eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
25.6هزار عکس
24.8هزار ویدیو
589 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasem
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ایمان به خدا دارید نگران رزقتان نباشید حجت الاسلام والمسلمین واعظ شهیدی توضیح می دهد.
روزی تان با من وقتی ما در دنیای خودمان از کسی می پرسیم «شغلت چیست؟» منظورمان این است که:«درآمد مالی ات از کجاست؟»یا مثلا وقتی کسی را بازخواست می کنیم که: «چرا دنبال یک کار مناسب نمیری؟» در حقیقت داریم از اومی پرسیم «چرا دستت توی جیب خودت نیست؟ چرا سراغ یک شغل نان وآبداری نمی روی ؟» در حقیقت اکثر ما انسان ها این گونه ایم که کار می کنیم تا به نان و آب برسیم ودرآمد زیاد کسب کنیم ؛آن وقت با توجه به این نگاه، بهترین شغل هم نزد ما شغلی می شود که پول بیشتری از آن بدست بیاید؛ اما آیا واقعا دستاورد حقیقی کار کردن همین است؟ قطعا این نیست. فرض کنید دونده ای سال ها زحمت کشیده ، تمرینات سخت و پر فشار را تحمل کرده تا در بزرگ ترین میدان جهانی ورزش ،یعنی المپیک حضور یابد؛ آن وقت وسط میدان المپیک ،وقتی خبرنگار سراغ او می آید و می پرسد :«انگیزه ات از حضور در المپیک چیست؟» پاسخ بدهد:« بی صبرانه منتظر پاداش کارم هستم؛من برای جایز المپیک به اینجا آمدم». این پاسخ عجیبی نیست ؟ آیا لذت پول و جایزه مادی زود گذر از اینکه نامت همیشه در تاریخ ورزش ثبت شود، شیرین تر است؟ آیا ارزش چند برگ کاغذ از اینکه چشم همه جهان به موفقیت تو خیره شده،با ارزش تر است؟ واقعا این گونه نیست. کمتر ورزشکاری را هم پیدا می کنید که شبیه این دونده فرضی باشد و به خاطر پول،به میدان المپیک فکر کند.
لذت دیده شدن در تمام دنیا ،ثبت رکورد خود در تاریخ و اضافه کردن عنوان« قهرمان »به پیشوند نام خود، آن قدر شگفت انگیز و پرهیجان است که کسی در وسط میدان به جایزه مالی کارش فکر نمی کند. البته که در پس این قهرمانی ،جایزه ها و دستاورد های بی نظیر مالی هم خود به خود در حساب بانکی آن ورزشکار فرود می آیند . حکایت نگاه دین ما به کسب و کار هم همین است. اینکه تو به قصد عبادت کار کن، تو به قصد موفقیت و پیشرفت تلاش کن، تو به قصد اینکه زندگی آرام و بی کسالتی داشته باشی کسب و کار راه بینداز؛ آن وقت پول، خاضعانه در پیش پایت زانو می زند. پول اگرچه یک فایده مهم برای کار به شمار می رود اما هدف اصلی از کار نیست. اینکه کار بزرگمان را با کاغذهای چرک و چروک پول مقایسه کنیم ، به نوعی ظلم در حق استعداد، توانایی و ارزشمند ی خودمان هم هست.احتمالا بگویید:« مگر می شود در زندگی پر فراز و نشیب امروز ، نگران مباحث مالی نبود ؟»جواباین سوال را با سوالی دیگرمی دهم. اگر فردی که خیلی به او اعتماد دارید ، به شما بگوید :«فلان کار انجام بده ، اصلا هم نگران مباحث مالی اش نباش ، من خودم تضمین می کنم از جهت مالی مزد کارت را بگیری». شما چه می کنید ؟حتما می گویید مگر می شود باز هم نگران مباحث مالی باشم وقتی یک فرد مورد اعتماد بهره مالی کارم را تضمین کرده است.
در کتاب اصول کافی آمده که روزی یکی از امامان معصوم علیهم السلام این سوال را از پیروانشان پرسیدند . پرسیدند:«اگر من به شما بگویم سراغ کسب و کارتان بروید و نگران این نباشید که روزی تان چه می شود،آیا حرف من امام را قبول می کنید ؟»همه پاسخ دادند:« بله آقا!این چه حرفی است. مگر می شود حرف شمایی که امام هستید را نپذیریم؟مگر می شود به شمایی که رهبر و پیشوای مایید اعتماد نداشته باشیم». مگر می شود حرف شمایی که امام هستید را نپذیریم؟ ». بعد از اینکه اظهار محبتشان تمام شد، ایشان فرمودند :« شما چگونه به من اعتماد می کنید و می گویید چون شما را قبول داریم ،خیالمان راحت است؛، اما به خدایی که من بنده اویم اعتماد ندارید و همواره نگران رزق و روزی خود می شوید ». خدای متعال هم همین وعده را به بندگانش داده که سراغ کارتان بروید ،روزی تان با من . فرمود:«وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا»(1)؛ هیچ جنبده ای روی زمین نیست مگر اینکه روزی اش بر عهده خداوند است».روزی دهنده اصلی خداوند است. ما با کار وتلاش تنها ظرفیت دریافت روزی بهتر را در خود ایجاد می کنیم . اوست که بندگان خودش را به خاطر تلاش و زحمتی که متحمل می شوند،بی نیاز می کند. پس اینکه ما جهت کارمان را مادی و مالی کنیم،اشتباه است و و تنها استرس و نا آرامی را نصیب خودمان می کنیم؛ ضمنا این نگرانی در نتیجه مالی کار هم تاثیر چندانی ندارد.
✅رزق و روزی مشخص انسان ✍️امام باقر عليه السّلام: خداوند براى هر انسان رزق حلالى را مشخص و حتمى كرده است كه به طور كامل به او خواهد رسيد، و از طرفى رزق حرامى از طريق ديگر به او عرضه مى‌شود، پس اگر از آن حرام مقدارى برداشت به همان اندازه از مال حلال او كم مى‌شود و پيش خدا علاوه بر آن دو مال، زيادى و افزونى است كه خداوند در قرآن فرمايد: از فضل و زيادى كه پيش خدا است از او درخواست كنيد. 📚بحارالانوار، ج103، ص11 ☜
*بسم الله الرحمن الرحیم* 💫💫💫💫 *چیکار کنیم که خونه مون پر از برکت و آرامش بشه؟* ۱. *هنگام ورود به خونه سلام کنیم،حتی اگه کسی خونه نیست*. ۲. *صبح بعد از بیدار شدن صدقه بدیم هر چند کم، و آیه الکرسی و چهار قل بخونیم*. ۳. *نزاریم آشغال زیاد تو خونه بمونه* ۴. *در طول روز حداقل ده دقیقه صدای قرآن تو خونه پخش کنیم*. ۵. *عصر ها حدیث کسا بخونیم و اگر نمی تونیم صوتش رو تو خونه پخش کنیم*. ۶. *فضای خانه را با صلوات برمحمد و آل محمد معطر کنیم تا اعضای خانواده در این فضا تنفس کنند*. ۷. *در طول روز ،پنج بار سوره توحید رو بخونیم و به امام زمان هدیه کنیم و ازشون بخوایم برای زندگی ما دعا کنن*. ۸. *هر پول یا نعمتی که به وارد زندگیمون می شه اول شکرگزاری زبانی کنیم و بعد شکرگزاری عملی، یعنی یا صدقه بدیم از اول مال یا کسی رو هم در اون نعمت شریک کنیم که اینطوری نه تنها چیزی ازش کم نمی شه بلکه باعث برکت می شه* ۹. *اسراف نکنیم ، به اندازه ی نیازمون مصرف کنیم، حواسمون به مصرف آب باشه، نسبت به نان بی احترامی نکنیم. اسراف باعث از دست رفتن نعمت ها می شه* ۱۰. با مردم مدارا کنیم. با اهل خانه خوش رفتار باشیم. ۱۱. *نماز هامون اول وقت بجا آوریم و روزی پنجاه آیه قرآن بخونیم*. ۱۲. *دعای خیر برای همنوعان و علی الخصوص دعا برای پدر و مادر باعث برکت و رزق غیرمنتظره می شه، همیشه شنیدیم که پدر و مادر برای بچه شون دعا کنن دعاشون* *مستجاب می شه اما دعای فرزند در حق پدر و مادرش چه زنده باشن چه در قید حیات نباشن باعث جلب رحمت الهی می شه*. ۱۳. *اظهار فقر نکردن و ناله نکردن . ماها عادت کردیم تا کسی رو می بینیم شروع می کنیم به ناله... که وضع مون خوب نیست و .. درصورتیکه این کار ناشکریه، مگه خدا تا حالا ما رو لنگ گذاشته؟؟ در حدیث داریم که هرکس اظهار فقر کند ،فقیر می شود*. ۱۴. *مداومت بر یکسری اذکار مانند: یا غنی_ یا وهاب_ یا الله_ و توسل به امام جواد* « *اللّهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج* »
از امام صادق پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا كردی؟ گفت : چهار اصل 1-دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم 2- دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم 3- دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش كردم 4- دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم قِيلَ لِلصَّادِقِ (ع) عَلَى مَا ذَا بَنَيْتَ‏ أَمْرَكَ فَقَالَ عَلَى أَرْبَعَةِ أَشْيَاءَ عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلِي لَا يَعْمَلُهُ غَيْرِي فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُطَّلِعٌ عَلَيَّ فَاسْتَحْيَيْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزْقِي‏ لَا يَأْكُلُهُ غَيْرِي فَاطْمَأْنَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ آخِرَ أَمْرِي الْمَوْتُ فَاسْتَعْدَدْتُ. به حضرت صادق (ع) عرض كردند كار خود را بر چه چيز بنا كرده‏اى؟ فرمود بر چهار چيز: 1- فهميدم كه عمل مرا ديگرى انجام نمي دهد. پس به كوشش پرداختم. 2- دانستم كه خداوند بر حال من اطلاع دارد خجالت كشيدم. 3- فهميدم روزى مرا ديگرى نخواهد خورد آرامش يافتم. 4- و دانستم بالاخره بسوى مرگ مي روم به همين جهت آماده آن شدم. بارها ما خود شاهد اين بوده ايم كه روايات ائمه ما و جملات نهج البلاغه را به نام دیگران ترويج مي كنند. امام باقر(ع) فرمود: شرق عالم و غرب عالم برويد قسم به يكتايي خداوند هيچ علم صحيحي نيست. مگر اين كه از ما اهل بيت صادر شده است.(2) پی نوشت ها 1. مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوارالجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار (ط - بيروت)، 111جلد، دار إحياء التراث العربي - بيروت، چاپ دوم، 1403 ق. 2. وسائل‏الشيعة، ج 21، ص477، باب استحباب تعليم الأولاد. قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (ع) لِسَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ وَ الْحَكَمِ بْنِ عُتَيْبَةَ شَرِّقَا وَ غَرِّبَا فَوَ اللَّهِ لَا تَجِدَانِ عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً خَرَجَ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ .
جنایت فجیع در اهواز/ چرخاندن سربریده دختر ١٧ ساله توسط شوهرش 🔹یک مرد جوان در اهواز ظهر شنبه سر بریده همسر ۱۷ ساله‌اش را در مقابل چشم مردم در میدان کسایی اهواز چرخاند و پس از چند دقیقه قدم زدن فرار کرد. 🔹قاتل و برادرش که همدست او در این قتل بوده، توسط پلیس بازداشت شده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوووووری 👈👈👈همزمانی پیدایش داعش جدید با پرچم های قرمز در دیار یابس و درعا و حذف کلمه لا اله الا الله از پرچم عربستان و سفر موش کثیف صهیونیست ها به امارات و اعزام نیروهای امریکایی با تجهیزات کامل به مرز اردن و سوریه ( درعا ) و توافقات هسته ای امریکا و ایران ، تحرکات منطقه روسیه و اکراین .وووووو ....همه نشان از خروج سفیانی دارد ، شیطان اخرین نفس های خودش را میکشد ، شک نکنید ✅..... خودتان را اماده کنید ،👌 بزودی ظهور اقا حجت ابن الحسن العسگری عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور بسیار نزدیک است....🌹
✴️ یکشنبه👈 17 بهمن /دلو 1400 👈4 رجب 1443👈 6 فوریه 2022 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. ⭐️ احکام دینی و اسلامی. ❇️ روز مبارک و شایسته ای برای امور زیر است: ✅ خواستگاری عقد و امور ازدواجی. ✅ آغاز بنایی و خشت بنا نهادن. ✅ امور زراعی و کشاورزی. ✅ تجارت و داد و ستد. ✅ وسیله سواری خریدن. ✅ شکار و صید و دام گذاری. ✅ و صلح و اشتی دادن افرادخوب است‌. 🚘 سفر : مسافرت خوف حادثه دارد و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد. 👼 مناسب زایمان و نوزاد شایسته و مبارک و محبوب مردم خواهدشد. 🔭 احکام نجوم. 🌓 امروز:قمر در برج حمل است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است: ✳️ ختنه کردن نوزاد. ✳️ خرید لوازم منزل‌. ✳️ ارسال کالاهای تجاری. ✳️ شکار و صید و دام گذاری. ✳️ آغاز درمان و معالجات. ✳️ و شروع به کار خوب است. 💑 مباشرت و مجامعت: مباشرت امشب، شب دوشنبه فرزند حافظ قرآن گردد و مباشرت برای سلامتی خوب است.ان شاءالله ⚫️ طبق روایات ، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، باعث غم و اندوه می شود. 💉🌡حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن یا #زالو انداختن در این روز، از ماه قمری، سبب درد در سر می شود. 😴😴تعبیر خواب خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 5 سوره مبارکه "مائده" است. الیوم احل لکم الطیبات.... و چنین استفاده میشود که منفعتی به خواب بیننده برسد وبه شکلی خوشحال شود.ان شاءالله و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید. 💅 ناخن گرفتن یکشنبه برای ، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز یکشنبه برای بریدن و دوختن روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ وقت در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد . 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸بامید پرورش نسلی مهدوی ان شاءالله🌸
4_5855214135930784343.mp3
3.43M
🌙 ویژه 🍃شبا دلتنگ تو میشم برای گریه شب خوبه 🍃برای توبه کردن هم میگن خوبه 🎤 👌بسیار دلنشین 🌷 🌷 ♨️ @Maddahionlin 👈
🌹وقتی در بیمارستان به دنیا آمد، تقویم را که نگاه کردیم، روز (ع) بود. اسمش را گذاشتیم محمد هادی. 🌹بعدها خودش هم عاشق امام هادی شد تا جایی که در راه دفاع از حرم آن بزرگوار در حوالی سامرا به شهادت رسید. "شهید محمد هادی ذوالفقاری" ✍کتاب پسرک فلافل فروش
📣 *تقسیم بندی روزانه اذکار سفارش شده در ماه رجب* (جهت سهولت و انشاءالله توفیق انجام آن ها) روزی ٢۴ مرتبه سوره ی توحید را بخوانید و جمعه ها ١٠٠ مرتبه 🌹🌹🌹🌹 ذکر لا اله الا الله را هم روزی ۳۵ مرتبه بگویید روز آخر ٢٠ بار و در هر شب 1000 بار لا اله الا الله 🌹🌹🌹🌹 استغفِرُالله ذّالجّلالِ والاِکرام مِن جّمیعِ الذُنوبِ وّالاثام این ذکر را هم روزی ۳۵ مرتبه بگویید روز آخر 20 مرتبه 🌹🌹🌹🌹 سفارش شده صبح و عصر ۷۰ مرتبه بگویید اّستغفِرُالله وّاّتوبُ اِلّیه وبعد یک مرتبه دستها را بلند کند وبگوید الَلهمّ اغفِرلی وّ تُب عّلّیَّ 🌹🌹🌹🌹 أَسْتَغْفِرُ اَللَّهَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَحْدَهُ لاٰ شَرِيكَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ هر روز ۱۴ مرتبه این ذکر را بگوئید. روز آخر ٨بار 🌹🌹🌹🌹 خواندن هر روز زیارت رجبیه 🌹🌹🌹🌹 و نماز هر شب دو رکعت به یک حمد و ٣ کافرون و یک توحید و دعای در مفاتیح بعد نماز. 🌹🌹🌹 👈توجه: غیر از اذکاری که باید حتما روزانه گفته شود، مابقی را اگر کسی یه روز نگفت... روز بعد جبران کند.
37.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحیفه سجادیه صوت زیبا ودلنشین _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
51.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زیارت جامعه کبیره تصویری بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (ع) به شیعیان رسیده است 🎙 با نوای علی فانی ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ افشاگری سه پزشک نزد سناتور آمریکایی 👈پس از واکسیناسیون، سرطان و سقط جنین 300 درصد افزایش یافته است ...
33.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت تشرف آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) خدمت امام زمان(عج) 🔺 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌦☔️ 🔺احمقانه ترین حرف...!!!! استاد شجاعی _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.