eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
26هزار ویدیو
613 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیکم و رحمة الله فرمایشات منادی در رابطه با روز عید اول شوال و فطریه ماه رمضان اگر عربی بلد باشید در برنامه روز گذشته در یوتیوب در اینباره فرمودن و اگر بلد نباشید بنده برای شما نقل قول میکنم چون ترجمه ها ممکنه دیر برسند در ابتدا خدمتتون عرض کنم بر طبق فرمایشات منادی روز عید اول شوال روز چهارشنبه هستش با توجه به اولین روز ماه رمضان در روز دوشنبه ۲۱ اسفند بود و بزرگی و وقت هلال ماه هم ثابت شد سپس بعد از ۳۰ روز اول شوال در چهارشنبه ۲۲ فروردین خواهد افتاد و اما درباره زکات فطریه شامل همه میشه چه فقیر چه غنی و مثل دیگر مردم تقریبا نفری باید پولی به اندازه سه کیلو یا برنج یا آرد بستگی به چیزی که بیشتر خوردن دربیارن و به یک فقیر قبل از اینکه عید بشه به عنوان امانت بدهند و به او اجازه تصرف در این اموال را در صبح روز عید بدهند چون ممکنه در صبح روز عید نرسند یا فراموش کنند ، اگر بعد از روز عید فطریه رو بپردازن جز صدقه حساب نمیشه و فطریشون حساب نمیشه و اما در رابطه با خانوارهای ناتوان و یا پر جمعیت در این رابطه فرمودن حتی اگر ناتوان باشند پدر خانوار به اندازه یک نفر خارج میکنن و این مقدار را به یکی از اعضای خانواده میدن و همینطور دست به دست تک تک اعضا میچرخه و این مقدار فطریه به اندازه یک نفر باز به پدر برمیگرده و به فقیر میده و بعدش هم چون خودش ناتوان و نیازمند هست میتونه عین بقیه فقرا فطریه بقیه رو دریافت کنه ولی حتما باید همه فقرا فطریه رو اینطوری بپردازن و بعدش اگر نیازمند بودن باز فطریه بگیرن ایرادی نداره
👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 دعایی از منادی به جهت برآورده شدن حوائج و رضای الهی و تغییر حال دعا کننده (هنگام صبح و غروب آفتاب خوانده میشود) همچنین: اللهم اسئلك بحق محمد المهدي ان تحفظ المنادي ابو علي الشيباني اللهم احفظه وانصره على اعدائه ❇️🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و اما ایران پاسخی خواهد داد که دشمن تصورش را نمیکرد، پاسخی که اسرائیل را می‌کوبد و آن را متزلزل می‌نماید و آن را تبدیل به سرزمینی خواهد کرد... بگونه ای که همه مردم تظاهرات در تایید ایران برپا خواهند کرد. مردم همچون ملخهای پراکنده منتشر خواهند شد که تصویر سید علی خامنه‌ای را حمل خواهند کرد حتی در عربستان سعودی، تصور می‌کنید؟! این چیزی غیر طبیعی است.. حتی در امارات.. چیز غیر طبیعی است.. همچنین در بحرین، در مغرب عربی [تونس مراکش الجزایر و...] بخاطر کاری که ایران با اسرائیل انجام داد. کاری است که دل را خنک خواهد کرد.. ❇️🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬پاسخ آقای پناهیان به منتقدین سخنانش در برنامه ماه من پیشتر برخی رسانه‌ها با انتشار بخش کوتاهی از این سخنرانی، صحبت‌های پناهیان را به‌خاطر استفاده از واژه ها در باره امیرالمومنین علیه السلام و رسول اکرم (ص) نقد کرده بودند.
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
🎬پاسخ آقای پناهیان به منتقدین سخنانش در برنامه ماه من پیشتر برخی رسانه‌ها با انتشار بخش کوتاهی از ا
امیدواریم آقای پناهیان از این به بعد به دشمنان و مغرضان با مطالعه بیشتر و صحبت های مودبانه تر اجازه سو استفاده بیشتر ندهند و هر نقل قول یا خوابی را بدون تحقیق نقل نکنند و راستی آزمایی کنند و خودشان را طبق فرمایش مولای متقیان در مظان اتهام‌قرار ندهند
🔴 دعایی که در هیچ دولتی مستجاب نخواهد شد مگر دولت کریمهٔ امام زمان «اللَّهُمَّ أَغْنِ كُلَّ فَقِيرٍ» خدایا همه نیازمندان عالم را بی نیاز کن 🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله در این زمینه فرمودند: امّت من در زمان حکمرانی مهدی علیه‌ السلام، چنان غرق در نعمت می‌شوند که مثالش را تا به آن روز ندیده‌اند. (۱) 🌕 دارائی و ثروت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام آن چنان فراوان است که روی هم انباشته و خرمن شده است؛ آن چنان که مردی برمی‌خیزد و می‌گوید: ای مهدی عطا نما! حضرت می‌فرماید (خود هر چه می‌خواهی) بردار. (۲) 🌕 به راستی که در امّت من، مهدی است که خروج می‌کند و… پس مردی نزد او می‌آید و می‌گوید: ای مهدی به من عطا نما! پس حضرت آن چنان (اموال را) برایش در دامانش می‌پاشد که نمی‌تواند آن را حمل کند. (۳) 🌕 امام باقر علیه السلام: حضرت مهدی علیه السلام در سال دو مرتبه به مردم عطا خواهد کرد و در ماه دو بار روزی آنها را خواهد داد. (۴) 📗(۱): بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۸۳ 📗(۲): کشف الغمة، ج ۲، ص ۴۷۸ 📗(۳): إثبات الهداة، ج ۵، ص ۲۳۶ 📗(۴): بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۹۰ ----------------------------------------------- اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری...
🔴 عطایای شیرین امام مهدی در دوران فرمانروایی‌اش 🌕 پيامبر اکرم صلی ﷲ علیه و آله: در آخرالزمان و در روزگاری که فتنه‌ها ظاهر می‌شوند مردی به نام مهدی -علیه السلام- به سلطنت می‌رسد که بخشندگی‌هایش دلچسب و گواراست. وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ اَلْخُدْرِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: يَكُونُ عِنْدَ اِنْقِطَاعٍ مِنَ اَلزَّمَانِ وَ ظُهُورٍ مِنَ اَلْفِتَنِ رَجُلٌ يُقَالُ لَهُ اَلْمَهْدِيُّ يَكُونُ عَطَاؤُهُ هَنِيئاً. 📗بحار الأنوار، ج ۵۱، صص۸۲ و ۹۲ 📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۲۲۵ 📗کشف الغمة، ج ۲، ص ۴۷۲ 📗بهجة النظر، ص ۱۷۴ ----------------------------------------------- اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری...
🔴 پنج هزار فرشتهٔ نشان‌دار آمادهٔ قیام در رکاب امام مهدی بَلى إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمينَ... آرى! اگر صبر و تقوا پيشه ‌كنيد -گرچه- دشمنان با خشم و خروش بر شما بتازند، پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشتهٔ نشان‌دار مدد مى‌رساند. ولى اين -يارى فرشتگان- را خداوند فقط براى بشارت و اطمينان خاطر شما قرار داده؛ وگرنه، پيروزى تنها از جانب خداوند تواناى حكيم است.(آل‌عمران/ ۱۲۵و۱۲۶) 🌕 امام باقر علیه السلام فرمودند: هرگاه قائم آل محمّد عليهم السلام خروج كند بدون شكّ‌ خداوند با پنج هزار فرشتهٔ نشان‌دار او را يارى خواهد فرمود! لَوْ قَدْ خَرَجَ قَائِمُ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ لَنَصَرَهُ اَللَّهُ بِالْمَلاَئِكَةِ اَلْمُسَوِّمِينَ. 📗الغيبة(للنعمانی)، ب ۱۳، ح ۲۲ 🌕 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: مسوّمین؛ فرشتگانی که عمامه‌های سفید بر سر داشتند که قسمتی از پارچه آن را بین شانه‌هایشان -از جلو و عقب- آویزان کرده بودند. 📗 تفسير البرهان، ج ۲، ص ۶۶٠ ----------------------------------------------- اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از BMW خاص شرابی تا کت و شلوار ۳۰ میلیونی ! پولم خوب بود اما حالم خوب نبود! پ.ن:مال دنیا شاید آسایش بیاره اما هرگز آرامش نمیاره. چون آرامش برای روح است و روح از امر خداست و چیزی که از خدا باشه با یادآوری خدا آرام میشه نه چیز دیگه. قرآن کریم میفرماید:الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکرالله،الا بذکرالله تطمئن القلوب.رعد۲۸. قطعا آرامش برای اهل ایمان و قلوب ایشان است که فقط با ذکر خدا ایجاد میشود🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ حجت الاسلام معاونیان به حجت الاسلام پناهیان البته این پاسخ قبل از پاسخ آقای پناهیان به شبهات بود گرچه انتظار می رفت از مسلمانان جهان عذرخواهی هم انجام میشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
https://harfeto.timefriend.net/17111045394654 دوستان حرف دلتونو بزنید هر سوالی دارید بگید می بینیم و جواب میدیم @heyatekhoddamolhojjah
سلام علیکم مخاطب عزیز ما پاسخ آقای پناهیان را هم گذاشتیم حتی خود ایشان به این عکس العمل ها و انتقادها نظرشان مثبت بود ما جسارتی به ایشان نکردید حتی کانال مقدس امام الحجه از بیانات ایشان استفاده می کند چون شعار ما انظر الی ما قال است در هر صورت اگر حق ایشان در کانال مقدس امام الحجه ضایع شد و قضاوت نابجا بود توبه می کنیم در هر صورت از هر چه گفتیم و نوشتیم و دیدیم توبه می کنیم استغفرالله من جمیع ذنوبی از شما هم بخاطر تذکرتان متشکریم ولی تمام دیدگاه ها و بازخوردها به مباحث اعتقادی و سیاسی را در این کانال به اشتراک می گذاریم و اشتراک نظرات مخالف و موافق در جهاد تببین لازم است چرا که از بین آرای متضاد حقیقت مشخص میشود پس هیچ کس در این کانال مطلق خوب یا بد نیست و اگر صحبتی از کسی چه موافق چه مخالف نقل میشود به معنای تایید یا تکذیب صد در صد هیچ کس نیست ملاک در هر شخص حال فعلی اوست
سلام بسیار ممنون از تذکرتون حتما اصلاح می کنیم
💥 توضیح حدیث 🌺 علت گزینش ماه شوال 🌺 در تک‌روایتی از امام‌کاظم آمده که پیامبر - علیهماالسلام - فرمود: " خدا از ماه‌ها، چهار تا را برگزید؛ رجب و شوال و ذوالقعده و ذوالحجه" { منبع: الخصال، ج،ص۲۲۵ } 💧و تنها روایتی که در فضیلت ماه شوال رسیده، همین روایت است. اما چه چیز باعث گزینش این ماه شده؟ و چرا در میان سه ماه حرام در این‌جا حرمت نهاده شده؟ ✍ به نظر می‌رسد مقصود از برگزیدن ماه شوال در این‌جا، برای حج است که در قرآن آمده: ( الْحَجُّ أَشْهُرٌ مَعْلُومَاتٌ: بقره:۱۹۷ ) زیرا: 💧اولاً: در کنار دو ماهِ ذوالقعده و ذوالحجه نقل شده که این سه ماه، ماه‌های حج است. 💧ثانیاً: رجب نیز پیش از آن‌ها آمده که سفارش زیاد به عمره در این ماه شده است. بویژه با توجه به این نکته که در یک اِطلاق و به‌کارگیریِ‌عام برای واژه‌ی حج، عمره هم داخل می‌شود؛ تا آن‌جا که برخی عمره را هم در معنای "وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا{ آل‌عمران:۹۷ } دانسته‌اند. 💧ثالثاً: برگزیده‌های دیگر هم که پیش و پس از آن بخش از روایت آمده، در حال و هوای حج است؛ بدین شکل که می‌فرماید: از شهرها نیز تین (مدینه) و زیتون (بیت‌المقدس) و طور سینین (کوفه) و بلدِ امین (مکه) را برگزید. و از [ کارهای ] حج، نحر و تلبیه و اِحرام و طواف را برگزید. و از روزها، جمعه و ترویه و عرفه و عیدقربان را برگزید. 💧رابعاً: حدیث‌های دیگری که می‌فرماید: "خدا از ماه‌ها، ماه رمضان را برگزید" یا "سه ماه رجب و شعبان و رمضان" را برگزید، نشان می‌دهد که هر گزینشی، به جهت ویژه‌ای‌ست؛ نه به گونه‌ی مطلق. پس در این روایت نیز باید در پی جهت ویژه‌ای که شوال برای آن برگزیده شده است، باشیم؛ که آن هم جزءِماه‌های‌حج‌بودنِ شوال است. - - - - - - - - - - 💧چیزِ دیگری در فضیلت ماه شوال در احادیث نیست؛ حتی روز اول آن نیز که عید فطر است، به اعتبار ماه رمضان، عید و دارای فضیلت است و آن شاعر هم پس از دانستنِ این نکته، سروده: معشوقه به نامِ من و کامِ دگران است چون غَرّه‌ی شوال که عیدِ رمضان است 💧عرب جاهلی این ماه را شوم می‌دانست اما علتی که برای نحوست آن آورده‌اند ...
💥اثر دعای پدر برای فرزند 🔸پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله : دُعَاءُ اَلْوَالِدِ لِوَلَدِهِ كَدُعَاءِ اَلنَّبِيِّ لِأُمَّتِهِ. «دعاى پدر براى فرزندش مانند دعاى پيامبر براى امتش مى باشد.» 🔻از ملا محمد تقى مجلسى پدر علامه مجلسى نقل کرده اند که فرمـود : 🔹در يکـى از شبها بعد از نمازشب يک حالت خـوشـى به مـن دست داد که فهميدم هر حاجتى از خدا بخـواهـم بر آورده مى شود و فکر کردم، در امـور دنيا و آخرت چه چيز از خـدا مسئلت بنمايـم ناگاه صداى گـريه محمـد بـاقـر از گهواره بلنـد شد. عرض کردم «الهى به حق محمد و آل محمـد اين طفل را مروج ديـن خـودت و نشر کننده احکام سيد رسولانت قرار بده و او را موفق کـن به تـوفيقـاتـى که انتهايـى بـراى آن نبـاشـد » 🌿۲۷ ماه مبارک رمضان سالروز وفات علامه مجلسی رحمه‌الله علیه می باشد شادی روح این عالم وارسته جهان شیعه حمد و سوره و صلوات بر محمد و آل محمد قرائت بفرمایید
﷽ رُوِيَ عَنْ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ: «اَلْعِبَادَةُ الْخَالِصَةُ أَنْ لَا يَرْجُوَ الرَّجُلُ إِلَّا رَبَّهُ وَ لَا يَخَافَ إِلَّا ذَنْبَهُ » ترجمه: عبادت خالص آن است که تنها امید انسان پروردگار باشد و از هیچ چیزی به غیر از گناهانش نترسد. شرح: روایت از امیر المؤمنین صلوات الله علیه است.حضرت راجع به عبادت خالص می فرمایند: این روایت مربوط به، به تعبیر ما، متوسّطین از مؤمنین است؛ چون ایمان دارای مراتب است. آن کسانی را که در مرتبه متوسّط از ایمان هستند، نه آن ها که در مرتبه بالای از ایمان هستند؛ آن ها مطلبشان چیز دیگری است، به تعبیر من علی (ع)، در سطح عموم فرموده، که تقریباً، فراگیری داشته باشد، ما می گوییم؛ والّا چه می دانم، بندگان خاص خدا، توجّه می کنید؟! آن ها نادرند؛ علی (ع)، برای آن ها نگفته، بله، برای متوسّطتین از مؤمنین است. راجع به عبادت خالص، دارد حضرت فرمودند: «اَلْعِبَادَةُ الْخَالِصَةُ»؛ عبادت خالص، این مرکب از دو چیز است: یک؛ «أَنْ لَا يَرْجُوَ الرَّجُلُ إِلَّا رَبَّهُ»؛ امید و رجا شخص، فقط به پروردگارش باشد. این یک. دو؛ «وَ لَا يَخَافَ إِلَّا ذَنْبَهُ»؛ بیم هم نداشته باشد مگر از گناهش. حالا، این دو تا مطلب را می شود ازش استفاده کرد. یک: که نفس خود خوف و رجا؛ این دو تا، در انسان اگر باشد، خود این عبادت است. این را خوب حرف من را گوش کنید. همین، لازم نیست نماز و روزه، این ها نه، خود این، خود این عبادتی است خالص. خود خوف و رجا. گوش کنید چه می گویم من! خودش؛ یعنی همیشه انسان، امیدش به خدا باشد و خوف و بیمش هم از گناه خودش باشد. این حالت در انسان باشد، این حالت خودش یک عبادت چیه؟ خالصی است. توجّه کنید. در اینجا من یک توضیح بدهم، تا بروم چیز دویش را بگویم. و آن این که، این که دارد: امید به خدا، خوف از خودت؛ می فهمی چه می گویم؟ یعنی از ناحیه او همیشه لطف است، نفع است، محبّت است؛ می فهمی چه می گویم؟ از ناحیه او. خدمتتان عرض شود: منفعت از ناحیه اوست. هرچه هست ضرر، از ناحیه خود من است و اعمال خودم. آن سمت، بالا را که نگاه می کنید، می بینید همه اش، افاضه فیض است و رحمت؛ به خودم که نگاه می کنم، می بینم نقص است و بله، کمال از آن طرف، نقص از خود من. توجّه کنید! که خوف و رجا، خودش، توش خوابیده که«أَنْ لَا يَرْجُوَ الرَّجُلُ إِلَّا رَبَّهُ»؛ شد؟! «وَ لَا يَخَافَ إِلَّا»؛ چی؟ «ذَنْبَهُ»؛ شد؟! خوبی از توست، بدی از من است. امید به خوبی تو و ترس از بدی خودم. دیگر بهتر از این نمی توانستم بگویم این را. این خودش اگر در درون انسان این باشد، این خودش یک عبادت خالص است. علی (ع) می فرماید. دو؛ و او این که همین عباداتی که ما می کنیم، نمازهایی که می خوانیم اگر با این حالت باشد، این نماز خالص است. این مطلب دوّم است، خوب حرف مرا گوش کنید. یعنی انسان که می ایستد به نماز، با این حالت باشد که امیدش به خدا و چیه؟ خوفش از گناه. امیدوارم بپذیری. شد؟! از این طرف هم خوف دارم، نکند گناهان من موجب عدم پذیرش بشود. که ما داریم به این که قبولی عبادات، قبولی من دارم می گویم، قبولی عبادات بر محور چیه؟ اعمال انسان است. یک سنخ گناه ها هست مانع از قبولی عبادات انسان می شود. ما این را داریم در روایات مان. رو این جهت گفتم و آن این است که نماز را دارم می خوانم، مثلًا کارهای عبادتی که به اصطلاح، پیکره اش به قول ما پرستش است، انجام دارم می دهم، درست؟ اینجا، این دو حالت تویت باشد: و آن که امیدم آن است که تو قبول کنی و لطف و کرمت این جوری است باشد نسبت به من. از این طرف هم خوف دارم، این کارهای بدی که کردم، موجب بشود پذیرش نباشد. غررالحكم و دررالكلم، ص، 122 اَلْعِبَادَةُ الْخَالِصَةُ أَنْ لَا يَرْجُوَ الرَّجُلُ إِلَّا رَبَّهُ وَ لَا يَخَافَ إِلَّا ذَنْبَهُ
آیت‌الله سید عباس حسینی قائم مقامی، در یادداشتی در پاسخ به سخنان آقای علیرضا پناهیان نسبت به پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) در یک برنامه تلویزیونی، واکنش نشان داد. آیت‌الله قائم مقامی نوشته است: این سخنان را هرگز نباید و نمی‌توان یک اشتباه در گفتار و یا خطایی در زبان تعبیر کرد، بلکه نتیجه منطقی و باوری برآمده از مقدماتی است که در گام‌های پیشین طی شده و اینک صادقانه بر آن تصریح می‌شود: * انکار "مکارم اخلاق" به مثابه هدف نهایی پیامبری (بعثت) * اصالت بخشیدن به قدرت در فلسفه وحی و پیامبری (نبوت) *قربانی کردن عدالت در آستان قدرت * نفی کلی اصالت و مطلوبیت اخلاق و تقدیس قدرت و... اینک محصول قطعی چنین مبانی و مقدماتی، "تحریف آشکار پیامبر رحمت و جایگزینی جعلی پیامبر قدرت و خشونت" که از شدت خشونت ورزی هیچ دوستی برایش باقی نماند و این یعنی نادیده گرفتن دلالت‌های انکارناپذیر عقلانی و انکار صریح انبوهی از آیات محکمات قرآن که به روشنی پیامبر را چنین معرفی می‌کند : صفت بارز او: "بزرگی و بزرگواری اخلاق" (إِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ / قلم ۴) فلسفه وجودیش: "چیزی نیست جز رحمتی فراگیر برای همه انسان‌ها بدون هیچ استثنا" (وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ /انبیاء ۱۰۷) و به دلیل همین بهره‌مندی از رحمت خاص پروردگار، "نسبت به مردمان، بسیار نرم خو و پرمهر ، بدون کمترین سخت دلی و خشونت" (فَبِمَا رَحۡمَةٖ مِّنَ ٱللَّهِ لِنتَ لَهُم/ آل عمران۱۵۹) آنچنان که: "رنج همه انسان‌ها بس بر او دشوار و سخت و نسبت به سعادت و آرامش آنها بسیار حریص و کوشا" (لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ/ توبه ۱۲۸) بطوریکه که: "هماره بیم آن می‌رفت که جان گرامی خویش را برای آنان به هلاکت اندازد" (لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ/ شعرا ۳ و از این رو محبوب همه و "نیکوترین الگو برای انسان" بشمار می‌رود ( لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ.احزاب‌/۲۱) که اگر جز این بود: "همگان از اطراف او پراکنده می‌شدند." (وَلَوۡ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلۡقَلۡبِ لَٱنفَضُّواْ مِنۡ حَوۡلِکَ /آل عمران ۱۵۹) صد شگفت! سخنی که پیشتر از سوی برخی روشنفکران، از تریبون‌های شخصی شنیده شد، اینک به تکرار از تریبون‌های رسمی و از سوی منسوبان به دین و روحانیت، وجاهت و انتشار می‌یابد. از سوی دیگر اما، باید این سخنران محترم را سپاس گفت که آنچه بسیاری دیگر در دل نهفته دارند را صادقانه و صریح، آشکارا بیان می‌نماید و مخاطبان خود را از تعلیق رهانیده و راه را بر توجیه و تفسیر آنان که مخاطب خود را خام ذهن و ساده دل می پندارند می‌بندد، غافل از آنکه "مخاطبان آشنا" سخنانی چنین را نه در خلأ، بلکه در نسبت مستقیم و منطقی مبانی و مقدماتی که اشاره شد فهم می‌کنند و لذا هیچ راهی برای تکذیب، توجیه و تفسیر آن نیست جز انکار و برگشت از مبانی‌ای که زاینده چنین باوریست. باور به " اصالت قدرت " ، محصولی جز تقدیس خشونت و تحسین گوشت تلخی ندارد. آیا با ترسیم چنین تصویری از پیامبر(ص) توسط برخی دوستداران، همچنان زبانی برای ابطال دشمنی ورزی هایی چون " آیات و کاریکاتورهای شیطانی" باقی می‌ماند؟ .... در زمانه ای که "عَالِمُهَا مُلْجَمٌ وَ جَاهِلُهَا مُکْرَمٌ" (نهج‌البلاغه/خ۲) است، جز عرض شِکوه و شکایت به پیشگاه حضرت احدیت و ساحت قدسی پیامبر رحمت و امیر مودت به مثابه "نفس پیامبر" گریز و گزیری نیست. اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک 27215
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء شانزدهم 🌕 بزودی همه حضرت مهدی -عجل الله فرجه- را خواهند شناخت
38496510011219.mp3
7.2M
☀️در پی نشانه‌های آفتاب جزء هفدهم 🎧استاد دولتی
38496501116967.mp3
35.57M
🔺 تأملی بر مکیال المکارم 🔻 #️⃣ شماره: ۱۴ 🖋 عنوان: ویژگی‌های امام زمان «عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» ⁦🕰⁩ زمان: ۲۴دقیقه ۱۴ کتاب مکیال برا شناخت بیشتر امام زمان هست عالیه گوش کنید