نیک میدانم
چشمهایی هستند
– غمینترین چشمانِ جهان –
که در ژرفایشان... هیچ سرّی مستور نمیماند.
گرچه چشمان تو جز در پی
زیبایی نیست ...
دل بکن ...!
آینه اینقدر تماشایی نیست
حاصل خیره در آیینه شدنها آیا
دو برابر شدن غصهی تنهایی نیست ...!؟
-شمس تبریزی
دوری ما هم به پایان میرسید
از بابت این غم
میرسد غم های بی پایان به پایان
غم مخور
روزی که در سیاهی شامگاه نبودت
عطر تنت را در رویا به مشام میکشیدم
وجود دست و پنجه نرم میکرد
تو را در آغوش کشد
و روزی که تو در آغوش من نفس میکشیدی
دلتنگی در تک تک نفس هایت
خلاصه شد...
-ولی زاده