eitaa logo
مطالعات انیمیشن - حامد میرزائی
198 دنبال‌کننده
126 عکس
1 ویدیو
14 فایل
☑️ ارتباط با نویسنده: @hamed_mirzaei
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ ‌ 🔸 صفحه انیمیشن روزنامه اصفهان زیبا - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ 📝 حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
انیمیشن - اصفهان زیبا - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲.pdf
599.1K
‌ ‌ 🔸 صفحه انیمیشن روزنامه اصفهان زیبا - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ 📝 حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
🔸 بازنشر در خبرگزاری دانا + پاسخ به دو سؤال https://dana.ir/2018267 ‌ 📝 حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
‌ ‌ 🔸 صفحه هنرهای تصویری روزنامه اصفهان زیبا - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ 📝 حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
هنرهای تصویری - اصفهان زیبا - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲.pdf
326.8K
‌ ‌ 🔸 صفحه هنرهای تصویری روزنامه اصفهان زیبا - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ 📝 حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
🔸 تجربه سینمایی جنگ [ غوطه‌ورشدن، همدلی، تزکیه ] 📝 حامد میرزائی ورق بزنید و بخوانید. [ چاپ شده در روزنامه اصفهان زیبا - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ] ☑️ @animationstudies
هدایت شده از روزنامه اصفهان زیبا
🔺شمایل غریب یک قهرمان 🔹نقطه قوت فیلم در نمایش یک پرتره مفصل از زندگی و زمانه شهید بروجردی و ارائه او به عنوان یک شخصیت ماندگار تاریخ ایران است. 🔹فیلمنامه اثر، به شکل تأثیرگذاری، پیچیدگی‌های فرماندهی و شایستگی‌های لازم برای آن را کاوش می‌کند. فیلم از طریق شخصیت بروجردی پرسش‌های قابل تأملی را درباره ماهیت قدرت، ایمان، فداکاری و مرز بین حق و باطل مطرح می‌کند. 🔹هدف فیلم بررسی نقش شهید بروجردی به عنوان یک شخصیت محوری و نمایش تلاش‌های او برای بازگرداندن ثبات به کردستان در بحبوحه اغتشاشات است. 🔹یکی از بارزترین کاستی‌های «غریب»، در حوزه بازیگری نهفته است. محمد بروجردی‌ای که در این فیلم می‌بینیم، نمی‌تواند جوهره چندوجهی یک فرمانده انقلابی و مکتبی را به طور مؤثر به تصویر بکشد. 🔹علاوه بر این، «غریب» از یک رویکرد شعاری مفرط رنج می‌برد و دیدگاه‌های معاصر را بر رویدادهای تاریخی تحمیل می‌کند. «غریب» در به‌ تصویر کشیدن شهید بروجردی، از روایت‌های تاریخی عدول می‌کند و نسبتا او را یک «انقلابی شرمسار و محافظه‌کار» معرفی می‌کند. 🆔 isfahanziba.ir/12231 ☑️ اصفهان زیبا، رسانه آگاهی بخش: 🆔@esfzibanews
1️⃣ جادوی آب‌وآتش مروری بر انیمیشن بنیادین (۲۰۲۳) 📝 حامد میرزائی isfahanziba.ir/13146 ☑️ @animationstudies
2️⃣ آنچه پدرومادرها باید درباره انیمیشن «بنیادین» بدانند 📝 حامد میرزائی isfahanziba.ir/13179 ☑️ @animationstudies
صفحه انیمیشن - اصفهان زیبا - ۷ تیر ۱۴۰۲.pdf
282.4K
‌ ‌ 🔸 صفحه انیمیشن روزنامه اصفهان زیبا - ۷ تیر ۱۴۰۲ 📝 حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
🔸 کلی‌نگریستن، با تمام جزئیات! [جامعه‌شناسی و جامعه‌شناسی هنر چگونه می‌تواند در مطالعات انیمیشن مورد استفاده قرار گیرد؟] 📝 حامد میرزائی جامعه‌شناسی چه آوردها و دستاوردهایی برای انیمیشن و مطالعات انیمیشن دارد؟ 👇🏼 ☑️ @animationstudies
. 🔸 کلی‌نگریستن، با تمام جزئیات! [جامعه‌شناسی و جامعه‌شناسی هنر چگونه می‌تواند در مطالعات انیمیشن مورد استفاده قرار گیرد؟] 📝 حامد میرزائی جامعه‌شناسی چه آوردها و دستاوردهایی برای انیمیشن و مطالعات انیمیشن دارد؟ از تلاقی این دو حوزه‌ی دانشی و میدان‌هایشان (شامل مفاهیم، اصول، مسائل، نظریه‌ها، رویکردها و روش‌ها)، به چه بینش و تحلیل تازه و بدیعی درباره‌ی موضوعات و پدیدهارهای موجود در آنها می‌توان دست یافت؟ به‌طورخاص، مطالعات انیمیشن در پیوند با جامعه‌شناسی، مجهز به کدام ابزارها و بینش‌های تحلیلی برای بررسی و واکاوی مسائل اساسی‌اش می‌گردد؟ باید کمی به عقب‌تر بازگشت و نه تنها به تبارشناسی و نحوه‌ی شکل‌گیری جامعه‌شناسی به‌عنوان یک علم نوپای انضمامی در قرون متأخر پرداخت،‌ بلکه می‌بایست پیوند آن علم را با هنر -به‌طور عام- پیگیری نمود. این پیوند عمیق، خود را بیش از همه در معنای عبارت «جامعه‌شناسی هنر» نشان داده است. پس از روشن شدن ریشه‌های جامعه‌شناسی و جامعه‌شناسی هنر، آنگاه با وضوح بیشتری می‌توان از وجود نوعی میان‌رشتگی میان جامعه‌شناسی و انیمیشن صحبت کرد و از جعل مفهومی با عنوان «جامعه‌شناسی انیمیشن» و کارکردهای آن دفاع نمود. یکی از حوزه‌های مهم پیوند جامعه‌شناسی و هنر،‌ که همبستگی معناداری با انیمیشن دارد،‌ هنر سینماست؛ از این پیوند با عنوان جامعه‌شناسای سینما یاد می‌کنند. این حوزه‌ی میان‌رشته‌ای بر آن است تا آموزه‌های جامعه‌شناسی هنر را در مطالعات سینما به کار گیرد. راودراد در کتاب «جامعه‌شناسی سینما و سینمای ایران» (1391)، نظریه‌های جامعه‌شناسی فیلم و سینما را این گونه برمی‌شمارد: نظریه‌ی مکتب فرانکفورت (خصوصیات اقتصادی و صنعتی سینما - سینما به‌عنوان صنعت فرهنگ)، نظریه‌ی آی. سی. جاروی (جامعه‌شناسی سینما به‌عنوان یک رسانه)،‌ نظریه‌ی آرنولد هاوزر (جامعه‌شناسی هنر فیلم)، نظریه‌ی جورج هواکو (شرایط ساختاری سینما)، نظریه‌ی پی‌یر سولن (سینما به‌عنوان آینه‌ی جامعه) و نظریه‌ی فیلم فمینیستی. واضح است که انیمیشن به میزانی که با سینما همبسته است و با لحاظ کردن اشتراکات و افتراقاتش، می‌تواند از این نظریه‌ها استفاده نماید. در اینجا مناسب است به برخی تلاش‌ها برای پیوند جامعه‌شناسی و انیمیشن در فضای دانشگاهی ایران اشاره کنیم... _ برای خواندن متن کامل، به فصلنامه سینما انیمیشن، شماره نوزدهم مراجعه کنید. لینک در کتاب‌خوان فیدیبو: https://www.fidibo.com/book/159228 _ ☑️ @animationstudies
پنج نکته درباره تأثیر اکسپرسیونیسم آلمان بر سبک انیمیشن تیم برتون [ ✍حامد میرزائی ] _ 1️⃣ اکسپرسیونیسم آلمان، با عناصر بصری اغراق‌آمیز و مضامین تیره، به شدت بر سبک انیمیشن تیم برتون تأثیر گذاشته است. 2️⃣ آثار نمادین اکسپرسیونیست آلمان، مانند نوسفراتو و مطب دکتر کالیگاری، یک منبع مهم الهام برای انیمیشن‌های گوتیک برتون بوده است. 3️⃣ استفاده از اشکال اغراق‌آمیز، تضادهای شدید و دیدگاه‌های پرپیچ‌وخم در هنر اکسپرسیونیسم آلمان را می‌توان در طراحی شخصیت‌ها و طراحی صحنه برتون مشاهده کرد. 4️⃣ عمق روانشناختی و شدت عاطفی‌ای که در داستان‌گویی اکسپرسیونیسم آلمان یافت می‌شود، برتون را با خود همراه کرد و او را به کاوش مضامین مشابهی همچون بیگانگی، انزوا، و آشفتگی درونی در انیمیشن‌هایش سوق داد. 5️⃣ تیم برتون با گنجاندن ماهیت اکسپرسیونیسم آلمان در انیمیشن‌های خود، زبان بصری منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است که تعامل بین وهم و تاریکی را به نمایش می‌گذارد و دنیایی جذاب و به‌یادماندنی را برای مخاطبان خود ایجاد می‌کند. _ ☑️ @animationstudies
هنرهای تصویری - اصفهان زیبا - 31 تیر 1402.pdf
319.7K
‌ 🔸 صفحه هنرهای تصویری روزنامه اصفهان زیبا ۳۱ تیر ۱۴۰۲ _ ▪️شامل دو نقد بر فیلم «مصلحت»: ۱. ایده، قربانی فرم ضعیف نوشته متین عمیدی ۲. عدالت انقلابی علیه مصلحت قلابی نوشته حامد میرزائی _ ▪️به همراه گزارشی از پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان اصفهان ‌
یادداشتم در «صبح نو» امروز، درباره استارت‌آپ‌ها، طاقچه و باقی مسائل https://sobhe-no.ir/newspaper/1691/5/63621
‌ 🔸 فرصت‌ها و تهدیدهای انیمیشن تجاری ایران چیست؟ مسیر تحول: تعدیل انتظارات بی‌جا سیاست‌گذاری تسهیل کننده 📝 حامد میرزائی در فصلنامه سینما انیمیشن، شماره ۱۸، بهار ۱۴۰۲ بخوانید. ☑️ @animationstudies
Animation-Hamed-Mirzaei.pdf
4.78M
متن کامل فرصت‌ها و تهدیدهای انیمیشن تجاری ایران چیست؟ | حامد میرزائی ☑️ @animationstudies
🔸 مروری بر تجربه‌ها و چالش‌های نقاشان انقلابی ایران در چهره‌نگاری امام خمینی (ره) 📝 حامد میرزائی ----- نقاشی پرتره که عمیقاً ریشه در سنت‌های هنری غرب دارد، در نسبت با تفکر اسلامی-انقلابی، با همگرایی جذابی مواجه می‌شود. این مقاله به بررسی تجربه‌های نقاشان انقلابی ایران برای بازنمایی شخصیت امام خمینی (ره) در پرتره‌ها می‌پردازد. این هنرمندان فراتر از جنبه‌های فنی، با چالش انتقال ابعاد معنوی شخصیتی مواجه‌اند که ترکیبی منحصربه‌فرد از عرفان، سیاست و ارتباط الهی را در خود جای داده بود. سفر هنری آنها با میل به فراتررفتن از زیبایی‌های سطحی و به‌نمایش‌گذاشتن معنویت و حقیقت عمیق نهفته در شخصیت امام شکل می‌گیرد. ----- برای خواندن متن کامل این نوشتار، به ماهنامه سوره، شماره سوم (تیر ۱۴۰۲) مراجعه کنید. ☑️ @animationstudies