eitaa logo
اندیشناک | محمدی‌نیا
459 دنبال‌کننده
479 عکس
156 ویدیو
25 فایل
درباره ما: سه محور اصلی در کانال اندیشناک: 1. سایبرپژوهی بنیادین 2. دشمن‌آگاهی 3. اقتصادسیاسی ایران خیلی پست نمی‌ذاریم، شلوغش کنیم. ارتباط با ادمین: محمد محمدی‌نیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه (گروه غرب‌شناسی) @mohamadinia
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 حسن رحیم‌پور در مراسم تشییع پیکر نادر طالب زاده : ما مردان بزرگ را تا وقتی هستند اذیت می‌کنیم و وقتی رفتند تجلیل می‌کنیم. آنچه از همه بیشتر درباره نادر طالب‌زاده اهمیت داشت روحانیت او بود. من روحیه روحانی به اندازه او کم دیدم. ما هدف معنوی کم داریم. او ریا نمی‌دانست اهل تهجد و نماز شب بود. هر فرصتی گیر می‌آورد مشغول نماز قضا می‌شد و مطلقاً ریاکاری را بلد نبود. در حالی که بسیاری مشغول فوت و فن ریاکاری هستند اما گاهی حس می‌کردم او نفس ندارد و در بین همه طوفان‌هایی که به صورتش می‌خورد هدف را گم نمی‌کرد. در دوره‌ای که دوستان به دشمن می‌پیوستند و او برعکس از دل دشمن به جبهه انقلاب آمد. ما به آدم‌هایی مثل او که در ترافیک انقلاب گیر نکردند به شدت نیاز داریم. او هرچه جلوتر آمده انقلابی‌تر شده است و حتی این اواخر که گرفتار بیماری بود یک مرد دهه شصتی و پنجاه‌وهفتی بود. اذیت‌ها و توهین‌های مکرری از طرف جبهه‌های مختلف از دشمنان، ناخودی ها، خودی‌ها و نخودی‌ها صورت می‌گرفت اما نادر طالب‌زاده خود را معطل اینها نمی‌کرد. او هیچ گاه واکنش شخصی نشان نداد و من اینجا به همه نهادهای رسمی و فرهنگی کشور عرض می‌کنم که چرا همیشه عقبید؟ دیر می‌فهمید! چند ساعت دیر می‌رسید. او از همه شما گله داشت، به خصوص از کوتوله‌هایی که از او عبور می‌کردند و هنوز فکر می‌کنند عبور از مردان بزرگ هنر است. او کاروان یک نفره داشت. درس مهمی که نیروهای متدین باید به آن توجه کنند این است که او متفکر و خلاق بود و تولید معنا می‌کرد. بسیاری هستند که در طول این سال‌ها فقط مصرف کننده بوده‌اند. طالب‌زاده جزو مصرف‌کنندگان ایدئولوژی انقلاب نبود، گزاره‌های فکر شده از سر شعور دینی و سیاسی از او می‌شنیدیم. ما به حزب اللهی متفکر و خلاق نیاز داریم. حزب اللهی عوام و مصرف‌کننده نمی‌توانند کاری کنند. در دوره‌ای که بسیاری از بزرگ‌نماها شک کردند و برگشتند و گفتند نکند خون‌هایی که ریخت و شعارهای که داده شد دروغ بود! اما طالب‌زاده بیشتر ایمان آورد. او به تنهایی پشت خاکریز می‌جنگید حتی اگر دیگران خاکریز را ترک می‌کردند. او یک چریک رسانه‌ای عرصه بین‌الملل بود و در جهت جهانی کردن انقلاب در پوست خود نگنجید. آن هم در زمانی که بسیاری این انقلاب کبیر را می‌خواهند به صغیر تبدیل کنند و آن را به دیپلماسی بفروشند. در دوره‌ای که بسیاری با رسانه کار می‌کنند اما نمی‌دانند رسانه چیست، او کار کرد. او جرات خط‌شکنی داشت. خیلی‌ها در کنار محاسبات انقلاب یک پرونده شخصی برای منافع شخصی خود دارند اما او خط‌شکن بود. او در زمانیکه که خیلی‌ها آرزو دارند به آن طرف خندق بروند، از آن طرف به این طرف آمد. در معرفی‌نامه جبهه، خیلی راست و حسینی گفته بود که آن طرف تحصیل کرده است و فردی که ثبت نام کرد از چهره و تیپ او ترسید و او در جای دیگر رفت و گفت بی‌سواد است تا توانست ورود کند. طالب‌زاده الگوی بسیاری خوبی است برای کسانی که وارد عرصه هنر می‌شوند تا ببینند می‌شود تا آخر مجاهد ماند گرچه از دو طرف بی‌مهری دید. https://rahbordemoaser.ir/fa/news/131693 اندیشناک 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @Andishnaak
⭕️ چند روایت درباره اهتمام جدی به امشب، شب عید فطر: ۱. قَالَ رسول الله صلى الله عليه و آله: "إِنَّ لِلَّهِ‏ خِيَاراً مِنْ‏ كُلِ‏ مَا خَلَقَهُ، فَأَمَّا خِيَارُهُ مِنَ اللَّيَالِي فَلَيَالِي الْجُمَعِ، وَ لَيْلَةُ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، وَ لَيْلَةُ الْقَدْرِ، وَ لَيْلَتَا الْعِيدَيْنِ". ۲. رُوِيَ عن رسول الله صلى الله عليه و آله أنَّهُ قال: "مَن أحیا لَیلةَ العِیدِ و لَیلةَ النِّصفِ مِن‏ شَعبانَ، لَم یَمُتْ قَلبُهُ یَومَ تَموتُ القُلوبُ"‌. ۳. و رَوى الإمام موسى بن جعفر الكاظم عليه السلام أنهُ كَانَ عَلِيٌّ عليه السلام يَقُولُ‏: "يُعْجِبُنِي‏ أَنْ‏ يُفَرِّغَ‏ الرَّجُلُ‏ نَفْسَهُ فِي السَّنَةِ أَرْبَعَ لَيَالٍ: لَيْلَةَ الْفِطْرِ، وَ لَيْلَةَ الْأَضْحَى، وَ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ، وَ أَوَّلَ لَيْلَةٍ مِنْ رَجَبٍ". خدایا امید ما به بخشش و هدایت بی حساب توست...
و من الخسران، صرف الزمان فی المباح و إن قل (شهید اول) گذراندن عمر در کارهای مباح غیرضروری و بی‌هدف، اگرچه اندک باشند، نوعی از خسارت در عمر است
هدایت شده از محسن قنبریان
🎞 "دهه هشتادیا" ساخت سازمان های پرطمطراق حزب اللهی با پشتیبانی های فراوان بیش از یک هفته دوام نیاورد؛ اما "سلام فرمانده" از متن جامعه و خودجوش رویید و سرود ملی شد! این یک اتفاق نیست و مثل دو سبک معماری در متصدیان فرهنگی است و جای تامل بسیار دارد:دهه هشتادیا، نماد: - طبقه مرفه حزب اللهی و لاکچری لایف آنور آبی! - با پذیرش "دین عصری": با لوکیشن گیم نت و دیگر نمادهای جهانی سازی آمریکایی، صرفاً با چاشنی تمِ محرمی! تزریق شهوت شهرت و سلبریتی بازی و...! - تنزّل از تشیع نهضتی به تشیع لمپنی: استفاده از تمِ امام حسین(ع) برای حال کردن! تولّی در حد پروفایل و تبری در حد بلاک! حتی تنزل دادن "انتقام سخت" به گل جبرانی فوتبال! • سلام فرمانده، نماد: - متن مردم و اکثریت شهر و روستای ایران! - دنبال "عصر دینی": لوکیشن جمکران و انتظار امامی که بدون او "دنیا معنایی نداره" و با او "دنیامون بهاره"! ارزش "مثل سربازای گمنام خادمت بشم"! و... - تشیع نهضتی، با زبان فطرتی که کهنه نمی شود. سخن از "عهد"، "قیام"، "تفدیه"، آرزوی سرداری و سربازی و علی بن مهزیارِ قدیمی! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
◀️ مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار می کند؛ 👈دوره آموزشی حکمرانی فضای مجازی 🕞 زمان برگزاری شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه الی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت. 🛑 علاقمندان برای ثبت نام به سایت مدرسه حکمرانی شهید بهشتی مراجعه فرمایند. http://governanceschool.ir/fa/news/1304 رویدادها و گزارش‌های تخصصی مطالعات سایبری در «اندیشناک» https://eitaa.com/Andishnaak
«تا زمانی که تمایلی برای تفکر در آنچه بعداً اتفاق می‌افتد، وجود داشته باشد، هیچ محتوم بودن مطلقی وجود ندارد (McLuhan, 1967)». گوش سیاست امروز ما در ایران باید این سخن رو بشنوه. 👇 @Andishnaak
20.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جزئیاتی از دستگیری ۲ جاسوس فرانسوی در ایران 🔹این دو جاسوس با شکل دهی به اعتراضات صنفی و انحراف آن قصد ناامنی و ایجاد آشوب در کشور را داشتند. زاويه‌اي ديگه از مسائل آموزش و پرورش
معرفي كتاب اگه اين كتاب رو نداريد، داشتنش و خوندنش ضروريه. كادوي من به شما اين باشه كه با قيمت 5 هزار تومن بخريد 😱😃 تکنولوژی رسانه‌ای از منظری انتقادی نويسنده: پوست‌ ون لون 👇👇 https://yun.ir/769m51 با اينكه دارمش ميخوام دوباره بخرم 🤣 اين چه وضع قيمت‌گذاري روي كالاي فرهنگيه آخه 😐
اندیشناک | محمدی‌نیا
جزئیاتی از دستگیری ۲ جاسوس فرانسوی در ایران 🔹این دو جاسوس با شکل دهی به اعتراضات صنفی و انحراف آن ق
🔻🔻 تحرك سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه رو با توجه به اين گفته‌ي رهبري ببينيم: «آموزش و پرورش بيت‌الغزل مسائل بعد از انقلاب است (25/5/1362)»
اندیشناک | محمدی‌نیا
🔻🔻 تحرك سرويس‌هاي اطلاعاتي بيگانه رو با توجه به اين گفته‌ي رهبري ببينيم: «آموزش و پرورش بيت‌الغزل
[In reply to اندیشناک] «قوام اصلي انقلاب در تمام مناطق كشور، براي درازمدت، همين آموزش و پرورش است و لاغير (22/10/1361). آموزش و پرورش بيت‌الغزل مسائل بعد از انقلاب است (25/5/1362). آموزش و پرورش از مراكز ديربازده است (12/2/1385)». قوام اصلي انقلاب از مراكز ديربازده است و هر مركز ديربازده، قطعا نياز به بلندانديشي دارد. چه كرده‌ايم و چگونه فكر كرده‌ايم كه امور عاجل و روزمره بر دستگاه آموزش و پرورش ما غلبه يافته است؟ و چرا مديران مسئول در اين دستگاه نمي‌توانند بلندانديشي را مبناي عمل خود قرار دهند؟ رهبري در جاي ديگري مي‌گويد: «آموزش و پرورش مهم‌ترين دستگاه مولد ماست؛ دستگاه مولد، نه مصرف‌كننده. بايستي مايه بگذاريم. مايه گذاشتن فقط پول نيست؛ مهم‌تر از پول، فكر است. بهترين و برجسته‌ترين فكرها بايد بنشينند براي آموزش و پرورش طراحي كنند (12/2/1385)». توليد فكر از تكاليف قطعي است كه رهبري بر عهده اهل فكر نهاده است. كه بايد «بنشينند» و قرار بيابند و هياهوي امور عاجل آنان را به تشويش نيندازد. اين حكم رهبري از سويي، تكليف بر ذمه صاحبان فكر و تجربه است و از سوي ديگر، وظيفه‌ي مسئولان دستگاه را معين مي‌كند. هر مقامي لوازم و اقتضائات خاص خود دارد. آموزش و پرورش، از آن حيث كه از «مراكز ديربازده و قوام اصلي انقلاب در تمام مناطق كشور» است، مقام بلندانديشي و توليد فكر است. آموزش و پرورش حيثيات ديگر و اقتضائات ضروري ديگري نيز دارد. تأكيد بر يك جنبه به معناي انكار و غافل شدن از تزاحم‌ها و اضطرارهاي كنوني نيست. رهبري تمام كارهاي زيربنايي و روزمره ديگر را «فرعِ اين اصل» مي‌داند. همه آن فعاليت‌ها را «جسمي براي اين روح» مي داند. همه آنها، حتي زيربنايي‌هايش را «ناظر به حال» مي‌داند، در حالي‌كه «اين ناظر به آينده است و اگر آموزش و پرورش به صورت بنياني و عميق در حال طراحي براي آينده نباشد، آينده اين انقلاب، آينده بسيار بدي خواهد بود (25/5/1362)». انديشناك 🔻 🔺https://eitaa.com/Andishnaak
🔴 🔰کتاب «چیستی و نحوه وجود فرهنگ؛ نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ» به‌عنوان اثری ویژه در حوزه مطالعات فلسفی فرهنگ از منظر تراث معقول اسلامی که به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی آماده گشته، توسط انتشارات کتاب فردا به زیور طبع آراسته شد. 🔰این کتاب در بررسی‌اش خود را گرفتار تنوعات و تغایرهای تعاریف فرهنگ نمی‌کند، در عالم انتزاع و با فاصله هم از فرهنگ نمی‌ایستد، به بهانه این‌که از منظری اسلامی می‌خواهد سخن بگوید، تحقق فرهنگ را در عالمی وراء این دنیای مادی و حیات روزمره جست‌وجو نمی‌کند، موضعی ارزش‌پایه درباره فرهنگ اخذ نمی‌کند گرچه ضرورت ارزش‌گذاری فرهنگ را نیز انکار نمی‌کند، این کتاب می‌خواهد به همان پدیده‌ای «ناظر» باشد که هم‌اکنون همگان از فرهنگ درمی‌یابند. 🔰آیت‌الله سیدیدالله یزدان‌پناه با تشخیص ضرورت امتدادبخشی فلسفه اسلامی تا ساحت تبیین موضوعاتی همچون جامعه و فرهنگ به‌عنوان یک نیاز مبرم امروزمان، در این اثرِ تازه خود وارد حوزه فرهنگ‌شناسی کلان شده‌اند. 📖این اثر با تخفیف 25 درصد توسط موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی عرضه می‌شود. ◀️جهت تهیه این کتاب به حساب کاربری ذیل پیام بدهید: 🔗@H32508897 🎁امکان ارسال به شهرستان وجود دارد. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⭕️ به هر قیمتی باید شب زود بخوابیم و زندگی را از سحر شروع کنیم. استاد آیت‌الله میرباقری: ◀️ اصلاح سبک خواب و بیداری، محور تغییر الگوی خوراک و پوشاک و الگوهای دیگر است. امروز سبک خواب ما غلط است. باید به هر قیمت، ابتدای شب بخوابیم و سحر بیدار شویم. بیداری سحر خیلی پرخاصیت است. زندگی را باید از سحر آغاز کنیم نه از طلوع آفتاب.