🔷مولا علی علیهالسّلام:
اِرضَ مِنَ الرِّزقِ بِمَا قُسِمَ لَکَ تَعِش غَنِيّاً
به روزىاى كه قسمتت گشته راضى باش، تا توانگرانه زندگى كنى!
📚غررالحكم ح۲۳۳۲
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🔷وجود نازنین امام باقر صلوات الله علیه دربارۀ آیهٔ شریفهٔ ﴿تَبارَکَ اسْمُ رَبِّکَ ذِی الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ [سورهٔ الرّحمن، آیهٔ ۷۸﴾ فرمودند:
ما، جلال و کرامت خداوند هستیم که خداوند بندگان را به وسیلۀ ما گرامی داشت.
📚منابع:
تفسیر قمی ج۵ ص۵۹
البرهان فی تفسير القرآن ج۵ ص۲۴۸
بحارالانوار ج۲۴ ص۱۹۶
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🔷امام حسن مجتبی علیهالسّلام:
بِالعَقلِ تُدرَکُ الدّارَانِ جَمِيعاً وَ مَن حُرِمَ مِنَ العَقلِ حُرِمَهُمَا جَمِيعاً
با عقل است كه هر دو سراى به دست مىآيد و هر كه از عقل محروم باشد، از هر دو سراى محروم شود.
📚بحارالانوار ج۱ ص۹۵
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🔷مولا علی علیهالسّلام:
اَعجَزُ النّاسِ مَن عَجَزَ عَن اِصلَاحِ نَفسِهِ
ناتوان ترين مردم كسى است كه از اصلاح خودش ناتوان باشد.
📚غررالحكم ح۳۱۹۸
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
🔷مولانا امیرالمؤمنین علیهالسّلام:
مَنْ جَارَ مُلْكَهُ عَظُمَ هُلْكُهُ
کسی که با ستمگری حکمرانی کند، نابودی بزرگی خواهد داشت!!!
📚غررالحکم ح۷۹۷۶
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
● مجازات در همین دنیا 🔻
📝 طبق آموزههای دینی، یکی از دلایل خشم و غضب خداوند متعال نسبت به بندگانش، بیاحترامی به پدر و مادر است.
رسول خاتم صلی الله علیه وآله میفرمایند:
سهدسته از گناهان است که کیفرش در همین دنیا برای انسان ظاهر میشود و تا آخرت، به تاخیر نمیافتد: آزردن پدر و مادر، ظلم به مردم و ناسپاسی نسبت به کسی که به انسان خدمتی کرده است.
📚از کتاب "سيری در رساله حقوق امام سجاد علیهالسلام"
حقوق خانواده، حق پدر
آیت الله یثربی مدظله
❖ــــــــــــــ❖
● عقوق الوالدين 🔻
📝 إن من أسباب غضب الله تعالى على عباده - وفقا للتعاليم الدينيّة - عقوق الوالدين وعدم احترامهم.
قال رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم:
ثَلاثَةٌ مِنَ الذُّنُوبِ تُعَجَّلُ عُقُوبَتُهَا وَلا تُوَخَّرُ إِلَى الآخرَةِ ؛ عُقُوقُ الْوَالِدَيْنِ وَالْبَغْيُ عَلَى النَّاسِ وَكُفْرُ الاِحْسَانِ.
📚 من کتاب "في رحاب رسالة الحقوق للإمام السجاد عليهالسلام"
حقوق خانواده، حق پدر
لسماحة آية الله السيد اليثربي دامظله
محمد بن عثمان عَمری گوید: از امام حسن عسكری علیه السلام سوال شد، و من نیز نزد آن حضرت بودم، از خبرى كه از پدران بزرگوارش روايت شده است كه زمين از حجت الهى بر خلايق تا روز قيامت خالى نمىماند و كسى كه بميرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهليّت درگذشته است.
فرمود: اين حقّ است همچنان كه روز روشن حقّ است و قابل انکار نمی باشد.
گفتند: اى فرزند رسول خدا، حجت و امام پس از شما كيست؟
فرمود: فرزندم محمّد، او امام و حجّت پس از من است، كسى كه بميرد و او را نشناسد به مرگ جاهليّت درگذشته است، آگاه باشيد كه براى او غيبتى است كه نادانان در آن سرگردان شوند و افراد باطل در آن هلاک گردند و كسانى كه براى آن وقت معين كنند دروغ گويند، سپس خروج مىكند و گويا به پرچم هاى سفيدى مىنگرم كه بر بالاى سر او در نجف كوفه در اهتزاز است.
📚كمال الدين، ص۴۰۹
📚كشف الغمة، ج۳، ص۳۳۶
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
سپیده دم ز پی شام تار در راه است
امید مــــــــردم امیدوار در راه است
دیگر دلتنگیهایمان مخصوص شبهای جمعه نیست،
روز به روز و لحظه به لحظه دلتنگ آمدنت هستیم،
آقاجان، تنها امید ادامهٔ زندگیمان تپشهای قلب شماست،
گویی بیقراری دلهای ما از شوق دیدار شماست،
آقا بگو که آمدنت نزدیک است!
آقا جان دیگر از انتظار نگو، از وصال بگو!
از پایان جمعههای بی تو بگو!
آقا جان بگو که به زودی هدهد صبا خبر آمدنتان را نوید میدهد،
بگو که میآیی و مرهم دلهای شکسته و خستهٔ ما میشوی،
بگو که دیگر غریب نیستیم😔
«اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدَائَهُم اَجمَعِین»
AUD-20220312-WA0003.mp3
2.11M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
تهجّد و شب زنده داریِ امام عصر علیه السّلام/
🎤استاد معاونیان؛
🍃آیت الله جاودان :
🔸️ اگر گناه روی دل آدم بماند ، گرفتاری بار میآورد. نشانهاش این است که نیم ساعت در روضه مینشینیم ولی گریه نمیکنیم. این نشان میدهد که گرد و خاک روی دل ما نشسته و اگر نه ساختمان دل اینگونه است که با روضه بسوزد.
🔹️اگر کسی هویٰ و هوس را کنار بگذارد، با اینکه بشر است، ولی ساختمانش عوض میشود.
🔸️امیرالمؤمنین علی (علیهالسلام) میفرماید : «اجر کسی که قدرت بر گناه بیابد و عفت پیشه کند، کمتر از اجر مجاهد در راه خدا نیست. کسی که عفت پیشه کند، نزدیک است که جزء فرشتگان شود.»
#آیت_الله_جاودان
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
💕حکایت رزق و روزی :
دوش حمام رو ببین!
آب از بالا میاد؛ اما از پایین تنظیم میشه.
اینکه اصلا آب بیاد یا نه؛
کم باشه یا زیاد؛
سرد باشه یا گرم؛
به تو مربوط میشه؛
تا کدوم شیر بچرخونی؛
تا کدوم طرف بچرخونی؛
کم بچرخونی یا زیاد؛
اصلا بچرخونی یا نه؛
همه به خودت ربط داره.
میخوام بگم ماجرای "رزق و روزی" یک چنین ماجرایی است.
رزق ما تو آسمونه؛
به همین خاطر قرآن میگه :
"فی السماء رزقکم"
ولی اینکه فرو بباره یا نه؛
ویا کم بباره ویا زیاد؛ به سعی و تلاش ما بستگی داره....
📌گناه نکنید...
«خدا وعده داده است اگر گناه نكنید روزی تون بیشتر میشود»
✨«وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ» اعراف/۹۶
اگر رفتید تو خط ایمان و تقوی «لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ»
خدا قول داده اگر شما اهل ایمان و تقوی بودید به تو بركت میدهد.
📌شما ایمان و تقوی را كنار گذاشتید آن وقت چهارده تا استان سیل میآید، هر چه تولید كردی میبرد، یا سیل میآید یا زلزله میآید. گیر ما این است كه سوراخ دعا را گم كردیم.
✨ قرآن میگوید: «وَ یا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْكُمْ مِدْراراً وَ یَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى قُوَّتِكُمْ وَ لا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمینَ» هود/۵۲
✅اگر توبه كنید و گناه نکنید و استغفار كنید، «یَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى قُوَّتِكُمْ» خدا زورتان را بیشتر میكند؛ مگر این كه بگوییم خدا دروغ میگوید. العیاذ بالله.
كشاورزان ما اگر زكات بدهند، یك باران بموقع میآید. جبران میكند همه زكاتی را كه دادهاند. اگر بگوید من زكات بدهم خب مالم كم میشود. ملخ میآید! فرق میكند تا باران، بركت بیاید یا ملخ بیاید یا آفت بیاید. یك مقداری به اینها توجه كنیم.
متأسفانه بسیاری از ما در ردههای مختلف به این مسائل توجه نمیكنیم به راننده میگوییم نگهدار نماز. میگوید والله من الآن زودتر برسم به ترمینال یك شیفت دیگر. به خاطر این كه یك شیفت مسافر كشی كند هر چه میگویند نماز راننده نگه نمیدارد. البته بعضی از ایشان بعد میبینند پنچر میشود حادثه پیش میآید دو ساعت میایستد. حالا ده دقیقه برای خدا نایستاد. دو ساعت مقابل یك سرگرد میایستد.
ما دوست نداریم اما خدا قول داده است. قول داده است كه «اگر آمدید تو خط تقوی من كار تو را راه میاندازم».
خدا قول داده وضعتان را خوب كند، مگر این كه شما در ایمانت به خدا شك داشته باشی. بعضیها میگویند والله آخه ما ازدواج كنیم نان از كجا بیاوریم بخوریم. میدانی یعنی چه؟ معنایش این است كه اگر یكی باشم خدا زور دارد دو تا كه شدیم زور خدا كم میشود. اگر یكی باشیم خدا قادر رزق من را بدهد اما اگر دو تا شدیم دیگر قدرت خدا تمام میشود.
📌 آنهایی كه از ترس خرجی ازدواج نميكنند، ته دلش این است یعنی من یكی بودم دو تا شدم قدرت خدا تمام میشود. عقیده خیلی خطرناكی است.
✨حدیث داریم: «مَنْ تَرَكَ التَّزْوِیجَ مَخَافَةَ الْعَیْلَةِ فَقَدْ أَسَاءَ بِاللَّهِ الظَّنَّ»(كافی، ج۵، ص۳۳۰) كسی اگر ازدواج نكند از ترس خرجی «فَقَدْ أَسَاءَ بِاللَّهِ الظَّنَّ»
زندگی ساده، چه اشكالی دارد؟!
#رزاقیت_خداوند
#سبک_زندگی_اسلامی
#ساده_زیستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 بهترین_رزق چیست؟
💐 بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
اللَّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ وَيَقْدِرُ ۚ وَفَرِحُوا بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا مَتَاعٌ
سوره رعد آیه ۲۶
💐 ترجمه:
خداوند براى هر كه بخواهد روزى را گسترش مىدهد و (یا) تنگ مىگرداند. و (مردم) به زندگى دنیا دلخوشند، در حالى كه زندگى دنیا در(برابر زندگى) آخرت جز یك كامیابى (موقت و اندك) نیست.
📝نکته ها
🔹گرچه در این آیه، توسعه وتنگى رزق به خدا نسبت داده شده، امّا بدیهى است كه كارهاى خداوند حكیم، از روى مصلحت و حكمت صادر مىشود. چنانكه در برخى آیات و روایات، بعضى علل آن بیان شده است. از جمله؛ وجود گناه در زندگى افراد كه باعث تغییراتى در رزق آنها مىگردد. چنانكه در دعاى كمیل مىخوانیم: «اللهم اغفرلى الذنوب التى تغیّر النّعم» خداوندا! ببخشاى بر من آن گناهانى كه نعمتها را دگرگون مىسازد.
🔹گاهى تفاوت در رزق و روزى بخاطر آزمایش افراد است، «ولنبلونّكم بشىء ... و نقص منالاموال...»(۱) ما هر آینه شما را با نقص اموال امتحان مىكنیم.
🔹گاهى محروم شدن بجهت محروم كردن دیگران از حقوق آنهاست، نظیر داستان باغى كه در آتش سوخت كه سورهى قلم به آن اشاره فرموده است.
🔹گاهى هم بىتوجّهى به یتیمان باعث تنگى روزى است. «كلا بل لاتكرمون الیتیم»(۲)
مهم آن است كه ما نه از بسط رزق یاغى شویم و همه چیز را از یاد ببریم و نه به هنگام قبض آن از همه چیز ناامید و مأیوس گردیم كه نظام الهى، نظامى است حكیمانه و بر پایه آزمایش، نه بر اساس شانس و بخت و اقبال.
۱= بقره، آیه 155
۲=فجر،آیه 17
💚تاثیر شناخت امام در زندگی ما
شیعیان به میزانی که به امامان نزدیکترن مقرب ترند !به همون میزان امور زندگی شون مرتب تره .مرتب تره یعنی سردرگمی شون کمتره،
یعنی تشخیص هاشون صحیح تره، یعنی ناامیدهاشون و یاس هاشون کمتره، یعنی اختلافاتشون با مردم کمتره، یعنی رزق و روزی مادی و معنوی شون فراهم تره، یعنی خضوع شون خشوع شون بیشتره، یعنی حسد در وجودشون کمتره، امورشون مرتب تره .حتی چهره شون قابل تحمل تره.
چون نمکی و نوری از امامت همراهشونه
نزدیکترن به امام
و همین الان در بین همین دوستانشون کسانی که از امام یعنی امامت دورترند، کسانی که بی توجه ترند، کم اهمیت به موضوع نگاه می کنند، اینها همین الان کارهاشون نسبت به دیگر مومنین، خرابتره.
یعنی اینا امیدواریهاشون کمتره،
یعنی اینا حسد ورزیدنشون به این و اون، مسابقه گذاشتنشون با مردم همیشه در رقابت زندگی کردن شون بیشتره.
یعنی آرامششون کمتره، یعنی یقینشون کمتره،
تحیرهاشون بیشتره،
چرا!؟
خدا اینطوری قرار داده!
✍همه ی هستی با امام داره حرکت می کنه.ما نمی دانیم و اگه نمی دونیم بدونیم ، گردش خورشید و ماه به وزن و آهنگ و نظم امام علیه السلام داره انجام می شه.
روزی ها رزقها بواسطه ی امام داره داده میشه.
همه کاره ی هستی امامه
همه ی فرشتگان در اطاعت امام هستند و اونچه از رزق به ما باید برسه و بلا از ما دور شه و حاجتی براورده شه تحت امر امام انجام میشه
در ایام ولادت و شهادت چقدر ما اهمیت می دیم که در مراسم شرکت کنیم مثلا در مجلس عزا مشکی بپوشیم دو رکعت نماز زیارت و زیارتنامه بخونیم و حرمت ایام رو در شان امام حفظ کنیم
خداوند روی امامان غیرت داره
با این اعمال باید تقرب پیدا کرد و در همراهی نزدیکتر شد و تبعیت خود رو از امام نشان بدیم
حتی در انتخاب اسم فرزندان نام اهل بیت علیهم السلام رو بر کودک نهادن یعنی تقرب جستن به امام و حرمت داشتن
این دوست داشتن نیست که پیرو امام باشیم اما اسامی غربی رو فرزند بزاریم
شب جمعه شب زیارتی سیدالشهداء آقا امام حسین علیه السلام هست چه کسی مقیده زیارت عاشورا بخونه برا تقرب بیشتر !؟
در اموالمون چقدر سهم برا امام داریم ولو اندک؟
چقدر زیارت امامان برامون اولویت بوده؟
سعادت ما در دنیا و آخرت در گرو تقرب و نزدیکی و معرفت ما به امام هست
و گرفتاری هامون هم به علت دوری از امام و امامان هست.
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
#یا_ابا_صالح_المهدی_ادرکنی
از معاوية بن عمّار نقل شده: از امام صادق عليه السّلام درخواست كردم تا براى رزق دعايى تعليم من فرمايد، آن حضرت اين دعا را به من آموخت، و من براى زياد شدن رزق، چيزى بهتر از اين نديدم.
اَللّهُمَّ ارْزُقْنى مِنْ فَضْلِكَ الْواسِعِ الْحَلالِ الطَّيِّبِ رِزْقاً واسِعاً حَلالاً طَيِّباً بَلاغاً لِلدُّنْيا وَالاْخِرَةِ صَبّاً صَبّاً هَنيئاً مَريئاً مِنْ غَيْرِ كَدٍّ وَلا مَنٍّ مِنْ اَحَدٍ مِنْ خَلْقِكَ اِلا سَعَةً مِنْ فَضْلِكَ الْواسِعِ فَاِنَّكَ قُلْتَ وَاسْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ فَمِنْ فَضْلِكَ اَسْئَلُ وَ مِنْ عَطِيَّتِكَ اَسْئَلُ وَ مِنْ يَدِكَ الْمَلاْ اَسْئَلُ
از امام كاظم (علیه السلام) در دعاى رزق: - يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ أَسْأَلُكَ بحَقِّ مَنْ حَقُّهُ عَلَيْكَ عَظِيمٌ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِيَ الْعَمَلَ بمَا عَلَّمْتَنِي مِنْ مَعْرِفَةِ حَقِّكَ وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَيَّ مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِكَ
يا اللَّه يا اللَّه يا اللَّه از تو خواهش دارم بحق كسى كه بر تو حق بزرگ دارد كه رحمت فرستى بر محمد و آل محمد و به من روزى كنى عمل بدان چه يادم دادى از شناسائى حقت و برگشائى به رويم آنچه را از روزى خود از من دريغ كردى.
ز امام باقر (علیه السلام) كه مردى نزد پيغمبر (صلی الله علیه و آله) آمد و گفت: يا رسول اللَّه من عيالمندم و قرض دار و حالم سخت شده، به من دعائى بياموز كه با آن به درگاه خدا دعا كنم تا به من روزى دهد و قرضم رابپردازم و بدان بر عيالم كمك گيرم، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: ای بنده خدا، وضوء بساز و وضويت را كامل بساز و سپس دو ركعت نماز بگذار با ركوع و سجود كامل، سپس بگو:
يَا مَاجِدُ يَا وَاحِدُ يَا كَرِيمُ يَا دَائِمُ أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِمُحَمَّدٍ نَبِيِّكَ نَبِيِّ الرَّحْمَةِ ص يَا مُحَمَّدُ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي أَتَوَجَّهُ بِكَ إِلَى اللَّهِ رَبِّكَ وَ رَبِّي وَ رَبِّ كُلِّ شَيْءٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ أَسْأَلُكَ نَفْحَةً كَرِيمَةً مِنْ نَفَحَاتِكَ وَ فَتْحاً يَسِيراً وَ رِزْقاً وَاسِعاً أَلُمُّ بِهِ شَعْثِي وَ أَقْضِي بِهِ دَيْنِي وَ أَسْتَعِينُ بِهِ عَلَى عِيَالِي
امام باقر به مردى نگريست كه مىگفت: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ رِزْقِكَ الْحَلَال بار خدايا از تو قوتِ حلال خواستارم.
امام باقر (علیه السلام) فرمود: تو قوتِ پيغمبران را ميطلبى، بگو: اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ رِزْقاً حَلَالًا وَاسِعاً طَيِّباً مِنْ رِزْقِكَ
بار خدايا راستى كه من از تو روزى حلال فراوان پاكيزه خواستارم از روزىِ تو.
از امام صادق (علیه السلام) فرمود: بگو اللَّهُمَّ أَوْسِعْ عَلَيَّ فِي رِزْقِي وَ امْدُدْ لِي فِي عُمُرِي وَ اجْعَلْ لِي مِمَّنْ يَنْتَصِرُ بِهِ لِدِينِكَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِي غَيْرِي
بار خدايا روزيم را فراوان كن و عمرم را دراز كن و مرا از ياوران دينت بگردان و ديگرى را بجاى من منه.
از احمد بن محمد بن ابى نصر گويد: به امام رضا (علیه السلام) گفتم:
قربانت، به درگاه خدا عز و جل دعا كن كه روزى حلال به من دهد.
پس فرمود: مىدانى حلال چيست؟
گفتم: آنچه در نزد ما است از كسب پاك.
پس فرمود: على بن الحسين (علیه السلام) مىفرمود: حلال، قوت برگزيدگان است.
سپس فرمود: بگو: أَسْأَلُكَ مِنْ رِزْقِكَ الْوَاسِعِ از تو رزق فراوان خواستارم.
از امام باقر علیه السّلام روایت شده: به زید شحّام فرمود: براى درخواست روزى، در سجده نماز واجب بگو:
يا خَيْرَ الْمَسْئُولينَ وَ يا خَيْرَ الْمُعْطينَ اُرْزُقْنى وَارْزُقْ عِيالى مِنْ فَضْلِكَ فَاِنَّكَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظيمِ
اى بهترین درخواست شده، و اى بهترین عطا کننده، مرا و عیالم را از فضلت روزى بخش، به درستى که تو صاحب فضل بزرگى هستى
ابو بصير اين دعا را براى طلب روزى از حضرت صادق عليه السّلام روايت كرده: و آن حضرت فرموده: اين دعاى على بن الحسين عليه السّلام است كه خدا را به آن مى خواند:
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ حُسْنَ الْمَعِيشَةِ مَعِيشَةً أَتَقَوَّى بِهَا عَلَى جَمِيعِ حَوَائِجِي وَ أَتَوَصَّلُ بهَا فِي الْحَيَاةِ إِلَى آخِرَتِي مِنْ غَيْرِ أَنْ تُتْرِفَنِي فِيهَا فَأَطْغَى أَوْ تَقْتُرَ بهَا عَلَيَّ فَأَشْقَى- أَوْسِعْ عَلَيَّ مِنْ حَلَالِ رِزْقِكَ وَ أَفِضْ عَلَيَّ مِنْ سَيْبِ فَضْلِكَ نِعْمَةً مِنْكَ سَابغَةً وَ عَطَاءً غَيْرَ مَمْنُونٍ ثُمَّ لَا تَشْغَلْنِي عَنْ شُكْرِ نِعْمَتِكَ بإِكْثَارٍ مِنْهَا تُلْهِينِي بَهْجَتُهُ وَ تَفْتِنِّي زَهَرَاتُ زَهْوَتِهِ وَ لَا بإِقْلَالٍ عَلَيَّ مِنْهَا يَقْصُرُ بِعَمَلِي كَدُّهُ وَ يَمْلَأُ صَدْرِي هَمُّهُ أَعْطِنِي مِنْ ذَلِكَ يَا إِلَهِي غِنًى عَنْ شِرَارِ خَلْقِكَ وَ بَلَاغاً أَنَالُ بِهِ رِضْوَانَكَ وَ أَعُوذُ بِكَ يَا إِلَهِي مِنْ شَرِّ الدُّنْيَا وَ شَرِّ مَا فِيهَا لَا تَجْعَلِ الدُّنْيَا عَلَيَّ سِجْناً وَ لَا فِرَاقَهَا عَلَيَّ حُزْناً أَخْرِجْنِي مِنْ فِتْنَتِهَا مَرْضِيّاً عَنِّي مَقْبُولًا فِيهَا عَمَلِي إِلَى دَارِ الْحَيَوَانِ وَ مَسَاكِنِ الْأَخْيَارِ وَ أَبْدِلْنِي بِالدُّنْيَا الْفَانِيَةِ نَعِيمَ الدَّارِ الْبَاقِيَةِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ أَزْلِهَا وَ زِلْزَالِهَا وَ سَطَوَاتِ شَيَاطِينِهَا وَ سَلَاطِينِهَا وَ نَكَالِهَا وَ مِنْ بَغْيِ مَنْ بَغَى عَلَيَّ فِيهَا اللَّهُمَّ مَنْ كَادَنِي فَكِدْهُ وَ مَنْ أَرَادَنِي فَأَرِدْهُ وَ فُلَّ عَنِّي حَدَّ مَنْ نَصَبَ لِي حَدَّهُ وَ أَطْفِ عَنِّي نَارَ مَنْ شَبَّ لِي وَقُودَهُ وَ اكْفِنِي مَكْرَ الْمَكَرَةِ وَ افْقَأْ عَنِّي عُيُونَ الْكَفَرَةِ وَ اكْفِنِي هَمَّ مَنْ أَدْخَلَ عَلَيَّ هَمَّهُ وَ ادْفَعْ عَنِّي شَرَّ الْحَسَدَةِ وَ اعْصِمْنِي مِنْ ذَلِكَ بالسَّكِينَةِ وَ أَلْبسْنِي دِرْعَكَ الْحَصِينَةَ وَ اخْبَأْنِي فِي سِتْرِكَ الْوَاقِي وَ أَصْلِحْ لِي حَالِي وَ صَدِّقْ قَوْلِي بفَعَالِي وَ بَارِكْ لِي فِي أَهْلِي وَ مَالِي
بار خدايا از تو خواستارم معيشت خوبى كه در همه حوائجم از آن نيرو گيرم و بدان در دوران زندگى اين جهان براى آخرتم وسيله سازم بىآنكه مرا بدان به خوشگذرانىِ بيجا وادارى تا سركشى كنم يا به من آنقدر تنگ بگيرى كه بدبخت شوم، از رزقِ حلالت به من بده و از باران فضلت به من تفضّل كن، نعمت بخشى شايانى باشد و عطائى پيوسته و بىمنّت سپس به واسطه بسيارى نعمتت مرا از شكرش باز مدار و به خرّميش سرگرم مساز و به شكوفائى زيبائيش به آشوب مكش، و چندان مكاه كه رنج تحصيل آن دست مرا از كردار و عبادت كوتاه سازد و سينه و دلم را از هم و تشويش آن پر كند، به من در باره روزى آنچه را عطا كن كه وسيله بىنيازى از شرار خلقت گردد و تا آنجا به زندگى من رسا باشد كه به رضوانت برسم و به تو پناهم، معبودا از شرّ دنيا و شرّ آنچه در دنيا است، دنيا را زندان من مساز و جدائى از آن را مايه اندوه من مكن، مرا از گرفتارى و آشوب آن چنان بر آور كه مورد پسند باشم و كردارم در آن پذيرفته باشد و به سر منزل زندگى جاويدم برسان و با نيكانم همنشين كن بجاى دنياى فنا پذير نعمت خانه پايندهام بده، بار خدايا من به تو پناه برم از تنگ دستى و پريشانى دنيا و از يورش شياطين و سلاطين و شكنجه آنان و از ستم و دست اندازى هر كه در آن به من دستاندازى كند، بار خدايا هر كه به من نيرنگ كند نيرنگش بزن و هر كه آهنگ من كند آهنگ او كن و هر كه به من تيغ كشد تيغش را كند كن و هر كه به من آتش افروزد شعلهاش را خاموش ساز و كفايت كن از من مكر مكّاران و بدر آور از براى من ديده كافران را و كفايت كن مرا از همّ و غمّ و کفایت کن مرا ازهر كس که همّ و غمّى به من وارد مىكند و دفع كن از من شرّ حسودان را و مرا از آن نگهدار به آرامى و وقار، وزره استوار خود را به اندامم بپوشان و مرا در حفظ حفيظ خود نهان دار و حالم را اصلاح كن و كردارم را تصدیق کننده گفتارم بنما و به اهل و مالم بركت بده .
از ابى بصير كه به امام صادق (علیه السلام) گفتم:
ما رسيدن روزى را دير شمرديم.
خشم كرد و سپس فرمود: بگو: اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَكَفَّلْتَ بِرِزْقِي وَ رِزْقِ كُلِّ دَابَّةٍ فَيَا خَيْرَ مَنْ دُعِيَ وَ يَا خَيْرَ مَنْ سُئِلَ وَ يَا خَيْرَ مَنْ أَعْطَى وَ يَا أَفْضَلَ مُرْتَجًى افْعَلْ بي كَذَا وَ كَذَا بار خدايا تو روزى من و روزى هر جاندارى را كفالت كردى، اى بهترين كسى كه خوانده شود، اى بهترين كسى كه از او درخواست شود، و اى بهترين كسى كه ببخشد، و اى برتر هر كه به او اميد باشد، با من چنين و چنان كن.
*جهت پیدا کردن شغل*
بعداز نماز صبح آیه 160 از سوره شریفه اعراف رو مرتب تکرار کنین تا هوا روشن شود واین زمان جزء اسرار است
*بسم الله الرحمن الرحيم*
*وَأَوْحَيْنَا إِلَى مُوسَى إِذِ اسْتَسْقَاهُ قَوْمُهُ أَنِ اضْرِبْ بِعَصَاكَ الْحَجَرَ فَانْبَجَسَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَشْرَبَهُمْ وَظَلَّلْنَا عَلَيْهِمُ الْغَمَامَ وَأَنْزَلْنَا عَلَيْهِمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَى كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ*
هر روز این دستور عمل شود
تا به امر خدا شغل برایتان مهیا گردد.
قطب راوندی در کتاب «دعوات» خود از حضرت رضا(علیهالسلام) روایت کرده
حضرت رسول(صلیاللهعلیهوآله) فرمود: هرکه بخواهد او را بیش از مجاهدان در ملأ اعلی ثنا گویند هر روز این دعا را بخواند، اگر حاجتی داشته باشد برآورده شود و اگر دشمنی داشته باشد بر او چیره گردد، اگر قرضی داشته باشد ادا گردد، اگر اندوه سخت و غمی داشته باشد برطرف میشود و این دعا از هفت آسمان بالا رود تا در لوح محفوظ برای او نوشته شود، دعا این است:
سُبْحانَ اللّٰه كَما يَنْبَغِي لِلّٰهِ ، وَالْحَمْدُ لِلّٰهِ كَما يَنْبَغِي لِلّٰهِ ، وَلَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ كَما يَنْبَغِي لِلّٰهِ ، وَاللّٰهُ أَكْبَرُ كَما يَنْبَغِي لِلّٰهِ ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِهِ وَجَمِيعِ الْمُرْسَلِينَ وَالنَّبِيِّينَ حَتَّىٰ يَرْضَى اللّٰهُ.
منزّه است خدا، چنانکه سزاوار خداست و ستایش برای خداست، چنانکه سزاوار خداست و معبودی جز خدا نیست، چنانکه سزاوار خداست و خدا بزرگتر است، چنانکه سزاوار خداست و جنبش و نیرویی نیست مگر به خدا و درود خدا بر محمّد پیامبر و بر اهلبیتش و همه رسولان و پیامبران تا جایی که خدا خشنود شود.