eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1هزار دنبال‌کننده
26.8هزار عکس
26.1هزار ویدیو
614 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
✍امام صادق علیه‌السلام فرمودند: خداوند عزّوجلّ هيچ درى از روزى را بر مؤمن نمى‌بندد، جز اين كه بهتر از آن را براى او مى‌گشايد. 📖 بحار الأنوار، ج ۶۹، ص ۵۲
💠﷽ا💠 ☘️ ⚠بیماری‌هایی که سبب ایجاد لرز بدن و احساس سرما در ناحیه‌ی دست و پا می‌شوند ✨کم کاری تیروئید ✨کم خونی ✨انسداد عروق ✨کاهش قند خون ✨ کم‌کاری غدد فوق کلیه و دیابت ✨فشار خون
ماش بخورید ▫️ ماش موجب شستشوی کلیه ها شده ▫️پایین آورنده درجه اسیدی خون است ▫️ به دلیل داشتن پتاسیم موجب منظم شدن ضربان قلب می شود ▫️ همچنین به دلیل داشتن فسفر و کلسیم برای رشد کودکان بسیار مفید است ▫️ چون دارای آهن بالایی است به کسانی که کم خونی دارند توصیه می شود
‍ 🎤🌸 برگرفته از سخنراني آيت الله ناصري (حفظه الله) 🔹گله نکن که چرا این ناراحتی‌ها وجود دارد؟ چرا این وضع اقتصاد ماست؟ چرا باران نمي‌بارد؟ چرا هر روز یک مرض تازه پيدا مي‌شود؟ 🔴👈 زيرا هر روز یک گناه تازه ای انجام مي‌دهی و اين مشكلات هم اثر عمل تو است. هر روز یک گناه تازه؛ درد تازه برایت مي‌فرستد. اين‌ها لازمة هم هستند. از امام رضا علیه السلام روايت نقل شده است كه:🔻🔻 كُلَّما أحدَثَ العِبادُ مِن الذُّنوبِ ما لَم يَكُونوا يَعمَلُونَ أحدَثَ اللّه ُ لَهُم مِن البَلاءِ ما لَم يَكُونُوا يَعرِفُونَ؛* 🔵هر گاه بندگان، مرتكب گناهانى شوند كه پيش‌تر انجام نمى داده اند ، خداوند بلاهايى را برايشان پديد مي‌آورد كه سابقه نداشته است و آن را نمي‌شناسند 📒 كافي، ج 2، ص 275. 🔍 •┈┈••••✾•🌿🦋🌿•✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺سخنرانی استاد رفیعی ✍️موضوع: تاثیر خیرات اولاد ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
می‌‌گوییم بهشت را به «بها» نمی‌‌دهند، به «بهانه» می‌‌دهند. این را چه کسی گفته است؟ علی بن ابی‌‌طالب علیه السلام از بهشت به «بها» تعبیر می‌‌کند و می‌‌گوید «ثمن»، ثمن اعمال شما، ولی ما می‌‌گوییم نه، بهشت را به «بها» نمی‌‌دهند، یعنی بهشت را نمی‌‌شود با عمل تهیه کرد و خرید، بهانه‌‌ای باید درست کرد. این نوعی گریز از واقعیت به خیال است. وای به حال ملتی که این جور فکر کند و بگوید بهشت را به «بها» نمی‌‌دهند ولی به یک بهانه دروغین می‌‌دهند. وای به حال ملتی که پایه سعادت خود را بر وهم و خیال بگذارد. در این زمینه مطلب بسیار زیاد است و اگر به قرآن کریم مراجعه کنیم می‌‌بینیم مطلب کاملًا مشخص است. قرآن یهودیان را که آن وقت چنین فکری داشتند- و حالا چنین فکری ندارند- سخت می‌‌کوبد. این فکر که ملتی برای خودش امتیازی در نزد پروردگار قائل و معتقد باشد که اگر من کار بد بکنم خدا به کار بد من کاری ندارد ولی اگر کار خوب بکنم چند برابر جزای خوب می‌‌دهد، اساساً مال یهودیها بود و قرآن زیاد آن را نقل می‌‌کند. اینها می‌‌گفتند ما هرچه گناه بکنیم، هرچه کار بد بکنیم، به جهنم نمی‌‌رویم. ما نژاد ممتاز هستیم، فرضاً اگر به جهنم برویم، یک تشریفاتی است و بعد از چند روز خلاص می‌‌شویم، بهشت مال ماست. وَ قالوا لَنْ تَمَسَّنَا النّارُ الّا ایاماً مَعْدودَةً (بقره/ 80). ببینید قرآن در اینجا چگونه بحث می‌‌کند. در تفاسیر وارد شده است که در مدینه، هم یهودی بود هم مسیحی و هم مسلمان. در میان عده‌‌ای از مسلمانان و مسیحیان و یهودیان اختلاف می‌‌شود؛ مسلمانها می‌‌گویند ما حالا که مسلمان شدیم ملت ممتاز هستیم و خدا برای ما امتیاز قائل است و هرکار بدی بکنیم خدا از ما می‌‌گذرد؛ مسیحیها می‌‌گویند خیر، ما چنین هستیم؛ و یهودیها هم همین را می‌‌گویند. ببینید قرآن چگونه جواب می‌‌دهد: لَیسَ بِامانِیکمْ وَ لا امانِی اهْلِ الْکتابِ مَنْ یعْمَلْ سوءً یجْزَ بِهِ‌‌ (نساء/ 123). . نه مطلب آن طوری است که شما مسلمانها آرزو کردید (مخاطبش مسلمانهاست) و آرزویش را در دلتان پروراندید، و نه آن طور است که اهل کتاب خیال کردند و آرزویش را در دلشان پروراندند؛ خدا با هیچ کس خویش و قومی ندارد، مَنْ یعْمَلْ سُوءً یجْزَ بِهِ‌‌ هرکسی کار بد بکند خداوند به او کیفر خواهد داد. ببینید قرآن چگونه و با چه صراحتی این خیال را که مقدمه انحطاط مسلمانان بود از سرشان بیرون آورد! فرمود بروید عمل خودتان را تصحیح کنید. <section></section> دو داستان‌‌ ما در عصر ائمه هم می‌‌بینیم که این فکر می‌‌خواسته در میان شیعیان رواج پیدا کند و ائمه ما چقدر با آن مبارزه می‌‌کردند! دو داستان در این زمینه برای شما نقل می‌‌کنم. در زمانی که حضرت رضا علیه السلام در مرو بودند، همان وقتی که مأمون حضرت را احضار کرده و می‌‌خواست ولایتعهدی را به ایشان واگذارد و حضرت نمی‌‌پذیرفتند و بالاخره بالاجبار یک قبول ظاهری کردند که هرکس دقت می‌‌کرد می‌‌فهمید که در واقع قبول نکرده‌‌اند و مثل یک آدم معترض بودند و اصلًا در هیچ کاری تصرف نمی‌‌کردند، جلسه‌‌ای بود که افراد زیادی حاضر بودند و حضرت صحبت می‌‌کردند. حضرت رضا علیه السلام برادری دارد به نام زید بن موسی بن جعفر که به او «زیدُ النّار» هم می‌‌گویند و در مدینه قیام کرد و قیامش سرکوب شد و مأمون به خاطر حضرت رضا او را بخشید. او هم در این جلسه حاضر بود. ما دو زیدِ امامزاده داریم: یکی زید بن علی بن الحسین برادر حضرت باقر علیه السلام و یکی هم زید بن موسی بن جعفر برادر حضرت رضا علیه السلام. از این دو زید، زید بن علی بن الحسین علیه السلام جلیل‌‌القدر است، اوست که پیشوای زیدیه است. شیعیان یمن بعد از حضرت امام زین‌‌العابدین علیه السلام زید را پیشوا می‌‌دانند. زید به حسب اعتقاد ما شیعیان- یعنی به حسب آنچه که از ائمه رسیده است- بسیار مرد جلیل‌‌القدری بوده و هیچ مدعی امامت نبوده است و این ادعا را بعد به او نسبت داده‌‌اند. ولی زیدُالنّار این جور نیست. حضرت رضا علیه السلام همین طور که با مردم صحبت می‌‌کردند یک وقت متوجه شدند که زید در کناری نشسته و عده‌‌ای را مخاطب خودش قرار داده و به طور خصوصی با آنها حرف می‌‌زند. حضرت گوش کردند دیدند مرتب نَحْنُ نَحْنُ می‌‌گوید، یعنی ما اهل بیت چنینیم، ما خاندان پیغمبر چنان هستیم، خدا با ما چنین رفتار خواهد کرد، و این امتیازها را ذکر می‌‌کند. نوشته‌‌اند حضرت همین‌‌جور که با مردم صحبت می‌‌کردند، ناگهان سخن خودشان را قطع و رو کردند به زید و فرمودند: ای زید! این مهملات چیست که به مردم می‌‌گویی؟! این امتیازات چیست که تو فرض کرده‌‌ای که ما با خدا قوم و خویشی داریم؟ آیا ما چون اهل بیت پیغمبر هستیم با خدا قوم و خویشی داریم؟ بعد فرمود: ای زید! اگر این جور باشد که تو می‌‌گویی، که ما چون اهل بیت پیغمبر هستیم اگر لغزشی هم بکنیم خدا ما را می‌‌بخشد، ما تضمین‌‌شده و تأمین‌‌شده هس
تیم، اگر این مهملاتی که می‌‌بافی درست باشد، تو از پدرت موسی بن جعفر افضل هستی، برای اینکه تو هم تضمین‌‌شده‌‌ای و به بهشت می‌‌روی، پدرت موسی بن جعفر هم به بهشت می‌‌رود، اما پدرت یک عمر در دنیا عمل و کوشش کرد و اجتهاد و عبادت نمود و تو یک عمر به بطالت گذراندی. آن طور که تو می‌‌گویی، لازمه‌‌اش این است که تو و پدرت موسی بن جعفر علیه السلام هر دو در نزد خدا مقرّب باشید؛ پس تو از پدرت خیلی افضل هستی چون او یک عمر عبادت کرد و تو بی‌‌عبادت به آنجا می‌‌رسی که پدرت رسیده است. بعد حضرت برای اینکه این خیال را از دِماغ این آدم بیرون کند، رو کرد به «وَشاء» که از علما و رُوات و محدّثین کوفه بود و آمده بود خدمت امام رضا علیه السلام. (یک فکر غلطی آن وقت در کوفه وجود داشته و حضرت هم آگاه بود و اشاره به آن می‌‌کند.) فرمود: وَشاء! در کوفه مردم این آیه قرآن را که راجع به نوح علیه السلام و پسرش است چگونه می‌‌خوانند، آنجا که نوح به خدا خطاب می‌‌کند: رَبِّ انَّ ابْنی مِنْ اهْلی وَ انَّ وَعْدَک الْحَقُ‌‌ (هود/ 45)، بعد دنبالش خدا چه خطاب کرد؟ وشاء فهمید، گفت بعضی در کوفه پیدا شده‌‌اند می‌‌گویند آیه را این جور باید خواند: انَّهُ لَیسَ مِنْ اهْلِک انَّهُ عَمَلُ غَیرِ صالِحٍ. وقتی که نوح به خدا عرض کرد خدایا این پسرم جزء خاندان من است، او را ببخش (دلش به حال پسرش سوخت اما پسر، گنهکار است) و اجازه بده من او را با خودم سوار کشتی کنم تا غرق نشود، آیه آمد: انَّهُ لَیسَ مِنْ اهْلِک‌‌ این جزو خاندان تو نیست‌‌ انَّهُ عَمَلٌ غَیرُ صالِحٍ‌‌ (هود/ 46). ولی وشاء گفت بعضی از مردم این جور می‌‌خوانند: انَّهُ عَمَلُ غَیرِ صالِحٍ. آیه را این جور معنی کردند که نوح علیه السلام گفت: خدایا این پسر من است، او را بر من ببخش؛ بعد آیه را به گونه‌‌ای مسخ کردند که معنایش این می‌‌شود که خدا گفت: ای نوح! تو اشتباه می‌‌کنی، این پسر تو نیست، اگر از نسل تو می‌‌بود، به خاطر تو او را می‌‌بخشیدم. من یک پیغمبر را به خاطر بچه‌‌اش از خودم نمی‌‌رنجانم ولی تو اشتباه می‌‌کنی، او از نسل تو نیست، عمل تو نیست، فرزند تو نیست، فرزند یک آدم نابکار و فاسق است! حالا این چقدر اهانت به مقام یک پیغمبر است که به او بگویند زنی که در خانه توست بدکاره است و بچه‌‌ای را که از تو نیست به ریش تو بسته است! <section></section> گفت بله، بعضی از مردم کوفه آیه را چنین می‌‌خوانند. حضرت فرمود: دروغ می‌‌گویند. اینها آیه قرآن را تحریف می‌‌کنند. آیه این است: انَّهُ عَمَلٌ غَیرُ صالِحٍ‌‌ این مجسمه عمل فساد است، گرچه پسر توست. این، پسر تو از نظر نسلی است ولی واقعاً جزء خاندان معنوی تو نیست، جزء خاندان مادی توست. ای نوح! چرا از چنین پسر فاسد و فاسقی شفاعت می‌‌کنی؟! بنابراین تقاضای یک پیغمبر بزرگ، پیغمبری که اولوا العزم است، مبنی بر اینکه خدایا این پسر را به من ببخش، پذیرفته‌‌ نشد و رد شد. به طوری که در روایات وارد است نوح سالیان دراز گریه می‌‌کرد و از این خواهش نابجایی که کرده بود استغفار می‌‌نمود. بعد حضرت رضا فرمود: مگر پسر نوح پیغمبرزاده نبود؟ ای زید! پس چرا خدای تبارک و تعالی حاضر نشد خواهش یک پیغمبر را درباره یک پیغمبرزاده بپذیرد و گفت او فاسق و فاسد و مجسمه عمل غیر صالح است. شما از این بهتر چه می‌‌توانید پیدا کنید؟ روایت دیگری برایتان بخوانم که در کافی‌‌ است. معلوم می‌‌شود از همان زمانها معمول بوده است که حدیث و روایت را مسخ و تحریف می‌‌کرده‌‌اند. شخصی آمد خدمت حضرت صادق  علیه السلام و عرض کرد: حدیثی از شما روایت کرده‌‌اند، می‌‌خواهم بدانم درست است یا نادرست. راجع به ولایت و مسئله عمل است. آیا راست است که شما فرموده‌‌اید: اذا عَرَفْتَ فَاعْمَلْ ما شِئْتَ‌‌ (اصول کافی، ج 4/ ص 207). یعنی هر وقت معرفت به امامت درست شد هر اندازه و هرچه می‌‌خواهی عمل کن. حضرت فرمود: بلی من این جمله را گفته‌‌ام. عرض کرد: وَ انْ زَنی‌‌ وَ انْ سَرَقَ (اصول کافی، ج 4/ ص 207؟ آیا معنی حرف شما این است که اگر کسی معرفت به امام پیدا کرد هرکاری که دلش می‌‌خواهد ولو زنا و یا دزدی بکند؟ تا این جمله را گفت امام برآشفت و فرمود: وای بر شما، شما این جور معنی کلام ما را می‌‌فهمید؟! معنی این جمله‌‌ای که من گفتم این نیست که شما فهمیده‌‌اید؛ مقصود من این است که وقتی امام را شناختید و معرفت به امام پیدا کردید، آنگاه هرچه دلتان می‌‌خواهد عمل صالح انجام دهید، برای اینکه امام را شناخته‌‌ای و می‌‌فهمی چه جور عمل صالح انجام دهی، شرط قبول عمل را پیدا کرده‌‌ای. حالا که امام‌‌شناس شده‌‌ای، حالا که علی‌‌شناس شده‌‌ای، حالا که حسین‌‌شناس شده‌‌ای، هرچه می‌‌خواهی عمل خیر کن. من کی گفتم وقتی امام را شناختی هر فسق و فجوری را که خواستی انجام بده؟! وقتی که ما به قرآن کریم و سنت پیغمبر و روایات ائمه خودمان مراجعه می‌‌کنیم، می‌‌بینیم عمل اصالت دارد؛ می‌‌بینی
م آنها سعادت بشر را در گرو عمل بشر می‌‌دانند یعنی در گرو آن کاری که با نیروی خود بشر باید به وجود بیاید؛ می‌‌بینیم بشر را متوجه نیروی خودش می‌‌کنند و تمام اتّکاءها و اتّکالهای موهوم را از او می‌‌گیرند.
فکر مسخ‌‌شده‌‌ اما به فکر امروز خودمان که نگاه می‌‌کنیم می‌‌بینیم عمل به عناوین و اسامی مختلف تحقیر می‌‌شود؛ می‌‌بینیم ملت ما به چیزی که اعتنا ندارد عمل است. مثلًا پیش خودش خیال می‌‌کند که اگر بتوانم در حرم حضرت رضا علیه السلام یا در حرم امام حسین علیه السلام یک جا قبری پیدا کنم، این جانشین همه چیز حساب می‌‌شود. این کجا و فکر اسلام کجا! آیا مردمی که فکر می‌‌کنند که اگر در عمرشان هرکار کردند، کردند ولی بعد از فوتشان در پایین پای حضرت رضا علیه السلام دفن شدند، همه کارها یکجا نادیده گرفته خواهد شد، روی سعادت را می‌‌بینند؟ فکر نمی‌‌کند که اگر تو در پایین پای حضرت رضا علیه السلام می‌‌خواهی دفن شوی هارون‌‌الرشید هم در پایین پای حضرت رضا علیه السلام مدفون است؛ پس یکی از کسانی که باید از مجازات الهی مصون بماند هارون‌‌الرشید است، پس چرا وقتی که از بالای سر حضرت می‌‌خواهی رد شوی می‌‌گویی بر هارون و مأمون لعنت؟ این را می‌‌گویند یک فکر مسخ‌‌شده و مرده. اینکه می‌‌گوییم احیای تفکر اسلامی، یکی از مواردش این است که در مسئله عمل، فکر ما باید زنده بشود، باید بفهمیم اسلام دین عمل است، دین وابستگیهای خیالی نیست.
🔴 زنگ بیداری ♦خبر : تجمع و قارقار هشدارآمیز هزاران کلاغ، این‌بار در تگزاس؛ آمریکا. 🔴گزارش هشدار کلاغ‌ها در سراسر جهان روزافزون شده است. یار دیرین ما از کدام رخ‌داد قریب‌الوقوع جهانی خبر می‌دهد؟ 🔴 کلاغ ها تنها ترین پرندگان هستند که هوش و ذکاوتشان بسیار بالا است و از اتفاقات آینده خبر دارند ولی فارق از اتفاقات اگر شما 20 سال پیش به یک کلاغ سنگ با شیء پرتاب کنید سیگنال يا حس اذیت آن کلاغ به تمام کلاغ ها ارسال می‌شود و آن کلاغ یک روزی انتقام را از شما در هر کجای جهان باشید می‌گیرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️امام صادق علیه السلام: مَا مِنْ عَيْنٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ وَ لَا عَبْرَةٍ مِنْ عَيْنٍ بَكَتْ وَ دَمَعَتْ عَلَيْهِ وَ مَا مِنْ بَاكٍ يَبْكِيهِ إِلَّا وَ قَدْ وَصَلَ فَاطِمَةَ وَ أَسْعَدَهَا عَلَيْهِ وَ وَصَلَ رَسُولَ اللَّهِ وَ أَدَّى حَقَّنَا... 💬 هیچ چشمی و هیچ اشکی پیش خدا محبوب‌تر از چشمی نیست که بر حسین علیه‌السلام گریه کند. هرکس بر او گریه کند حضرت فاطمه سلام الله علیها را خشنود کرده و حضرتش را یاری کرده است. همچنین به پیامبر صلی‌الله علیه وآله نیکی کرده و حقّ ما اهل‌بیت را ادا نموده است... 📚 کامل الزیارات باب۲۶، حدیث۶. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🖤 روز سی‌اُم چلّه حدیث کساء ( پنجشنبه ) ✋نشر دهیم @Elteja
زیارت‌عاشورا۩منصورارضی.mp3
1.98M
🕌 زیارت عاشورا 🎙 با نوای حاج منصور ارضی ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═
51.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زیارت جامعه کبیره تصویری بهترين و جامع ترین زيارتی که صفات ؛ مقامات و معارف اهلبیت علیهم السلام در آن بیان شده و از طرف امام هادی (ع) به شیعیان رسیده است 🎙 با نوای علی فانی ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼
1_720957485.mp3
5.93M
دعای عهد با مرور سریع در 6 دقیقه _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ اللّهمّ صلّ علی فاطمهٔ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودع فیها بعدد ماأحاط به علمک.
doa_sarei_alejabat_tarjomeh (1).pdf
416.6K
دعای سریع الاجابه از امام کاظم علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا