تمدنی
2 دنبال‌کننده
194 عکس
165 ویدیو
13 فایل
پرونده شخصی در ایتا (این کانال عضو نمی پذیرد)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از . .
هدایت شده از . .
1_1097097859.mp3
2.53M
🔰طلبگی قساوت قلب می‌آورد...!
مبانی و الگوهای فقهی مواجهه معصومین با پدیده بدپوششی.pdf
876.6K
✅ مبانی و الگوهای فقهی مواجهه با بدپوششی در سیره فرهنگی و سیاسی معصومین(ع) ✍️ نویسندگان: 🔹 عباسعلی مشکانی سبزواری 🔹 فاروق اکبر فیروز یزدی 🌐 منبع: گفتمان فقه حکومتی دوره جدید سال دوم پاییز و زمستان 1397 شماره3
المطیع لامر مولاه...❤️
🔰هر جا و هر زمانی که به بسیجی نیاز هست، باید آنجا حاضر باشد 🔻 آیت‌الله خامنه‌ای: افتخار خودِ من این است که یک باشم؛ سعی کرده‌ام این‌جوری عمل کنم. 🔹 سال آخر ریاست جمهوری -دو، سه ماه مانده بود به آخر ریاست جمهوری من- در یکی از دانشگاه ها برای یک جمع دانشجو صحبت می کردم و به سؤالات پاسخ می دادم؛ یکی از سؤالات این بود که شما بعد از ریاست جمهوری قصد دارید چه کار کنید و شغلتان چه باشد؟ گفتم: اگر امام به من بگوید برو بشو رئیس عقیدتی سیاسی فلان پاسگاهِ مرزىِ منتهاالیه جنوب شرقی کشور، من با افتخار می روم آن‌جا و مشغول خدمت می شوم! 🔺 اگر این کار از من برمی‌آید و این کار را از من می خواهند، من حاضرم و به آن‌جا می روم؛ توطین نفس کردم. این را از باب اینکه شما فرزندان من هستید، به شما دارم می گویم. صحبت پدرفرزندی است؛ نمی خواهم راجع به خودم صحبت بکنم. و در به شما ، آن‌جا . این می شود بسیجی؛ بسیج یعنی این. ۸۶/۲/۳۱
aviny-www.Ziaossalehin.ir-24.mp3
651.8K
✅ حزب الله اهل اطاعت و ولایت است ✔️ شهید آوینی(ره) حزب الله است و قدر نعمت می شناسد، فداکار است و از مرگ نمی ترسد و گوش به فرمان "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم" سپرده است. و اینچنین تو گویی خداوند وظیفه تحقق اهداف الهی همه انبیا را بر گرده صبور و پرقدرت آنان نهاده است و چه شرفی از این بالاتر. حزب الله از جانب خداوند مامور است که انسان را و جهان را تغییر دهد، انسانی که امروز بیش از هر زمان دیگر گرفتار ظلمت شرک و بت پرستی است. در اینچنین دنیایی که بشر امروز بت خویشتن را می پرستد، ظهور حزب الله معجزه ایست که از نفحات قدسی دم مسیحایی امام امت بر می آید. "فان حزب الله هم الغالبون"
از "مطالبه گری علمی-نخبگانی" تا "مطالبه گری چاله میدانی"
eizeinab_alishariati.mp3_85063.mp3
619.5K
ای زینب، ای زبان علی نجوای دردمندانه دکتر علی شریعتی با حضرت زینب(س) «ای زینب ای زبان علی در کام ،با ملت خویش حرف بزن ، ای زن ای که مردانگی در رکاب تو جوانمردی آموخت، زنان ملت ما، اینان که نام تو آتش عشق و درد برجانشان می افکند به تو محتاج اند بیش از همه وقت...
🔻؛ گفتمانی مبتنی بر جملات و گزاره های ذیل را با دقت ملاحظه بفرمائید: 👇 1. در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی اصل بر عدم دخالت حکومت در این عرصه‌ها است ؛ 2. ملاحظه کنید شورای نگهبان تا کجا برای خود حق دخالت قائل است ؛ 3. شان شورا دخالت در این امر [وضع نامطلوب] نیست ؛ 4. اگر مردم تغییر عقیده دادند، جای اجبار و دخالت و زور نیست ؛ 5. دخالت شورای نگهبان در این امور [پرونده هسته‌ای] آن هم در مقام تشخیص صلاحیت افراد، بی‌وجه و خارج از صلاحیت آنان است ؛ 6. شورای نگهبان اینگونه دخالت‌های ناموجه را اصلاح کند. 🔺 این جملات برون تراویده از مبانی بینشی کدام مکتب سیاسی است؟ تعجب نکنید، این جملات، در دفاعیه آقای علی لاریجانی ذکر شده است. وی برای دفاع از حیثیتی که خود بر بادش داده، با چماق لیبرالیسم در حال اعاده حیثیت خود، از نظام اسلامی است!!
🌀 مقالات دوفصلنامه 💠 عناوین و لینک مقالات شماره چهارم به شرح ذیل است: 1. مقدمه ای بر روش شناسی نظام سازی قرآنی (با تأکید بر نظام سیاسی) / عباسعلی مشکانی سبزواری http://ensani.ir/fa/article/474044/ 2. فقه؛ هدایت و حیات (نقدی بر شبهات دکتر عبدالکریم سروش علیه فقه و فقاهت) / آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی http://ensani.ir/fa/article/474045/ 3. درآمدی بر طرح «اتحاد امامت و امارت» / آیت الله سید صمصام الدین قوامی http://ensani.ir/fa/article/474046/ 4. نقدی بر انگاره تفکیک خلافت از امامت (تأملی بر دیدگاه‏‏های دکتر مصطفی محقق داماد) / حجت الاسلام رضا اسلامی http://ensani.ir/fa/article/474047/ 5. اصل امامت و مساله صلح امام حسن‏علیه‏السلام / (نقدی بر دیدگاه دکتر مصطفی محقق داماد) / حجت الاسلام داود مهدوی زادگان http://ensani.ir/fa/article/474048/ 6. «فقه نظام؛ ماهیت، ارکان و مختصات» از دیدگاه آیت‏الله محمد جواد فاضل لنکرانی / عباسعلی مشکانی سبزواری http://ensani.ir/fa/article/474049/ @Nezamevelaee
✅ «فقه نظام؛ ماهیت، ارکان و مختصات از دیدگاه آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ✔️ عباسعلی مشکانی سبزواری 🔹 چکیده: در یک صورت بندی، دو رویکرد پیرامون فقه نظام وجود دارد: رویکرد تحصیلی و رویکرد حصولی. رویکرد تحصیلی معتقد است مقوله نظام به صورت امری علیحده و طبق یک برنامه ریزی فقاهی، باید از فقه استخراج و استنباط شود. در مقابل رویکرد حصولی، معتقد است «نظام» برایند طبیعی استنباط احکام است و اگر فقیه در مقام فقاهت، رویکرد حکومتی به فقه داشته باشد، نتیجه استنباط های او در حوزه های مختلف منتج به نظام آن حوزه می شود. از جمله قائلان به رویکرد حصولی در فقه نظام، استاد فاضل لنکرانی هستند. ایشان بر این باور است که اولاً: «نظام» برآیند طبیعی استنباط های فقیه در حوزه های مختلف است و لازمه وصول به نظام از طریق استنباط، نصب العین قرار دادن «رویکرد حکومتی به فقه» است؛ ثانیاً: در پروژه نظام سازی، فقه، بخشی از اجزای نظام های اجتماعی را تامین می کند (بخش حُکمی و تجویزی) و بخش های دیگر باید از طریق دانش های دیگر تامین شود (بخش توصیفی [تئوری ها، راهکارها و ابزارها]). ایشان ناظر به بخش اخیر مربوط به نظام سازی، معتقد به پیوند، پیوستگی و ارتباط دوسویه فقه با علوم انسانی، علوم طبیعی و هم چنین عرصه تکنولوژی و ابزار است. در نهایت نیز از نگاه ایشان، «فقه نظام» نه یک رویکرد در فقه، که «نتیجه و غایت فقه» است و رویکردی که در پرتو آن، فقه نظام قابل وصول است، فقه حکومتی (رویکرد حکومتی به فقه) است. در مورد نسبت فقه حکومتی و فقه اجتماعی نیز بر این باور است که «فقه اجتماعی» در مقابل «فقه فردی» قرار دارد و به مثابه بخشی از فقه بوده و نسبت آن با فقه حکومتی، «عام و خاص مطلق» است. 🔹 واژگان کلیدی: نظام، فقه نظام، رویکرد حصولی، رویکرد تحصیلی، فقه حکومتی، فقه اجتماعی، استاد فاضل لنکرانی 🌐 لینک دانلود مقاله: http://ensani.ir/fa/article/474049/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مردم انقلابی سبزوار، این وارثان به حق حماسه سربداران، در روز نهم دی 1388 در برائت از فتنه گران، حماسه ای دیگر آفریدند و چشم فتنه 88 و حامیان آن در سبزوار را کور کردند... ❤️آفرین بر این مردم انقلابی و حماسه ساز...
✅ جایگاه و نقش آیت ‏الله (ره) در ✔️عباسعلی مشکانی سبزواری 🔹«همراهی آن عالم ربانی با حرکت مبارزان در دوران طاغوت و با فعالیت‌های انقلابی در دوران جمهوری اسلامی، حسنه‌ ارزشمندی در محاسبات الهی و قدرشناسی‌های مردمی است». (بخشی از پیام امام خامنه ‏ای به مناسبت رحلت آیت ‏الله علوی سبزواری).🔹 1️⃣ غالباً هر انقلابی در روند رو به رشد خود، طی مراحل مختلفی به اهداف خود نائل می‌‏آید؛ انقلاب اسلامی نیز مستثنای از این قاعده نیست. فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی و مراحل تحقق آرمان‏‌های آن، تا دستیابی به الگوی جامع انقلاب و در نهایت تشکیل تمدن اسلامی، از سوی رهبر معظم انقلاب در فرآیندی پنج مرحله‏ای تبیین شده است: «فرآیند تحقق انقلاب اسلامی همین طور، قدم به قدم به نتایج نهایی خود نزدیک می‏‌شود؛ این فرآیند یک فرایند طولانی و البته دشوار است که انسان به طور نسبی به آن اهداف نزدیک می‌‏شود، اما تحقق آنها خیلی طولانی است. این مراحل عبارتند از: ایجاد انقلاب اسلامی، ایجاد نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، ایجاد کشور اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی» (مقام معظم رهبری، 12/9/80). فرآیند تکاملی انقلاب اسلامی علواه بر این تحلیل پنج‏مرحله‏ای، با تحلیل سه‏مرحله‏ای نیز قابل تبیین است: «1. ایجاد انقلاب اسلامی؛ 2. استقرار انقلاب اسلامی؛ 3. استقرار انقلاب اسلامی» (ن.ک. مشکانی سبزواری، 1392). 2️⃣ بدیهی در هر یک از این مراحل پنجگانه، اقدامات مختلفی از سوی امامین انقلاب (امام خمینی و امام خامنه‏ای) و یاران و اصحاب ایشان نمود و بروز یافته و هر کدام از آنها نقشی را برعهده داشته‏اند. در این میان نقش شخصیت‏هائی گرانقدر مانند خیل عظیمی از بزرگان، علما، فرزانگان و شهدای والا مقام در طول انقلاب، از مراجع عظام تقلید تا بزرگانی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح، شهیدان رجائی و باهنر و... از انقلابیون، در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، مورد توجه قرار گرفته و به تفصیل در منابع مختلف تاریخی مربوط به انقلاب و جمهوری اسلامی ذکر شده است. ▪️در کنار این مهم اما، با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی، شاهد خیل عظیمی از بزرگان، علما و انقلابیون هستیم که در نقاط دور دست‏تر از پایتخت و مرکز انقلاب، در اقصی نقاط کشور، در شهرها و روستاها، جزو مبارزان،مبلغان و حامیان انقلاب اسلامی بوده و در این راه جانفشانی‏های فراوانی کرده‏اند، اما به دلائل گوناگونی، گاهاً از این زحمات و جان‏فشانی‏ها کمتر یاد شده و شرح حقایق و وقایع مربوط به این قشر از انقلابیون، به ندرت در منابع تاریخی انقلاب اسلامی، مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است. این امر در حالی است که با ضرس قاطع می‏توان ادعا کرد اگر زحمات و مبارزات این قشر از انقلابیونِ دور از مرکز نبود، پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط کشور نمی‏رسید و در صورت وصول نیز، پیگیری و عملیاتی نمی‏شد و فراگیری پیام انقلاب و رهبری انقلاب در اقصی نقاط کشور، بر عهده این قشر از انقلابیون گمنام بوده است. بخشی از این انقلابیون، «» هستند که در شهرهای محل سکونت خود، سردمداری و رهبری انقلاب اسلامی در منطقه خود را بر عهده داشته‏اند. 3️⃣ از جمله شخصیت‏هایی علمی/فقهی که نقش و تاثیری اساسی و بنیادین در ایجاد و سپس استقرار انقلاب اسلامی در منطقه «خراسان» عموماً و شهرستان «سبزوار» خصوصاً، داشته است، مرحوم آیت‏الله علوی سبزواری(ره) است، شخصیتی مبارز، انقلابی و اثرگذار، که موقعیت و نیز اقدامات راهبردی‏اش در نسبت با انقلاب اسلامی، کمتر مورد تشریح و تبیین قرار گرفته و گاهاً حتی با تحریف و تبليغ‎هاي غلط و نادرستِ برخی، به فراموشی سپرده شده و کمتر به چشم محققان آمده است. این در حالی است که به تصریح و شهادت رهبری معظم انقلاب، امام خامنه‏ای، «» و «» آیت‏الله علوی سبزواری(ره)، «حسنه‏ای ارزشمند» است که در پیشگاه خدای متعال و مردم، معیاری وزین برای تحلیل شخصیت انقلابی آن بزرگ‏مرد به شمار می‏رود. ▪️پرداختن به شخصیت این انقلابیِ بزرگ، علاوه بر تبیین حقایق تاریخی و غنا بخشیدن به «تراث شخصیتی» انقلاب اسلامی، می‏تواند الگوی یک «» را به جوانان این مرز و بوم و نیز «» را به طلاب و روحانیون و حوزه‏های علمیه ارائه دهد. الگوئی از یک شخصیتِ انقلابیِ سیّاس، بصیر، ساده‏زیست، فداکار، ایثارگر، حامی دین و نبوت و انقلاب اسلامی؛ و خلاصه الگوی انقلابیِ تراز اسلام و انقلاب اسلامی.
تبیین فقهی تابعیت ملی بر اساس انگاره حکومت محوری اسلامی و احکام اسلامی.pdf
341.2K
🔻تبیین فقهی تابعیت ملی با تأکید بر انگاره حکومت‏ محوری اسلام و احکام اسلامی ➖ نوع مقاله : مقاله علمی- پژوهشی ✔️ نویسندگان: عباسعلی مشکانی سبزواری، ابوالقاسم علیدوست،قاسم شبان نیا 🔹چکیده: «تابعیت ملی»، از جمله مفاهیم حقوقی در نظام حقوقی ایران است که موافقان و مخالفانی دارد. مخالفان معتقدند در اسلام چنین مفهومی اساساً امکان وجودی نداشته و در گذشته تاریخ اسلام نیز واقع نشده است. در مقابل، موافقان علاوه بر استدلال به امکان و ضرورت وجود چنین مفهومی در اسلام و حکومت اسلامی، بر وجود آن در معارف و تاریخ اسلام تأکید دارند. پرسش محوری مقاله حاضر این است که آیا «تابعیت ملی» از منظر فقهی قابل توجیه و تبیین است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش، تلاش شده از طریق تبیین حکومت‏محوری اسلام و احکام اسلامی، حجیت و مشروعیت تابعیت ملی به اثبات برسد. بدین منظور با استفاده از روش مطالعات کتابخانه و متکی بر رویکرد تحلیلی ـ توصیفی، با طرح موضوع تابعیت ملی در قالب‏های «حکم اولی، حکم حکومی و حکم ثانوی»، این مهم به عنوان «حکم اولی» تبیین و تثبیت شده است. 🔹 کلیدواژه‌ها: تابعیت تابعیت ملی فقه اسلامی حکومت‏محوری فقه حکومت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ هزاران شوریده، فدای بغض نازت دلبرم...😭 روایت بغض‌آلود رهبر انقلاب از انتظار حاج قاسم سلیمانی پشت درب اتاق عمل جراحی و همراهی با خانواده دوست شهیدش...
«» و «»
درد دل با حاج قاسم.mp3
591.5K
درد و دلی با حاج قاسم عزیز...
بانوي عشق؛ ام بنين سلام عليها.mp3
860.6K
بانوي عشق؛ ام بنين سلام الله عليها... بدون ماه قدم میزنم سحرها گرفته اند از این آسمان قمرها چقدر خاک سرش ریخته است. معلوم است رسانده است به خانم کسی خبرها.... ▪️26 دی ماه 1400 سالروز رحلت ام العباس، حضرت ام البنین (سلام الله علیها)
🔻نحوه مواجه نظام با مخالفین خود ✔️ امام خامنه ای (روحی فداه) 🔹بنای نظام جذب حدّاکثری و دفع حدّاقلّی است امّا... آنجایی که افراد در چهارچوب اصول رفتار کنند، دنبال خشونت نروند، درصدد برهم زدن امنیّت جامعه نباشند، آسایش جامعه را نخواهند به‌هم بزنند _ از این کارهای خلافی که انجام می‌گیرد؛ دروغ‌‌‌‌‌پراکنی و شایعه _ نظام هیچ‌گونه مسئله‌‌‌‌‌ای ندارد. مخالفینی هستند، نظراتی دارند، نظرات خودشان را بیان می‌کنند؛ نظام برخورد نمی‌کند. بنای نظام در اینجا، جذب حدّاکثری و دفع حدّاقلّی است. این، روش نظام است. این را همه توجّه بکنند. آن کسانی هم که نظر مخالف دارند، نظرات مخالف با نظرات رسمی دارند، در این چهارچوب می‌توانند خودشان را مقایسه کنند. اگر کسی با مبانی نظام معارضه کند، با امنیّت مردم مخالفت کند، نظام مجبور است در مقابل او بایستد... برخورد با نظام، برخورد با مبانی نظام، ایستادگی و شمشیر کشیدن روی نظام، جواب تند دارد؛ امّا نظر مخالف داشتن، نظر متفاوت داشتن، آن وقتی که با این اشکالات همراه نباشد، تهمت و شایعه‌‌‌‌‌افکنی و دروغ و از این چیزها نباشد، نه، نظام هیچ‌گونه برخوردی نخواهد کرد؛ شیوه‌ نظام این نبوده، امروز هم نیست و ان‌‌‌‌‌شاءالله در آینده هم نخواهد بود. (20 شهریور 1388)
✅ «» و «» ✔️ عباسعلی مشکانی سبزواری 🔻در عبور از اعصار، و مرور بر امصار، باری دیگر، «بر کرانه کویر می‏رسیم...»؛ تا به نظاره یکی دیگر از رویندگان قهرمان، صبور و بی‏باک آن بنشینیم؛ تا به تماشا و شناخت یکی از قله ‏های رفیع فرهنگ جهاد و اجتهاد، خدمت و بصیرت، انقلابی‏گری و مردم‏داری، و یکی از اسوه‏ های والای جهاد فکری ـ سیاسی - اجتماعی و حرکت‏های دینی دست یابیم؛ بر کرانه کویر می رسیم تا در برابر فروغ دامن گستر خورشیدِ فروزانی که در پهن دشت ها و کرانه های وسیع کویر «سربداران» خراسان، روی نمایانده، درخشیدن گرفته و به همه سوی نور پراکنده، قرار گیریم؛ تا یادکردی داشته باشیم از: 🔹«» فهیم، که در محضر بزرگ‏مردانی همچون «مرحوم آیت‏الله سید محمدرضا گلپایگانی»، «مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی»، «مرحوم آیت الله مشکینی»، «مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی» و «مرحوم امام خمینی» زانوی ادب بر زمین زده و توشه‏ای از خرمن دانش آن بزرگ‏مردان الهی برگرفته است؛ 🔹«»، که «از مصادیق بارز کلام گهربار جدش امام صادق(ع) بود که فرمود: مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه، دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيما، فقيلَ: تَعَلَّمَ للّه، و عَمِلَ للّه، و عَلَّمَ للّه»، و «متکلم» و «عارفی» متلبس به «»، روحانی‏ای «والا مقام»، «پارسا»، «پرهیزگار»، «بافضیلت»، «خدمت‏گزار»، «ربانی»، «متقی» و «مردمی»، و «از نمونه‌های روحانیّت مهذّب و عامل و بارز در اخلاق و فضایل انسانی»؛ 🔹 از «پیشگامان نهضت اسلامی» و «یاران نهضت حضرت امام خمینی(ره)» که افتخار «راهبری انقلاب اسلامی در خطه سربداران» را در کارنامه خود دارد؛ 🔹 «» و «»، از «مبارزان و مجاهدان انقلابی در عصر ستم‏شاهی» که مدال تحسین برانگیزِ «همراهی با حرکت مبارزان در دوران طاغوت» را بر گردن خود آویخته است؛ 🔹 ‏ای بصیر در «فعالیت‌های انقلابی در دوران » که نشان «خدمت صادقانه به انقلاب شکوهمند اسلامی» را بر سینه خود نشانده؛ 🔹 و «مدافع صمیمی و صادق جمهوری و انقلاب اسلامی» که «در طول تاریخ انقلاب، حمایت‏های بی‏شائبه خود را نثار جمهوری اسلامی و نظام نموده است»؛ 🔹«» کوشا در ترویج «دین»، «معارف نورانی اسلام»، «فرهنگ اسلامی» و «معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم ‏السلام»؛ «» خدوم در جهت «اعلای کلمة‌الله» و احیاء «احکام و شعائر الهی و اسلامی» و «علوم اهل بیت علیهم السلام» و «» نمونه برای «دین و مذهب»، «حضرات معصومین(ع) و مکتب اهل‏بیت علیهم ‏السلام»، که در میدان «خدمت به مکتب اهل بیت» بر دیگران پیشی گرفته و گوی سبقت را از همگان ربوده است؛ 🔹«‏_گزاری» صادق در «خدمات عام المنفعة» برای «مردم و مومنین» و «ساعی در امور خیر» و «قضای حوائج مومنین» و «رافع مشکلات مردم»، که «نمونه برجسته از یک » را به نمایش گذارده است؛ 🔹 «مردمی» و «مهذب» که به شدت «مورد علاقه مردم» بود و با «سلوک اخلاقی و عملی» خویش، به مردم «درس عبرت و اخلاق توأم با محبت و احترام» می‏داد و از باب «كُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ‏ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» با «اخلاق حسنه»، «فضایل پسندیده»، «رفتار نیک» و «منش عملیِ» خویش «مایۀ جذب مردم به دین اسلام» بود و «بیش از پنجاه سال در سبزوار با گفتار و کردار خویش چراغ هدایتی برای خواص و عموم مردم بود». 🔹«» که اهتمامش به «تهذیب نفس»، نتوانست مایه غفلت او از «» گردد، و بدین جهت بر خلاف برخی هم‏قطارانش، نام خود را در زمره «(ره)» ثبت و در صف «مبارزان و در عصر ستم شاهی پهلوی» و انقلاب_اسلامی قرار گرفت. 🔹«» که در بحبوحه سختی‏های روزگار «ملجاء و پناهگاه» مردم و مومنین بود و چون «پدری مهربان برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم» سر از پا نمی‏شناخت و چونان مادری مهربان، همراه با «صبر و شکیبایی، شنوای دردها و آلام مردم» بود و «ساعی در قضای حوائج آنان»؛ 🔻مردی از سادات بزرگوار علوی، از خاندان متصف به علم و تقوا و مکرم به شرف سیادت، از مدرسه عالمان بزرگ اسلام، «قم مقدس» و از صف فروغ یافتگان و صاحب رسالتان، و از انقلابیانِ کرانه کویر سربدارانِ شیعی منش، «مدرسه حکمت و فقاهت»؛ یعنی: «مجاهدِ پارسا» و «انقلابیِ مردم‏دار» آیت الله علوی سبزواری «» —————————————————————-————-————-- * : تعابیر و توصیفات به کار رفته در این نوشته، برگرفته از پیام های رهبری، مراجع و بزرگان است که در زمان رحلت آیت الله علوی(ره) صادر شده است.