😁💀همه سعادت و همه شقاوت
عَنْ عَبَّادٍ الْكَلْبِيِّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ فَاطِمَةَ الصُّغْرَى عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أُمِّهِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ صلوات الله علیهم أجمعین قَالَتْ: قالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: هَذَا جَبْرَئِيلُ يُخْبِرُنِي أَنَ السَّعِيدَ كُلَ السَّعِيدِ حَقَّ السَّعِيدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ، وَ إِنَّ الشَّقِيَّ كُلَّ الشَّقِيِّ حَقَّ الشَّقِيِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِه.(امالی صدوق، ص182)
حضرت صادق علیه السلام از پدر بزرگوارش علیه السلام از حضرت سجاد علیه السلام از فاطمه صغری از حسین بن علی علیه السلام از فاطمه زهرا علیهاالسلام نقل می کند که رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: جبرئیل به من خبر داد که سعید، بلکه همه سعادت و حقّ سعادت برای کسی است که علی علیه السلام را چه در دوره زندگی و چه دوره مرگ علی علیه السلام دوست داشته باشد. و همانا شقی، بلکه همه شقاوت و حق شقاوت برای کسی است که به علی علیه السلام چه در دوره زندگی و چه دوره مرگ علی علیه السلام کینه ورزد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😓😥یا صاحب الزمان! با تمام بدی هایمان از درِ خانه ات جای دگری نمی رویم
مرحوم آیت الله تولایی خراسانی در سخنرانی خود در مسجد مروی تهران، در سال1383قمری می فرمود:
این عرایض من پشتش به کوه قاف بند است. صاحب الزمان علیه السلام از این چراغ ها برایم روشن تر است، آقایی اش نسبت به منِ سگ و شما خوب ها هست و مهربانی اش از هر پدر مهربان، مهربان تر است و به همین نسبت به همه شماها. این بزرگوار همین شیعه کثیف را دوست می دارد؛ همین فاسق ها و فاجرها که رعیت امام عصر هستند؛ یعنی اگر دم مردن بگویند «مَن إمامُك؟»، از امیرالمؤمنین علیه السلام تا امام عصر علیه السلام را نام می برد.
همین شیعه فاسق را امام عصر علیه السلام دوست دارد. این شیعه فاسق نزد امام عصر بهتر است از اخیار و ابرار زیدیه و اسماعیلیه و سنی ها.
امام زمان علیه السلام به شیخ مفید نوشته اند:
«إِنَّا غَيْرُ مُهْمِلِينَ لِمُرَاعَاتِكُمْ وَ لَانَاسِينَ لِذِكْرِكُمْ، وَ لَوْ لَا ذَلِكَ، لَنَزَلَ بِكُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَكُمُ الْأَعْدَاءُ.»
ای برادر رشید من! ای شیخ مفید! ای ولیّ صفیّ وفیّ من! ای دوست باوفای من! ما در مراعات شما اهمال نمی کنیم، ما شما را فراموش نمی کنیم؛ چه کسانی را؟ همین شیعه را. خیال می کنی شیعۀ زمان شیخ مفید غیر ما بوده اند؟ خیر، آنها هم مثل ما بوده اند.
در ادامه می فرمایند: و از رعایت شما اهمال نمی کنیم، دست ما بالای سر شماست، شما را در مرز و حصار و حفاظت خودمان حفظ می نماییم. اگر مراعات ما نبود، دشمنان، شما را درهم می شکستند، سختی های جهان شما را درهم می شکست و دشمنان، شما را از بین می بردند.
این مطلب را از یکی از اساتیدم (مرحوم آیةالله میرزا مهدی اصفهانی) شنیدم که یقین قطع دارم دست امام زمان علیه السلام روی سرش بوده است و او از استادی (مرحوم آیةالله میرزا حسین نایینی) که توجهش به امام عصر علیه السلام بوده است، نقل کرده که آن حضرت فرموده است: ما همین فاسق و فاجر شیعه را نگهداری می کنیم. مبادا ناامید شوید و با خودتان بگویید که حضرت از ما بیزار است. به فرض، ما سگی در خانه اش هم که باشیم، حضرت سگش را از در خانه اش بیرون نمی کند، سگش را هم حفظ می کند، نمی گذارد شغالِ دیگری سگش را بگیرد.
یادم می آید یک موقعی خانه ای خریدیم. سگی بود مال صاحبخانه اولی و از آن موقع هم که ما آن خانه را خریدیم، این سگ هم در خانه ما بود و از در خانه نمی رفت، ما هم مراقبت غذای او را می کردیم. این سگ، پیر و مریض شد، او را از خانه مان بیرون انداختیم. اما آن سگ از در خانه ما نمی رفت و جدا نمی شد، لذا آن سگ را بار دیگر برگرداندیم. من یکدفعه متوجه شدم و گفتم: یا صاحب الزمان! از در خانهات جایی نمی روم. اگر بد هستم، اگر سگ هستم، در خانۀ توأم. ای مردم! اگر چنانچه جانتان از دستتان برود، امام زمانتان را از دست ندهید. می خواهی بلند شوی، یا بنشینی، یا بخوابی، یا بیدار شوی، بگو: یا صاحب الزمان! جان از فکرت میرود، جانان از یادت نرود، کعبه معنوی و قبله واقعی ات از یادت نرود.
(سخنرانی های مدرسه مروی تهران، 29 ماه رمضان سال 1383 قمری)
✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ دشمن علی علیه السلام را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد
عَنْ حَسَنِ بْنِ عَلِيِّ العسکری علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله لِبَعْضِ أَصْحَابِهِ ذَاتَ يَوْمٍ: يَا عَبْدَ اللَّهِ! أَحِبَّ فِي اللَّهِ، وَ أَبْغِضْ فِي اللَّهِ، وَ وَالِ فِي اللَّهِ، وَ عَادِ فِي اللَّهِ؛ فَإِنَّهُ لَا تُنَالُ وِلَايَةُ اللَّهِ إِلَّا بِذَلِكَ، وَ لَا يَجِدُ رَجُلٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ وَ إِنْ كَثُرَتْ صَلَاتُهُ وَ صِيَامُهُ حَتَّى يَكُونَ كَذَلِكَ. وَ قَدْ صَارَتْ مُؤَاخَاةُ النَّاسِ يَوْمَكُمْ هَذَا أَكْثَرُهَا فِي الدُّنْيَا عَلَيْهَا يَتَوَادُّونَ وَ عَلَيْهَا يَتَبَاغَضُونَ، وَ ذَلِكَ لَا يُغْنِي عَنْهُمْ مِنَ اللَّهِ شَيْئاً. فَقَالَ لَهُ: وَ كَيْفَ لِي أَنْ أَعْلَمَ أَنِّي قَدْ وَالَيْتُ وَ عَادَيْتُ فِي اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؟ وَ مَنْ وَلِيُّ اللَّهِ تَعَالَى حَتَّى أُوَالِيَهُ وَ مَنْ عَدُوُّهُ حَتَّى أُعَادِيَهُ؟ فَأَشَارَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله إِلَى عَلِيٍّ علیه السلام، فَقَالَ: أَ تَرَى هَذَا؟ فَقَالَ: بَلَى. قَالَ: وَلِيُّ هَذَا وَلِيُّ اللَّهِ فَوَالِهِ، وَ عَدُوُّ هَذَا عَدُوُّ اللَّهِ فَعَادِهِ. ثُمَّ قَالَ: وَالِ وَلِيَّ هَذَا وَ لَوْ أَنَّهُ قَاتِلُ أَبِيكَ وَ وَلَدِكَ، وَ عَادِ عَدُوَّ هَذَا وَ لَوْ أَنَّهُ أَبُوكَ وَ وَلَدُك. (علل الشرائع، ج1، ص140-141)
حضرت عسکری علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام نقل می کند که رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله روزى به يكى از اصحابشان فرمودند: اى بنده خدا! در راه خدا، حبّ و بغض داشته باش و براى خدا محبّت و دشمنى نما، زیرا به ولايت حقّ تعالى نخواهى رسيد مگر با همین امر، و اساساً کسی طعم و مزه ايمان را نمى چشد مگر چنين باشد، هرچند نماز و روزهاش بسيار باشد. اكثر دوستى هاى مردم با هم دنيايى است، و به خاطر دنيا با هم مودّت ورزيده و به یکدیگر بغض می ورزند، و به طور قطع چنين حبّ و بغضى آنها را از (محبّت و دوستى در راه) خدا بى نياز نمى كند. آن صحابی عرض کرد: چگونه بدانم كه دوستى و دشمنى من در راه خداى عزّ و جلّ مىباشد؟ و اساساً ولىّ خدا كيست تا دوستش داشته، و دشمن خدا كيست تا دشمنش بدارم؟ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله به امیرالمؤمنین عليه السّلام اشاره نموده و فرمودند: آيا او را مى بينى؟ آن صحابی عرض كرد: بله. حضرت فرمودند: او ولىّ خداست، پس دوستش بدار، و دشمنش دشمن خدا است، پس او را دشمن بدار. سپس فرمودند: دوست علی علیه السلام را دوست بدار، اگر چه قاتل پدر و فرزندت باشد، و دشمن علی علیه السلام را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅ تولّی و تبرّی را از کلام الهی بیاموزیم
«وَ لكِنَّ اللَّهَ حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإيمانَ وَ زَيَّنَهُ في قُلُوبِكُمْ، وَ كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيان، أُولئِكَ هُمُ الرَّاشِدُونَ.»(حجرات، آیه7)
ليكن خداوند، ايمان را محبوب شما نمود و آن را در دل هایتان زینت بخشید، و کفر و پلیدکاری و نافرمانی را در نظرتان ناخوشایند ساخت. آنان [كه چنين اند] رهيافتگانند.
ائمه معصومین علیهم السلام بارها در مبحث تولّی و تبرّی به این آیه استناد فرموده اند.(المحاسن، ج1، ص262/ المحاسن، ج1، ص263/ تفسير القمي، ج2، ص319/ تفسير فرات الكوفي، ص428/ تفسير فرات الكوفي، ص430/ الكافي، ج1، ص426/ الكافي، ج2، ص125/ الكافي، ج8، ص80/ دعائم الإسلام، ج1، ص72)
لذا شایسته است این آیه را حفظ نموده و به دوستداران اهل بیت علیهم السلام آموزش دهیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
✅😎😎 آیا منکر ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام، بهشت را خواهد دید؟
عَنِ الامامِ العَسکَرِی علیه السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: إِنَّ مَنْ جَحَدَ وِلَايَةَ عَلِيٍّ علیه السلام لَا يَرَى بِعَيْنِهِ الْجَنَّةَ أَبَداً إِلَّا مَا يَرَاهُ مِمَّا يَعْرِفُ بِهِ أَنَّهُ لَوْ كَانَ يُوَالِيهِ لَكَانَ ذَلِكَ مَحَلَّهُ وَ مَأْوَاهُ، فَيَزْدَادُ حَسَرَاتٍ وَ نَدَمَاتٍ. وَ إِنَّ مَنْ تَوَلَّى عَلِيّاً وَ تَبَرَّأَ مِنْ أَعْدَائِهِ وَ سَلَّمَ لِأَوْلِيَائِهِ لَا يَرَى النَّارَ بِعَيْنِهِ إِلَّا مَا يَرَاهُ، فَيُقَالُ لَهُ لَوْ كُنْتَ عَلَى غَيْرِ هَذَا لَكَانَ ذَلِكَ مَأْوَاكَ. (بحار الأنوار، ج8، ص352 به نقل از تفسیر الامام العسکری علیه السلام)
حضرت عسکری علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کند که فرمود: کسی که ولایت علیّ علیه السلام را انکار کند، هرگز با چشمانش بهشت را نخواهد دید مگر آن جایگاهی از بهشت که اگر ولایت آن حضرت را داشت، آنجا محلّ و مأوایش بود، پس حسرت و ندامتش افزون می گردد. کسی که ولایت علیّ علیه السلام را داشته باشد و از دشمنانش تبرّی بجوید و تسلیم اولیائش باشد، با چشمانش آتش جهنّم را نخواهد دید، مگر آن جایگاهی از جهنّم که درباره آن به او گفته می شود: اگر وضعیت تو غیر از آنی بود که هستی، جایگاه تو اینجا بود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج
⚫️وجود نازنین آقا امیرالمؤمنین صلوات اللّه علیه به فضّه فرمودند: پس محسن (سلام اللّه علیه) را دفن و پنهان کن در گودی و انتهای خانه، زیرا که او به جدّ خود رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) ملحق شده و به سوی او شکایت میکند!
📚منابع:
الهجوم على بيت فاطمة الزهراء ص۲۵۳
الهداية الكبرى ج۱ ص۴۰۸
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️امام صادق علیهالسّلام:
تَمَنَّوُا الفِتنَةَ فَفِيهَا هَلَاکُ الجَبَابِرَةِ وَ طَهَارَةُ الأرضِ مِنَ الفَسَقَةِ
فتنه را از خدا تمنّا کنید، چرا که جبّاران از بین میروند و زمین را از فاسقین پاک میکند!
📚امالی شیخ طوسی ج۱ ص۷۰۰
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️مولا علی علیهالسّلام:
أَوَّلُ عِوَضِ الْحَلِیمِ مِنْ حِلْمِهِ أَنَّ النَّاسَ أَنْصَارُهُ عَلَى الْجَاهِلِ
نخستین پاداشى که بردبار از بردباریش میگیرد، این است که مردم در برابر نادان حمایتش میکنند!
📚نهجالبلاغه حکمت ۱۹۷
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
﷽
رُوِيَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ قَالَ:
«كَفَى بِالْمَوْتِ وَاعِظاً وَ كَفَى بِالتُّقَى غِنًى وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا وَ كَفَى بِالْقِيَامَةِ مَوْئِلًا وَ بِاللَّهِ تعالی مُجَازِياً»
ترجمه: بهترین پند دهنده برای انسان مرگ و بهترین سرمایه و ثروت تقوا و بهترین کارها و شغل ها عبادت و بهترین
پناه گاه قیامت و بهترین پناه دهنده، خداوند است.
شرح: روایت از پیغمبراکرم(ص) منقول است که حضرت فرمودند: کافی است برای انسان از نظر پند دهنده، که مرگ برای او پند دهنده باشد. من یک نکته ای را عرض کنم: این روایاتی که این تعبیرات «کفی، کفی، کفی» تویش دارد، که این ها چه می خواهند بگویند این خودش یک مطلبی است. بهترین ها را می خواهند بفرمایند؛ ولی در این قالب می گویند. در قالب«کفی»می فرمایند. شد؟! اگر بخواهیم این جوری بگوییم، بهترین پند دهنده چیست در دنیا، این را می خواهد حضرت بفرماید. او می شود کفی رسیدید شما به من؛ یعنی غیر از این دیگر، بهتر از این ما نداریم.«کفی» که می فرماید این است. من اوّل این را بگویم؛ چون چهار تا پشت سر هم هستش.
بهترین پند دهنده برای انسان در دنیا مرگ است که ببیند؛ وجدانی است دیگر. بهترین ثروت برای انسان در دنیا تقواست. «كَفَى بِالْمَوْتِ وَاعِظاً وَ كَفَى بِالتُّقَى غِنًى وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا»؛ بهترین کار برای انسان در دنیا چیست؟ پرستش خدا و عبادت. حالا من یک نکته بگویم اینجا، مراد این نیست که نماز و روزه،یک وقت اشتباه نکنید توی این ها؛ بله به تعبیر ما؛ چون این ها پیکره اش پرستش است. حالا اینجا جای این حرف ها نیست. عبادت که ما می گوییم؛ در مدرسه که می رویم برای طلبه ها می گوییم. می گوییم: فرق بین اوامر تعبدیّه و توصّلیه به قول ما، این است که در عبادت، قصد قربت شرط است؛ یعنی کاری که برای خدا بکنی، عبادت است. کاری که برای خدا باشد ولو اینکه ناهار بخوری، شام بخوری هر کار ولو مباح، اینجا خدا را در نظر بگیری، نگاه کنید! خیال نکید فقط نماز و روزه را حضرت دارد می فرماید؛ نه، هر فعلی که درش خدا باشد، توجّه کنید چه می خواهم بگویم. ولو پیکره اش پرستش نباشد، مثل نماز. همچنین خیلی صریح بگویم.
«وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا وَ كَفَى بِالْقِيَامَةِ مَوْئِلًا»؛ بهترین، موئل؛ بازگشت است امّا نه؛ بهترین جایگاه برای انسان کجاست؟ قیامت است. چرا؟ برای اینکه آن هایی را که از دنیا رفتند و با دست پر آنجا وارد شدند، توجّه می کنید؟ در آنجا هیچ ناراحتی دیگر ندارند. حالا من یک روایتی به ذهنم آمد ظاهراً از امام صادق ؟ع؟، است که از حضرت سئوال می کنند به اینکه راجع به راحتی است، حضرت فرمود: خدا، راحتی دنیا را خلق نکرده، گفت: پس راحتی کجاست، آقا؟ گفت: آن اوّلین یومی که وارد بهشت می شوی،همان اوّلی، همین پا گذاشتی آنجا، راحتی آنجاست، دیگر هیچ ناراحتی ازش خبری نیست. بهترین جایگاه ها چیست؟ قیامت است.«بِالْقِيَامَةِ مَوْئِلًا وَ بِاللَّهِ تَعَالَی مُجَازِياً»؛ بهترین پاداش دهنده، خداست. هیچ کس مثل او نیست، هیچ موجودی این جوری پاداش نمی دهد. توجّه کردید؟ پنج تا بهترین ها را پیغمبر ردیف کرد. توجّه می کنید بهترین پند دهنده مرگ است، بهترین ثروت، تقواست، بهترین کار، عبادت است، بهترین جایگاه، قیامت است، بهترین پاداش دهنده، خداوند است.
بحارالأنوار، جلد 74 صفحه137
قَالَ النَّبِيُّ (ص) كَفَى بِالْمَوْتِ وَاعِظاً وَ كَفَى بِالتُّقَى غِنًى وَ كَفَى بِالْعِبَادَةِ شُغُلًا وَ كَفَى بِالْقِيَامَةِ مَوْئِلًا وَ بِاللَّهِ مُجَازِياً.
〰〰〰〰〰
🔰 استقرار آسمانها و زمین...
✨ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
✨ وَ اَلَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ بَشِيراً مَا اسْتَقَرَّ اَلْكُرْسِيُّ وَ اَلْعَرْشُ وَ لاَ دَارَ اَلْفَلَكُ وَ لاَ قَامَتِ اَلسَّمَاوَاتُ وَ اَلْأَرْضُ إِلاَّ بِأَنْ كُتِبَ عَلَيْهَا: لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَلله مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَلله عَلِيٌّ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ
✨ سوگند به خداوندى كه مرا به پيامبرى مبعوث كرده، عرش و كرسى و افلاک و آسمانها و زمين مستقر نشدهاند مگر اين كه در آنها نوشته شده:
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَلله، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اَلله، عَلِيٌّ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ
📚 بحارالانوار ج۲۷ ص۸
1019_50790808885410.mp3
11.19M
🔈 شرح و بررسی کتاب #سه_دقیقه_در_قیامت
🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم
🔊 جلسه دوم
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
#دانشکده_مهندسی
1038_50791811041581.mp3
3.57M
▫️زندگی تو فشاری به دشمنای امام زمان وارد میکنه..؟!
#امام_زمان ♥️
#مهدی_شناسی ۴۷
⚠️⚠️ شیعیان دوره غیبت حضرت صاحب الزّمان علیه السلام، باید بر چه اصولی پایدار بمانند
عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِي لَهُ غَيْبَةٌ يَطُولُ أَمَدُهَا خَوْفاً عَلَى نَفْسِهِ، يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا آخَرُونَ. طُوبَى لِشِيعَتِنَا! الْمُتَمَسِّكِينَ بِحُبِّنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا، الثَّابِتِينَ عَلَى مُوَالاتِنَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا. أُولَئِكَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ. قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً فَرَضِينَا بِهِمْ شِيعَةً. فَطُوبَى لَهُمْ، ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ. هُمْ وَ اللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَتِنَا يَوْمَ الْقِيَامَة. (كفاية الأثر، ص269-270)
يونس بن عبد الرّحمن از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام نقل می کند که فرمود: پنجمین نفر از فرزندانم، غیبتی دارد که مدّت آن طولانی است. گروه هایی در آن دوران، از دین خارج می شوند، و عده ای نیز ثابت قدم باقی خواهند ماند. خوشا به حال شیعیان ما! آنهایی که در دوران غیبت قائم ما علیه السلام، به محبّت ما تمسّک می جویند، و بر ولایت ما و برائت از دشمنان ما ثابت قدم می باشند. ایشان از ما، و ما از ایشان می باشیم. آنها به امامت ما رضایت دارند و ما به این که آنها شیعه ما هستند، خوشنودیم. پس خوشا بر احوال ایشان، خوشا بر احوال ایشان. به خدا قسم! آنها در روز قیامت، با ما و در درجه ما خواهند بود.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚫️مولا علی علیهالسّلام:
خداوند احترام مسلمان را از تمام آن چه محترم است، برتر شمرده و حفظ حقوق مسلمين را با اخلاص و توحيد پيوند زده و تضمين کرده است.
📚نهجالبلاغه خطبهٔ ۱۶۷
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️امام صادق علیهالسّلام:
مَا لَكُمْ وَ لِلنَّاسِ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ وَ لَا تَدْعُوا أَحَداً إِلَى أَمْرِكُمْ فَوَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ أَهلَ الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلَى أَنْ يُضِلُّوا عَبْداً يُرِيدُ اللَّهُ هُدَاهُ مَا اسْتَطَاعُوا كُفُّوا عَنِ النَّاسِ وَ لَا يَقُولُ أَحَدُكُمْ أَخِى وَ ابْنُ عَمِّى وَ جَارِى فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً طَيَّبَ رُوحَهُ فَلَا يَسمَعُ بِمَعْرُوفٍ إِلَّا عَرَفَهُ وَ لَا بِمُنْكَرٍ إِلَّا أَنْكَرَهُ ثُمَّ يَقْذِفُ اللَّهُ فِى قَلْبِهِ كَلِمَةً يَجْمَعُ بِهَا أَمْرَهُ
به مردم چه کار دارید؟!
دست از سر مردم بردارید و دنبال دعوت هیچکس به راه خودتان نباشید!
به خدا اگر اهل آسمان و زمین جمع شوند تا بندهای را که خدا میخواهد هدایتش کند گمراه سازند، نخواهند توانست!
دست از سر مردم بردارید و هیچیک از شما نگوید: این برادر من است، این پسر عموی من یا همسایهٔ من است، (پس باید هدایتش کنم)، چرا که خدای بزرگ وقتی برای بندهای خیر بخواهد، خودش روحش را پاک میگرداند، تا همین که سخن نیکویی شنید، جذبش شود و همین که سخن ناپسندی شنید، آن را پس بزند، سپس با افکندن یک کلمه در دل او، کارش را سامان میدهد.
📚کافی ج۲ ص۲۱۳
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
☑️ پیشگویی حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از عدم تمکین مردم از حضرت امیرالمؤمنین علی ابی طالب علیه السلام
بعد از ایشان قسمت • یکم ✔️
✍...روایت صحیح السندی در کتب جماعت عمریه آمده است که تأمل در آن راهگشاست:
◀️ ابن مسعود (صحابی) می گوید :
از رسول خدا صلی االله علیه [و آله] و سلم پرسیدم :
بعد از شما ابوبکر امام مردم خواهد بود ؟ رسول خدا صلی الله علیه [و آله] سکوت کردند ؛ پس دوباره پرسیدم : عمَر امام مردم خواهد بود ؟
پیامبر باز هم سکوت کردند ؛
پرسیدم : علی (علیه السلام) خواهد بود؟ پیامبر (صلی الله علیه واله) فرمودند :
مردم از علی (علیه السلام) پیروی نخواهند کرد و او را امام بعد از من نخواهند دانست که اگر اینکار را بکنند همگی وارد بهشت خواهند شد .
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
☑️ پیشگویی حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از عدم تمکین مردم از حضرت امیرالمؤمنین علی ابی طالب علیه السلام
بعد از ایشان قسمت • دوم ✔️
✍..روایت صحیح السندی در کتب جماعت عمریه است که تأمل در آن راهگشاست:
◀️ حاكم نيشابوري از علمای عمریه در المستدرك به نقل از حضرت امير المؤمنين علی بن ابی طالب عليه السلام مى نويسد :
📝حدَّثَنَا أَبُو حَفْصٍ عُمَرُ بْنُ أَحْمَدَ الْجُمَحِيُّ بِمَكَّةَ ، ثنا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ ، ثنا عَمْرُو بْنُ عَوْنٍ ، ثنا هُشَيْمٌ ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ سَالِمٍ ، عَنْ أَبِي إِدْرِيسَ الأَوْدِيِّ ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ : إِنَّ مِمَّا عَهِدَ إِلَيَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ [وَآلِهِ] وَسَلَّمَ : أَنَّ الأُمَّةَ سَتَغْدِرُ بِي بَعْدَهُ . هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ .
🔶 يكی از عهدهای پيامبر صلی الله علیه [و آله] به من اين بود :
امت من ، بعد از من ، در حق تو بیوفايی و پيمان شكنی میكنند.
📋شمس الدين ذهبي درباره سند روايت مينويسد : صحيح.
📋حاكم نيشابوري (نويسنده كتاب) هم درباره سند روايت مينويسد : هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ
1⃣سند اول:
📒 المستدرك على الصحيحن ؛ ج: 3 ، ص: 153 ، ح: 4676 ، ناشر: دار الكتب العلمية.(اسکن این سند در ادامه خواهد آمد)
{ذهبی هم در تعلیق حدیث 4676 روایت حاکم را صحیح دانسته است:
🌐http://islamport.com/d/1/mtn/1/22/480.html?zoom_highlightsub=%22+%C3%E4+%C7%E1%C3%E3%C9+%D3%CA%DB%CF%D1%22}
📗دلائل النبوة للبیهقی - المدخل الی دلائل النبوة.. - جمّاع أبواب غزوة تبوک - ح 2763 با سند حسن
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=681&hid=2763&pid=334427
📗بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث - کتاب المناقب - باب فضل علی... - ح 984
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=1587&hid=984&pid=549919
📗المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة لابن حجر - ح 4051
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=325&hid=4051&pid=
2⃣سند دوم:
📗المستدرک علی الصحیحین - کتاب معرفة الصحابة - نکاح عمر بام کلثوم... - ح 4740
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=74&ID=1996&idfrom=4554&idto=4556&bookid=74&startno=2
⚫️ذهبی هم در تعلیق حدیث 4686 گفته است این حدیث صحیح است
🌐http://islamport.com/d/1/mtn/1/22/480.html?zoom_highlightsub=%22+%C3%E4+%C7%E1%C3%E3%C9+%D3%CA%DB%CF%D1%22
📗تاریخ دمشق لابن عساکر - حرف الضاد فارغ - علی بن ابی طالب و اسمه... - ح 44325
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&pid=387079&hid=44325
3⃣سند سوم
📗مسند البزار - مسند عثمان... - ح 803
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=291&hid=803&pid=134359
⚫️بوصیری میگوید این حدیث را ابوبکر ابن ابی شیبه با سند حسن روایت کرده است:
📗اتحاف الخیرة المهرة - ح 6635
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag=&pid=525545&bk_no=970&startno=1
📗المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة لابن حجر - ح 4050 و 4052
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=325&hid=4050&pid=
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=325&hid=4052&pid=
4⃣سند چهارم
📗تاریخ مدینة دمشق لابن عساکر - ح 44806
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&hid=44806&pid=
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
☑️ پیشگویی حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از عدم تمکین مردم از حضرت امیرالمؤمنین علی ابی طالب علیه السلام
بعد از ایشان قسمت • سوم ✔️
🔴پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) صراحتا خطاب به امیرمومنان علی علیه السلام فرمودند:
ضغائن في صدور أقوام لا يبدونها لك إلا من بعدي
🔵كينههايی در سينه مردم است كه بعد از من نسبت به تو، ظهور و بروز خواهد كرد.
1⃣سند اول
📗📔مسند أبي يعلى - مسند علی بن ابی طالب - ح 559 با سند حسن
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=327&hid=559&pid=155209
⚫️هیثمی بعد از نقل این حدیث ، میگوید:
♻️رواه أبو يعلى والبزار، وفيه الفضل بن عميرة ، وثقه ابن حبان وضعفه غيره ، وبقية رجاله ثقات
📗📔مجمع الزوائد و منبع الفوائد - کتاب المناقب - باب مناقب علی.. - باب بشارة بالجنة - ح 14690
🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=2923&idfrom=14813&idto=14821&bookid=87&startno=5
⚫️فضل بن عمیره در برنامه ی جوامع الکلم مقبول معرفی شده است فلذا حدیث حجت است!
📗📔تاريخ بغداد للخطيب البغدادي - ح 4253
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=717&hid=4253&pid=
📗📔تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر - ح 44479
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&hid=44479&pid=
2⃣سند دوم
📗📔المعجم الكبير للطبراني - ح 10928
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=477&hid=10928&pid=285429
3⃣سند سوم
📗📔تاریخ مدینه دمشق لابن عساکر - حرف الضاد فارغ - علی بن ابی طالب (ع)... - ح 44481
🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&pid=387079&hid=44481
📗📔الکامل فی الضعفاء لابن عدی - 2630 به نقل از مصنف ابن ابی شیبه متوفای 235هـ
اسکن:
🌐http://s1.picofile.com/file/7708387739/مقدمه_الکامل_1_.png
🌐http://s2.picofile.com/file/7708387418/اکامل_1_.png
_____________
⚠️اما ابن ابی شیبه -یا شاید هم عمریه
- به خاطر فرط محبتی که به اهل بیت علیهم السلام دارند ! قسمت آخر روایت را(که همان روایت با همان سند است)
لطف کردند قیچی کردند و آن را از روایت حذف کردند!
قسمت انتهایی روایت یعنی همین تکه ی مورد استناد ما اکنون در مصنف ابن ابی شیبه وجود ندارد!
🔴حَدَّثَنَا یَحْیَى بْنُ یَعْلَى , عَنْ یُونُسَ بْنِ خَبَّابٍ , عَنْ أَنَسٍ , قَالَ : خَرَجْت أَنَا وَعَلِیٌّ مَعَ رَسُولِ اللهِ صلى الله علیه وسلم , فِی حوائط الْمَدِینَةِ , فَمَرَرْنَا بِحَدِیقَةٍ , فَقَالَ عَلِیٌّ : مَا أَحْسَنَ هَذِهِ الْحَدِیقَةَ یَا رَسُولَ اللهِ , قَالَ : فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صلى الله علیه وسلم : حَدِیقَتُک فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنُ مِنْهَا یَا عَلِی , حَتَّى مَرَّ بِسَبْعِ حَدَائِقَ , کُلُّ ذَلِکَ یَقُولُ عَلِیٌّ : مَا أَحْسَنَ هَذِهِ الْحَدِیقَةَ یَا رَسُولَ اللهِ , فَیَقُولُ : حَدِیقَتُک فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنُ مِنْ هَذِهِ.✂️؟!؟!؟!؟!!
🔵بیرون رفتم (من و علی همراه رسول الله ص) در کوچه های شهر مدینه قدم می زدیم ،و به باغی نگاه می کردیم،پس به باغی رسیدیم،علی ع گفت:چه باغ زیبایی است این باغ! : پیامبر(ص)فرمود:زیباست! و باغی زیباتر از این برای تو در بهشت وجود دارد.همین طور تا نه باغ را دیدیم و پیامبر هربار مثل همان مطلب را به علی می گفت....✂️✂️پس پیامبر گریه کردند پس علی گفت: ای رسول خدا!چرا گریه می کنید؟فرمود: برخی از مردم (صحابه)، نسبت به تو کینه هایی در دل دارند که پس ازمن آشکارش میکنند.✂️️
📗📔مصنف ابن ابی شیبه ج10ص492ح32709
🌐http://s3.picofile.com/file/7708388167/مقدمه_مصنف_1_.png
🌐http://s3.picofile.com/file/7708387090/ابن_ابی_شیبه_1_.png
(پ.ن : کینههای پنهان برخی از صحابه که موجبات ناخرسندی و اشک حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله است، خط بطلان دیگری است بر نظریه موهوم عدالت جمیع صحابه!!)
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
🚩🏴🚩 تاکید امام حسن مجتبی "سلاماللهعلیه" بر دعا برای تعجیل در فرج امام زمان "عجلاللهفرجهالشریف"
امام حسن مجتبی "سلاماللهعلیه" درعالم مکاشفه به آیتالله میرزا محمدباقر فقیه ایمانی فرمودند:
«در منبرها به مردم بگویید : توبه نموده و برای فرج امام زمان دعا کنند، دعا کردن برای فرج مانند نماز میت واجب کفایی نیست که اگر انجام دهند از دوش عدهای دیگر ساقط شود بلکه مانند نمازهای پنج گانه است، بر هر فرد بالغ واجب است که برای ظهور امام زمان دعا کند».
📚منبع
مکیالالمکارم،ج۱،ص۴۳۸
اللهم عجل لولیک الفرج 🏴🏴🏴
#حدیث #روایت #فضائل_مولاأمیرالمؤمنین #فضائل_أمیرالمؤمنین #منقبت #أمیرالمؤمنین
رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمودند :
مَا مِنْ قَوْمٌ اجْتَمَعُوا يَذْكُرُونَ فَضْلَ عَلِیِّ بْنِ أَبِیطَالِبٍ علیه السلام ، إِلَّا هَبَطَتْ عَلَيْهِمْ مَلَائِكَةُ السَّمَاٰءِ حَتَّىٰ تَحُفَّ بِهِمْ .
هیچ مجلسی نیست که در آن #مناقب_امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (سلام الله علیه) نقل شود ، الا اینکه #ملائکه بر آن #محفل نازل شده و رحمت الهی ، آن جمع را فرا می گیرد .
مصدر : مستدرک الوسائل ، جلد ۱۲ ، صفحه ۳۹۲ ، حدیث ۱۴۳۸۷
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
✅ اعترافی سنگین!
✅ علت اختلاف و افتراق امت
💥سیف الدین آمدی حنبلی از علمای عمریه در مورد علل اختلاف و گمراهی امت میگوید:
مردم در زمان حيات پيامبر همواره بر يک عقيده بودند؛ مگر كسانیكه به ظاهر اظهار اسلام میكردند و در باطن روحيه منافقانه داشتند ... (بعد اشاره به حدیث #قرطاس میکند و مینویسد) يكی ديگر از اختلافاتي كه ميان امت اسلامی افتاد آن بود كه نبی مكرم از صحابه درخواست نمود كاغذ و قلمی برای حضرت بياورند و وصيتي را بنويسد امت بعد از پیامبر گمراه نشوند اما عمر ممانعت کرد و گفت قرآن برای ما کافیست ! (الی آخر)
🔹كان المسلمون عند وفاة النبي صلي الله عليه و سلم علي عقيدة واحدة و طريقة واحدة إلا من كان يبطن النفاق و يظهر الوفاق..... 👈و ذلك كاختلافهم عند قول النبي في مرض موته: إئتوني بقرطاس أكتب لكم كتابا لا تضلوا بعدي حتي قال عمر إن النبي قد غيبه الوجع #حسبنا_کتاب_الله و كثر اللغط في ذلك حتي قال النبي: قوموا عني، لا ينبغي عندي التنازع👉.
📚شرح المواقف الايجي جلد 8 صفحه 376
https://plink.ir/d3ZRj
••••
⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 #تفکر_عثمانی در واقعه کربلا قسمت • بیست – پنجم✔️
🔻بخش دوم: قسمت دوم ☑️
نمادها و شعارهای تفکر عثمانی در کربلا، یکی دیگر از مؤیداتِ عثمانی بودن سپاه دشمن است. لذا به چند نماد و شعارِ مهم اشاره میشود:
⬅️ الف) منعِ آب، بارزترین نمود تفکر عثمانی
💢 پیشتر نیز بیان شد که وقتی عثمان لعین محاصره شد، آب را از وی منع کردند و حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیهالسلام تذکر داد که آب را از احدی نباید منع نمود حتی از عثمان لعین ! اما پس از قتل عثمان لعین، قاتلانِ وی شایعه پراکنی کردند که حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام عامل قتل عثمان لعین است، در حالیکه آن حضرت علیه السلام هیچ نقشی در نجات و قتل عثمان لعین نداشتند. لذا عثمانی مذهبان سیاستی اتخاذ کردند که "همانطور که عثمان با لب تشنه کشته شد، شیعیان و علویان نیز باید اینگونه کشته شوند."❗️
بعنوان نمونه میتوان منعِ آب از سپاه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام در جنگ صفین را بیان کرد؛ چه آنکه "ولید بن عقبة" گفت: این در انتقام از تشنه لب بودن عثمان بود.
وقعة الصفین، ص ١٦١
👈🏻 اما این ادعا: "تشنه بودنِ عثمان" بطور کامل ثابت نیست؛ چرا که شواهد و گزارشاتی موجود است که آب را به وی رساندند و او از آب استفاده کرد!
ریاض النضرة، ٣/٨٧
🔹نمونهٔ دیگرِ منعِ آب، در شهادت "محمد بن ابی بکر و مسلم بن عقیل" رضوان الله علیهم است که آنان را از نوشیدن آب منع نمودند!
(مقاتل الطالبیین، ص ٦٦، شرح نهج البلاغه، ابن أبی الحدید، ٦/٨٧)
🔴 اما بارزترین و شدیدترین دستور منع آب، در کربلا بود. سیاست سپاه یزید لعین از ابتدا بر آن بود که آب را بر سپاه امام علیه السلام ببندند، مانند جنگ صفین. این نشانهای از اشتراکِ تفکرِ دو حاکم و اتباع آنان یعنی معاويه و يزيد و اتباعشان لعنهم الله میباشد. در کربلا چندین بار دستور منع آب صادر شد که نشان از اهمیتِ این مسئله نزد سپاه یزید لعین دارد. اما شديدترینِ آن، دستور "ابن زیاد ملعون" از طريق نامه به "ابن سعد ملعون" لعنهم الله است که در شب هفتم محرم عملی شد. مضمون آن نامه چنین است:
«میان حسین (علیه السلام) و سپاهش و آب جلوگیری کن و نگذار قطرهای از آن را بچشند، چنانکه با عثمان، آن مرد پاک و پرهیزکار چنین کردند!»
(تاریخ طبری، ٤/٣١٤ مقتل خوارزمی، ١/٣٤٦ الارشاد، ٢/٨٥)
👈🏻 این نامه از بارزترین نمودهای تفکرِ عثمانیِ سپاه یزید لعین است. آنچه حائز اهمیت این است که:
ابن زیاد لعنه الله که قصد دارد انتقام عثمان لنگ لعین را بگیرد، باید خواستهاش را توسط اشخاصی عملی کند که آنان نیز چنین عقیدهای داشته باشند؛ لذا او میداند سپاهش که در کربلا برای قتال با علویان صف کشیدهاند، عقیدهای چون عقیده او دارند و دستور و خواستهاش را بنحو احسن عملی خواهند کرد.
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄
◼️▪️پژوهشی در باب 🔎#عاشورا_در_عامه #مقتل قسمت • بیست - هفتم✔️
🔻 عاشورا از دیدگاه جماعت عمریه -22-
❌ ابن تيميه و شُبهه در عزاداری
یکی از سرسختترین دشمنان عزاداری و زیارت، عمریون وهابیّت و مدّعیان سلفیّت میباشند. و این نیست مگر از ناصبیگری آنان؛ بعنوان نمونه، ابن تیمیه لعیم که بزرگترین نظریهپرداز این جماعت است، مینویسد:
"و من حماقتهم اقامه الماتم و النیاحه علی من قد قتل من سنین عدیده"
✍🏻 از حماقتهای شیعیان برپایی مجلس ماتم و نوحه است بر کسی است که سالها پیش کشته شده.
(منهاج السنة، ج١ ص۵٢)
و در جای دیگر میگوید:
"و صار الشیطان بسبب قتل الحسین رضی الله عنه یحدث للناس بدعتین، بدعه الحزن والبکاء والنوح یوم عاشوراء... و بدعه السرور والفرح"
✍🏻 شیطان بواسطه کشته شدن حسین (عليهالسّلام) برای مردم دو بدعت ایجاد کرده است: بدعت گریه و ناله و حزن در روز عاشوراء، و بدعت شادی و سُرور.
همان، ج ۴ ص٣٣۴ به بعد
با قسمت دوّم کلام وی ما نیز موافقیم و بارها گفتهایم که شادی و فرح در عاشورا از بدعتهای نواصب ناپاکزاده است، که الحمدلله یکی از بزرگترين علمای عمریه نیز بدان معترف است، و البتّه برخی علمای دیگرشان نیز همین اعتقاد را دارند چنانکه گذشت.
➖همچنین" محمّد بن عبدالوهاب" که شاگرد فکری إبن تیمیه است، میگوید:
"من قبائح هؤلاء الرافضة، أنهم یتخذون یوم موت الحسین مأتماً، فأما النیاحة فمن أعظم منکرات الجاهلیة، یترتب علی ما یفعلون من المنکرات و المحرمات کما لا یحصی و کل ذلک بدعة و منکر. کلهم مشارکون فی البدعة، فاللازم علی کل مؤمن منع هؤلاء المبتدعه من هذه البدعة القبیحة."
✍🏻 یکی از کارهای قبیح شیعیان، این است که عاشورا برای حسین (علیه السّلام)، ایّام عزا اعلام میکنند و اینها با" یا حسین" گفتن، کارهای خلافی انجام میدهند، نوحه کردن و عزاداری کردن از بزرگترین منکرات دوران جاهلیّت است. بر این عزاداریهای شیعیان برای حسین (علیه السّلام) هم محرّمات و هم منکرات مترتّب است. اگر کسی عزاداری کند یا راضی به عزاداری باشد یا کمک به عزاداری کند، همه اینها در بدعت شریکند و بر همه مؤمنین واجب است که این شیعیان را از این بدعت قبیح، نهی از منکر بکنند.
(رسالة فی الرد علی الرافضة در ص۴۶ _ ۴۹)
🔺لذا إشکال این جماعت بر دو مورد بنا شده است: یکی بدعت بودن عزاداری، دوّم مخالفتِ عزاداری با قرآن و سنّت.
عجيب و تأسفبار است که با این همه ادّعا هنوز معنایِ صحیحِ بدعت را نمیدانند و هرچه را نپسندند بدعت مینامند! یا اینکه معنای بدعت را برای مخالفت با شیعیان تعمیم میدهند. به هر صورت بر طبل رسوايی خود کوبیدهاند. حال باید معنای بدعت را تبیین نمائیم:
هر نوآوری و إبداع روشی لزوماً بدعت نیست، جوهری مینویسد:
"البدعة: انشاء الشیء لا علی مثال سابق، واختراعه وابتکاره بعد ان لمیکن"
بدعت به معنای پدیدآوردن چیز بیسابقه و عمل نو و جدیدی است که نمونه نداشته باشد.
(صحاح اللغة، ج٣ ص١١٣)
بدعت بدین معنا مورد مذمّت و توبیخ شارع نیست، زیرا بشر بطور طبیعی نیازمند برخی نوآوریها میباشد.
ولی اگر حکمی را منسوب به شرع کنیم که مستند و شاهدی از شرع نداشته باشد، بدعت است. راغب اصفهانی مینویسد:
"البدعة فی المذهب: ایراد قول لم یستنَّ قائلها و فاعلها فیه بصاحب الشریعه و اماثلها المتقدّمه و اصولها المتقنه"
بدعت در دین، گفتار و کرداری است که به صاحب شریعت مستند نباشد و از موارد مشابه و اصول محکم شریعت استفاده نشده باشد.
مفردات القرآن، ص٣٩
"ابنحجر عسقلانی" میگوید:
"والمُحْدَثات بفتح الدال جمع مُحْدَثَه، والمراد بها: ما احدث و لیس له اصل فی الشرع ویسمّی فی عرف الشرع بدعه، وما کان لهاصل یدلّ علیه الشرع فلیس ببدعه"
هر چیز جدیدی که ریشه شرعی نداشته باشد، در عرف شرع، بدعت نامیده میشود و هر چه که ریشه و دلیل شرعی داشته باشد بدعت نیست.
فتح الباری، ج١٣ ص٢۵٣
دیگر علمای عمریه نیز همین تعریف را دارند که به همین مقدار اکتفا میکنیم. (از آنجا که إشکالکنندگان از عمریون میباشند، بحث را از مطالب علمای خودشان منعقد میکنیم)
⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️
الهی بِحَقِ السّیدة زِینَب ْسَلٰام ُاَللّهْ عَلَیْها َّعَجّل لِوَلیکَ الغَریبِ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻
‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️
ید الله فـــــوق ایدیهم
#علـــــی یــــــد الله است..
بمیرد دشمن حیــــــدر
#علــــــی ولــــــی الله است..
34.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
متّهم ردیف اول چه کسی است؟
🎤شیخ عبّاس مفید؛
«پیشنهاد دانلود»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆جماعتی که تبرک به خاک کربلا را شرک میدانند و شیعیان را به واسطه این عمل کافر میدانند
حال ببینید دور یک ملای سقیفه ای حلقه زده اند به صف ایستاده اند تا خرمایی را آغشته
به آب دهان خود کند
و به آنها بدهد به عنوان تبرک ....