eitaa logo
هیات مجازی انصار الحجه ارواحنا فداه ✅
1.1هزار دنبال‌کننده
26.7هزار عکس
26هزار ویدیو
613 فایل
『°•بِسمِ‌رَّبِ‌ الحجه. اینجا مهدیه مجازی دوستان و خادمین امام الحجه علیه السلام است. ألَـلّـھم‌ْ؏َـجِـٰل‌ّلِوَلِیٰــــك‌ألٰـفَـٖࢪجّ🌱. برای ارتباط با ما :👇👇👇👇👇 @Ahmadqasemi34
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️⚠️ شیعیان دوره غیبت حضرت صاحب الزّمان علیه السلام، باید بر چه اصولی پایدار بمانند عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: الْخَامِسُ مِنْ وُلْدِي لَهُ غَيْبَةٌ يَطُولُ أَمَدُهَا خَوْفاً عَلَى نَفْسِهِ، يَرْتَدُّ فِيهَا أَقْوَامٌ وَ يَثْبُتُ فِيهَا آخَرُونَ. طُوبَى لِشِيعَتِنَا! الْمُتَمَسِّكِينَ بِحُبِّنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا، الثَّابِتِينَ‏ عَلَى مُوَالاتِنَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا. أُولَئِكَ مِنَّا وَ نَحْنُ‏ مِنْهُمْ‏. قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً فَرَضِينَا بِهِمْ شِيعَةً. فَطُوبَى لَهُمْ، ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ. هُمْ وَ اللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَتِنَا يَوْمَ الْقِيَامَة. (كفاية الأثر، ص269-270) يونس بن عبد الرّحمن از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام نقل می کند که فرمود: پنجمین نفر از فرزندانم، غیبتی دارد که مدّت آن طولانی است. گروه هایی در آن دوران، از دین خارج می شوند، و عده ای نیز ثابت قدم باقی خواهند ماند. خوشا به حال شیعیان ما! آنهایی که در دوران غیبت قائم ما علیه السلام، به محبّت ما تمسّک می جویند، و بر ولایت ما و برائت از دشمنان ما ثابت قدم می باشند. ایشان از ما، و ما از ایشان می باشیم. آنها به امامت ما رضایت دارند و ما به این که آنها شیعه ما هستند، خوشنودیم. پس خوشا بر احوال ایشان، خوشا بر احوال ایشان. به خدا قسم! آنها در روز قیامت، با ما و در درجه ما خواهند بود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
⚫️مولا علی علیه‌السّلام: خداوند احترام مسلمان را از تمام آن چه محترم است، برتر شمرده و حفظ حقوق مسلمين را با اخلاص و توحيد پيوند زده و تضمين کرده است‌. 📚نهج‌البلاغه خطبهٔ ۱۶۷ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️امام صادق علیه‌السّلام: مَا لَكُمْ وَ لِلنَّاسِ كُفُّوا عَنِ النَّاسِ وَ لَا تَدْعُوا أَحَداً إِلَى أَمْرِكُمْ فَوَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ أَهْلَ السَّمَاءِ وَ أَهلَ الْأَرْضِ اجْتَمَعُوا عَلَى أَنْ يُضِلُّوا عَبْداً يُرِيدُ اللَّهُ هُدَاهُ مَا اسْتَطَاعُوا كُفُّوا عَنِ النَّاسِ وَ لَا يَقُولُ أَحَدُكُمْ أَخِى وَ ابْنُ عَمِّى وَ جَارِى فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً طَيَّبَ رُوحَهُ فَلَا يَسمَعُ بِمَعْرُوفٍ إِلَّا عَرَفَهُ وَ لَا بِمُنْكَرٍ إِلَّا أَنْكَرَهُ ثُمَّ يَقْذِفُ اللَّهُ فِى قَلْبِهِ كَلِمَةً يَجْمَعُ بِهَا أَمْرَهُ به مردم چه کار دارید؟! دست از سر مردم بردارید و دنبال دعوت هیچ‌کس به راه خودتان نباشید! به خدا اگر اهل آسمان‌ و زمین جمع شوند تا بنده‌ای را که خدا می‌خواهد هدایتش کند گمراه سازند، نخواهند توانست! دست از سر مردم بردارید و هیچ‌یک از شما نگوید: این برادر من است، این پسر عموی من یا همسایهٔ من است، (پس باید هدایتش کنم)، چرا که خدای بزرگ وقتی برای بنده‌ای خیر بخواهد، خودش روحش را پاک می‌گرداند، تا همین که سخن نیکویی شنید، جذبش شود و همین که سخن ناپسندی شنید، آن را پس بزند، سپس با افکندن یک کلمه در دل او، کارش را سامان می‌دهد. 📚کافی ج۲ ص۲۱۳ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
‍ ✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ☑️ پیشگویی حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از عدم تمکین مردم از حضرت امیرالمؤمنین علی ابی طالب علیه السلام بعد از ایشان قسمت • یکم ✔️ ✍...روایت صحیح السندی در کتب جماعت عمریه آمده است که تأمل در آن راهگشاست: ◀️ ابن مسعود (صحابی) می گوید : از رسول خدا صلی االله علیه [و آله] و سلم پرسیدم : بعد از شما ابوبکر امام مردم خواهد بود ؟ رسول خدا صلی الله علیه [و آله] سکوت کردند ؛ پس دوباره پرسیدم : عمَر امام مردم خواهد بود ؟ پیامبر باز هم سکوت کردند ؛ پرسیدم : علی (علیه السلام) خواهد بود؟ پیامبر (صلی الله علیه واله) فرمودند : مردم از علی (علیه السلام) پیروی نخواهند کرد و او را امام بعد از من نخواهند دانست که اگر اینکار را بکنند همگی وارد بهشت خواهند شد . ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ☑️ پیشگویی حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از عدم تمکین مردم از حضرت امیرالمؤمنین علی ابی طالب علیه السلام بعد از ایشان قسمت • دوم ✔️ ✍..روایت صحیح السندی در کتب جماعت عمریه است که تأمل در آن راهگشاست: ◀️ حاكم نيشابوري از علمای عمریه در المستدرك به نقل از حضرت امير المؤمنين علی بن ابی طالب عليه السلام مى ‌نويسد : 📝حدَّثَنَا أَبُو حَفْصٍ عُمَرُ بْنُ أَحْمَدَ الْجُمَحِيُّ بِمَكَّةَ ، ثنا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ ، ثنا عَمْرُو بْنُ عَوْنٍ ، ثنا هُشَيْمٌ ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ سَالِمٍ ، عَنْ أَبِي إِدْرِيسَ الأَوْدِيِّ ، عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ، قَالَ : إِنَّ مِمَّا عَهِدَ إِلَيَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ [وَآلِهِ] وَسَلَّمَ : أَنَّ الأُمَّةَ سَتَغْدِرُ بِي بَعْدَهُ . هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ . 🔶 يكی از عهدهای پيامبر صلی الله علیه [و آله] به من اين بود : امت من ، بعد از من ، در حق تو بی‌وفايی و‌ پيمان شكنی می‌كنند. 📋شمس الدين ذهبي درباره سند روايت مينويسد : صحيح. 📋حاكم نيشابوري (نويسنده كتاب) هم درباره سند روايت مينويسد : هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الإِسْنَادِ ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ 1⃣سند اول: 📒 المستدرك على الصحيحن ؛ ج: 3 ، ص: 153 ، ح: 4676 ، ناشر: دار الكتب العلمية.(اسکن این سند در ادامه خواهد آمد) {ذهبی هم در تعلیق حدیث 4676 روایت حاکم را صحیح دانسته است: 🌐http://islamport.com/d/1/mtn/1/22/480.html?zoom_highlightsub=%22+%C3%E4+%C7%E1%C3%E3%C9+%D3%CA%DB%CF%D1%22} 📗دلائل النبوة للبیهقی - المدخل الی دلائل النبوة.. - جمّاع أبواب غزوة تبوک - ح 2763 با سند حسن 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=681&hid=2763&pid=334427 📗بغیة الباحث عن زوائد مسند الحارث - کتاب المناقب - باب فضل علی... - ح 984 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=1587&hid=984&pid=549919 📗المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة لابن حجر - ح 4051 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=325&hid=4051&pid= 2⃣سند دوم: 📗المستدرک علی الصحیحین - کتاب معرفة الصحابة - نکاح عمر بام کلثوم... - ح 4740  🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=74&ID=1996&idfrom=4554&idto=4556&bookid=74&startno=2 ⚫️ذهبی هم در تعلیق حدیث 4686 گفته است این حدیث صحیح است 🌐http://islamport.com/d/1/mtn/1/22/480.html?zoom_highlightsub=%22+%C3%E4+%C7%E1%C3%E3%C9+%D3%CA%DB%CF%D1%22 📗تاریخ دمشق لابن عساکر - حرف الضاد فارغ - علی بن ابی طالب و اسمه... - ح 44325 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&pid=387079&hid=44325 3⃣سند سوم 📗مسند البزار - مسند عثمان... - ح 803 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=291&hid=803&pid=134359 ⚫️بوصیری میگوید این حدیث را ابوبکر ابن ابی شیبه با سند حسن روایت کرده است: 📗اتحاف الخیرة المهرة - ح 6635 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?indexstartno=0&hflag=&pid=525545&bk_no=970&startno=1 📗المطالب العالیة بزوائد المسانید الثمانیة لابن حجر - ح 4050 و 4052 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=325&hid=4050&pid= 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=325&hid=4052&pid= 4⃣سند چهارم 📗تاریخ مدینة دمشق لابن عساکر - ح 44806 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&hid=44806&pid= ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ☑️ پیشگویی حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از عدم تمکین مردم از حضرت امیرالمؤمنین علی ابی طالب علیه السلام بعد از ایشان قسمت • سوم ✔️ 🔴پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) صراحتا خطاب به امیرمومنان علی علیه السلام فرمودند: ضغائن في صدور أقوام لا يبدونها لك إلا من بعدي 🔵كينه‌هايی در سينه مردم است كه بعد از من نسبت به تو، ظهور و بروز خواهد كرد. 1⃣سند اول 📗📔مسند أبي يعلى - مسند علی بن ابی طالب - ح 559 با سند حسن 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=327&hid=559&pid=155209 ⚫️هیثمی بعد از نقل این حدیث ، میگوید: ♻️رواه أبو يعلى والبزار، وفيه الفضل بن عميرة ، وثقه ابن حبان وضعفه غيره ، وبقية رجاله ثقات 📗📔مجمع الزوائد و منبع الفوائد - کتاب المناقب - باب مناقب علی.. - باب بشارة بالجنة - ح 14690 🌐http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=87&ID=2923&idfrom=14813&idto=14821&bookid=87&startno=5 ⚫️فضل بن عمیره در برنامه ی جوامع الکلم مقبول معرفی شده است فلذا حدیث حجت است! 📗📔تاريخ بغداد للخطيب البغدادي - ح 4253 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=717&hid=4253&pid= 📗📔تاريخ مدينة دمشق لإبن عساكر - ح 44479 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&hid=44479&pid= 2⃣سند دوم 📗📔المعجم الكبير للطبراني - ح 10928 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=477&hid=10928&pid=285429 3⃣سند سوم 📗📔تاریخ مدینه دمشق لابن عساکر - حرف الضاد فارغ - علی بن ابی طالب (ع)... - ح 44481 🌐http://library.islamweb.net/hadith/display_hbook.php?bk_no=798&pid=387079&hid=44481 📗📔الکامل فی الضعفاء لابن عدی - 2630 به نقل از مصنف ابن ابی شیبه متوفای 235هـ اسکن: 🌐http://s1.picofile.com/file/7708387739/مقدمه_الکامل_1_.png 🌐http://s2.picofile.com/file/7708387418/اکامل_1_.png _____________ ⚠️اما ابن ابی شیبه -یا شاید هم عمریه - به خاطر فرط محبتی که به اهل بیت علیهم السلام دارند ! قسمت آخر روایت را(که همان روایت با همان سند است) لطف کردند قیچی کردند و آن را از روایت حذف کردند! قسمت انتهایی روایت یعنی همین تکه ی مورد استناد ما اکنون در مصنف ابن ابی شیبه وجود ندارد! 🔴حَدَّثَنَا یَحْیَى بْنُ یَعْلَى , عَنْ یُونُسَ بْنِ خَبَّابٍ , عَنْ أَنَسٍ , قَالَ : خَرَجْت أَنَا وَعَلِیٌّ مَعَ رَسُولِ اللهِ صلى الله علیه وسلم , فِی حوائط الْمَدِینَةِ , فَمَرَرْنَا بِحَدِیقَةٍ , فَقَالَ عَلِیٌّ : مَا أَحْسَنَ هَذِهِ الْحَدِیقَةَ یَا رَسُولَ اللهِ , قَالَ : فَقَالَ رَسُولُ اللهِ صلى الله علیه وسلم : حَدِیقَتُک فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنُ مِنْهَا یَا عَلِی , حَتَّى مَرَّ بِسَبْعِ حَدَائِقَ , کُلُّ ذَلِکَ یَقُولُ عَلِیٌّ : مَا أَحْسَنَ هَذِهِ الْحَدِیقَةَ یَا رَسُولَ اللهِ , فَیَقُولُ : حَدِیقَتُک فِی الْجَنَّةِ أَحْسَنُ مِنْ هَذِهِ.✂️؟!؟!؟!؟!! 🔵بیرون رفتم (من و علی همراه رسول الله ص) در کوچه های شهر مدینه قدم می زدیم ،و به باغی نگاه می کردیم،پس به باغی رسیدیم،علی ع گفت:چه باغ زیبایی است این باغ! : پیامبر(ص)فرمود:زیباست! و باغی زیباتر از این برای تو در بهشت وجود دارد.همین طور تا نه باغ را دیدیم و پیامبر هربار مثل همان مطلب را به علی می گفت....✂️✂️پس پیامبر گریه کردند پس علی گفت: ای رسول خدا!چرا گریه می کنید؟فرمود: برخی از مردم (صحابه)، نسبت به تو کینه هایی در دل دارند که پس ازمن آشکارش میکنند.✂️️ 📗📔مصنف ابن ابی شیبه ج10ص492ح32709 🌐http://s3.picofile.com/file/7708388167/مقدمه_مصنف_1_.png 🌐http://s3.picofile.com/file/7708387090/ابن_ابی_شیبه_1_.png (پ.ن : کینه‌های پنهان برخی از صحابه که موجبات ناخرسندی و اشک حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله است، خط بطلان دیگری است بر نظریه موهوم عدالت جمیع صحابه!!) ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
🚩🏴🚩 تاکید امام حسن مجتبی "سلام‌الله‌علیه" بر دعا برای تعجیل در فرج امام زمان "عجل‌الله‌فرجه‌الشریف" امام حسن مجتبی "سلام‌الله‌علیه" درعالم مکاشفه به آیت‌الله میرزا محمدباقر فقیه ایمانی فرمودند: «در منبرها به مردم بگویید : توبه نموده و برای فرج امام زمان دعا کنند، دعا کردن برای فرج مانند نماز میت واجب کفایی نیست که اگر انجام دهند از دوش عده‌ای دیگر ساقط شود بلکه مانند نمازهای پنج گانه است، بر هر فرد بالغ واجب است که برای ظهور امام زمان دعا کند». 📚منبع مکیال‌المکارم،ج۱،ص۴۳۸ اللهم عجل لولیک الفرج 🏴🏴🏴
رسول الله (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمودند : مَا مِنْ قَوْمٌ اجْتَمَعُوا يَذْكُرُونَ فَضْلَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی‌طَالِبٍ علیه السلام ، إِلَّا هَبَطَتْ عَلَيْهِمْ مَلَائِكَةُ السَّمَاٰءِ حَتَّىٰ تَحُفَّ بِهِمْ . هیچ مجلسی نیست که در آن علی ابن ابی‌ طالب (سلام الله علیه) نقل شود ، الا اینکه بر آن نازل شده و رحمت الهی ، آن جمع را فرا می گیرد . مصدر : مستدرک الوسائل ، جلد ۱۲ ، صفحه ۳۹۲ ، حدیث ۱۴۳۸۷
✅ اعترافی سنگین! ✅ علت اختلاف و افتراق امت 💥سیف الدین آمدی حنبلی از علمای عمریه در مورد علل اختلاف و گمراهی امت میگوید: مردم در زمان حيات پيامبر همواره بر يک عقيده بودند؛ مگر كسانیكه به ظاهر اظهار اسلام می‌كردند و در باطن روحيه منافقانه داشتند ... (بعد اشاره به حدیث میکند و مینویسد) يكی ديگر از اختلافاتي كه ميان امت اسلامی افتاد آن بود كه نبی مكرم از صحابه درخواست نمود كاغذ و قلمی برای حضرت بياورند و وصيتي را بنويسد امت بعد از پیامبر گمراه نشوند اما عمر ممانعت کرد و گفت قرآن برای ما کافیست ! (الی آخر) 🔹كان المسلمون عند وفاة النبي صلي الله عليه و سلم علي عقيدة واحدة و طريقة واحدة إلا من كان يبطن النفاق و يظهر الوفاق..... 👈و ذلك كاختلافهم عند قول النبي في مرض موته: إئتوني بقرطاس أكتب لكم كتابا لا تضلوا بعدي حتي قال عمر إن النبي قد غيبه الوجع و كثر اللغط في ذلك حتي قال النبي: قوموا عني، لا ينبغي عندي التنازع👉. 📚شرح المواقف الايجي جلد 8 صفحه 376 https://plink.ir/d3ZRj •••• ⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ◼️▪️پژوهشی در باب 🔍 در واقعه کربلا قسمت • بیست – پنجم✔️ 🔻بخش دوم: قسمت دوم ☑️ نمادها و شعارهای تفکر عثمانی در کربلا، یکی دیگر از مؤیداتِ عثمانی بودن سپاه دشمن است. لذا به چند نماد و شعارِ مهم اشاره می‌شود: ⬅️ الف) منعِ آب، بارزترین نمود تفکر عثمانی 💢 پیشتر نیز بیان شد که وقتی عثمان لعین محاصره شد، آب را از وی منع کردند و حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام تذکر داد که آب را از احدی نباید منع نمود حتی از عثمان لعین ‌! اما پس از قتل عثمان لعین، قاتلانِ وی شایعه پراکنی کردند که حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام عامل قتل عثمان لعین است، در حالی‌که آن حضرت علیه السلام هیچ نقشی در نجات و قتل عثمان لعین نداشتند. لذا عثمانی مذهبان سیاستی اتخاذ کردند که "همانطور که عثمان با لب تشنه کشته شد، شیعیان و علویان نیز باید اینگونه کشته شوند."❗️ بعنوان نمونه می‌توان منعِ آب از سپاه حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام در جنگ صفین را بیان کرد‌؛ چه آنکه "ولید بن عقبة" گفت: این در انتقام از تشنه لب بودن عثمان بود. وقعة الصفین، ص ١٦١ 👈🏻 اما این ادعا: "تشنه بودنِ عثمان" بطور کامل ثابت نیست؛ چرا که شواهد و گزارشاتی موجود است که آب را به وی رساندند و او از آب استفاده کرد! ریاض النضرة، ٣/٨٧ 🔹نمونهٔ دیگرِ منعِ آب، در شهادت "محمد بن ابی بکر و مسلم بن عقیل" رضوان الله علیهم است که آنان را از نوشیدن آب منع نمودند! (مقاتل الطالبیین، ص ٦٦، شرح نهج البلاغه، ابن أبی الحدید، ٦/٨٧) 🔴 اما بارزترین و شدیدترین دستور منع آب، در کربلا بود. سیاست سپاه یزید لعین از ابتدا بر آن بود که آب را بر سپاه امام علیه السلام ببندند، مانند جنگ صفین. این نشانه‌ای از اشتراکِ تفکرِ دو حاکم و اتباع آنان یعنی معاويه و يزيد و اتباعشان لعنهم الله می‌باشد. در کربلا چندین بار دستور منع آب صادر شد که نشان از اهمیتِ این مسئله نزد سپاه یزید لعین دارد. اما شديدترینِ آن، دستور "ابن زیاد ملعون" از طريق نامه به "ابن سعد ملعون" لعنهم الله است که در شب هفتم محرم عملی شد. مضمون آن نامه چنین است: «میان حسین (علیه السلام) و سپاهش و آب جلوگیری کن و نگذار قطره‌ای از آن را بچشند، چنانکه با عثمان، آن مرد پاک و پرهیزکار چنین کردند!» (تاریخ طبری، ٤/٣١٤ مقتل خوارزمی، ١/٣٤٦ الارشاد، ٢/٨٥) 👈🏻 این نامه از بارزترین نمودهای تفکرِ عثمانیِ سپاه یزید لعین است. آنچه حائز اهمیت این است که: ابن زیاد لعنه الله که قصد دارد انتقام عثمان لنگ لعین را بگیرد، باید خواسته‌اش را توسط اشخاصی عملی کند که آنان نیز چنین عقیده‌ای داشته باشند؛ لذا او می‌داند سپاهش که در کربلا برای قتال با علویان صف کشیده‌اند، عقیده‌ای چون عقیده او دارند و دستور و خواسته‌اش را بنحو احسن عملی خواهند کرد. ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
✧✿﷽✿✧┅✧⊹┅┄┄ ◼️▪️پژوهشی در باب 🔎 قسمت • بیست - هفتم✔️ 🔻 عاشورا از دیدگاه جماعت عمریه -22- ❌ ابن تيميه و شُبهه در عزاداری یکی از سرسخت‌ترین دشمنان عزاداری و زیارت، عمریون وهابیّت و مدّعیان سلفیّت می‌باشند. و این نیست مگر از ناصبی‌گری آنان؛ بعنوان نمونه، ابن تیمیه لعیم که بزرگترین نظریه‌پرداز این جماعت است، می‌نویسد: "و من حماقتهم اقامه الماتم و النیاحه علی من قد قتل من سنین عدیده" ✍🏻 از حماقت‌های شیعیان برپایی مجلس ماتم و نوحه است بر کسی است که سال‌ها پیش کشته شده. (منهاج السنة، ج١ ص۵٢) و در جای دیگر می‌گوید: "و صار الشیطان بسبب قتل الحسین رضی الله عنه یحدث للناس بدعتین، بدعه الحزن والبکاء والنوح یوم عاشوراء... و بدعه السرور والفرح" ✍🏻 شیطان بواسطه کشته شدن حسین (عليه‌السّلام) برای مردم دو بدعت ایجاد کرده است: بدعت گریه و ناله و حزن در روز عاشوراء، و بدعت شادی و سُرور. همان، ج ۴ ص٣٣۴ به بعد با قسمت دوّم کلام وی ما نیز موافقیم و بارها گفته‌ایم که شادی و فرح در عاشورا از بدعت‌های نواصب ناپاک‌زاده است، که الحمدلله یکی از بزرگترين علمای عمریه نیز بدان معترف است، و البتّه برخی علمای دیگرشان نیز همین اعتقاد را دارند چنان‌که گذشت. ➖هم‌چنین" محمّد بن عبدالوهاب" که شاگرد فکری إبن تیمیه است، می‌گوید: "من قبائح هؤلاء الرافضة، أنهم یتخذون یوم موت الحسین مأتماً، فأما النیاحة فمن أعظم منکرات الجاهلیة، یترتب علی ما یفعلون من المنکرات و المحرمات کما لا یحصی و کل ذلک بدعة و منکر. کلهم مشارکون فی البدعة، فاللازم علی کل مؤمن منع هؤلاء المبتدعه من هذه البدعة القبیحة." ✍🏻 یکی از کارهای قبیح شیعیان، این است که عاشورا برای حسین (علیه السّلام)، ایّام عزا اعلام می‌کنند و اینها با" یا حسین" گفتن، کارهای خلافی انجام می‌دهند، نوحه کردن و عزاداری کردن از بزرگترین منکرات دوران جاهلیّت است. بر این عزاداری‌های شیعیان برای حسین (علیه السّلام) هم محرّمات و هم منکرات مترتّب است. اگر کسی عزاداری کند یا راضی به عزاداری باشد یا کمک به عزاداری کند، همه اینها در بدعت شریکند و بر همه مؤمنین واجب است که این شیعیان را از این بدعت قبیح، نهی از منکر بکنند. (رسالة فی الرد علی الرافضة در ص۴۶ _ ۴۹) 🔺لذا إشکال این جماعت بر دو مورد بنا شده است: یکی بدعت بودن عزاداری، دوّم مخالفتِ عزاداری با قرآن و سنّت. عجيب و تأسف‌بار است که با این همه ادّعا هنوز معنایِ صحیحِ بدعت را نمی‌دانند و هرچه را نپسندند بدعت می‌نامند! یا اینکه معنای بدعت را برای مخالفت با شیعیان تعمیم می‌دهند. به هر صورت بر طبل رسوايی خود کوبیده‌اند. حال باید معنای بدعت را تبیین نمائیم: هر نوآوری و إبداع روشی لزوماً بدعت نیست، جوهری می‌نویسد: "البدعة: انشاء الشیء لا علی مثال سابق، واختراعه وابتکاره بعد ان لمیکن" بدعت به معنای پدیدآوردن چیز بی‌سابقه و عمل نو و جدیدی است که نمونه نداشته باشد. (صحاح اللغة، ج٣ ص١١٣) بدعت بدین معنا مورد مذمّت و توبیخ شارع نیست، زیرا بشر بطور طبیعی نیازمند برخی نوآوری‌ها می‌باشد. ولی اگر حکمی را منسوب به شرع کنیم که مستند و شاهدی از شرع نداشته باشد، بدعت است. راغب اصفهانی می‌نویسد: "البدعة فی المذهب: ایراد قول لم یستنَّ قائلها و فاعلها فیه بصاحب الشریعه و اماثلها المتقدّمه و اصولها المتقنه" بدعت در دین، گفتار و کرداری است که به صاحب شریعت مستند نباشد و از موارد مشابه و اصول محکم شریعت استفاده نشده باشد. مفردات القرآن، ص٣٩ "ابن‌حجر عسقلانی" می‌گوید: "والمُحْدَثات بفتح الدال جمع مُحْدَثَه، والمراد بها: ما احدث و لیس له اصل فی الشرع ویسمّی فی عرف الشرع بدعه، وما کان لهاصل یدلّ علیه الشرع فلیس ببدعه" هر چیز جدیدی که ریشه شرعی نداشته باشد، در عرف شرع، بدعت نامیده می‌شود و هر چه که ریشه و دلیل شرعی داشته باشد بدعت نیست. فتح الباری، ج١٣ ص٢۵٣ دیگر علمای عمریه نیز همین تعریف را دارند که به همین مقدار اکتفا می‌کنیم. (از آنجا که إشکال‌کنندگان از عمریون می‌باشند، بحث را از مطالب علمای خودشان منعقد می‌کنیم) ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است..
34.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج} متّهم ردیف اول چه کسی است؟ 🎤شیخ عبّاس مفید؛ «پیشنهاد دانلود»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆جماعتی که تبرک به خاک کربلا را شرک میدانند و شیعیان را به واسطه این عمل کافر میدانند حال ببینید دور یک ملای سقیفه ای حلقه زده اند به صف ایستاده اند تا خرمایی را آغشته به آب دهان خود کند و به آنها بدهد به عنوان تبرک ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️﷽▫️➖ 💠گناهان زبان عامل محرومیت های معنوی 🔹مردم گرفتار گناهان زبانی همچون غیبت و تهمت و استهزا هستند، حتی متدینین و اهل مسجد و اهل هیئت هم بعضا به این گناهان مبتلا می‌باشند! بسیاری از بی حالی ها و محرومیت های معنوی نتیجه نداشتن تقوای لسانی است. اگر روزانه دقایقی را به محاسبه نفس پرداخته و اعمالمان را مرور کنیم متوجه خواهیم شد که چه مقدار گناهان زبانی مرتکب می‌شویم. ▪️مرحوم آیت الله فاطمی نیا
  💯سید بن طاوس می گوید حرزی که روایت می شود مجرب است . این حرز برای مرکب ( ماشین ) و صاحب آن می باشد . آن را نوشته و بر مرکب قرار داده شود    اللهم احفظ علی مالو  حفظه غیرک لضاع و استر علی مالو ستره غیرک لشاع و احمل عنی مالوحمله غیرک لکاع و اجعل علی ظلا ظلیلا اتوقی به کل من رامنی بسوء او نصب کلی مکرا او هیالی مکروها حتی یعود  و هو غیر ظافر بی و لا قادر علی اللهم احفظنی بما حفظت به کتابک المنزل علی قلب نبیک المرسل اللهم انک قلت و قولک الحق انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون 📚 الامان فی اخطار الاسفار ص 87 و 88
🔰 چگونه محاسبه نفس کنیم؟ 🔰 اگر گناهی کرده باشیم چگونه توبه کنیم؟ ✨ امیرالمومنین صلوات الله علیه فرمودند از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می‌فرمودند: ✨ أَ لاَ أُخْبِرُكُمْ بِأَكْيَسِ اَلْكَيِّسِينَ وَ أَحْمَقِ اَلْحَمْقَى؟ 🔸 آیا به شما خبر ندهم که زرنگ‌ترین زرنگها و احمق‌ترین احمقها کیست؟ 🔹اصحاب عرض کردند: بله، ای رسول خدا ✨ رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: أَكْيَسُ اَلْكَيِّسِينَ مَنْ حَاسَبَ نَفْسَهُ، وَ عَمِلَ لِمَا بَعْدَ اَلْمَوْتِ، وَ إِنَّ أَحْمَقَ اَلْحَمْقَى مَنِ اِتَّبَعَ نَفْسُهُ هَوَاهَا، وَ تَمَنَّى عَلَى اَلله تَعَالَى اَلْأَمَانِيَّ. 🔸زرنگ‌ترین زرنگها کسی است که نفس خودش را محاسبه کند و برای بعد از مرگش کار کند، و احمق‌ترین احمقها کسی است که نفسش از خواسته‌های خودش تبعیت کند و از خداوند متعال تمنای آرزوها کند. 🔹 مردی به امیرالمومنین صلوات الله علیه عرض کرد: ای امیرالمومنین! انسان چگونه محاسبه نفس کند؟ ✨ امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: إِذَا أَصْبَحَ ثُمَّ أَمْسَى رَجَعَ إِلَى نَفْسِهِ فَقَالَ: يَا نَفْسِ إِنَّ هَذَا يَوْمٌ مَضَى عَلَيْكِ لاَ يَعُودُ إِلَيْكِ أَبَداً، وَ اَلله تَعَالَى يَسْأَلُكِ عَنْهُ فِيمَا أَفْنَيْتِيهِ فَمَا اَلَّذِي عَمِلْتِ فِيهِ أَ ذَكَرْتِ اَلله أَمْ حَمِدْتِيهِ أَ قَضَيْتِ حَوَائِجَ مُؤْمِنٍ أَ نَفَّسْتِ عَنْهُ كُرْبَةً أَ حَفِظْتِيهِ بِظَهْرِ اَلْغَيْبِ فِي أَهْلِهِ وَ وُلْدِهِ أَ حَفِظْتِيهِ بَعْدَ اَلْمَوْتِ فِي مُخَلَّفِيهِ أَ كَفَفْتِ عَنْ غِيبَةِ أَخٍ مُؤْمِنٍ بِفَضْلِ جَاهِكِ أَ أَعَنْتِ مُسْلِماً مَا اَلَّذِي صَنَعْتِ فِيهِ فَيَذْكُرُ مَا كَانَ مِنْهُ. 🔸 هنگامی که صبح تا غروب را سپری کرد، به نفس خودش رجوع کند و به او بگوید: ای نفس این روزی که بر تو گذشت دیگر برایت برنمی‌گردد و خداوند متعال درباره آن از تو می‌پرسد که چگونه آن را گذراندی؟ و در آن چه کارهایی انجام دادی؟ آیا ذکر خدا گفتی و با یاد خدا بودی؟ آیا حمد خدا را کردی؟ آیا نیازهای مومنان را برآورده کردی؟ آیا سختی و گرفتاری ای را از آنها بر طرف نمودی؟ آیا در نبود او حفظ آبروی او در نزد خانواده و فرزندانش نمودی؟ آیا بعد از مرگش احترامش را در بازماندگانش نگه داشتی؟ آیا از غیبت برادر مومن با جایگاه و آبرویی که داشتی جلوگیری کردی؟ آیا به مسلمانی کمک کردی؟ در آن چه که کردی؟ پس هرکاری که در این روز کرده را به یاد آورد. ✨ فَإِنْ ذَكَرَ أَنَّهُ جَرَى مِنْهُ خَيْرٌ، حَمِدَ اَلله تَعَالَى، وَ كَبَّرَهُ عَلَى تَوْفِيقِهِ، وَ إِنْ ذَكَرَ مَعْصِيَةً أَوْ تَقْصِيراً، اِسْتَغْفَرَ اَلله تَعَالَى، وَ عَزَمَ عَلَى تَرْكِ مُعَاوَدَتِهِ، وَ مَحَا ذَلِكَ عَنْ نَفْسِهِ بِتَجْدِيدِ اَلصَّلاَةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اَلطَّيِّبِينَ، وَ عَرَضَ بَيْعَةَ أَمِيرِاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى نَفْسِهِ، وَ قَبُولَهُ لَهَا، وَ إِعَادَةَ لَعْنِ أَعْدَائِهِ وَ شَانِئِيهِ وَ دَافِعِيهِ عَنْ حَقِّهِ فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ قَالَ اَلله عَزَّ وَ جَلَّ: لَسْتُ أُنَاقِشُكَ فِي شَيْءٍ مِنَ اَلذُّنُوبِ مَعَ مُوَالاَتِكَ أَوْلِيَائِي، وَ مُعَادَاتِكَ أَعْدَائِي 🔸پس؛ اگر بيادش آيد كه از او، خيرى سر زده، به حمد و ستايش خداى عزّ و جلّ‌ بپردازد و به خاطر توفيقش،او را به بزرگى ياد كند‌. 🔸و هر گاه نافرمانى و عصيان يا تقصيرى بياد آورد، از خداوند متعال طلب آمرزش کند و عزمش را جزم کند که به گناه برنگردد و با طرق زير، گناه را از نفس خويش بزدايد: ➖با تکرار صلوات بر محمّد و آل پاک و طاهر او! ➖ بيعت دوباره با امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه و پذیرش آن ➖و تكرار لعن بر دشمنان و بدخواهان و غاصبین حق او 🔸پس اگر کسی چنين کاری انجام دهد، خداوند عزّ و جلّ‌ فرموده: با این موالات و دوستيت با أولياء و دوستان من، و دشمنى‌ات با دشمنانم، در هیچ یک از گناهان، با تو مناقشه و مواخذه نمی‌كنم. 📚 تفسیر امام حسن عسکری علیه السلام، ص۳۸
🏴 السلام علیک یا بنت الحسین الشهید ▪️ سالروز رحلت حضرت سکینه بنت الحسین علیهما السلام تسلیت باد. ▪️حضرت سكينه سلام اللَّه عليها دختر امام حسين عليه السّلام ۵۶ سال پس از واقعه كربلا، در شب پنجم ربيع الاول سال ۱۱۷ هجری در مدينه وفات كرد. مادر ايشان حضرت رباب سلام اللَّه عليها است كه با هم در واقعه كربلا حضور داشتند، و همراه با اسرا به كوفه و شام رفتند.
مرحوم کفعمى در مصباح،[3] از حضرت سکینه (س) روایت مى کند که چون پدرم کشته شد آن بدن نازنین را در آغوش گرفتم و حالت اغما و بیهوشى برایم روى داد، در آن حال شنیدم پدرم مى فرمود: شِیعَتِی مَا إِنْ شَرِبْتُمْ رَی عَذْبٍ فَاذْکُرُونِی أَوْ سَمِعْتُمْ بِغَرِیبٍ أَوْ شَهِیدٍ فَانْدُبُونِی‏ وَ أَنا السِّبْطُ الَّذی مِنْ غَیرِ جُرْمٍ قَتَلُونی وَ بِجَرد الخَیلِ بَعْدَ القَتْلِ عَمْداً سَحِقُونی لَیتَکُم فی یوْمِ عاشُورا جمیعاٌ تَنْظُرونی کَیفَ أَسْتَسْقی لِطِفْلی فَاَبَوْا أَن یرْحَمُونی و سَقَوهُ سَهْمَ بَغْىٍ عِوَضَ الماءِ المَعینِ یا لَرُزْءٍ وَ مُصابٍ هَدَّ أرْکانَ الحَجِونِ وَیلَهُم قَدْ جَرَحُوا قَلْبَ رَسُولِ الثَّقَلَینِ فَالْعَنُوهُم مَا اسْتَطَعْتُم شِیعَتِى فِى کُلِّ حِینٍ [4] اى پیروان من ! هرگاه آب گوارا نوشیدید، مرا یاد کنید و هرگاه داستان غربت غریبى یا شهادت شهیدى را شنیدید، بر من بگریید. من نبیره رسول خدا هستم ، مرا بى گناه کشتند و سپس با تاختن اسب عمدا بدنم را خرد کردند. اى کاش همه شما در روز عاشورا بودید و مى دیدید که چگونه براى طفل صغیرم آب طلبیدم و آنان از ترحم به من خوددارى کردند.به جاى آب گوارا تیر ستم را به کودک کوچکم چشانیدند. واى از این مصیبت بزرگ و دردناکى که پایه هاى کوه بلند حجون (در مکه ) را به لرزه در آورد. واى بر آن که قلب رسول جن و انس را جریحه دار کردند! پس اى شیعیان من ! همیشه و هر چه در توان دارید آنان را لعنت کنید.[5]
♨️ امام مهدی، پناهِ همهٔ بی‌پناهان 🔹 امیرالمؤمنین علی علیه السلام در وصف فرزندش مهدی علیه السلام چنين فرموده‌اند: «أَوْسَعُكُمْ كَهْفاً وَ أَكْثَرُكُمْ عِلْماً وَ أَوْسَعُكُمْ  رَحْماً» مهدی از همهٔ شما بيشتر مردمان را پناه می‌دهد و از همهٔ شما علمش افزونتر است و رحمت و لطفش از همه فراگيرتر. 📚إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۶۰ ✅ یعنی هرکس به آن حضرت پناهنده شود و از او تقاضای کمک و لطف و رحمت نماید، نااُميدش نخواهد کرد؛ و آن جناب، او را امان خواهد داد و چون همگان را می‌پذيرد به همين دلیل كهف امانش از همه وسيعتر، و رحمتش از همه واسع‌تر است؛ امام مهدی علیه السلام بشیر، يكی از سپاهيان سفيانی که در ماجرای خسف بيداء با سیلی حضرت جبرئیل صورتش به عقب برمی‌گردد را هم می‌بخشد؛ و حتی به خود سفيانی كه از مهمترين دشمنان امام و شیعه است، فرصت توبه می‌دهد.
امام زمان عج ✨ربیع الاول بهانه‌ای برای تجدید عهد با امام زمان علیه‌السّلام! 🔴 امام زمان تنها برآورنده حاجاتِ همه خلایق 🔵 آیت‌الله سید حسین حسینی(ره): 🟢 تنها امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است که می تواند حاجاتِ تمام خلایق را برآورده کند. حاجات تمام پیامبران و امامان هم از ابتدای خلقت تا به حال این بوده که زمین را دگرگون کنند و آن را آماده برای تکامل بشر سازند ولی نتوانسته اند خدا میخواهد این کار به دست مبارک آقا امام زمان (عجل الله فرجه) انجام بشود. 🔹 وقتی آمد تکیه به دیوار کعبه میدهد و فریاد «أنا بقيّة الله...» سر می دهد صدایش بی آن که نیاز به دم و دستگاه باشد به تمام عالم می رسد حتی به نوزادان درون رحم! 🔹 هر کس از قبل در رکاب بقیة الله بوده آن وقت هم در رکاب اوست. یک وقت چشم باز می کنی می بینی در مدینه و مکه هستی کنار خود حضرت شمشیر در دست داری و آماده به خدمت. 📚 دالان بهشت ج ۱ ص ۱۵۳ ☀️ آن روز در غدیر، دین خدا به کمال رسید و ما امروز در عید بیعت، تجدید پیمان می‌کنیم با مردی که همان دین را عالم‌گیر خواهد کرد. 🗓 وعده ما: جمعه ۲۳ شهریورماه مصادف با نهم ربیع‌الاول، سال‌روز آغاز امامت امام زمان عجل‌الله‌فرجه ✋ همه برای بیعت با امام زمان عج می‌آییم ▫️ عیدبیعت •┈—┈—┈✿┈—┈—┈• روزشمار ۹ربیع الاول ۵روز ✨آغاز امامت امام زمان عج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «تمرین امام زمانی» 🔸 تا بیعت واقعی با امام زمان در زندگیمون نداشته باشیم غیبت حضرت ادامه داره... 🔖 نهم ربیع (روز با امام زمان) بهترین فرصت برای حضور منتظران و عهد با امام زمان است. 👤 استاد