eitaa logo
#حکیم_الحکما/#طبیب_الاطبا
8.7هزار دنبال‌کننده
8.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
70 فایل
🍃بسمه تعالی 🍃 💫✨ضمن خوشامد گویی به شما عزیزان 👌⚜آرزوی شادکامی،سلامت،زیبایی وارامش شما بزرگواران را داریم. .( مدیریت کارشناس طب سنتی) روغن تقویتی،رنگ موی طبی،طراحی لباس ودیگر سفارشات👆 🍃ومن الله التوفيق🍃
مشاهده در ایتا
دانلود
🍁🌸🍁🌸 🔹 🔸 ✅ خوردن شیره انگور مخلوط شده با کمی پودر زعفران، برای رفع هم و غم، غضب شدید و ضعف اعصاب بسیار مفید است ! ▫️شیره انگور بسیار مقوی است و برای کسانی که بر اثر یک بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفید است شیره انگور درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی ویتامین «آ»، «ب» دارد و ضد نفخ هم هست 🔸 شیره انگور محرک اعمال کبدی است و به خون سازی کمک میکند.
✅ سوسیس و کالباس عامل سرطان 🔷 چرا سوسیس و کالباس همیشه صورتی و تازه به نظر میرسند در حالی که گوشت بعد از مدتی تیره رنگ می‌شود؟ پاسخ سدیم نیتریت است. یک افزودنی مجاز که بطور گسترده در صنعت گوشت استفاده می شود. علامت اختصاری این نمک صنعتی در اروپا E250 است . 🔷نیتریت سدیم و نیترات در محصولات گوشتی همچون سوسیس ، کالباس ، هات داگ ، سالامی ، گوشت قرمه شده و دیگر گوشت های عمل آوری یا دودی شده استفاده می شوند. 🔷سدیم نیتریت در مجاورت گوشت نیتروزامین ایجاد می کنه که باعث تخریب DNA میشه و این یعنی آغاز پروسه ای که می تواند به جهش سلولی و در نتیجه سرطانی شدن سلول منجر شود . 🔷نیتریت سدیم موجود در گوشت‌های فرآوری شده نظیر سوسیس و کالباس عاملی برای افزایش ابتلا به سرطان سینه است.
🌸🍁🌸🍁 🔴 بهتر از آب‌دوغ‌خیار 🔸 برای خنک شدن تو گرمای این روزها، گزینه ای که به ذهن خیلیا میرسه خوردن که باوجود طعم پرطرفدارش، متاسفانه عوارضی هم داره.. از سـیاتیک و خواب آلودگی و کندی حواس بگیر تا ضعف اعصاب و سوءهاضمه و دردمفاصل.... ❗️پس با وجود گرمای تابستان، خوراکی جایگزین وجود نداره..؟ البته که با تنوع نعمتهای خدای مهربون این مشکل به راحتی قابل حله.. برای کسانیکه که از حرارت و رنج میبرند، یکی از بهترین خوراکیهای خنک کننده بی عارضه با کلی خاصیت خرفه هست که آش خرفه در جنوب مرسومه بورانی خرفه یا حتی بصورت خام همراه با سبزی خوردن براحتی قابل استفاده هست.. این سبزی با ش، هیچیک از عوارض ماست و دوغ راهم نداره... کلسـترول را تنظیم کرده، با کاهش تصلب شرائین خطر سکته قلبی را کاهش میدهد و به کاهش وزن افراد کمک میکند. از نظر طب رایج حاوی مقادیر بسیاری امگا3 و دوپامین و ریزمغزیهای فراوان دیگری میباشد.. برای درمان و اوتیســـم بسیار کاربرد دارد. برای درمان اســـهال و بواســیر و خونریزی گوارش مفید است. و نیز از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم که فرمودند: «علیکم بالفرفخ.» یعنی «بر شما باد خوردن خرفه.» چرا؟ «…آن زیرکی دهد و اگر یک چیز باشد که عقل را افزون کند، همان است.» 📌 نکته: البته آب‌دوغ‌خیار نیز برای خواص بسیاری دارد منتها بشرطیکه خیارها و لبنیات کاملا طبیعی باشه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏼 این کارشناس افغان‌تبار، تنها در ۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه مسئلهٔ عقب‌ماندگی برخی کشورهای مسلمان را به قدری زیبا و کامل تشریح می‌کند که گویی مخاطب به یک سمینار چند ساعته رفته است. و شنیدن این ویدئو خالی از لطف نیست. 🌹الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرج🌹
با سلام و احترام قابل توجه هم گروهی های محترم فیلم زلزله 8.5 ریشتری بانکوک در حال انتشار در گروههای مجازی هست این فیلم را باز نکنید . فورا آن را حذف کنید. این یک ویروس باج افزار است. مخصوصاً برای دسترسی به برنامه‌های بانکی شما در تلفن همراه شما. لطفاً این پیام را به هر یک از گروه‌های خود فوروارد کنید گول نخورید که حساب بانکی تان را خالی نکنند.
شاهکار زیبای خداوند درطبیعت
🔰خواص شاتره ✍🏻تصفیه کننده خون تقویت معده رفع تب خواص شاتره مفتح و برطرف کننده سده کبد و طحال و 👈🏻 مقوی کبد 👈🏻سـده کبـد یعنـی احتبـاس مجـاری آن و گـاهی در بافـت کبد است و علل آن:👇🏻 به سبب غلیظ بودن خونی کـه کبـد را تغذیه میکند. به سبب ضعف دافعه به سبب شدت جاذبه اتفاق میفتدد دایرة المعارف طب سنتی
✍🏻شاتره سودای احتراقی و صفرای مره را از راه ادرار دفع می کند مضمضه کردن عصاره شاتره باعث تنقیه لثه میشود و سبب استحکام آن می شود👌🏻 🔰 حرارت دهان را فرو می نشاند و زخمها را التیام می بخشد 🔰شاهتره باعث تقویت می شود آبریزش چشم را بهبود می بخشد 🔰ضماد شاهتره تازه برای گزیدگی مفید است.👌🏻 دایرة المعارف طب سنتی
👈🏻فواید عرق شاهتره 🔸عرق شاهتره خارش پوست و اسهال را برطرف می کند 🔸پاکسازی کبد 🔸سودا و صفرای سوخته را دفع میکند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گلاب ها و عصاره ی آپدیت کبد اینجوری ارسال میشه براتون 😍
🍂🍂🍂🍂 🔴 بهتر از آب‌دوغ‌خیار 🔸 برای خنک شدن تو گرمای این روزها، گزینه ای که به ذهن خیلیا میرسه خوردن که باوجود طعم پرطرفدارش، متاسفانه عوارضی هم داره.. از سـیاتیک و خواب آلودگی و کندی حواس بگیر تا ضعف اعصاب و سوءهاضمه و دردمفاصل.... ❗️پس با وجود گرمای تابستان، خوراکی جایگزین وجود نداره..؟ البته که با تنوع نعمتهای خدای مهربون این مشکل به راحتی قابل حله.. برای کسانیکه که از حرارت و رنج میبرند، یکی از بهترین خوراکیهای خنک کننده بی عارضه با کلی خاصیت خرفه هست که آش خرفه در جنوب مرسومه بورانی خرفه یا حتی بصورت خام همراه با سبزی خوردن براحتی قابل استفاده هست.. این سبزی با ش، هیچیک از عوارض ماست و دوغ راهم نداره... کلسـترول را تنظیم کرده، با کاهش تصلب شرائین خطر سکته قلبی را کاهش میدهد و به کاهش وزن افراد کمک میکند. از نظر طب رایج حاوی مقادیر بسیاری امگا3 و دوپامین و ریزمغزیهای فراوان دیگری میباشد.. برای درمان و اوتیســـم بسیار کاربرد دارد. برای درمان اســـهال و بواســیر و خونریزی گوارش مفید است. و نیز از رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم که فرمودند: «علیکم بالفرفخ.» یعنی «بر شما باد خوردن خرفه.» چرا؟ «…آن زیرکی دهد و اگر یک چیز باشد که عقل را افزون کند، همان است.» 📌 نکته: البته آب‌دوغ‌خیار نیز برای خواص بسیاری دارد منتها بشرطیکه خیارها و لبنیات کاملا طبیعی باشه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بهترین روش پخت تخم مرغ عسلی در این ویدیو با حضور دکتر ایلخانی در مورد بهترین روش پخت تخم مرغ عسلی برای سالمندان که یک غذای کامل و مقوی محسوب می شود صحبت می کنیم.
🌸🍁🌸🍁 🔴 زیتون را فقط با غذا مصرف کنید ♻️ زیتون را فقط باید همراه غذا خورد تا ترکیبات آن به‌خوبی جذب شود و آثار مغذی آنها ظاهر شود. زیتون و سبزی‌ خوردن، تنها مواردی هستند که مصرف آنها کنار غذا، به‌طور عمومی منعی ندارد. زیتون آثار ضددیابتی، ضدسرطانی، ضدمیکروبی، کاهش فشار خون، محافظت از قلب و عروق و فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد. از خوردن سالاد، ماست، ترشی‌ های زیاد و نوشیدنی‌های مختلف در کنار غذای اصلی پرهیز کنیم و تا جای ممکن از زیتون، هویج پخته و سبزی خوردن استفاده کنیم، مگر آنکه منع پزشکی خاص یا توصیه ویژه‌ای داشته باشیم.
🍁🌸🍁🌸 🔖 مصرف چای زعفران برای چه کسانی مضر است؟ ☕️ چای زعفران برای بدن مفید است، اما برای اثر بخشی بیشتر این خوراکی بهتر است از جلاب طبی زعفران که مخلوطی از نبات و گلاب و زعفران است استفاده کنیم. ⚠️ کسانی که آریتمی قلبی ناشناخته دارند و قرص ضد آریتمی یا بتا بلوکر‌ها را مصرف می‌کنند، باید در مصرف این چای احتیاط کنند. ❌ مصرف چای زعفران برای خانم‌های باردار به جهت افزایش ضربان قلب توصیه نمی‌شود چرا که حتی ممکن است سقط جنین یا زایمان زودرس را در پی داشته باشد. ⚠️نباید حجم استفاده از زعفران در چای بالا باشد همچنین نباید آن را از ابتدا به چای اضافه کنیم؛ معمولا توصیه ما این است که به هر یک لیوان چای دم کرده ایرانی که روی شعله کم به خوبی دم کشیده است نصف قاشق چای خوری آب زعفران دم کرده اضافه کنیم تا بهترین اثر بخشی را بر بدن ما داشته باشد.
✅هر مغز خواصی دارد : 🔸مغز گردو: منبع امگا3 و تقویت کننده هوش 🔸مغز بادام: استخوان ساز و تقویت کننده سیستم ایمنی 🔸مغز پسته:خونساز ومحرک رشد 🔸مغز فندق:منبع ویتامین E وتقویت کننده قلب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴شیر بز بهترین شیر برای سالمندان ‌در این ویدیو با حضور دکتر ایلخانی در مورد اینکه مصرف شیر در بزرگسالان و سالمندان بسیار توصیه شده همچنین در مورد اینکه شیر بز بهترین شیر برای سالمندان است صحبت می کنیم.
. 🔰باد مفصل نام قدیمی کدام بیماری است ⁉️ 1⃣ سل 2⃣ روماتیسم 3⃣ تیفوس 4⃣ دیفتری
🔅 ✍ اگر ارتباطت را با خدا قطع کنی، برده غیر می‌شوی 🔹درخت تا درخت است، حیات دارد، زنده و سبز است. هم به حال خودش سودمند است، هم به حال دیگران. 🔸اما همین درخت وقتی بریده می‌شود، دیگر چوب می‌شود. چوب که شد هر اتفاقی بیفتد سود و نفعی به حال خودش ندارد؛ منفعتش را دیگران می‌برند، ابزار دست دیگران می‌شود، از آن دسته‌ چاقو و داس می‌سازند، دسته‌ بیل و کلنگ و تبر می‌سازند، نردبان می‌سازند، پا می‌گذارند رویش و می‌روند بالا. 🔹نه‌تنها رشد و تعالی ندارد بلکه روزبه‌روز پوسیده‌تر هم می‌شود. خوب هم که استفاده کردند، آتشش می‌زنند و هیزم می‌شود. 💢آدمی هم همین‌طور است، در نگاه قرآن کریم به درخت تشبیه شده و اگر روزی ارتباطش را با خدا قطع ‌کند، ‌بریده خواهد شد. و وقتی بریده شد، مثل چوب می‌شود. 🔺آن‌ها هیچ سود و منفعتی به حال خودشان ندارند، بلکه برده غیر خواهند شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
. 🔰خب بریم این بیماری رو آنالیز کنیم ✔️ 🔻روماتیسم بیماری هست که مفاصل رو دچار التهاب می‌کنه 😣 🔻در روایات هم از آن به سردی و برودت مفاصل یاد شده ❄️ در طب مدرن بهش میگن آرتریت روماتوئید و در طب قدیم بهش میگفتن باد مفصل 🌬 .
. 🔰حدود یک درصد مردم جهان دچار این بیماری هستن 🥺 🔻و این بیماری بیشتر در زنان دیده شده 🧕 🔸در طب مدرن علت آن مشخص نیست❌ 🔹ولی در طب اسلامی طبق روایات علت آن خلط نارس و سردی مفاصل هست و درمانش هم قطعی هست ✔️ .
. 🔰اما درمان این بیماری چیه ⁉️ 🔻یه درمان اصلی و خیلی مهم داره که به اون دستور تین میگن ⬇️ 🔹 ۵ تا ۷ عدد انجیر و یک مشت شنبلیله یا یک قاشق بذر شنبلیله داخل دو لیوان آب بجوشد تا یک لیوان بماند. 🔸از داروهای طریفل ، مرکب چهار و سعتر هم میتونید استفاده کنید که باز هم فواید زیادی دارن .
. 🔰این موارد رو هم فراموش نکنید ⬇️ 🔻قبل از خواب یک لیوان سرکه انگبین میل کنید. 🥛 🔹یک قاشق مرباخوری اسفند خوراکی به همراه یک لیوان آب استفاده کنید. 🔸روزی دو مرتبه دوسین هم یادتون نره .
. 🔰در کنار مصرف دارو حتما باید اصلاح تغذیه و تدابیر غذایی هم داشته باشید. مثل چی ؟ ⬇️ 🔻اول : ترک یا کاهش سردی ها مثل عدس، چای، لبنیات، قند و شکر، گوشت گاو، خیار، هندوانه، پرتقال، نارنگی، و غذاهای کنسروی و صنعتی مثل سوسیس و کالباس، مرغ، ماهی و برنج (۴ ماه) 🔹هفته ای دو وعده خورشت فسنجان نصف بادام و نصف گردو ( ۴ ماه ) 🔸روزی یک پیاله ارده و‌ شیره انگور ( ۴ ماه ) 🔹روزی ۱۴ عدد بادام درختی جویده بشه ( ۴ ماه) 🔸۷ عدد انجیر شب قبل از خواب و ۷ عدد زیتون صبح ها ناشتا 😍 ( ۴ ماه ) .