فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حدیث #روایت #آداب_زیارت #زیارت #کربلا #کرببلا #امام_حسین
امام صادق (علیه السلام) فرمودند :
هرگاه قصد زیارت امام حسین را نمودی ؛ محزون و پرشان حال و غبار آلود حضرت را زیارت کن . چرا که آن حضرت ، محزون و پریشان حال و غبار آلود و تشنه و گرسنه به شهادت رسید
#حدیث #روایت #زائر #زیارت #زیارت_کربلا #زیارت_امام_حسین #کربلا #کرببلا
امام صادق (سلام الله علیه) فرمودند :
زائر کربلا همین که خانه را به قصد زیارت امام حسین ترک کند ، خدا چهار هزار فرشته را مأمور میکند که بر او صلوات بفرستند تا وقتی که زائر به حرم امام حسین برسد
﷽
رُوِيَ عَنْ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَعَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ لِکُمِیْلِ بْنِ زِيَادٍ:
« يَا كُمَيْلُ إِنَّ اللِّسَانَ يَبُوحُ مِنَ الْقَلْبِ وَ الْقَلْبُ يَقُومُ بِالْغِذَاءِ فَانْظُرْ فِيمَا تُغَذِّي قَلْبَكَ وَ جِسْمَكَ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ حَلَالًا لَمْ يَقْبَلِ اللَّهُ تَعَالَى تَسْبِيحَكَ وَ لَا شُكْرَكَ»
ترجمه: ای کمیل! همانا زبان آدم آن چه را در دل می گذرد اظهار می کند و پایداری دل و روح انسان به تغذیه است؛ پس بسیار دقّت کن در آن چه با آن، قلب و جسم خود را تغذیه می کنی. چنان چه تغذیۀ تو از طریق حلال نباشد خداوند متعال هرگز تسبیح و شکر تو را نمی پذیرد.
شرح: در وصایا و سفارشاتی را که علی (ع) به کمیل بن زیاد نخعی فرمودند که مفصّل هم هست، این جملات هست؛ امّا این که من این جملات را می گویم جهتش این است که مکرر، می آیند و سؤال می کنند از من، گاهی که به اصطلاح در ارتباط با مسایل معنوی است، گاهی در ارتباط با مسایل مادّی است. اینکه می گویم گاهی؛ چون هر دو تایش، هر دو گانه اش هست. خدمتتان عرض شود که توی نماز چه جوری حضور قلب پیدا بکنم؟ سئوال می کنند. یا فرض کنید که دعا می کنم، راه به جایی نمی برد. من هر دو بُعدش را گفتم، هم معنویش را گفتم، هم مادّی را گفتم. یکی از مسائلی است که من حالا عرض می کنم. گفتم من این جملات را از علی (ع) است.
حضرت می فرماید به کمیل: «يَا كُمَيْلُ إِنَّ اللِّسَانَ يَبُوحُ مِنَ الْقَلْبِ»؛ زبان این طور است که اظهار می کند آن چرا که در دل می گذرد. گاهی ما می گوییم: زبان ترجمان دل است. توی یک قالب می ریزیم این ها را می گوییم جای خودش.
«إِنَّ اللِّسَانَ يَبُوحُ مِنَ الْقَلْبِ»؛ اظهار می کند زبان، آن چرا که در دل است. اما کدام دل؟ گوش کن.
و از این طرف «الْقَلْبُ يَقُومُ بِالْغِذَاءِ»؛ دل و روح انسان، پایداری و سرپا بودنش به چیه؟ به غذاست. آدم غذا نخورد می میرد دیگر، درست است یا نه؟ تمام شد، این چیزها وجدانی است. تا اینجا حضرت، امور وجدانی را ردیف می کند. «الْقَلْبُ يَقُومُ بِالْغِذَاءِ»؛ روح پایداریش به چیست؟ به غذاست، تغذیه می کند. حالا در هر دو رابطه چه معنویش، چه حالا مادّیش بحثی نداریم، اینش که مسلّم است.
«فَانْظُرْ فِيمَا تُغَذِّي قَلْبَكَ وَ جِسْمَكَ»؛ دقّت کن! گفتم معنا کرده است، مَنْ نَظَرَ غیر رَای؛ دید است. نَظَر یعنی دقّت کن. پس دقّت کن در آن چیزی را که داری چکار می کنی؟ تغذیه می کنی، برای سراپایی روح و جسمت که سراپا بمانم. همچنین فارسیش کردم. «فَانْظُرْ فِيمَا (تُغَذِّي قَلْبَكَ وَ جِسْمَكَ»؛ در این دقّت کن که می خواهد سرپا بماند. درست است یا نه؟ روحت، بدنت و این ها، ببین آن که باهاش داری تغذیه می کنی چی چیه. «فَإِنْ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ حَلَالًا) اگر او حلال نبود «لَمْ يَقْبَلِ اللَّهُ تَعَالَى تَسْبِيحَكَ وَ (لَا) شُكْرَكَ»؛ درست است؟! هر چه زباناً بیایی بگویی، تسبیح خدا کنی، شکر خدا کنی، چه بکنی، قبول نمی کند. من یک اشاره بکنم. ما خیلی در باب روایات و آیات راجع به شکر،«« لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ »؛ می گوید: آقا! آمدم هرچه می کنم، می بینم زیاد نمی شود. ای بابا شوخی نکن! با کدام زبان، مال حرام تو دلت پُر، بعد هم حضور قلب توی نماز؟ شوخی نکن بابا جون! وقتی مال حرام را خوردی، شکر خدا نکن برو شکر شیطان بکن. همچینن صریح بگویم،این شکر خدا که نیستش، شکرش را قبول نمی کند از تو. حضور قلب می خواهی؟ با اینکه حضور قلب نمی آید که، گوش کنید، از اوّل نماز تا آخرش همه چیز به یادت می آید جز خدا، ذهنت همه اش آنجاها است. می فهمید چه می گویم؟ حضور قلب ازش خبری نیستش. سرّش را می خواستی، هر دو تایش را گفتم،هم مادّیش، هم معنویش. چرا اثر ندارد این؟ اثرش را، برو یک باریک شو این طرف. توجّه کنید، طبق روایت است. نه تسبیحت، نه شکرت، این ها هیچ کدام اثر ندارد. توجّه کنید چرا؟ چون نیرو از چی گرفتی؟ از حرام گرفتی، شبهه ناک گرفتی. توجّه کنید چه عرض کردم. این هم جواب آن هایی که هی سئوال می کنند از من. نه یکی، نه دوتا، نه ده تا شاید ماهی که من اینجا هستم حداقلش بیست، سی تا سئوال می کنند.
بحارالأنوار، جلد 74 صفحه273
سورۀمبارکۀ ابراهیم، آیۀ 7
لَقِيتُ كُمَيْلَ بْنَ زِيَادٍ وَ سَأَلْتُهُ عَنْ فَضْلِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ؟ع؟... يَا كُمَيْلُ إِنَ اللِّسَانَ يَبُوحُ مِنَ الْقَلْبِ وَ الْقَلْبُ يَقُومُ بِالْغِذَاءِ فَانْظُرْ فِيمَا تُغَذِّي قَلْبَكَ وَ جِسْمَكَ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ ذَلِكَ حَلَالًا لَمْ يَقْبَلِ اللَّهُ تَعَالَى تَسْبِيحَكَ وَ لَا شُكْرَكَ ...
〰〰〰〰〰
🏴 فاصله بین حق و باطل
◾️امام حسن مجتبی(ع) فرمود:
«بَینَ الْحَقِّ وَالْباطِلِ أرْبَعُ أصابِع، ما رَأَیتَ بَعَینِک فَهُوَ الْحَقُّ وَقَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیک باطِلاً کثیراً
◾️ بین حق و باطل چهار انگشت فاصله است، آنچه را با چشم خود ببینی، حق است و آنچه را شنیدی یا آنکه برایت نقل کنند، چه بسا باطل باشد».
📚تحف العقول، ص229، س5؛ بحارالانوار، ج10، ص130، ح1.🌱
💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره)
به بچه شیعه ها یاد بدید...!
ا༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀ا
امام حسن مجتبی سلام الله علیه:
«مَعْشَرَ اَلشِّيعَةِ ! عَلِّمُوا أَوْلاَدَكُمْ بُغْضَ عُثْمَانَ ، فَإِنَّهُ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ حُبٌّ لِعُثْمَانَ فَأَدْرَكَ اَلدَّجَّالَ آمَنَ بِهِ، فَإِنْ لَمْ يُدْرِكْهُ آمَنَ بِهِ فِي قَبْرِهِ»: ای گروه شیعیان! به فرزندان خود بغض عثمان را تعلیم دهید، زیرا کسی که در قلب او دوستی عثمان باشد و دَجّال را درک کند به او ایمان می آورد و اگر او را درک نکند، در قبرش به او ایمان می آورد!
📚بحارالانوار، ج ۱، ص ۳۰۸.
🎙حجت الاسلام سید علی عربی رحمة الله علیه:
امیرالمومنین صلوات الله علیه به امر رسول اکرم صلی الله علیه و اله و سلم [در عالم رویا] برای حل مشکل شخصی «اسم اعظم» را به او به این عبارت تعلیم می فرمایند:
«اَللَّهُمَ صَلِ عَلَی فَاطِمَةَ وَ أبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنیهَا بِعَدَدِ مَا أحَاطَ بِهِ عِلمُک وَ الْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ بِعَدَدِ مَا أحَاطَ بِهِ عِلمُک اَللَّهُمَ العَن الْجِبْتِ وَ الطّاغُوت وَ النَعْثَل بِرَحْمَتِكَ يااَرْحَمَ الرَّاحِمينَ».
📚جُنة العاصمه، ص ۸.
... از خواب بیدار میشود و این ذکر شریف را میخواند و گرفتاری اش برطرف میشود.
🎙حاج احمد رثایی:
خودِ من هم در هر حاجت و گرفتاری که خواندم برطرف شد و عدد معیّنی ندارد، هر چه به حضرت زهرا سلام الله علیها نیاز داری بخوان؛ مداومت بر ۵۳۰ مرتبه به عدد نام شریف فاطمة علیها السلام مناسب است.
📚ما سَمعتُ مِمَن رایتُ، ج ۱، ص ۵۱۳.
🖌ابن ابی الحدید:
«أول مَن سمّى عثمان، نعثلا عائشة»: اولین کسی که «عثمان» را «نَعثل» نامید، عایشه بود.
📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج ۶، ص ۲۱۵.
💐به پیشگاه ملکوتی کریم اهلبیت امام حسن مجتبی سلام الله علیه صلواتی هدیه بفرمائید.
🔰 صلوات و نماز و حرز و توسل به امام حسن علیه السلام
🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:
مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَلْقَی اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ رَاضٍ عَنْهُ فَلْیَتَوَالَ ابْنَکَ الْحَسَنَ
هر که دوست دارد خدا را در حالی ملاقات کند که از او راضی باشد، باید دوست بدارد فرزندت حسن را و ولایت او را داشته باشد.
📚 بحارالانوار ج۲۷ ص۱۰۷
📿 قسمتی از صلوات خاصه حضرت:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی الْحَسَنِ بْنِ سَیِّدِ النَّبِیِّینَ وَ وَصِیِّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ أَشْهَدُ أَنَّکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ أَمِینُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِینِهِ عِشْتَ مَظْلُوما وَ مَضَیْتَ شَهِیدا وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الزَّکِیُّ الْهَادِی الْمَهْدِیُّ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهِ وَ بَلِّغْ رُوحَهُ وَ جَسَدَهُ عَنِّی فِی هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِیَّةِ وَ السَّلامِ
📿 نماز حضرت:
چهار رکعت است(دو نماز دو رکعتی) که در هر رکعت یک بار سوره «حمد» و بیست و پنج بار سوره «توحید» خوانده میشود.
دعای آن حضرت پس از نماز:
🤲🏻اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِجُودِکَ وَ کَرَمِکَ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَ رَسُولِکَ وَ أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ بِمَلائِکَتِکَ الْمُقَرَّبِینَ وَ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ عَبْدِکَ وَ رَسُولِکَ وَ عَلَی آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُقِیلَنِی عَثْرَتِی وَ تَسْتُرَ عَلَیَّ ذُنُوبِی وَ تَغْفِرَهَا لِی وَ تَقْضِیَ لِی حَوَائِجِی وَ لا تُعَذِّبَنِی بِقَبِیحٍ کَانَ مِنِّی فَإِنَّ عَفْوَکَ وَ جُودَکَ یَسَعُنِی إِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ.
📿 توسل به رسول خدا ، حضرت زهرا ، امام حسن و امام حسین صلوات الله علیهم:
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمِّدٍ وَ عَلَی اِبْنَتِه وَعَلی اِبْنَیْها وَ اَسْئَلُکَ بِهِمْ اَنْ تُعینَنی عَلی طاعَتِکَ وَ رِضْوانِکَ و اَنْ تُبَلِّغَنی بِهِمْ اَفْضَلَ ما بَلَّغْتَ اَحَداً مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ اِنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ
📿 دعای ساعت دوم هر روز که متعلق به امام حسن علیه السلام است:
ساعت دوم: از طلوع آفتاب است تا ذهاب حمره [یعنی کنار رفتن سرخی افق مشرق]:
اَللّهُمَّ لَبِسْتَ بَهآئَکَ فی اَعْظَمِ قُدْرَتِکَ وَ صَفا نُورُکَ فی اَنْوَرِ ضَوْئِکَ وَ فاضَ عِلْمُکَ حِجابَکَ وَ خَلَّصْتَ فیهِ اَهْلَ الثِّقَةِ بِکَ عِنْدَ جُودِکَ فَتَعالَیْتَ فی کِبْرِیآئِکَ عُلُوّاً عَظُمَتْ فیهِ مِنَّتُکَ عَلی اَهْلِ طاعَتِکَ فَباهَیْتَ بِهِمْ اَهْلَ سَمواتِکَ بِمِنَّتِکَ عَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ فَبِحَقِّ الْحَسَنِ بْنِ عَلِی عَلَیْکَ اَسْئَلُکَ وَ بِهِ اَسْتَغیثُ اِلَیْکَ وَاُقِدِّمُهُ بَیْنَ یَدَیْ حَوآئِجی اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی ...(حاجت خود را بگوید)
📿 حرز حضرت:
بِسْمِ الله الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِمَکَانِکَ وَ مَعَاقِدِ عِزِّکَ وَ سُکَّانِ سَمَاوَاتِکَ وَ أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ أَنْ تَسْتَجِیبَ لِی فَقَدْ رَهِقَنِی مِنْ أَمْرِی عُسْرٌ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَجْعَلَ لِی مِنْ عُسْرِی یُسْرا
📿 تسبیح حضرت در روز چهارم هر ماه قمری:
سُبْحَانَ مَنْ هُوَ مُطَّلِعٌ عَلَی خَوَازِنِ الْقُلُوبِ سُبْحَانَ مَنْ هُوَ مُحْصِی عَدَدِ الذُّنُوبِ سُبْحَانَ مَنْ لَا یَخْفَی عَلَیْهِ خَافِیَةٌ فِی السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ سُبْحَانَ الْمُطَّلِعِ عَلَی السَّرَائِرِ عَالِمِ الْخَفِیَّاتِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقالُ ذَرَّةٍ فِی الْأَرْضِ وَ لا فِی السَّماءِ سُبْحَانَ مَنِ السَّرَائِرُ عِنْدَهُ عَلَانِیَةٌ وَ الْبَوَاطِنُ عِنْدَهُ ظَوَاهِرُ سُبْحَانَ الله بِحَمْدِهِ
📿 روز متعلق به حضرت: دوشنبه
- ناشناس.mp3
383.9K
🎵فایــل صـــوتۍ
👈 دعـاۍهـرروز #ماه_صفر
التـــماس دعــا🙏
🛑بایدن بار دیگر خطاب به ایران گفت: [حمله] نکن!
ـــــــــــــــــــــــ
⭕️رویترز:
کمپین تبلیغاتی ترامپ هک شده است ، او ایران را مقصر میداند
♨️سه کار خیلی مهم قبل از سفر کربلا❗️
✅ ۱) اذن گرفتن از امام زمان علیهالسلام
روایات نشان میدهد اصحاب اهلبیت علیهمالسلام وقتی میخواستند راهی کربلا بشوند از امام زمانشان اجازه میگرفتند.
📚 مصباح المتهجد، ج۲، ص۷۱۷.
📚 اقبال الاعمال، ج۳، ص۱۷۳.
👈 چه زیباست زائران عتبات قبل از حرکت به سمت کربلا در خانه امام زمان علیهالسلام یعنی مسجد سهله توقفی داشته باشند، و با زیارت آل یس یا سایر ادعیه مهدوی به حضرت مهدی علیهالسلام متوسل شوند و از مولای عالم اذن حرکت به سمت کربلا را بخواهند.
✅ ۲) زیارت کربلا نذر ظهور
قبل از آغاز سفر با خداوند عهدی ببندیم و ثواب قدمها و زیارتها و سایر عبادتها را نذر ظهور #امام_زمان علیهالسلام کنیم.
✅ ۳) نیابت از دیگران
قبل از زیارت کربلا و به طور کلی قبل از هر کار خیری این طور نیت کنیم:
✨به نیابت از همه مومنین و مومنات، چه زنده، چه مرده، این عبادت را انجام میدهم نذر فرج مولا صاحب الزمان علیه السلام، قربة الی الله.✨
👈 این نیت وسیع باعث میشود درهای رحمت و برکت خدا به روی ما گشوده شود، بلاها از ما دور گردد و حاجات شخصی ما مورد عنایت خدا قرار گیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸السلام علیک یااهل بیت النبوه
🔷🔹حدیث شریف کساء
# با صدای استاد فرهمند✨
# متن دعا به همراه ترجمه✨
#اللهم عجل لولیک الفرج✨
✨حدیث شریف کساء
✳️ یازده خواص و فضیلت خواندن حدیث کساء
1_نزول رحمت و آمرزش خداوند
2_رستگاری و سعادت در آخرت
3_استجابت دعا
4_فواید حدیث کسا برای بیماران
5_توجه ویژه امام زمان
6:رفع بلا و گرفتاری
7_تقرب و نزدیکی به خداوند
8_نجات از گمراهی و انحرافات مذهب
9_آشنایی با مرکز دایره ارتباط با آل عبا
10_ثواب و پاداش عظیم
11_یاد خداوند در مکان های مختلف
حدیث شریف کساء سند حقانیت برامامت مولا امیرالمومنین است
درخانه ای که حدیث شریف حدیث کسا خوانده شود فرشته هارفت و آمد میکنند
آیت الله بهجت:
✅ با توجه به اهمیت و عظمت حدیث کساء اعتقاد راسخ به این موضوع داشتند که حضرت ولی عصرعجّلالله عنایت ویژهای به مجالس خواندن حدیث کساء دارند...
السّلام علیک یا فاطمه الزهرا🥀
جهت تعجیل در فرج آقا#امام_زمان و شادی ارواح مطهر #شـهدا صلوات +وعجّل فرجهُم🤲
♡☆یازهـــرا(س)🥀
💠 #حدیث_شریف_کساء
✨ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
عَنْ فاطِمَةَ الزَّهْراَّءِ عَلَیْهَا السَّلامُ بِنْتِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ
وَآلِهِ قالَ سَمِعْتُ فاطِمَةَ اَنَّها قالَتْ دَخَلَ عَلَىَّ اَبى رَسُولُ اللَّهِ فى بَعْضِ الاَْیّامِ فَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یافاطِمَةُ فَقُلْتُ عَلَیْکَ السَّلامُ قالَ اِنّى اَجِدُ فى بَدَنى ضُعْفاً فَقُلْتُ لَهُ اُعیذُکَ بِاللَّهِ یا اَبَتاهُ مِنَ الضُّعْفِ فَقَالَ یا فاطِمَةُ ایتینى بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطّینى بِهِ فَاَتَیْتُهُ بِالْکِساَّءِ الْیَمانى فَغَطَّیْتُهُ بِهِ وَصِرْتُ اَنْظُرُ اِلَیْهِ وَاِذا وَجْهُهُ یَتَلاَْلَؤُ کَاَنَّهُ الْبَدْرُ
فى لَیْلَهِ تَمامِهِ وَکَمالِهِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحَسَنِ قَدْ
اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ یا اُمّاهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ الْحَسَنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیاصاحِبَ حَوْضى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ مَعَهُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَما کانَتْ اِلاّ ساعَهً وَاِذا بِوَلَدِىَ الْحُسَیْنِ قَدْ اَقْبَلَ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا اُمّاهُ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا قُرَّهَ عَیْنى وَثَمَرَهَ فُؤ ادى فَقالَ لى یا اُمّاهُ اِنّىَّ اَشَمُّ عِنْدَکِ راَّئِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ جَدّى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ فَقُلْتُ نَعَمْ اِنَّ جَدَّکَ وَاَخاکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَدَنَى الْحُسَیْنُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا جَدّاهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنِ اخْتارَهُ اللَّهُ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا وَلَدى وَیا شافِعَ اُمَّتى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ
مَعَهُما تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عِنْدَ ذلِکَ اَبُوالْحَسَنِ عَلِىُّ بْنُ اَبى طالِبٍ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَبَاالْحَسَنِ وَ یا اَمیرَالْمُؤْمِنینَ فَقالَ یافاطِمَهُ اِنّى اَشَمُّ عِنْدَکِ رائِحَهً طَیِّبَهً کَاَنَّها راَّئِحَهُ اَخى وَابْنِ عَمّى رَسُولِ اللَّهِ فَقُلْتُ نَعَمْ ها هُوَ مَعَ وَلَدَیْکَ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَاَقْبَلَ عَلِىُّ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَیا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ قالَ لَهُ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَخى یا وَصِیّى وَخَلیفَتى وَصاحِبَ لِواَّئى قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ عَلِىُّ تَحْتَ الْکِساَّءِ ثُمَّ اَتَیْتُ نَحْوَ الْکِساَّءِ وَقُلْتُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَتاهُ یا رَسُولَ اللَّهِ اَتَاْذَنُ لى اَن اَکُونَ مَعَکُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِقالَ وَعَلَیْکِ السَّلامُ یا بِنْتى وَیا بَضْعَتى قَدْ اَذِنْتُ لَکِ فَدَخَلْتُ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَلَمَّا اکْتَمَلْنا جَمیعاً تَحْتَ الْکِساَّءِ اَخَذَ اَبى رَسُولُ اللَّهِ بِطَرَفَىِ الْکِساَّءِ وَاَوْمَئَ بِیَدِهِ الْیُمْنى اِلَى السَّماَّءِ وَقالَ اَللّهُمَّ اِنَّ هؤُلاَّءِ اَهْلُ بَیْتى وَ خاَّصَّتى وَ حاَّمَّتى لَحْمُهُمْ لَحْمى وَدَمُهُمْ دَمى یُؤْلِمُنى ما یُؤْلِمُهُمْ وَیَحْزُنُنى ما یَحْزُنُهُمْ اَنَا حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَهُمْ وَسِلْمٌ لِمَنْ سالَمَهُمْ وَعَدُوُّ لِمَنْ عاداهُمْ وَمُحِبُّ لِمَنْ اَحَبَّهُمْ اِنَّهُمْ مِنّى وَاَ نَا مِنْهُمْ فَاجْعَلْ صَلَواتِکَ وَبَرَکاتِکَ وَرَحْمَتَکَ وَغُفْرانَکَ وَرِضْوانَکَ عَلَىَّ وَعَلَیْهِمْ وَاَذْهِبْ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَطَهِّرْهُمْ تَطْهیراً
فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلاَّئِکَتى وَیا سُکّانَ سَماواتى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلاقَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضِیَّئَهً وَلافَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا فُلْکاً یَسْرى اِلاّ فى مَحَبَّهِ هؤُلاَّءِ الْخَمْسَهِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ وَ مَنْتَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ عَزَّوَجَلَّ هُمْ اَهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَمَعْدِنُ الرِّسالَهِ هُمْ فاطِمَهُ وَاَبُوها وَبَعْلُها وَ بَنُوها فَقالَ جِبْراَّئیلُ یا رَبِّ اَتَاْذَنُ لى اَنْ اَهْبِطَ اِلَى الاَْرْضِ لاَِکُونَ مَعَهُمْ سادِساً فَقالَ اللَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَهَبَطَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلافُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ وَقَدْ اَذِنَ لى اَنْ اَدْخُلَ مَعَکُمْ فَهَلْ تَاْذَنُ لى یا رَسُولَ اللَّهِ فَقالَ رَسُولُ اللَّهِ وَعَلَیْکَ السَّلامُ یا اَمینَ وَحْىِ اللَّهِ اِنَّهُ نَعَمْ قَدْ اَذِنْتُ لَکَ فَدَخَلَ جِبْراَّئیلُ مَعَنا تَحْتَ الْکِساَّءِ فَقالَ لاَِبى اِنَّ اللَّهَ قَدْ اَوْحى اِلَیْکُمْ یَقُولُ اِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً فَقالَ عَلِىُّ لاَِبىیا رَسُولَ اللَّهِ اَخْبِرْنى ما لِجُلُوسِنا هذا تَحْتَ الْکِساَّءِ مِنَ الْفَضْلِ عِنْدَاللَّهِ فَقالَ النَّبِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَاصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاًما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْشَیعَتِنا وَمُحِبّینا اِلاّ وَنَزَلَتْ عَلَیْهِمُ الرَّحْمَهُ وَحَفَّتْ بِهِمُ الْمَلاَّئِکَهُ وَاسْتَغْفَرَتْ لَهُمْ اِلى اَنْ یَتَفَرَّقُوا فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَفازَ شیعَتُناوَرَبِّ الْکَعْبَهِ فَقالَ النَّبِىُّ ثانِیاً یا عَلِىُّ وَالَّذى بَعَثَنى بِالْحَقِّ نَبِیّاً وَ اصْطَفانى بِالرِّسالَهِ نَجِیّاً ما ذُکِرَ خَبَرُنا هذا فى مَحْفِلٍ مِنْ مَحافِلِ اَهْلِ الاَْرْضِ وَفیهِ جَمْعٌ مِنْ شیعَتِنا وَمُحِبّینا وَفیهِمْ مَهْمُومٌ اِلاّوَفَرَّجَ اللَّهُ هَمَّهُ وَلا مَغْمُومٌ اِلاّوَکَشَفَ اللَّهُ غَمَّهُ وَلا طالِبُ حاجَهٍ اِلاّوَقَضَى اللّهُ حاجَتَهُ فَقالَ عَلِىُّ اِذاً وَاللَّهِ فُزْنا وَسُعِدْنا وَکَذلِکَ شیعَتُنا فازُوا وَسُعِدُوا فِى الدُّنْیا وَالاْخِرَهِ وَرَبِّ الْکَعْبَه
🤲الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ
لوَلــیِّڪَاَلْفــَرَجْ
•┈•٭•✾•٭•✾•٭•┈•
#التماس_دعای_ظھور
🔻گذرنامههای با اعتبار کمتر از ۶ ماه برای اربعین معتبر است
پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:
🔸با پیگیری از ستاد مرکزی اربعین مقرر شد گذرنامههای کمتر از ۶ ماه استثنا در ایام اربعین معتبر شمرده شود؛ لذا عزیزان ایرانی دارای گذرنامه با اعتبار کمتر از ۶ ماه میتوانند بدون اخذ گذرنامه جدید به سفر اربعین بروند.
♦️زمان ظهور حضرت مهدی علیهالسلام چه موقع است؟ (صبح ظهر یا شب)
امام باقر علیه السلام فرمودند: مهدی علیهالسلام در مکه موقع «عشاء» ظهور میکند و پرچم و پیراهن و شمشیر رسول خدا صلی الله علیه و آله با او خواهد بود و علامت و نور و بیانی با آن حضرت است. پس از آن که نماز عشاء را خواند با صدای بلند می گوید: «ایهاالناس» من خدا را به یاد شما می آورم و آن موقعی را که مقابل او قرار می گیرید، خاطرنشان شما میکنم؛ زیرا که خدا حجت را تمام کرده و انبیا و کتاب فرستاده است تا شما را امر کنند که برای او چیزی را شریک قرار ندهید و فرمان او و پیغمبرش را اطاعت کنید.
«یَظهَر المهَديُّ بِمکَّۀَ عِندَ العشاءِ وَ مَعه رایۀُ رَسولِ الله وَ قَمیصُه وَ سَیفُه وَ عَلامۀٌ وَ نورٌ وَ بیانٌ فَاذا صَ لَّی الْعِشاءَ نادي بأعلَی صَوتِه یَقولُ اُذکِّرکم الله أَیُّها الناسُ وَ مَقامَکم بَینَ یدَي رَبِّکم وَ قَدْ اَکَّد الحُجَّۀ وَ بَعثَ الأْنبیاءَ و أَنزلَ الْکِتابَ یَأمُرکُم أنْ لا تُشرکُوا بِه شَیئاً وَ أنْ تُحافِظُوا علی طاعَۀِ الله وَ طاعۀِ رَسولهِ (ص).»
📗الصراط المستقيم ، ج ۲، ص ۲۲۵
📗التشريف بالمنن، ج۱، ص ۱۳۷
📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۲۴۶
📗ابن طاووس، ملاحم، ص۶۴
منظور این حدیث ظهور در ماه رمضان است و طبق آن، ظهور حضرت مهدی علیه السلام قبل از وقوع صیحه آسمانی (ندای حضرت جبرئیل) خواهد بود. وقت عشا ساعت نُه تا یازده شب میباشد. زمانی که حضرت نماز عشا را میخواند پس از آن یارانش را فرا میخواند؛ و در زمان طلوع آفتاب ندای حضرت جبرئیل سر داده میشود...
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کلیپ «پاداش خون»
استاد عالی
نامهٔ خدا به حضرت زهرا سلام الله علیها درباره امام زمان...
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.