eitaa logo
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
22هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
887 ویدیو
6 فایل
تحلیل مسائل و موضوعات سیاسی روز/ بررسی تحولات خاورمیانه و بین الملل 🔸️ادمین فقط تبادل با کانال ها: @YaZahra020
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺این نامه را پیدا کنید و بخوانید! 🔹"با تحلیل منطقی و تجربه می دانستیم و می‌دانیم پذیرفتن مسئولیت ‌های بزرگ (مخصوصاً اجرایی) در چنین شرایطی خواهی نخواهی سقوط اعتبار انسان را به همراه دارد و در مقابل، انزوا گزیدن و گاهی انتقاد و اظهار نظر کردن آسایش و اعتبار می‌آورد و انسان را خالی از هوا و دلسوز جلوه می‌دهد". 🔸این بخشی از نامه شهید آیت الله بهشتی، شهید آیت الله امام خامنه ای، شهید باهنر، موسوی اردبیلی و مرحوم هاشمی رفسنجانی به حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است که در سال ۵۸ نوشته شده است. 🔸در این نامه افراد فوق الاشاره به ظلم ها و بی تقوایی هایی که در رسانه ها به آنها شده است اشاره دارند. این نامه بلند بالا بخش های مختلفی دارد که همه درس آموزند و البته قابل تطبیق با برخی حوادث فتنه گون این روزها..! 🔸در این بخش خاص که در پاراگراف اول این یادداشت آمده است، آنها به صراحت میگویند که نپذیرفتن مسئولیت اجرایی، انزوا گزیدن، انتقاد کردن و اظهار نظر آسایش و اعتبار می آورد و انسان را دلسوز و خالی از هوا و هوس جلوه میدهد! 🔸برداشت عمده مخاطب از این بخش از نامه ی چهره های برجسته انقلاب که امام شهید نیز یکی از امضا کنندگان آن است احتمالا این خواهد بود که آنان که مسئولیت نمیپذیرند، فقط گوشه ای مینشینند و انتقاد میکنند، در مقایسه با افراد فداکاری که بار مسئولیت ها را به دوش میکشند، و خود را در معرض قضاوت مردم قرار میدهند کار راحتی دارند، و چون کاری جز انتقاد انجام نمیدهند و مردم نیز نمیتوانند عملکردشان را بسنجند در چشم ملت معتبر، با تقوا و خالی از هوا و هوس جلوه میکنند، حال انکه قطاری که حرکت نمیکند کسی به سویش سنگ هم پرتاب نمیکند! 🔹در واقع خطاب به امام خمینی نوشته اند ما اگر مورد ظلم و بی تقوایی رسانه ای قرار گرفته ایم به این دلیل است که مسئولیت پذیر بوده ایم و برای حل مشکلات کشور و رفع دغدغه های مردم از تهمت ها و دروغ ها هراسی به دل راه نداده و به میدان آمده ایم. آنها در واقع به دلیل ظلم ها و تهمت های گسترده ای که متوجهشان بوده شکایت خود را نزد امام برده اند. 🔹این نامه نکات ارزشمند و درس آموز زیادی دارد که اگر مخاطب بتواند آن را پیدا کرده و مطالعه نماید، خالی از لطف نیست، خصوصا که در بخش هایی، به شرایطی از آن روزها پرداخته است که به اوضاع این روزهای کشور شباهت فراوانی دارد. @Ansari_rahim
🔺مخالفت جدی حزب‌الله با توافق با اسرائیل: دولت لبنان مشروعیت ندارد 🔹حسن فضل‌الله، نمایندۀ حزب‌الله در پارلمان لبنان: مخالفت حزب‌الله با این توافق جدی است و اجازه نخواهد داد دولت تعهدات خود را در میدان اجرا کند. 🔹نتانیاهو در واقع با خودش مذاکره می‌کرد، زیرا این دولت لبنان از مشروعیت قانون اساسی و میثاقی برخوردار نیست و ابزار تحمیل خواسته‌های خود را در اختیار ندارد. 🔹اجازه نخواهیم داد دولت، لبنان را ویران کند و سرنوشت کشورمان را به آن نخواهیم سپرد. عامل اصلی، میدان است و میدان در اختیار ماست؛ ما صاحبان این سرزمین هستیم. 🔹در برابر هر اقدامی که دولت انجام دهد، خواهیم ایستاد و بیش از گذشته به مقاومت و سلاح خود پایبند خواهیم بود. @Ansari_rahim
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺مخالفت جدی حزب‌الله با توافق با اسرائیل: دولت لبنان مشروعیت ندارد 🔹حسن فضل‌الله، نمایندۀ حزب‌الله
🔺تیر نتانیاهو به سنگ خورد/ حزب الله همه چیز را به تنگه هرمز موکول کرد! 🔹نخست وزیر رژیم صهیونیستی میخواست با یک توافق جداگانه با دولت مفلوک لبنان که اختیارش بیش از آنکه در دست لبنانی ها باشد، در اختیار آمریکا و صهیونیسم است، همچنان در خاک لبنان بماند، منطقه حائلی را برای خود در خاک این کشور حفظ کند، و از مفاد تفاهم ایران و آمریکا که بر خروج کامل اسراییل از خاک لبنان صراحت دارد بگریزد. 🔹اگر این اتفاق می افتاد، چون لبنان بعنوان دولتی مستقل، خود به باقی ماندن اسرائیل در خاکش رضایت داده بود، نتانیاهو میگفت از تفاهم ایران و آمریکا تبعیت نخواهم کرد. اما دولت لبنان به همان اندازه که در برابر دشمن حرفی برای گفتن ندارد، در داخل نیز برای تحقق اهداف نیازمند رضایت حزب الله است، چون در نهایت قدرتی که باید به توافق دولت لبنان و اسرائیل تن میداد حزب الله بود؛ اما دولت "جوزف اون" و "نواف سلام" در آخرین مذاکرات خود با حزب الله به نتیجه نرسیدند، زیرا مقاومت معتقد است این دولت علاوه بر بی عرضگی، ابزاری هم برای اعمال قدرت در اختیار ندارد و لبنان را تسلیم دشمن خواهد کرد. 🔹حزب الله در واقع میخواهد تفاهم ایران و آمریکا به سرانجام برسد که در آن توقف تجاوز و عقب نشینی کامل اسرائیل از خاک لبنان تضمین شده است. مقاومت لبنان نمیخواهد اجازه دهد نتانیاهو به ابزار و بهانه ای قانونی برای به چالش کشیدن تفاهم نامه ایران و آمریکا دست یابد. همه چیز باید تحت تاثیر قدرت ایران و معادله تنگه هرمز باشد! @Ansari_rahim
🔺روابط عمومی سپاه: به محل استقرار ارتش تروریستی آمریکا حمله کردیم بسم الله قاصم الجبارین فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ ۚ 🔹️به دنبال نقض آتش‌بس رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، ساعاتی پیش رژیم پیمان‌شکن آمریکا نیز مانند همیشه دست به نقض تعهدات خود زد و به بهانه‌های مختلف از تردد یک کشتی متخلف از مسیر غیرمجاز در تنگه هرمز به حمله هوایی به سواحل جمهوری اسلامی ایران اقدام کرد. 🔹️نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این تجاوز نقاط استقرار ارتش تروریستی آمریکا در منطقه را مورد اصابت قرار داد. 🔹️بر اساس بند ۵ تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران است؛ لکن آمریکا با تحریک جهات مختلف در صدد تخلف از این تعهد بود که پاسخ لازم داده شد و من بعد چنین خواهد بود. در صورت تکرار تجاوز، پاسخ ما گسترده‌تر از این خواهد بود. @Ansari_rahim
عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺روابط عمومی سپاه: به محل استقرار ارتش تروریستی آمریکا حمله کردیم بسم الله قاصم الجبارین فَمَنِ اع
🔺ایران با پاسخ قاطع خود نشان میدهد آنچه برایش مهم است عزّت و سربلندی ایران است، و توافق با آمریکا را به هر قیمتی نمیخواهد. این مانور بی نیازی از سوی ایران به غایت ارزشمند است. به این معنا که هیچ چیز را به مذاکره گره نزده ایم، و در هر مرحله ای از توافق یا تفاهم که نیاز باشد بر روی دشمن شمشیر میکشیم. تفاوت چنین مذاکره ای با مواردی چون برجام زمین تا آسمان است. @Ansari_rahim