آنها آدمها را جوری بار میآوردند که خیال کنی تغییر غیرممکن است.
جوری بارت میآوردند تا از تغییر بترسی و همیشه به آن بدگمان باشی.
چون در مغزت فرو کردهاند که هر تغییری ، فقط وضع را بدتر میکند اما با تمامِ آن استبداد و آن کشتار ، آن همه ناامیدی که حتی بیشتر از اکسیژن در هوا بود، آنها رفتند ما ماندیم و حتی خندیدیم . .✨
دیشب خیابان های شانزهلیزه عطر همیشگی را نداشت.
ساکنان خیابان گویا شخصی را گم کردند؛
قهوههای کافه دنجم چاشنیِ همیشگی را نداشت..
جیب های کتِ چرمیام در سرمایه دستانم فرو میرفتند
دیشب؛ماه خورشیدش را گم کرده بود.
نوازنده ویولن کنار خیابان بین جدال سیمها و آرشه نواختن خندههارا فراموش کردهبود..
رقاص باله نئوکلاسیک به تنهای برای رقصیدن بر زمینِ نقرهای سالن پا میگذاشت؛
دیشب فرانسه تکهای از خودش را گم کرده بود..
.جِئونجونگکوکآخرینشبِنوامبر2021.